ads

Isnin, 18 November 2013

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Oct 2013 07:15 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Sep 2013 07:04 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Sep 2013 07:36 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Mar 2012 07:34 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 07:37 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2012 07:25 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Aug 2010 04:48 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Pesakit diabetis terima bantuan

Posted: 16 Aug 2010 04:02 AM PDT

Penolong Setiausaha PAS Parit Buntar Rahimah Osman berkata, Mohd Yani kehilangan kaki kiri yang dipotong pada Mei 2010 akibat komplikasi penyakit kencing manis (diabetis).

" Sebelum ini, Lujnah Kebajikan PAS Parit Buntar telah datang menziarahi beliau dan memberi bantuan kerusi roda yang disampaikan oleh Timbalan Yang Dipertua PAS Parit Buntar Abdul Bahrain Desa .

"Dengan bantuan kerusi roda tersebut Mohd Yani dapat menguruskan diri dengan lebih mudah untuk ke tandas dan bilik air" katanya

Rahimah berkata, kunjungan susulan ini bertujuan menziarahi dan menyampaikan sumbangan wang tunai kepada Mohd Yani sekeluarga.

" Kami bersimpati dengan keadaan Mohd Yani yang tidak mampu bekerja apabila kakinya dipotong. Sebelum ini beliau berniaga roti canai untuk menyara tiga anak yang masih bersekolah.

" Jabatan Kebajikan dan Baitulmal diharap dapat memberikan bantuan kepada Mohd Yani sekeluarga. Setakat hari ini, kami dimaklumkan Mohd Yani belum menerima mendapat bantuan dari mana-mana jabatan kerajaan berkaitan" katanya

Sementara itu, Pujah Hasmani, 41 isteri Mohd Yani mengucapkan terima kasih kepada Lujnah Kebajikan PAS Parit Buntar yang mengambil berat masalah yang dihadapi suami beliau.

" Terima kasih kepada PAS Parit Buntar kerana sudi menyampaikan sumbangan wang tunai dan kerusi roda untuk membantu kami sekeluarga.

" Sekurang-kurangnya sumbangan ini dapat meringankan beban kami sekeluarga akibat musibah yang menimpa suami " katanya
Full content generated by Get Full RSS.

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Dec 2008 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

ANGKATAN MUDA keADILan CABANG <b>PARIT</b> SULONG: AMK <b>PARIT</b> SULONG <b>...</b>

Posted: 19 Dec 2008 06:40 AM PST

Sekali lagi Angkatan Muda Keadilan Bahagian Parit Sulong telah berjaya mengadakan pentas anak muda dan kali ini telah diadakan pada 12-12-08 jam 9-00 malam bertempat di Sri Medan Batu Pahat, Johor. AMK telah menjemput Y.B Nik Nazmi Nik Ahmad Adun Sri Setia & Setiausaha Politik MB Selangor sebagai pidato. DI dalam pidatonya Y.B Nik Nazmi Nik Ahmad telah menyampaikan isu-isu politik yang terkini yang sedang berlaku di Malaysia. Y.B Nik Nazmi Nik Ahmad juga telah menyampaikan isu-isu yang berlaku di selangor dan memberi tahu kemudahan-kemudahan dan apa juga bantuan yang telah diberikan kepada seluruh rakyat selangor yang berkelayakan tanpa mengira bangsa, ugama dan politik sejak ianya diperintah oleh Pakatan Rakyat yang terdiri daripada Keadilan, Pas dan Dap.

Walaupun kawasan sri medan adalah salah satu kawasan kubu kuat Umno / BN di Johor namun kehadiran daripada penduduk-penduduk berdekataan sri medan seperti parit yani, parit sulong dan peserai amat menggalakkan, bagi kehadiran daripada penduduk-penduduk sri medan sendiri turut tidak menghampakan, ini membutikan bahawa sokongan yang diberikan kepada Pakatan Rakyat bertambah untuh dan teguh dariapda masyarakat di sini, keseluruhan kehadiran pada malam itu lebih kurang 250 orang. Pada malam tersebut yang turut memberi pidato ialah Ketua Bahagian Parti Keadilan Rakyat Bahagian Parit Sulong saudara Hasmi Hashim dan Setiausaha Angkatan Muda Keadilan Bahagian Parit Sulong saudara Mohd Zamir Missran.

Full content generated by Get Full RSS.

Halaman Gambar Menarik, Pelik, Artis Panas & Macam-Macam Lagi <b>...</b>

Posted: 27 Jan 2012 03:18 AM PST


Siti Amira Zainal Abidin (kiri) dan Siti Amira Sadali menunjukkan sijil keputusan STAM di Dewan Maahad Johor, Johor Bahru, semalam.

JOHOR BAHRU 26 Jan. - Dua pelajar Maahad Johor yang berkongsi nama yang sama menjadi kebanggaan sekolah tersebut apabila memperoleh pangkat Mumtaz Sofi dalam peperiksaan Sijil Tinggi Agama Malaysia (STAM) 2011 yang keputusannya diumumkan hari ini.

Siti Amira Zainal Abidin dan Siti Amira Sadali masing-masing tidak menyangka akan mendapat gred Mumtaz bagi kesemua 10 mata pelajaran dalam peperiksaan Oktober lalu itu dan menyertai lapan lagi pelajar yang mendapat pangkat Mumtaz Sofi.

Bagi Siti Amira Zainal Abidin yang berasal dari Layang-Layang, Kluang, kejayaan itu adalah berkat kegigihan dan tumpuan yang diberikan di dalam kelas selain teknik pembelajaran berkumpulan serta kepatuhan terhadap guru yang mengajar.

"Perkara yang paling penting sekali adalah menjaga hubungan Allah, ibu bapa dan rakan-rakan. Insya-Allah saya mahu mencapai cita-cita untuk menjadi perunding ekonomi Islam.

"Setakat ini saya dalam perancangan melanjutkan pengajian dalam bidang berkaitan di Universiti Yarmouk, Jordan," katanya ketika ditemui selepas menerima sijil keputusan STAM di Dewan Maahad Johor di sini hari ini.

Siti Amira Sadali pula ketika ditemui berkata, dia masih terkejut dengan keputusan yang diterima dan bersyukur ke hadrat Allah atas kejayaan yang diperoleh.

Anak kepada pemandu lori yang berasal dari Parit Yani, Batu Pahat itu berkata, sebenarnya tiada rahsia atau resipi istimewa kecuali belajar seperti biasa dengan tumpuan penuh di dalam kelas dan mengulang kaji dengan banyak.

"Pesan saya kepada pelajar Maahad Johor yang bakal menduduki STAM tahun ini, belajarlah dengan bersungguh-sungguh dan ingat bahawa ibu bapa anda menghantar anda ke sini untuk berjaya dalam kehidupan dunia dan akhirat," kata anak ketiga daripada tujuh beradik itu.

Sementara itu, Pengetua Maahad Johor, Anoar Sarimin berkata, peratusan lulus sebanyak 69.6 yang menunjukkan trend penurunan sejak 2006, bukan disebabkan oleh kualiti pelajar semakin merosot tetapi penilaian ketat dalam peperiksaan STAM tahun demi tahun.

Jelasnya, seramai 33 daripada sejumlah 438 calon STAM 2011 menerima pangkat Mumtaz termasuk Mumtaz Sofi, Jayyid Jiddan (58), Jayyid (114), Maqbul (100) dan bakinya Rasib.

"Mereka yang gagal bukan bermakna gagal semua mata pelajaran tetapi hanya satu atau dua daripadanya dan boleh menduduki semula subjek terbabit," katanya.

Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jun 2011 07:23 PM PDT

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 08:15 PM PDT

 Assalamualaikum kawan-kawan blogger. Pagi Isnin yang cerah ini aku nak kongsi cerita mengenai majlis perkahwinan sahabat lama aku semasa zaman persekolah iaitu Saifuddin a.k.a Pudin dan juga Haryani a.k.a Yani. Kalau tak silap mereka ni menyulam cinta sejak Tingkatan 05 lagi dan ketika itu Pudin baru sahaja berada di sekolah kami lebih setahun (Tingkatan 1-3 di Sekolah Tinggi Batu Pahat). Jodoh pertemuan semua di tangan Tuhan.

Sedang belajar untuk bermain dengan salah satu gajet paling mahal.

Majlis diadakan di rumah pengantin pihak lelaki di Kampung Parit Mustaffa. Apa yang seronoknya, aku dapat sertai sesi fotografi yang ringkas di kediaman mereka bersama jurugambar rasmi merangkap sepupu aku, Faiz. Dn buat kali pertamanya, aku mencuba membiasakan diri dengan Nikkor 70-300MM yang bagi aku berat sangat. Maklumlah tak pernah pegang lens panjang (lens yang sesuai untuk melihat burung yang jauh di atas pokok). Terima kasih kepada pemilik lens tersebut, Faiz sebab bagi aku peluang untuk bermain dengan kamera beliau. Dia bagi aku guna D200 + lens 70-300MM. 

Kawan-kawan zaman sekolah aku dari kiri: Ruziani, Herlina, Natasha, Fariza, Izwan dan aku.

Bila dah pegang kamera ni, makin bersemangat aku nak belajar tangkap gambar dari sudut yang terbaik. Tapi kebanyakan gambar aku gagal sebab maklumlah baru kali pertama sertai sesi fotografi untuk majlis macam ni dan juga dapat lens berat dan panjang. Jadi, aku kena ambil gambar dari jarak yang agak jauh barulah muat-muat semua orang yang nak masuk.

Kebetulan pada hari tu hujan turun dan pengantin terpaksa menaiki kereta dan rombongannya jalan kaki berpayung untuk diarak. Nasib baik jambatan rumah Pudin ni ada bumbung. Jadi kami tangkap dari sini sahajalah.

Kesian pengantin agak berbasah sedikit terkena hujan. Aku ni yang takut nak hujan-hujankan kamera ni tapi aku cuba buat yang terbaik. Maklumlah, barang orang bukan barang aku (^__^). Pertama kali nak snap ni pun rasa berdebar. Mungkin takut terlepas scene yang cantik dan terbaik kot.

Bila pengantin sampai di jambatan, aku pula lari ke khemah tempat makan tetamu. Aku kena berada pada jarak yang jauh dengan subjek  untuk mendapatan dusut yang terbaik dan sempurna. Tapi segalanya kurang menjadi 100%. Yang baju ungu itulah yang dulu make up untuk majlis perkahwinan abang aku. Anak kepada mak andam yang sekarang pun jadi jurusolek pengantin.

Untuk majlis kali ini, tiada pelamin disediakan  tapi hanya untuk majlis makan beradab. Ringkas sahaja kan dan jimat kos. Sesi suap menyuap adalah benda wajib dalam fotografi pengantin. Macam mana nak buat ia jadi lain agaknya?lain macam mana?aku pun sedang fikir (^__^)

Kalau korang nak tahu kan?aku berjaya 'melicinkan' wajah mereka berdua ni. Setelah search di google tak jumpa tutorial untuk benda ni akhirnya aku cuba buat sendiri di Adobe Photoshop (Smudge Tool). Aku tak pasti orang lain guna teknik yang sama untuk buat muka kita licin.

Aku bagi laluan kepada jurufoto rasmi untuk berada betul-betul di hadapan kek. Aku hanya boleh 'tembak' dari tepi sahaja kerana di depan meja kek ini ada lopak air dan aku perlu 'tembak' dari jauh tapi ruang agak sempit dan makin jauh ke belakang makin ramai orang di hadapat. Apa boleh buat?dari tepi pun dah okay (^__^).

Shoot dalam bilik pula. Bilik agak sempit dan kurang sesuai untuk pemegang lensa 70-300MM macam aku ni. Dari mana kau nak tembak?terpaksalah melekat di dinding ataupun panjat kerusi. Tak pun suruh pengantin baring atas lantai.

Bersama adik-adiknya, Wawa di sebelah kanan Pudin yang telah selamat melangsungkan pertunangannya malam sebelum majlis abangnya ini. Hantaran?5 angka wooo! tapi belas ribu sahaja. Dengan orang mana?Orang Parit Warijo, Sri Medan. Kerja apa?aku pun tak tahu..

Gigih melekat di dinding cuba untuk dapatkan reflection pada cermin. Tapi disebabkan lens ni panjang, hasilnya kurang menjadi dengan berkesan dan muka Pudin pun tak nampak dalam foto ini.

Sesi outdoor dibuat setelah hujan berhenti. Kalaulah langit berwarna biru dan awan berkepul-kepul lagi cantik. Tapi sepanjang hari itu, suasana redup sahaja dan mendung.

Sahabat kami yang hadir dari kiri: Zabir (sepupu aku), pengantin, Fahmi dan Faiz (sepupu aku juga)

Dan juga bersama kawan-kawan sekampung yang rewang pada majlis tersebut.

Kalau nak tahu, yang bertudung merah tu adalah cikgu sekolah agama aku iaitu Cikgu Khamsaton. Guru kelas semasa aku darjah 6 Sekolah Agama Seri Maimon. Mengajar dengan sifat penuh keibuan membuatkan aku terbuai sambil mengantuk (^__^)

Dua foto di atas ni aku amat berpuas hati walaupun  banyak benda yang perlu diperbaiki. Nak belajar?pergilah rujuk Facebook jurufoto-jurufoto yang terbaik dan juga blog mereka. Yang penting niat barulah boleh jalan (^__^)

Yang ini aku suka sebab aku dapat fokus ke kek yang baru aku perasan cantik selepas lihat foto ini semula. Apa yang cantik?sebab pencahayaan tu jelas ke arah kek tersebut. Disebabkan lens panjang/jauh aku tak reti duduk lama-lama nak fokus pada pengantin pula. PENAT!

Geng lama zaman sekolah. Kalau tak silap dulu mereka ni ahli kadet polis kan..Fariza dah bertunang. Bila majlis kau?. Herlina pula, aku rasa ada persamaanya dengan Lynda Roslan, bak kata Anis kaki kapal ek? (^__^). Apa pun, cantik kebaya merah jambu kau Lynn!

Jurufoto memberi arahan. Tengok beg yang dia bawa tu kecil sahaja, aku pula yang melebih-lebih bawa beg besar-besar.

Ini bukan bekas teman wanita Pudin tau tapi ini rombongan dari keluarga sebelah pengantin perempuan.  Abaikan segala puisi yang ditulis kerana itu hanyalah hiasan semata-mata dan doa aku untuk pasangan pengantin. Tapi muka wanita ni 'memang tak boleh pergi derr...'

Foto terakhir sebelum menamatkan tugas dan balik rumah. Aku ucapkan selamat pengantin baru kepada Pudin dan Yanie. Semoga anda berdua berkekalan sehingga ke akhir hayat. Kalau ada benda yang kecik jangan diperbesar-besarkan, tanamkan sifat kepercayaan antara satu sama lain dan yang penting sentiasa sabar menghadapi dugaan sepanjang berkeluarga ini. Insyaallah akan berkekalan selamanya. Kononnya aku pegang bunga tu sebab lepas ni giliran majlis aku pula agaknya kan?! 

S E K I A N   T E R I M A   K A S I H

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jun 2011 07:15 PM PDT


Oleh JUANI MUNIR ABU BAKAR
pengarang"utusan.com.my


Muhammad Kamran Babar Nazir Khan di Mahkamah Tinggi Syariah, Kuala Lumpur, semalam.


KUALA LUMPUR 28 Jun - Mahkamah Tinggi Syariah di sini hari ini mengesahkan pernikahan antara penuntut tempatan, Yani Yuhana Mohd. Zambri yang mendakwa dirinya disihir oleh lelaki warga Pakistan, Muhammad Kamran Babar Nazir Khan adalah sah mengikut hukum syarak.

Menurut Hakim Syarie Abdul Walid Abu Hassan, Yani Yuhana selaku defendan telah gagal memanggil saksi bagi membuktikan dakwaan tersebut walaupun wanita itu mengemukakan laporan polis dan surat dari Pusat Pengubatan Islam Darussyifa kepada mahkamah.

Beliau berpendapat Yani Yuhana, 25, berada dalam keadaan sedar dan waras ketika majlis pernikahan berlangsung di Sadiqadad Raw, Pakistan, pada 2 April 2009 kerana defendan didapati ceria seperti dilihat dalam album gambar kahwin.

Ujar beliau lagi, Yani Yuhana juga didapati waras kerana sebelum tarikh majlis pernikahan, dia yang ketika itu menuntut di United Kingdom telah berlepas dengan menaiki kapal terbang secara berseorangan menuju ke Pakistan.

Abdul Walid turut menjawab mengenai isu yang dibangkitkan oleh peguam syarie Othman Mohd. Noor yang mewakili Yani Yuhana mengenai perbezaan rukun nikah mengikut Syafie dan Hanafi.

''Walaupun rukun nikah menurut Syafie adalah wali, sighah, suami, isteri serta dua saksi, manakala Hanafi hanya mempunyai dua rukun sahaja iaitu ijab dan qabul, tetapi hukum syarak merangkumi semua mazhab.

''Oleh demikian, permohonan pengesahan pernikahan tersebut yang difailkan oleh Muhammad Kamran selaku plaintif, tahun lalu adalah sah kerana proses perkahwinan itu berlaku disaksikan oleh pendaftar perkahwinan dan dua saksi lelaki,'' kata hakim tersebut.

Beliau menambah, Kementerian Luar Negeri Pakistan dan Kedutaan Pakistan di Malaysia juga mengesahkan kesahihan sijil pernikahan Yani Yuhana dan Muhammad Kamran.

Abdul Walid mengakhiri kertas penghakiman setebal 50 muka surat yang dibacakan dalam masa sejam dengan menegur ahli keluarga kerana sering menganggu prosiding seperti menghina mahkamah.

Sejurus itu, Othman bangun dan memberitahu bahawa anak guamnya, Yani Yuhana ingin mengemukakan permohonan khuluk (tebus talak) namun pihaknya akan melakukannya di Mahkamah Rendah Syariah selepas Abdul Walid mencadangkan ia didaftarkan terlebih dahulu.

Selepas prosiding selesai, Yani Yuhana dilihat menyerahkan wang tunai RM350 kepada Muhammad Kamran, 49, sebagai salah satu proses khuluk, namun lelaki itu yang diwakili peguam syarie Muhamad Burok enggan menerimanya kerana tidak bersetuju untuk bercerai dengan penuntut tersebut.

Prosiding pada hari ini berlangsung dalam keadaan aman dengan dikawal oleh 10 anggota polis walaupun pada beberapa perbicaraan lalu suasana menjadi kecoh dan bising.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full content generated by Get Full RSS.

Dijual Tanah <b>di</b> Jalan <b>Parit</b> Haji Husin 2 Pontianak - Properti Properti

Posted: 17 Sep 2013 09:47 AM PDT



ALAMAT
Alamat : Jalan Parit Haji Husin 2, Pontianak
Wilayah : Pontianak
Kota : Pontianak
Propinsi : Kalimantan Barat

BANGUNAN
Luas Tanah / Luas Bangunan : 486 / 0

FASILITAS
Keterangan Lain :

lokasi tanah hanya berjarak sekitar 50m dari badan jalan Paris 2. tepat di depan tanah sudah ada jalan, bisa masuk mobil, jalannya juga tembus ke Sungai raya Dalam. Luas Tanah 18x27, harga cuman Rp.500.000.000. ini tanah yang paling murah yang tersisa, rata-rata harga tanah di sekitar jalan paris 2 harganya 1,5-2 juta/m2.

tidak lama lagi akan dibuka jalan A. Yani 3 di ujung Jalan Paris 2. dijamin 2-3 tahun akan datang harga tanah di sekitar paris 2 melambung tinggi.

berminat Hubungi: 081253248466


KONTAK
Nama : Andeka Kusuma
Phone : 085822917972
Selular : 081253248466
Agen : - Individu - Perorangan
Kontak : Kontak Andeka Kusuma melalui Telepon

01 di benut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di benut - Google Blog Search


program usahasama utm dan parit marjunit <b>di benut</b> pada 12 okt

Posted: 13 Oct 2013 08:33 PM PDT

Pada 12 Oktober 2013 PUCJ telah mendapat undangan dalam program Lestari desa oleh Pihak UTM dan JKKK Pt Marjunit Benut. Pucj dijemput untuk memberi ceramah tentang keusahawanan kepada pelajar utm dan penduduk sekitar kampung. Perasmi Majlis telah dirasmikan oleh YB Dato Ahmad b Maslan Timb.Menteri kewangan Malaysia merangkap Wakil Parlimen Pontian. Tujuan utama PUCJ dijemput adalah untuk menerangkan kepentingan masyarakat melibatkan diri dalam NGO dan juga kebaikannya.

BLOG JOHOR: 01 <b>di benut</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Nov 2013 07:32 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Murah Sarapan <b>Di</b> Warung Parit Betak, <b>Benut</b>... - EH - Ekslamasi <b>...</b>

Posted: 03 Nov 2013 06:29 PM PST

Assalammualaikum dan selamat hari isnin...


Kampung emak di Parit Lubuk Sipat, Benut dekat dengan Parit Betak...
Pada pendapat EH agak murah bersarapan di warung Parit Betak bila balik ke kampung emak. EH bertiga bersarapan di sana hanya RM5.70. Murah jika dibandingkan dengan di Bandaraya JB. Setuju?
Antara menu sarapan adalah teh tarik, teh o. kopi o, nasi lemak, roti kosong 2 dan sekeping roti telur. Semuanya berjumlah RM5.70.
Kalau balik kampung emak juga ada menu sarapan yang EH tak pernah jumpa kat JB iaitu "bom". Bukan roti bom tau! Kalau nak rasa belilah di Warung Ancan kat Simpang, Kg Parit Lubuk Sipat... Ok semua, sekian dan sayonara!
Segmen Ekspresi Interaksi...


ahmadmaslan.com: Majlis Perasmian Bank Rakyat <b>di Benut</b>

Posted: 22 Aug 2013 02:15 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Kongsi Raya @Masjid Al Najihin, BTR, KL · Kembara Mahkota dgn Sultan Johor di Benut. Jasa 5 Ketua Penerangan UMNO dihargai · Pembangunan luar bandar fokus utama baharu Bajet 2... Majlis Perasmian Bank Rakyat ...

BLOG JOHOR: 01 <b>di benut</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Nov 2013 07:40 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

saifulam-agrofarm: Projek Cendawan Saifulam Agro Farm <b>di Benut</b> <b>...</b>

Posted: 23 May 2013 06:21 AM PDT

Alhamdulillah projek cendawan kami turut mendapat liputan akhbar Sinar Harian sepanjang perjalanan Projek Cendawan kami di Benut,Pontian,Johor.Pertanian adalah Perniagaan,Bertani adalah Ibadah.

01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Perbandaran <b>Johor Bahru</b> Tengah - www <b>...</b>

Posted: 09 Oct 2013 12:27 AM PDT


LOGO-MPJBT

Jawatan Kosong di Majlis Perbandaran Johor Bahru Tengah (MPJBT) Oktober 2013 Terkini :

  • Pegawai Perancang Bandar dan Desa J41
  • Penolong Pegawai Penilaian W27
Tags : jawatan kosong di johor bahru oktober 2013jawatan kosong kerajaan johor oktober 2013jawatan j41 di mpjbtkerja kosong johor bahru oktober 2013kerja kosong johor bharukerja kosong mbjb november 2013kerja kosong mbjbt terkini 2013kerja kosong oktober 2013 area johor bahrukerja kosong oktober 2013 johor tengahmajlis perbandaran jawatan kosong okt 2013Mbjbt jawatan kosong pegawaimpjbt kerja kosongkerja kosong johor bahru 2013johor oktober 2013jawatan kosong 2013 jbjawatan kosong di johor bahru november 2013jawatan kosong kerajaan di mpjbtjawatan kosong kerajaan terkini 2013 di johorjawatan kosong mpjbt oktober 2013jawatan kosong mpjbt terkinijawatan kosong penguatkuasa mpjbtjawatan kosong september 2013 di johor bahrujawatan pembantu penguatkuasa oktobertugas jurutera awam j41 mbjb
Jawatan Kosong di Majlis Perbandaran Johor Bahru Tengah (MPJBT) Oktober 2013

01 di kempas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kempas - Google Blog Search


Beberapa yang perlu dijawab oleh MB Johor berkenaan pembinaan <b>...</b>

Posted: 05 Nov 2013 07:35 PM PST

DSC_6404

Kenyataan media Setiausaha Kebangsaan Pemuda Sosialis DAP (DAPSY) merangkap ADUN Mengkibol Tan Hong Pin pada Isnin, 4 November 2013 di Kluang

Pada 26 Oktober 2013 Menteri Besar Johor Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin telah mengumumkan di Kluang bahawa projek pembinaan Empangan Kahang yang memakan perbelanjaan sejumlah RM105 juta akan bermula pada bulan November ini. Beliau berkata, projek ini tidak melibatkan pemindahan penduduk atau pengambilan tanah. Sebaik sahaja projek ini selesai, pembekalan air di Kluang akan terjamin sehingga tahun 2035 dan masalah banjir di Kluang juga boleh diselesaikan.

Pembinaan Empangan Kahang merupakan suatu pelaburan awam yang penting dan kehidupan harian seramai 300 ribu penduduk di daerah Kluang akan terus terpengaruh. Menurut jangkaan Jabatan Statistik, populasi di daerah Kluang akan mencecah 400 ribu orang menjelang tahun 2030. Justeru, pembekalan air bersih merupakan perkara yang paling asas dan perlu diberikan perhatian oleh semua.

Setelah menjalankan kajian yang rapi, saya mendapati Menteri Besar tidak memberikan maklumat yang jelas atas beberapa isu penting. Demi kepentingan awam, ingin saya mengemukakan 3 persoalan seperti yang berikut untuk menarik perhatian pihak berkenaan dan mengharapkan jawapan yang jelas daripadanya.

  1. Bagaimanakah projek pembinaan dapat bermula sebelum laporan DEIA diluluskan?

Menurut undang-undang alam sekitar[i] pembinaan empangan merupakan aktiviti yang ditetapkan yang memerlukan kelulusan Penilaian Kesan Kepada Alam Sekeliling Terperinci (Detailed Environmental Impact Assessment - DEIA) oleh Ketua Pengarah Alam Sekeliling sebelum sesuatu projek itu boleh bermula. Setahu saya, Jabatan Bekalan Air di bawah Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau dan Air (KeTTHA) baru membentangkan laporan DEIA pada 25 Ogos 2013. Laporan DEIA ini telah dipamerkan di Kluang, Johor Bahru dan juga Putrajaya untuk pembacaan dan maklum balas orang awam. Jabatan Alam Sekitar juga telah menetapkan 17 November sebagai tarikh tutup untuk penilaian laporan DEIA. Untuk projek mega seperti ini, adalah wajar bagi Jabatan Alam Sekitar memerlukan masa yang lebih untuk mengumpulkan lebih banyak maklum balas daripada semua pihak.

Sehubungan dengan itu, pengumuman Menteri Besar bahawa pembinaan empangan akan bermula pada bulan November adalah tidak benar melainkan pihak kerajaan sengaja menyalahi undang-undang dan memulakan kerja pembersihan tapak iaitu menebang kayu kayan sebelum laporan DEIA diluluskan.

Laporan DEIA ini jelas menyatakan bahawa tapak pembinaan empangan iaitu bahagian hulu Sungai Kahang merupakan kawasan hutan rizab yang kaya dengan kayu kayan dan pelbagai flora dan fauna (rujuk Bab 6 laporan DEIA). Oleh yang demikian, saya berharap kerajaan tidak memulakan projek selagi laporan DEIA belum diluluskan semata-mata untuk mengaut keuntungan daripada pembalakan.

  1. Adakah benar tiada sebarang tanah yang akan diambil untuk kegunaan pembinaan Empangan Kahang?

Menurut para 4.1.8 laporan DEIA pembinaan jalan masuk sepanjang 2.5km ke kawasan empangan akan melibatkan tanah seluas 10 hektar yang berhampiran dengan Felda Kahang Timur. Kenyataan Menteri Besar bahawa tiada pengambilan tanah akan dilaksanakan adalah sangat mengelirukan dan saya meminta kerajaan supaya memberikan penjelasan atas isu ini.

Sekiranya pengambilan tanah perlu dijalankan untuk tujuan projek ini maka saya berharap tuan punya tanah haruslah dimaklumkan segera. Pihak kerajaan juga perlu berunding dengan mereka sebelum tanah mereka diambil. Sekiranya tuan punya tanah bersetuju atas pengambilan tanah ini, maka pampasan yang munasabah haruslah diberikan.

  1. Bagaimanakah pembinaan Empangan Kahang menyelesaikan masalah banjir di Bandar Kluang?

Warga Kluang terutamanya penduduk kawasan bandar yang sering dihantui masalah banjir akan berasa apabila mendapat tahu bahawa kerajaan mengambil langkah menyelesaikan masalah banjir. Bagaimana pun saya berasa curiga atas kenyataan bahawa pembinaan Empangan Kahang dapat menyelesaikan masalah banjir. Adalah diingatkan bahawa kawasan yang dipengaruhi oleh projek pembinaan Empangan Kahang hanya beberapa perkampungan termasuk Kampung Gajah di bahagian hilir Sungai Kahang yang mana kedudukan bandar Kluang tidak berada dalam kawasan pengairan Sungai Kahang.

Saya berpendapat bahawa usaha kerajaan dalam menyelesaikan masih tidak mencukupi dan lambat. Kerajaan seharuslah melipatgandakan usaha menyelesaikan masalah banjir tetapi bukan mengalihkan tumpuan awam atas isu ini.

Saya juga menyeru supaya isu ini diberikan perhatian oleh semua dan bersama-sama kita meneliti laporan DEIA ini. Kita haruslah membincangkan kewajaran untuk melaksanakan projek ini dan memberikan maklum balas berkenaan projek ini kepada pihak berkenaan. Untuk memudahkan orang awam saya akan memuatnaikkan laporan DEIA ini ke laman Facebook saya (www.facebook.com/hongpintan)

Kerajaan perlu meneliti dan mendapatkan maklum balas yang menyeluruh sebelum memulakan projek pembinaan Empangan Kahang ini yang mempunyai impak yang besar dan mendalam. Saya akan membangkitkan isu dalam persidangan Dewan Negeri yang akan diadakan tempoh hari.



[i] Akta Kualiti Alam Sekitar 1974 dan Perintah Kualiti Alam Sekitar 1987 (Penilaian Kesan Alam Sekitar – Aktiviti yang Ditetapkan)

01 di masai johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di masai johor - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Oct 2013 03:26 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :- di masai johor - Google Blog Search

Ular Sawa Telan Budak Kat <b>Johor</b> – Sape Gatal Mulakan Cita Ni?

Posted: 05 Oct 2013 10:01 AM PDT


Malam tadi… ada isu yang trending di media sosial negara ini.

Kali ini kecoh kononnya ada seorang kanak-kanak empat tahun ditelan seekor ular sawa di sebuah Felda di Masai, Johor.

Soalnya….. hanya sekeping gambar seperti di atas yang tersebar sebagai bukti kononnya ada kes seumpama itu.

Tak tahulah apa kebenarannya… tapi penulis agak yakin kes itu tidak betul.

Perbincangan dengan rakan-rakan followers Twitter Mynewshub juga gagal memperlihatkan sebarang petunjuk kepada kebenaran kejadian itu.

Siap ada komen di Twitter …"aku dah tengok gambar ni semalam…apasal baru hari ni dia makan".

Dan kalau benar, sudah tentu lebih banyak gambar dan berita kejadian kecoh di semua media-media utama di negara ini malam tadi lagi.

Malah, kalau melibatkan manusia ditelan ular…media-media asing pun akan berlumba-lumba melaporkan kejadian berkenaan.

Ini kerana ia memiliki nilai berita human interest yang tinggi kepada sesiapa sahaja di mana jua.

Disebabkan berita itu hampir pasti tidak betul…maka soalnya kini…siapa yang gatal tangan sebarkan gambar dengan berita seumpama itu mula-mula sekali?

Dapat faedah apa?

(Kalau berita ni betul… penulis perlu cari jalan untuk cover malu esok… tapi 99.99 peratus rasanya ini temberang…)

Ular Sawa Telan Budak Kat Johor – Sape Gatal Mulakan Cita Ni?http://mynewshub.my/wp-content/uploads/2013/10/telan-budak.jpghttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2013/10/telan-budak-150x150.jpgMyNewsHub myHangatUtama,,,

Malam tadi... ada isu yang trending di media sosial negara ini. Kali ini kecoh kononnya ada seorang kanak-kanak empat tahun ditelan seekor ular sawa di sebuah Felda di Masai, Johor. Soalnya..... hanya sekeping gambar seperti di atas yang tersebar sebagai bukti kononnya ada kes seumpama itu. Tak tahulah apa kebenarannya... tapi penulis...

Malam tadi... ada isu yang trending di media sosial negara ini. Kali ini kecoh kononnya ada seorang kanak-kanak empat tahun ditelan seekor ular sawa di sebuah Felda di Masai, Johor. Soalnya..... hanya sekeping gambar seperti di atas yang tersebar sebagai bukti kononnya ada kes seumpama itu. Tak tahulah apa kebenarannya... tapi penulis agak yakin kes itu tidak betul. Perbincangan dengan rakan-rakan followers Twitter Mynewshub juga gagal memperlihatkan sebarang petunjuk kepada kebenaran kejadian itu. Siap ada komen di Twitter ...<strong>"aku dah tengok gambar ni semalam...apasal baru hari ni dia makan".</strong> Dan kalau benar, sudah tentu lebih banyak gambar dan berita kejadian kecoh di semua media-media utama di negara ini malam tadi lagi. Malah, kalau melibatkan manusia ditelan ular...media-media asing pun akan berlumba-lumba melaporkan kejadian berkenaan. Ini kerana ia memiliki nilai berita human interest yang tinggi kepada sesiapa sahaja di mana jua. Disebabkan berita itu hampir pasti tidak betul...maka soalnya kini...siapa yang gatal tangan sebarkan gambar dengan berita seumpama itu mula-mula sekali? Dapat faedah apa? <strong>(Kalau berita ni betul... penulis perlu cari jalan untuk cover malu esok... tapi 99.99 peratus rasanya ini temberang...)</strong>

di negeri johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved