ads

Isnin, 17 Februari 2014

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


felda <b>lok heng</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 03 Feb 2014 09:18 PM PST

Pada 03 November 2013 yang lepas, Felda Lok Heng Barat telah menerima kunjungan dari sekumpulan pelajar USM Pulau Pinang, kedatangan mereka adalah berkaitan kajian kesan sebelum dan selepas menjuarai AKKF 2013 terhadap masyarakat warga Felda Lok Heng Barat. Kajian lapangan yang dianggotai 4 orang mahasiswi cantik USM ini diketuai oleh Saudari Syarifah, Saudari As, Saudari Ain & Saudari Fathia berlangsung seperti yang dirancang mengikut agenda mereka setelah tiba di Felda Lok Heng Barat.

Sessi wawancara pelajar USM dan Tuan Pengurus Felda Lok Heng Barat



Sessi pemberian cenderahati kepada Pengurus Felda Lok Heng Barat, Tuan Mahmud

Kajian mereka dimulai dengan mewawancara warga ibu yang mengusahakan projek IKS di bangunan UMNO Felda Lok Heng Barat

 Pelajar USM bergambar bersama para wargawati IKS Felda Lok Heng Barat


Agenda seterusnya, mereka dibawa menemuramah salah satu warga peneroka Encik Saat yang kreatif dengan laman rumah berkonsepkan kolam air terjun yang cantik 


Gambar kenangan di laman berkonsepkan kolam air terjun



Saudari Syarifah dan Saudari As bergambar bersama adik-adik yang sedang membuat 'study group'

 Turut tidak ketinggalan, Saudari Ain bergambar bersama kumpulan adik-adik Felda

Rumah seterusnya adalah milik Encik Supan Bin Kembang, dengan laman konsep botanical garden yang cantik dan ceria. Malahan, seisi keluarga ini turut ceria menerima kunjungan kami


Kunjungan seterusnya adalah menemuramah para belia Felda Lok Heng Barat, kajian tertumpu disekitar kawasan belia yang menjadi tumpuan belia bersukan & beriadah di waktu petang.

 Pada malam harinya, para pelajar mewawancara Saudara Muzaidee selaku Presiden Belia Felda Wilayah Selatan yang juga merupakan Pengerusi Belia Felda Lok Heng Barat. Aktiviti malam berakhir sekitar jam 11:30 malam.


Kajian hari kedua diteruskan di rumah cantik yang dimiliki Haji Karno (panggilan masyarakat felda)



 Konsep laman rumah yang cantik dan bersih, berkonsepkan ala 'British Design' dengan penuh hiasan bonsai dan kolam teratai menghiasi laman rumah.


Sessi wawancara dan perkongsian ilmu oleh Haji Karno tentang pengalaman berniaga beliau, serta banyak ilmu bermanfaat yang dikongsi bersama pelajar USM.

 Aktiviti kajian yang dijangka selama 3 hari telah selesai dalam masa 2 hari sahaja, komitmen dan kerjasama seluruh warga Felda Lok Heng Barat sangat diluar jangkaan mereka. Syukur alhamduillah ~


Bergambar bersama admin sebelum berangkat pulang, semoga kunjungan mahasiswi USM ini membuahkan kejayaan dan turut menumpang bangga kerana saya juga adalah merupakan bekas pelajar Sarjana Muda USM & Sarjana UTM. Terima Kasih diucapkan kepada Universiti Sains Malaysia..!

01 di bekok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Feb 2014 09:07 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Feb 2014 09:09 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jan 2014 09:03 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Jan 2014 09:43 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

gempar! kereta peronda polis diserang <b>di</b> kuantan <b>...</b> - kantoi identiti

Posted: 25 Dec 2013 06:52 PM PST

Sambutan Krismas dicemari dengan kekecohan yang berlaku di Teluk Cempedak Kuantan melibatkan sekumpulan remaja dan kereta peronda polis. Ada pelbagai versi cerita tersebar hingga melibatkan isu isu perkauman. Maklumlah kebanyakkan yang menyambut Krismas ialah remaja Cina ....
Jadi ada pihak yang cuba CUIT CUIT kasi panas nak nak  pula kebanyakan POLIS ialah melayu... Ada juga yang mendakwa MEREKA CUMA BERGURAU main sembur sembur...,ada yang mendakwa mereka mabuk.........Ada yang kata REMAJA melayu pun ada terlibat dalam kes ini........


OKkkk.........saksikan.............
KEJADIAN DIATAS ADALAH BENAR BERLAKU......tetapi KEJADIAN DIBAWAH dipercayai TIDAK BERLAKU dan bolehlah dianggap satu FITNAH ........Camne pun KITA KENA BERHATI HATI.....

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Dec 2013 09:20 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Dec 2013 09:25 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Dec 2013 09:13 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Nov 2013 09:25 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Nov 2013 10:14 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Oct 2013 10:28 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Sep 2013 09:37 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Sep 2013 09:35 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Sep 2013 09:02 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Aug 2013 09:32 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Mandi manda <b>di</b> Sg.Bantang, <b>Bekok</b> | Cucu Nelayan

Posted: 02 Feb 2013 05:08 AM PST

Cerita ni dah lama berlaku sebenarnya..tahun lepas kami merancang nak ke air terjun di gunung ledang, tapi disebabkan pada waktu itu, sedang musim hujan dan demi keselamatan, kami pun ubah plan untuk ke Sungai Bekok. Kat mana sg.bekok ni ek? Aku first time dengar walaupun dah lama dok kat johor ni. Ok kalau nak tau, korang google la sendiri ye sebab aku pun tak tau kedudukannya yang sebenar, hehe..Tapi secara kasarnya, sg.bantang ni terletak di antara ayer hitam dan batu pahat. Selepas ni aku akan gunakan nama sg.bekok sebab lebih sedap disebut, hehe..

Aku pergi dengan wife dan ofismate wife aku, semangat betul diorang ni, maklumlah semua bujang-bujang lagi, excited terlebih..hehe, yang dah kawen cuma aku je. Kami pergi dengan tiga kereta, mula-mula tu konvoi, tapi seperti yang aku katekan tadi, yang bujang-bujang ni excited terlebih, so diorang dah dok pecut meninggalkan kami, tapi takpelah, nanti jumpa jugak kan?

Perjalanan dari skudai ke sg.bekok mengambil masa lebih kurang dua jam. Jalan nya ok, tak susah, dari simpang empat ayer hitam tu, ikut jalan biasa menghala ke yong peng, nanti korang akan jumpa signboard ke kanan untuk ke sg.bekok. Pemandangan memang cantik, nyaman je..suasana kampung..

Dipendekkan cerita, kami pun sampailah di sg.bekok. Di hulu sungai memang ramai sangat orang dengan keluarga bawa anak-anak bermandi manda sambil berkelah. Memang best kawasan ni, air sungai yang sejuk, kawasan cetek, memang sesuailah untuk bawa anak-anak. Tapi kami ni yang konon-konon dah dewasa nak cuba panjat tinggi lagi, hajatnya nak mandi kat air terjun, tapi panjat punye panjat, tak sampai-sampai ke puncak, badan dah penat, hati dah tak sabar nak terjun ke dalam sungai yang sejuk tu. Jadi kami pun ambil keputusan untuk berhenti memanjat dan buat semua persiapan untuk mandi. Aku pun dirikan khemah igloo yang baru je beli sempena nak ke sini, manalah tau kot2 ade sape-sape nak tukar baju atau lepak-lepak ke..jadi tanpa membuang masa, jo, tengok gambar-gambar kami di sg.bekok:

Jadi itulah kisah kami di sg.bekok, memang best..tak boleh lupa kesejukan air sungainye..lama jugalah kitorang lepak berendam..dah keluar sungai, masuk balik sungai..macam tulah sampai kecut kulit-kulit ni..kepada anda semua memang tak rugi datang ke sini, bawalah anak-anak, kawan-kawan..memang best!

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Sep 2013 09:10 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Sep 2013 09:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

KAMPUNG MELAYU <b>BEKOK</b>: Kembara Mahkota Johor (KMJ) 2013 <b>...</b>

Posted: 26 Aug 2013 05:59 AM PDT

mantan penghulu mukim bekok tok latif
tiga antara mantan penghulu mukim bekok

sibuk membuat persiapan di khemah mukim bekok
antara peserta 1 kominiti mukim bekok

membuat & menggoreng kuih dederam sambil dipantau

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Sep 2013 09:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

KAMPUNG MELAYU <b>BEKOK</b>: Kembara Mahkota Johor (KMJ) 2013 <b>...</b>

Posted: 26 Aug 2013 05:59 AM PDT

mantan penghulu mukim bekok tok latif
tiga antara mantan penghulu mukim bekok

sibuk membuat persiapan di khemah mukim bekok
antara peserta 1 kominiti mukim bekok

membuat & menggoreng kuih dederam sambil dipantau

Hantu Gentayangan <b>Di</b> Halaman Rumah - kampung melayu <b>bekok</b>

Posted: 26 Nov 2013 05:26 AM PST

[unable to retrieve full-text content]KAMPUNG MELAYU BEKOK. IKLAN. alt/text gambar. Selasa, 26 November 2013. Hantu Gentayangan Di Halaman Rumah. Dicatat oleh 1BEKOK di Selasa, November 26, 2013 · E-melkan IniBlogThis!Kongsi ke TwitterKongsi ke Facebook.

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jan 2014 09:15 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jan 2014 10:05 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jan 2014 09:22 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

KAMPUNG MELAYU <b>BEKOK</b>: Ayuh bersatulah berdiri teguh <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 08 Jan 2014 02:09 AM PST

Parti politik dan pertubuhan bukan kerajaan antara yang mengadakan bantahan terhadap tindakan Paderi Lawrence Andrew yang mahu menggunakan kalimah Allah di gereja-gereja Selangor, baru-baru.
TINDAKAN Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) dilakukan setelah terdesak.
Terdesak kerana Pas, parti yang kononnya memperjuangkan Islam, tidak mahu mempercayai wujudkan gejala penyebaran al-Kitab Bible kepada anak-anak muda kita.
Sebenarnya, setelah berkecimpung selama 25 tahun dengan dunia kewartawanan ini, saya cukup masak dengan kerenah Pas ini. Ia cakap tak serupa bikin.
Riuh sekampung, hasilnya tiada. Yang ada ialah untuk menyemai kebencian kepada orang ramai, terutamanya umat Melayu Islam. Tujuannya ialah supaya orang Melayu menyokong mereka. Untuk apa, untuk politik totok mereka semata-mata.
Apabila tibanya isu seperti JAIS ini mereka sanggup memutar-belit perkataan demi memelihara hati rakan-rakan cauvinis DAP dan PKR.
Wahai pembaca sekelian. Sudah banyak kali Pas berkelakuan sedemikian. Sejak puluhan tahun lalu.
Isu hudud diadu-dombakan setiap kali pilihan raya sahaja untuk membuka mata rakyat Melayu supaya membenci pemerintah. Mereka menuduh Pusat tidak mahu melaksanakan undang-undang itu.
Namun, amat dikesalkan di Kelantan sendiri, negeri yang mereka perintah sejak pilihan raya umum 1990 -- tidak pula dilaksanakan, walaupun secebis kecil daripada undang-undang itu.
Memang benar orang politik ini banyak cakap "tapi tak serupa bikin".
Bayangkan para juak-juaknya berkata serbuan JAIS adalah bagi mengalih perhatian rakyat kepada isu barang naik! Astagfirullah, macam itu sekali.
Sebagai orang Islam, saya melihat telah berlaku cubaan demi cubaan pihak gereja yang cuba mencabar umat Islam, terutamanya di Selangor, sejak kerajaan pakatan pembangkang ini memerintah. Gerejanya semakin berani dan paderi mereka juga sudah ke hadapan.
Dulu perkara-perkara mengarut ini tidak pernah kedengaran. Walaupun ada, namun bukan secara terbuka seperti ini.
Kini gerakan pendakwahan Kristian ini sudah berani. Mengapa mereka terlalu berani?
Pengedaran Bible versi bahasa Melayu dilakukan secara terbuka di Shah Alam dan tempat-tempat lain di Selangor. Adakah Selangor memberi perlindungan kepada mereka? Apakah ada orang-orang tertentu dalam politik mereka juga menjadi penggerak kepada pendakwahan ini?
Saya rasa Datuk Dr. Hasan Ali, bekas Exco Selangor ada jawapannya. Beliau telah menolak prinsipnya demi agama Islam yang suci. Tetapi bagi orang Pas ini, apabila Dr. Hasan bercakap benar, dia dicap sebagai fitnah, zalim dan pembohong!
Itulah Pas, yang mula saya kenali daripada lubuknya sendiri di Kelantan, semasa dihantar bertugas di sana 23 tahun lalu. Nik Aziz Nik Mat baru masuk ke pejabat Menteri Besar dan Husam Musa masih berhingus lagi.
Sepanjang berada di situ selama kurang 2 tahun, negeri itu penuh dengan politiking. Siang malam cakap politik. Orang itu kafir, orang itu taghut, orang itu zalim, orang itu masuk neraka. Semua yang jahat ialah kerajaan Pusat dan orang UMNO. Hanya mereka yang masuk syurga.
Selama satu generasi itulah rakyat Kelantan diindoktrinasikan otak dan fikiran mereka. Yang putih jadi hitam, yang hitam jadi putih.
Saya bercakap berdasarkan pengalaman, pemerhatian dan terbabit secara langsung dengan mereka.
Itu pasal apabila JAIS mengambil tindakan itu, ia terus disalahkan. JAIS tidak demokratik walaupun ia mengikut peraturan undang-undang dan Perlembagaan.
JAIS dulu semasa di bawah kerajaan yang dijatuhkan, tidak pernah diperlakukan sebegini. Agama Islam terus semarak, dan institusi surau dan masjid berkembang pesat. Mengapa kini ia berlaku semasa di bawah Pas?
Apakah Pas malu apabila berita rampasan Bible itu telah menjadi berita dunia? Apakah DAP dan PKR sangat marah?
Apa yang takut sangat, kitab suci al-Quran pun pernah dibakar, dipijak-pijak, dihina oleh Paderi Terry Jones dari Gereja Dove World Outreach Center, Florida di Amerika Syarikat.
Penghinaan itu lebih dahsyat lagi daripada hanya merampas kitab Bible yang dilakukan mengikut undang-undang.
Jangan butakan mata-hati kita semua. Pihak musuh hanya mahu memecah belah umat Melayu Islam. Itu adalah grand design atau agenda besar mereka. Itu semua ialah cubaan neokolonisasi, penjajahan baru mereka bagi menukar sepenuhnya rejim Melayu Islam di negara ini.
Pas masih tidak sedarkah dan terus berfungsi atas dasar politik semata-mata. Mereka sudah tiada perasaan.
Wahai rakyat yang waras, marilah kita menyokong JAIS.
Jangan biarkan ia keseorangan -- dihentam, dibalun, dipersendakan. Bersatu teguh, bercerai roboh!- sumber

Hantu Gentayangan <b>Di</b> Halaman Rumah - kampung melayu <b>bekok</b>

Posted: 26 Nov 2013 05:26 AM PST

[unable to retrieve full-text content]KAMPUNG MELAYU BEKOK. IKLAN. alt/text gambar. Selasa, 26 November 2013. Hantu Gentayangan Di Halaman Rumah. Dicatat oleh 1BEKOK di Selasa, November 26, 2013 · E-melkan IniBlogThis!Kongsi ke TwitterKongsi ke Facebook.

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2014 09:40 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Jan 2014 09:08 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jan 2014 09:22 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Hantu Gentayangan <b>Di</b> Halaman Rumah - kampung melayu <b>bekok</b>

Posted: 26 Nov 2013 05:26 AM PST

[unable to retrieve full-text content]KAMPUNG MELAYU BEKOK. IKLAN. alt/text gambar. Selasa, 26 November 2013. Hantu Gentayangan Di Halaman Rumah. Dicatat oleh 1BEKOK di Selasa, November 26, 2013 · E-melkan IniBlogThis!Kongsi ke TwitterKongsi ke Facebook.

KAMPUNG MELAYU <b>BEKOK</b>: EKSKLUSIF!!! <b>Di</b> mana letaknya <b>...</b>

Posted: 27 Jan 2014 04:45 AM PST

MULANYA saya cuba bersangka baik dengan apa yang menimpa seorang guru mualaf di SJKC Nan Ya, Kota Tinggi, Johor, atas nama dakwah. Tetapi setelah lama mengikuti isu ini, ditambah oleh sebuah syarikat pembinaan yang menghalau artis bertudung dalam majlisnya, menjadikan saya jadi geram.

Mana tidaknya, lembaga sekolah tersebut telah memaksa guru mualaf untuk membuka tudungnya dan diancam keselamatannya jika tidak berbuat demikian.

Sedihnya, apabila guru tersebut melaporkan kepada pihak berkuasa, beliau ditukarkan serta-merta ke sekolah lain.

Peliknya, tiada tindakan tegas dikenakan terhadap kepimpinan SJKC tersebut. Mana keberanian kita? Mana dia pemimpin yang memperjuangkan Islam dan hak asasi manusia ini? Kejam sungguh kita semua. Kena pada orang Islam, tak apa. Kena pada bukan Islam, heboh 1Malaysia.

Saya ingatkan orang bukan Islam telah insaf dan memahami perkara asas mengenai Islam. Maklumlah sudah lama tinggal di tanah air tercinta ini. Paling kurang memahami kedudukan Islam selaku agama negara. Rupa-rupanya tidak.

Apabila ada desakan mahukan tindakan disiplin diambil terhadap ahli lembaga sekolah tersebut, maka kita pun berkata ini isu kecil dan hanya permainan politik untuk mengalihkan pandangan rakyat dari isu ekonomi yang lebih meruncing.

Apa semua ini? Lebih meloyakan, ketika pengerusi lembaga dan guru besar sekolah tersebut memohon maaf secara terbuka, maka kita pun beramai-ramai datang memberikan sokongan dan tepukan.

Sambil bersalaman dengan guru mualaf tersebut, guru besar itu berkata: "Saya harap isu ini selesai dan dapatlah kita semua hidup dalam harmoni, sesuai dengan slogan 1Malaysia". Kita pun tutup fail. Wah… senang sungguh.

Mudah sangat hidup di Malaysia. Bila bukan Islam buat salah, minta maaf, selesai, atas alasan 1Malaysia. Bila kita buat silap, maka dikatakan bertentangan dengan 1Malaysia. Maka kita terus salah, mereka terus betul.

Apakah kita sudah lupa isu pengetua SMK Tunku Abdul Rahman, Kulaijaya yang didakwa mengeluarkan 'ucapan rasis' pada tahun 2010? Seluruh media ultra kiasu menghentam habis-habisan pengetua tersebut. Langsung tidak diberikan peluang untuk membela diri. Desakan demi desakan dilakukan agar beliau dipecat dan ditukar.

Julai dan Ogos 2013, pengetua SMK Alam Megah, Shah Alam, turut menerima nasib sama kerana dikatakan memberi ucapan rasis. September 2013, guru penolong kanan SMK Engku Husin Semenyih, Kajang, pun turut menjadi mangsa.

Pada Julai 2013 apabila gambar murid bukan Islam SK Sri Pristana "makan di tandas" semasa bulan Ramadan tersebar, sekali lagi seluruh media ultra kiasu dikerah untuk melondehkan isu tersebut sehingga habis FB guru besar turut digodam.

Pelbagai tuduhan dibuat tanpa langsung memberi peluang kepada beliau membela diri. Beliau dan keluarga dimalukan, dihina dan dikecam sehingga anak beliau sendiri merayu dan menulis di status FB jangan diganggu ayah beliau lagi.

Namun, dalam isu guru mualaf dan SJKC ini, semua media ultra kiasu senyap sepi. Kenapa tidak sensasikan isu ini dan memaksa guru besarnya dipindahkan atau meletakkan jawatan? Jawapannya mudah, mereka sekapal.

Saya yakin, penghinaan ke atas guru mualaf tersebut, dan artis bertudung, sengaja dilakukan. Peliknya, guru mualaf tersebut yang ditukarkan ke sekolah lain, bukan guru besar itu.

Lebih menjengkelkan lagi, ketika isu ini dibangkitkan, kita diminta sabar, siasat dahulu, jangan bertindak terburu-buru, perlu berhikmah dan bermacam-macam alasan. Inilah sifat orang Melayu, terlalu bertolak ansur, sehingga ditolak beransur-ansur.

Benar, memaafkan seseorang itu satu sifat yang baik. Tetapi itu bukan bermakna, pesalah boleh terlepas begitu sahaja.

Masih ingatkah kita pada zaman Nabi, apabila seorang Muslimah dipermainkan oleh Yahudi sehingga terselak kain dan menampakkan auratnya? Apa tindakan selepas itu? Jawapannya, perang.

Hari ini kita tidaklah sampai ke peringkat perang. Tetapi menjadi tanggungjawab seorang pemimpin negara untuk memastikan bahawa tidak ada mana-mana rakyat Islam di bawah pemerintahannya dianiaya oleh musuh-musuh Islam.

Ingatlah! maruah dan keadaan umat Islam semakin tercabar. Malangnya, tiada pemimpin yang berani bangkit dan dengan tegas bersuara mempertahankan maruah umat Islam yang tercalar. Lebih menyedihkan, penghinaan itu berlaku di bumi kita sendiri yang berasaskan Melayu dan Islam -  sumber

#Semasa :Helikopter Terhempas Akan Dibawa Keluar Empangan <b>...</b>

Posted: 02 Feb 2014 02:30 AM PST

JOHOR BAHARU: Helikopter Agusta A-109 LUH milik Pasukan Udara Tentera Darat (PUTD) yang rosak teruk ketika membuat pendaratan cemas di Empangan Bekok pada malam Khamis lepas akan cuba dibawa keluar hari ini, menurut sumber ketenteraan, Ahad.

Katanya, usaha membawa keluar helikopter peninjau buatan konglomerat pertahanan Eropah itu dipercayai bermula sejak semalam melibatkan beberapa aset Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dari Kuantan, Pahang dan Gemas, Negeri Sembilan.

"Helikopter yang rosak teruk itu akan cuba dibawa keluar daripada lokasi pendaratan cemasnya hari ini, sebelum dibawa ke pangkalan PUTD di Kem Mahkota, Kluang," kata sumber itu kepada Bernama.

Katanya, usaha membawa keluar itu helikopter itu akan dibantu kenderaan perisai "Armoured Recovery Vehicle" (ARV) sama ada jenis "Adnan" atau "Pendekar" dan kenderaan "load loader" dari kem tentera di Gemas dan Kuantan.

Menurut sumber itu lagi, kenderaan perisai ARV milik tentera itu terpaksa digunakan untuk operasi membawa keluar helikopter terbabit berikutan keadaan bentuk muka bumi lokasi kejadian yang mencabar.

Pada malam Khamis lepas, helikopter Agusta A-109 PUTD yang sedang dalam penerbangan latihan malam terpaksa membuat pendaratan cemas di sebuah lokasi berhutan berhampiran Empangan Bekok.

Juruterbang dan tiga penumpang helikopter terbabit bagaimanapun tidak mengalami kecederaan serius.

Kesan daripada impak pendaratan cemas itu, helikopter terbabit mengalami kerosakan teruk dengan bahagian ekor serta bilah kipasnya terputus dua, manakala komponen tayar untuk pendaratan juga mengalami kerosakan.

Bernama difahamkan seorang daripada penumpang helikopter itu merupakan pegawai tentera asing berpangkat Leftenan Kolonel, manakala tiga lain adalah pegawai tentera tempatan iaitu dua Mejar dan seorang Kapten.

PUTD, yang merupakan cabang Tentera Darat memiliki 11 buah helikopter peninjau ringan Agusta A-109 LUH yang berpangkalan di Kem Mahkota, Kluang.

01 di benut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di benut - Google Blog Search


Homestay Tawakkal: KEMUDAHAN <b>DI</b> HOMESTAY <b>BENUT</b>

Posted: 23 Nov 2013 07:14 PM PST

Alhamdulillah bertemu kembali dengan rakan2 dan juga pelanggan2 yang kami kasihi. Di musim cuti persekolahan begini memang kami agak sibuk melayan tempahan untuk menginap di homestay kami. Kadang2 terlalu banyak tempahan yang bertindih terutamanya di hujung minggu. Kami minta maaf jika terlalu sibuk hingga tidak dapat menjawab panggilan anda. Mungkin bagus kiranya anda dail semula jika tiada jawapan di panggilan pertama.
Mercu tanda anda sudah tiba di homestay, Tangki Air
Seperti yang anda sedia maklum, kami sudah memulakan operasi di lokasi terbaru di Benut, Pontian yang terletak bersebelahan dengan lokasi pertama kami. Konsep homestay kami masih kekal dengan KLASIK ITU MENAWAN yang mana kami telah menggunakan rumah klasik kayu kami yang telah dinaik taraf dengan kelengkapan terkini seperti sistem penghawa dingin (satu untuk setiap bilik tidur), mandian air panas, juga Astro untuk kemudahan pelanggan kami semua.

Untuk memudahkan anda yang menginap di homestay kami, ingin juga kami kongsikan kemudahan2 yang terletak berdekatan dengan lokasi homestay.

1. Kedai makan/restoran
Kami tahu yang anda datang dari pelbagai lokasi dari seluruh Malaysia malahan ada juga yang datang dari negara jiran. Jadi kami pasti bila tiba, dan perut terasa kosong, pasti tempat makan menjadi tujuan untuk menjamu selera. Lokasi kami yang terletak di tengah2 pekan Benut sebenarnya amat mudah untuk ke lokasi menjamu selera. Restoran Burhani yang terletak hanya dalam 20m atau 2 minit berjalan kaki yang beroperasi 24 jam merupakan lokasi terdekat yang boleh anda kunjungi.

Selain itu, ada juga beberapa restoran yang terletak dalam lingkungan 100 meter dari homestay kami. Restoran 25 JAM, Tepian Raudah, Restoran Haji Arshad, Restoran Singgahsana, kedai minuman Coolblog antara lokasi berdekatan untuk menjamu selera.


2. Masjid
Terletak kurang dari 500m. Selain digunakan untuk beribadat, juga boleh digunakan sebagai tempat untuk menjalankan majlis akad nikah.
3. Stesen Minyak - Shell, Petronas
Terletak lebih kurang 1 km. Mudah untuk dapatkan bekalan minyak untuk mereka yang datang berkenderaan.

4. Dewan Serbaguna
Bagi yang mungkin ingin mengadakan majlis perkahwinan, atau pun majlis keraian, dewan ini menjadi pilihan kerana saiz dan kemudahan yang ada.


5. TARGET shopping centre
Terletak di Pusat Perniagaan Benut yang menawarkan pelbagai barangan keperluan seperti makanan, pakaian dan banyak lagi.
6. Bank Rakyat & BSN
Cawangan Bank Rakyat & BSN yang baru dirasmikan oleh Dato' Ahmad Maslan. Memudahkan urusan perbankan anda. 7. Pejabat Pos (juga ada mesin ATM Maybank)
8. Kedai 2nd hand (Bundle)
Mula beroperasi 9 mlm ke atas hingga awal pagi, juga ada di Rengit yang terletak lebih kurang 15 minit perjalanan. Tempat yang sesuai anda lawati jika ingin mencari barangan terpakai yang kadang2 lebih berkualiti berbanding dengan barangan baru. 9. Klinik
Ada beberapa klinik yang boleh anda kunjungi sekiranya anda atau kaum keluarga menghadapi masalah kesihatan. Antaranya ialah Klinik Rashid (berdepan dengan homestay kami), Klinik Tan, Klinik Muhammad, dan Klinik Kerajaan di Parit Ismail.
10. Balai Polis
Keselamatan anda menjadi keutamaan kami. Kami ingin memastikan yang tempat yang anda lawati adalah selamat. Anda HAPPY kami puas hati. 11. MRSM Pontian yang terletak di mukim Ayer Baloi (8km)
Pasti ada segelintir yang menghantar anak ke asrama ini. Anda tidak perlu risau kerana homestay kami hanya beberapa kilometer dari MRSM ini yang terletak di mukim Ayer Baloi.
12. Kukup (47km)
Jika ingin ke pulau2 berdekatan di Indonesia, ini tempat yang anda patut tujui. Ada perkhidmatan feri laju yang disediakan dan pusat imigresen. Selain itu juga ini tempat tujuan untuk mendapatkan makanan seafood yang terbaik di Johor.
13. Tanjung Piai (50km)

14. Sekolah
Mungkin ada yang datang ke Benut untuk menghadiri mensyuarat, audit berkala mahupun urusan2 pejabat. Ada beberapa sekolah yang terletak berhampiran seperti Sek Sri Tanjung, Sek Men Benut, Sek Keb Benut, Sek Agama An-Nur, Sek Agama Benut, Sek Agama Bersepadu, Sek Keb Bugisia dan juga Sek Sri Benut. 15. Stesen bas & teksi
Untuk yang datang ke Benut menggunakan perkhidmatan pengangkutan awam, jangan bimbang kerana lokasi kami hanya berada 1km dari stesen bas & teksi (Tanjung).

16. Dataran Dato Jalok, Benut (0.5km)
Seringkali diadakan majlis seperti Pesta Jualan, Pesta UMNO, Pesta UTM, Forum Perdana Hal Ihwal Islam dan lain2. Kami ada pelanggan yang menginap yang berniaga di pesta2 tersebut.

17. Pekan berdekatan Benut
Simpang Renggam (24km)
Batu Pahat (48km)
Pontian (25km)
Rengit (10km)

Semoga dengan coretan ini membantu anda untuk 'survive' di pekan Benut. Kami pasti pengalaman indah ini sesuai untuk dikongsikan bersama keluarga mahupun sahabat handai sebagai destinasi untuk lari dari kesibukan hidup di kota raya. Hingga berjumpa lagi di coretan lain.Wassalam.

01 di tampoi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tampoi - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Feb 2014 07:06 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Capital City <b>di Tampoi</b> jadi ikonik Iskandar Malaysia | N9 Kini - Portal <b>...</b>

Posted: 28 Dec 2013 08:03 AM PST

JOHOR BAHRU 29 Dis. – Projek Capital City di Tampoi dengan nilai pembangunan kasar RM2.2 bilion, bakal menjadi lokasi ikonik untuk penduduk tempatan dan rakyat asing di Iskandar Malaysia.

Projek pembangunan bercampur bersepadu itu akan terdiri daripada dua blok hotel, tiga blok kediaman loteng SOHO dan pusat membeli-belah runcit seluas sejuta kaki persegi yang dikenali sebagai Capital 21.

Pembangunan bersepadu Capital City dilaksanakan oleh Hatten Group Sdn Bhd, Sunbuild Development Sdn Bhd dan Gadang Holdings Bhd, dan dijadual siap pada awal 2018.

"Capital City sudah bersedia menjadi lokasi ikonik yang pasti akan diketahui ramai dan terkenal di rantau ini, menjadikannya tempat yang mudah untuk dicari dan berkumpul untuk semua tujuan – sama ada untuk membeli-belah, hiburan, kerja atau percutian. Ia merupakan hab yang sempurna," kata Pengarah Urusan Kumpulan Hatten, Colin Tan, semasa pelancaran Capital City di sini hari ini.

Beliau berkata, kejayaan Iskandar Malaysia telah menjadi tarikan utama kepada usaha sama itu untuk berkembang di wilayah ekonomi khas yang setakat ini berjaya menarik pelaburan lebih daripada RM100 bilion.

Menurutnya, purata kadar penghunian hotel di Iskandar Malaysia sudah mencapai 75 peratus sepanjang tahun, dan dengan pembukaan taman tema Legoland Malaysia, kadar penghunian meningkat 25 peratus lagi dalam tempoh yang singkat.

"Kami yakin Capital City akan mempunyai tarikan pelancong yang sama," katanya dan menambah satu blok hotel sudah pun menerima tawaran daripada rangkaian antarabangsa.

Satu lagi blok hotel di Capital City akan diurus oleh Hatten Hotel.

Beliau berkata, tarikan utama pembangunan bersepadu Capital City ialah pusat membeli-belah Capital 21 yang terdiri daripada 21 ibu negara di dunia.

Ditanya mengenai strategi pemasaran untuk menggalakkan pembeli dan penyewa Capital City Colin berkata mereka akan memulakan usaha pemasaran di Malaysia, serta beberapa negara luar seperti Singapura, Thailand, China, Korea Selatan dan Taiwan.

Bagaimanapun, mereka yakin 70 peratus daripada pembeli unit kediaman akan terdiri daripada rakyat Malaysia dan selebihnya oleh rakyat asing.

Sementara itu, Pengarah Urusan Kumpulan Sunbuild, Siow Chien Fu berkata, kedua-dua hotel itu mempunyai 1,000 bilik bagi menampung peningkatan jumlah pelancong ke Johor Baharu.

Beliau berkata, selain dekat dengan Singapura, lebih daripada 20,000 unit pangsapuri perkhidmatan itu juga dijangka siap dalam tempoh tiga tahun akan datang, sekali gus menambah bilangan pengunjung ke Capital City.

Pengarah Urusan kumpulan Gadang Tan Sri Kok Onn berkata projek Capital City akan berjaya berdasarkan kadar pembelian yang tinggi berikutan pembangunan pesat di Iskandar Malaysia.

Johor Bahru, katanya, merupakan kawasan pertumbuhan akan datang selepas Kuala Lumpur. – BERNAMA

Loji rawatan air <b>di</b> Cheras Batu 11, Bukit <b>Tampoi</b> masih ditutup <b>...</b>

Posted: 30 Jan 2014 06:43 AM PST

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved