ads

Rabu, 5 Jun 2013

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2013 07:29 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Chedet – <b>GELANG PATAH</b>

Posted: 11 Apr 2013 12:28 AM PDT

1. Kit Siang is going to contest in Gelang Patah.

2. Why Gelang Patah?

3. Obviously it is because Gelang Patah has a Chinese majority.

4. Obviously Kit Siang is going to play on Chinese sentiments.

5. Johore has been an Alliance/Barisan Nasional stronghold ever since independence. The three races there have been supporting each other in elections. They do not have strong racist feelings.

6. But Kit Siang is going to bring about conflict and antagonism between the races, to wage the Chinese to dislike and hate the Malays.

7. The slogan of the DAP is Malaysian Malaysia, a slogan used by the PAP in the 1964 General Elections. The slogan implies that Malaysia did not belong to all Malaysians equally. It belongs to the Malays.

8. The PAP intended to get the Chinese not to co-operate with the Malays, to end the Sino-Malay " kongsi" of the Tunku in the Alliance Party.

9. Kongsi means not taking all our entitlements for ourselves but sacrificing some so others may get their share.

10. The PAP rejected this "kongsi" principle demanding that everything be based on merit. When Singapore left Malaysia the DAP, the PAP Trojan horse, took up the Malaysian Malaysia slogan. The intention was to draw away Chinese support from the MCA and abandon the kongsi concept with UMNO and the Malays. The meritocracy promoted by the DAP will mean diminishing opportunities for the Malays in education and in business. This will result in the Malays becoming less and less qualified and poorer. Meritocracy is not about sharing but about the winners taking all.

11. When Kit Siang decided to contest in Chinese majority Gelang Patah it is because he wanted the Chinese there and in Johor to reject working together and sharing with the Malays.

12. An unhealthy racial confrontation would replace Sino-Malay cooperation which has made Malaysia stable and prosperous. That cooperation will end when Kit Siang wins Gelang Patah. Even if there will not be violent clashes as seen in many countries where people are divided by race or religion, but confrontation between the three major races in Malaysia will be disruptive and will not be conducive to the development of Malaysia.

13. For this reason the decision of Kit Siang to contest in Gelang Patah will be the focus of the 13th General Election in this country.

14. Will the DAP end Malay-Chinese friendship and cooperation in Johor or will "kongsi" remain the bases of race relations in Johor and in Malaysia?

01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


(seram) kisah benar banglo villa nabila <b>di johor</b> <b>...</b> - ammboi dot com

Posted: 29 May 2013 07:00 PM PDT

(Seram) Kisah Benar Banglo Villa Nabila Di Johor Bahru | Semalam ammboi ada siarkan mengenai Misteri Villa Nabila. Hari ini terjumpa pula artikel yang disiarkan dalam satu portal hiburan mengenai Kisah Benar Villa Nabila. Jelas laporan tersebut, ia adalah kiriman pembaca laman berkenaan. Jadi ini adalah salah satu kisah benar la (jika pengirim tu tak tipu).

Jom layan cerita kiriman Faten dari Semenyih dibawah:

villa nabila johor bahru

Tak tau kenapa tiba-tiba hati ni tergerak nak on blog migonline. Tujuannya cuma nak tengok perkembangan artis kesukaan saya, Farid Kamil. Nak tau jugak apa perkembangan lepas mendirikan rumah tangga ni kan. Tapi, saya terbaca info yang dikeluarkan oleh migonline tentang sebuah rumah yang dipanggil Villa Nabila. Rasanya tak ramai yang tau pasal kisah disebalik Villa Nabila ni.

Saya ada pengalaman yang saya takkan lupakan sepanjang hayat ni tentang Villa Nabila. Lima tahun yang lepas, ketika tu umur saya baru menjangkau 20 tahun. Saya dan empat lagi kawan-kawan sekolej tergerak nak buat kerja gila (memang kami selalu buat) untuk pergi ke Villa Nabila memandangkan waktu tu kami berlima tengah cuti sem dan jalan-jalan ke rumah salah sorang dari kami yang tinggal di Johor. Nama kawan saya ni S.

Pada suatu malam, S menceritakan tentang kisah disebalik Villa Nabila. Kami semua tertarik dengan kisah yang terjadi dalam villa tersebut (walaupun tak tau betul ke tidak). Teman lelaki saya (sekarang dah jadi suami saya) D mencadangkan kami semua ke villa tersebut kerana S ada cerita tentang beberapa peristiwa yang dialami oleh orang ramai yang ada minat yang sama dengan kami. S cakap, barang siapa yang masuk ke villa tersebut dan menyahut nama Nabila sebanyak tiga kali sememangnya akan nampak bayangan seorang kanak-kanak perempuan di situ.

D dengan terujanya ajak kami semua ke villa tersebut. Keesokan harinya, S bawa kami semua ke villa tersebut. Suasana takdelah seperti gambar yang ditunjukkan oleh migonline (5 tahun yang lepas villa tu takdelah bersarang sangat). Kami lalu kat semua kawasan yang dikeluarkan oleh migonline. S bawa kami semua masuk ke dalam villa tersebut. Oleh kerana kami semua pergi pada waktu siang jadi takde la rasa takut yang amat sangat. Cuma teruja sebab nak tau betul ke tidak kisah Nabila ini atau sekadar urban legend.

D mula menyahut nama Nabila. D memanggil nama Nabila sebanyak tiga kali tapi tiada apa yang berlaku. D dan saya merasakan bahawa ini semua hanya gurauan penduduk setempat sahaja. Kami semua duduk di situ dan bersembang tentang hal-hal biasa seperti apa nak buat lepas cuti sem, tentang subjek yang bakal kami ambil sem depan dan tentang lecturer-lecturer yang meminta-minta!!!!!!

Hati saya tergerak tentang kesahihan kisah Nabila. Begitu banyak persoalan dalam fikiran saya masa tu. Alang-alang dah sampai ke situ, takkan takde apa-apa. Tiba-tiba saya rasa meremang. Bulu roma saya menegak. Tubuh saya rasa seram sejuk. Saya fikir ianya cuma perkara biasa saja sebab kita masuk ke tempat keras. Jadi, saya tak beritahu hal ini pada D, S mahupun kawan-kawan yang lain. Sedang kami bersembang lagi (saya dah tak menyampuk apa-apa) tiba-tiba saya terdengar suara kanak-kanak sedang ketawa tapi bunyinya tidak terlalu jelas di telinga saya cuma sayup-sayup. Saya jadi confuse tiba-tiba. Siapa pulak yang gelak macam kanak-kanak ni? Saya pandang ke arah kawan-kawan saya. Tapi semuanya masih bersembang dan bergelak ketawa macam biasa. Takde pula kedengaran seperti gelak kanak-kanak.

Saya mula rasa tidak sedap hati. Saya seperti dapat merasakan sesuatu yang berbeza di situ. Tubuh saya meremang dan seluruh badan saya rasa sakit (rasa macam demam urat). Saya bangun dari situ dan mula berjalan-jalan. Saya berdiri tidak jauh dari kawan-kawan saya berada. Saya melihat sekeliling kawasan. Tiada apa yang pelik.

Tiba-tiba, ada satu perkara yang terlintas di fikiran saya. Saya period ketika itu. Perasaan saya mula tidak menentu. Saya dapat rasa kehadiran Nabila di situ (jika bukan Nabila pun tentunya ada makhluk lain). Saya menuju ke arah D dan ajak D pulang. Kawan-kawan yang lain mula pelik. Saya beritahu D dan yang lain bahawa saya period dan tak sesuai untuk ada di kawasan seperti itu. D dan yang lain setuju untuk pulang demi mengelakkan sebarang kejadian pelik berlaku.

Semasa kami berjalan menuju ke luar dari kawasan tersebut, saya sempat menoleh ke arah perigi yang terletak di dalam villa tersebut. Saya nampak seorang kanak-kanak yang memakai gown berwarna biru (putih maybe sebab nampak kotor dan pudar), bertocang dan mengangkat tangan pada saya. Saya terasa seluruh badan saya kejang dan seram sejuk.

Saya yakin kanak-kanak tersebut adalah Nabila. Mata saya tidak lepas dari memandang matanya. Matanya nampak sayu dan bergenang. Wajahnya nampak macam baru lepas menangis. Tiba-tiba rasa takut dalam hati saya hilang dan timbul rasa sedih. Tak tau kenapa. Saya terus berjalan keluar dari villa tersebut (walaupun tak mampu nak berjalan dah).

Saya tidak menceritakan hal ini pada sesiapa selepas kejadian itu sehinggalah hari pertama saya berkahwin dengan D barulah saya menceritakan hal ini padanya. Kisah ini saya akan bawa hingga akhir hayat saya. Cuma yang menjadi persoalan saya adalah, kenapa kanak-kanak secomel itu kelihatan begitu sedih? Apa yang telah terjadi padanya? Apakah kisah sebenar di sebalik Villa Nabila ini? Hanya tuhan yang tahu. Al-Fatihah untuk Nabila dan semoga rohnya dicucuri rahmat tidak kira dimana ia berada.

Sekian,

Faten.

Semenyih.

Emm.. Jika benar apa yang Faten ceritakan, maka banglo itu memang ada kisah misteri. Namun kenapa masih tiada pihak 'berkenaan' buat siasatan? Atau kes ini sudah lama dan telah tutup buku? Jika anda ada cerita lagi menarik dan benar jom kongsikan bersama pembaca disini. Kemungkinan ianya akan mengukuhkan dakwaan bahawa banglo Villa Nabila sememangnya 'BERHANTU'?

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2013 07:34 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jun 2013 07:14 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 07:33 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Nov 2012 07:25 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Aug 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Suara Simpang Kiri: PANAS SUNGGUH HARI NI...KUGAGAHI JUA

Posted: 25 Jul 2012 04:17 AM PDT

Pagi ni kerja seperti biasa. Tamat jam 1.30 petang. Sampai simpang tiga Seri Medan tu confius, sama ada nak belok ke kanan iaitu balik rumah untuk tidur, atau belok kiri menuju ke Parit Yani....
Akhirnya gerak hati belok ke kiri...
Destinasi rumah customer. Dua kotak Kopi Kelapa Dara dibelinya. Kemudian aku call abang aku Ustaz Baharuddin. Malam ni jam 1.00 pagi dia nak berangkat ke Tanah Suci untuk menunaikan umrah. Aku buka booth kereta, alamak jek kereta aku tertinggal kat kereta Kancil. Nak jalan terus ke Rengit? Kalau bocor tayar tengah jalan macamana? Ah...tawakkallah.....
Baru berapa minggu tak jalan kat Pt Yani ke Seri Bengkal ni, jambatan tu dah berpindah, jalan dah baru, ni 2 km dari Parit Yani menuju ke Pt Yob - Seri Bengkal.
Dua selekoh maut di Jalan Seri Bengkal dekat Seri Gading tu pun dah jadi jalan yang lebar....wau...bestnya...tak payah pulas stering lagi.....laju....laju....!

Persimpangan jalan Seri Bengkal...ke kanan ke Batu Pahat, ke kiri ke Parit Raja...depan tu dulu semak aje, sekarang dah jadi kota besar!
Ah....belok ke Pt Karjo ......dah ada pusingan U di situ, lebih selamat daripada jalan yang lama....
Dari Pt Karjo aku tembus ke Pt Kemang.....
Singgah di Salleh Food....taukeynya jutawan ni....income 6 angka sebulan...lagi-lagi raya ni
Nak beli apa ya....nak bawak buah tangan ni...
Beli ni ok lah...RM 13.00...Nama kuih ni apa, aku lupa, emak aku kata Kuih Pulau Pinang, kalau aku yang buat aku bubuh nama Kuih Sarang Lebah?
Pt Rejosari pulak aku redah, rajinnya orang kampung ni, tepi jalan pun mereka tanam pisang
Persimpangan Kg Seri Bahrom, sampailah aku rumah abang aku....dia tak nak diambil gambarnya kerana dia tu handsome sangat macam Yusuf Haslam masa muda-muda! Semoga kakandaku selamat pergi dan selamat kembali ke tanah air ya...
Balik .....lalu rumah bekas makwe lama aku ....entah berapa anak dia sekarang.....hahahahahaha! Agaknya 12?
Pukul 5.00 petang sampailah sudah di Batu diPahat...Panasnya, seronoknya kalau masa panas macam ni berendam di dalam air terjun.....
Beli kat sini Pn Pida...garenti lauk berbuka tak basi dan menyakitkan usus-usus di dalam perut kita. Lokasi ni ikut dari Hotel Pelikan belok Klinik Nur jalan terus jangan belok-belok, ada selekoh belok kanan sikit. Carilah di barisan kedai-kedai tu. Ada dua restoran asam pedas di situ. Harga pun ok...mesra pelanggan sangatlah.

Dua potong ikan pari, dan dua ekor ikan kembung besar RM 15.00...Oklah tu, petang tadi cuma ada 3 jenis ikan yang ada. Kepala ikan merah tu aku tak minat, nanti otak tak cerdas....?
Kesian kan isteri aku nak tolong suami dia tambah pendapatan, sebab tu aku beli asam pedas di Batu Pahat tadi, jadi taklah penat sangat.....tapi dia kena masak nasilah jugak....huhuhu

Alat Berat "Bego" Terpelosok <b>di Parit</b> | Portal Berita Wonogiri

Posted: 04 Aug 2012 09:10 AM PDT

Alat Berat " Bego " Terpelosok | Foto Sugiyarno

INFOWONOGIRI.COM – SIDOHARJO – Bego  sebuah kendaraan alat berat yang digunakan untuk meratakan tanah, mengalami kecelakaan terperosok ke parit di tepi Jl Sidokriyo Sidoharjo, Sabtu (4/8) dekat penggilingan batu di wilayah desa setempat.

Menurut informasi warga desa setempat, bego itu terperosok karena jalanya menepi, sementara jalan yang dilalui tidak mampu menahan beban kendaraan tersebut. Akibatnya alat berat tersebut terguling ke parit. Tidak ada korban jiwa, operator bego berhasil menyelamatkan diri.[nono@infowonogiri.com]

Incoming search terms:

  • video kecelakaan alat berat bego

PETANI KELUHKAN ZAT ASAM PADA LAHAN

Posted: 01 Aug 2012 05:22 AM PDT

Sejumlah petani di jalan ahmad yani dua, desa parit baru, kabupaten kubu raya mengeluhkan tingginya zat asam pada lahan pertanian mereka.

Akibatnya, tanaman padi banyak yang berwarna merah.

detikNews : Mayat Perempuan Ditemukan <b>di Parit</b> Dekat Pusat <b>...</b>

Posted: 05 Mar 2013 03:07 AM PST

Solo - Sesosok mayat perempuan ditemukan mengapung di parit samping Jalan A Yani, Kartosuro, Sukoharjo. Identifikasi awal diketahui mayat tersebut adalah seorang warga Boyolali, Jateng. Kemungkinan dia merupakan korban tabrak lari.

Mayat ditemukan di sebuah parit di seberang Goro Assalam Hymermarket di Jalan A Yani, Kartosuro, Selasa (5/3/2013). Mayat kali pertama diketahui oleh seorang pengemudi becak, usai mengantar penumpang ke Assalam Hypermarket.

Ketika ditemukan mayat dalam kondisi telentang dan mengapung di parit. Mayat perempuan itu masih berpakaian lengkap serta membawa tas.

Temuan itu segera dilaporkan ke Polsek Kartosuro. Petugas segera datang dan mengevakuasi korban. Proses evakuasi menjadi tontonan warga, sehingga sempat memacetkan jalan utama penghubung Solo - Semarang dan Yogyakarta tersebut.

Dari kartu identitas yang diketemukan petugas, diketahui korban bernama Yuni Artati, warga Boyolali, berusia 49 tahun. Belum diketahui penyebab kematiannya, namun kuat dugaan merupakan korban tabrak lari yang terjadi pada Selasa pagi ketika jalan masih lengang.

"Saat ditemukan mayat sudah kaku dengan menderita luka di beberapa bagian tubuh. Kemungkinan sudah meninggal sejak pagi. Kami belum bisa memastikan penyebab kematian. Mayat korban sudah kami kirim ke RSUD dr Moewardi, Solo untuk diautopsi," ujar Kanit Reskrim Polsek Kartasura, Iptu Ketut Sudira.

Seorang Nenek 65 Tahun, Nekat Jual 4 ABG ke Pria Hidung Belang. Saksikan Informasi Lengkapnya di "Reportase Siang" Mulai Pukul 10.15 WIB, hanya di Trans TV

(mbr/try)

Redaksi: redaksi[at]detik.com
Informasi pemasangan iklan
hubungi : sales[at]detik.com

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 30 May 2013 07:03 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 17 May 2013 07:29 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 16 May 2013 07:36 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Baru berapa minggu tak jalan kat Pt Yani ke Seri Bengkal ni, jambatan tu dah berpindah, jalan dah baru, ni 2 km dari Parit Yani menuju ke Pt Yob - Seri Bengkal. Dua selekoh maut di Jalan Seri Bengkal dekat Seri Gading tu ...

01 di tampoi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tampoi - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 28 May 2013 07:15 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2013 07:11 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2013 07:28 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

(Gambar) Penduduk kampung bergaduh dengan kontraktor <b>di Tampoi</b>

Posted: 21 Nov 2012 01:45 AM PST

(Penduduk kampung dan kontraktor bergaduh di Kampung Semangat - foto facebook Suhaizan Kaiat)
TAMPOI: Para penduduk Kampung Semangat dekat sini bergaduh dengan kontraktor yang mewakili pemaju Danga Bay Sdn Bhg hari ini.
Ia berlaku kira-kira jam 11.15 pagi tadi antara pekerja kontraktor dan penduduk Kampung Semangat, Tampoi.
Menurut Ketua Pemuda PAS Johor, Suhaizan kaiyat, kontraktor mendakwa mereka diberi upah untuk membersihkan kawasan Kampung Semangat oleh pihak tertentu.
Pembersihan ini telah menyebabkan tanaman penduduk dan sistem paip penduduk terjejas.
Penduduk kampung mendakwa, kontraktor yang hadir dalam kumpulan yang besar lebih daripada 25 orang adalah untuk mengusir mereka daripada kampung tersebut.
Sebelum ini, penduduk melahirkan rasa tidak puashati mereka kerana kontraktor sering membuat provokasi terhadap penduduk.
Pergaduhan mula berlaku apabila kontraktor meneruskan kerja-kerja pembersihan dan penduduk tidak berpuas hati.
Mereka telah dibaling dengan batu dan kayu oleh petugas kontraktor berkenaan.
Penduduk Kampung Semangat yang tercedera adalah Goh Wee Chooi, Ang Bee Wah, Ang Ah Chai, Cheng Chong, Goh Wai Kong dan Chee Tet Onn.
Polis telah datang di kawasan terbabit dan telah menangkap sembilan orang kontraktor dan enam orang penduduk.
Mereka telah direman di Balai Polis Kempas.
Penduduk adalah terdiri daripada pemilik rumah, penyewa rumah, pemilik bengkel dan pekebun. Kampung Semangat, Tampoi terletak di Batu 7.5 Jalan Skudai, Simpang Kempas Lama, Tampoi, Johor.
Menurut sejarahnya, tanah berkeluasan 63.2573 hektar ini telah dianugerahkan kepada Dato' Toh Ah Boon pada tahun 1930 oleh Sultan Ibrahim.
Dato' Toh Ah Boon telah meninggal dunia pada 1 April 1932 dan tanah tersebut telah diserahkan kepada pewarisnya Toh Gim Cheng.
Pada tahun 1975 Toh Gim Cheng telah melantik Low Sue Heng sebagai wakil.
Pada 14 Februari 2011 tanah tersebut(Lot 153, Mukim Tebrau) telah dijual oleh Low Sue Heng @ Low Sui Heng kepada Danga Bay Sdn. Bhd.
Pada awalnya terdapat 400 keluarga tinggal di kampung ini. Pelbagai kemudahan terdapat dikampung ini termasuk surau, kuil, dewan orang ramai, gelangang bola keranjang dan lain-lain. Terdapat juga penempatan orang tua dan orang cacat di sini.
Pada 8 September 2011 penduduk menerima satu notis guaman dari Tea, Kelvin Kang & Company yang meminta penduduk mengosongkan tanah tersebut sebelum 31 Oktober 2011.
Notis ini tidak menyatakan dengan jelas nama pelanggan (tuan tanah).
Pada 9 Oktober 2011 suatu pertemuan penduduk kampung dengan Adun Datuk Haji Osman Sapian telah diadakan.
Ketua Masyarakat Kampung Semangat yang juga Ketua MIC Cawangan Kg Semangat, En. K.K.Krisnan telah menyerahkan suatu tuntutan kepada Datuk Abdul Ghani Othman, Menteri Besar Johor melalui Datuk Haji Osman Sapian.
Sehingga kini tiada sebarang jawapan diterima daripada pihak kerajaan.
Jawatankuasa Bertindak yang telah ditubuhkan telah menghantar satu permohonan tuntutan Ikhsan dan Saguhati kepada Danga Bay Sdn Bhd pada 8hb Oktober 2012.
Wakil Danga Bay Sdn Bhd adalah En. Chai Yee Man. Setakat ini tiada sebarang jawapan daripada Danga Bay Sdn. Bhd.
Pada 18 Oktober 2012, para penduduk menerima Notis Kedua dari Tetuan Tea, Kelvin Kang & Company yang menyatakan site clearing akan bermula mulai 19 Oktober 2012, dan meminta penduduk-penduduk mengosongkan rumah mereka sebelum tarikh tersebut.
Penduduk-penduduk di sini diugut oleh kontraktor yang datang dari luar. Beberapa keluarga yang takut, telah berpindah dari tempat ini.

Sebahagiannya menerima wang pampasan berpindah sementara sebahagian lagi tidak menerima sebarang pampasan. Keluarga yang masih tinggal di kampung ini hanyalah 180 keluarga sahaja.

Pada 1 November 2012, lebih kurang 30 orang yang berlagak gangster dibawa masuk untuk merobohkan rumah-rumah kosong.
Kumpulan itu membawa masuk 1 bulldozer dan 2 JCB dengan tujuan membersihkan kawasan itu.
"Pihak Dewan Pemuda PAS Negeri Johor mendesak pihak polis membuat kawalan keselamatan yang lebih ketat bagi mengelakkan pergaduhan berlaku semula.

"Ini kerana, tempat kejadian hanyalah 1 KM daripada Balai Polis Kempas," kata Suhaizan (gambar atas) dalam kenyataannya.
Bagi beliau, Menteri Besar Johor Datuk Abdul Ghani Othman sudah sewajarnya menjadi orang tengah menyelesaikan masalah antara penduduk Kampung Semangat dan Syarikat Danga Bay Sdn. Bhd.

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jan 2013 07:04 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jan 2013 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Sep 2012 07:24 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Sep 2012 07:26 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Cuci Dan Bersihkan Rumah Sewa <b>Di Tampoi</b> | Smile... Smile... Smile <b>...</b>

Posted: 01 Sep 2012 04:13 AM PDT

Hmmm... Rehat sekejap terus update blog. Hari ini projek Mia dan Suami Mia ialah cuci dan bersihkan rumah sewa kami. Fiuhhhh... berpeluh-peluh ni... Sofea dan Syakirin pun ada juga. Alhamdulillah dah dapat penyewa rumah ini melalui entri INI. Memang cari penyewa yang telah berkeluarga. Sayang sangat kat rumah ini...

Perjanjian sewa rumah pun telah dipersetujui dan ditandatangani. Kalau tiada perjanjian sewa rumah susah... sebab macam-macam boleh berlaku di kemudian hari. Zaman sekarang ni susah betul nak percaya dengan orang luar.

Harap sangat penyewa rumah baru ini tidak bermasalah dan dapat bayar sewa rumah setiap bulan secara konsisten seperti yang termaktub di dalam perjanjian. Kalau tidak, susahlah tuan rumah nak bayar kat bank nanti.

Penyewa rumah sebelum ini pula terpaksa berpindah kerana tukar kerja ke Seremban. Senang dan tiada masalah dengannya.

p/s : mana yang tidak elok, dibaiki... mana yang rosak, ditukar...

Published with Blogger-droid v2.0.6

Rumah untuk disewa <b>di</b> Taman Kemas <b>Tampoi</b> | Rumah Sewa

Posted: 09 Sep 2012 05:53 AM PDT

Publish date: September 9, 2012 12:59 pm
Contact Name: Mr Ahmad
Price: RM800
Region: Johor
Location: tampoi
Phone: 017-8268413
Tags:

Rumah untuk disewa di Taman Kemas Tampoi, 4 bilik & 3 bilik air (double Storey).
Lokasi menarik, berdekatan dgn semua keperluan awam. sekolah / masjid / pasaraya / Angsana / Giant dll.
Berminat sila hubungi 017-8268413 saya segera…

Share: Twitter | Facebook | Email

Report bad use or Spam

Rumah Untuk Disewa <b>Di Tampoi</b> Johor Bahru | Smile... Smile <b>...</b>

Posted: 01 Aug 2012 03:34 PM PDT

Rumah Untuk Disewa Di Tampoi Johor Bahru

Hmmm... tiba-tiba semalam Suami Mia beritahu yang penyewa sekarang ini akan berpindah ke rumah lain. Bulan Ogos adalah bulan terakhir. Memang dah ada dalam perjanjian sewa kalau nak pindah rumah kena beritahu notis sebulan awal.

Maka semalam petang dah mula sibuk nak cari orang untuk sewa rumah kami. Mia dah war-warkan kat dalam facebook.

Rumah Pangsapuri 5 Tingkat (sebelah tangki air)
Berdekatan Kipmart Tampoi, Johor Bahru
Mula masuk bulan September 2012
Keadaan rumah baik. Keutamaan akan diberikan kepada penyewa yang sudah berkeluarga dan beragama Islam. Ada perjanjian sewa rumah (agreement)
Kepada sesiapa yang berminat bolehlah hubungi Suami Mia di 019-7089958. 
Tengok dulu macam mana dalam beberapa hari ini. Kalau tiada orang nak sewa, terpaksa jugalah kami iklankan kat dalam mudah.my.
p/s: sayang sangat kat rumah ni...

BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jan 2013 07:39 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BUAH <b>TAMPOI</b> « YAN ML

Posted: 05 Jan 2013 04:55 AM PST

hari ini….

dalam perjalanan balik dari majlis perkahwinan Jasmin Jamirun di Kuala Pilah, Negeri Sembilan…

aku singgah ke sebuah gerai buah di tepi jalan…terdapat buah yg agak pelik tergantung di situ…

apabila ditanya….katanya BUAH TAMPOI….

ooooo….rupanya ini buah tampoi….

buah tampoi

memang aku pernah dengar sebelum ni yang tampoi ialah nama sejenis pokok….tapi tidak la pula aku tahu bahawa buahnya boleh dimakan…

menarik kan…?!…

apabila dibuka…begini rupa isinya…

buah tampoi

sekali tengok….seakan-akan buah duku di bahagian kulitnya yg tebal…

setelah dirasa…seperti rasa buah rambai tapi manis….

ini lah kali pertama tengok dan rasa buah tampoi….

sedap juga….dan aku kongsikan di alam maya ini untuk pemberitahuan kepada yang lain….

kongsi ilmu itukan amalan mulia….

insyaAllah…moga bermanfaat…

Anim Agro Technology: BUAH <b>TAMPOI</b>

Posted: 25 May 2013 03:53 AM PDT

BUAH TAMPOI atau nama saintifiknya Baccaurea microcarpa atau Baccaurea griffithii adalah sejenis pokok hutan yang menghasilkan buah tampoi atau juga disebut 'tampui' dimana ia lazimnya tumbuh dikawasan hutan di negara kita. Pokok Tampoi merupakan pokok saka dioceous daripada keluarga Phyllanthaceae adalah natif di Sumatra, Semenanjung Malaysia dan Borneo. Beberapa nama lain yang diberi pada buah tampoi adalah seperti tampoi batang, tampui, larah, merkeh, ngeke dan juga tampoi bulan. Saya jumpa buah  ni dijual di tepi jalan dekat Tampin, Negeri Sembilan pada musim tertentu dsengan harga sekitar RM 4.00 sekilogram. Walau pun asalnya kurang minat hendak membeli buah tampoi, demi hendak rasa akan buahnya saya membeli dan makan. Buah tampoi sama seperti buah rambai mempunyai struktur buah dan rasa hampir sama tetapi ia lebih besar dan ada rasa sedikit kelat. Saya dapati buah tampoi juga mempunyai rasa yang enak dan sedikit lemak. Namun, ada juga yang kata isinya yang bewarna putih itu mempunyai rasa yang sedikit masam. Bagi masyarakat Orang Asli pula ia boleh dijadikan minuman keras. Didapati pokok tampoi belum dikomersilkan lagi penanamannya di negara kita kerana ia adalah jenis buah nadir yang ditanam secara suka-suka sahaja dikawasan dusun atau keliling rumah. Tidak ada rekod mengenai keluasan dan taburan pokok tampoi dilaporkan oleh Jabatan Pertanian. Artikel subuh Rabu ini saya menulis dalam "Anim Agro Technology" mengenai teknologi dan informasi pokok tampoi untuk dibaca dan dirujuk pembaca semua.


Pokok Tampoi adalah jenis pokok saka yang tumbuh menegak dengan ketinggian mencecah 25 - 60 meter didalam keadaan semulajadi (Lihat foto sebelah). Ia mempunyai batang yang tumbuh menegak dengan banyak cabang dan kulitnya beralur sedikit berwarna coklat kelabu. Dibahagian bawah pokok ia mempunyai banir yang kuat dengan sistem akar tunjang kukuh masuk dalam tanah. Daunnya adalah berbentuk ovate (bulat lonjong) berwarna hijau dan agak tebal berukuran sekitar 8-17 cm panjang dan 4 - 8 cm lebar. Ia mempunyai tangkai daun agak panjang sekitar 10 - 15 cm dengan susunan daun yang bertentangan.  


Bunga pokok tampoi keluar daripada tangkai yang keluar daripada dahan atau batang pokok. Bunga kecil ini berwarna putih, hijau dan kekuningan yang terbit pada batang dengan tangkai bunga yang agak panjang dimana  tangkai jantan sekitar 13 cm dan tangkai betina sekitar 18 cm (Lihat foto sebelah). Saiz bunga jantan adalah kecil sedikit (2 mm) tetapi saiz bagi bunga betina lebih besar iaitu sekitar 4.5 mm. Pendebungaan berlaku secara semulajadi oleh angin dan serangga seperti semut dan kerengga. Buah Tampoi yang terhasil dari tangkai yang berangkai adalah berwarna hijau ketika muda dan coklat terang apabila masak. Buah Tampoi mempunyai kulit tebal dengan bentuk bulat lonjong atau bulat leper sedikit (Lihat foto dibawah). Buah yang masak berukuran sekitar 30 -70 cm garispusat dengan mempunyai biji sebanyak 2- 4 ulas didalamnya. Isinya adalah lembut yang berwarna putih krim, kekuningan dan sebagainya bergantung kepada spesis. Bijinya agak keras dan boleh dijadikan biji benih untuk disemai dinurseri. 


Isi buah tampoi yang manis menjadikan ia dipetik untuk dimakan dan dijual diPasar Tani, Pasar Tamu dan Gerai tepi jalan. Selain dimakan segar, saya tidak pasti adakah ia ada digunakan dalam masakan atau sebagainya. Bahagian lain pokok tampoi seperti pucuk daun dan akarnya masih belum dimenafaatkan. Bagaimana pun batang pokok yang berkayu keras boleh dijadikan bahan bakar kayu api dan batangnya yang besar boleh diproses untuk dijadikan perabut. Pokok tampoi ini juga tidak mempunyai perosak semulajadi yang serius dimana ia tumbuh tanpa gangguan didalam keadaan biasa. Saya berani katakan kebanyakan buah tampoi boleh dikatakan sebagai 'Buah Organik' kerana didapati kebanyakannya tidak disembur racun atau dibaja dengan baja kimia. Saya percaya buah tampoi ini masih banyak lagi dijual di pekan-pekan kecil atau di pasar tani di kawasan dan marilah kita sama-sama membeli dan makan buah ini jika terjumpa dijual dimana-mana untuk merasa buah nadir yang semakin pupus ini. Wasallam!.



BUAH TAMPOI... ENAK ISINYA...
BANDAR TAMPOI...JOHOR LETAKNYA...
POKOK TINGGI...LEBAT BUAHNYA...
BUAH NADIR... HAMPIR PUPUS AGAKNYA...

By,
M Anem
Room B-4-12, Best Western Prima Inland,
Port Dickson, Negeri Sembilan,
Malaysia
(11 Rejab 1434H) 

01 di senai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di senai - Google Blog Search


Kemalangan Land Rover Polis <b>Di Senai</b> | REALITI INSAN

Posted: 02 Jun 2013 12:41 AM PDT







Kemalangan ini dikatakan berlaku di Senai semalam sekitar jam 8 malam ketika salah seorang pembaca Oh! Tidak dalam perjalanan untuk menonton perlawanan bola antara Johor dan Pahang direstoran berhampiran. Kemalangan membabitkan sebuah Land Rover Polis (tiga anggota duduk di belakang), sebuah bas, sebuah kereta dan sebuah
motosikal.

Seorang anggota polis meninggal dunia manakala dua orang lagi cederah parah. Kemalangan ini juga meragut nyawa pemandu kereta dan penunggang motosikal.


Kejadian brlaku skitar 8.00 mlm. Sy trserempak ketika otw ke kdai mamak melihat bola JDTvsPHG.
Kemalangan berlaku di Senai, Johor. Seorang anggota dilihat meninggal dtmpt kejadian. 2 lg cedera parah.
Kemalangan membabitkan land rover polis (ketiga-tiga anggota duduk dbhgn blkg) dgn sbuah bas, sebuah
kereta, dan sebuah motosikal. Pemandu kereta dan penunggang motosikal maut dtmpt kejadian. Sedih

AL- Fatihah
Kredit 

Kemalangan Maut Membabitkan Land Rover Polis <b>di Senai</b> - KeZooM

Posted: 03 Jun 2013 01:16 AM PDT

Kemalangan Maut Membabitkan Land Rover Polis di Senai | Satu kemalangan maut yang membabitkan sebuah Land Rover polis telah berlaku malam semalam di Senai Johor.
Menurut sebuah portal, Oh Tidak, kemalangan maut ini dikatakan berlaku di Senai semalam sekitar jam 8 malam ketika salah seorang pembaca portal tersebut dalam perjalanan untuk menonton perlawanan bola antara Johor dan Pahang direstoran mamak berhampiran.
Kejadian brlaku skitar 8.00 mlm. Sy trserempak ketika otw ke kdai mamak melihat bola JDT vs PHG. Kemalangan berlaku di Senai, Johor. Seorang anggota dilihat meninggal dtmpt kejadian. 2 lg cedera parah. Kemalangan membabitkan land rover polis (ketiga-tiga anggota duduk dbhgn blkg) dgn sbuah bas, sebuah kereta, dan sebuah motosikal. Pemandu kereta dan penunggang motosikal maut dtmpt kejadian. Sedih...
Kemalangan ngeri ini telah membabitkan sebuah Land Rover Polis (tiga anggota duduk di belakang), sebuah bas, sebuah kereta dan sebuah motosikal.

Menurut info, salah seorang anggota polis meninggal dunia manakala dua orang lagi cedera parah. Kemalangan ini turut meragut nyawa pemandu kereta dan penunggang motosikal.

Update dari myMetro, kejadian dipercayai berlaku apabila pacuan empat roda yang membawa empat anggota polis dan empat suspek hilang kawalan sebelum memasuki laluan bertentangan dan bertembung sebuah bas serta kereta Proton Iswara.


Al Fatihah....buat anggota polis sukarelawan Mohd Amir Fairuz Mohd Sobri, 21, seorang suspek berusia 38 tahun dan warga Indonesia bertaraf penduduk tetap, Rosdi Tukio, 48, manakala lapan individu lain hanya cedera ringan.
http://azizulhakim91.blogspot.com/2013/06/kemalangan-land-rover-polis-di-senai.html
http://www.hmetro.com.my/articles/Nahasbawa4suspek//Article

01 di kempas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kempas - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di kahang</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2013 01:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Chedet – <b>GELANG PATAH</b>

Posted: 11 Apr 2013 12:28 AM PDT

1. Kit Siang is going to contest in Gelang Patah.

2. Why Gelang Patah?

3. Obviously it is because Gelang Patah has a Chinese majority.

4. Obviously Kit Siang is going to play on Chinese sentiments.

5. Johore has been an Alliance/Barisan Nasional stronghold ever since independence. The three races there have been supporting each other in elections. They do not have strong racist feelings.

6. But Kit Siang is going to bring about conflict and antagonism between the races, to wage the Chinese to dislike and hate the Malays.

7. The slogan of the DAP is Malaysian Malaysia, a slogan used by the PAP in the 1964 General Elections. The slogan implies that Malaysia did not belong to all Malaysians equally. It belongs to the Malays.

8. The PAP intended to get the Chinese not to co-operate with the Malays, to end the Sino-Malay " kongsi" of the Tunku in the Alliance Party.

9. Kongsi means not taking all our entitlements for ourselves but sacrificing some so others may get their share.

10. The PAP rejected this "kongsi" principle demanding that everything be based on merit. When Singapore left Malaysia the DAP, the PAP Trojan horse, took up the Malaysian Malaysia slogan. The intention was to draw away Chinese support from the MCA and abandon the kongsi concept with UMNO and the Malays. The meritocracy promoted by the DAP will mean diminishing opportunities for the Malays in education and in business. This will result in the Malays becoming less and less qualified and poorer. Meritocracy is not about sharing but about the winners taking all.

11. When Kit Siang decided to contest in Chinese majority Gelang Patah it is because he wanted the Chinese there and in Johor to reject working together and sharing with the Malays.

12. An unhealthy racial confrontation would replace Sino-Malay cooperation which has made Malaysia stable and prosperous. That cooperation will end when Kit Siang wins Gelang Patah. Even if there will not be violent clashes as seen in many countries where people are divided by race or religion, but confrontation between the three major races in Malaysia will be disruptive and will not be conducive to the development of Malaysia.

13. For this reason the decision of Kit Siang to contest in Gelang Patah will be the focus of the 13th General Election in this country.

14. Will the DAP end Malay-Chinese friendship and cooperation in Johor or will "kongsi" remain the bases of race relations in Johor and in Malaysia?

01 di segamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di segamat - Google Blog Search


Tarian Belly dance separa bogel <b>di</b> pasaraya One <b>Segamat</b> - berita <b>...</b>

Posted: 02 Jun 2013 06:00 PM PDT





Kenyataan media Pas Kawasan Segamat

Pas Kawasan Segamat membantah sekeras2nya penganjuran suatu tarian separuh bogel oleh wanita-wanita yg dipercayai di bawa dari luar negara di sebuah pasaraya One Segamat pada 1 jun 2013 jam 8.30pm. Tarian separuh bogel tersebut telah disaksikan oleh hampir 500 pengunjung yang membawa bersama mereka anak-anak kecil yang diadakan pada waktu puncak dan malam minggu.

Kami amat menyesali penganjuran tersebut diadakan secara terbuka yang ternyata menyalahi tatasusila adat dan budaya masyarakat Malaysia. Rata-rata yang menyaksikan tarian separuh bogel tersebut merasa agak terkejut dengan hidangan yang dipersembahkan pada malam tersebut. Mereka lantas mempersoalkan bagaimana pihak berkuasa boleh terlepas pandang membenarkan suatu penganjuran yang menampilkan aksi lucah di pertontonkan kepada umum di daerah Segamat ini.

Pihak peniaga-peniaga juga merasa kurang selesa dengan penganjuran tersebut kerana bunyi lagu yang diperdengarkan terlalu kuat hingga menyukarkan mereka untuk berkomunikasi dengan pelanggan-pelanggan.

Aksi fotogenik Nurul Izzah di majlis kesyukuran Lembah Pantai


Dari sudut agama pula kami Pas Kawasan Segamat sememangnya kesal dengan apa yang berlaku pada malam tersebut kerana ianya secara terang-terangan adalah persembahan yang haram di sisi agama kerana pendedahan aurat yg melampau dan disaksikan pula oleh orang awam. Peristiwa ini jelas telah menghina agama Islam dan menghina institusi Islam di negeri Johor itu sendiri.

Tarian separuh bogel ala-ala padang pasir yg menggayakan aksi lucah ternyata tidak boleh diterima di negara ini kerana ianya bertentangan dengan norma-norma masyarakat serta berdosa oleh semua yang terlibat samada penonton maupun penganjur itu sendiri.

Justeru kami Pas Kawasan Segamat mendesak pihak berkuasa sama ada Majlis Daerah Segamat atau pun Pejabat Agama Daerah Segamat segera mengambil tindakan tegas terhadap penganjur dan wanita-wanita yang membuat persembahan lucah di khalayak ramai dengan menggunakan segala peruntukan undang-undang yg sedia ada. Kami percaya hanya dengan tindakan tegas daripada pihak berkuasa sahaja yang akan dapat menghalang perkara seumpama ini tidak lagi berulang pada masa hadapan.

Kami berdoa semoga daerah Segamat ini dijauhkan dari bala bencana kerana jika Allah ingin menurunkan balanya ianya tidak memilih hanya kepada pelaku maksiat sahaja tetapi keseluruhan penduduk Segamat akan menerima musibahnya.

Hj Firdaus Masod
Yang Di Pertua Pas Kawasan Segamat.
2 jun 2013
symber - sekijang

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved