Isnin, 16 Disember 2013

01 di muar - Google Blog Search

di muar - Google Blog Search

01 di muar - Google Blog Search


Perarakan Bot Berhias <b>Di</b> Sungai <b>Muar</b> 24 Nov - MyNewsHub

Posted: 31 Oct 2013 01:01 AM PDT


JOHOR BAHARU – Perarakan bot berhias akan dianjurkan di Sungai Muar pada 24 Nov ini sempena sambutan ulang tahun keputeraan Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar.

Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan dan Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Negeri Datuk Tee Siew Kiong berkata perarakan bot berhias itu yang merupakan kali kedua diadakan kini merupakan antara acara utama pelancongan di Johor.

"Muar dipilih kerana daerah itu merupakan Bandar Diraja dan kini mempunyai potensi pelancongan yang menarik.

"Proses transformasi yang dilakukan oleh kerajaan bagi memperkenalkan Muar sebagai Bandar Diraja telah menyediakan pelbagai tempat yang harus dikunjungi oleh para pelancong di masa hadapan," katanya dalam sidang akhbar di sini Khamis.

Beliau berkata 26 bot berhias iaitu 20 daripada agensi kerajaan dan enam sektor swasta akan menyertai perarakan itu, dan 20,000 pengunjung dijangka membanjiri bandar Muar untuk menyaksikan acara itu.

Antara agensi kerajaan yang menyertainya ialah pejabat daerah seluruh negeri, majlis-majlis perbandaran dan agensi persekutuan di peringkat negeri manakala pihak swasta pula ialah Yayasan Pelajaran Johor Holdings, Uda Land (South), Syarikat Air Johor, Johor Corporation, Iskandar Investment dan Leong Hup.

Tee berkata peruntukan sejumlah RM30,000 telah diluluskan oleh kerajaan negeri untuk penganjuran perarakan bot berhias tersebut.

"Kerajaan negeri juga berusaha memperlihatkan kemeriahan di Sungai Muar nanti setanding aktiviti sukan sungai di Mae-Nam Chao Phraya di Bangkok, Thailand," katanya.

Penganjuran sukan air bertaraf antarabangsa seperti regatta antarabangsa, kejohanan jet ski dan kejohanan memancing peringkat nasional juga berpotensi diadakan di Muar, katanya.

Tee berkata aktiviti sukan air yang dirancangkan itu diyakini dapat menarik pelancong tempatan dan asing. – BERNAMA

Perarakan Bot Berhias Di Sungai Muar 24 Novhttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2013/10/Perarakan-Bot-Berhias.jpghttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2013/10/Perarakan-Bot-Berhias-150x150.jpgMyNewsHub Terkini,

JOHOR BAHARU - Perarakan bot berhias akan dianjurkan di Sungai Muar pada 24 Nov ini sempena sambutan ulang tahun keputeraan Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar. Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan dan Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Negeri Datuk Tee Siew Kiong berkata perarakan bot berhias itu yang merupakan kali...

<p style="text-align: justify;">JOHOR BAHARU - Perarakan bot berhias akan dianjurkan di Sungai Muar pada 24 Nov ini sempena sambutan ulang tahun keputeraan Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar.</p> <p style="text-align: justify;">Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan dan Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Negeri Datuk Tee Siew Kiong berkata perarakan bot berhias itu yang merupakan kali kedua diadakan kini merupakan antara acara utama pelancongan di Johor.</p> <p style="text-align: justify;">"Muar dipilih kerana daerah itu merupakan Bandar Diraja dan kini mempunyai potensi pelancongan yang menarik.</p> <p style="text-align: justify;">"Proses transformasi yang dilakukan oleh kerajaan bagi memperkenalkan Muar sebagai Bandar Diraja telah menyediakan pelbagai tempat yang harus dikunjungi oleh para pelancong di masa hadapan," katanya dalam sidang akhbar di sini Khamis.</p> <p style="text-align: justify;">Beliau berkata 26 bot berhias iaitu 20 daripada agensi kerajaan dan enam sektor swasta akan menyertai perarakan itu, dan 20,000 pengunjung dijangka membanjiri bandar Muar untuk menyaksikan acara itu.</p> <p style="text-align: justify;">Antara agensi kerajaan yang menyertainya ialah pejabat daerah seluruh negeri, majlis-majlis perbandaran dan agensi persekutuan di peringkat negeri manakala pihak swasta pula ialah Yayasan Pelajaran Johor Holdings, Uda Land (South), Syarikat Air Johor, Johor Corporation, Iskandar Investment dan Leong Hup.</p> <p style="text-align: justify;">Tee berkata peruntukan sejumlah RM30,000 telah diluluskan oleh kerajaan negeri untuk penganjuran perarakan bot berhias tersebut.</p> <p style="text-align: justify;">"Kerajaan negeri juga berusaha memperlihatkan kemeriahan di Sungai Muar nanti setanding aktiviti sukan sungai di Mae-Nam Chao Phraya di Bangkok, Thailand," katanya.</p> <p style="text-align: justify;">Penganjuran sukan air bertaraf antarabangsa seperti regatta antarabangsa, kejohanan jet ski dan kejohanan memancing peringkat nasional juga berpotensi diadakan di Muar, katanya.</p> <p style="text-align: justify;">Tee berkata aktiviti sukan air yang dirancangkan itu diyakini dapat menarik pelancong tempatan dan asing. - BERNAMA</p>