Sabtu, 18 Januari 2014

01 di batu pahat - Google Blog Search

01 di batu pahat - Google Blog Search


Berkampung <b>di</b> Hospital Pantai <b>Batu Pahat</b> - xCLuSiVeLy XpREsSiNg

Posted: 14 Jan 2014 05:02 AM PST

Fuh lama dah tak 'berkampung' kat hospital gini. Kalau tak asyik saya je keluar masuk hospital kan kali ini giliran encik boss pula. Hari minggu tuhari encik boss menjalani pembedahan lutut (Posterior Cruciate Ligament) antara salah satu otot di lutut yg putus disebabkan kecederaan main futsal 7 tahun lepas. Punya lah lama sebab dah tak boleh tahan lagi akhirnya boss saya beranikan diri untuk buat pembedahan.
Lama juga pembedahan, hampir 5 jam juga menunggu. Kena bius separuh badan dan bagi sedation untuk tidur. Semua proses tu sudah saya lalui, kira giliran encik boss merasa :D
Masa hari keesokannya bila dah hilang rasa pening, mual loya dari Kesan ubat bius. Selepas operation petang ahad sampai ke malam memang flat n tak boleh telan apa-apa..
Braces kaki (pendakap). 
Apa yang saya tahu secara ringkas mengenai proses pembedahan itu adalah urat kaki dari Bahagian  lain diambil untuk menyambung kembali otot PCL yang putus itu. 
Cubaan pertama untuk berjalan dengan tunjuk ajar doc Baha,  pakar surgeon dalam sport injury. Memang sakit sangat bila nak gerakkan kaki yg dah dioperate tu. Orang yang c-sect pun selamba dah berjalin sehari selepas operate kot, hik hik! Doktor tunjukkan macam nak gerakkan kaki tu supaya kita tak silap main belasah je gerak kang injured lagi tempat yang dah dioperate tu. Lepas tu kena turun ke rehab (tolak dengan katil2 sekali ) untuk buat fisio pertama. 
Masa turun kat pantai rehab ni budak2 ni pun ada sekali. Kemain la diorang 'berfisioterapi' kat situ..hmm macam-macam...
On the way balik rumah..masuk kereta masing2 dah zzzZzzZzz..penat! Haha
Masa ni encik boss belum discharged lagi. Rabu tengahari kot baru boleh balik..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads