Jumaat, 28 Mac 2014

01 di kahang - Google Blog Search

01 di kahang - Google Blog Search


Ada agenda tertentu bertanding <b>di Gelang Patah</b> | Portal Islam dan <b>...</b>

Posted: 20 Mar 2013 09:15 PM PDT

BANGI 20 Mac - Setiausaha Biro Politik ISMA, Ustaz Mohd Hazizi Abdul Rahman menyifatkan hasrat pemimpin DAP, Lim Kit Siang untuk bertanding di Gelang Patah, Johor adalah untuk menjayakan agenda tertentu dan bukanlah suatu perkara yang mengejutkan.

Katanya, langkah yang diambil oleh Lim Kit Siang ini adalah satu langkah yang sudah dijangka sebenarnya. Itu merupakan strategi DAP untuk menambah kerusi Parlimen bagi pihak mereka.

Beliau berkata demikian kerana pernah mendapat maklumat daripada sumber yang dipercayai yang mengatakan orang-orang Cina telah mengatur dan memindahkan pengundi mereka dari kawasan yang sedia sudah kuat seperti Ipoh Timur, Siputeh dan beberapa kawasan lain  ke kawasan yang mereka sasarkan.

"Jadi antara kawasan yang mereka sasarkan seperti yang diberitahu sumber ialah di Johor iaitu Gelang Patah dan juga Pontian.

"Maka oleh sebab itu, tindakan mereka perlu diberi perhatian terutamanya oleh orang Melayu dalam menjaga kepentingan dan hak orang Melayu sendiri dari sudut bilangan kerusi yang akan dimiliki kelak," ujarnya.

Jelas Ustaz Hazizi lagi, meskipun Gelang Patah sebelum ini dikuasai oleh MCA, tapi mereka telah mengatur langkah bagaimana untuk menang di situ sebaliknya orang Melayu masih lagi dengan politik menang sorak kampong tergadai iaitu tiada langkah strategik yang diambil seperti mana kaum Cina.

Beliau berkata demikian bagi mengulas laporan media mengenai Lim Kit Siang yang diumumkan sebagai calon DAP bagi kerusi Parlimen Gelang Patah pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) dalam sambutan ulangtahun parti  DAP ke-47 di Skudai baru-baru ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads