Isnin, 30 Disember 2013

01 di batu pahat - Google Blog Search

01 di batu pahat - Google Blog Search


Flashmob bantah kenaikan kos sara hidup <b>di Batu Pahat</b>, Temerloh <b>...</b>

Posted: 27 Dec 2013 12:00 AM PST


Batu Pahat
KUALA LUMPUR 27 DIS: Flashmob bagi membantah kenaikan kos sara hidup akan diadakan di Batu Pahat, Johor dan Temerloh, Pahang esok.

Menurut Ketua Angkatan Muda KEADILAN Batu Pahat, Muhd Ezaddin Abdul Rahman flashmob di Batu Pahat akan diadakan di Dataran Penggaram bermula jam 5 petang.

"Flashmob ini kami namakan 'flash mob RM'. RM bermakna Ringgit Malaysia.

"Soalan kita kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak. Wang negara ini untuk siapa? Untuk Rosmah Mansor atau Rakyat Malaysia?, kata Ezaddin kepada Keadilandaily.

Beliau menyeru penyokong Pakatan Rakyat dan penduduk daerah ini yang rata-ratanya golongan berpendapatan rendah dan sederhana untuk hadir ke flash mob di Dataran Penggaram.

Temerloh"Poket rakyat marhaen yang semakin kempis. Harga barangan naik mendadak. Lebih perit kenaikan berlaku ketika semester sekolah baru akan bermula tahun depan," katanya.

Sementara itu, satu lagi flashmob anti kenaikan harga barang akan diadakan di Temerloh, berhampiran lampu isyarat Hotel Jelai, bermula pada jam 4.30 petang.

Difahamkan, kedua flashmob diadakan menyokong himpunan membantah kenaikan harga barangan dan perkhidmatan yang akan dadakan di Dataran Merdeka pada malam tahun baru 2014.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=57755

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads