Khamis, 29 Mei 2014

01 di tangkak - Google Blog Search

01 di tangkak - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 16 May 2014 07:15 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 15 May 2014 07:09 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

ketua `tuhan harun&#39; di tangkap <b>di tangkak</b>. . kenapa tangkak?

Posted: 21 Nov 2013 09:11 PM PST


Ketua Kumpulan `Tuhan Harun' atau Harun Mat Saat, 47 tahun, ditangkap di Tangkak, Johor semalam rasanya, hasil kerjasama rakyat setempat dan PDRM. Seperti filem `The Enemy of the State' yang dibintangi oleh Will Smith, kecanggihan teknologi boleh mengesan seseorang melalui talian telefon, penggunaan kad kredit dan selainnya digunakan untuk menangkap `Tuhan Harun'.
Sebelum ini penulis mencadangkan Bank bank menerajui teknologi `anti theft technology' untuk mengesan kereta kereta yang tidak berbayar ansurannya melalui `automatic engine off'. Bank bank boleh mengesan kereta walaupun di sorok. Teknologi ini diharap mengantikan profession penarik kereta yang kelazimanan berkait rapat dengan gangsterism.
Berbalik kepada `Tuhan Harun', PDRM mungkin menggunakan rangkaian penarik kereta untuk mengesan kenderaan yang di gunapakai oleh `Tuhan Harun dan pengikutnya.
Beliau ditangkap selepas anaknya di berkas. Mungkin hasil soal siasat (mengikut filem Ingeris, jika enggan berkerjasama, tahanan diberikan sedikit tekanan fisikal), anaknya mendedahkan tempat pensembunyian `Tuhan Harun'.
`Tuhan Harun' sedang disiasat oleh Jabatan Agama Islam Pahang kerana mengamalkan ajaran sesat. Beliau mengaku beliau adalah Tuhan. Beliau dan 21 pengikutnya (terlupa angka sebenarnya) telah di dakwa di Mahkamah Syariah tetapi diberitakan tidak hadir ke Mahkamah sebanyak 2 kali.
Di dalam pada itu, Ketua Pegawai Penguatkuasa JAIP, Allahyarham Ahmad Raffli  ditembak mati di hadapan rumahnya di Indera Mahkota 2, Kuantan minggu lepas. Allahyarham didatangi 3 orang lelaki berkereta warna putih dimana seorang daripada mereka berserban dan memberi salam sebelum menembak Allahyarham. PDRM inginkan kerjasama `Tuhan Harun' dan pengikutnya untuk menyelesaikan siasatan kes bunuh tadi.
Mengapakah `Tuhan Harun' memilih Tangkak untuk tempat bersembunyi?
1.    Mungkin ada pengikut atau saudara mara ajaran `Tuhan Harun' di Tangkak.
2.    Mungkin Tangkak berhampiran dengan Gunung Ledang yang ada orang menjadikan tempat bertapa (kelazimannya bercanggah dengan ajaran Islam).
3.    Mungkin Tangkak berada dilokasi strategik iaitu berhampiran dengan Lebuhraya Utara Selatan, berhampiran dengan Kuantan melalui Segamat dan berada di luar kesibukan Bandar seperti Kuala Lumpur dan Melaka.
4.    Mungkin `Tuhan Harun' menganggap penduduk Tangkak tidak perihatin dengan kes kes semasa dan bersikap `tidak menjaga tepi kain orang'.
5.    Mungkin `Tuhan Harun' ingat warga PDRM di Tangkak khasnya tidak cekap dan tidak peka di sekelilingnya.
Penulis harap pihak berwajib dapat mengawal selia penyebaran ajaran sesat kerana ia menjurus kepada pergerakan militan. Malaysia  tidak memerlukan suasana `militan'.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads