Khamis, 15 Mei 2014

01 di gelang patah - Google Blog Search

01 di gelang patah - Google Blog Search


Lim Kit Siang gagal jaga <b>Gelang Patah</b>? — KL-TODAY.COM

Posted: 29 Apr 2014 08:19 PM PDT

Walaupun Parlimen Gelang Patah milik DAP selepas Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang lepas, namun bagi penduduknya, MCA dan Barisan Nasional (BN) tetap menjadi tempat untuk mengadu segala permasalahan.Ini kerana anggota parlimennya, Lim Kit Siang yang juga Penasihat DAP jarang sekali pulang ke kawasan bertemu penduduk sebaliknya lebih banyak menghabiskan masa mencatur strategi parti di peringkat nasional.

Sebagai Ketua MCA Bahagian Gelang Patah, Jason Teoh kini merupakan individu paling penting membantu penduduk tempatan menyelesaikan pelbagai masalah – daripada isu penambakan pantai di Pendas sehinggalah kepada penipuan jual beli kereta terpakai.
-Rahsia "Pink"kan Puting Payudara Dalam Masa 3 Hari Sahaja!… KLIK SINI
-Cecair Perangsang Isteri, Kembalikan Masalah Dingin Seks Isteri Terhadap Suami! … KLIK SINI

Biar pun tidak pernah menolak mereka yang memerlukan bantuan, tetapi timbul juga tanda-tanya tentang fungsi Lim Kit Siang sebagai anggota Parlimen Gelang Patah.

"Anda boleh bertanya dengan penduduk Gelang Patah, di mana Lim Kit Siang ketika mereka amat memerlukan perkhidmatannya. Akhirnya, MCA dan Barisan Nasional jugalah yang menjadi tempat bagi penduduk tempatan untuk mengadu," katanya yang juga Pengerusi Biro Aduan MCA Pusat kepada MalaysiaGazette hari ini.
-Pam Besarkan Alat Lelaki No#1 Paling Laris Di UK!… KLIK SINI
-Hormon Pemikat Lelaki No#1 Paling Berkuasa Didunia! … KLIK SINI

Kit Siang katanya, hanya tahu "membakar" emosi pengundi supaya menyokong DAP pada pilihan raya umum yang lepas, tetapi tidak tahu berkhidmat kepada rakyat.

"Ada juga dalam kalangan mereka yang datang ke pusat perkhidmatan saya merupakan penyokong tegar DAP. Mulanya saya memarahi mereka, tetapi akhirnya saya tetap membantu menyelesaikan permasalahan mereka," katanya.

Teoh juga mendakwa tidak ada penduduk tempatan Gelang Patah yang memiliki nombor telefon peribadi Kit Siang bagi membolehkan mereka mengadu secara terus kepada pemimpin DAP itu tentang masalah mereka.

Berlainan dengan Kit Siang, nombor telefon peribadi Teoh disebarkan untuk pengetahuan penduduk Gelang Patah.

"Saya boleh jamin tidak ada penduduk Gelang Patah yang ada nombor telefon peribadi Kit Siang," katanya.

Pada PRU13 tahun lepas, Kit Siang menewaskan bekas Menteri Besar Johor Datuk Abdul Ghani Othman di dalam pertembungan di antara dua "gergasi" politik.

Menurutnya, beliau pernah mencabar penasihat DAP itu supaya jangan mengambil elaun atau gaji anggota parlimennya berikutan kegagalannya memberikan perkhidmatan kepada penduduk di Gelang Patah, tetapi cabarannya itu tidak dilayan oleh Kit Siang.

Dua bulan lepas, anggota sebuah persatuan nelayan di Gelang Patah mengadakan demonstrasi kecil-kecilan berikutan kegagalan Kit Siang sebagai wakil rakyat kawasan itu membela nasib mereka.

Menurut mereka, Kit Siang hanya menjadikan Parlimen Gelang Patah sebagai "hotel persinggahan" mereka.

malaysiagazette.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads