Khamis, 7 November 2013

01 di segamat - Google Blog Search

01 di segamat - Google Blog Search


Cipan, Tapir & Tenuk (C++): Berita Dari Kubur <b>Di Segamat</b>

Posted: 07 Nov 2013 02:10 AM PST

Bhai/DeeDee sekalian...
Hari ini sudah masuk dua hari urusan memindahkan kubur lama di Kampung Batu Badak di Segamat dijalankan. Ianya dibuat bagi melebarkan jalanraya. Surau lama di Batu Badak yang ada tanah kubur disebelahnya terpaksa dialihkan...
Jenazah beberapa anggota keluarga sebelah isteri gua ada dikuburkan disana... Kubur atok, mak tok dan beberapa bapa saudara ada disana... Oleh yang demikian, ayah mertua gua menjadi wakil keluarga kami untuk urusan memindahkan kubur lama ini.
Bapa mertua gua dok amik gambar urusan yang terlibat untuk dikongsikan dengan saudara mara dan anak beranak.  Dan..... Subhanallah....  Ader beberapa peringatan dari Allah telah ditunjukkan berlaku disini.... Antara yang gua cukup takjub aderlah berkenaan beberapa jenazah yang telah lebih dari 7 tahun dikebumikan...
Jenazah-jenazah ini langsung tidak rosak atau hancur kain kapannya... Malah ianya sekadar kotor kesan air dan tanah sahaja...  Struktur jenazah masih "intact" dan baik... Maha Suci Allah yang telah menunjukkan kekuasaannya... Allahuakbar... Allahuakbar... Allahuakbar... Walillahilhamd... SubhanAllah...
Mengikut cerita saudara mara arwah-arwah ini.. Arwah aderlah seorang yang tidak melambat-lambatkan solat, tidak bermusuh dengan sesiapa, zuhud, tidak mengeluh walaupun hanya kerja kampung (menoreh getah) dan tiada kemewahan...
Disini gua sertakan gambar yang berkaitan... Agar menjadi panduan dan ingatan kepada gua dan lu orang sumer... Moga Allah Taala menjauhkan kita semua dari siksaan kubur...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads