ads

Jumaat, 22 November 2013

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Oct 2013 07:35 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Oct 2013 07:15 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Sep 2013 07:04 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Sep 2013 07:36 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Mar 2012 07:34 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 07:37 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2012 07:25 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Aug 2010 04:48 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Pesakit diabetis terima bantuan

Posted: 16 Aug 2010 04:02 AM PDT

Penolong Setiausaha PAS Parit Buntar Rahimah Osman berkata, Mohd Yani kehilangan kaki kiri yang dipotong pada Mei 2010 akibat komplikasi penyakit kencing manis (diabetis).

" Sebelum ini, Lujnah Kebajikan PAS Parit Buntar telah datang menziarahi beliau dan memberi bantuan kerusi roda yang disampaikan oleh Timbalan Yang Dipertua PAS Parit Buntar Abdul Bahrain Desa .

"Dengan bantuan kerusi roda tersebut Mohd Yani dapat menguruskan diri dengan lebih mudah untuk ke tandas dan bilik air" katanya

Rahimah berkata, kunjungan susulan ini bertujuan menziarahi dan menyampaikan sumbangan wang tunai kepada Mohd Yani sekeluarga.

" Kami bersimpati dengan keadaan Mohd Yani yang tidak mampu bekerja apabila kakinya dipotong. Sebelum ini beliau berniaga roti canai untuk menyara tiga anak yang masih bersekolah.

" Jabatan Kebajikan dan Baitulmal diharap dapat memberikan bantuan kepada Mohd Yani sekeluarga. Setakat hari ini, kami dimaklumkan Mohd Yani belum menerima mendapat bantuan dari mana-mana jabatan kerajaan berkaitan" katanya

Sementara itu, Pujah Hasmani, 41 isteri Mohd Yani mengucapkan terima kasih kepada Lujnah Kebajikan PAS Parit Buntar yang mengambil berat masalah yang dihadapi suami beliau.

" Terima kasih kepada PAS Parit Buntar kerana sudi menyampaikan sumbangan wang tunai dan kerusi roda untuk membantu kami sekeluarga.

" Sekurang-kurangnya sumbangan ini dapat meringankan beban kami sekeluarga akibat musibah yang menimpa suami " katanya
Full content generated by Get Full RSS.

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Dec 2008 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

ANGKATAN MUDA keADILan CABANG <b>PARIT</b> SULONG: AMK <b>PARIT</b> SULONG <b>...</b>

Posted: 19 Dec 2008 06:40 AM PST

Sekali lagi Angkatan Muda Keadilan Bahagian Parit Sulong telah berjaya mengadakan pentas anak muda dan kali ini telah diadakan pada 12-12-08 jam 9-00 malam bertempat di Sri Medan Batu Pahat, Johor. AMK telah menjemput Y.B Nik Nazmi Nik Ahmad Adun Sri Setia & Setiausaha Politik MB Selangor sebagai pidato. DI dalam pidatonya Y.B Nik Nazmi Nik Ahmad telah menyampaikan isu-isu politik yang terkini yang sedang berlaku di Malaysia. Y.B Nik Nazmi Nik Ahmad juga telah menyampaikan isu-isu yang berlaku di selangor dan memberi tahu kemudahan-kemudahan dan apa juga bantuan yang telah diberikan kepada seluruh rakyat selangor yang berkelayakan tanpa mengira bangsa, ugama dan politik sejak ianya diperintah oleh Pakatan Rakyat yang terdiri daripada Keadilan, Pas dan Dap.

Walaupun kawasan sri medan adalah salah satu kawasan kubu kuat Umno / BN di Johor namun kehadiran daripada penduduk-penduduk berdekataan sri medan seperti parit yani, parit sulong dan peserai amat menggalakkan, bagi kehadiran daripada penduduk-penduduk sri medan sendiri turut tidak menghampakan, ini membutikan bahawa sokongan yang diberikan kepada Pakatan Rakyat bertambah untuh dan teguh dariapda masyarakat di sini, keseluruhan kehadiran pada malam itu lebih kurang 250 orang. Pada malam tersebut yang turut memberi pidato ialah Ketua Bahagian Parti Keadilan Rakyat Bahagian Parit Sulong saudara Hasmi Hashim dan Setiausaha Angkatan Muda Keadilan Bahagian Parit Sulong saudara Mohd Zamir Missran.

Full content generated by Get Full RSS.

Halaman Gambar Menarik, Pelik, Artis Panas & Macam-Macam Lagi <b>...</b>

Posted: 27 Jan 2012 03:18 AM PST


Siti Amira Zainal Abidin (kiri) dan Siti Amira Sadali menunjukkan sijil keputusan STAM di Dewan Maahad Johor, Johor Bahru, semalam.

JOHOR BAHRU 26 Jan. - Dua pelajar Maahad Johor yang berkongsi nama yang sama menjadi kebanggaan sekolah tersebut apabila memperoleh pangkat Mumtaz Sofi dalam peperiksaan Sijil Tinggi Agama Malaysia (STAM) 2011 yang keputusannya diumumkan hari ini.

Siti Amira Zainal Abidin dan Siti Amira Sadali masing-masing tidak menyangka akan mendapat gred Mumtaz bagi kesemua 10 mata pelajaran dalam peperiksaan Oktober lalu itu dan menyertai lapan lagi pelajar yang mendapat pangkat Mumtaz Sofi.

Bagi Siti Amira Zainal Abidin yang berasal dari Layang-Layang, Kluang, kejayaan itu adalah berkat kegigihan dan tumpuan yang diberikan di dalam kelas selain teknik pembelajaran berkumpulan serta kepatuhan terhadap guru yang mengajar.

"Perkara yang paling penting sekali adalah menjaga hubungan Allah, ibu bapa dan rakan-rakan. Insya-Allah saya mahu mencapai cita-cita untuk menjadi perunding ekonomi Islam.

"Setakat ini saya dalam perancangan melanjutkan pengajian dalam bidang berkaitan di Universiti Yarmouk, Jordan," katanya ketika ditemui selepas menerima sijil keputusan STAM di Dewan Maahad Johor di sini hari ini.

Siti Amira Sadali pula ketika ditemui berkata, dia masih terkejut dengan keputusan yang diterima dan bersyukur ke hadrat Allah atas kejayaan yang diperoleh.

Anak kepada pemandu lori yang berasal dari Parit Yani, Batu Pahat itu berkata, sebenarnya tiada rahsia atau resipi istimewa kecuali belajar seperti biasa dengan tumpuan penuh di dalam kelas dan mengulang kaji dengan banyak.

"Pesan saya kepada pelajar Maahad Johor yang bakal menduduki STAM tahun ini, belajarlah dengan bersungguh-sungguh dan ingat bahawa ibu bapa anda menghantar anda ke sini untuk berjaya dalam kehidupan dunia dan akhirat," kata anak ketiga daripada tujuh beradik itu.

Sementara itu, Pengetua Maahad Johor, Anoar Sarimin berkata, peratusan lulus sebanyak 69.6 yang menunjukkan trend penurunan sejak 2006, bukan disebabkan oleh kualiti pelajar semakin merosot tetapi penilaian ketat dalam peperiksaan STAM tahun demi tahun.

Jelasnya, seramai 33 daripada sejumlah 438 calon STAM 2011 menerima pangkat Mumtaz termasuk Mumtaz Sofi, Jayyid Jiddan (58), Jayyid (114), Maqbul (100) dan bakinya Rasib.

"Mereka yang gagal bukan bermakna gagal semua mata pelajaran tetapi hanya satu atau dua daripadanya dan boleh menduduki semula subjek terbabit," katanya.

Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jun 2011 07:23 PM PDT

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 08:15 PM PDT

 Assalamualaikum kawan-kawan blogger. Pagi Isnin yang cerah ini aku nak kongsi cerita mengenai majlis perkahwinan sahabat lama aku semasa zaman persekolah iaitu Saifuddin a.k.a Pudin dan juga Haryani a.k.a Yani. Kalau tak silap mereka ni menyulam cinta sejak Tingkatan 05 lagi dan ketika itu Pudin baru sahaja berada di sekolah kami lebih setahun (Tingkatan 1-3 di Sekolah Tinggi Batu Pahat). Jodoh pertemuan semua di tangan Tuhan.

Sedang belajar untuk bermain dengan salah satu gajet paling mahal.

Majlis diadakan di rumah pengantin pihak lelaki di Kampung Parit Mustaffa. Apa yang seronoknya, aku dapat sertai sesi fotografi yang ringkas di kediaman mereka bersama jurugambar rasmi merangkap sepupu aku, Faiz. Dn buat kali pertamanya, aku mencuba membiasakan diri dengan Nikkor 70-300MM yang bagi aku berat sangat. Maklumlah tak pernah pegang lens panjang (lens yang sesuai untuk melihat burung yang jauh di atas pokok). Terima kasih kepada pemilik lens tersebut, Faiz sebab bagi aku peluang untuk bermain dengan kamera beliau. Dia bagi aku guna D200 + lens 70-300MM. 

Kawan-kawan zaman sekolah aku dari kiri: Ruziani, Herlina, Natasha, Fariza, Izwan dan aku.

Bila dah pegang kamera ni, makin bersemangat aku nak belajar tangkap gambar dari sudut yang terbaik. Tapi kebanyakan gambar aku gagal sebab maklumlah baru kali pertama sertai sesi fotografi untuk majlis macam ni dan juga dapat lens berat dan panjang. Jadi, aku kena ambil gambar dari jarak yang agak jauh barulah muat-muat semua orang yang nak masuk.

Kebetulan pada hari tu hujan turun dan pengantin terpaksa menaiki kereta dan rombongannya jalan kaki berpayung untuk diarak. Nasib baik jambatan rumah Pudin ni ada bumbung. Jadi kami tangkap dari sini sahajalah.

Kesian pengantin agak berbasah sedikit terkena hujan. Aku ni yang takut nak hujan-hujankan kamera ni tapi aku cuba buat yang terbaik. Maklumlah, barang orang bukan barang aku (^__^). Pertama kali nak snap ni pun rasa berdebar. Mungkin takut terlepas scene yang cantik dan terbaik kot.

Bila pengantin sampai di jambatan, aku pula lari ke khemah tempat makan tetamu. Aku kena berada pada jarak yang jauh dengan subjek  untuk mendapatan dusut yang terbaik dan sempurna. Tapi segalanya kurang menjadi 100%. Yang baju ungu itulah yang dulu make up untuk majlis perkahwinan abang aku. Anak kepada mak andam yang sekarang pun jadi jurusolek pengantin.

Untuk majlis kali ini, tiada pelamin disediakan  tapi hanya untuk majlis makan beradab. Ringkas sahaja kan dan jimat kos. Sesi suap menyuap adalah benda wajib dalam fotografi pengantin. Macam mana nak buat ia jadi lain agaknya?lain macam mana?aku pun sedang fikir (^__^)

Kalau korang nak tahu kan?aku berjaya 'melicinkan' wajah mereka berdua ni. Setelah search di google tak jumpa tutorial untuk benda ni akhirnya aku cuba buat sendiri di Adobe Photoshop (Smudge Tool). Aku tak pasti orang lain guna teknik yang sama untuk buat muka kita licin.

Aku bagi laluan kepada jurufoto rasmi untuk berada betul-betul di hadapan kek. Aku hanya boleh 'tembak' dari tepi sahaja kerana di depan meja kek ini ada lopak air dan aku perlu 'tembak' dari jauh tapi ruang agak sempit dan makin jauh ke belakang makin ramai orang di hadapat. Apa boleh buat?dari tepi pun dah okay (^__^).

Shoot dalam bilik pula. Bilik agak sempit dan kurang sesuai untuk pemegang lensa 70-300MM macam aku ni. Dari mana kau nak tembak?terpaksalah melekat di dinding ataupun panjat kerusi. Tak pun suruh pengantin baring atas lantai.

Bersama adik-adiknya, Wawa di sebelah kanan Pudin yang telah selamat melangsungkan pertunangannya malam sebelum majlis abangnya ini. Hantaran?5 angka wooo! tapi belas ribu sahaja. Dengan orang mana?Orang Parit Warijo, Sri Medan. Kerja apa?aku pun tak tahu..

Gigih melekat di dinding cuba untuk dapatkan reflection pada cermin. Tapi disebabkan lens ni panjang, hasilnya kurang menjadi dengan berkesan dan muka Pudin pun tak nampak dalam foto ini.

Sesi outdoor dibuat setelah hujan berhenti. Kalaulah langit berwarna biru dan awan berkepul-kepul lagi cantik. Tapi sepanjang hari itu, suasana redup sahaja dan mendung.

Sahabat kami yang hadir dari kiri: Zabir (sepupu aku), pengantin, Fahmi dan Faiz (sepupu aku juga)

Dan juga bersama kawan-kawan sekampung yang rewang pada majlis tersebut.

Kalau nak tahu, yang bertudung merah tu adalah cikgu sekolah agama aku iaitu Cikgu Khamsaton. Guru kelas semasa aku darjah 6 Sekolah Agama Seri Maimon. Mengajar dengan sifat penuh keibuan membuatkan aku terbuai sambil mengantuk (^__^)

Dua foto di atas ni aku amat berpuas hati walaupun  banyak benda yang perlu diperbaiki. Nak belajar?pergilah rujuk Facebook jurufoto-jurufoto yang terbaik dan juga blog mereka. Yang penting niat barulah boleh jalan (^__^)

Yang ini aku suka sebab aku dapat fokus ke kek yang baru aku perasan cantik selepas lihat foto ini semula. Apa yang cantik?sebab pencahayaan tu jelas ke arah kek tersebut. Disebabkan lens panjang/jauh aku tak reti duduk lama-lama nak fokus pada pengantin pula. PENAT!

Geng lama zaman sekolah. Kalau tak silap dulu mereka ni ahli kadet polis kan..Fariza dah bertunang. Bila majlis kau?. Herlina pula, aku rasa ada persamaanya dengan Lynda Roslan, bak kata Anis kaki kapal ek? (^__^). Apa pun, cantik kebaya merah jambu kau Lynn!

Jurufoto memberi arahan. Tengok beg yang dia bawa tu kecil sahaja, aku pula yang melebih-lebih bawa beg besar-besar.

Ini bukan bekas teman wanita Pudin tau tapi ini rombongan dari keluarga sebelah pengantin perempuan.  Abaikan segala puisi yang ditulis kerana itu hanyalah hiasan semata-mata dan doa aku untuk pasangan pengantin. Tapi muka wanita ni 'memang tak boleh pergi derr...'

Foto terakhir sebelum menamatkan tugas dan balik rumah. Aku ucapkan selamat pengantin baru kepada Pudin dan Yanie. Semoga anda berdua berkekalan sehingga ke akhir hayat. Kalau ada benda yang kecik jangan diperbesar-besarkan, tanamkan sifat kepercayaan antara satu sama lain dan yang penting sentiasa sabar menghadapi dugaan sepanjang berkeluarga ini. Insyaallah akan berkekalan selamanya. Kononnya aku pegang bunga tu sebab lepas ni giliran majlis aku pula agaknya kan?! 

S E K I A N   T E R I M A   K A S I H

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jun 2011 07:15 PM PDT


Oleh JUANI MUNIR ABU BAKAR
pengarang"utusan.com.my


Muhammad Kamran Babar Nazir Khan di Mahkamah Tinggi Syariah, Kuala Lumpur, semalam.


KUALA LUMPUR 28 Jun - Mahkamah Tinggi Syariah di sini hari ini mengesahkan pernikahan antara penuntut tempatan, Yani Yuhana Mohd. Zambri yang mendakwa dirinya disihir oleh lelaki warga Pakistan, Muhammad Kamran Babar Nazir Khan adalah sah mengikut hukum syarak.

Menurut Hakim Syarie Abdul Walid Abu Hassan, Yani Yuhana selaku defendan telah gagal memanggil saksi bagi membuktikan dakwaan tersebut walaupun wanita itu mengemukakan laporan polis dan surat dari Pusat Pengubatan Islam Darussyifa kepada mahkamah.

Beliau berpendapat Yani Yuhana, 25, berada dalam keadaan sedar dan waras ketika majlis pernikahan berlangsung di Sadiqadad Raw, Pakistan, pada 2 April 2009 kerana defendan didapati ceria seperti dilihat dalam album gambar kahwin.

Ujar beliau lagi, Yani Yuhana juga didapati waras kerana sebelum tarikh majlis pernikahan, dia yang ketika itu menuntut di United Kingdom telah berlepas dengan menaiki kapal terbang secara berseorangan menuju ke Pakistan.

Abdul Walid turut menjawab mengenai isu yang dibangkitkan oleh peguam syarie Othman Mohd. Noor yang mewakili Yani Yuhana mengenai perbezaan rukun nikah mengikut Syafie dan Hanafi.

''Walaupun rukun nikah menurut Syafie adalah wali, sighah, suami, isteri serta dua saksi, manakala Hanafi hanya mempunyai dua rukun sahaja iaitu ijab dan qabul, tetapi hukum syarak merangkumi semua mazhab.

''Oleh demikian, permohonan pengesahan pernikahan tersebut yang difailkan oleh Muhammad Kamran selaku plaintif, tahun lalu adalah sah kerana proses perkahwinan itu berlaku disaksikan oleh pendaftar perkahwinan dan dua saksi lelaki,'' kata hakim tersebut.

Beliau menambah, Kementerian Luar Negeri Pakistan dan Kedutaan Pakistan di Malaysia juga mengesahkan kesahihan sijil pernikahan Yani Yuhana dan Muhammad Kamran.

Abdul Walid mengakhiri kertas penghakiman setebal 50 muka surat yang dibacakan dalam masa sejam dengan menegur ahli keluarga kerana sering menganggu prosiding seperti menghina mahkamah.

Sejurus itu, Othman bangun dan memberitahu bahawa anak guamnya, Yani Yuhana ingin mengemukakan permohonan khuluk (tebus talak) namun pihaknya akan melakukannya di Mahkamah Rendah Syariah selepas Abdul Walid mencadangkan ia didaftarkan terlebih dahulu.

Selepas prosiding selesai, Yani Yuhana dilihat menyerahkan wang tunai RM350 kepada Muhammad Kamran, 49, sebagai salah satu proses khuluk, namun lelaki itu yang diwakili peguam syarie Muhamad Burok enggan menerimanya kerana tidak bersetuju untuk bercerai dengan penuntut tersebut.

Prosiding pada hari ini berlangsung dalam keadaan aman dengan dikawal oleh 10 anggota polis walaupun pada beberapa perbicaraan lalu suasana menjadi kecoh dan bising.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full content generated by Get Full RSS.

Dijual Tanah <b>di</b> Jalan <b>Parit</b> Haji Husin 2 Pontianak - Properti Properti

Posted: 17 Sep 2013 09:47 AM PDT



ALAMAT
Alamat : Jalan Parit Haji Husin 2, Pontianak
Wilayah : Pontianak
Kota : Pontianak
Propinsi : Kalimantan Barat

BANGUNAN
Luas Tanah / Luas Bangunan : 486 / 0

FASILITAS
Keterangan Lain :

lokasi tanah hanya berjarak sekitar 50m dari badan jalan Paris 2. tepat di depan tanah sudah ada jalan, bisa masuk mobil, jalannya juga tembus ke Sungai raya Dalam. Luas Tanah 18x27, harga cuman Rp.500.000.000. ini tanah yang paling murah yang tersisa, rata-rata harga tanah di sekitar jalan paris 2 harganya 1,5-2 juta/m2.

tidak lama lagi akan dibuka jalan A. Yani 3 di ujung Jalan Paris 2. dijamin 2-3 tahun akan datang harga tanah di sekitar paris 2 melambung tinggi.

berminat Hubungi: 081253248466


KONTAK
Nama : Andeka Kusuma
Phone : 085822917972
Selular : 081253248466
Agen : - Individu - Perorangan
Kontak : Kontak Andeka Kusuma melalui Telepon

01 di kempas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kempas - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di kahang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Nov 2013 01:21 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

RM480 juta untuk SRJK(C) Kuo Kuang <b>Gelang Patah</b>?

Posted: 01 Nov 2013 09:54 PM PDT

KUALA LUMPUR: Apakah Tan Sri Muhyiddin Yassin akan memperuntukkan RM480 juta kepada dua SRJK(C) Kuo Kuang1 dan 2 di Gelang Patah berasaskan janjinya dalam Pilihan raya Kecil Sungai Limau?

Ini untuk membuktikan bahawa Barisan Nasional akan terus membantu sekolah rendah Cina dan Tamil 'selagi ada matahari dan bulan'.

Demikian pertanyaan dilontarkan Ahli Parlimen Gelang Patah, Lim Kit Siang dalam satu kenyataan, semalam.

Ini ekoran pada pilihanraya kecil Sungai Limau, Muhyiddin selaku Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Pendidikan mengumumkan peruntukan sebanyak RM1 juta untuk SRJK(C) Aik Min, RM1 juta untuk SRJK(C) Yuk Meng di Sungai Limau dan RM50,000 untuk SRJK (C) Pek Hwa.

SRJK(C) Aik Min mempunyai 15 murid dalam lima kelas, iaitu Darjah 1( 2 murid), Darjah 2 (2), Darjah 3 (5), Darjah 4 (3), Darjah 5 (0) dan Darjah 6 (3).

SRJK(C) Yuk Meng di Sungai Limau pula mempunyai 41 orang murid dalam enam kelas, iaitu Darjah 1 (1), Darjah 2 (5), Darjah 3 (10), Darjah 4 (4), Darjah 5 (12) dan Darjah 6 (9).

Sewaktu mengumumkan peruntukan berkenaan dalam pilihanraya kecil Sungai Limau, Muhyiddin menyebut bahawa kerajaan Barisan Nasional akan terus membantu sekolah Cina dan Tamil selagi ada matahari dan bulan.

Menurut beliau, dakwaan yang menyebut Barisan Nasional hanya memberi peruntukan kepada sekolah-sekolah berbahasa ibunda ketika pilihanraya umum atau pilihanraya kecil adalah tidak benar.

Beliau mengatakan bahawa peruntukan kepada sekolah-sekolah Cina di Sungai Limau telah diluluskan lebih awal dan bukan "gula-gula" untuk meraih sokongan pengundi Cina yang berjumlah 1,800 orang di sana.

Kata beliau: "Walaupun di waktu tiada pilihanraya, kami tetap akan membantu kerana kerajaan Barisan komited untuk memperbaiki tahap pendidikan."

Justeru, Lim mengalu-alukan peruntukan berjumlah lebih RM2 juta kepada sekolah rendah Cina di Sungai Limau.

Katanya, berdasarkan peruntukan sebanyak RM1 juta kepada SRJK(C) Aik Min, atau RM66,666 bagi setiap seorang daripada 15 pelajar, dua buah SRJK (C) Kuo Kuang di Gelang Patah patut mendapat peruntukan sebanyak RM480 juta, atau RM213 juta untuk SRJK (C) Kuo Kuang 1 yang mempunyai 3,200 orang pelajar dan RM266 juta kepada SRJK (C) Kuo Kuang 2 yang mempunyai 4,000 orang pelajar.

Kit Siang jemput Mahathir bertanding <b>di Gelang Patah</b> | roketkini.com

Posted: 01 Apr 2013 10:09 PM PDT

JOHOR JAYA, 2 APRIL: Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang yang akan bertanding di Gelang Patah mempelawa bekas Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad bertanding di kerusi Parlimen itu bagi menentukan samada karier politik beliau atau Mahathir yang berkubur.

Beliau berkata, ini kerana Mahathir ketika membantu kempen UMNO/Barisan Nasional (BN) di Johor meminta rakyat negeri itu menamatkan karier politiknya di Gelang Patah pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) nanti.

Selain itu, Mahathir juga menganggap tindakan Kit Siang bertanding di kubu kuat UMNO di Johor sebagai tidak masuk akal dan bodoh sebaliknya boleh menerima jika pemimpin veteran DAP itu bertanding di Pulau Pinang, Melaka atau Perak.

Bekas Perdana Menteri paling lama memerintah iaitu 22 tahun juga meminta rakyat Johor memastikan Kit Siang kalah di Gelang Patah antara Parlimen yang menjadikan negeri itu kekal sebagai 'deposit tetap' BN.

"Mahathir tidak mahu rakyat Johor ubah dan tukar kerajaan yang diterjaui BN sekarang, sebaliknya mengalahkan pemimpin veteran DAP itu di Gelang Patah.

"Mengikut Mahathir BN sudah tukar enam Perdana Menteri sejak merdeka, tetapi Kit Siang masih tidak berubah dan sepatut patut beri peluang kepada anak cucu beliau," kata Ahli Parlimen Ipoh Timur itu ketika melawat Taman Molek, di sini, semalam.

Menurut Kit Siang, Mahathir sebenarnya belum bersara daripada politik sebaliknya sekarang dia lebih berkuasa daripada sebelumnya sehingga mampu memaksa Tun Abdullah Ahmad Badawi melepaskan BN kalah teruk pada PRU 2008.

Katanya, Mahathir juga baru-baru ini secara terbuka mengancam untuk menjatuhkan Datuk Seri Najib Razak sebagai Perdana Menteri jika BN gagal mencatat kemenangan lebih baik pada PRU-13 nanti.

"Tidak keterlaluan kalau saya katakan Mahathir adalah sebenarnya "de facto" Perdana Menteri, yang ditakuti Najib kerana boleh menentukan nasib politik Najib," katanya.

Menurut Kit Siang, berdasarkan pengaruhnya yang kuat dalam UMNO, beliau mencabar Mahathir bertanding di Gelang Patah supaya rakyat Johor memutuskan samada beliau atau Mahathir akan dikuburkan.

"Saya bersedia menyerahkan karier politik saya kepada pengundi Gelang Patah, yang terdiri daripada 53 peratus pengundi Cina, 33 peratus pengundi Melayu dan selebihnya 12 peratus pengundi India.

"Sanggupkah Mahathir menamatkan karier politiknya untuk ditentukan pengundi Gelang Patah yang mendakwa menjadi kubu kuat BN setelah memenangi dengan majoriti 9,000 undi pada PRU 2008 dan lebih 31,000 undi pada PRU 2004," tambahnya. – Roketkini.com

01 di chaah johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di chaah johor - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2013 03:10 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Nov 2013 03:03 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Oct 2013 03:55 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Aturcara Hari Kedua - Royal Connections - UTM

Posted: 30 Jul 2013 06:27 PM PDT

Sabtu, 24.8.2013 | Ahad, 5.8.2013 | Isnin, 26.8.2013 | Selasa, 27.8.2013

25 Ogos 2013 – Ahad

0800 :

MAJLIS PELEPASAN DI TANGGA AGONG BANGUNAN SULTAN ABU BAKAR ( PEJABAT DAERAH MUAR)

- Keberangkatan tiba DYMM Sultan Johor di Tangga Agong Bangunan Sultan Abu Bakar
- Bacaan doa keberangkatan oleh Kadi daerah Muar
- DYMM Sultan Johor berangkat ke Taman Tangkak Jaya, Ledang

0845 – 1000 :

TAMAN TANGKAK JAYA, LEDANG

- Keberangkatan tiba DYMM Sultan Johor beserta rombongan KMJ di Taman Tangkak Jaya, Ledang
- Bacaan doa keberangkatan oleh Kadi daerah Ledang
- DYMM Sultan Johor dipersilakan untuk melawat ke tapak pameran kesihatan
- DYMM Sultan Johor dipersilakan untuk melawat ke Medan Selera Taman Tangkak Jaya
- Majlis ramah mesra DYMM Sultan Johor bersama rakyat
- DYMM Sultan Johor dipersilakan untuk melihat demonstrasi masakan roti canai terbang, wi- cang dan tosei
- YAM Paduka Putera menyampaikan bantuan MAIJ dan JKM kepada penerima bantuan
- Majlis santapan
- Sembah ucapan oleh Pegawai Daerah Ledang
- Cabutan bertuah 3 kaum disempurnakan oleh DYMM Sultan Johor
- Persembahan cenderahati kepada DYMM Sultan Johor oleh Pegawai Daerah Ledang
- Persembahan cenderahati oleh DYMM Sultan Johor kepada Pegawai Daerah Ledang
- Bacaan doa keberangkatan oleh Kadi daerah Ledang
- DYMM Sultan Johor beserta rombongan KMJ berangkat ke Kompleks Beli Belah 1Segamat, Segamat

1100 – 1200 :

KOMPLEKS BELI BELAH 1SEGAMAT, SEGAMAT

- Keberangkatan tiba DYMM Sultan Johor beserta rombongan KMJ di Pasaraya 1Segamat
- Bacaan doa keberangkatan oleh Kadi daerah Segamat
- DYMM Sultan Johor dipersilakan ke pintu hadapan utama Kompleks beli belah 1Segamat untuk menandatangani plaque perasmian
- Bacaan doa perasmian
Rombongan dipecahkan kepada 3 kumpulan dan bergerak ke tempat aktiviti masing-masing

  • Program DYMM Sultan Johor

- DYMM Sultan Johor dipersilakan ke Restoran Sushi Octopus
- Santapan ringan
- DYMM Sultan Johor dipersilakan ke tempat hiburan keluarga untuk menyaksikan aktiviti bermain bola keranjang
- DYMM Sultan Johor dipersilakan ke LFS Cinema untuk menyaksikan tayangan dokumentari khas Kembara Mahkota Johor

  • Program YAM Paduka Anakanda

- YAM Paduka Anakanda dipersilakan ke tapak lawatan untuk menyaksikan
-Demo gubahan bunga
-Demo mewarna lukisan
- YAM Paduka Anakanda beramah mesra serta menyaksikan persembahan oleh OKU dan PDK

  • Program DYAM TunkuMahkota Johor

- DYAM Tunku Mahkota Johor dipersilakan ke tapak lawatan untuk menyaksikan persembahan kereta kawalan jauh.
- DYAM Tunku Mahkota Johor juga dipersilakan untuk berlumba kereta kawalan jauh
- DYAM Tunku Mahkota Johor menyaksikan  demo penalty shootout
- Pertandingan penalty shootout di antara pasukan KMJ dan pasukan Segamat
- DYAM Tunku Mahkota Johor dipersilakan untuk melihat demo  paintball target shooting
- Pertandingan paintball target shooting di antara pasukan KMJ dan pasukan Segamat
- YAM Paduka Putera menyampaikan bungkusan dan sumbangan kepada para penerima bantuan
- Majis santapan
- Sembah ucapan oleh Pegawai Daerah Segamat
- Cabutan bertuah 3 kaum disempurnakan oleh DYMM Sultan Johor
- Persembahan cenderahati kepada DYMM Sultan Johor daripada Pengurus 1Segamat
- Persembahan cenderahati daripada DYMM Sultan Johor kepada Pegawai Daerah Segamat
- DYMM Sultan Johor beserta rombongan KMJ berangkat ke SMK Seri Bali, Chaah

* DYMM Sultan Johor berhenti seketika di Gelanggang Bola Keranjang Pekan Chaah, Segamat untuk majlis ramah mesra. Lain-lain peserta akan dibawa terus ke Sekolah Menengah Seri Bali, Chaah

1245 – 1310 :

GELANGGANG BOLA KERANJANG, JALAN YEW CHOR, PEKAN CHAAH, SEGAMAT (REHAT)

* DYMM Sultan Johor beserta rombongan KMJ berhenti seketika untuk majlis ramah mesra bersama-sama masyarakat kaum Tiong Hua

1315 – 1415 :

SMK SERI BALI, CHAAH, SEGAMAT

  • Program DYMM Sultan Johor

- Keberangkatan tiba DYMM Sultan Johor beserta rombongan KMJ di SMK Seri Bali, Chaah, Segamat
- DYMM Sultan Johor dipersilakan untuk menyaksikan persembahan kawad formasi dan persembahan gajet badan beruniform
- DYMM Sultan Johor dipersilakan untuk melawat ke tapak demo pembuatan dodol dan tapak pembuatan kuih-kuih tradisional pelbagai kaum

  • Program DYMM Raja Zarith Sofiah

- DYMM Raja Zarith Sofiah dan YAM Tunku Tun Aminah menyaksikan pertandingan kaligrafi Cina, kolum dan khat  jawi
- DYMM Raja Zarith Sofiah menyaksikan persembahan choral speaking dan sesi motivasi bersama pelajar

  • Program DYAM TunkuMahkota Johor dan YAM Paduka-Paduka Putera

- DYAM Tunku Mahkota Johor dan YAM Paduka-Paduka Putera yang lain dipersilakan untuk sesi menanam pokok
- DYAM Tunku Mahkota Johor dan YAM Paduka-Paduka Putera yang lain dpersilakan untuk menyertai pertandingan memanah
- DYAM Tunku Mahkota Johor dan YAM Paduka-Paduka Putera yang lain dpersilakan untuk menonton pertandingan futsal kain pelikat

* Pasukan DYAM Tunku Mahkota Johor menentang pasukan  Belia Segamat

Santapan ringan
*santapan disediakan mengikut lokasi kerabat diraja bersemayam

- Persembahan cenderahati kepada DYMM Sultan Johor oleh Pengetua SMK Seri Bali Chaah
- Persembahan cenderahati kepada DYMM Sultan Johor oleh Pegawai Daerah Segamat
- Persembahan cenderahati oleh DYMM Sultan Johor kepada Pengetua SMK Seri Bali Chaah
- Persembahan cenderahati oleh DYMM Sultan Johor kepada Pegawai Daerah Segamat
- Bacaan doa keberangkatan oleh Kadi daerah Segamat
- DYMM Sultan Johor beserta rombongan KMJ berangkat ke Paloh, Kluang

* DYAM Tunku Mahkota Johor berangkat ke Hotel Prime City, Kluang untuk berehat dan kemudian ke Stadium Kluang bagi menyaksikan perlawanan  bola sepak antara pasukan pasukan JDT dengan pasukan daerah Kluang.

1520 – 1535 :

KANGKAR BARU, BATU PAHAT (REHAT)

* DYMM Sultan Johor beserta rombongan KMJ berhenti seketika untuk majlis ramah mesra bersama-sama masyarakat setempat

1600 – 1715 :

PADANG MPK PALOH, KLUANG

- Keberangkatan tiba DYMM Sultan Johor beserta rombongan KMJ di Padang MPK Paloh, Kluang
- Bacaan doa keberangkatan oleh Kadi daerah Kluang

  • Program DYMM Sultan Johor

- DYMM Sultan Johor melawat pameran-pameran :

     – FAMA – Produk agromas dan hasil produk FAMA
    – Jabatan Pertanian – Benih, pokok dan buah-buahan (Buah Melewar)
    – Jabatan Veteriner – Kitaran hayat ayam bergaya
- DYMM Sultan Johor menyaksikan demonstrasi mengopek kelapa secara tradisional dan moden serta mengadili pertandingan mengopek kelapa secara moden di antara pasukan KMJ dan pasukan rakyat
- YAM Paduka Putera menyampaikan bantuan MAIJ dan JKM kepada penerima-penerima bantuan
  • Program DYMM Raja Zarith Sofiah

- Keberangkatan DYMM Raja Zarith Sofiah dan YAM Tunku Tun Aminah ke PDK Yaqeen Paloh (disambut dengan persembahan jambangan bunga kepada DYMM Raja Zarith Sofiah)
- DYMM Raja Zarith Sofiah melawat pameran terdiri daripada 8 buah pameran daripada PDK
- DYMM Raja Zarith Sofiah menyampaikan sumbangan kepada 20 penerima
- DYMM Raja Zarith Sofiah menyaksikan  persembahan daripada KEMAS
- DYMM Raja Zarith Sofiah berangkat ke Padang MPK Paloh untuk majlis santapan ringan

  • Program YAM Paduka Putera-Putera

- YAM Paduka Putera – putera menyertai sukan rakyat berupa sukan sorong rim
- DYMM Sultan Johor berangkat ke khemah santapan
- Majlis santapan diiringi persembahan
- Sembah ucapan oleh Pegawai Daerah Kluang
- Cabutan bertuah 3 kaum disempurnakan oleh DYMM Sultan Johor
- DYMM Sultan Johor beserta rombongan KMJ berangkat ke Seri Lambak

1700 :

PROGRAM DYAM TUNKU MAHKOTA JOHOR DI KOMPLEKS SUKAN, PERBADANAN STADIUM KLUANG

- Keberangkatan tiba DYAM Tunku Mahkota Johor ke Kompleks Sukan, Perbadanan Stadium Johor, Kluang dari Hotel Prime City, Kluang
- DYAM Tunku Mahkota Johor menyaksikan perlawanan bola sepak antara pasukan JDT menentang pasukan

1745 :

SERI LAMBAK, KLUANG (BERMALAM)

2045 – 2145 :

MAJLIS TAZKIRAH DYMM RAJA  ZARITH SOFIAH DI DEWAN JUBLI INTAN KLUANG

- Keberangkatan tiba DYMM Raja Zarith Sofiah binti Almarhum Sultan Idris Shah ke Majlis Tazkirah bersama-sama penduduk kampung
- Bacaan doa
- Tazkirah oleh YB Dato' Haji Nooh Bin Gadot
- Keberangkatan balik DYMM Raja Zarith Sofiah binti Almarhum Sultan Idris Shah

Sabtu, 24.8.2013 | Ahad, 5.8.2013 | Isnin, 26.8.2013 | Selasa, 27.8.2013

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Nov 2013 03:17 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Oct 2013 03:37 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Sep 2013 03:21 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Sep 2013 03:17 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Jengka 19: Utusan Online - <b>Johor</b>

Posted: 31 Aug 2013 09:28 AM PDT


Wajib pertahan kemerdekaan

Posted: 30 Aug 2013 12:40 PM PDT

Oleh LUQMAN HAZIQ
pengarang@utusan.com.my

JOHOR BAHRU 30 Ogos - Rakyat pelbagai kaum digesa bukan sahaja bersama-sama berganding bahu memastikan negara terus selamat, malah wajib mempertahankan kemerdekaan yang dikecapi selama ini.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, selain itu semua pihak turut diminta supaya sentiasa menjaga dan memastikan kesejahteraan berpanjangan.

"Marilah kita doakan agar negara tercinta terus dikekalkan nikmat kestabilan politik dan keamanan, keteguhan ekonomi, dijauhkan daripada segala perbuatan jahat dan fitnah yang boleh membawa malapetaka dan kehancuran negara.

"Tanamkanlah rasa kasih sayang antara rakyat yang berbilang kaum, kukuhkan perpaduan semoga sentiasa hidup dalam kemakmuran dan keselamatan sepanjang zaman," katanya dalam status terbaharu menerusi laman sosial, Facebook sempena sambutan ulang tahun Hari Kemerdekaan Ke-56 esok.

Beliau turut berdoa semoga negara ini sentiasa dilindungi dan di bawah keampunan Allah SWT.

Dalam entri bertema Rakyat Muafakat Negaraku Berdaulat Negeriku Berkat itu, Mohamed Khaled berkata, Muafakat Johor menjadi tulang belakang kepada pelengkap kesejahteraan dan keharmonian rakyat berbilang kaum di negeri ini.

"Penekanan muafakat kepada aspek keharmonian, kesepakatan, persefahaman, bertolak ansur, bekerjasama serta menanam jati diri sebagai anak negeri Johor tanpa mengira bangsa, agama mahupun warna kulit wajar dipelihara dan dipupuk agar terus menjadi teras amalan bangsa Johor," katanya.

Pemuda UMNO Chaah Bandar edar 1,000 Jalur Gemilang

Posted: 30 Aug 2013 12:40 PM PDT

PESERTA Kembara Merdeka bersama pelajar dan warga SMK Chaah bergambar sambil mengibarkan Jalur Gemilang di pekarangan SMK Chaah, Labis, semalam.

LABIS 30 Ogos - Sempena sambutan ulang tahun Hari Kemerdekaan Ke-56 esok, Pemuda UMNO Cawangan Chaah Bandar mengedarkan sebanyak 1,000 Jalur Gemilang kepada pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Chaah, semalam di bawah program Kembara Merdeka.

Ketuanya, Mohd. Shah Shukoree Abu, 32, berkata, program itu bertujuan menyuntik semangat patriotik dalam kalangan rakyat terutamanya pelajar untuk mengingati Hari Kemerdekaan dengan bersama-sama memasang dan mengibarkan Jalur Gemilang di kawasan sekolah dan kediaman mereka.

Sebanyak 1,000 Jalur Gemilang yang diedarkan itu adalah sebagai simbolik dan sokongan Pemuda UMNO Cawangan Chaah Bandar kepada Kempen Kibarkan Jalur Gemilang yang diperkenalkan oleh kerajaan.

Kami memilih SMK Chaah kerana sedar semangat kemerdekaan dan patriotisme ini harus dipupuk bermula di peringkat sekolah," katanya selepas berkonvoi menggunakan motosikal bagi mengedarkan Jalur Gemilang berkenaan.

Konvoi tersebut mendapat kerjasama daripada persatuan motosikal berkuasa tinggi, Botak Bikers yang disertai lebih 40 penunggang dan melalui jalan utama di Chaah sebelum berhenti dan mengagihkan kesemua bendera tersebut kepada para pelajar SMK Chaah.

Mohd. Shah turut mengajak rakyat, khususnya di negeri ini supaya mengingati pentingnya kemerdekaan bagi setiap lapisan masyarakat.

Ini kerana kita perlu menjaga keamanan agar tidak berlaku pergolakan seperti negara luar. Keharmonian dan keamanan penting bagi negara dan kita patut bersyukur dengan keadaan ini," katanya.

Sementara itu, Pengetua SMK Chaah, Maimon K. Mohamed berbesar hati menerima kunjungan rombongan tersebut dan memuji langkah itu untuk menunjukkan semangat kesetiaan kepada negara dan berharap program berkenaan dapat diteruskan pada masa akan datang.

Program sebegini bukan sahaja dapat memupuk semangat sayangkan negara dan cintakan kemerdekaan dalam kalangan pelajar, sebaliknya kepada seluruh warga sekolah ini termasuk guru dan ibu bapa.

Ini satu tambahan aktiviti untuk memeriahkan sambutan kemerdekaan negara kita yang pastinya akan disambut meriah dan bermakna di sini," katanya.

Aturcara Hari Kedua - Official Website of Royal Connections

Posted: 30 Jul 2013 06:27 PM PDT

Sabtu, 24.8.2013 | Ahad, 5.8.2013 | Isnin, 26.8.2013 | Selasa, 27.8.2013

25 Ogos 2013 – Ahad

0800 :

MAJLIS PELEPASAN DI TANGGA AGONG BANGUNAN SULTAN ABU BAKAR ( PEJABAT DAERAH MUAR)

- Keberangkatan tiba DYMM Sultan Johor di Tangga Agong Bangunan Sultan Abu Bakar
- Bacaan doa keberangkatan oleh Kadi daerah Muar
- DYMM Sultan Johor berangkat ke Taman Tangkak Jaya, Ledang

0845 – 1000 :

TAMAN TANGKAK JAYA, LEDANG

- Keberangkatan tiba DYMM Sultan Johor beserta rombongan KMJ di Taman Tangkak Jaya, Ledang
- Bacaan doa keberangkatan oleh Kadi daerah Ledang
- DYMM Sultan Johor dipersilakan untuk melawat ke tapak pameran kesihatan
- DYMM Sultan Johor dipersilakan untuk melawat ke Medan Selera Taman Tangkak Jaya
- Majlis ramah mesra DYMM Sultan Johor bersama rakyat
- DYMM Sultan Johor dipersilakan untuk melihat demonstrasi masakan roti canai terbang, wi- cang dan tosei
- YAM Paduka Putera menyampaikan bantuan MAIJ dan JKM kepada penerima bantuan
- Majlis santapan
- Sembah ucapan oleh Pegawai Daerah Ledang
- Cabutan bertuah 3 kaum disempurnakan oleh DYMM Sultan Johor
- Persembahan cenderahati kepada DYMM Sultan Johor oleh Pegawai Daerah Ledang
- Persembahan cenderahati oleh DYMM Sultan Johor kepada Pegawai Daerah Ledang
- Bacaan doa keberangkatan oleh Kadi daerah Ledang
- DYMM Sultan Johor beserta rombongan KMJ berangkat ke Kompleks Beli Belah 1Segamat, Segamat

1100 – 1200 :

KOMPLEKS BELI BELAH 1SEGAMAT, SEGAMAT

- Keberangkatan tiba DYMM Sultan Johor beserta rombongan KMJ di Pasaraya 1Segamat
- Bacaan doa keberangkatan oleh Kadi daerah Segamat
- DYMM Sultan Johor dipersilakan ke pintu hadapan utama Kompleks beli belah 1Segamat untuk menandatangani plaque perasmian
- Bacaan doa perasmian
Rombongan dipecahkan kepada 3 kumpulan dan bergerak ke tempat aktiviti masing-masing

  • Program DYMM Sultan Johor

- DYMM Sultan Johor dipersilakan ke Restoran Sushi Octopus
- Santapan ringan
- DYMM Sultan Johor dipersilakan ke tempat hiburan keluarga untuk menyaksikan aktiviti bermain bola keranjang
- DYMM Sultan Johor dipersilakan ke LFS Cinema untuk menyaksikan tayangan dokumentari khas Kembara Mahkota Johor

  • Program YAM Paduka Anakanda

- YAM Paduka Anakanda dipersilakan ke tapak lawatan untuk menyaksikan
-Demo gubahan bunga
-Demo mewarna lukisan
- YAM Paduka Anakanda beramah mesra serta menyaksikan persembahan oleh OKU dan PDK

  • Program DYAM TunkuMahkota Johor

- DYAM Tunku Mahkota Johor dipersilakan ke tapak lawatan untuk menyaksikan persembahan kereta kawalan jauh.
- DYAM Tunku Mahkota Johor juga dipersilakan untuk berlumba kereta kawalan jauh
- DYAM Tunku Mahkota Johor menyaksikan  demo penalty shootout
- Pertandingan penalty shootout di antara pasukan KMJ dan pasukan Segamat
- DYAM Tunku Mahkota Johor dipersilakan untuk melihat demo  paintball target shooting
- Pertandingan paintball target shooting di antara pasukan KMJ dan pasukan Segamat
- YAM Paduka Putera menyampaikan bungkusan dan sumbangan kepada para penerima bantuan
- Majis santapan
- Sembah ucapan oleh Pegawai Daerah Segamat
- Cabutan bertuah 3 kaum disempurnakan oleh DYMM Sultan Johor
- Persembahan cenderahati kepada DYMM Sultan Johor daripada Pengurus 1Segamat
- Persembahan cenderahati daripada DYMM Sultan Johor kepada Pegawai Daerah Segamat
- DYMM Sultan Johor beserta rombongan KMJ berangkat ke SMK Seri Bali, Chaah

* DYMM Sultan Johor berhenti seketika di Gelanggang Bola Keranjang Pekan Chaah, Segamat untuk majlis ramah mesra. Lain-lain peserta akan dibawa terus ke Sekolah Menengah Seri Bali, Chaah

1245 – 1310 :

GELANGGANG BOLA KERANJANG, JALAN YEW CHOR, PEKAN CHAAH, SEGAMAT (REHAT)

* DYMM Sultan Johor beserta rombongan KMJ berhenti seketika untuk majlis ramah mesra bersama-sama masyarakat kaum Tiong Hua

1315 – 1415 :

SMK SERI BALI, CHAAH, SEGAMAT

  • Program DYMM Sultan Johor

- Keberangkatan tiba DYMM Sultan Johor beserta rombongan KMJ di SMK Seri Bali, Chaah, Segamat
- DYMM Sultan Johor dipersilakan untuk menyaksikan persembahan kawad formasi dan persembahan gajet badan beruniform
- DYMM Sultan Johor dipersilakan untuk melawat ke tapak demo pembuatan dodol dan tapak pembuatan kuih-kuih tradisional pelbagai kaum

  • Program DYMM Raja Zarith Sofiah

- DYMM Raja Zarith Sofiah dan YAM Tunku Tun Aminah menyaksikan pertandingan kaligrafi Cina, kolum dan khat  jawi
- DYMM Raja Zarith Sofiah menyaksikan persembahan choral speaking dan sesi motivasi bersama pelajar

  • Program DYAM TunkuMahkota Johor dan YAM Paduka-Paduka Putera

- DYAM Tunku Mahkota Johor dan YAM Paduka-Paduka Putera yang lain dipersilakan untuk sesi menanam pokok
- DYAM Tunku Mahkota Johor dan YAM Paduka-Paduka Putera yang lain dpersilakan untuk menyertai pertandingan memanah
- DYAM Tunku Mahkota Johor dan YAM Paduka-Paduka Putera yang lain dpersilakan untuk menonton pertandingan futsal kain pelikat

* Pasukan DYAM Tunku Mahkota Johor menentang pasukan  Belia Segamat

Santapan ringan
*santapan disediakan mengikut lokasi kerabat diraja bersemayam

- Persembahan cenderahati kepada DYMM Sultan Johor oleh Pengetua SMK Seri Bali Chaah
- Persembahan cenderahati kepada DYMM Sultan Johor oleh Pegawai Daerah Segamat
- Persembahan cenderahati oleh DYMM Sultan Johor kepada Pengetua SMK Seri Bali Chaah
- Persembahan cenderahati oleh DYMM Sultan Johor kepada Pegawai Daerah Segamat
- Bacaan doa keberangkatan oleh Kadi daerah Segamat
- DYMM Sultan Johor beserta rombongan KMJ berangkat ke Paloh, Kluang

* DYAM Tunku Mahkota Johor berangkat ke Hotel Prime City, Kluang untuk berehat dan kemudian ke Stadium Kluang bagi menyaksikan perlawanan  bola sepak antara pasukan pasukan JDT dengan pasukan daerah Kluang.

1520 – 1535 :

KANGKAR BARU, BATU PAHAT (REHAT)

* DYMM Sultan Johor beserta rombongan KMJ berhenti seketika untuk majlis ramah mesra bersama-sama masyarakat setempat

1600 – 1715 :

PADANG MPK PALOH, KLUANG

- Keberangkatan tiba DYMM Sultan Johor beserta rombongan KMJ di Padang MPK Paloh, Kluang
- Bacaan doa keberangkatan oleh Kadi daerah Kluang

  • Program DYMM Sultan Johor

- DYMM Sultan Johor melawat pameran-pameran :

     – FAMA – Produk agromas dan hasil produk FAMA
    – Jabatan Pertanian – Benih, pokok dan buah-buahan (Buah Melewar)
    – Jabatan Veteriner – Kitaran hayat ayam bergaya
- DYMM Sultan Johor menyaksikan demonstrasi mengopek kelapa secara tradisional dan moden serta mengadili pertandingan mengopek kelapa secara moden di antara pasukan KMJ dan pasukan rakyat
- YAM Paduka Putera menyampaikan bantuan MAIJ dan JKM kepada penerima-penerima bantuan
  • Program DYMM Raja Zarith Sofiah

- Keberangkatan DYMM Raja Zarith Sofiah dan YAM Tunku Tun Aminah ke PDK Yaqeen Paloh (disambut dengan persembahan jambangan bunga kepada DYMM Raja Zarith Sofiah)
- DYMM Raja Zarith Sofiah melawat pameran terdiri daripada 8 buah pameran daripada PDK
- DYMM Raja Zarith Sofiah menyampaikan sumbangan kepada 20 penerima
- DYMM Raja Zarith Sofiah menyaksikan  persembahan daripada KEMAS
- DYMM Raja Zarith Sofiah berangkat ke Padang MPK Paloh untuk majlis santapan ringan

  • Program YAM Paduka Putera-Putera

- YAM Paduka Putera – putera menyertai sukan rakyat berupa sukan sorong rim
- DYMM Sultan Johor berangkat ke khemah santapan
- Majlis santapan diiringi persembahan
- Sembah ucapan oleh Pegawai Daerah Kluang
- Cabutan bertuah 3 kaum disempurnakan oleh DYMM Sultan Johor
- DYMM Sultan Johor beserta rombongan KMJ berangkat ke Seri Lambak

1700 :

PROGRAM DYAM TUNKU MAHKOTA JOHOR DI KOMPLEKS SUKAN, PERBADANAN STADIUM KLUANG

- Keberangkatan tiba DYAM Tunku Mahkota Johor ke Kompleks Sukan, Perbadanan Stadium Johor, Kluang dari Hotel Prime City, Kluang
- DYAM Tunku Mahkota Johor menyaksikan perlawanan bola sepak antara pasukan JDT menentang pasukan

1745 :

SERI LAMBAK, KLUANG (BERMALAM)

2045 – 2145 :

MAJLIS TAZKIRAH DYMM RAJA  ZARITH SOFIAH DI DEWAN JUBLI INTAN KLUANG

- Keberangkatan tiba DYMM Raja Zarith Sofiah binti Almarhum Sultan Idris Shah ke Majlis Tazkirah bersama-sama penduduk kampung
- Bacaan doa
- Tazkirah oleh YB Dato' Haji Nooh Bin Gadot
- Keberangkatan balik DYMM Raja Zarith Sofiah binti Almarhum Sultan Idris Shah

Sabtu, 24.8.2013 | Ahad, 5.8.2013 | Isnin, 26.8.2013 | Selasa, 27.8.2013

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Nov 2013 03:27 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Oct 2013 03:36 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Oct 2013 03:17 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Feb 2012 03:36 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

AKU MENULIS UNTUK DIRI SENDIRI: 455 : Catatan Perjalanan <b>...</b>

Posted: 22 Jan 2012 08:17 PM PST

21 Januari 2012
Cuti panjang hujung minggu ni aku berkesempatan untuk ke Johor ke kampung asal seorang kawan di Chaah daerah Segamat, Johor. Kawan tu dah rindu sangat dengan kampung halamannya yang hanya tinggal tanah tak berumah.

Perjalanan pagi sabtu tu sesak dan perlahan sehingga ke kawasan RnR Seremban. Cuaca pula sangat cerah dan terasa bahang tengahari itu. Kami berhenti di RnR Seremban dan RnR Pagoh untuk berehat. Perjalanan hari itu terasa sangat lama, letih jugak dibuatnya.

Kami tibe di Yong Peng dalam pukul 3.30 petang dan terus mencari penginapan untuk malam itu. Tak banyak penginapan di sini, nasib baek kami dapat bilik tanpa perlu mencari di banyak tempat. Berehat sebentar dan kami meneruskan perjalanan kami ke Chaah yang lebih kurang 30 minit dari bandar Yong Peng.

Kami tiba di tempat yang dituju, Kampung Jawa dalam cuaca hujan renyai2. Aku dibawa mengililingi kampung itu dan kawan aku tu menceritakan pelbagai kisah zaman kanak2 nya. Dia juga menunjukkan tempat di mana dia selalu melepak dengan kawan2 nya, tempat dia mencuri rambutan, tempat dia mengganggu orang kampung dan sebagainya. Ternyata, jahat gak budak ni masa kecik2 dulu. Aku juga di bawa berkenalan dengan beberapa orang sahabat dan jiran2 dia.

Kemudian kami kemudian, berjalan2 di kawasan pasar malam kampung itu untuk membeli sedikit makan untuk malam itu. Kami kemudian pergi ke rumah seorang sahabat kawan aku tu. Kami hanya berbual kosong sambil bertanya khabar dan bercerita tentang kisah2 lama. Kami meminta diri sebelum maghrib.

22 Januari 2012

Kerana takde plan utk hari ini, kami bercadang untuk berjalan2 di pekan Ayer Hitam yang terletak lebih kurang 30 minit dari Yong Peng. Pekan Ayer Hitam ini memang sudah terkenal dengan kedai2 yang menjual benda2 yang berkaitan perkahwinan. Macam3 ada dari bunga pahar, bekas2 hantaran, perhiasan rumah, bunga dan sebagainya. Kami hanya jalan2 cuci mata jer. Takde niat untuk membeli ape2 dan akhirnya aku terbeli ..... (hehehe... nanti lah aku cerita pasal ni)

Full content generated by Get Full RSS.

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Oct 2011 03:45 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Remaja Bawah Umur Diupah Ganggu Ceramah Mat Sabu <b>...</b>

Posted: 07 Oct 2011 05:02 PM PDT

 Oleh: MTD PAS Benut

LABIS,8 Oktober 2011: Beberapa siri provokasi pihak tertentu pada ceramah anjuran Pakatan Rakyat sebelum ini telah menerima tempiasnya apabila ia turut berlaku malam tadi sempena kehadiran Haji Mohammed Sabu, Timbalan Presiden PAS ke Johor.

Difahamkan beberapa hari yang lalu kejadian sama turut berlaku di Negeri Sembilan namun seperti yang dijangka, tindakan tidak bertamadun terjadi juga di Pekan Labis.

Tinjauan mendapati kira-kira 50 penunggang motosikal yang terdiri daripada kalangan remaja bawah umur didakwa diupah untuk melakukan provokasi sehingga menimbulkan ketegangan pada tempat ceramah.

Tindakan melampau itu menyebabkan seorang petugas Jabatan Amal Dewan Pemuda PAS Johor cedera di bahagian muka akibat dilontar objek keras di kepala.

Mangsa yang hanya ingin dikenali sebagai Amer, 29, daripada Amal Pagoh berkata kejadian tersebut terlalu pantas berlaku sewaktu beliau bertugas mengawal lalu lintas bersama lebih 50 petugas yang lain.

''Saya seperti biasa bertugas bersama sahabat yang lain. Suasana jadi kelam kabut bila sekumpulan mat rempit menganggu buat kali yang kedua. Tiba-tiba saya dibaling objek keras dikepala'' katanya ketika dihubungi Mtd Pas Benut malam tadi.

Beliau berkata demikian selepas majlis pelancaran Gerakan Kebangkitan Peneroka Kebangsaan (Bangkit) oleh Tuan Haji Mohammed Sabu, Timbalan Presiden PAS Pusat, di Dataran Cikgu Normala, Pekan Labis, dekat sini, semalam.

Katanya lagi beliau terpaksa menerima tujuh jahitan di bahagian muka setelah dikejarkan ke Hospital Segamat walaubagaimanapun hanya dibenarkan keluar beberapa jam kemudian.

Beliau yang ditemani Mohd Zaki Abd. Kader, Pengarah Jabatan Amal Johor dilihat turut berada di Hospital Segamat kesal dengan pihak berkuasa yang dakwanya lambat bertindak.

''Masa mereka lalu, saya dah pesan kepada Polis. Encik tak kan tengok saja. Pergilah buat apa-apa. Polis kata, tak mengapa nanti kita buat'' ujarnya.

Difahamkan kehadiran pihak berkuasa begitu ramai turut berada di lokasi ceramah yang terdiri daripada anggota Polis, satu trak kecil FRU dan beberapa anggota Penguatkuasa Majlis Daerah Labis.

Satu laporan Polis dibuat di Balai Polis Labis oleh mangsa sendiri pada jam 1. 40 pagi diketuai oleh Saudara Mazlan Aliman, ahli jawatankuasa PAS Pusat bersama 20 orang petugas Jabatan Amal yang lain.

Mazlan dilaporkan berkata, beliau kesal dengan tindakan Polis berhubung cara menangani kejadian tersebut seolah-olah tidak masuk akal sedangkan katanya kebanyakan mereka yang melalui jalan ke lokasi ceramah akan melalui sekatan itu namun soalnya bagaimana anak muda yang rata-ratanya remaja bawah umur dakwanya berjaya melepasi sekatan jalan raya.

''Kita dukacita sebab yang buat provokasi adalah remaja bawah umur. Ada road block tapi tak ditahan. Kalau betullah ini berlaku (tidak ditahan) ini amat memalukan.

''Macam mana boleh lepasi road block? Kami juga ditahan. Apatah lagi budak-budak. Tak ditahan, bawa motor dengan jumlah yang besar, budak bawah umur.

''Kita bersimpati dengan pihak berkuasa. Tapi bagaimana persepsi orang ramai, boleh persoalkan tindakan Polis.

''Polis pun sudah maklum. Berdasarkan permit yang dibuat dan keadaan Mat Sabu sendiri dengan isu yang hangat sekarang. Tapi macam mana boleh lepas?. Malah kejadian ini berlaku didepan Polis.'' terangnya yang juga merupakan Presiden Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan( ANAK).

Beliau bagaimanapun memuji tindakan petugas Jabatan Amal Johor kerana berjaya mengawal keadaan dan bertindak mengikut arahan pimpinan.

''Mujurlah Unit Amal mengikut arahan dan tidak mengikut emosi? syabas Unit Amal'' ujarnya lagi

Full content generated by Get Full RSS.

sUKA jALAN: Ombin <b>di</b> Kg Desa Temu Jodoh, <b>Chaah</b>, Segamat, <b>Johor</b>

Posted: 15 Dec 2011 09:02 PM PST

Best kan nama kg ni... kelas uols........ Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

sUKA jALAN: Ombin <b>di</b> Kg Desa Temu Jodoh, <b>Chaah</b>, Segamat, <b>Johor</b>

Posted: 15 Dec 2011 09:02 PM PST

Best kan nama kg ni... kelas uols........ Full content generated by Get Full RSS.

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Nov 2013 03:06 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Aug 2013 03:19 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Jul 2013 03:17 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Dec 2012 03:07 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Nov 2012 03:08 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2012 03:16 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Jul 2012 03:19 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

perkhidmatan lori sewa <b>johor</b> bahru 0127518662 | SewaLori.Com

Posted: 31 Jul 2012 07:44 AM PDT

Jenis Lori | Type of Lorry

all lorries

Description

We provide perkhidmatan lori sewa johor bahru keseluruhan Malaysia seperti dibawa:-
Ulu tiram,kota tinggi,mersing,pengerang,desaru,bukit penawar,masai,pasir gudang,
Tebrau,ayer baloi,gelang patah,pontian,kukup,benut,senggarang batu pahat,kluang
Simpang renggam,machap,yong peng,labis,chaah,segamat,tangkak,muar,sedenak,senai,kulai,
Pulai,air hitam,sri gading,pagoh.

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Nov 2012 03:54 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Nov 2012 03:38 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Nov 2012 03:59 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Aug 2012 03:34 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Nov 2012 03:08 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2012 03:16 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Jul 2012 03:19 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

perkhidmatan lori sewa <b>johor</b> bahru 0127518662 | SewaLori.Com

Posted: 31 Jul 2012 07:44 AM PDT

Jenis Lori | Type of Lorry

all lorries

Description

We provide perkhidmatan lori sewa johor bahru keseluruhan Malaysia seperti dibawa:-
Ulu tiram,kota tinggi,mersing,pengerang,desaru,bukit penawar,masai,pasir gudang,
Tebrau,ayer baloi,gelang patah,pontian,kukup,benut,senggarang batu pahat,kluang
Simpang renggam,machap,yong peng,labis,chaah,segamat,tangkak,muar,sedenak,senai,kulai,
Pulai,air hitam,sri gading,pagoh.

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 03:46 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Nov 2012 03:54 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Nov 2012 03:38 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Nov 2012 03:59 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Aug 2012 03:34 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

Sudah 7 tahun dikebumi, jenazah guru agama masih segar <b>di Johor</b> <b>...</b>

Posted: 08 Nov 2013 08:37 PM PST

Isu mengenai jasad ditemui berada dalam keadaan elok semasa kerja-kerja penggalian dan pemindahan kubur yang terlibat dalam pembinaan Lebuh Raya Segamat-Tangkak tidak seharusnya dipolemikkan.Malah ia tidak seharusnya menjadi alat politik kepada masyarakat di luar sana.

Kontraktor dilantik oleh Majlis Agama Islam Johor (Maij) untuk menjalankan kerja pemindahan kubur berkenaan, Jamaluddin Sapuan, berkata, mereka yang tidak tahu perkara sebenar di tanah perkuburan Islam Batu Badak, di sini, tidak seharusnya mengeluarkan kenyataan.

"Saya tahu isu kubur ini sudah tersebar luas di luar sana terutamanya di Facebook. Apa yang mendukacitakan, apabila mereka bercakap seolah-olah mereka ini lebih arif tentang pekerjaan ini.

"Tanpa disedari, komen-komen mereka ini telah menggores hati waris-waris jenazah yang dikebumikan di sini. Saya sudah 22 tahun terlibat dalam kerja sebegini tambahan pula pekerjaan saya sebagai Penyelia Tanah Perkuburan Islam Daerah Kota Tinggi membuatkan saya dekat dan arif tentang situasi yang berlaku di sini dan disebabkan itu Maij telah memberi kepercayaan kepada saya untuk melakukan kerja ini," katanya, di sini, semalam.

Jamaluddin berkata, isu itu harus dihentikan serta-merta kerana dibimbangi akan menjejaskan kerja-kerja pemindahan memandangkan terdapat 350 buah kubur yang harus dipindahkan melibatkan tiga buah kawasan perkuburan Islam.

Katanya, beliau telah mendapat kebenaran daripada Mufti Johor untuk memindahkan kubur tersebut, namun mengakui memang terdapat beberapa jasad yang mana kain kapannya masih dalam keadaan elok di tanah perkuburan berkenaan.

"Sejak hari pertama penggalian sehingga kelmarin, terdapat 12 jasad yang dikeluarkan dan keadaan kain kapannya masih berada di dalam keadaan baik cuma sedikit kotor dan lusuh.
Selepas dikeluarkan, kami terus menyarungkan dengan kain kapan yang baharu sebelum dimasukkan ke dalam keranda untuk ditanam di tanah perkuburan yang baharu di Kampung Alai.

"Lagipun jasad yang kain kapannya masih elok ini baru berusia di antara tujuh dan 11 tahun dan boleh dikategorikan sebagai baharu lagi. Apa yang dikatakan jasad yang sempurna apabila jasadnya tetap sama tidak berubah seperti hari pertama dikebumikan. Tetapi di sini, cuma keadaan kain kapannya sahaja yang elok dan sedikit bahagian anggota badan yang tidak terusik," katanya.

Jamaluddin juga tidak menafikan bahawa pernah berhadapan dengan keadaan jasad yang langsung tidak terusik meskipun sudah 30 tahun dikebumikan.

"Bagi saya keadaan seperti ini yang boleh diangkat menjadi iktibar dan pedoman kepada mereka yang hidup," katanya.

Misteri bau harum?

Pada hari pertama kerja-kerja memindahkan kubur dilakukan, terdapat bau harum dan wangi di sekitar kawasan kubur berkenaan yang dirasai semua pihak.

Jamaluddin berkata, perkara itu biasa bagi dirinya dan menganggap bau berkenaan sebagai salah satu tanda kebesaran ALLAH SWT untuk ditunjukkan kepada umat akhir zaman.

"Kalau betul wangian tersebut datang daripada kawasan kubur ini, kita amat beruntung kerana dapat menghidu wangian syurga.

Tetapi ketika itu terlalu ramai pengunjung dan waris yang hadir. Saya bimbang wangian tersebut datang daripada minyak wangi mereka.

"Walau apa pun, saya harap semua dapat ambil iktibar dan pedoman daripada isu ini kerana bukan semua di antara kita yang beruntung berhadapan dengan situasi seperti ini," katanya.

Sementara itu, salah seorang waris kepada dua jasad yang tidak terusik, Rahmah Mohd Zain, 77, berkata, ia merupakan kali pertama dirinya berhadapan dengan situasi seperti ini dan bersyukur dapat melihat kebesaran dan kekuasaan ALLAH SWT di depan mata.
Terlaris & Terhebat !!! Wangian Pheromones Berkuasa Untuk Memikat Wanita… KLIK SINI

Stor Rumahtangga Terhebat & Terbaik Untuk Suami Dan Isteri… KLIK SINI
Vimax Original MyIdaman Malaysia & Pillsexpert Canada. Gunakan Dengan Yakin… KLIK SINI

"Dahulu saya tinggal berhampiran kubur ini selama 32 tahun. Di sini, terdapat empat buah kubur waris saya iaitu kubur atuk, emak, kakak ipar dan adik lelaki saya. Tetapi kubur kakak ipar (Senyum Salleh) dan adik lelaki saya (Harun Mohd Zain) sahaja yang masih elok kain kapannya.

"Adik saya meninggal dua tahun lalu akibat kemalangan jalan raya di Chaah ketika berumur 68 tahun. Saya sempat menyentuh kain kapannya dan terasa ada lagi dagingnya," katanya.

Rahmah yang merupakan guru agama turut menafikan bahawa gambar dua jasad yang tersiar di media sosial didakwa sebagai suami isteri adalah tidak benar, sebaliknya tiada sebarang perhubungan.

"Salah satu jasad yang masih elok itu ialah Ahmad Raof dan seorang lagi dikenali sebagai Mehran. Sewaktu hayatnya, Ahmad Raof ini memang merupakan seorang yang alim dan sering ke surau lama yang terletak bersebelahan kubur ini.

"Arwah Mehran pula merupakan seorang yang tidak pernah meninggalkan solat dan sering mengajar mengaji tanpa mengharapkan sebarang upah. Mungkin itu adalah sebab mengapa jasadnya tetap terpelihara," katanya.

Rahmah juga berharap supaya gambar jenazah ini tidak disebarkan sesuka hati tanpa kebenaran keluarga waris sebagai menghormati permintaan mereka.

Anak sulung Maheran, Hamisah Kassim, 67, berkata beliau terkejut dan hiba apabila dimaklumkan jenazah ibunya dalam keadaan wangi dan masih sempurna, termasuk kain kapan yang masih utuh.

"Kubur emak adalah yang pertama digali untuk dipindahkan ke Tanah Perkuburan Wakaf di Kampung Tasek. Saya terharu diberitahu jenazah ibu masih elok dan wangi.

"Mungkin itu balasan yang diterima ibu kerana ketika hayatnya arwah mengajar kanak-kanak mengaji al-Quran. Seingat saya, arwah sentiasa mengamalkan amalan berselawat, berzikir dan sering bersedekah," katanya ketika ditemui di sini, semalam. Gambar atas: Jenazah Maheran dikapankan semula untuk dipindahkan

Pada masa sama, kawasan perkuburan Islam Batu Badak didatangi oleh ramai pengunjung yang mahu menyaksikan sendiri peristiwa berkenaan.

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Nov 2013 02:21 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Nov 2013 03:27 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Oct 2013 03:36 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Oct 2013 03:17 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Feb 2012 03:36 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

AKU MENULIS UNTUK DIRI SENDIRI: 455 : Catatan Perjalanan <b>...</b>

Posted: 22 Jan 2012 08:17 PM PST

21 Januari 2012
Cuti panjang hujung minggu ni aku berkesempatan untuk ke Johor ke kampung asal seorang kawan di Chaah daerah Segamat, Johor. Kawan tu dah rindu sangat dengan kampung halamannya yang hanya tinggal tanah tak berumah.

Perjalanan pagi sabtu tu sesak dan perlahan sehingga ke kawasan RnR Seremban. Cuaca pula sangat cerah dan terasa bahang tengahari itu. Kami berhenti di RnR Seremban dan RnR Pagoh untuk berehat. Perjalanan hari itu terasa sangat lama, letih jugak dibuatnya.

Kami tibe di Yong Peng dalam pukul 3.30 petang dan terus mencari penginapan untuk malam itu. Tak banyak penginapan di sini, nasib baek kami dapat bilik tanpa perlu mencari di banyak tempat. Berehat sebentar dan kami meneruskan perjalanan kami ke Chaah yang lebih kurang 30 minit dari bandar Yong Peng.

Kami tiba di tempat yang dituju, Kampung Jawa dalam cuaca hujan renyai2. Aku dibawa mengililingi kampung itu dan kawan aku tu menceritakan pelbagai kisah zaman kanak2 nya. Dia juga menunjukkan tempat di mana dia selalu melepak dengan kawan2 nya, tempat dia mencuri rambutan, tempat dia mengganggu orang kampung dan sebagainya. Ternyata, jahat gak budak ni masa kecik2 dulu. Aku juga di bawa berkenalan dengan beberapa orang sahabat dan jiran2 dia.

Kemudian kami kemudian, berjalan2 di kawasan pasar malam kampung itu untuk membeli sedikit makan untuk malam itu. Kami kemudian pergi ke rumah seorang sahabat kawan aku tu. Kami hanya berbual kosong sambil bertanya khabar dan bercerita tentang kisah2 lama. Kami meminta diri sebelum maghrib.

22 Januari 2012

Kerana takde plan utk hari ini, kami bercadang untuk berjalan2 di pekan Ayer Hitam yang terletak lebih kurang 30 minit dari Yong Peng. Pekan Ayer Hitam ini memang sudah terkenal dengan kedai2 yang menjual benda2 yang berkaitan perkahwinan. Macam3 ada dari bunga pahar, bekas2 hantaran, perhiasan rumah, bunga dan sebagainya. Kami hanya jalan2 cuci mata jer. Takde niat untuk membeli ape2 dan akhirnya aku terbeli ..... (hehehe... nanti lah aku cerita pasal ni)

Full content generated by Get Full RSS.

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Oct 2011 03:45 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Remaja Bawah Umur Diupah Ganggu Ceramah Mat Sabu <b>...</b>

Posted: 07 Oct 2011 05:02 PM PDT

 Oleh: MTD PAS Benut

LABIS,8 Oktober 2011: Beberapa siri provokasi pihak tertentu pada ceramah anjuran Pakatan Rakyat sebelum ini telah menerima tempiasnya apabila ia turut berlaku malam tadi sempena kehadiran Haji Mohammed Sabu, Timbalan Presiden PAS ke Johor.

Difahamkan beberapa hari yang lalu kejadian sama turut berlaku di Negeri Sembilan namun seperti yang dijangka, tindakan tidak bertamadun terjadi juga di Pekan Labis.

Tinjauan mendapati kira-kira 50 penunggang motosikal yang terdiri daripada kalangan remaja bawah umur didakwa diupah untuk melakukan provokasi sehingga menimbulkan ketegangan pada tempat ceramah.

Tindakan melampau itu menyebabkan seorang petugas Jabatan Amal Dewan Pemuda PAS Johor cedera di bahagian muka akibat dilontar objek keras di kepala.

Mangsa yang hanya ingin dikenali sebagai Amer, 29, daripada Amal Pagoh berkata kejadian tersebut terlalu pantas berlaku sewaktu beliau bertugas mengawal lalu lintas bersama lebih 50 petugas yang lain.

''Saya seperti biasa bertugas bersama sahabat yang lain. Suasana jadi kelam kabut bila sekumpulan mat rempit menganggu buat kali yang kedua. Tiba-tiba saya dibaling objek keras dikepala'' katanya ketika dihubungi Mtd Pas Benut malam tadi.

Beliau berkata demikian selepas majlis pelancaran Gerakan Kebangkitan Peneroka Kebangsaan (Bangkit) oleh Tuan Haji Mohammed Sabu, Timbalan Presiden PAS Pusat, di Dataran Cikgu Normala, Pekan Labis, dekat sini, semalam.

Katanya lagi beliau terpaksa menerima tujuh jahitan di bahagian muka setelah dikejarkan ke Hospital Segamat walaubagaimanapun hanya dibenarkan keluar beberapa jam kemudian.

Beliau yang ditemani Mohd Zaki Abd. Kader, Pengarah Jabatan Amal Johor dilihat turut berada di Hospital Segamat kesal dengan pihak berkuasa yang dakwanya lambat bertindak.

''Masa mereka lalu, saya dah pesan kepada Polis. Encik tak kan tengok saja. Pergilah buat apa-apa. Polis kata, tak mengapa nanti kita buat'' ujarnya.

Difahamkan kehadiran pihak berkuasa begitu ramai turut berada di lokasi ceramah yang terdiri daripada anggota Polis, satu trak kecil FRU dan beberapa anggota Penguatkuasa Majlis Daerah Labis.

Satu laporan Polis dibuat di Balai Polis Labis oleh mangsa sendiri pada jam 1. 40 pagi diketuai oleh Saudara Mazlan Aliman, ahli jawatankuasa PAS Pusat bersama 20 orang petugas Jabatan Amal yang lain.

Mazlan dilaporkan berkata, beliau kesal dengan tindakan Polis berhubung cara menangani kejadian tersebut seolah-olah tidak masuk akal sedangkan katanya kebanyakan mereka yang melalui jalan ke lokasi ceramah akan melalui sekatan itu namun soalnya bagaimana anak muda yang rata-ratanya remaja bawah umur dakwanya berjaya melepasi sekatan jalan raya.

''Kita dukacita sebab yang buat provokasi adalah remaja bawah umur. Ada road block tapi tak ditahan. Kalau betullah ini berlaku (tidak ditahan) ini amat memalukan.

''Macam mana boleh lepasi road block? Kami juga ditahan. Apatah lagi budak-budak. Tak ditahan, bawa motor dengan jumlah yang besar, budak bawah umur.

''Kita bersimpati dengan pihak berkuasa. Tapi bagaimana persepsi orang ramai, boleh persoalkan tindakan Polis.

''Polis pun sudah maklum. Berdasarkan permit yang dibuat dan keadaan Mat Sabu sendiri dengan isu yang hangat sekarang. Tapi macam mana boleh lepas?. Malah kejadian ini berlaku didepan Polis.'' terangnya yang juga merupakan Presiden Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan( ANAK).

Beliau bagaimanapun memuji tindakan petugas Jabatan Amal Johor kerana berjaya mengawal keadaan dan bertindak mengikut arahan pimpinan.

''Mujurlah Unit Amal mengikut arahan dan tidak mengikut emosi? syabas Unit Amal'' ujarnya lagi

Full content generated by Get Full RSS.

sUKA jALAN: Ombin <b>di</b> Kg Desa Temu Jodoh, <b>Chaah</b>, Segamat, <b>Johor</b>

Posted: 15 Dec 2011 09:02 PM PST

Best kan nama kg ni... kelas uols........ Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

sUKA jALAN: Ombin <b>di</b> Kg Desa Temu Jodoh, <b>Chaah</b>, Segamat, <b>Johor</b>

Posted: 15 Dec 2011 09:02 PM PST

Best kan nama kg ni... kelas uols........ Full content generated by Get Full RSS.
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved