ads

Ahad, 9 Mac 2014

01 di bekok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Mar 2014 09:29 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Mar 2014 09:18 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2014 09:54 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Mar 2014 09:27 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Feb 2014 09:33 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Feb 2014 09:18 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Jan 2014 09:08 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jan 2014 09:22 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Hantu Gentayangan <b>Di</b> Halaman Rumah - kampung melayu <b>bekok</b>

Posted: 26 Nov 2013 05:26 AM PST

[unable to retrieve full-text content]KAMPUNG MELAYU BEKOK. IKLAN. alt/text gambar. Selasa, 26 November 2013. Hantu Gentayangan Di Halaman Rumah. Dicatat oleh 1BEKOK di Selasa, November 26, 2013 · E-melkan IniBlogThis!Kongsi ke TwitterKongsi ke Facebook.

KAMPUNG MELAYU <b>BEKOK</b>: Ayuh bersatulah berdiri teguh <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 08 Jan 2014 02:09 AM PST

Parti politik dan pertubuhan bukan kerajaan antara yang mengadakan bantahan terhadap tindakan Paderi Lawrence Andrew yang mahu menggunakan kalimah Allah di gereja-gereja Selangor, baru-baru.
TINDAKAN Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) dilakukan setelah terdesak.
Terdesak kerana Pas, parti yang kononnya memperjuangkan Islam, tidak mahu mempercayai wujudkan gejala penyebaran al-Kitab Bible kepada anak-anak muda kita.
Sebenarnya, setelah berkecimpung selama 25 tahun dengan dunia kewartawanan ini, saya cukup masak dengan kerenah Pas ini. Ia cakap tak serupa bikin.
Riuh sekampung, hasilnya tiada. Yang ada ialah untuk menyemai kebencian kepada orang ramai, terutamanya umat Melayu Islam. Tujuannya ialah supaya orang Melayu menyokong mereka. Untuk apa, untuk politik totok mereka semata-mata.
Apabila tibanya isu seperti JAIS ini mereka sanggup memutar-belit perkataan demi memelihara hati rakan-rakan cauvinis DAP dan PKR.
Wahai pembaca sekelian. Sudah banyak kali Pas berkelakuan sedemikian. Sejak puluhan tahun lalu.
Isu hudud diadu-dombakan setiap kali pilihan raya sahaja untuk membuka mata rakyat Melayu supaya membenci pemerintah. Mereka menuduh Pusat tidak mahu melaksanakan undang-undang itu.
Namun, amat dikesalkan di Kelantan sendiri, negeri yang mereka perintah sejak pilihan raya umum 1990 -- tidak pula dilaksanakan, walaupun secebis kecil daripada undang-undang itu.
Memang benar orang politik ini banyak cakap "tapi tak serupa bikin".
Bayangkan para juak-juaknya berkata serbuan JAIS adalah bagi mengalih perhatian rakyat kepada isu barang naik! Astagfirullah, macam itu sekali.
Sebagai orang Islam, saya melihat telah berlaku cubaan demi cubaan pihak gereja yang cuba mencabar umat Islam, terutamanya di Selangor, sejak kerajaan pakatan pembangkang ini memerintah. Gerejanya semakin berani dan paderi mereka juga sudah ke hadapan.
Dulu perkara-perkara mengarut ini tidak pernah kedengaran. Walaupun ada, namun bukan secara terbuka seperti ini.
Kini gerakan pendakwahan Kristian ini sudah berani. Mengapa mereka terlalu berani?
Pengedaran Bible versi bahasa Melayu dilakukan secara terbuka di Shah Alam dan tempat-tempat lain di Selangor. Adakah Selangor memberi perlindungan kepada mereka? Apakah ada orang-orang tertentu dalam politik mereka juga menjadi penggerak kepada pendakwahan ini?
Saya rasa Datuk Dr. Hasan Ali, bekas Exco Selangor ada jawapannya. Beliau telah menolak prinsipnya demi agama Islam yang suci. Tetapi bagi orang Pas ini, apabila Dr. Hasan bercakap benar, dia dicap sebagai fitnah, zalim dan pembohong!
Itulah Pas, yang mula saya kenali daripada lubuknya sendiri di Kelantan, semasa dihantar bertugas di sana 23 tahun lalu. Nik Aziz Nik Mat baru masuk ke pejabat Menteri Besar dan Husam Musa masih berhingus lagi.
Sepanjang berada di situ selama kurang 2 tahun, negeri itu penuh dengan politiking. Siang malam cakap politik. Orang itu kafir, orang itu taghut, orang itu zalim, orang itu masuk neraka. Semua yang jahat ialah kerajaan Pusat dan orang UMNO. Hanya mereka yang masuk syurga.
Selama satu generasi itulah rakyat Kelantan diindoktrinasikan otak dan fikiran mereka. Yang putih jadi hitam, yang hitam jadi putih.
Saya bercakap berdasarkan pengalaman, pemerhatian dan terbabit secara langsung dengan mereka.
Itu pasal apabila JAIS mengambil tindakan itu, ia terus disalahkan. JAIS tidak demokratik walaupun ia mengikut peraturan undang-undang dan Perlembagaan.
JAIS dulu semasa di bawah kerajaan yang dijatuhkan, tidak pernah diperlakukan sebegini. Agama Islam terus semarak, dan institusi surau dan masjid berkembang pesat. Mengapa kini ia berlaku semasa di bawah Pas?
Apakah Pas malu apabila berita rampasan Bible itu telah menjadi berita dunia? Apakah DAP dan PKR sangat marah?
Apa yang takut sangat, kitab suci al-Quran pun pernah dibakar, dipijak-pijak, dihina oleh Paderi Terry Jones dari Gereja Dove World Outreach Center, Florida di Amerika Syarikat.
Penghinaan itu lebih dahsyat lagi daripada hanya merampas kitab Bible yang dilakukan mengikut undang-undang.
Jangan butakan mata-hati kita semua. Pihak musuh hanya mahu memecah belah umat Melayu Islam. Itu adalah grand design atau agenda besar mereka. Itu semua ialah cubaan neokolonisasi, penjajahan baru mereka bagi menukar sepenuhnya rejim Melayu Islam di negara ini.
Pas masih tidak sedarkah dan terus berfungsi atas dasar politik semata-mata. Mereka sudah tiada perasaan.
Wahai rakyat yang waras, marilah kita menyokong JAIS.
Jangan biarkan ia keseorangan -- dihentam, dibalun, dipersendakan. Bersatu teguh, bercerai roboh!- sumber

#Semasa :Helikopter Terhempas Akan Dibawa Keluar Empangan <b>...</b>

Posted: 02 Feb 2014 02:30 AM PST

JOHOR BAHARU: Helikopter Agusta A-109 LUH milik Pasukan Udara Tentera Darat (PUTD) yang rosak teruk ketika membuat pendaratan cemas di Empangan Bekok pada malam Khamis lepas akan cuba dibawa keluar hari ini, menurut sumber ketenteraan, Ahad.

Katanya, usaha membawa keluar helikopter peninjau buatan konglomerat pertahanan Eropah itu dipercayai bermula sejak semalam melibatkan beberapa aset Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dari Kuantan, Pahang dan Gemas, Negeri Sembilan.

"Helikopter yang rosak teruk itu akan cuba dibawa keluar daripada lokasi pendaratan cemasnya hari ini, sebelum dibawa ke pangkalan PUTD di Kem Mahkota, Kluang," kata sumber itu kepada Bernama.

Katanya, usaha membawa keluar itu helikopter itu akan dibantu kenderaan perisai "Armoured Recovery Vehicle" (ARV) sama ada jenis "Adnan" atau "Pendekar" dan kenderaan "load loader" dari kem tentera di Gemas dan Kuantan.

Menurut sumber itu lagi, kenderaan perisai ARV milik tentera itu terpaksa digunakan untuk operasi membawa keluar helikopter terbabit berikutan keadaan bentuk muka bumi lokasi kejadian yang mencabar.

Pada malam Khamis lepas, helikopter Agusta A-109 PUTD yang sedang dalam penerbangan latihan malam terpaksa membuat pendaratan cemas di sebuah lokasi berhutan berhampiran Empangan Bekok.

Juruterbang dan tiga penumpang helikopter terbabit bagaimanapun tidak mengalami kecederaan serius.

Kesan daripada impak pendaratan cemas itu, helikopter terbabit mengalami kerosakan teruk dengan bahagian ekor serta bilah kipasnya terputus dua, manakala komponen tayar untuk pendaratan juga mengalami kerosakan.

Bernama difahamkan seorang daripada penumpang helikopter itu merupakan pegawai tentera asing berpangkat Leftenan Kolonel, manakala tiga lain adalah pegawai tentera tempatan iaitu dua Mejar dan seorang Kapten.

PUTD, yang merupakan cabang Tentera Darat memiliki 11 buah helikopter peninjau ringan Agusta A-109 LUH yang berpangkalan di Kem Mahkota, Kluang.

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Feb 2014 09:23 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Jan 2014 09:33 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jan 2014 09:04 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Dec 2013 09:13 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Dec 2013 09:35 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2013 09:15 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Nov 2013 09:49 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Oct 2013 10:28 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Sep 2013 09:37 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Sep 2013 09:35 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Sep 2013 09:02 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Aug 2013 09:32 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Mandi manda <b>di</b> Sg.Bantang, <b>Bekok</b> | Cucu Nelayan

Posted: 02 Feb 2013 05:08 AM PST

Cerita ni dah lama berlaku sebenarnya..tahun lepas kami merancang nak ke air terjun di gunung ledang, tapi disebabkan pada waktu itu, sedang musim hujan dan demi keselamatan, kami pun ubah plan untuk ke Sungai Bekok. Kat mana sg.bekok ni ek? Aku first time dengar walaupun dah lama dok kat johor ni. Ok kalau nak tau, korang google la sendiri ye sebab aku pun tak tau kedudukannya yang sebenar, hehe..Tapi secara kasarnya, sg.bantang ni terletak di antara ayer hitam dan batu pahat. Selepas ni aku akan gunakan nama sg.bekok sebab lebih sedap disebut, hehe..

Aku pergi dengan wife dan ofismate wife aku, semangat betul diorang ni, maklumlah semua bujang-bujang lagi, excited terlebih..hehe, yang dah kawen cuma aku je. Kami pergi dengan tiga kereta, mula-mula tu konvoi, tapi seperti yang aku katekan tadi, yang bujang-bujang ni excited terlebih, so diorang dah dok pecut meninggalkan kami, tapi takpelah, nanti jumpa jugak kan?

Perjalanan dari skudai ke sg.bekok mengambil masa lebih kurang dua jam. Jalan nya ok, tak susah, dari simpang empat ayer hitam tu, ikut jalan biasa menghala ke yong peng, nanti korang akan jumpa signboard ke kanan untuk ke sg.bekok. Pemandangan memang cantik, nyaman je..suasana kampung..

Dipendekkan cerita, kami pun sampailah di sg.bekok. Di hulu sungai memang ramai sangat orang dengan keluarga bawa anak-anak bermandi manda sambil berkelah. Memang best kawasan ni, air sungai yang sejuk, kawasan cetek, memang sesuailah untuk bawa anak-anak. Tapi kami ni yang konon-konon dah dewasa nak cuba panjat tinggi lagi, hajatnya nak mandi kat air terjun, tapi panjat punye panjat, tak sampai-sampai ke puncak, badan dah penat, hati dah tak sabar nak terjun ke dalam sungai yang sejuk tu. Jadi kami pun ambil keputusan untuk berhenti memanjat dan buat semua persiapan untuk mandi. Aku pun dirikan khemah igloo yang baru je beli sempena nak ke sini, manalah tau kot2 ade sape-sape nak tukar baju atau lepak-lepak ke..jadi tanpa membuang masa, jo, tengok gambar-gambar kami di sg.bekok:

Jadi itulah kisah kami di sg.bekok, memang best..tak boleh lupa kesejukan air sungainye..lama jugalah kitorang lepak berendam..dah keluar sungai, masuk balik sungai..macam tulah sampai kecut kulit-kulit ni..kepada anda semua memang tak rugi datang ke sini, bawalah anak-anak, kawan-kawan..memang best!

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Sep 2013 09:10 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Sep 2013 09:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

KAMPUNG MELAYU <b>BEKOK</b>: Kembara Mahkota Johor (KMJ) 2013 <b>...</b>

Posted: 26 Aug 2013 05:59 AM PDT

mantan penghulu mukim bekok tok latif
tiga antara mantan penghulu mukim bekok

sibuk membuat persiapan di khemah mukim bekok
antara peserta 1 kominiti mukim bekok

membuat & menggoreng kuih dederam sambil dipantau

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Sep 2013 09:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

KAMPUNG MELAYU <b>BEKOK</b>: Kembara Mahkota Johor (KMJ) 2013 <b>...</b>

Posted: 26 Aug 2013 05:59 AM PDT

mantan penghulu mukim bekok tok latif
tiga antara mantan penghulu mukim bekok

sibuk membuat persiapan di khemah mukim bekok
antara peserta 1 kominiti mukim bekok

membuat & menggoreng kuih dederam sambil dipantau

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Feb 2014 09:06 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2014 09:40 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Jan 2014 09:08 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jan 2014 09:22 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Hantu Gentayangan <b>Di</b> Halaman Rumah - kampung melayu <b>bekok</b>

Posted: 26 Nov 2013 05:26 AM PST

[unable to retrieve full-text content]KAMPUNG MELAYU BEKOK. IKLAN. alt/text gambar. Selasa, 26 November 2013. Hantu Gentayangan Di Halaman Rumah. Dicatat oleh 1BEKOK di Selasa, November 26, 2013 · E-melkan IniBlogThis!Kongsi ke TwitterKongsi ke Facebook.

KAMPUNG MELAYU <b>BEKOK</b>: EKSKLUSIF!!! <b>Di</b> mana letaknya <b>...</b>

Posted: 27 Jan 2014 04:45 AM PST

MULANYA saya cuba bersangka baik dengan apa yang menimpa seorang guru mualaf di SJKC Nan Ya, Kota Tinggi, Johor, atas nama dakwah. Tetapi setelah lama mengikuti isu ini, ditambah oleh sebuah syarikat pembinaan yang menghalau artis bertudung dalam majlisnya, menjadikan saya jadi geram.

Mana tidaknya, lembaga sekolah tersebut telah memaksa guru mualaf untuk membuka tudungnya dan diancam keselamatannya jika tidak berbuat demikian.

Sedihnya, apabila guru tersebut melaporkan kepada pihak berkuasa, beliau ditukarkan serta-merta ke sekolah lain.

Peliknya, tiada tindakan tegas dikenakan terhadap kepimpinan SJKC tersebut. Mana keberanian kita? Mana dia pemimpin yang memperjuangkan Islam dan hak asasi manusia ini? Kejam sungguh kita semua. Kena pada orang Islam, tak apa. Kena pada bukan Islam, heboh 1Malaysia.

Saya ingatkan orang bukan Islam telah insaf dan memahami perkara asas mengenai Islam. Maklumlah sudah lama tinggal di tanah air tercinta ini. Paling kurang memahami kedudukan Islam selaku agama negara. Rupa-rupanya tidak.

Apabila ada desakan mahukan tindakan disiplin diambil terhadap ahli lembaga sekolah tersebut, maka kita pun berkata ini isu kecil dan hanya permainan politik untuk mengalihkan pandangan rakyat dari isu ekonomi yang lebih meruncing.

Apa semua ini? Lebih meloyakan, ketika pengerusi lembaga dan guru besar sekolah tersebut memohon maaf secara terbuka, maka kita pun beramai-ramai datang memberikan sokongan dan tepukan.

Sambil bersalaman dengan guru mualaf tersebut, guru besar itu berkata: "Saya harap isu ini selesai dan dapatlah kita semua hidup dalam harmoni, sesuai dengan slogan 1Malaysia". Kita pun tutup fail. Wah… senang sungguh.

Mudah sangat hidup di Malaysia. Bila bukan Islam buat salah, minta maaf, selesai, atas alasan 1Malaysia. Bila kita buat silap, maka dikatakan bertentangan dengan 1Malaysia. Maka kita terus salah, mereka terus betul.

Apakah kita sudah lupa isu pengetua SMK Tunku Abdul Rahman, Kulaijaya yang didakwa mengeluarkan 'ucapan rasis' pada tahun 2010? Seluruh media ultra kiasu menghentam habis-habisan pengetua tersebut. Langsung tidak diberikan peluang untuk membela diri. Desakan demi desakan dilakukan agar beliau dipecat dan ditukar.

Julai dan Ogos 2013, pengetua SMK Alam Megah, Shah Alam, turut menerima nasib sama kerana dikatakan memberi ucapan rasis. September 2013, guru penolong kanan SMK Engku Husin Semenyih, Kajang, pun turut menjadi mangsa.

Pada Julai 2013 apabila gambar murid bukan Islam SK Sri Pristana "makan di tandas" semasa bulan Ramadan tersebar, sekali lagi seluruh media ultra kiasu dikerah untuk melondehkan isu tersebut sehingga habis FB guru besar turut digodam.

Pelbagai tuduhan dibuat tanpa langsung memberi peluang kepada beliau membela diri. Beliau dan keluarga dimalukan, dihina dan dikecam sehingga anak beliau sendiri merayu dan menulis di status FB jangan diganggu ayah beliau lagi.

Namun, dalam isu guru mualaf dan SJKC ini, semua media ultra kiasu senyap sepi. Kenapa tidak sensasikan isu ini dan memaksa guru besarnya dipindahkan atau meletakkan jawatan? Jawapannya mudah, mereka sekapal.

Saya yakin, penghinaan ke atas guru mualaf tersebut, dan artis bertudung, sengaja dilakukan. Peliknya, guru mualaf tersebut yang ditukarkan ke sekolah lain, bukan guru besar itu.

Lebih menjengkelkan lagi, ketika isu ini dibangkitkan, kita diminta sabar, siasat dahulu, jangan bertindak terburu-buru, perlu berhikmah dan bermacam-macam alasan. Inilah sifat orang Melayu, terlalu bertolak ansur, sehingga ditolak beransur-ansur.

Benar, memaafkan seseorang itu satu sifat yang baik. Tetapi itu bukan bermakna, pesalah boleh terlepas begitu sahaja.

Masih ingatkah kita pada zaman Nabi, apabila seorang Muslimah dipermainkan oleh Yahudi sehingga terselak kain dan menampakkan auratnya? Apa tindakan selepas itu? Jawapannya, perang.

Hari ini kita tidaklah sampai ke peringkat perang. Tetapi menjadi tanggungjawab seorang pemimpin negara untuk memastikan bahawa tidak ada mana-mana rakyat Islam di bawah pemerintahannya dianiaya oleh musuh-musuh Islam.

Ingatlah! maruah dan keadaan umat Islam semakin tercabar. Malangnya, tiada pemimpin yang berani bangkit dan dengan tegas bersuara mempertahankan maruah umat Islam yang tercalar. Lebih menyedihkan, penghinaan itu berlaku di bumi kita sendiri yang berasaskan Melayu dan Islam -  sumber

Helikopter PUTD cuba dibawa keluar dari Empangan <b>Bekok</b> <b>...</b>

Posted: 02 Feb 2014 08:24 AM PST

JOHOR BAHARU: Helikopter Agusta A-109 LUH milik Pasukan Udara Tentera Darat (PUTD) yang rosak teruk ketika membuat pendaratan cemas di Empangan Bekok pada malam Khamis lepas akan cuba dibawa keluar hari ini (semalam), menurut sumber ketenteraan hari ini (semalam).

Katanya, usaha membawa keluar helikopter peninjau buatan konglomerat pertahanan Eropah itu dipercayai bermula sejak kelmarin melibatkan beberapa aset Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dari Kuantan, Pahang dan Gemas, Negeri Sembilan.

"Helikopter yang rosak teruk itu akan cuba dibawa keluar daripada lokasi pendaratan cemasnya hari ini, sebelum dibawa ke pangkalan PUTD di Kem Mahkota, Kluang," kata sumber itu kepada Bernama, semalam.

Katanya, usaha membawa keluar itu helikopter itu akan dibantu kenderaan perisai 'Armoured Recovery Vehicle' (ARV) sama ada jenis 'Adnan' atau 'Pendekar' dan kenderaan 'load loader' dari kem tentera di Gemas dan Kuantan.

Menurut sumber itu lagi, kenderaan perisai ARV milik tentera itu terpaksa digunakan untuk operasi membawa keluar helikopter terbabit berikutan keadaan bentuk muka bumi lokasi kejadian yang mencabar.

Pada malam Khamis lepas, helikopter Agusta A-109 PUTD yang sedang dalam penerbangan latihan malam terpaksa membuat pendaratan cemas di sebuah lokasi berhutan berhampiran Empangan Bekok.

Juruterbang dan tiga penumpang helikopter terbabit bagaimanapun tidak mengalami kecederaan serius.

Kesan daripada impak pendaratan cemas itu, helikopter terbabit mengalami kerosakan teruk dengan bahagian ekor serta bilah kipasnya terputus dua, manakala komponen tayar untuk pendaratan juga mengalami kerosakan.

Bernama difahamkan seorang daripada penumpang helikopter itu merupakan pegawai tentera asing berpangkat Leftenan Kolonel, manakala tiga lain adalahpegawai tentera tempatan iaitu dua Mejar dan seorang Kapten.

PUTD, yang merupakan cabang Tentera Darat memiliki 11 buah helikopter peninjau ringan Agusta A-109 LUH yang berpangkalan di Kem Mahkota, Kluang. —Bernama

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Feb 2014 09:18 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Jan 2014 09:08 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jan 2014 09:22 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Hantu Gentayangan <b>Di</b> Halaman Rumah - kampung melayu <b>bekok</b>

Posted: 26 Nov 2013 05:26 AM PST

[unable to retrieve full-text content]KAMPUNG MELAYU BEKOK. IKLAN. alt/text gambar. Selasa, 26 November 2013. Hantu Gentayangan Di Halaman Rumah. Dicatat oleh 1BEKOK di Selasa, November 26, 2013 · E-melkan IniBlogThis!Kongsi ke TwitterKongsi ke Facebook.

01 di mersing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di mersing - Google Blog Search


Seramai 204 Penduduk Tioman Terkandas <b>Di Mersing</b> ~ PDO News

Posted: 30 Dec 2013 09:30 PM PST

ROMPIN - Seramai 204 penduduk Pulau Tioman yang terdiri daripada 50 keluarga telah terkandas di bandar Mersing, Johor, kerana tidak dapat pulang ke pulau disebabkan perkhidmatan pengangkutan bot yang tidak beroperasi. Difahamkan, perkhidmatan pengangkutan bot di jeti tersebut tergendala daripada beroperasi seperti biasa sejak 23 Disember lalu akibat cuaca buruk dan ombak besar di perairan Mersing. Bagaimanapun, terdapat 25 orang yang terdiri daripada lima keluarga yang tidak mempunyai saudara di sekitar Mersing terpaksa ditempatkan di Balai Raya Kampung Air Merah sejak semalam kerana tidak sanggup lagi bermalam di hotel disebabkan tidak mampu menanggung kos penginapan. Manakala baki penduduk lain yang turut terkandas masih mampu menginap di hotel-hotel di sekitar bandar Mersing dan ada juga yang menumpang di rumah saudara mara. Dalam pada itu, ADUN Endau, Datuk Abdul Latif Bandi turut melawat mereka yang terkandas itu sambil menghulurkan bantuan. Sementara itu, nasib mereka yang terkandas turut mendapat perhatian ADUN Tioman, Datuk Mohd Johari Hussin yang turut turun padang bersama dengan Pegawai JKM Rompin untuk menyerahkan barangan keperluan asas seperti tilam, selimut dan makanan. "Pihak saya akan sedaya upaya uruskan bantuan ihsan bot Jabatan Laut Pahang untuk hantar mereka terkandas ke Tioman pada 30 Disember ini namun ia tetap bergantung keadaan cuaca semasa," katanya. #sumber

01 di pengerang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pengerang - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di pengerang</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Mar 2014 03:47 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Durian Runtuh <b>Di Pengerang</b> | OB21NET

Posted: 12 Aug 2012 09:39 AM PDT


Projek Pembangunan Bersepadu Penapisan Minyak dan Petrokimia (RAPID) adalah satu projek yang akan membawa masyarakat Pengerang ke Mata dunia, Pemilihan Pengerang sebagai hab industri minyak dan gas merupakan satu rahmat kepada Johor kerana pelaburan yang besar akan dicurahkan ke negeri itu.

Pembangunan Rapid akan membuka banyak peluang pekerjaan dan perniagaan yang akan membantu meningkatkan taraf kehidupan rakyat, Walaupun terdapat suara suara sumbang yang seakan akan menolak pembangunan yang hendak dibuat oleh kerajaan dan tidak mahu berubah sebenarnya datang dari mereka mereka yang berkepentingan politik untuk melonjakkan nama mereka dan mengadaikan masa depan penduduk Pengerang.

Saperti mana Chua Jui Meng yang mengatakan projek ini sama dengan Lynas dan Pengerang akan menjadi satu kawasan radio aktif dan telah meracuni pemikiran penduduk untuk melakukan bantahan agar projek Rapid ini di batalkan.

Walaupun penduduk Parlimen Pengerang terdiri dari nelayan dan bekerja kampong mereka tidak dengan mudah mempercayai akan segala tomahan dan madu beracun Chua Jui Meng dan mereka menolak dengan mentah segala hasutan dari puak pembangkang, walaupun Ketua mereka sendiri telah turun untuk berkempen termasuk membawa orang dari luar saperti Taiwan untuk datang ke Pengerang bagi meracuni pemikiran orang kampong, tetapi tidak di indahkan juga.

"Deretan kapal yang menunggu giliran untuk masuk ke Pelabuhan Singapura"

Mengikut maklumat kebanyakan bantahan yang datang di buat oleh orang luar dari Pengerang dan bukan orang tempatan, kemungkinan juga ada campur tangan dari mereka yang mempunyai kepentingan dengan negara jiran.

Kita tahu negara jiran di Selat Teberau itu menjadi tumpuan kerana mereka menjual minyak dan gas sedangkan mereka bukan pengeluar minyak dan gas, dan dengan terbinanya Projek Penapisan Minyak dan Petrokimia (RAPID) maka mereka akan hilang sumber pendapatan.

"inilah akibatnya, jika Pembangunan Rapid dihalang, Pengerang akan di timbuni sampah sarap dari laut yang di lepaskan oleh kapal kapal yang berlabuh sementara menunggu untuk masuk ke perairan Singapura, Malaysia akan menjadi tempat buangan sampah sementara Singapura menjadi lokasi perdagangan yang mendapat hasil "

Mungkin ini yang menjadikan negara jiran tersebut kerimasan dan sedaya upaya menghalang akan pembangunan Penapisan Minyak dan Petrokimia di Pengerang ini bagi menjamin sumber pendapatan mereka tidak terjejas, sama juga isunya dengan pembinaan Jambatan Bengkok yang mana kerajaan mengalah satu ketika dahulu .

Memang pembangkang tidak mahu negara Malaysia menjadi maju dan rakyatnya memiliki pendapatan yang tinggi agar mereka mudah meracuni pemikiran orang kampong bila negara didalam kemunduran, ini sahaja jalan yang mereka ada demi untuk mencapai cita cita ke Putrajaya dan menawan Pengerang yang kini sudah siap sedia untuk menjadi bandar termoden berpendapatan tinggi di Johor.

Rapid yang melibatkan pelaburan RM60 bilion mempunyai kapasiti untuk menapis 300,000 tong minyak mentah import sehari dan akan menawarkan 4,000 peluang pekerjaan tetap.

Ini adalah merupakan satu durian runtuh apabila Pengerang di bangunkan sedemikan rupa, yang akan memberi dan menyediakan ruang kehidupan yang lebih baik dari hari ini, saperti pekerjaan dan penambahan kebaikkan sumber pendapatan bagi setiap penduduk tidak kira apa latar belakang dan anutan politik mereka.

Bersatu Menolak Pembangkang <b>di Pengerang</b> | OB21NET

Posted: 03 Sep 2012 10:48 AM PDT


Kebelakangan ini pembangkang dilihat semakin biadap dan terdesak untuk meraih simpati rakyat. Pelbagai cara telah mereka lakukan untuk menghina dan memalukan pimpinan kita. Yang terbaru ketika sambutan ambang merdeka baru-baru ini, gambar YAB Datuk Seri Najib telah dipijak, dibakar dan dikoyakkan tidak cukup dengan itu ada dikalangan penyokong mereka yang tergamak untuk menunjukkan gaya membuangkan najis di atas gambar Datuk Seri Najib.

Mereka juga telah mengajar anak-anak muda yang menyokong ideologi pembangkang untuk mengedarkan risalah untuk menukarkan bendera jalur gemilang dengan bendera yang mirip dengan negara-negara jiran. Yang paling menyedihkan bendera baru tersebut dengan sengaja telah dihilangkan warna kuning sebagai lambang institusi Diraja kita.

Ia seolah-olah mahu menghapuskan kuasa dan kedaulatan raja-raja Melayu yang merupakan benteng terakhir untuk bangsa kita. Persoalannya dengan menghapuskan simbol kedaulatan institusi raja-raja, apakah mereka mahu mewujudkan sebuah negara republik seperti negara jiran?

Oleh yang demikian adalah menjadi kewajipan dan tanggungjawab setiap dari kita untuk memastikan UMNO / BN mendapat kemenangan yang besar dalam PRU13 nanti. Kalau boleh biarlah ia menjadi kemenangan yang paling hebat dalam sejarah politik negara ini.

Ia sebagai tanda terima kasih kita kepada YAB Perdana Menteri yang telah berusaha untuk memberikan yang terbaik buat semua rakyat. Semenjak Datuk Sri Najib diberi mandat untuk mentadbir negara, macam-macam yang telah diberikan kepada kita sebagai rakyat antaranya BR1M RM500, bantuan persekolahan RM100, baucer pembelian buku RM200, komputer netbook 1Malaysia, durian runtuh untuk peneroka Felda, dan banyak lagi. Ia selari dengan slogan kerajaan UMNO / BN "Janji Ditepati".

Tugas kita kini hanya perlu berhadapan dengan pembangkang yang bertubi-tubi wujudkan fitnah sehingga kereta kena cat pun dituduhnya UMNO, kereta dia terbakar pun tuduh UMNO, kita tak boleh duduk diam aja.

Kita jangan hanya setakat berebut jawatan nak jadi pemimpin. Tapi bila berhadapan dengan fitnah pembangkang, kita biarkan sahaja kerja ini kepada agensi kerajaan. Ini tak boleh.

Ini peranan dan tanggungjawab kita sebagai rakyat dan ahli UMNO, Bila penceramah turun, kita turun ramai-ramai, dengar ceramah dan siarkan pada blog blog dan bagi maklum kepada orang kampung. Bila di kedai kopi orang bercerita, kita boleh jawab dan terangkan.

Sejak akhir-akhir ini pembangkang dilihat memainkan peranan yang aktif untuk menyerang UMNO/BN bagi mengambil kesempatan mewujudkan sentimen kebencian rakyat kepada kerajaan pusat dan kerajaan negeri. Terbaru isu di Pengerang, mereka telah menjemput orang luar dari negara ini saperti wakil-wakil aktivis dari Taiwan, bertujuan untuk menghasut penduduk agar menolak pembangunan RAPID Pengerang.

Golongan ini yang menentang projek RAPID di Pengerang, kerana mereka tahu orang Melayu akan dapat untung. Projek ini akan memberi kekayaan dan faedah kepada anak cucu kita nanti. Bila projek RAPID naik, ada negara lain yang akan rugi besar. Faham-faham sajalah. Lebuhraya Desaru – Senai memudahkan perhubungan. projek belum naik sudah dapat lebuhraya. Keluarga balik untuk beraya pun senang.

Sebagai tindakan balas bagi menghadapai asutan pembangkang melalui aktivis import dari Taiwan ini, UMNO Bahagian dan Parlimen Pengerang telah menjalinkan kerjasama dengan wakil-wakil NGO belia Pengerang untuk menyerang balas serangan tersebut. Contohnya kita telah mengadakan beberapa siri ceramah dengan menjemput Saudara Zahid Mat Arip (Mursyidul Am TIBAI), Dr Mohd Fairus Kamaruddin (Mantan Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang II), Saudara Lokman Adam (Ceramah Bongkar) dan yang terbaru Shahibul Samahah Ybgh Datuk Noh Gadut (Penasihat Agama Johor).

Ia bertujuan untuk membolehkan rakyat mendapat maklumat terkini berkenaan isu-isu yang dibangkitkan oleh pembangkang. Dan kini kita sedang merancang untuk menjemput YB Datuk Dr Hassan Ali (Mantan EXCO Agama Selangor merangkap Pesuruhjaya Pas Selangor), YB Datuk Zulkifli Nordin (Bekas Peguambela Anwar Ibrahim), Umi Hafilda (Adik kepada Azmin Ali) untuk mengadakan roadshow ceramah. Antara lainnya ia bertjuan untuk membolehkan rakyat sedar dan tahu wajah-wajah pembangkang yang kononnya mahu membela isu rakyat.

Peranan kita sebagai ahli UMNO bukan sekadar datang mesyuarat dan nak dapat manfaat. Peranan kita lebih daripada itu, iaitu membina kekuatan parti. Bukan sahaja semasa pilihanraya. Sebelum dan selepas pun kita tetap ada peranan.

Apakah akan terjadi bila UMNO kalah? Barisan kalah? Kita kena halau. Nak buat mesyuarat di dewan pun belum tentu boleh lihat sahaja pengalaman di Terengganu semasa di tadbir oleh Parti PAS. Tengok saja apa yang berlaku di Selangor. Sebelum ini mana ada pemimpin kafir harbi masuk masjid sampaikan tazkirah? Di Selangor, hari-hari gunakan masjid walaupun di bulan ramadhan yang suci, untuk tazkirah politik dan hina pemimpin UMNO dan Barisan nasional.

Janganlah kita nak sangat mengejarkan pangkat. Tapi tak pernah turun dengar ceramah dan mengambil tahu isu semasa.

Memang benar UMNO dilahirkan di negeri Johor. Oleh itu pemimpin UMNO Johor mesti berbeza dengan UMNO lain. Lain negeri lain pendekatan, Sejauh mana pun kita tak suka pemimpin tertentu, yang penting kita kena pastikan parti mesti menang.

Kalau kita tak dilantik dan dipilih orang baru, kita tetap beri sokongan. Kalah menang adat bertanding, bila kalah, sama-sama sokong yang menang. Tak ada pemimpin boleh simpan kerusi sampai mati. Jawatan bukan boleh sampai kubur. Pak lah pun sanggup turun pasal dia tahu orang UMNO marah. Tukar Paklah ambil Datuk Najib. Tapi Paklah tetap setia dengan UMNO.

Jangan macam Anwar, Ketika didalam UMNO tak dapat jadi Perdana Menteri, dia bentuk parti Keadilan. Tak kan kita nak ikut dia, bila kalah bertanding wujud satu parti lawan UMNO. Kita tak boleh ikut sifat saperti parti Keadilan.

Orang UMNO jangan sibuk nak minta kontrak dan saham tapi bila nak lawan Anwar dan pembangkang, kita lari meninggalkan parti. Untuk apa kita perlu takut dengan Anwar?. Sekarang Anwar Ibrahim dah tunjuk perangainya. Dia tunjukkan baunya sebagai pemimpin bangsat. Apa nak takut dengan dia. Dalam mesyuarat pembangkang dia maki hamun pemimpin pemimpin UMNO dan BN.

Dan kita tidak perlu menjadi hipokrit, semua pemberian kerajaan kita ambil,tetapi dalam masa yang sama kita tak mahu membela kerajaan yang menyuapkan reseki ke mulut kita.

KEpada AHli Parti UMNO, janganlah kita fikir hanya dengan mengundi, hadir mesyuarat dan berhari raya kita sudah tunjukan kasih sayang pada parti.

Kita mesti tunjukkan kasih sayang dan komitmen kita pada parti melalui menyokong program dan bersuara lantang menentang pembangkang dan menetukan keluarga sedara mara dan sahabat sokong parti UMNO dan BN.

Jangan cakap di mulut sahaja, Kalau sayang kena tunjuk. Tak kan tunjuk sayang 5 tahun sekali keluar mengundi. Tunjuk kasih sayang pada UMNO dan BN. Buat rakan rakan di Pengerang, orang berbudi, kita berbalas budi. orang bermusuh, kita berbaik dengan musuh kerana Allah mengetahui segala kejadian.

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved