ads

Ahad, 20 April 2014

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


Ceramah Keibubapaadn Dan Akujanji <b>Di</b> SK <b>Lok Heng</b> - TeRaTaK <b>...</b>

Posted: 10 Mar 2014 10:42 PM PDT

Bismillahirrahmannirrahim.. Bila si manis menulis (^_^)

Asalamualaikum kepada semua pembaca blog cikgu. Lambat sedikit cikgu kemaskini berkaitan ceramah di SK Lok Heng ini. Hari ini baru berkesempatan.

Ini ceramah cikgu yang kedua di SK Lok Heng untuk tahun 2014 ini. Alhamdulillah sudah 2x mereka panggil cikgu untuk berkongsi ilmu. Setakat memberi info yang cikgu tahu tiada salahnya kan..

Cikgu diminta untuk memberikan panduan pada para ibu dan ayah bagaimanakah cara yang betul untuk mendidik anak menjadi pelajar yang cemerlang bukan sahaja dari segi pencapaian akademik tapi juga dari segi sahsiahnya. Haaa ini yang cikgu suka bila bab sahsiah ni. Banyak yang cikgu sentuh lebih-lebih lagi gejala sosial selari dengan kemajuan teknologi sekarang ini.

cikgu berkongsi tips dan petua untuk mendidik anak dengan didikan dan cara yang betul. sebab ada ibu ibu dan ayah ayah yang mungkin "syok sendiri" hehehhee...

Banyak soalan yang cikgu dapat dari para ibu-ibu antaranya:
-sesuai tak hantar anak pi tuition malam
-macam mana nak atasi anak yang suka berbohong
-bila anak balik sekolah dah penat, bagaimana nak bantu anak atasi kepenatan bila disuruh buat latihan
-nak tahu cara agar anak boleh bercerita masalah dengan ibu bapa seperti kawan
-cara meluangkan masa sebab bekerja dan jarang jumpa anak

kemudian cikgu teruskan dengan akujanji. Rasanya pembaca blog cikgu pun dah tahu macam mana proses akujanji itu dijalankan.. kali ni cikgu buat seperti biasa cumanya ada ikrar dari murid kepada guru, ibubapa dan diri sendiri.. kemudian ikrar ibu pada murid dan sekolah pula..



01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


lebih 900 penduduk <b>di johor bahru</b> melakukan <b>...</b> - Omak Kau!!!!

Posted: 05 Apr 2014 05:55 PM PDT

JOHOR BAHRU – Keluhan, rungutan dan kekecewaan sukar digambarkan lebih 900 penduduk yang telah membeli rumah flat Taman Mount Austin, di sini selepas projek dijanjikan siap pada 2008 sehingga kini masih terbengkalai.

Pengerusi Pembeli Rumah Flat Taman Mount Austin, Suhaimi Mat Isa, 37, berkata, daripada 10 blok yang mempunyai 911 unit, hanya sebuah blok sahaja berjaya disiapkan pemaju tahun lalu.

Bagaimanapun menurutnya, kediaman yang mula didiami seramai 126 keluarga itu berdepan masalah apabila bukan sahaja tidak dilengkapkan dengan kemudahan asas, malah rumah di tingkat paling atas mengalami kebocoran dan paling bawah berdepan sistem saliran tersumbat.

"Kami duduk dalam keadaan terbengkalai kerana longkang tidak diselenggara dengan baik dan urusan sampah-sarap tidak diuruskan sehingga kami terpaksa mengambil inisiatif sendiri membakar sampah secara bergilir-gilir.

"Mereka siapkan projek dalam keadaan kelam-kabut sehingga ada antara kami yang berdepan masalah bumbung bocor di tingkat paling atas dan masalah sistem saliran yang tersumbat di tingkat paling bawah," katanya kepada pemberita, semalam.

Pembeli sudah bosan

Penyelia, Anuar Othman, 46, berkata, pembeli sudah bosan dan tidak tahu hendak mengadu dengan siapa lagi supaya projek perumahan itu dapat disiapkan segera kerana masing-masing terpaksa menanggung beban hutang bank dan bayaran rumah sewa.

Menurutnya, selepas beberapa perbincangan diadakan bersama pemaju sebelum ini, mereka memberi alasan berdepan masalah dana yang tidak mencukupi, tetapi masih mahu meneruskan projek itu.

"Mereka (pemaju) seolah-olah menggantung kami seperti tidak bertali, sedangkan setiap bulan sejak 2002 kami terpaksa menanggung beban bayaran dengan pihak bank dan bayaran rumah sewa.

"Kami merayu kerajaan tolonglah ambil tindakan segera kerana kami sudah buntu dan tidak tahu hendak mengadu dengan siapa lagi, sedangkan secara terang-terangan mereka telah menipu kami dengan pelbagai janji," katanya.

Pembantu Kemas, Siti Zaharah Mustafa berkata, hasrat untuk memiliki rumah sendiri masih belum tercapai, sedangkan segala bayaran telah dilakukan sejak membeli rumah berkenaan pada 2004.

Menurutnya, dalam keadaan kos sara hidup yang semakin meningkat, mereka sekeluarga dalam keadaan tersepit kerana perlu memperuntukkan lebih RM700 untuk kos kediaman termasuk bayaran rumah yang dibeli.

"Sedih dan kecewa sehingga tak dapat digambarkan kerana hasrat untuk memiliki dan mendiami rumah sendiri masih kabur, sedangkan setiap bulan kami terpaksa menanggung bayaran bank dan sewa rumah.

"Masa mula-mula nak beli dulu, macam-macam mereka janjikan dan kami memang tak menyangka boleh jadi sampai macam ni.

"Kami merayu dan berharap pihak bertanggungjawab dapat memainkan peranan dalam hal ini kerana kami dah tak tahu nak buat apa lagi. Kasihanilah kami dan bantulah kami," katanya.

Kontraktor beri jaminan projek akan siap

Dalam pada itu, wakil kontraktor yang dikenali sebagai Errick ketika dihubungi Sinar Harian berkata, pihaknya sedang berusaha untuk menyiapkan projek itu walaupun bergerak secara perlahan.

"Saya tak mahu komen banyak, cuma saya boleh bagitahu projek tetap akan disiapkan. Apa-apa hal boleh berhubung dengan bos," katanya.

Bagaimanapun apabila diminta nombor 'bos' untuk dihubungi, dia memberi alasan tiada dalam simpanan.

Sementara itu, Ahli Parlimen Tebrau, Datuk Khoo Soo Seang berkata, pihaknya sebelum ini telah memanjangkan perkara itu kepada Kementerian Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan untuk mengisytiharkan projek perumahan terbengkalai bagi menggantikan pemaju baharu.

"Sebelum saya menjadi Ahli Parlimen saya sudah memanjangkan perkara itu kepada pihak kementerian, tetapi pemaju ketika itu tidak bersetuju dan masih mahu meneruskan projek itu apabila tindakan menggantikan pemaju baharu ingin dibuat," katanya.

Katanya, tindakan terbaharu, beliau ada menyuarakan secara lisan kepada Timbalan Menteri  Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Halimah Mohamed Sadique, selain bakal menyusul dengan surat rasmi kepada menteri terlibat.

"Saya akan segerakan membawa perkara ini kepada menteri bertanggungjawab supaya mencari jalan untuk menyelamatkan projek ini dan memenuhi hasrat pembeli memiliki rumah sendiri selaras dengan bayaran yang telah dibuat," katanya.

DIMANA UMNO KUAT DI SITU RAKYAT AKAN DI LAYAN MACAM WARGA BANGSAT .. BN MENANG RAKYAT SENANG DI PERBODOHKAN.

01 di pengerang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pengerang - Google Blog Search


Bersatu Menolak Pembangkang <b>di Pengerang</b> | OB21NET

Posted: 03 Sep 2012 10:48 AM PDT


Kebelakangan ini pembangkang dilihat semakin biadap dan terdesak untuk meraih simpati rakyat. Pelbagai cara telah mereka lakukan untuk menghina dan memalukan pimpinan kita. Yang terbaru ketika sambutan ambang merdeka baru-baru ini, gambar YAB Datuk Seri Najib telah dipijak, dibakar dan dikoyakkan tidak cukup dengan itu ada dikalangan penyokong mereka yang tergamak untuk menunjukkan gaya membuangkan najis di atas gambar Datuk Seri Najib.

Mereka juga telah mengajar anak-anak muda yang menyokong ideologi pembangkang untuk mengedarkan risalah untuk menukarkan bendera jalur gemilang dengan bendera yang mirip dengan negara-negara jiran. Yang paling menyedihkan bendera baru tersebut dengan sengaja telah dihilangkan warna kuning sebagai lambang institusi Diraja kita.

Ia seolah-olah mahu menghapuskan kuasa dan kedaulatan raja-raja Melayu yang merupakan benteng terakhir untuk bangsa kita. Persoalannya dengan menghapuskan simbol kedaulatan institusi raja-raja, apakah mereka mahu mewujudkan sebuah negara republik seperti negara jiran?

Oleh yang demikian adalah menjadi kewajipan dan tanggungjawab setiap dari kita untuk memastikan UMNO / BN mendapat kemenangan yang besar dalam PRU13 nanti. Kalau boleh biarlah ia menjadi kemenangan yang paling hebat dalam sejarah politik negara ini.

Ia sebagai tanda terima kasih kita kepada YAB Perdana Menteri yang telah berusaha untuk memberikan yang terbaik buat semua rakyat. Semenjak Datuk Sri Najib diberi mandat untuk mentadbir negara, macam-macam yang telah diberikan kepada kita sebagai rakyat antaranya BR1M RM500, bantuan persekolahan RM100, baucer pembelian buku RM200, komputer netbook 1Malaysia, durian runtuh untuk peneroka Felda, dan banyak lagi. Ia selari dengan slogan kerajaan UMNO / BN "Janji Ditepati".

Tugas kita kini hanya perlu berhadapan dengan pembangkang yang bertubi-tubi wujudkan fitnah sehingga kereta kena cat pun dituduhnya UMNO, kereta dia terbakar pun tuduh UMNO, kita tak boleh duduk diam aja.

Kita jangan hanya setakat berebut jawatan nak jadi pemimpin. Tapi bila berhadapan dengan fitnah pembangkang, kita biarkan sahaja kerja ini kepada agensi kerajaan. Ini tak boleh.

Ini peranan dan tanggungjawab kita sebagai rakyat dan ahli UMNO, Bila penceramah turun, kita turun ramai-ramai, dengar ceramah dan siarkan pada blog blog dan bagi maklum kepada orang kampung. Bila di kedai kopi orang bercerita, kita boleh jawab dan terangkan.

Sejak akhir-akhir ini pembangkang dilihat memainkan peranan yang aktif untuk menyerang UMNO/BN bagi mengambil kesempatan mewujudkan sentimen kebencian rakyat kepada kerajaan pusat dan kerajaan negeri. Terbaru isu di Pengerang, mereka telah menjemput orang luar dari negara ini saperti wakil-wakil aktivis dari Taiwan, bertujuan untuk menghasut penduduk agar menolak pembangunan RAPID Pengerang.

Golongan ini yang menentang projek RAPID di Pengerang, kerana mereka tahu orang Melayu akan dapat untung. Projek ini akan memberi kekayaan dan faedah kepada anak cucu kita nanti. Bila projek RAPID naik, ada negara lain yang akan rugi besar. Faham-faham sajalah. Lebuhraya Desaru – Senai memudahkan perhubungan. projek belum naik sudah dapat lebuhraya. Keluarga balik untuk beraya pun senang.

Sebagai tindakan balas bagi menghadapai asutan pembangkang melalui aktivis import dari Taiwan ini, UMNO Bahagian dan Parlimen Pengerang telah menjalinkan kerjasama dengan wakil-wakil NGO belia Pengerang untuk menyerang balas serangan tersebut. Contohnya kita telah mengadakan beberapa siri ceramah dengan menjemput Saudara Zahid Mat Arip (Mursyidul Am TIBAI), Dr Mohd Fairus Kamaruddin (Mantan Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang II), Saudara Lokman Adam (Ceramah Bongkar) dan yang terbaru Shahibul Samahah Ybgh Datuk Noh Gadut (Penasihat Agama Johor).

Ia bertujuan untuk membolehkan rakyat mendapat maklumat terkini berkenaan isu-isu yang dibangkitkan oleh pembangkang. Dan kini kita sedang merancang untuk menjemput YB Datuk Dr Hassan Ali (Mantan EXCO Agama Selangor merangkap Pesuruhjaya Pas Selangor), YB Datuk Zulkifli Nordin (Bekas Peguambela Anwar Ibrahim), Umi Hafilda (Adik kepada Azmin Ali) untuk mengadakan roadshow ceramah. Antara lainnya ia bertjuan untuk membolehkan rakyat sedar dan tahu wajah-wajah pembangkang yang kononnya mahu membela isu rakyat.

Peranan kita sebagai ahli UMNO bukan sekadar datang mesyuarat dan nak dapat manfaat. Peranan kita lebih daripada itu, iaitu membina kekuatan parti. Bukan sahaja semasa pilihanraya. Sebelum dan selepas pun kita tetap ada peranan.

Apakah akan terjadi bila UMNO kalah? Barisan kalah? Kita kena halau. Nak buat mesyuarat di dewan pun belum tentu boleh lihat sahaja pengalaman di Terengganu semasa di tadbir oleh Parti PAS. Tengok saja apa yang berlaku di Selangor. Sebelum ini mana ada pemimpin kafir harbi masuk masjid sampaikan tazkirah? Di Selangor, hari-hari gunakan masjid walaupun di bulan ramadhan yang suci, untuk tazkirah politik dan hina pemimpin UMNO dan Barisan nasional.

Janganlah kita nak sangat mengejarkan pangkat. Tapi tak pernah turun dengar ceramah dan mengambil tahu isu semasa.

Memang benar UMNO dilahirkan di negeri Johor. Oleh itu pemimpin UMNO Johor mesti berbeza dengan UMNO lain. Lain negeri lain pendekatan, Sejauh mana pun kita tak suka pemimpin tertentu, yang penting kita kena pastikan parti mesti menang.

Kalau kita tak dilantik dan dipilih orang baru, kita tetap beri sokongan. Kalah menang adat bertanding, bila kalah, sama-sama sokong yang menang. Tak ada pemimpin boleh simpan kerusi sampai mati. Jawatan bukan boleh sampai kubur. Pak lah pun sanggup turun pasal dia tahu orang UMNO marah. Tukar Paklah ambil Datuk Najib. Tapi Paklah tetap setia dengan UMNO.

Jangan macam Anwar, Ketika didalam UMNO tak dapat jadi Perdana Menteri, dia bentuk parti Keadilan. Tak kan kita nak ikut dia, bila kalah bertanding wujud satu parti lawan UMNO. Kita tak boleh ikut sifat saperti parti Keadilan.

Orang UMNO jangan sibuk nak minta kontrak dan saham tapi bila nak lawan Anwar dan pembangkang, kita lari meninggalkan parti. Untuk apa kita perlu takut dengan Anwar?. Sekarang Anwar Ibrahim dah tunjuk perangainya. Dia tunjukkan baunya sebagai pemimpin bangsat. Apa nak takut dengan dia. Dalam mesyuarat pembangkang dia maki hamun pemimpin pemimpin UMNO dan BN.

Dan kita tidak perlu menjadi hipokrit, semua pemberian kerajaan kita ambil,tetapi dalam masa yang sama kita tak mahu membela kerajaan yang menyuapkan reseki ke mulut kita.

KEpada AHli Parti UMNO, janganlah kita fikir hanya dengan mengundi, hadir mesyuarat dan berhari raya kita sudah tunjukan kasih sayang pada parti.

Kita mesti tunjukkan kasih sayang dan komitmen kita pada parti melalui menyokong program dan bersuara lantang menentang pembangkang dan menetukan keluarga sedara mara dan sahabat sokong parti UMNO dan BN.

Jangan cakap di mulut sahaja, Kalau sayang kena tunjuk. Tak kan tunjuk sayang 5 tahun sekali keluar mengundi. Tunjuk kasih sayang pada UMNO dan BN. Buat rakan rakan di Pengerang, orang berbudi, kita berbalas budi. orang bermusuh, kita berbaik dengan musuh kerana Allah mengetahui segala kejadian.

Beri Komen Anda

Komen

01 di senai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di senai - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di senai</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Apr 2014 03:37 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di senai</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2014 03:09 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di senai</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2014 03:48 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di senai</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Mar 2014 03:21 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Warga Jerman ditahan <b>di Senai</b> disyaki seludup dadah ABN News <b>...</b>

Posted: 21 Jan 2014 10:45 PM PST

JOHOR BAHRU – Seorang lelaki Jerman ditahan di Lapangan Terbang Antarabangsa Senai di sini Ahad lalu kerana disyaki menyeludup masuk dadah jenis methamphetamine ke negara ini.

Lelaki berusia 20 tahun itu ditahan Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) Johor, setelah imbasan awal yang dibuat terhadap sebuah bagasi mengandungi enam tas tangan wanita, menunjukkan objek yang meragukan.

"Lelaki itu tiba di sini dengan penerbangan Malaysia Airlines (MAS) dari Lapangan Terbang Antarabangsa KL (KLIA) dan ini merupakan kali kedua dia memasuki negara ini," kata Pengarah Kastam Johor Datuk Ramli Johari.

Bercakap pada sidang akhbar di sini beliau berkata, hasil pemeriksaan rapi yang dibuat di hadapan lelaki itu, pihaknya mendapati terdapat empat bungkusan yang dibalut dengan kertas karbon disorokkan di bahagian lapisan bawah di dalam empat tas tangan terbabit.

Keempat-empat bungkusan itu mengandungi ketulan kristal dipercayai methamphetamine dengan anggaran berat 3.308 kilogram dan ditaksir bernilai RM628,520.

Lelaki itu kini ditahan reman sehingga 1 Februari untuk siasatan di bawah Akta Dadah Berbahaya 1952.

Sementara itu, Ramli memberitahu bahawa sepanjang tahun 2013 JKDM Johor berjaya mematahkan 10 kes penyeludupan dadah.

Tujuh daripadanya melalui pintu masuk Lapangan Terbang Antarabangsa Senai, dua kes di pejabat pos dan satu kes di Jeti Kukup.

"Kesemuanya melibatkan rampasan dadah berjumlah 43.657 kilogram dengan nilai taksiran RM6.2 juta," katanya. – Bernama

Jawatan Kosong <b>di Senai</b> Airport Terminal Services Sdn Bhd <b>...</b>

Posted: 18 Dec 2013 11:17 PM PST


Logo-Senai-Airport

Jawatan Kosong di Senai Airport Terminal Services Sdn Bhd Disember 2013 Terkini :

Tags : jawatan kosong kulaijawatan kosong senai airport 2013kerja kosong di lapangan terbangkekosongan jawatan di Airport senai johorkerani di kulai 2014kerja di lapangan terbangkerja kosong 2014 di kulaikerja kosong airport senaikerja kosong di kulaikerja kosong di senai jayakerja kosong jawatan 2014 johor senaikerja kosong kulaijayapekerjaan di kulai johor bahrupolis bantuan airport senaiwelder kosong senaicari kerja kosong di senaijawatan kosong sambilan di senai lapangan terbangcarian kerani di kulaijaya johorjawatan kosong admin clerk di senai airpotjawatan kosong di airport johorjawatan kosong di airport senai 2013jawatan kosong di kulaijaya johorjawatan kosong di lapangan terbang johor Disember 2013jawatan kosong di lapangan terbang senaijawatan kosong di senai
Jawatan Kosong di Senai Airport Terminal Services Sdn Bhd Disember 2013

01 di labis - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di labis - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di labis</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Apr 2014 07:12 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di labis</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Mar 2014 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

My Own Dot Com: Satay <b>Labis</b> Bukit Jelutong

Posted: 30 Mar 2014 05:20 PM PDT

Akhirnya saya dapat juga menikmati keenakan Satay Labis di Bukit Jelutong. Rupa-rupanya beberapa hari sebelum ini ketika saya berkunjung ke gerai Satay Labis dan kecewa mendapati gerainya tutup, rupa-rupanya sebab musabab ia tutup adalah kerana catuan air. 
Harga Satay Labis ini adalah sestandard harga satay-satay yang lain di Shah Alam. 15 cucuk ayam dan 15 cucuk daging beserta bawang (atas permintaan) dan timun serta sambal kacang yang seenak rasa menjadi menu kami sekeluarga. Harga lebih kurang RM 2+ sahaja. 
Sesiapa yang nak merasa Satay Labis ini, gerainya terletak di Restoran Mamak berhadapan Kafe An Nur Bukit Jelutong. Siapa yang tahu My Mydin Bukit Jelutong, gerai Satay Labis ini berada dibelakang My Mydin. 
Saya difahamkan oleh owner gerai bahawa kemungkinan dia akan buka satu kedai satay Labis di Shah Alam, bagaimanapun semuanya masih dalam perancangan. 

01 di plentong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di plentong - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di plentong</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2014 07:32 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di plentong</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2014 07:24 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di plentong</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Mar 2014 07:50 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di plentong</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Mar 2014 07:15 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di plentong</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jan 2014 07:11 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Perjumpaan tidak dirancang <b>di Plentong</b>,Johor Bharu pd malam ini <b>...</b>

Posted: 13 Sep 2013 03:11 AM PDT

Mengikut jadual awal, saya sepatutnya bermalam di Spore mlm ini. Akan tetapi, terlanjur saya berada di Johor Bharu,sahabat-sahabat yg berada disini ingin berjumpa saya.

Oleh itu, sesiapa yang berhajat untuk dtg ke perjumpaan mlm ini,
sil hubungi Tn.Guru Syawal di HP: 016-7976741 utk maklumat lanjut.
Lokasi : Restoran Permas Jaya, Plentong
Jam : 9 mlm
Sekian.terima kasih.

BLOG JOHOR: 01 <b>di plentong</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Oct 2013 07:18 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di plentong</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Sep 2013 07:13 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di plentong</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Sep 2013 07:20 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di plentong</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Sep 2013 07:12 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di plentong</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Sep 2013 07:19 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di plentong</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Sep 2013 07:04 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di plentong</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Sep 2013 07:37 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di plentong</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Sep 2013 07:21 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di plentong</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Sep 2013 07:18 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Prima Riders Cycling Club (PRCC): <b>Plentong</b> Epic Ride 2013 - 26 <b>...</b>

Posted: 27 May 2013 05:47 AM PDT

Plentong Epic Ride 2013 penganjuran kali ke-4 oleh Cyclemotion dan merupakan penyertaan kali ketiga setelah berehat selama setahun pada 2012. Makin hebat serta mencabar trek pada kali ini walaupun terdapat laluan yang sama tetapi keseronokan tetap terasa. Tak perlu diulas tentang trek yang disediakan memang cukup mencabar serta memenatkan. Laluan singletrek memang terbaik...puas melayan singletrek yang disediakan.... memang cukup berbaloi dengan keadaan trek yang kurang berlumpur serta licin disebabkan bukan diadakan pada bulan November seperti tahun sebelumnya.

Walaupun hujan turun dengan lebatnya diakhir kayuhan namun sedikit pun tidak mematahkan semangat untuk berkayuh sehingga ke garisan penamat. Trek Plentong merupakan antara trek yang terbaik yang terdapat di Malaysia.....bersabar menanti Plentong Epic Ride 2014 pada tahun hadapan....

Plate Number yang menarik...masih mengekalkan size yang kecil...

Berdebar di garisan permulaan....

Bersama Fairuz....seperti tahun sebelumnya...

Front rider....ramai warganegara luar dari Singapore yang terdiri dari pelbagai negara...

Briefing dari Saudara Ayup....
Seramai lebih kurang 800 penyertaan pada kali ini...
Pelbagai negara menyertai epic kali ini....

Kayuhan bermula pada pukul 8.20 pagi...
Bukit yang pertama didaki...dulu bukit ini merupakan bukit check point yang terakhir sebelum menuju garisan penamat....berkayuh melawan arah pada kali ini...

Pendakian yang tak sudah-sudah telah bermula...

Antara laluan yang menarik...pokok berkanopi....dulu merupakan check point keempat...

Pendakian di ladang sawit...
Pendakian di menara pencawang....
Check Point 1....sampai pada pukul 9.45am....baru 17km...dulu kawasan ini merupakan tempat menunggu kepada rider-rider yang chicken loop....
Pendakian di menara pencawang sekali lagi.... kali ini lebih tinggi lagi....adduuhhh..letihnya...

Sampai di puncak pencawang.....

Ingatkan dah sampai puncak...dah tak ada climbing...rupanya kat depan sayup jea bukit....

Layan downhill dulu... lepas ini nak kena climbing lagi....
Alamak....kawasan berlumpur pulak...habis kasut tenggelam...

Dah tak larat...tolak jea laa.... sayup jea tengok bukit kat belakang tuu....

Sampai di Check Point 2 pada pukul 11.30am....

Kawasan terbuka....panas betul time nie....
Check Point 3...sampai pukul 12.40pm....

Refill air dulu.... cuaca panas...

Laluan anak sungai seperti tahun sebelumnya....cuaca sudah mula berubah...mendung nak hujan.....

Sampai di garisan penamat dalam keadaan hujan lebat pada pukul 1.33pm....
Acara lucky draw dalam keadaan hujan lebat...

Acara diadakan di gelanggang basketball Kampung Plentong Baru...

Hadiah kenangan dari Plentong Epic Ride...

Puncak paling tinggi...400ft

Jarak keseluruhan lebih kurang 50 kilometer...

Prince Town Knight: <b>Plentong</b> Epic Ride 2013.

Posted: 27 May 2013 01:55 AM PDT

Plentong Epic Ride Review :
Tahniah kepada otai2 Cyclemotion di atas penganjuran PER13 yang cukup cemerlang. Bukan mudah ye nak buat trail 52km Offroad mcm tu.. korang cakap la marking tak clear la..tak jumpa CP1 laa.. itula.. inilaa cabaran EPIC.. kan Cap Ayam Tua dah cakap .. kalo 50m tak jumpa marking terus patah balik..
Aku yang ikut bro Sham, YB, Capt Neo  waktu nak buat trail ni beberapa minggu lps amat memahami kesusahan diorang.. terima kasih atas jasa diorang yg bawak aku masuk training di plentong & hasilnya.. Stumpjumper 29er Powered by Sram XX with snake skin renegade is the truely answer...  hehehe.. mmg advantage kat aku pasal sikit sebanyak aku tau pasal trail semalam.. tak sia2 pengorbanan tak masuk BP Cops event minggu lepas.
Adat main beskal.. suka.. duka.. jatuh.. bangun.. apapun yang penting semangat setia kawan..
No plate : Pastinya terbaik hasil tangan IR Azman Bilaji. Dia siap ada special plate ngan wajah terpampang kat depan. Kalo korang nak .. boleh order ngan hj.. murah je RM5 sekeping... ada sarung kepala.. yg lain2 entah aku pun x nengok lagi.. yg penting baju terbaik...
T Shirt - terbaik.. design cun.. takde tulang.. kain baik..
Walaupun captain neo ada masalah utk dptkan gelung dari redbull, giant @ S2H, saya rasa pintu gerbang yg sedia ada tu dah cukup baik.. kekalkan had maksimum registration kpd 800.. senang nak handle.. tak la sesak sgt kat starting line.. Traffic pun ok.. cuma bila nak masuk tu ada pulak sebijik estima nak lalu.. nasib baik sempat ketepi..
Memang terbaik.. cukup segala recepinya.. cuma takde rentas sungai je.. mmg ditunggu2 oleh rider2 tegar PTK yg gemarkan cabaran lasak.. kalo jambori tu 30-40km tak puas.. pukul 10.30 dah sampai finish line .. nah amik ko.. dengan marking trail yg agak mencabar.. antara punca Tuan Zali, Inspector Bilman, See, Lan Sawa & along yg tersesat tak jumpa CP1 & Bukit pencawang.. kesian diorang.. Boleh dikatakan semua rider PTK ada sesat sikit.. tetapi semuanya beringat.. 50m tak jumpa patah balik...
Starting to CP1 (17km)- awal2 je jumpa 2 batang sawit tumbang.. bila masa pulak la pokok ni tumbang..last week takde.. jamm sikit kat situ.. awal2 dah bagi bukit rumput .. jalan ke CP1 mmg memenatkan.. bukit tak abis2.. jalan x rata.. single trail ... bontot dah melecet ni... kat sinilah ramai rider yg sesat bila masuk single trail.. yang peliknya..macam mana diorang boleh jumpa marking jalan chicken route.. pelik aku.. kene check dgn Sham CM nie..
CP1-CP2 (14km) - di sini paling tough.. single trail sampai muntah.. bila lah nak abis.. tapi syok.. Rafid sampai mabuk.. sampai kat bukit pencawang mmg menolak lah.. dekat 100m menolak.. pergi nolak.. balik pun nolak.. mmg paling menguji mental ..  downhill best.. berlekuk lekuk...sampai bawah bubur.. bau mcm2..  bila dlm hutan pulak.. trail bubur.. mmg menjahamkan beskal.. mmg meletihkan.. 
Sampai CP2 .. dgr cerita ada BBQ.. tp aku tak dpt rasa.. sibuk kejor mat salleh..
CP2- CP3-CP4-Finish line  - kat sini dah relak sikit.. kudrat habis.. tinggal semangat ajelah yg tinggal.. nasib baik dia tak bagi lagi mcm CP1-CP2.. kalo tak pewai abis ni
4. Medal - Pun terbaik.. gantung kat leher lenguh tau.. lebih2 lagi sapa yg dapat emas berkilau2 tu.. hehehe.. yg silver.. bronze.. jgn kecewa.. lesen MTB tetap ada.. boleh tutup mulut Shukri yg sibuk je selama ni cerita pasal lesen ni..
5. Harta Rampasan - Hj man dapat bag deuter hasil cabutan mr T.. nie betul2 yea CAT.. bukan tipu tau.. Bilman menebus kekecewaan sesat dlm trail dgn bawak balik Fork Epicon.. Amir dpat t shirt.. boleh tahan jugak jugak hadiah kat sini
6. Makanan  - Paling mengecewakan.. aku ni orang jawa.. mestilah nak makan nasik.. manalah bole makan hot dog.. teringat lauk kampung sayur labu masak lemak, ikan kering, ayam ungkep, ikan kering, sambal belacan kat Janda Baik.. tapi apa boleh buat.. dah international event..
1. Hj Man paling kecewa semalam. Orang pertama sampai finish line. Beskal problem lagi.. itulah jgn sebut2 nak tukor beskal.. kan si lefty tu merajuk.. nah .. amik ko medal 999.. tp takpe yg penting ..balik bawak bag Deuter
2. Entah macam mana 2 anggota Polis kita boleh sesat? adakah suratan @ kebetulan? mmg terpancar wajah kecewa Tuan Zali & Bilman.. tidak dapat meneruskan kesinambungan pencapaian di BP Cops.
3. Ghost Rider.. YB Azhar.. tiba2 boleh ngayuh pulak.. tapi takpelah.. agaknya nak race ngan aku kot..
4. Saiful Adli @ Lobang juga kecewa.. tayar bocor di km13.. masa ni dia mmg dah jauh kat depan.. bayang dia terus hilang.. takpelah.. walaupun pancit masih dapat mas tau
5. Champ Army Aviation 2013, gugur di plentong.. silap strategi.. pulun awal sampai abis tenaga.. bila sampai CP2 terus gelap dunia.. takpe ateng ..cuba lagi.. siap nak buat perjanjian ngan ajip dan arief nak chicken bersama.. tapi berjaya jugak meneruskan kayuhan sampai ke finish line
6. Azmi.. kayuh santai katanya.. nak jaga tayar takut bocor.. janji dapat lesen.. tapi dgr kata kat bukit pencawang ada insiden "air panas..airpanas".. abis semua rider ketepi..
7. Yassin Paling mengejutkan.. hanya 2 rider dibelakang fauzan.. itu baru upgrade ztr ngan hub HOPE.. kalo dah tukor fork ngan frame carbon.. ehmmmm
8. Lukman.. abis 3 kiub power gel.. sebatang power bar.. itu pun krem..
9. Rafid..  biasanya orng pegi laut aje mabuk.. rupa2nya layan single trail kat plentong pun boleh mabuk...
10. Terima kasih buat Shukri & Sam combat yg jadik sweeper semalam..
11. Tahniah buat Noran.. walaupun chicken takpe.. janji enjoy.
Apa2pun tahniah juga buat crew2 ptk yg siap buat BBQ kat CP2.. rugi tak berenti semalam....
Mr T 31, Amir 40, Lobang 56, YB 70, Azmi 71, Lokman 76, Dayat 128, Arab Kapet 139, Fauzan 152, Yassin 154, Tok Moh 180, Salehudin, Ateng 231, Arief 232, Ajib 233, Epin 262..
Sesat tak jumpa CP1 .. Bilman, Tuan Zali, See, Along, Lan Sawa
Paling cepat sampai FInish LIne - Hj Man

Prima Riders Cycling Club (PRCC): <b>Plentong</b> Epic Ride 2013 - 26 <b>...</b>

Posted: 27 May 2013 05:47 AM PDT

Plentong Epic Ride 2013 penganjuran kali ke-4 oleh Cyclemotion dan merupakan penyertaan kali ketiga setelah berehat selama setahun pada 2012. Makin hebat serta mencabar trek pada kali ini walaupun terdapat laluan yang sama tetapi keseronokan tetap terasa. Tak perlu diulas tentang trek yang disediakan memang cukup mencabar serta memenatkan. Laluan singletrek memang terbaik...puas melayan singletrek yang disediakan.... memang cukup berbaloi dengan keadaan trek yang kurang berlumpur serta licin disebabkan bukan diadakan pada bulan November seperti tahun sebelumnya.

Walaupun hujan turun dengan lebatnya diakhir kayuhan namun sedikit pun tidak mematahkan semangat untuk berkayuh sehingga ke garisan penamat. Trek Plentong merupakan antara trek yang terbaik yang terdapat di Malaysia.....bersabar menanti Plentong Epic Ride 2014 pada tahun hadapan....

Plate Number yang menarik...masih mengekalkan size yang kecil...

Berdebar di garisan permulaan....

Bersama Fairuz....seperti tahun sebelumnya...

Front rider....ramai warganegara luar dari Singapore yang terdiri dari pelbagai negara...

Briefing dari Saudara Ayup....
Seramai lebih kurang 800 penyertaan pada kali ini...
Pelbagai negara menyertai epic kali ini....

Kayuhan bermula pada pukul 8.20 pagi...
Bukit yang pertama didaki...dulu bukit ini merupakan bukit check point yang terakhir sebelum menuju garisan penamat....berkayuh melawan arah pada kali ini...

Pendakian yang tak sudah-sudah telah bermula...

Antara laluan yang menarik...pokok berkanopi....dulu merupakan check point keempat...

Pendakian di ladang sawit...
Pendakian di menara pencawang....
Check Point 1....sampai pada pukul 9.45am....baru 17km...dulu kawasan ini merupakan tempat menunggu kepada rider-rider yang chicken loop....
Pendakian di menara pencawang sekali lagi.... kali ini lebih tinggi lagi....adduuhhh..letihnya...

Sampai di puncak pencawang.....

Ingatkan dah sampai puncak...dah tak ada climbing...rupanya kat depan sayup jea bukit....

Layan downhill dulu... lepas ini nak kena climbing lagi....
Alamak....kawasan berlumpur pulak...habis kasut tenggelam...

Dah tak larat...tolak jea laa.... sayup jea tengok bukit kat belakang tuu....

Sampai di Check Point 2 pada pukul 11.30am....

Kawasan terbuka....panas betul time nie....
Check Point 3...sampai pukul 12.40pm....

Refill air dulu.... cuaca panas...

Laluan anak sungai seperti tahun sebelumnya....cuaca sudah mula berubah...mendung nak hujan.....

Sampai di garisan penamat dalam keadaan hujan lebat pada pukul 1.33pm....
Acara lucky draw dalam keadaan hujan lebat...

Acara diadakan di gelanggang basketball Kampung Plentong Baru...

Hadiah kenangan dari Plentong Epic Ride...

Puncak paling tinggi...400ft

Jarak keseluruhan lebih kurang 50 kilometer...

<b>Plentong</b> Bakery & Catering: Durian Crepe <b>Di</b> Johor Bahru

Posted: 02 Sep 2013 02:45 AM PDT

Ramai yang mencari Durian Crepe di Johor Bahru... Premis kami terletak di Permas Jaya berhampiran Jusco Permas Jaya. Oleh itu..bagi yang mencari Durian Crepe Pasir Gudang, Durian Crepe Permas Jaya, Durian Crepe Plentong mahupun Durian Crepe Johor Bahru...anda boleh datang ke premis kami.
PlentongBC merupakan pengeluar durian crepe dari Disember 2012. Setiap hari produksi kami membuat durian crepe bagi menjamin kualiti dan kesegaran. Kami memilih durian yang terbaik bagi menjamin kesedapan durian crepe.
Bagi yang tidak berminat dengan durian...pilihan lain iaitu BlackForest Crepe dan juga Choc-Oreo Crepe boleh didapati di premis kami.

BLOG JOHOR: 01 <b>di plentong</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Mar 2014 07:50 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di plentong</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Mar 2014 07:09 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

<b>Plentong</b> Bakery & Catering: kek kukus buah-buahan <b>di</b> johor bahru

Posted: 29 Jul 2013 09:23 PM PDT

Salam Lebaran,

Sempena menyambut Aidilfitri..ramai diantara kita yang mencari kek kukus buah-buahan.. kami di Plentong Bakery mengukus setiap hari kek kukus buah-buahan. Masa yang diambil sekurang-kurangnya 5 jam bagi menghasilkan kek kukus buah-buahan yang berkualiti tinggi.

Bagi peminat kek kukus buah-buahan johor bahru, kek kukus buah-buahan pasir gudang,
kek kukus buah-buahan permas jaya, kek kukus buah-buahan plentong anda boleh datang ke premis kami di Permas Jaya.

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved