ads

Ahad, 29 Disember 2013

01 di tampoi - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

01 di tampoi - Google Blog Search


Tertunailah Hasrat <b>Di</b> Hati: Buah <b>Tampoi</b>-Pernah Makankah?

Posted: 28 Dec 2013 03:18 AM PST

Duk kat Miri ni kalau gi ke Pasar Tamu ataupun Pasar Seberkas memang leh jumpa buah yang jarang nak jumpa kat Semenanjung.
Pernah gak jumpa buah Terap dan macam macam jenis buah yang cuma ada di sini tapi sayangnya gambar tu dah terdelete dek anak akak.
Tadi terjumpa buah tampoi ataupun nama saintifiknya Baccaurea Microcarpa..waduh namanya memang sains sungguh kan.
Suami kata dulu dia selalu jumpa buah ni kat hutan kat Gunung Ledang, al maklumlah anak kampung kalau tak masuk hutan tak sah kan.
Sekarang ni buah ni payah nak jumpa kat sana tapi kalau terjumpa pun kat area kampung , kat sini satu ikat baru RM2.00.
Isinya lebih kurang cam buah rambai dan pun manis kemasaman.  Pernah rasa sekali dulu, tu pun jumpa kat Johor.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved