Sabtu, 11 Januari 2014

01 di johor bahru - Google Blog Search

01 di johor bahru - Google Blog Search


GAMBAR DAN VIDEO PUTING BELIUNG <b>DI JOHOR BAHRU</b> 18 <b>...</b>

Posted: 18 Dec 2013 05:39 AM PST

Puting beliung merupakan kejadian yang jarang-jarang berlaku di Malaysia rasanya. Berdasarkan kepada beberapa sumber negara kita Malaysia pernah mengalami puting beliung di beberapa tempat seperti yang berlaku di Kota Damansara pada tahun 2010. Kejadian berlaku di PPR Seksyen 8 di mana puting beliung itu telah merosakkan kesemua kanopi 30 gerai penjaja disitu (Wikipedia).

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

Yang terbaru, fenomena puting beliau dilaporkan berlaku petang tadi di Johor Bahru. Bagaimanapun ada sumber memaklumkan, fenomena itu bukan puting beliung, sebaliknya ia adalah belalai air yang berlaku ketika ribut petir dan belalai air ialah pusaran angin yang terbentuk di permukaan air dan kerap berlaku di iklim tropika. Ada pula yang berkata, jika ia mencecah daratan sesuatu yang lebih buruk mungkin berlaku.

Jom lihat beberapa foto dan video fenomena puting beliau berkenaan yang berjaya dirakamkan oleh penduduk sekitar:

puting beliung jb

puting beliung johor bahru

puting beliung johor bahru 2013

foto puting beliung di jb disember 2013

 

Tags: , , , , , , ,

Category: INFO SEMASA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads