ads

Sabtu, 6 Julai 2013

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2013 07:29 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Chedet – <b>GELANG PATAH</b>

Posted: 11 Apr 2013 12:28 AM PDT

1. Kit Siang is going to contest in Gelang Patah.

2. Why Gelang Patah?

3. Obviously it is because Gelang Patah has a Chinese majority.

4. Obviously Kit Siang is going to play on Chinese sentiments.

5. Johore has been an Alliance/Barisan Nasional stronghold ever since independence. The three races there have been supporting each other in elections. They do not have strong racist feelings.

6. But Kit Siang is going to bring about conflict and antagonism between the races, to wage the Chinese to dislike and hate the Malays.

7. The slogan of the DAP is Malaysian Malaysia, a slogan used by the PAP in the 1964 General Elections. The slogan implies that Malaysia did not belong to all Malaysians equally. It belongs to the Malays.

8. The PAP intended to get the Chinese not to co-operate with the Malays, to end the Sino-Malay " kongsi" of the Tunku in the Alliance Party.

9. Kongsi means not taking all our entitlements for ourselves but sacrificing some so others may get their share.

10. The PAP rejected this "kongsi" principle demanding that everything be based on merit. When Singapore left Malaysia the DAP, the PAP Trojan horse, took up the Malaysian Malaysia slogan. The intention was to draw away Chinese support from the MCA and abandon the kongsi concept with UMNO and the Malays. The meritocracy promoted by the DAP will mean diminishing opportunities for the Malays in education and in business. This will result in the Malays becoming less and less qualified and poorer. Meritocracy is not about sharing but about the winners taking all.

11. When Kit Siang decided to contest in Chinese majority Gelang Patah it is because he wanted the Chinese there and in Johor to reject working together and sharing with the Malays.

12. An unhealthy racial confrontation would replace Sino-Malay cooperation which has made Malaysia stable and prosperous. That cooperation will end when Kit Siang wins Gelang Patah. Even if there will not be violent clashes as seen in many countries where people are divided by race or religion, but confrontation between the three major races in Malaysia will be disruptive and will not be conducive to the development of Malaysia.

13. For this reason the decision of Kit Siang to contest in Gelang Patah will be the focus of the 13th General Election in this country.

14. Will the DAP end Malay-Chinese friendship and cooperation in Johor or will "kongsi" remain the bases of race relations in Johor and in Malaysia?

BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2013 07:21 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Surat terbuka untuk pengundi <b>di Gelang Patah</b> - Malaysia Today

Posted: 06 May 2013 12:50 PM PDT

http://3.bp.blogspot.com/_eUQhOOjQA4w/S0lO-AqDwsI/AAAAAAAABNc/DxXd9JjkhQM/s200/mansor-puteh.gif 

Surat terbuka kepada pengundi di Gelang Patah, Johor: Syabas kerana telah lantik Lim Kit Siang dan DAP sebagai wakil mereka. Harap mereka boleh terus majukan kawasan ini.

Adalah diharapkan juga bahawa pemimpin Barisan tidak akan masuk-campur dalam pentadbiran dan pembangunan kawasan-kawasan dan negeri-negeri yang dikuasai oleh parti pembangkan dan biarkan mereka laksanakan segala janji-janji dalam manifesto yang mereka telah beri kepada pengundi berkenaan.

Mansor Puteh

Pengundi di Gelang Patah telah buat keputusan untuk beri sokongan mereka kepada Lim Kit Siang dari Parti Tindakan Rakyat atau DAP dalam Pilihanraya Umum ke-tiga-belas atau PRU-13 yang diadakan pada 5 Mei lalu.

Ini hak mereka. Dan mereka telah buat keputusan dalam PRU lalu yang mereka mahukan Lim Kit Siang dan DAP sebagai wakil dan pemimpin mereka.

 

Sebagai seorang yang dilahir dan dibesarkan luar dari kawasan ini ramai percaya beliau boleh melihat Gelang Patah dari kacamata baru untuk tahu apa yang baik untuk penduduk di dalamnya.

 

Inilah peluang yang beliau telah dapat untuk membuktikan tentang ketokohannya dalam mentadbir sebuah kawasan parlimen di sebuah negeri yang dikuasai oleh Barisan Nasional.

 

Manalah tau dalam masa yang terdekat peningkatan pendapatan purata semua penduduk di kawasan Gelang Patah boleh melonjak dan adanya banyak perusahaan bertaraf antarabangsa yang boleh beri peluang pekerjaan untuk setiap anak muda dalam kawasan ini supaya mereka tidak terdesak untuk pergi ke Singapura atau Kuala Lumpur untuk mendapatkan pekerjaan di sana.

 

Contoh yang paling baik ialah Kelantan yang mana telah ditadbir oleh kerajaan PAS yang mana telah memajukan negeri ini sehinggakan ramai anak negeri mampu dan mempunyai kelayakan untuk tinggalkan negeri ini untuk bekerja di Kuala Lumpur.

 

Dan di Pulau Pinang yang mana telah dikuasai oleh DAP sejak lima tahun lalu telah juga menampakkan kemajuan bilamana ramai anak negeri khusus yang berbangsa Melayu mampu untuk tinggalkan negeri Pulau Pinang untuk bekerja di Kuala Lumpur dan juga di Singapura.

 

Jadi, beban Barisan Nasional kepada mereka telah habis dan mereka kini boleh mengharapkan Kit Siang dan DAP untuk memajukan kawasan ini mengikut sesuka hati mereka.


Dan adalah diharapkan penduduk di kawasan ini akan terus dapatkan Kit Siang dan DAP untuk selesaikan segala masalah yang mereka akan alami dalam masa lima tahun sehingga PRU-14.

 

Sama juga seperti di kawasan-kawasan parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) yang mana telah jatuh kepada parti DAP, PAS dan juga PKR.

 

Ternyata pengundi di kawasan-kawasan ini telah membuat keputusan yang amat bijak untuk pilih mereka, yang mereka rasa boleh beri sumbangan yang teramat besar kepada mereka dan pembangunan dalam kawasan-kawasan ini, supaya ia boleh menjadi contoh yang baik kepada kawasan-kawasan dan juga negeri di mana Barisan Nasional berkuasa.

 

Adalah diharapkan juga bahawa pemimpin Barisan tidak akan masuk-campur dalam pentadbiran dan pembangunan kawasan-kawasan dan negeri-negeri yang dikuasai oleh parti pembangkan dan biarkan mereka laksanakan segala janji-janji dalam manifesto yang mereka telah beri kepada pengundi berkenaan.

 

Sebab tidak ada guna untuk Barisan masuk-campur dalam pentadbiran dan pembangunan dalam kawasan dan negeri-negeri yang dikuasai oleh parti pembangkan seperti Kelantan, Selangor dan Pulau Pinang, sebab pengundi di negeri-negeri ini telah buat keputusan untuk bergantung dari parti dan pemimpin mereka.

 

Adalah diharapkan Barisan juga tidak akan pedulikan Pulau Pinang dan biarkan negeri ini maju ikut sesuka hati penduduk dan pemimpinnya tanpa memohon sebarang dana dari mana-mana pihak, sebab kerajaan pusat harus tumpukan perhatian kepada negeri-negeri yang dikuasainya sahaja.

 

Kalau tidak, tidak guna diadakan pilihanraya umum untuk melantik pemimpin diperingkat kebangsaan dan negeri, kalau pihak yang menang itu khususnya di peringkat negeri tidak berbuat apa-apa dan mengharapkan dana dari kerajaan pusat yang mempunyai beban untuk mentadbir negeri-negeri yang mahu kepimpinan mereka.

 

Ramai orang percaya Kit Siang baik untuk Gelang Patah seperti yang dimahukan oleh pengundi di sana, dan rasa yakin beliau boleh memajukan kawasan ini ikut perancangan yang telah beliau susun, yang mana boleh memberi banyak faedah kepada penduduknya supaya Gelang Patah boleh jadi contoh yang baik untuk seluruh Negeri Johor dan juga Negara.

 

Yang benar,

Mansor bin Puteh


01 di bekok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jun 2013 09:13 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jun 2013 09:08 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Mandi manda <b>di</b> Sg.Bantang, <b>Bekok</b> | Cucu Nelayan

Posted: 02 Feb 2013 05:08 AM PST

Cerita ni dah lama berlaku sebenarnya..tahun lepas kami merancang nak ke air terjun di gunung ledang, tapi disebabkan pada waktu itu, sedang musim hujan dan demi keselamatan, kami pun ubah plan untuk ke Sungai Bekok. Kat mana sg.bekok ni ek? Aku first time dengar walaupun dah lama dok kat johor ni. Ok kalau nak tau, korang google la sendiri ye sebab aku pun tak tau kedudukannya yang sebenar, hehe..Tapi secara kasarnya, sg.bantang ni terletak di antara ayer hitam dan batu pahat. Selepas ni aku akan gunakan nama sg.bekok sebab lebih sedap disebut, hehe..

Aku pergi dengan wife dan ofismate wife aku, semangat betul diorang ni, maklumlah semua bujang-bujang lagi, excited terlebih..hehe, yang dah kawen cuma aku je. Kami pergi dengan tiga kereta, mula-mula tu konvoi, tapi seperti yang aku katekan tadi, yang bujang-bujang ni excited terlebih, so diorang dah dok pecut meninggalkan kami, tapi takpelah, nanti jumpa jugak kan?

Perjalanan dari skudai ke sg.bekok mengambil masa lebih kurang dua jam. Jalan nya ok, tak susah, dari simpang empat ayer hitam tu, ikut jalan biasa menghala ke yong peng, nanti korang akan jumpa signboard ke kanan untuk ke sg.bekok. Pemandangan memang cantik, nyaman je..suasana kampung..

Dipendekkan cerita, kami pun sampailah di sg.bekok. Di hulu sungai memang ramai sangat orang dengan keluarga bawa anak-anak bermandi manda sambil berkelah. Memang best kawasan ni, air sungai yang sejuk, kawasan cetek, memang sesuailah untuk bawa anak-anak. Tapi kami ni yang konon-konon dah dewasa nak cuba panjat tinggi lagi, hajatnya nak mandi kat air terjun, tapi panjat punye panjat, tak sampai-sampai ke puncak, badan dah penat, hati dah tak sabar nak terjun ke dalam sungai yang sejuk tu. Jadi kami pun ambil keputusan untuk berhenti memanjat dan buat semua persiapan untuk mandi. Aku pun dirikan khemah igloo yang baru je beli sempena nak ke sini, manalah tau kot2 ade sape-sape nak tukar baju atau lepak-lepak ke..jadi tanpa membuang masa, jo, tengok gambar-gambar kami di sg.bekok:

Jadi itulah kisah kami di sg.bekok, memang best..tak boleh lupa kesejukan air sungainye..lama jugalah kitorang lepak berendam..dah keluar sungai, masuk balik sungai..macam tulah sampai kecut kulit-kulit ni..kepada anda semua memang tak rugi datang ke sini, bawalah anak-anak, kawan-kawan..memang best!

Pelantar Minyak Petronas Terbakar | Berita Semasa

Posted: 14 Dec 2010 04:00 PM PST

*gambar hiasan

Satu kejadian malang telah menimpa rakan-rakan kita yang bekerja di Pelantar Carigali Petronas Bekok C apabila platform minyak tersebut telah terbakar. Seramai 6 orang cedera dalam kejadian tersebut.

Kebakaran di platform itu yang terletak kira-kira 200 kilometer di luar pesisir pantai Semenanjung dikendalikan oleh Petronas Carigali.
Sejurus selepas kebakaran berlaku selepas tengah malam, api dapat dikawal oleh pasukan kecemasan Emergency Response Team (ERT).120 kakitangan yang berkerja di platform berkenaan telah pun dipindahkan ke platform lain yang berdekatan.

Berikut dibawah adalah nama-nama mangsa yang tercedera:

  1. ALIAS ABDULLAH
  2. HAMZAH ABDULLAH
  3. FAUZI IBRAHIM
  4. RISHAUDIN ISMAIL
  5. ARIFF FARIMI
  6. ZAMRI WAGIMAN

Malang tidak berbau.Apa-apa kerja yang kita buat pun, kalau dah nak jadi kemalangan, jadi juga. Ketepikan rasa marah terhadap isu kenaikan minyak tempohari. Semoga mereka yang telah tercedera akan segera sembuh untuk menyambung tugas masing-masing.


01 di tebrau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tebrau - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2013 07:14 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jul 2013 07:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2013 07:20 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2013 07:35 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Herba Tihara: Jalan-jalan <b>Tangkak</b>, Johor..

Posted: 28 May 2013 06:40 AM PDT

Apa khabar kawan-kawan saya kat sini?
rasa macam dah setahun tak ngadap blog nih..

Semalam, alhamdulillah saya dan hubby ke Tangkak Johor..
kami hantar anak saudara hubby ke Matrikulasi di situ..
saya tak biasa sangat dengan daerah-daerah  di Johor ni..
daerah-daerah di Pahang pun saya belum habis explore lagi..
tetapi disebabkan kami menuju ke Tangkak ni,
secara automatiknya kami dapatlah explore daerah-daerah di Pahang,
Negeri Sembilan dan Johor sekaligus..

bla..bla...bla..banyaknya saya bebel kan,
ini baru intronya...

Ada tempat yang saya dah familiar dan unfamiliar..
suatu pengalaman yang baru..
sebelum ini saya pernah ke Majidi dan UTM Skudai,
tapi ke Tangkak ni adalah pertama kali bagi saya..

Pusat Matriks ni pun betul-betul dekat dengan ladang sawit..
pemandangan biasa bagi anak felda macam saya.
tetapi di sini kawasan plantation dan bukanlah felda.
ada sebuah pekan kecil..
mungkin bandar berhampiran adalah Segamat,
saya tak arif ni, sebab saya tak sempat pun singgah Segamat...
ia sangat hampir dengan Taman Negara Gunung Ledang dan
air terjun Tangkak..

sempatlah saya jalan-jalan ke sana dengan caj RM7 satu kereta..
ada resort, gerai jualan dan cafe..
sempat beli keychain Gunung Ledang, sape nak?
heheh..

kami selamat sampai di sini pada jam 11.30 pagi..
jalan jem manjang, mamapapa pakat anto anak nak masuk matriks..
so hubby ajak makan nasik dulu..

kitorang makan kat gerai bawah pokok .
haih, lupa pulak nak snap gambar masa ni..
saya suka ler dengan akak dan adik yang meniaga di sini, 
mereka ni ramah-ramah orangnya..
saya makan ayam masak kicap dan sayur tempe.
huih sedapnya orang Johor masak :)
Mula-mula  jumpa gerai jualan t-shirt Gunung Ledang, keychain dan makanan
Ini Gunung Ledang Resort~
Puteri Gunung Ledang dari Pahang..hins
 sambil baca ni sambil snap kat tepi cafe menuju ke air terjun..

Setelah  selesai urusan anak saudara, kami pun pulang..
sempat singgah stesen keretapi Gemas..


  Sejarah tentang Stesen ini~

kami pun merentas sempadan Johor,Negeri Sembilan dan akhirnya Pahang..

GEMPAR!!!!!... RIBUAN RAKYAT JOHOR BERDEMO <b>...</b> - Omak Kau!!!!

Posted: 14 May 2013 03:13 AM PDT

Dianggarkan tidak kurang 2000 warga Johor yang terdiri dari pelbagai lapisan masyarakat, NGO, guru-guru Agama telah berkumpul di perkarangan Ibu Pejabat Polis Daerah Tangkak, Johor  bagi membantah kehadiran Datuk Seri Anwar Ibrahim ke Johor bagi Perhimpunan Kebangkitan Rakyat Membantah Penipuan PRU 13 yang dijadualkan akan berlangsung malam Rabu ini.

Maka amat wajar para pengajur terutamanya DSAI sendiri untuk memikirkan sama ada mau meneruskan atau batal terus Perhimpunan tersebut memandangkan bantahan dari rakyat Tangkak amatlah kuat sekali.

Lagi pun bukankah Johor negeri UMNO paling kuat gagah perkasa sekali dalam dunia...PRU 13 yang lalu membuktikan UMNO tetap teguh dan tiada kawasan pun UMNO tumpas.

Kalau tak percaya cuba tanya Ahmad Maslan dan Puad Zakarshi.

PENGEDAR HERBALIFE <b>DI TANGKAK</b>, MUAR DAN SEGAMAT

Posted: 07 Mar 2013 03:42 AM PST

Berita baik kepada mereka yang berada di sekitar kawasan Tangkak, Muar dan Segamat hubungi pengedar Herbalife di kawasan tersebut di talian : Suzana - 01115393409

PENGEDAR HERBALIFE <b>DI TANGKAK</b>, MUAR DAN SEGAMAT

Posted: 07 Mar 2013 03:42 AM PST

Berita baik kepada mereka yang berada di sekitar kawasan Tangkak, Muar dan Segamat hubungi pengedar Herbalife di kawasan tersebut di talian : Suzana - 01115393409

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 17 May 2013 07:29 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 16 May 2013 07:36 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Baru berapa minggu tak jalan kat Pt Yani ke Seri Bengkal ni, jambatan tu dah berpindah, jalan dah baru, ni 2 km dari Parit Yani menuju ke Pt Yob - Seri Bengkal. Dua selekoh maut di Jalan Seri Bengkal dekat Seri Gading tu ...

01 di tangkak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tangkak - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jul 2013 07:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2013 07:20 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2013 07:35 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Herba Tihara: Jalan-jalan <b>Tangkak</b>, Johor..

Posted: 28 May 2013 06:40 AM PDT

Apa khabar kawan-kawan saya kat sini?
rasa macam dah setahun tak ngadap blog nih..

Semalam, alhamdulillah saya dan hubby ke Tangkak Johor..
kami hantar anak saudara hubby ke Matrikulasi di situ..
saya tak biasa sangat dengan daerah-daerah  di Johor ni..
daerah-daerah di Pahang pun saya belum habis explore lagi..
tetapi disebabkan kami menuju ke Tangkak ni,
secara automatiknya kami dapatlah explore daerah-daerah di Pahang,
Negeri Sembilan dan Johor sekaligus..

bla..bla...bla..banyaknya saya bebel kan,
ini baru intronya...

Ada tempat yang saya dah familiar dan unfamiliar..
suatu pengalaman yang baru..
sebelum ini saya pernah ke Majidi dan UTM Skudai,
tapi ke Tangkak ni adalah pertama kali bagi saya..

Pusat Matriks ni pun betul-betul dekat dengan ladang sawit..
pemandangan biasa bagi anak felda macam saya.
tetapi di sini kawasan plantation dan bukanlah felda.
ada sebuah pekan kecil..
mungkin bandar berhampiran adalah Segamat,
saya tak arif ni, sebab saya tak sempat pun singgah Segamat...
ia sangat hampir dengan Taman Negara Gunung Ledang dan
air terjun Tangkak..

sempatlah saya jalan-jalan ke sana dengan caj RM7 satu kereta..
ada resort, gerai jualan dan cafe..
sempat beli keychain Gunung Ledang, sape nak?
heheh..

kami selamat sampai di sini pada jam 11.30 pagi..
jalan jem manjang, mamapapa pakat anto anak nak masuk matriks..
so hubby ajak makan nasik dulu..

kitorang makan kat gerai bawah pokok .
haih, lupa pulak nak snap gambar masa ni..
saya suka ler dengan akak dan adik yang meniaga di sini, 
mereka ni ramah-ramah orangnya..
saya makan ayam masak kicap dan sayur tempe.
huih sedapnya orang Johor masak :)
Mula-mula  jumpa gerai jualan t-shirt Gunung Ledang, keychain dan makanan
Ini Gunung Ledang Resort~
Puteri Gunung Ledang dari Pahang..hins
 sambil baca ni sambil snap kat tepi cafe menuju ke air terjun..

Setelah  selesai urusan anak saudara, kami pun pulang..
sempat singgah stesen keretapi Gemas..


  Sejarah tentang Stesen ini~

kami pun merentas sempadan Johor,Negeri Sembilan dan akhirnya Pahang..

GEMPAR!!!!!... RIBUAN RAKYAT JOHOR BERDEMO <b>...</b> - Omak Kau!!!!

Posted: 14 May 2013 03:13 AM PDT

Dianggarkan tidak kurang 2000 warga Johor yang terdiri dari pelbagai lapisan masyarakat, NGO, guru-guru Agama telah berkumpul di perkarangan Ibu Pejabat Polis Daerah Tangkak, Johor  bagi membantah kehadiran Datuk Seri Anwar Ibrahim ke Johor bagi Perhimpunan Kebangkitan Rakyat Membantah Penipuan PRU 13 yang dijadualkan akan berlangsung malam Rabu ini.

Maka amat wajar para pengajur terutamanya DSAI sendiri untuk memikirkan sama ada mau meneruskan atau batal terus Perhimpunan tersebut memandangkan bantahan dari rakyat Tangkak amatlah kuat sekali.

Lagi pun bukankah Johor negeri UMNO paling kuat gagah perkasa sekali dalam dunia...PRU 13 yang lalu membuktikan UMNO tetap teguh dan tiada kawasan pun UMNO tumpas.

Kalau tak percaya cuba tanya Ahmad Maslan dan Puad Zakarshi.

PENGEDAR HERBALIFE <b>DI TANGKAK</b>, MUAR DAN SEGAMAT

Posted: 07 Mar 2013 03:42 AM PST

Berita baik kepada mereka yang berada di sekitar kawasan Tangkak, Muar dan Segamat hubungi pengedar Herbalife di kawasan tersebut di talian : Suzana - 01115393409

01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


(76 Gambar) Sekitar Anugerah Blockbuster 2013 <b>Di Johor Bahru</b> <b>...</b>

Posted: 15 Jun 2013 11:55 PM PDT


(76 Gambar) Sekitar Anugerah Blockbuster 2013 Di Johor Bahru | Malam tadi telah berlangsungnya Anugerah Blockbuster 2013 yang telah dianjurkan oleh Penerbit Filem Malaysia (PFM) dengan kerjasama dari Astro selaku saluran rasmi.Anugerah ini telah diadakan di Stadium Tertutup Majlis Bandaraya Johor Bahru (MBJB), Johor.Sebanyak 13 kategori telah dipertandingkan dan untuk makluman semua,keputusan adalah berdasarkan kepada 100% undian daripada orang ramai.

Berikut adalah keputusan dan tahniah diucapkan kepada semua pemenang
Keputusan penuh semua pemenang ialah:-

Anugerah Filem Terhebat – Hantu Kapcai
Anugerah Tuan Direktor Terhebat – Syamsul Yusof ('Jalan Kembali – Bohsia 2′)
Anugerah Filem Aksi Terhebat – 'Hantu Kapcai'
Anugerah Hero Terhebat – Zizan Razak ('Hantu Kapcai')
Anugerah Heroin Terhebat – Yana Samsuddin ('3 Temujanji')
Anugerah Drama Muzikal Terhebat – 'Aku Ada, Kau Ada???
Anugerah Lagu Tema Terhebat – 'Beginilah Caranya' (filem 'Aku Ada Kau Ada')
Anugerah Hero Baru Terhebat – Izzue Islam ('29 Februari')
Anugerah Heroin Baru Terhebat – Neelofa ('Hantu Kapcai')
Anugerah Direktor Baru Terhebat – Dharma Harun Al-Rashid ('Adik Manja Returns')
Anugerah Watak Penjahat Terhebat – Sofi Jikan ('Jalan Kembali- Bohsia 2′)
Anugerah Filem Kelakar Terhebat – 'Hantu Kapcai'
Anugerah Filem Seram Terhebat – 'Sumpahan Kum-Kum'
Anugerah Filem Terhebat Astro First – 'Ombak Rindu'
Anugerah PFM – Mejar David Teo
Anugerah WeChat – Stacy

Dan ekslusif kepada semua pembaca mediasiber,admin sajikan kepada anda 72 keping gambar Hipster artis sempena anugerah ini.














































































01 di chaah johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di chaah johor - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jul 2013 03:04 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jul 2013 03:14 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2013 03:32 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2013 03:28 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2013 03:16 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Feb 2013 03:28 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jan 2013 03:25 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jan 2013 03:19 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Dec 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Nov 2012 03:38 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Nov 2012 03:59 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Aug 2012 03:34 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jun 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jun 2012 03:29 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kembara Mahkota <b>Johor</b> 2012 « The "thirteen million plus Ringgit <b>...</b>

Posted: 12 May 2012 08:55 AM PDT

Kembara Mahkota Johor 2012 DYMM Tuanku Sultan Johor Tuanku Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar Al Haj tahun ini akan bermula di Kulaijaya. Ianya akan di 'flag off' oleh Perdana Menteri Dato' Seri Mohd. Najib Tun Razak.

Selepas 'flag off' di Kulaijaya ini, Kembara Mahkota Johor 2012 (KMJ 2012) akan ke Penggerang bagi merasmikan projek RAPID. Kemudian rombongan baginda akan terus ke Felda Bukit Aping Barat dan Felda Residences di Tanjung Leman. Tuanku akan bermalam di Mersing.

Hari kedua, KMJ 2012 akan ke Felda Nitar 2, Kg Parit Hassan, Simpang Renggam, Majlis Ramah Mesra di Yong Peng, Taman Tasek Awam di Chaah sebelum bermalam di Segamat.

Hari ketiga memperlihatkan KMJ 2012 di Dataran Segamat, Kg. Teratai, Ledang, Kg Kesang Tasek, Parit Jawa, Muar, Kg. Parit Lapis Banggas sebelum berakhir di Batu Pahat.

Hari terakhir KMJ 2012 bermula di Dataran Penggaram, Kg Puteri Menangis, Pontian, Kompleks Kommuniti Kempas dan berakhir di Plaza Angsana.

Tahun ini, Kembara Mahkota Johor 2012 akan mengambil masa 4 hari. Ianya akan berakhir di Johor Bahru pada Rabu 16 Mei 2012.

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jan 2013 03:14 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jan 2013 03:41 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 03:46 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Nov 2012 03:54 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Nov 2012 03:38 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Nov 2012 03:59 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Aug 2012 03:34 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Feb 2012 03:23 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

AKU MENULIS UNTUK DIRI SENDIRI: 455 : Catatan Perjalanan <b>...</b>

Posted: 22 Jan 2012 08:17 PM PST

21 Januari 2012
Cuti panjang hujung minggu ni aku berkesempatan untuk ke Johor ke kampung asal seorang kawan di Chaah daerah Segamat, Johor. Kawan tu dah rindu sangat dengan kampung halamannya yang hanya tinggal tanah tak berumah.

Perjalanan pagi sabtu tu sesak dan perlahan sehingga ke kawasan RnR Seremban. Cuaca pula sangat cerah dan terasa bahang tengahari itu. Kami berhenti di RnR Seremban dan RnR Pagoh untuk berehat. Perjalanan hari itu terasa sangat lama, letih jugak dibuatnya.

Kami tibe di Yong Peng dalam pukul 3.30 petang dan terus mencari penginapan untuk malam itu. Tak banyak penginapan di sini, nasib baek kami dapat bilik tanpa perlu mencari di banyak tempat. Berehat sebentar dan kami meneruskan perjalanan kami ke Chaah yang lebih kurang 30 minit dari bandar Yong Peng.

Kami tiba di tempat yang dituju, Kampung Jawa dalam cuaca hujan renyai2. Aku dibawa mengililingi kampung itu dan kawan aku tu menceritakan pelbagai kisah zaman kanak2 nya. Dia juga menunjukkan tempat di mana dia selalu melepak dengan kawan2 nya, tempat dia mencuri rambutan, tempat dia mengganggu orang kampung dan sebagainya. Ternyata, jahat gak budak ni masa kecik2 dulu. Aku juga di bawa berkenalan dengan beberapa orang sahabat dan jiran2 dia.

Kemudian kami kemudian, berjalan2 di kawasan pasar malam kampung itu untuk membeli sedikit makan untuk malam itu. Kami kemudian pergi ke rumah seorang sahabat kawan aku tu. Kami hanya berbual kosong sambil bertanya khabar dan bercerita tentang kisah2 lama. Kami meminta diri sebelum maghrib.

22 Januari 2012

Kerana takde plan utk hari ini, kami bercadang untuk berjalan2 di pekan Ayer Hitam yang terletak lebih kurang 30 minit dari Yong Peng. Pekan Ayer Hitam ini memang sudah terkenal dengan kedai2 yang menjual benda2 yang berkaitan perkahwinan. Macam3 ada dari bunga pahar, bekas2 hantaran, perhiasan rumah, bunga dan sebagainya. Kami hanya jalan2 cuci mata jer. Takde niat untuk membeli ape2 dan akhirnya aku terbeli ..... (hehehe... nanti lah aku cerita pasal ni)

Full content generated by Get Full RSS.

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Oct 2011 03:45 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Remaja Bawah Umur Diupah Ganggu Ceramah Mat Sabu <b>...</b>

Posted: 07 Oct 2011 05:02 PM PDT

 Oleh: MTD PAS Benut

LABIS,8 Oktober 2011: Beberapa siri provokasi pihak tertentu pada ceramah anjuran Pakatan Rakyat sebelum ini telah menerima tempiasnya apabila ia turut berlaku malam tadi sempena kehadiran Haji Mohammed Sabu, Timbalan Presiden PAS ke Johor.

Difahamkan beberapa hari yang lalu kejadian sama turut berlaku di Negeri Sembilan namun seperti yang dijangka, tindakan tidak bertamadun terjadi juga di Pekan Labis.

Tinjauan mendapati kira-kira 50 penunggang motosikal yang terdiri daripada kalangan remaja bawah umur didakwa diupah untuk melakukan provokasi sehingga menimbulkan ketegangan pada tempat ceramah.

Tindakan melampau itu menyebabkan seorang petugas Jabatan Amal Dewan Pemuda PAS Johor cedera di bahagian muka akibat dilontar objek keras di kepala.

Mangsa yang hanya ingin dikenali sebagai Amer, 29, daripada Amal Pagoh berkata kejadian tersebut terlalu pantas berlaku sewaktu beliau bertugas mengawal lalu lintas bersama lebih 50 petugas yang lain.

''Saya seperti biasa bertugas bersama sahabat yang lain. Suasana jadi kelam kabut bila sekumpulan mat rempit menganggu buat kali yang kedua. Tiba-tiba saya dibaling objek keras dikepala'' katanya ketika dihubungi Mtd Pas Benut malam tadi.

Beliau berkata demikian selepas majlis pelancaran Gerakan Kebangkitan Peneroka Kebangsaan (Bangkit) oleh Tuan Haji Mohammed Sabu, Timbalan Presiden PAS Pusat, di Dataran Cikgu Normala, Pekan Labis, dekat sini, semalam.

Katanya lagi beliau terpaksa menerima tujuh jahitan di bahagian muka setelah dikejarkan ke Hospital Segamat walaubagaimanapun hanya dibenarkan keluar beberapa jam kemudian.

Beliau yang ditemani Mohd Zaki Abd. Kader, Pengarah Jabatan Amal Johor dilihat turut berada di Hospital Segamat kesal dengan pihak berkuasa yang dakwanya lambat bertindak.

''Masa mereka lalu, saya dah pesan kepada Polis. Encik tak kan tengok saja. Pergilah buat apa-apa. Polis kata, tak mengapa nanti kita buat'' ujarnya.

Difahamkan kehadiran pihak berkuasa begitu ramai turut berada di lokasi ceramah yang terdiri daripada anggota Polis, satu trak kecil FRU dan beberapa anggota Penguatkuasa Majlis Daerah Labis.

Satu laporan Polis dibuat di Balai Polis Labis oleh mangsa sendiri pada jam 1. 40 pagi diketuai oleh Saudara Mazlan Aliman, ahli jawatankuasa PAS Pusat bersama 20 orang petugas Jabatan Amal yang lain.

Mazlan dilaporkan berkata, beliau kesal dengan tindakan Polis berhubung cara menangani kejadian tersebut seolah-olah tidak masuk akal sedangkan katanya kebanyakan mereka yang melalui jalan ke lokasi ceramah akan melalui sekatan itu namun soalnya bagaimana anak muda yang rata-ratanya remaja bawah umur dakwanya berjaya melepasi sekatan jalan raya.

''Kita dukacita sebab yang buat provokasi adalah remaja bawah umur. Ada road block tapi tak ditahan. Kalau betullah ini berlaku (tidak ditahan) ini amat memalukan.

''Macam mana boleh lepasi road block? Kami juga ditahan. Apatah lagi budak-budak. Tak ditahan, bawa motor dengan jumlah yang besar, budak bawah umur.

''Kita bersimpati dengan pihak berkuasa. Tapi bagaimana persepsi orang ramai, boleh persoalkan tindakan Polis.

''Polis pun sudah maklum. Berdasarkan permit yang dibuat dan keadaan Mat Sabu sendiri dengan isu yang hangat sekarang. Tapi macam mana boleh lepas?. Malah kejadian ini berlaku didepan Polis.'' terangnya yang juga merupakan Presiden Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan( ANAK).

Beliau bagaimanapun memuji tindakan petugas Jabatan Amal Johor kerana berjaya mengawal keadaan dan bertindak mengikut arahan pimpinan.

''Mujurlah Unit Amal mengikut arahan dan tidak mengikut emosi? syabas Unit Amal'' ujarnya lagi

Full content generated by Get Full RSS.

sUKA jALAN: Ombin <b>di</b> Kg Desa Temu Jodoh, <b>Chaah</b>, Segamat, <b>Johor</b>

Posted: 15 Dec 2011 09:02 PM PST

Best kan nama kg ni... kelas uols........ Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Aug 2012 03:34 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved