ads

Khamis, 8 Ogos 2013

01 di tebrau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tebrau - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jul 2013 07:09 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Jawatan Kosong <b>Di</b> Majlis Daerah <b>Tangkak</b> — Jawatan Kosong <b>...</b>

Posted: 22 Jul 2013 07:42 PM PDT

Jawatan Kosong Di Majlis Daerah Tangkak

Jawatan Kosong Di Majlis Daerah Tangkak

Majlis Daerah Tangkak ditubuhkan pada 1hb Ogos 1976 merupakan gabungan 9 buah Majlis Tempatan iaitu Tangkak, Kebun Baru, Sagil, Bukit Kangkar, Sungai Mati, Serom, Bukit Gambir, Grisek dan Kundang Ulu.Luas kawasan Pentadbiran Majlis Daerah Tangkak ialah 13,566 hektar dengan jumlah penduduknya dianggarkanseramai 70,400 orang dan terdapat 17,600 pegangan hartanah dalam kawasan ini.Pusat Pentadbiran Majlis terletak di Tangkak iaitu 203km dari Barat Laut Johor Bahru dan 26km dari utara Bandar Muar.

Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia, keutamaan Rakyat Negeri Johor Darul Ta'zim yang berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan berikut:-

1) PENOLONG PEGAWAI SENIBINA GRED J 29 ( TETAP )
2) PENOLONG PEGAWAI PENILAIAN GRED W27 ( TETAP )
3) PENOLONG AKAUNTAN GRED W27 ( TETAP )
4) PENOLONG PEGAWAI TADBIR GRED N27 ( TETAP )
5) PEMBANTU JURUAUDIT GRED W17 ( TETAP )
6) PELUKIS PELAN GRED J17 ( TETAP )
7) PENGHANTAR NOTIS GRED N3 ( TETAP )

Cara Memohon dan Tarikh Tutup Permohonan
[LOCK THE FOLLOWING PART]

Sila klik pada lampiran dibawah untuk maklumat lanjut berkenaan jawatan yang ingin dipohon.

Tarikh Tutup Permohonan : 30 Julai 2013
Maklumat Lanjut dan Cara Permohonan Disini
Download Borang Permohonan Disini
[/LOCK THE FOLLOWING PART]

Jawatan Kosong Terkini Johor, Kerajaan, Majlis Daerah, Malaysia

Jawatan Kosong Majlis Daerah <b>Tangkak</b> Julai 2013 Terkini 2013

Posted: 21 Jul 2013 09:00 PM PDT

July 22, 2013 by jawatankosong2013 | Filed under 1Malaysia, Johor.
Jawatan Kosong Majlis Daerah Tangkak Julai 2013

81 votes, 4.99 avg. rating (99% score)

Closing Date : 30 Julai 2013 - Jawatan Kosong Majlis Daerah Tangkak Julai 2013 Terkini

logo-Majlis-Daerah-Tangkak

Tangkak is a district capital of Ledang, in the state of Johor, Malaysia. It lies close to the neighbouring state of Melaka, especially to Jasin town and district of the state and about half an hour drive from Melaka city centre. The town is nicknamed "Fabric Town" or "Syurga Kain" in honor of its many cloth shops. It is also well known as Gunung Ledang (Mount Ophir), which is the highest mountain in Johor, just 17 km away from the town centre of Tangkak. The mountain is clearly visible from any part of Tangkak.

Jawatan Kosong di Majlis Daerah Tangkak Julai 2013 :

  • Penolong Pegawai Senibina J29
  • Penolong Pegawai Penilaian W27
  • Penolong Akauntan W27
  • Penolong Pegawai Tadbir N27
  • Pembantu Juruaudit W17
  • Pelukis Pelan J17
  • Penghantar Notis N3

CLICK HERE FOR JOB APPLICATION AND HOW TO APPLY

http://jawatankosong2013.com/wp-content/uploads/2013/05/tag.png Tags : jawatan kosong terkini melaka julai 2013jawatan kosong pelukis pelan di johorkerja kosong w27jawatan kosong akauntan july 2013penghantar notis kerajaan terkinipenghantar notis jawatan kosong terkinipenghantar notis kerajaanpeluang pekerjaan di usim 30julai 2013jawatan pembantu tadbir umpjawatan penolong pegawai penilaiankekosongan jawatan pegawai penilaiankerja kosong kerani di nilai july 2013majlis daerah ayer kerohakauntan di kelantan 2013jawatan kosong pegawai penilaiangred n3 bsnjawatan guru kemas di kampar perakJAWATAN KERJA KOSONG 2013 DI NEGERI PERAKjawatan kosong 2013 julai melakajawatan kosong 2013 kerajaan johorjawatan kosong cikgu senibina 2013jawatan kosong di nilai julai2013 di nilaijawatan kosong julai 2013 di tangkakjawatan kosong kolej senibina 2013jawatan kosong majlis daerah tangkak 2013

01 di mersing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di mersing - Google Blog Search


3 Mayat Mangsa Bot Karam Ditemui <b>Di</b> Perairan <b>Mersing</b>

Posted: 03 Aug 2013 05:37 PM PDT


JOHOR BAHRU – Pasukan Polis Marin (PPM) dan nelayan tempatan yang melakukan gerakan mencari dan menyelamat hari ini menemui tiga mayat yang dipercayai mangsa bot karam yang berlaku di perairan Tanjung Siang dekat Kota Tinggi tiga hari lepas.

Ketua Penguatkuasa Daerah Maritim Tanjung Sedili, Komander Maritim Amran Daud berkata dua mayat wanita dan satu mayat lelaki itu ditemui di perairan Pulau Tinggi dan Pulau Besar, dekat Mersing.

"Pusat Penyelaras Mencari dan Menyelamat Maritim Johor Baharu dimaklumakan penemuan satu mayat oleh nelayan tempatan pada pukul 10.15 pagi ini manakala dua mayat lagi oleh PPM pada pukul 11 pagi.

"Sehingga pukul 2 petang ini, tiada penemuan terbaru oleh pasukan mencari dan menyelamat dan oleh itu kita percaya 37 mangsa lagi masih hilang akibat kejadian itu," katanya menerusi satu kenyataan di sini, Ahad.

Amran berkata ketiga-tiga mayat dibawa ke Jeti Mersing sebelum dihantar ke Hospital Mersing untuk bedah siasat.

Dalam tragedi kira-kira 10 malam itu, sebuah bot pancung yang membawa kira-kira 44 warga Indonesia dari satu lokasi dari daerah ini ke Batam, Indonesia untuk pulang menyambut Aidilfitri karam setelah dipukul ombak besar dalam keadaan ribut.

Bagaimanapun empat daripada mereka berjaya diselamatkan pada Jumaat oleh sekumpulan nelayan dan Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM).

Amran berkata operasi mencari dan menyelamat yang memasuki hari ketiga hari ini diperluas sehingga 15 batu nautika ke utara termasuk di pulau-pulau peranginan di Mersing yang membabitkan aset laut dan udara APMM, Polis Diraja Malaysia, Tentera Laut Diraja Malaysia dan Tentera Udara Diraja Malaysia.

Katanya faktor keadaan laut dan cuaca yang baik pada hari ini banyak membantu agensi penyelamat sehingga menemui tiga mayat mangsa itu. – BERNAMA

Iklan Teks:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

01 di stulang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di stulang - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di stulang</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jul 2013 11:30 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di stulang</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jul 2013 11:30 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di stulang</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2013 11:20 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di stulang</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Jun 2013 11:16 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di stulang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jun 2013 11:33 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di stulang</b> - Google Blog Search

Posted: 22 May 2013 11:08 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di stulang</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jan 2013 11:25 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di stulang</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Jan 2013 11:16 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Rio Azzaro: Makan aje <b>di</b> Ambang 2012

Posted: 31 Dec 2012 11:48 PM PST

Makan Tengahari @ Restoran MS Beriani BBU

Haaaa esok dah nak masuk tahun 2013.Maka bertambah la lagi setahun blog RA ini.Dan entah apa angin bapak RA hari nie lepas je RA bangun jam 1030pagi dia ajak RA makan nasi beriani kat Bandar Baru Uda.Jadi lepas je RA basuh baju dan mandi kami gerak terus ke BBU dan seperti yang di jangka laluan depan Plaza Angsana menuju ke BBU sesak teruk.Tak tahu lah apa yang diaorang nak beli kat Angsana tu lagi.RA terus menuju ke Restoran MS Beriani yang terletak di Jalan Padi Emas yang sederet dengan Restoran Chicken Rice Shop.Kedai ini paling tak banyak menu.Menu nasi berianinya cuma ada Beriani Ayam & Kambing sahaja.Kuah Dalca.Acar buah,Acar Nenas,Papedom itu sahaja.RA mintak Beriani Ayam dan bapak RA mintak Beriani Kambing dan selang seminit Nasi Beriani kami pun tiba.Beriani ini berharga RM8.50 sepinggan dan kalau nak acar buah dan papedom lain kira yea.

 Oklah tu dah kenyang makan misi memecahkan lemak pulak di mulakan.Selepas menghantar bapak RA pulang ke rumah,RA bersiap-siap ke GIM pulak.Saat tu cuaca masih lagi mendung.Lama jugak RA lepak di Gim ini.Dari jam 2pagi sampai 430petang.Jam 4petang hujan pun turun mencurah-curah tanpa henti.Leh nampakkan betapa lebatnya hujan dari lokasi gim RA di Danga Bay ini.

Minum petang a.k.a (Tea Break) @ Kafe 60an Stulang Laut

Setelah habis membakar lemak sekitar 450kalori,sesi pengisian semula pula di adakan setelah menerima hasutan makan oleh kawan-kawan mengeteh RA.Nak mengeteh di Kafe Enam Puluhan kat Stulang Laut katernya.Tapi laluan ke sana sesak teruk di sebabkan air naik dan menyebabkan banjir kecil menutupi sebelah jalan di hadapan Villa Nabila (Laluan pantai Lido ke bandar).Nak tak nak kena redah jugak,jam 525petang barulah RA tiba di Kafe ini.(gambar pun kena edit ikut zaman 60an)

Nostalgia tul tempat ini,RA dah mula ke sini sejak diaorang baru buka sekitar tahun 2002 lagi.Yealah tempat jatuh lagi di kenanglah katakan.Dulu selalu lepak makan kat sini tapi sekarang dah jarang datang.

 Inilah dia menu wajib RA tiap kali datang ke sini.(rasanya tetap tak berubah-sedap)

Mee Rebus Asal Stulang + Nes Bangkok + Roti Sambal


Ehem-ehem,RA makan dulu yea & korang tengok je lah RA makan ini."Bismillah" hehe.

 Inilah pakar-pakar dalam akta hasutan makanan 1999 hehe.(jangan marah haa,gurau jek).Yang paling tepi baju kemeja belang gelap bercermin mata tu paling riuh kat kedai makan ini.Tapi bila makanan dia sampai di atas meja terus terkedu senyap seribu bahasa,bak mulut terkunci bila di patuk dua ekor ular tedung.(aaarrrghhhhhhh - menjerit satu kedai dengar)

  Ini pulak menu tambahan pilihan abang Mork.Cucur ikan bilis....yummy sangat.

Jam 7 petang sesi pergulungan telah pun di buat tetapi sesi ini akan bersambung pada jam 9 malam.Di atas permintaan Abang Mat dan Kak Ros kami akan jumpa lagi jam 9malam di Restoran Nasi Kandar Shafina Johor yang terletak di hadapan Apartment Lagenda di hadapan Tasek Utara.(ala malam tak hujan katernya)

 

MAKAN MALAM @ NASI KANDAR SHAFINA 

Nah amik kau janji nak jumpa kul 9malam,jam 920malam baru si Olie dan Azie sampai.Abang Yunus lak jam 10malam baru dia sampai (dalam perjalanan katernya-maklumlah rumah dia kat Kluang).Dan perancang program pada malam ini iaitu Kak Ros dan Abang Mat tak muncul-muncul,sampai ada orang meracau jerit-jerit tengok filem Cina tau.Penat kitaorang nak tenangkan dia.maklumlah jiwa kacau.(rasa nak balik je lepas dia jerit tu hehe)

Lawatan Sekitar Cawangan <b>di</b> DUN <b>Stulang</b> | BARISAN NASIONAL <b>...</b>

Posted: 27 Apr 2013 03:53 AM PDT

01 di endau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di endau - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jul 2013 09:03 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Taman Negara <b>Endau</b> Rompin | DrPlaces

Posted: 18 Jan 2006 07:45 AM PST

Taman Negeri Endau Rompin merupakan salah satu daripada sebilangan kecil hutan hujan tropika tanah pamah di Malaysia. Terletaknya di legeh Sungai Endau dan Sungai Rompin di Johor bersempadan dengan Pahang, kawasan ini yang seluas 50,000 hektar (500 kilometer persegi) dianggar berumur sekitar 250 juta tahun.

Pelbagai jenis tumbuhan yang unik terdapat di sini seperti keruing, meranti, paku-pakis, periuk kera dan orkid hutan. Pada sekitar 1985, satu ekspedisi sains menemui 25 spesies tumbuhan yang baru.

Di Taman Negara Endau-Rompin juga terdapat banyak hidupan liar seperti harimau, gajah dan babi hutan serta bilangan badak sumbu Sumatera yang terbesar di dunia. Spesies tempatan yang lain termasuk binturung (bear cat) dan Ungka Tangan Putih (white handed gibbon) yang merupakan spesies mawas yang tunggal di kawasan ini. Di sini juga terdapat pelbagai jenis serangga dan burung yang jarang ditemui di tempat lain.

Terdapat juga banyak air terjun dan denai kecil di Taman Negeri ini. Air Terjun Buaya Sangkut dengan ketinggian 120 meter merupakan kawasan air terjun yang paling cantik. Ia ada lima tingkat dan mampu mengalirkan empat perpuluhan lima juta liter air seminit.

Kawasan ini juga penuh dengan mitos dan legenda dan telah menjadi sebuah kawasan rekreasi dan pelancongan yang mashyur di Malaysia. Ramai pelancong gemar menjejaki hutan ini, khususnya di habitat puak Jakun di mana mereka dapat mendengar cerita-cerita mitos hutan yang terpesona. Taman ini juga memberikan wawasan bernilai tentang budaya orang asli yang unik, teknik ketakatan serta kemahiran pemburuan dan pengesanan haiwan.

Perkhemahan merupakan penginapan yang paling popular. Terdapatnya empat tapak perkhemahan yang dapat menampung kira-kira 300 ratus orang, yakni di Kuala Jasin, Batu Hampar, Upeh Guling dan Kuala Marong. Pada waktu sekarang, Taman ini tengah merancang untuk memberikan lebih kemudahan kepada pelancong selaras dengan matlamat untuk membentukkan taman negara ini sebagai destinasi pelancong yang utama.

Taman Negeri Endau-Rompin ditutup semasa musim hujan dari November sehingga Mac. Memancing ikan tidak dibenarkan pada musim ikan bertelur dari September hingga Oktober.

Cara ke sana

Perjalanan ke Taman Negeri Endau-Rompin bermula dari Kampung Peta, iaitu sebuah perkampungan orang Hulu. Dari Kampung Peta, pelancong boleh menaiki bot kecil selama 40 minit untuk sampai ke kawasan perkhemahan Kuala Jasin. Dari sini, mereka perlu berjalan kaki kira-kira enam jam untuk sampai ke kawasan Air Terjun Buaya Sangkut.

Attractions

01 di permas jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di permas jaya - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit sulong</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Jul 2013 11:11 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kenduri Kawen <b>di</b> Felda <b>Lok Heng</b> Barat, Kota Tinggi

Posted: 07 Jun 2010 10:04 PM PDT

Entri kali ni khas untuk Ngah ( Mohd Idlan Abd Kadir - anak kak long merangkap anak buah suami aku la ). Setelah selesai urusan merisik dan bertunang pada 14 Februari lalu, kini tiba la masa untuk majlis seterusnya dan yg kemuncak iaitu majlis kawin yang diadakan pada 6hb Jun 2010.

Niat asal nak masukkan dalam FB, tapi fikir2 nak update blog dgn citer ngah, so keputusannya masukkan aje dlm blog la...........( klu rajin dan senang nanti bru masukkan dalam FB, lagipun mesti tuan punya badan masukkan gmbr2 kawen dia dlm FB nih )

Kita layan citer sambil tgk2 gambar2 yg diambil sepanjang proses itu berjalan...........

Kami mulakan perjalanan tepat jam 10.30 pagi. Alhamdulillah tak jammed tapi slow gak la sampai ke Senawang. Pas tu smooth je perjalanan kami walaupun tetiba teringat driver punya driving licence dah mati a week before. Macam tahun lepas, sedar lesen tu mati bila nak sewa kereta di Langkawi. Haha...sejarah berulang lagi......

Kami berenti makan dan sembahyang di R & R Pagoh. Kami makan di Wakono @ Wakoyo ( ntah aku dah lupa apa nama restoran tu )


Disebabkan kami ni dari KL, so jangkaannya kami akan sampai awal di Lok Heng, maka hubby membuat keputusan singgah jab kat Ayer Hitam. Tak beli apa2 pun sbb dalam poket cuma tinggal 30 hengget je..Masa tu lak tak jumpa ATM, so cuci2 mata je.....


Bila dapat cari ATM, malas la pulak nak singgah lagi tempat tadi. So cuci mata betul la kami disitu...
Kami singgah jab di bandar Kota Tinggi. Cari buah2an untuk hantaran. Ok la gak bandarnya. Besar la dari Bandar Permaisuri tu...Kami sampai di Lok Heng ( tu pong dah sesat dan ikut jalan lain, gara2 salah arah keluar dari Kota Tinggi ) jam 7.30 malam. Dari Tganu ada 6 kereta. Sesampai di rumah belia yg disewakan oleh Ngah, pihak perempuan menghantar makanan malam. Alang2 perut lapar, so makan je dulu sebelum membuat final touch up pada hantaran2 itu. ( Ada banyak gambar, tapi fikirkan ambik masa nak upload, so malas la nak masukkan ).

Dalam pukul 10.30 lebih, Ngah membawa kami ( adik beradik mak dia - 3 kereta ) ke Tg Balau Resort. Satu tempat lagi yg disewakan Ngah untuk rombongan kali ni. Tak jauh tapi bila badan dah penat, rasa cam jauh je....

Sesampai di situ, mandi dan solat. Tepat jam 1 pagi semua dah ketiduran. Penat.

Pagi2 jam 8 kami dah bersiap ke Lok Heng semula sbb majlis akad nikah jam 9 pagi. Memang tak sempat langsung nak meninjau2 tempat ni....

Sesampai di Lok Heng, semua dah siap sedia nak ke masjid. Terpaksa kelam kabut makan pagi....( hubby la yg g masjid, aku kat rumah belia tu je...malas nak melayan anak2 kat masjid tu nanti )

Hantaran dari pihak perempuan ( Hantaran dari lelaki takde gambar selonggok hantaran cam ni. Ada gambar satu2 hantaran, malas la upload )

Singgah di R & R Pagoh dah jam 7.30 malam. Berhenti mandi ( aku dan anak2), solat dan makan.

Perjalanan diteruskan. Kami sampai KL jam 11.30 malam. Kepenatan tapi sempatla memasukkan baju dalam mesin baju utk dibasuh sebelum tido.

Hari Khamis ni balik Tganu pulak. Kenduri sambut menantu pada hari Sabtu di rumah mak mertua. Nantu citer pasal majlis sambut menantu pulak...........Ciao

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved