Sabtu, 3 Mei 2014

01 di tangkak - Google Blog Search

01 di tangkak - Google Blog Search


<b>Di</b> temani Mahluk Halus dari tol <b>tangkak</b> - sudut bicara labu emas

Posted: 02 Apr 2014 12:49 PM PDT

Salam sejahtera dan salam hormat buat anda yang sudi bertandang ke teratak labu emas.semoga semuanya sihat dan di rahmati.

Saya ingin berkongsi sebuah pengalaman yang saya lalui pada awal tahun lepas.setelah sekian lama saya pendamkan kisah ini...pada hari tersebut...saya menghadiri jamuan makan (annual dinner) syarikat tempat saya berkerja di Damansara club House Kuala Lumpur.setelah majlis selesai lebih kurang 11malam.saya mengambi keputusan untuk balik ke Muar,Johor.sepanjang perjalanan dari Kuala Lumpur saya tidak mengalami kesesakan lalulintas.kerana tengah malam,kenderaan pun kurang.

            Sehinggalah saya tiba di tol Tangkak,waktu itu lebih kurang pukul 2pagi.bersama saya di plaza tol ketika itu sebuah kereta Honda Accord berwarna hitam.saya merasa lega kerana ada teman dalam perjalanan.namun selepas urusan di tol..setiba di persimpangan..ternyata Honda tadi menghala ke arah tangkak..maka tinggal lah saya seorang diri menempuh perjalanan ke muar.

Pada awal perjalanan tiada apa yang mencurigakan.mungkin penat agaknya...entah kenapa..setelah menghampiri kawasan perkuburan cina berhampiran sebuah bangunan seperti kilang..tiba-tiba kereta terasa mendak,pewangi Ambi pure beraroma rose kebiasaan nya wangi seluruh pelusuk kereta tiba-tiba hilang wangi nya...dan udara dalam kereta ketika itu berubah seakan-akan bau tanah paya..busuk serta hamis baunya...Ketika itu hanya Tuhan saja yang tahu perasaan takut menyelubungi.dalam hati ligat membaca Ayatul Qursi...terpandang melalui anak mata dari cermin pandang belakang,sesusuk tubuh kurang jelas duduk di sebelah penumpang.terasa lutut sejuk dan menggeletar..

Namun saya kuatkan hati agar tiada perkara buruk berlaku,bimbang juga jika terperanjat mahu ke gaung jadi nya.semakin kuat saya membaca Ayatul Qursi namun masih terasa kereta seakan-akan berat dan busuk,saya cuma bertawakal,dan amat menghairankan saya...kebetulan waktu itu tiada satu pun kenderaan yang lalu.jika ada warung atau kedai pastinya saya akan singgah sementara.namun suasana gelap sepanjang jalan mana mungkin akan ada kedai yang masih buka.Hampir 20minit benda tersebut menumpang,sehingga lah saya terpandang cahaya yang amatterang dari arah hadapan...syukur baru itu lah satu-satunya kenderaan yang saya temui sejak dari awal perjalanan dari tol tangkak tadi.setelah berselisih dengan lori tersebut..kereta mula berjalan dengan lancar serta berasa ringan...bau pun mula berkurangan.mungkin mahluk yang menumpang tadi dah turun.saya meneruskan perjalanan sehinggalah saya tiba di rumah hampir pukul 3pagi.syukur kerana tiada apa yang berlaku kepada saya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads