Ahad, 27 Oktober 2013

01 di tampoi - Google Blog Search

01 di tampoi - Google Blog Search


Merayau cari bahan rendang <b>di</b> KIP Mart <b>Tampoi</b> | mknace unlimited <b>...</b>

Posted: 06 Sep 2013 12:00 AM PDT


Merayau cari bahan rendang di KIP Mart Tampoi. Rabu lepas, mama ada pesan belikan bahan untuk dia buat rendang ayam. Buat pot luck jugak kat sekolah. Siap bagi list tuh. So, habih kije; merayau ke kip mart cari bahan. Tapi sebab aku tak larat nak merayau cari banyak banyak barang; so, beli 4 benda ja yang tadak kat gelang patah. So, bila sampai rumah keluar semula untuk lengkapkan resipi. Read on...

Sempat senap lagi sebelum bergerak. BTW, hari ni aku parking luar sebab ada jamuan raya kan. tempat aku dah di book untuk kambing panggang tuh. Semalam parking dalam panaih wehhh... ari ni aku parking bawah pokok nooo...

Sempat senap masa rehat tadi. Suka ambience kaler dia. aku dah memang photog yang tak suka pakai flash dan depends on available light. cuma kena lebih banyak brush up selepas bertukar ke sistem baru nih.. bukan dslr lagi no, camera cap ayam yang ada fungsi dslr aje

dah sampai... beli yang ringan ringan dulu... beli santan. tanya apasal tak nama santan khamis. gelak ja brader ni bila aku kata dia kupas nyok khamis ja kot

beli ayam dulu pasai aku ada masalah beso... nanti aku cerita apa masalah aku nooo... ayam 4 ekor, bebeso, dia kasi aku RM78 hengget... taruk ajela..

sesambil tu biasalah.. senap menyenap.. daging jadi mangsa pertama

pastu ikan

pastu sayur

pastu brader pilih ikan

pastu brader juai ikan

pastu pengunjung kip mart pun kena

brader ni pun kena

tokei ni pun kena..

sayur kena lagi

akak pilih sayur pun kena. ni menunjukkan betapa lama brader ayam tu potong 16 ayam dia yang seramai 4 ekor tu. nak kata aku laju menyenap dan memfokus pun boleh la jugak kan

bahan terakhir... ni ler halia dan lengkuas yang di cari tu. apa masalah aku? aku tak kenai antara lengkuas ngan kunyit.. wakakaka... bingai tul la. nak kata nama sayur, ikan; ingat aku tau ka.. pasai bukan aku makan pun. aku tau benda yang aku makan ja... eheehehe.. sib baik ada pakcik google pada kamera aku nih...

gelak beso adik ni.. kunyit ngan lengkuas pun tak kenai. eleh, jaga kedai sayur leh la.. cer aku dok layan sayur hari hari. mesti terer nyer...

balik. jengjalan gp. order tomyam untuk dinner

jengjalan cari otromen... tak habih habih si budak kecik tu

habih semua aku senap

sampai vietnam jalan pun kena senap

sempat fi sk nusantara, nak beli kaler pensel. bukan kat sekolah, tapi kedai depan dia

senap menyenap lagi

uncle motor ni tak toleh sini la pulak

abam gerai sedang bersiap

zoooooooooommm

cung tuh

seronok ler pulak pakai kamera nih

last picas sebelum kelik rumah. dah maghrib dah wehhh...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads