Selasa, 13 Mei 2014

01 di pontian - Google Blog Search

01 di pontian - Google Blog Search


! acuyuhan: Wedding <b>di Pontian</b> - Blogger

Posted: 11 May 2014 03:41 PM PDT

Sabtu lepas 10 May, classmates kami kahwin, first yang kahwin dalam kalangan kami.. memang eksited masing masing nak pergi kenduri.. so dalam pukul 12.3o tengahari, kami konvoi ramai ramai 7 buah kereta ke Pontian..



nasib baik kawan kawan ada yang bawak kereta,. semua orang cantik cantik belaka pergi wedding.. kat bawah ni kami naik kereta unser.. best sangat dah macam rombongan meminang..

antara hantaran dari pihak lelaki ke perempuan dan cenderahati perkahwinan.. ada member ni, siap bagi hamper baby lagi.. haha.. awal sungguh bagi.. ;) 
memasing muka hepi gila.. macam diorang pula yang kahwin.. memang best sangat kenduri nak nak kalau kawan sendiri yang kahwin.. makanan pon sedap, cuaca pon ok.. 
nilah first time aq tengok kenduri yang ada adat bayar tol.. selama ni pernah dengar saja, ni dapat tengok cara pihak pengantin lelaki dan perempuan tentang bayaran tol nak jumpa pengantin perempuan.. untuk kenduri Yanie ni, pihak lelaki kena lepas 3 tol dulu baru boleh jumpa pengantin perempuan.. kalau nak lepas tol, kena bagi angpau yang berisi duit..

Selamat Pengantin Baru Yanie dan Daus.. Moga berbahagia dan kekal selamanya hingga ke anak cucu.. kahwin kahwin jugak, presentation + assignment + tesis + exam jangan lupa.. heheh.. 
 walaupun cuaca agak panas, dan peluh menitik tak henti henti, kami tetap gembira dan happy di atas perkahwinan classmates kami.. 
dalam pukul 3 lebih kami bertolak semula ke kolej, sampai sampai bilik terus buka laptop sambung tesis untuk dihantar pukul 6 petang lepas nya.. 
ok thanks for read..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads