ads

Selasa, 21 Mei 2013

01 di kota tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kota tinggi - Google Blog Search


.osman yusoef.: GAMBAR : Lelaki mandi <b>di</b> air terjun <b>Kota Tinggi</b>

Posted: 14 May 2013 09:27 PM PDT

Busy gamaknya si Seman ni sampai berbulan-bulan tak update blog. Ntahlah, aku rasa macam dah tak tau nak update menda. Hilang dah semangat untuk berblog bila adanya medium lain untuk bercerita. Cuma blog ni best dia sebab boleh bebel panjang-panjang. 
Haritu member aku dari KL datang JB, pastu bawa lah dia jenjalan dekat air terjun Kota Tinggi ni.  Kiranya ni kali kedua aku pergi ke air terjun tu. First time dulu masa sekolah rendah, yang aku ingat aku tangkap ketam batu dekat air terjun ni, pastu masuk dalam botol air konon-konon nak bela, tapi esoknya dah mati. LOL
So kitorang gerak pagi dalam pukul 9 macam tu. Sebab malas nak pergi weekend takut ramai orang, so kitorang pun pergi hari Isnin. Memang tak ramai orang langsung. Sampai sana baru ada dalam 2-3 kereta je. Jauh juga dari UTM ni ada lebih kurang 1 jam. 
Entrance untuk ke Kota Tinggi Waterfall Resort. Nampak betapa kehadiran kami disambut dengan penuh kesunyian

Sebelum masuk tu kena bayar fee entrance dekat pak guard. Harga tiket aku rasa memang mahal sebab Kota Tinggi ni aku rasa macam tak besar sangat kalau compare dengan Gunung Ledang. Harga tiket:

RM 3.50 untuk kanak-kanak
Kenderaan kereta RM 3, motosikal RM 1.
Posing depan air terjun sambil buat muka konon gangster padahal k-pop
Lelaki yang hebat mestilah mendaki ke puncak air terjun yang tertinggi. LOL. Muka acah-acah teruja menantikan cabaran yang bakal ditempuh di puncak air terjun. 
Tetiba dah masuk dalam air terjun. Bajet macam gambar kompilasi sepanjang berada disana. Eh actually aku nak masuk gambor kengkawan aku tapi sebab macam-macam gaya, ada gwiyomi lah, maka untuk mengelakkan carutan di kemudian hari maka tak jadi upload.
Eh letak lah sekeping gambar ke...
Caption gambar : Carilah bakal suami yang menutup aurat walaupun ketika mandi di air terjun
So kesimpulannya, air terjun Kota Tinggi ni boleh tahan best lah cuma harga tiket mahal. Eh pastu dekat sini ada gelongsor , tapi sebab nak main gelongsor tu kena ada pelampung, dan pelampung tu kena sewa, tak dan lah teman nak main sekali.
Pastu toilet dia boleh kata ketegori buruk lah. Eh kita nak cerita ada lelaki mandi bogel dekat toilet tu okay! Selamba je dia mandi tak tutup pintu, pastu dah lah bogel tak pakai hape pon!! 

01 di pengerang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pengerang - Google Blog Search


Haram Undi Dayangku Intan <b>Di Pengerang</b> | kedah69ers

Posted: 18 Apr 2013 07:07 PM PDT

Rakyat mahukan pemimpin yang berwibawa bukannya bekas penyanyi untuk meneraju rakyat. Pakatan haram memang telah membuktikan betapa hampeh nya mereka dalam mentadbir. Sekarang mereka telah menukar arena politik sebagai arena hiburan kedua semata-mata untuk menutup kebangsatan pentadbiran mereka.

Bekas penyanyi popular era 80-an Dayangku Intan yang dah tak laku lagi "recycle" sebagai calon PKR di Parlimen Pengerang pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Pengesahan itu dibuat Ketua Cabang PKR Pengerang, Mat Daud sekaligus, bekas penyanyi  dengan nama sebenarnya Dayangku Intan Tengku Abdul Hamid bakal bertemu dengan calon dari Barisan Nasional (BN) Datuk Seri Azalina Othman Said.

 

Beliau yang sudah mula menetap di Pengerang di sebuah chalet di Pengerang sejak 14 April lalu menerima surat watikah pencalonan daripada pucuk kepimpinan bagi kerusi Parlimen Pengerang di Kuala Lumpur semalam.

Dalam tempoh seminggu ini mereka sudah giat bergerak mengedarkan risalah, dalam masa sama berkempen sekali untuk memperkenalkan Dayangku Intan kepada penduduk sekitar Sungai Rengit.

Malah bagi memperkenalkan lagi beliau kepada penduduk, mereka juga telah menggunakan poster gambar beliau yang ditampal pada kenderaan bagi berkempen. Difahamkan Dayangku Intan juga telah mula menetap.    
   

Dayangku Intan memang tidak berpengetahuan dalam pentadbiran malahan beliau bukan seorang berkelulusan tinggi maka kata-katanya memang mencerminkan dirinya.

"Saya tak sangka negeri yang terkenal sebagai sebuah negeri yang kaya-raya(Johor), pesat membangun rupa-rupanya indah khabar dari rupa," ujar artis Dayangku Intan kepada HaraMkah. 

Katanya, rakyat negeri itu walaupun kawasan bandar hidup mereka begitu dhaif, lebih miskin dari masyarakat Kelantan.

"Saya heran media dan pemimpin BN dok kutuk Kelantan kononnya negeri itu dikatakan miskin, rakyat susah, tetapi sepanjang tiga minggu Intan di beberapa kawasan di negeri ini, sebenarnya indah khabar dari rupa.  

"Negeri kaya, kaya dengan rasuah nak buat apa, tentu tak berkat,"ujarnya.  Menurutnya, dengan pendapatan RM150 sebulan sumbangan kerajaan negeri, mana mencukupi untuk mereka menyara hidup sebulan, apa lagi dengan harga barangan keperluan semakin tinggi.

Sambungnya, berlainan Kelantan negeri miskin tetapi rakyatnya kaya raya kerana keberkatan pemimpinnya yang berlandaskan Islam disamping menjaga harta rakyat. 

Sedar atau tidak wahai Dayang bahawa begitu ramai rakyat Kelantan terpaksa berhijrah demi mencari rezeki kerana teruk dan bangsatnya pentadbiran PAS Kelantan. Sedar atau tidak kadar aids yang tertinggi adalah di Kelantan. Sedar atau tidak pusat pelacuran hanya 500meter dari ofis Nik Aziz.  Namun kita memang tahu kebodohan Dayangku Intan. Dia bukannya tau apa-apa, sekadar baca skrip sahaja.

di negeri johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri johor - Google Blog Search


Laporan audit <b>negeri Johor</b> dedah bekalan peralatan <b>di</b> pasang <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 17 Oct 2012 08:43 PM PDT

Solidariti Anak Muda Malaysia Negeri Johor (SAMM Johor) mengucapkan tahniah kepada Kerajaan Negeri Johor atas keupayaan menjalankan pemerintahan berdasarkan perbelanjaan berhemat sehingga menyebabkan Kerajaan Negeri Johor Berjaya mendapat surplus berjumlah RM 6.40 juta bagi tahun 2011 berdasarkan kepada Laporan Ketua Audit Negara bagi negeri Johor.

Walaupun begitu, SAMM Johor melihat beberapa kelemahan dalam aspek pungutan hasil Kerajaan Negeri pada tahun 2011 sehinggakan hasil Kerajaan Negeri pada tahun tersebut menurun sejumlah RM 181.40 juta atau 17.7% berbanding tahun 2010 iaitu sejumlah RM 1,023.17 juta menjadi hanya RM 841.77 juta.

SAMM Johor berharap agar agensi-agensi Kerajaan Negeri terus proaktif dalam memungut hasil Kerajaan Negeri terutamanya tunggakan hasil yang berjulah RM 160.80 juta pada tahun 2011.

SAMM Johor turut ingin menarik persoalan mengenai bagaimana 39 bekalan peralatan bernilai RM 55,360 telah ditempatkan atau dipasang di rumah beberapa individu dan bukannya di premis-premis persatuan atau pertubuhan.

Perkara ini secara jelas telah melanggar Perenggan 4 Garis Panduan Rancangan Pembangunan Kerja-Kerja Kecil, yang mana ia menyatakan bahawa kelulusan projek/bekalan atas kegunaan individu adalah tidak dibenarkan. Bagaimanakah set penyaman udara yang menggunakan peruntukan Kerajaan Negeri boleh dipasang di rumah individu seperti di dalam gambar yang dilampirkan?

SAMM Johor dengan ini mendesak Menteri Besar memberikan penjelasan berikutan daripada perkara ini tertakluk di dalam perihal Pejabat Menteri Besar seperti yang dinyatakan dalam Laporan Ketua Audit Negara 2011. Apakah justifikasi dan pedoman Pejabat Menteri Besar dalam menghalalkan tindakan melanggar Garis Panduan tersebut?

Apakah sebabnya individu-individu ini mendapat bekalan peralatan untuk kegunaan peribadi mereka? Siapakah individu-individu istimewa yang mendapat bekalan peralatan ini?

Mungkin Pejabat Menteri Besar terlepas pandang akan perbekalan peralatan ini kepada rumah-rumah individu terpilih seperti mana Kerajaan Negeri Johor terlepas pandang mengenai pengeksportan pasir ke Singapura satu ketika dulu.

Walaupun, jumlahnya hanyalah sekitar RM 55, 360 sahaja, namun ia tetap melibatkan perbelanjaan Kerajaan Negeri dan seharusnya perbelanjaan peralatan ini harus dimanfaatkan kepada kumpulan sasaran iaitu rakyat Johor dan bukannya kepada sekelompok individu semata-mata. Sekiranya, peralatan ini sememangnya melanggar garis panduan tersebut, SAMM Johor dengan tegas mendesak Kerajaan Negeri untuk segera mengambil tindakan terhadap mereka-mereka yang terlibat.

Lihat kepada gambar yang dilampirkan jelas tertera set penyaman udara yang diletakkan di rumah milik individu di Taman Wira, Simpang Renggam dan Taman Bukit Kangkar, Ledang, Set Kerusi dan meja antik di rumah individu di Jalan Ong Siong, Tangkak dan set kabinet dapur diletakkan di rumah individu di Jalan Ledang Emas 1, Taman Ledang Emas, Tangkak.

Adakah Pejabat Menteri Besar Johor sememangnya menyediakan bantuan atau geran membeli perabot dan peralatan rumah kepada rakyat Johor? Menteri Besar harus memberikan penjelasan mengapa ada segelintir kecil rakyat yang sebegitu istimewa hingga mendapat peralatan dan perabot rumah menggunakan peruntukan Kerajaan Negeri?

SAMM Johor ingin menuntut penjelasan daripada pihak Perbadanan Johor mengenai anak syarikat 100% miliknya iaitu JCorp Hotels And Resorts Sdn. Bhd. (JHRSB). Walaupun JHRSB Berjaya mencatatkan keuntungan namun, itu hanyalah bersandarkan kepada operasi perladangan kelapa sawit. JHRSB mempunyai 6 syarikat subsidiary namun hanya 1 syarikat yang membayar dividen kepada JHRSB.

Apakah yang terjadi kepada 5 syarikat yang lain? Kesemua syarikat subsidiary dalam bidang perhotelan dan perlancongan telah mengalami kerugian semasa antara RM 0.39 juta hingga RM 10.16 juta dan menyebabkan kerugian terkumpul kesemua syarikat tersebut meningkat antara RM 6.99 juta hingga RM 114.15 juta.

Mengapakah sejak dari tahun 2008 kadar hutang syarikat-syarikat subsidiary ini terus meningkat? Apakah pelan Perbadanan Johor untuk membantu syarikat-syarikat ini dalam melangsaikan segala hutang-hutang mereka? Apakah sebab hotel-hotel milik JHRSB tidak berjaya mencapai sasaran penyewaan bilik?

Adakah Johor hanya dijadikan tempat transit oleh pelancong-pelancong ini sama ada sebelum ke Singapura atau tempat transit dari Singapura terus ke destinasi lain? Apakah tindakan Kerajaan Negeri dalam membantu JHRSB dalam mencapai sasaran penyewaan bilik sementelah ia adalah syarikat subsidiari milik 100% Perbadanan Johor?

Isu Sekolah Agama yang terpaksa menyewa di bangunan rumah kedai yang sempit, tidak mempunyai peralatan keselamatan yang mencukupi, infrastruktur dan peralatan sekolah yang uzur dan bilik darjah yang sempit dengan bilangan murid yang ramai turut menarik perhatian SAMM Johor.

Sekolah Agama merupakan tempat anak-anak kecil diasuh dan diberikan ilmu agama untuk mengisi jiwa bagi membataskan mereka dari dihinggapi penyakit sosial. Sekiranya keadaan dan persekitaran sekolah yang tidak kondusif dan sesuai untuk mereka menerima ilmu, bagaimana anak-anak ini akan merasa tertarik untuk ke sekolah dan apakah jaminan terhadap keselamatan mereka dan juga guru-guru?

Bagaimanakah Kerajaan Negeri boleh terlepas pandang dalam menyediakan peruntukan yang mencukupi kepada Sekolah Agama ini? Laporan Audit secara jelas menyatakan kekangan kewangan sehinggakan kemudahan infrastruktur ini tidak dapat memenuhi keadaan memuaskan.

SAMM Johor amat berharap agar Kerajaan Negeri Johor terus menjalankan pentadbiran berdasarkan perbelanjaan berhemah dan pemantauan berterusan terhadap agensi-agensi Kerajaan Negeri agar segala ketirisan dan ketidakupayaan dalam menjalankan perlaksanaan tugas dapat diatasi.

Adalah sesuatu yang amat menyedihkan dan malang sekiranya belanjawan surplus ini tidak dapat dioptimumkan kepada mensejahterakan rakyat. Apatah lagi sekiranya system penyampaian dan perlaksanaan Kerajaan Negeri itu hanya sekadar memelihara dan memuaskan sekelompok individu yang ingin meraih kekayaan melalui jalan mudah, bergantung hayat kepada talian politik dan berselindung di sebalik aparat parti pemerintah.

Ahmad Anwar Asyraf
Penyelaras
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=38125

01 di segamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di segamat - Google Blog Search


DATOK CHUA JUI MENG BAGAIKAN SELEBERITI <b>DI SEGAMAT</b> <b>...</b>

Posted: 03 May 2013 05:48 AM PDT

Written on May 3rd, 2013 by Aboo Muaz

seleberiti bersama peminat 1

Sambutan rakyat Parlimen Segamat dari berbilang kaum amat ketara. Di setiap pelusuk daerah yang kami sampai, masing-masing mengambil kesempatan untuk bergambar dengan CALUN P140 Parlime Segamat, Dato Chua Jui Meng.

Tanpa mengira usia, kedudukan dan tahap kehidupan, mereka mengharapkan PERUBAHAN dalam negara tercita kita Malaysia.

Gambar-gambar menceritakan segala-galanya…

DSCN0452

DSCN0392DSCN0155

CJM - BS 3

CJM - BS 1

You can leave a response, or trackback from your own site.

01 di kempas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kempas - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di kahang</b> - Google Blog Search

Posted: 01 May 2013 01:46 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Addin: Petanda Ghani Othman Bakal Di Talkinkan <b>Di Gelang Patah</b>

Posted: 21 Apr 2013 06:50 PM PDT


Setelah Lim Kit Siang berjaya menawan perasaan Cina Johor malam tadi dalam satu perhimpunan di sini, jelas kelihatan beliau bermaksud untuk membantu menembusi populasi Melayu di negeri kelahiran Umno itu untuk Pakatan Rakyat (PR) dalam Pilihan Raya 2013.

Tidak seperti di negeri disebelah utara, parti pembangkang telah berkali-kali gagal untuk menang besar di negeri paling selatan Malaysia itu.

"Parti Melayu dalam pembangkang terpaksa bekerja keras untuk mendapatkan sokongan daripada komuniti Melayu di Johor, jadi kehadiran Kit Siang di selatan Johor terutamanya, telah mengubah situasi," kata Ibrahim Suffian, pengarah eksekutif Merdeka Center.

Penentangan Johor terhadap PAS dan PKR menurut Ibrahim, berkait dengan sejarah. Negeri yang independen itu sudah biasa menguruskan urusan sendiri lama dahulu dan ia merupakan negeri terakhir dimasukkan dalam pemerintahan penjajah Inggeris.

Ia telah mendirikan tembok agama yang kuat sehingga tidak memberikan ruang kepada rakan parti Islam dalam PR PAS untuk bertumbuh di Johor oleh kerana sekolah agama didanai dan diuruskan oleh kerajaan negeri. Sebagai tambahan menurut Ibrahim, PAS dilihat sebagai pengaruh dari utara.

Tetapi lima tahun selepas Pilihan Raya 2008, perubahan jelas sudah dirasakan di Johor.

Isu dibangkitkan oleh PR sepanjang beberapa tahun lalu sudah boleh diterima oleh golongan muda dengan melihat kepada reaksi ribuan yang berhimpun di tempat letak kereta terbuka Sutera Mall untuk mendengar Kit Siang, pengerusi DAP negeri Dr Boo Chang Hau dan naib presiden PAS yang merupakan calon bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Nusajaya, Salahuddin Ayub untuk bercakap.

Anak kepada penasihat DAP itu dan penyandang Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng diberikan sambutan hangat termasuk dengan letupan mercun sebaik sahaja beliau tiba selepas 11 malam dari Kluang.

Dua ribu kerusi plastik berwarna merah yang disediakan berhampiran dengan pentas terbuka penuh dan ribuan lagi berdiri sepanjang empat jam program tersebut.

Lawan Kit Siang, calon BN Datuk Abdul Ghani Othman memulakan kempennya dengan kecil-kecilan dimana lebih kurang 400 orang dilaporkan hadir di programnya di Kangkar Pulai malam tadi.

Apa yang menarik dalam hadirin Cina yang bersemangat malam tadi adalah sejumlah keluarga hadir dengan tiga generasi.

Ramai memakai topi berbentuk maskot DAP burung kenyalang bernama "Ubah". Semua ini dijual di khemah yang terletak dipinggiran selain t-shirt partisan semua warna dengan pelbagai mesej seperti: Ubah Bersama Kit Siang 2.0 dan Ini Kalilah.

Seorang relawan wanita muda di salah satu meja di bawah khemah putih di sana, Jenni Sin berkata, ramai Cina Johor bekerja di Singapura dan berulang-alik setiap hari di Tambak Johor bukan kerana terpikat kepada republik itu, tetapi kerana boleh mendapat gaji yang lebih baik.

Mereka tidak gembira dengan politik Singapura dan merindui untuk bekerja di Malaysia dan menanggung keluarga, kata wanita berumur 27 tahun itu — mempunyai empat adik beradik, salah seorang yang berulang alik setiap hari ke Kota Singa dan menambah kesemua adik beradiknya enggan menjadi warganegara Singapura.

Cina Johor sedar mengenai kemungkinan perubahan yang mungkin menyebabkan impian mereka untuk masa depan lebih baik tercapai, bukan sahaja buat generasi mereka, tetapi anak-anak mereka, kata peniaga wanita yang bekerja di sini tidak seperti adik beradiknya.

"Bagi Du Du, ibunya akan lawan," kata Sin sambil menunjukkan gambar anaknya memegang kad bertulis dalam bahasa Cina, "Pulanglah untuk mengundi", yang dicetak di T-shirtnya

Ibrahim dari Merdeka Center mengatakan langkah DAP di Johor telah membangkitkan masyarakat Cina.

"Kit Siang bertanding di Gelang Patah dan mengetuai kempen DAP di Johor telah menyeronokkan komuniti Cina dan menunjukkan mereka serius untuk berkembang dan mendekati mereka," kata Ibrahim.

"Kehadiran Kit Siang dalam meningkatkan sokongan Cina untuk Pakatan telah membantu merapatkan jurang untuk parti-parti pembangkang bagi mencapai matlamat mereka," tambah beliau.

Ibrahim menambah Melayu di Johor tiada masalah tinggal bersama masyarakat Cina akan tetapi sentimen perkauman telah dieksploitasi oleh mereka yang berkuasa untuk menimbulkan ketakutan.

Tetapi ia adalah krisis dilihat dicetuskan oleh Pendaftar Pertubuhan yang enggan untuk mengiktiraf pemegang jawatan parti dipilih pada 48 jam sebelum hari penamaan calon semalam, secara tidak sengaja meningkatkan kempen PR di Johor untuk pilihan raya 5 Mei.

Tindakan pemimpin DAP mengumumkan secara terbuka mereka rela bertanding di bawah logo bulan PAS, walaupun terdapat perbezaan ideologi, membantu meyakinkan Melayu Johor bahawa DAP bukan "chauvinis", kata Ibrahim.

Zulkifli Mat Isa, 48 adalah diantara orang Melayu yang dilihat disebalik ribuan masyarakat Cina dalam ceramah malam tadi, membuktikan pemerhatian penganalisis yang berpengkalan di Kuala Lumpur itu.

Lelaki kelahiran Pulau Pinang yang kini merupakan pengundi Pasir Gudang memberitahu The Malaysian Insider, Melayu Johor sekarang sudah berubah pandangan.

"Kerana Lim Kit Siang. Dia bapak ketua menteri Pulau Pinang," kata Zulkifli.

"Dulu, orang ingat DAP cauvinis. Sekarang, dah tau. Kat Pulau Pinang, takde huru-hara pun," katanya mengenai huru-hara yang sering ditakutkan oleh pemimpin BN jika PR menang pilihan raya umum ke 13.

Pereka dalaman itu berkata sokongan Melayu Johor meningkat, walaupun mereka tidak secara terbuka seperti Cina; mereka menutup mulut tetapi membuka mata dan mendengar maklumat yang diperolehi atas talian.

"Sekarang, dah ubah. Kerana orang dah sedar. Anything but Umno," katanya.

Selain Zulkifli yang mengakui sebagai ahli PKR terdapat dua orang kawannya di Sutera Mall, mereka sebahagian daripada Melayu di sini malam tadi, termasuk empat anak muda di bawah bayang-bayang lori berhampiran dengan pentas utama.

Satu atau dua yang masih lagi kelihatan seperti remaja dilihat memakai pakaian DAP.

"Melayu pun sudah tahu. Dulu, orang tak berani pakai ini pun," katanya, tentang topi besbol DAP berwarna merah.

Kit Siang bakal berkubur <b>di Gelang Patah</b> | The Unspinners

Posted: 30 Mar 2013 06:00 PM PDT


Penasihat DAP, Lim Kit Siang sudah disahkan akan bertanding di Parlimen Gelang Patah, Johor sekaligus memadamkan hasrat Pengerusi PKR Johor, Chua Jui Meng yang sebelum ini berangan-angan untuk menjadi calon PKR di kawasan tersebut.

Kejayaan DAP mempengaruhi Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim supaya memberi laluan kepada Kit Siang bertanding di Gelang Patah agak mengecewakan ramai penyokong PKR sementelah lagi sudah berbulan-bulan Pengerusi PKR Johor itu melakukan gerak kerja kempennya di sana.

Baru-baru ini sumber yang rapat dengan Jui Meng memberitahu akhbar Nanyang Siang Pau yang bekas pemimpin MCA itu berura-ura untuk meletakkan semua jawatannya dalam PKR sebagai tanda protes berikutan tindakan Anwar yang dianggap sebagai satu pengkhianatan.

DAP memang lama mahu masuk Johor. Dengar komen Tunku Aziz berikut:

Sama ada ura-ura itu menjadi kenyataan atau tidak, yang pastinya Gelang Patah tidak menjanjikan laluan mudah untuk Kit Siang yang dijangkakan akan berdepan dengan protes secara besar-besaran dari penyokong PKR.

Kit Siang yang sudah acap kali berpindah randah dari satu negeri ke negeri lain untuk melebarkan pengaruh DAP tidak hanya akan menghadapi protes penyokong PKR pro Jui Meng tetapi juga bakal berdepan dengan masalah penerimaan pengundi selain cabaran sengit dari BN.

Majoriti pengundi keturunan Cina di negeri yang terkenal dengan jolokan kubu kuat UMNO sejak berdekad lamanya terbukti mempunyai sikap unik dan penerimaan mereka juga jauh berbeza dari pengundi Cina di negeri lain. Cabaran ini tentunya sukar di mengertikan oleh Kit Siang.


Apatah lagi Ketua MCA Bahagian Gelang Patah, Jason Teoh yang hampir pasti mewakili BN bukannya kecil anak untuk diperlekehkan oleh Kit Siang.

Gambaran awal kegusaran DAP dengan keterampilan Teoh dapat dilihat dari serangan awal jentera propaganda DAP yang mula melakukan sabotaj terhadap pemimpin MCA itu melalui sebuah fan page tiruan.

Teoh yang sudah sekian lama dikenali kerana rekod khidmatnya yang cemerlang dan rapat dengan ramai pengundi di sini, sudah tentu merupakan sandaran kukuh untuk BN mengekalkan penguasaan di Gelang Patah.

Tindakan Kit Siang beralih kawasan sempena PRU 13 dengan bertanding di Gelang Patah sebenarnya boleh diibaratkan seperti menggali kuburnya sendiri. Kekuatan DAP di kawasan Parlimen itu ditambah dengan pengaruh peribadinya sukar untuk meruntuhkan kubu BN di sana.

Malah kekuatan DAP yang kian suram di kawasan ini khususnya di DUN N48 Skudai yang dimenanginya dengan majoriti besar 12,854 undi pada PRU 12 tahun 2008 dulu, meletakkan DAP bukan dalam keadaan selesa untuk merampas Parlimen Gelang Patah dari BN.

Berdasarkan trend terkini menunjukkan pengaruh DAP di DUN Skudai sudah semakin suram dan ada kemungkinan parti itu bakal kehilangan kerusi tersebut. Paling tidak pun DAP cuma berupaya mempertahankannya dengan majoriti kurang dari 2,000 undi, mana-mana satu yang berlaku ia tetap berita buruk untuk DAP.

Sementara satu lagi DUN dalam Parlimen gelang patah iaitu N49 Nusajaya yang dimenangi BN melalui calon UMNO dengan majoriti 7,384 undi pada PRU yang lepas, hampir pasti akan kekal di tangan BN dengan undi majoriti yang lebih tinggi.


Berdasarkan senario ini, sudah pasti PRU 13 bakal menjadi igauan buruk untuk DAP dan nyawa politik Kit Siang akan tamat di Gelang Patah dek kerana terbunuh di tangan Teoh.

Rakyat Johor tidak sabar menantikan saat itu bagi memberi pengajaran supaya politikus kaki panjang seperti Kit Siang yang gemar berpindah randah sana sini untuk kepentingan kerjaya politik sendiri tidak terus dijadikan ikutan.

Pengundi-pengundi Cina tidak mengalu-alukan kepulangan Kit Siang di penghujung hayat politiknya. Mungkin Kit Siang sudah mula rasa kerana pekedai-pekedai Cina tidak mahu bersalaman dengan beliau ketika dia melawat kawasan.

Kenapa dia tidak berada di Johor selama ini? Baru sekarang nak balik ke negeri asalnya.

01 di kahang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kahang - Google Blog Search


dap dah mula buat kacau <b>di gelang patah</b> - Gerakan Anti PKR

Posted: 02 May 2013 06:00 PM PDT


GELANG PATAH – Kakak kepada Pengerusi MCA Gelang Patah, Jason Teoh Sew Hock terkejut apabila kediamannya di Taman Nusa Peritis 1, di sini, disimbah cat merah ketika baru pulang daripada berniaga kira-kira jam 12 malam, semalam.
Mangsa, Teoh Sou Lim, 56 mengakui bingung mengenai motif di sebalik insiden itu kerana tidak pernah mempunyai hutang dengan ceti haram atau ah long atau bermasalah dengan mana-mana individu.

Menurutnya, namun dia memaklumkan sejak akhir-akhir ini dia begitu aktif membantu adiknya berkempen untuk calon Barisan Nasional (BN) yang bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

"Saya tak ada hutang ah long. Setiap hari saya lalui rutin sama 
keluar berniaga pada sebelah pagi dan pulang ke rumah pada tengah malam, tidak mungkin saya ada musuh.

"Mungkin cat itu dilemparkan di hadapan kediaman saya tidak sampai sejam sebelum saya dan anak sampai ke rumah sebab kesannya masih baru," katanya kepada Sinar Harian, di sini, semalam.

Sementara itu, Jason Teoh turut memaklumkan anak saudaranya, Chan Meng Wee, 29 juga anak mangsa turut aktif menyertai kempen pilihan raya membantu calon BN.

"Sebelum kejadian ini ahli  kami turut dipukul ketika menyertai aktiviti kempen, namun disebabkan keselamatan mangsa enggan tampil di media dan ambil keputusan undurkan diri daripada aktiviti kempen.

"Saya harap kejadian ini tidak akan berulang, jika benar ia bermotif politik ia tidak sepatutnya berlaku kerana setiap penyokong perlu kawal emosi jangan  bertindak ikut perasaan," katanya.

01 di desaru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di desaru - Google Blog Search


CNY Wedding di Kota Tinggi dan Cuti <b>Di Desaru</b> - Memory~Moment <b>...</b>

Posted: 18 Feb 2013 11:35 PM PST

Huh malas sungguh nak hapdate blog. Nilah bila mood dah ke laut, mmg le rasa berat jek nak bukak pc. Oklah hari ni buat jugak, gambar dah loading berhari-hari, tinggal bebel je belum.
Anyway, cuti raya cina tu hari kakak sulung buat wedding anak dia, so memang dah plan lama lah nak ke sana dan bercuti-cutian. Kali ni ikut highway desaru yg baru siap tu. Sebab kakak tak ajak gi ngantor pengantin, so kitorang rilek2 lah bertolak pagi ahad tu, then singgap lunch dulu kat jpo. Tapi lunch dgn bebudak sekali, so masa makan tu jadi panjang le, masa soppin jadi pendek. Sudahnya barang yg di cari tak dapat, tapi dapat barang lain. Takpelah.

Highway ni pelik sikit sbb ujung2 dari 2 lane tinggal satu lane...apakah konsep baru? biar bersesak di jambatan beramai-ramai? Hujan lebat nak mamps, so masa pegi memang tak nampak apa. Atas ni gambar masa dan n the way balik, barulah nampak rupa jembatan dan kapal2 yg berlabuh...yg rupa nak karam pun ada jugak.

Kitorang port dekat desaru....desaru damai. Cam haremmm hotel ni, terus black list hahahaha. Kot ye pun hotel lama kan, takkan le sampai tengik dgn bersemut api bagai...hoih ko nak suruh customer lari ke? Horror ok. Harap saiz bilik je besar, menda lain, like toilet, curtain, carpet, pintu, eh semualah sangat kotor. Biar rupa buruk janji bersih dan wangi, rosak sikit2 tu boleh terima lagi, ni kalu dah tengik camtu, mana boleh hilang takat bukak tingkap.
Malam takde menda nak buat, gi kat lobi....lobi pun tengik ok. Sabor2. Main lah apa2 yg ada sementara nak tunggu waktu tido.

2 hari kat situ, 2 hari lah hujan lebat. bebudak ni dapatlah mandi kolam kejap2 je, itupun dalam hujan lebat, belasahlah, kalau demam makan obat. Ombak pun kemain lagi tripple looper, so mmg pantai tu tak jejak le, sekali tengah korek pasir, ombak bergulung, mau digulung sekali bebudak ni ke laut kang, tak pasal je.
Ni sepupu pengantin enter frame....kemain lagi. Nasib tak jahanam pelamin tu korang pepanjat.
Ni mak usu pengantin jadi bidan terjun hias pinggan lauk meja pengantin. Takleh escape, sbb yg tukang masak lauk ni (mak2 sedara yg lain) belum mandi, belum bersiap, so terpaksalah kita buat2 kretip masa ni, sementara kasi peluang derang nak bersiap huhuhu.

Haaa nilah pengantin baru itewww. Anak my sister yg no.5. Lepas ni tinggal sorang je lagi yg belum kahwin.
Selamat pengantin baru iwan n wifey, semoga bahagia hingga ke hujung nyawa.
Pengantin dan maktok. Mak tok, masih tak pulih dari masalah depression. Apa pun Alhamdulillah sbb kali ni mak tok dapat jumpa ramai saudara mara, anak2 buah dan adik beradik beliau yg lain.
Ni pengantin lama, berteduh sambil memerhatikan anak2 yg mandi dalam hujan.

01 di pontian - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pontian - Google Blog Search


Ceramah Motivasi "Rejuvenasi Minda" <b>di Pontian</b>, Johor

Posted: 29 Apr 2013 10:34 PM PDT

28 April 2013, Pontian : Satu Program Ceramah Motivasi telah diadakan khusus buat para pegawai dan kakitangan Lembaga Perindustrian Nanas Malaysia (LPNM) Johor. Program ini telah diadakan bertempat di Hotel Pontian, Pontian, Hohor Darul Takzim.
Penceramah yang telah diundang ke program ini adalah Sdr Syamsul Amri bin Hj Ismail, Presiden Pertubuhan Alumni Debat Malaysia (ADAM). Beliau telah menyampaikan ceramah beliau mulai jam 8.30 pagi hingga ke jam 5.00 petang.
Antara lain, beliau telah menyampaikan 3 tajuk ceramah iaitu "Rejuvenasi Minda", "Pengurusan Stress" dan "Kuasa Minda Positif".
Berikutnya dikongsikan gambar-gambar yang telah sempat dirakamkan di sepanjang program tersebut berlangsung.



01 di stulang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di stulang - Google Blog Search


Rakaman video bukti Umno halang Nik Nazmi ceramah <b>di</b> Sri <b>...</b>

Posted: 22 Jan 2013 11:31 AM PST

http://www.keadilandaily.com/wp-content/uploads/2013/01/Nik-Nazmi-i-300x225.jpg 

(Keadilan Daily) - Sebagaimana ramai maklum, pada 15 Januari yang lalu, saya bersama Tan Poh Lai, Ketua Cabang KEADILAN Johor Bahru dan rombongan yang lain telah berhadapan keganasan UMNO ketika cuba mengadakan ceramah di Flat Sri Stulang, Johor Bahru.

Hari ini kami tampil dengan tiga rakaman video insiden tersebut. 

Kami pada mulanya tiba sekitar jam 8.30 malam dan berjalan ke flat apabila dihalang kumpulan berpakaian baju Umno BN. Mereka enggan membenarkan kami masuk ke dalam sekalipun kami sudah bersiap-siap untuk program kami terlebih dahulu. Mereka turut mengeluarkan makian dan kata-kata kesat terhadap kami.

Selepas berbincang dengan pihak polis, maka kami berundur sementara untuk menyejukkan keadaan. Kemudian kami cuba masuk dengan kenderaan kami ke perkarangan flat menerusi pintu satu lagi. Kini kami dihalang anak-anak muda berbaju Umno yang kemudian memanggil kumpulan pertama. Kami cuba masuk dengan berjalan kaki tetapi terus dihalang dan saya turut ditendang (rujuk video a).

Kami kemudian keluar daripada tempat kejadian, sekalipun cuba dihalang beberapa orang Umno-BN (rujuk video b) dan terus membuat laporan polis di Balai Polis Majidee Johor Bahru.

Kemudian dengan ditemani teman-teman daripada KEADILAN Pasir Gudang dan Gelang Patah serta PAS bersama-sama pihak polis masuk semula ke tapak ceramah untuk mengambil peralatan ceramah.

Saya telahpun dihubungi pegawai penyiasat kes ini. Saya berharap pimpinan tertinggi Umno, Presidennya, Datuk Seri Najib Tun Razak , Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin dan Ahli Parlimen Johor Bahru, Tan Sri Shahrir Samad dapat menyatakan dengan jelas pendirian mereka menolak keganasan politik.

Rakaman video

Video a http://www.youtube.com/watch?v=xMDJWzB5uKg (Di pintu masuk kedua Flat Sri Stulang di mana kenderaan kami dihalang dan ditendang, dan kemudian rombongan kami dihalang dan saya ditendang lelaki di dalam baju BN berwarna biru)

Video b http://www.youtube.com/watch?v=1pUZ4d-l5tk (Kami terus dihalang beberapa individu ketika kami cuba meninggalkan kawasan tersebut)

Video c http://www.youtube.com/watch?v=lOIKzG7eNV8 (Kami mengambil peralatan ceramah dengan diiringi pihak polis selepas membuat laporan polis)


01 di kukup - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kukup - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2013 11:22 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2013 11:43 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Mar 2013 11:28 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

.osman yusoef.: Jom Jalan : Melihat flora dan fauna <b>di</b> Pulau <b>Kukup</b> <b>...</b>

Posted: 26 Feb 2013 07:38 PM PST

Namakan tempat pelancongan yang menarik di Johor selain Legoland dan JPO? 10 saat dari sekarang
Tet..masa tamat (feeling macam ada nak orang jawab)
Sebagai anak jati Johor, negeri Johor memang tak banyak tempat yang menarik untuk dilawati. Tempat menarik yang dimaksudkan adalah seperti pantai, pulau, air terjun bukannnya seperti shopping mall dan Legoland itu yea.
Betul tak banyak, lagi-lagi kalau diberi situasi kawan kau dari KL turun JB lepastu kau mesti blur nak bawa dia pergi jalan mana. Setakat pergi shopping mall, kat KL melambak cuma kalau nak rare sikit mungkin JPO. Nak pergi Legoland, tiket dia kemain mahal bebenor. Adalah few option antaranya Air Terjun Kota Tinggi dan Desaru tapi tu pun tak megah sangat. Leulz
Begitulah situasi yang di alami oleh skuad jalan-jalan kami bila ada member dari KL datang JB. Kalut kitorang nak bawa dia pergi jalan, siap google lagi tempat menarik kat area JB ni. So akhirnya kami membuat keputusan untuk pergi ke Pulau Kukup, Pontian
"Ambui dekat Pontian ada pulau rupanya, sungguh tidak tahu sebelum ini. Ingat ada Tanjung Piai je. "  hati berbisik ketika carian google meunjukkan keputusan "tempat menarik di Johor"
Perjalanan dari UTM ke Pulau Kukup ni mengambil masa hampir 1 jam, lebih kurang 60km camtulah. Tapi sebab jalan satu lane, tu yang lama tu . Boring-boring dekat dalam kereta tu apa lagi camwhore lah.
Dah nama pun pergi Pulau Kukup kan, so kenalah gunakan bot sebagai medium pengangkutan untuk membawa anda ke destinasi yang di tuju. Bayaran yang dikenakan hanyalah RM 5 seorang pergi balik.
Ni namanya bot. Ke perahu? sampan? tongkang? Ntahlah
Perjalanan tak lama pun, adalah dalam 10 minit gitu. So tok sah lah kau nak makan meggi feeling nelayan yea
Ok dah sampai *bosan dah nak cerita ni, satuuuuu Malaysia* Oh nak masuk pulau ni pun kena bayar yea, RM 5 seorang. hah
Eh layan gambar jelah, malas betul aku nak terangkan
Ada jambatan gantung. Goyang-goyang tau, kita takut. Tapi yang atas ni bukan kita yea, sejak bila kita besar camtu. Hiks
Pulau Kukup ni basically pulau yang terbina oleh pokok bakau. So jenjalan dalam ni tengok pokok bakau jelah. Lebih kurang 600m masuk ke dalam pulau itu. So pergi balik 600m + 600m = 1200m. Yeay pandainya!
Penat berjalan kita bergambar lah. Susahnya nak cari gambar korang yang betul-betul behave     -__-". Oh dekat situ pun ada menara pemerhati. Tapi sebab kita gayat, kita tak naik pun. HAHAHA! Comel kan? 
Lepastu balik la woi. Macam kejap kan, tapi kitorang spend masa dekat pulau ni dekat 2 jam kot. Kot lah tak ingat
Bila balik tu, bot tu akan bawa korang ke tempat penternakan ikan (betul ke terms yang aku guna ni?). Tapi sebab dia bawa dekat owner Chinese, diorang ada bela anjing! Kitorang takut, so duk diam-diam je dekat bot sambil amek gambar. Comel kan kitorang? 
Bye bye Pulau Kukup. Kalau kitorang bosan, kitorang datang lagi
Dah jalan-jalan tu mestilah penat dan lapar bukan? Tapi dekat pekan Kukup tu tak banyak kedai Melayu, so pependailah korang cari kedai. Yang kedai kitorang makan ni pun boleh tahan sedap, telur dadar dia sedap gila! Tom yam dia pun sedap! *Tapi taktaulah semua tu effect lapar, so semua benda jadi sedap*
Nampak tak betapa sedapnya? 

Belog Miss Kinuko: MANDI-MANDA <b>DI KUKUP</b> GOLF RESORT

Posted: 16 Dec 2012 04:39 PM PST

Semalam adalah aktiviti hujung minggu yang paling best aku rasa...plan nak mandi-manda ni tak dirancang dari awal pun sebenarnya...tiba² je mak aku bagitau aunt aku ajak berkelah kat Kukup Golf Resort..mak aii...terkejut pada mulanya, sebab yang aku tau mak ayah aku kurang suka beriadah kat tempat² macam tu...
Tapi bila sampai sana, rasa best jugak....dapat mandi-manda, makan² dan yang paling best dapat berkumpul ramai²...mak aku punya excited, dia bawa sandwich, jemput² pisang, ayam goreng rempah, jajan²..hehe...seronok beb!!! aku punya seronok mengalahkan budak²..habis hitam legam muka aku...
walaupun swimming pool, tapi best jugak mandi-manda kat sini...korang cuba la datang ke sini ye...
sebelum mandi-manda aku santap dulu..time tu tengah lapar giler,habis semua makanan yang ada..
amboiii seksanya dia....posing pun macam model semput..haha....
korang tengok sendiri, aku yang lebih ke...anak² buah aku yang lebih? hehehe...
bajet macam ikan duyung la aku ni....sebenarnye nak sembunyikan badan disebalik batu...
acara terjun berani mati...air paras pinggang je..hehehe...
yang tengah tu sepupu aku, yang kiri kanan tu anak² buah aku...comel² belaka...
haa...korang jangan terkejut, aku membuli kanak² time ni...budak² bawa aku jalan²..haha....
apapun, memang seronok la mandi-manda ramai² macam ni....kulit jadi lebam pun tak kisah..
sebelum balik tu, kitaorang sempatla berposing kat kereta mainan ni..haha...kebetulan time ni semua pakai baju kaler biru, kereta pun kaler biru....


Terima Kasih Daun Keladi, Lain Kali Baca Lagi

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Mar 2013 11:14 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Feb 2013 11:11 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Sep 2012 11:42 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Suara Simpang Kiri: TAMAN NEGARA JOHOR-PULAU <b>KUKUP</b>

Posted: 29 Sep 2012 12:09 PM PDT

Minggu lepas ana menerima SMSlah daripada sahabat ana, Sheikh Imam Mursalin, imam Mesjid bandar Pontian, menjemput ana ke majlis kenduri keberangkatan beliau ke Tanah Suci Mekah. Ana pun fikir-fikirlah, nak pergi, tidak, nak pergi,tidak. Ana pun buat keputusan....pergilah.Tuan imam sudah tiga kali datang ke rumah ana,tak patutlah tak pergi, lagi pun ana tak pernah pergi ke rumahnya. Sebagai sahabat yang baik, jangan menghampakan jemputannya....    
Aku tunjukkan peta di atas ni, supaya kalian tahu, bahawa Pulau Kukup itu berbeza dengan pekan Kukup. Jarak antara Pontian ke Kukup ialah 21.4 km. 
 TShirt Kukup...antara yang dijual dipekan Kukup...ole-ole untuk saudara-mara dan sahabat anda.
Dari jeti Kukup ke Pulau Kukup kita naik bot besar. Tambang untuk dewasa RM 5, Kanak-kanak RM2.50.Baby freelah. Tu anak aku 2 tahun tak kena tambanglah.
 Tiba di jeti Pulau Kukup...tauke bot bagi no hpdia....nanti kalau mau balik,call wa cepat ma...Lu jalan-jalan sini 2 jam,3 jam ok...OK Bossss....
 Untuk masuk ke Pulau Kukup ini pula ada kauter Taman  Negara Johor. Bayaran masuk dewasa RM 5.00 kanak-kanak 3.00...oklah tu, tak mahal...duit ni untuk kerajaan...
 Matsomherbs, memang suka yang hijau-hijau. Apabila jumpa suasana hijau, hati pun gumbira sangatlah.
ILI-96 Salah seorang anak yang akan mewarisi dunia kebloggeran aku
JAMBATAN GANTUNG PULAU KUKUP 
Yang besar-besar pucat lesi lalu jambatan gantung ni, tapi Aliff Iskandar tak rasa apa-apa pun
 Tengok tu dua beranak menggeletar lutut......gekgekgek 
 Nampak Arina dah mula berani, Puan Hamidahnya macam gayat aje!
 Ili macam stedy, berlakon berani kut?

 Sesiapa yang suka menggedik, tempat ni sesuai untuk berfotografi dengan pakaian baru
 MENARA PEMERHATI PULAU KUKUP
Aku sangat teruja dengan kehijauan di Pulau Kukup ini....dan terasa masa beredar bagitu cepat...

 Arina dah mula berani di tempat tinggi...
 Sesi naik bot, tambang bot untuk menelusuri sungai di Pulau Kukup ni RM 3.00 seorang...
 Yang bawa bot ini bernama abang Zainal.
 Yaaaa hi he hoooooooooo....lupakan syilibus sekolah kejap
 Penerangan tentang jenis-jenis ikan di Kelong.....

Antara hidangan di rumah Tuan Imam Mursalin 

 Pukul 4.00 petang barulah ke Pontian, jumpa Imam Mursalin, walaupun ramai tetamu, imam Mursalin tetap melayan kami dengan begitu mesra....Pak Imam kita ni seorang yang sangat peramah. Aku cuma mintak satu, sampai Mekah nanti doakan aku supaya aku akan segera menyusulnya ke sana.   

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved