Rabu, 4 Jun 2014

01 di kahang - Google Blog Search

01 di kahang - Google Blog Search


kecoh pengundi <b>gelang patah</b> cari kit siang <b>di</b> teluk intan - UtaraNews

Posted: 28 May 2014 06:00 AM PDT

Teluk Intan 28 Mei - Pengundi Parlimen Gelang Patah hari ini meminta bantuan untuk mengesan Ahli Parlimen kawasan itu, Lim Kit Siang.

Ketua Pemuda Gerakan Cawangan Vitoria, Rich Koo berkata, beliau menerima sistem pesanan ringkas (SMS) meminta bantuan mengesan Kit Siang yang juga Penasihat DAP pagi tadi.

Mesej berkenaan ditulis dalam bahasa Inggeris berbunyi 'I'm Gelang Patah votes, my member parlimen missing. Please help us find him and ask him come back to service'.

"Saya terima sms ini pagi tadi. Kita harap dapat membantu pengundi yang meminta pertolongan ini untuk mencari ahli parlimen berkenaan di sini," kata Rich.

Rich berkata, pemuda Gerakan akan mengedarkan risalah dan poster bagi membantu mengesan ahli parlimen Gelang Patah itu.

Kit Siang dipercayai berada di Parlimen Teluk Intan bagi membantu kempen calon DAP, Dyana Sofya yang akan bertanding merebut kerusi parlimen itu pada 31 Mei ini.sumber utusan online.

Inilah keistimewaan yang sering kali di miliki oleh wakil-wakil rakyat pembangkang apabila memenangi satu-satu pilihanraya.Mereka hanya akan aktif sewaktu proses kempen sahaja , setelah berjaya mendapat undi maka rakyat di biarkan terkontang - kanting.

Malah pernah satu ketika dulu seorang Ahli Parlimen pembangkang di Pulau Pinang menyatakan urusan untuk memberikan perkhidmatan adalah di bawah tanggungjawab Adun-Adun kerana Ahli Parlimen perlu menumpukan kepada soal negara.

Satu kenyataan dangkal yang akhirnya menyebabkan si Ahli Parlimen tersebut turut tidak mendapat tempat dalam PRU13 yang lalu.

Apa guna mengaku wakil rakyat sekiranya rakyat sukar bertemu wakil mereka ? ~UtaraNews.com 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads