ads

Sabtu, 3 Mei 2014

01 di kota tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kota tinggi - Google Blog Search


MUSIM BUNGA <b>DI</b> BANDAR <b>KOTA TINGGI</b> | - Coretan Hati Kathy

Posted: 08 Apr 2014 06:30 PM PDT

~ Assalamualaikum,Salam 2014 ~


Bandar Kota Tinggi Johor.

Sekadar Coretan Dan Informasi Buat Semua Ikhlas Dari :KathyR'bain78

01 di tebrau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tebrau - Google Blog Search


<b>Di</b> temani Mahluk Halus dari tol <b>tangkak</b> - sudut bicara labu emas

Posted: 02 Apr 2014 12:49 PM PDT

Salam sejahtera dan salam hormat buat anda yang sudi bertandang ke teratak labu emas.semoga semuanya sihat dan di rahmati.

Saya ingin berkongsi sebuah pengalaman yang saya lalui pada awal tahun lepas.setelah sekian lama saya pendamkan kisah ini...pada hari tersebut...saya menghadiri jamuan makan (annual dinner) syarikat tempat saya berkerja di Damansara club House Kuala Lumpur.setelah majlis selesai lebih kurang 11malam.saya mengambi keputusan untuk balik ke Muar,Johor.sepanjang perjalanan dari Kuala Lumpur saya tidak mengalami kesesakan lalulintas.kerana tengah malam,kenderaan pun kurang.

            Sehinggalah saya tiba di tol Tangkak,waktu itu lebih kurang pukul 2pagi.bersama saya di plaza tol ketika itu sebuah kereta Honda Accord berwarna hitam.saya merasa lega kerana ada teman dalam perjalanan.namun selepas urusan di tol..setiba di persimpangan..ternyata Honda tadi menghala ke arah tangkak..maka tinggal lah saya seorang diri menempuh perjalanan ke muar.

Pada awal perjalanan tiada apa yang mencurigakan.mungkin penat agaknya...entah kenapa..setelah menghampiri kawasan perkuburan cina berhampiran sebuah bangunan seperti kilang..tiba-tiba kereta terasa mendak,pewangi Ambi pure beraroma rose kebiasaan nya wangi seluruh pelusuk kereta tiba-tiba hilang wangi nya...dan udara dalam kereta ketika itu berubah seakan-akan bau tanah paya..busuk serta hamis baunya...Ketika itu hanya Tuhan saja yang tahu perasaan takut menyelubungi.dalam hati ligat membaca Ayatul Qursi...terpandang melalui anak mata dari cermin pandang belakang,sesusuk tubuh kurang jelas duduk di sebelah penumpang.terasa lutut sejuk dan menggeletar..

Namun saya kuatkan hati agar tiada perkara buruk berlaku,bimbang juga jika terperanjat mahu ke gaung jadi nya.semakin kuat saya membaca Ayatul Qursi namun masih terasa kereta seakan-akan berat dan busuk,saya cuma bertawakal,dan amat menghairankan saya...kebetulan waktu itu tiada satu pun kenderaan yang lalu.jika ada warung atau kedai pastinya saya akan singgah sementara.namun suasana gelap sepanjang jalan mana mungkin akan ada kedai yang masih buka.Hampir 20minit benda tersebut menumpang,sehingga lah saya terpandang cahaya yang amatterang dari arah hadapan...syukur baru itu lah satu-satunya kenderaan yang saya temui sejak dari awal perjalanan dari tol tangkak tadi.setelah berselisih dengan lori tersebut..kereta mula berjalan dengan lancar serta berasa ringan...bau pun mula berkurangan.mungkin mahluk yang menumpang tadi dah turun.saya meneruskan perjalanan sehinggalah saya tiba di rumah hampir pukul 3pagi.syukur kerana tiada apa yang berlaku kepada saya.

01 di gelang patah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di gelang patah - Google Blog Search


Lim Kit Siang gagal jaga <b>Gelang Patah</b>? — KL-TODAY.COM

Posted: 29 Apr 2014 08:19 PM PDT

Walaupun Parlimen Gelang Patah milik DAP selepas Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang lepas, namun bagi penduduknya, MCA dan Barisan Nasional (BN) tetap menjadi tempat untuk mengadu segala permasalahan.Ini kerana anggota parlimennya, Lim Kit Siang yang juga Penasihat DAP jarang sekali pulang ke kawasan bertemu penduduk sebaliknya lebih banyak menghabiskan masa mencatur strategi parti di peringkat nasional.

Sebagai Ketua MCA Bahagian Gelang Patah, Jason Teoh kini merupakan individu paling penting membantu penduduk tempatan menyelesaikan pelbagai masalah – daripada isu penambakan pantai di Pendas sehinggalah kepada penipuan jual beli kereta terpakai.
-Rahsia "Pink"kan Puting Payudara Dalam Masa 3 Hari Sahaja!… KLIK SINI
-Cecair Perangsang Isteri, Kembalikan Masalah Dingin Seks Isteri Terhadap Suami! … KLIK SINI

Biar pun tidak pernah menolak mereka yang memerlukan bantuan, tetapi timbul juga tanda-tanya tentang fungsi Lim Kit Siang sebagai anggota Parlimen Gelang Patah.

"Anda boleh bertanya dengan penduduk Gelang Patah, di mana Lim Kit Siang ketika mereka amat memerlukan perkhidmatannya. Akhirnya, MCA dan Barisan Nasional jugalah yang menjadi tempat bagi penduduk tempatan untuk mengadu," katanya yang juga Pengerusi Biro Aduan MCA Pusat kepada MalaysiaGazette hari ini.
-Pam Besarkan Alat Lelaki No#1 Paling Laris Di UK!… KLIK SINI
-Hormon Pemikat Lelaki No#1 Paling Berkuasa Didunia! … KLIK SINI

Kit Siang katanya, hanya tahu "membakar" emosi pengundi supaya menyokong DAP pada pilihan raya umum yang lepas, tetapi tidak tahu berkhidmat kepada rakyat.

"Ada juga dalam kalangan mereka yang datang ke pusat perkhidmatan saya merupakan penyokong tegar DAP. Mulanya saya memarahi mereka, tetapi akhirnya saya tetap membantu menyelesaikan permasalahan mereka," katanya.

Teoh juga mendakwa tidak ada penduduk tempatan Gelang Patah yang memiliki nombor telefon peribadi Kit Siang bagi membolehkan mereka mengadu secara terus kepada pemimpin DAP itu tentang masalah mereka.

Berlainan dengan Kit Siang, nombor telefon peribadi Teoh disebarkan untuk pengetahuan penduduk Gelang Patah.

"Saya boleh jamin tidak ada penduduk Gelang Patah yang ada nombor telefon peribadi Kit Siang," katanya.

Pada PRU13 tahun lepas, Kit Siang menewaskan bekas Menteri Besar Johor Datuk Abdul Ghani Othman di dalam pertembungan di antara dua "gergasi" politik.

Menurutnya, beliau pernah mencabar penasihat DAP itu supaya jangan mengambil elaun atau gaji anggota parlimennya berikutan kegagalannya memberikan perkhidmatan kepada penduduk di Gelang Patah, tetapi cabarannya itu tidak dilayan oleh Kit Siang.

Dua bulan lepas, anggota sebuah persatuan nelayan di Gelang Patah mengadakan demonstrasi kecil-kecilan berikutan kegagalan Kit Siang sebagai wakil rakyat kawasan itu membela nasib mereka.

Menurut mereka, Kit Siang hanya menjadikan Parlimen Gelang Patah sebagai "hotel persinggahan" mereka.

malaysiagazette.com

01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


Kisah Seram Hantu Lilin <b>Di</b> Dataran Bandaraya <b>Johor Bahru</b> | Tabek <b>...</b>

Posted: 24 Apr 2014 08:55 PM PDT

Sekitar tahun 1995,Johor Bahru di gemparkan dengan kemunculan Hantu Lilin di Dataran Bandaraya Johor Bahru.Kisah bermula apabila satu keluarga beriadah di waktu malam sambil menikmati angin laut & pemandangan di Dataran Bandaraya.Mereka mengambil gambar di air pancutan yang terletak di tepi tangga menara jam.Selepas penat bergambar mereka pun pulang ke rumah dan keesokkannya menghantar rool filem kamera mereka untuk di cuci.(Zaman dulu belum ada Kamera Digital yea) .Sebaik di cuci dan gambar di amik mereka terperanjat apabila salah satu gambar mereka terdapat imej hantu sedang memegang lilin.

Untuk pengetahuan korang semua,masa tu aku bekerja sebagai kerani biasa di Pejabat Barita Harian & Metro Bandar Baru Uda sementara menunggu keputusan SPM keluar.Dua hari sebelum cerita ini keluar di Harian Metro, keluarga ini ada menghubungi pejabat Berita Harian untuk di beritahu tentang kejadian tersebut dan akulah yang menyambungkan talian mereka kepada wartawan Harian Metro.

Mulanya wartawan tidak percaya dan meminta mereka hadir dengan membawa gambar tersebut.Tapi bila mereka datang dan membawa gambar & negetif filem gambar hantu tersebut barulah wartawan percaya dan berjanji akan mengeluarkan cerita itu di Harian Metro.Aku dan beberapa pekerja yang lain sempat melihat gambar yang mereka bawa memang original dan tiada kesan teknik imposed pun.

 Sehari hari selepas itu Harian Metro pun mengeluarkan cerita "HANTU LILIN " di muka surat depan berserta gambar yang mereka dapat.Kalau tak silap aku itulah kali pertama Harian Metro Johor mencapai jualan 1juta naskah.Telefon kat pejabat aku berdering-deriang dari pagi sampai ke malam sampai aku tak larat nak menjawap untuk disambungkan ke wartawan.Aku yang bukan wartawan ini pun dah jadi macam diaorang menjawap segala pertanyaan berkenaan gambar tersebut.Kecoh & heboh satu Johor sampaikan Mufti pun beri komen di rancangan TV dan surat khabar keesokkannya.

DATARAN BANDARAYA yang dulunya tempat melepak dan memadu kasih bagi pasangan yang bercinta menjadi sunyi sepi lebih-lebih lagi pada waktu malam.Tak ada seorang umat pun kelihatan merayau di waktu malam seperti selalu.Lebih kurang setahun jugak lah tempat tu jadi sunyi sepi.Tapi sekarang pembangunan di sekitarnya menjadikan Dataran Bandaraya Johor Bahru salah satu destinasi pasti lawat di Johor Bahru.

Dataran Bandaraya Johor Bahru sekarang di waktu malam..sumber : riodenaz.blogspot.com

01 di tangkak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tangkak - Google Blog Search


<b>Di</b> temani Mahluk Halus dari tol <b>tangkak</b> - sudut bicara labu emas

Posted: 02 Apr 2014 12:49 PM PDT

Salam sejahtera dan salam hormat buat anda yang sudi bertandang ke teratak labu emas.semoga semuanya sihat dan di rahmati.

Saya ingin berkongsi sebuah pengalaman yang saya lalui pada awal tahun lepas.setelah sekian lama saya pendamkan kisah ini...pada hari tersebut...saya menghadiri jamuan makan (annual dinner) syarikat tempat saya berkerja di Damansara club House Kuala Lumpur.setelah majlis selesai lebih kurang 11malam.saya mengambi keputusan untuk balik ke Muar,Johor.sepanjang perjalanan dari Kuala Lumpur saya tidak mengalami kesesakan lalulintas.kerana tengah malam,kenderaan pun kurang.

            Sehinggalah saya tiba di tol Tangkak,waktu itu lebih kurang pukul 2pagi.bersama saya di plaza tol ketika itu sebuah kereta Honda Accord berwarna hitam.saya merasa lega kerana ada teman dalam perjalanan.namun selepas urusan di tol..setiba di persimpangan..ternyata Honda tadi menghala ke arah tangkak..maka tinggal lah saya seorang diri menempuh perjalanan ke muar.

Pada awal perjalanan tiada apa yang mencurigakan.mungkin penat agaknya...entah kenapa..setelah menghampiri kawasan perkuburan cina berhampiran sebuah bangunan seperti kilang..tiba-tiba kereta terasa mendak,pewangi Ambi pure beraroma rose kebiasaan nya wangi seluruh pelusuk kereta tiba-tiba hilang wangi nya...dan udara dalam kereta ketika itu berubah seakan-akan bau tanah paya..busuk serta hamis baunya...Ketika itu hanya Tuhan saja yang tahu perasaan takut menyelubungi.dalam hati ligat membaca Ayatul Qursi...terpandang melalui anak mata dari cermin pandang belakang,sesusuk tubuh kurang jelas duduk di sebelah penumpang.terasa lutut sejuk dan menggeletar..

Namun saya kuatkan hati agar tiada perkara buruk berlaku,bimbang juga jika terperanjat mahu ke gaung jadi nya.semakin kuat saya membaca Ayatul Qursi namun masih terasa kereta seakan-akan berat dan busuk,saya cuma bertawakal,dan amat menghairankan saya...kebetulan waktu itu tiada satu pun kenderaan yang lalu.jika ada warung atau kedai pastinya saya akan singgah sementara.namun suasana gelap sepanjang jalan mana mungkin akan ada kedai yang masih buka.Hampir 20minit benda tersebut menumpang,sehingga lah saya terpandang cahaya yang amatterang dari arah hadapan...syukur baru itu lah satu-satunya kenderaan yang saya temui sejak dari awal perjalanan dari tol tangkak tadi.setelah berselisih dengan lori tersebut..kereta mula berjalan dengan lancar serta berasa ringan...bau pun mula berkurangan.mungkin mahluk yang menumpang tadi dah turun.saya meneruskan perjalanan sehinggalah saya tiba di rumah hampir pukul 3pagi.syukur kerana tiada apa yang berlaku kepada saya.

01 di kempas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kempas - Google Blog Search


felda <b>kahang</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 14 Apr 2014 12:00 AM PDT

Lihatlah runtuhan batu-bata konkrit dibawah air hujan.

Dibawah runtuhan batu bata yang ditimbusi tanah inilah mayat Kak Yah dijumpai.

Saya bersama Sdr Salim Abdul Aziz, iaitu tuan rumah tempat saya dan isteri, Taminyin Paiman dan Siti Khalijah Hj Mohamad menginap selepas Majlis Dialog di Balai Raya Felda Kemahang Barat.

Dari kiri: Siti Khalijah, Rebin Birham, Haji Suhaimi, Sdr Mohd Shah, Pengerusi Jawatankuasa Bertindak dan Sdr Zabidie Abas.

Wak Rabidin Kasmawi sedang memberikan pandangan dan pengalamanya sebagai seorang peneroka Felda

Hadirin yang memenuhi Balai Raya Felda Kemahang Barat

Siti Khalijah, Rebin Birham, Suhaimi Said, Sdr Mohd Shah

Saya dan isteri bertolak dari Temerloh untuk pergi ke Felda Kemahang Barat jam 1.00 tengah hari, Wak Rabidin Kasmawi, Ketua PKR Cabang Rompin bersama-sama Sdr Rahim (bekas calon Parti S.46 DUN Muadzam Shah) menunggu kami di R&R Muadzam.

Sesampai di R&R Muadzam saya mengambil nasi kurang dari 1/4 pinggan, untuk beberapa suap sahaja, kerana saya masih belum berselera untuk makan. Saya ambil seekor udang dan seekor sotong.

Selepas makan perut saya mula memulas. Saya "melepas" dulu di tandas di R&R Muadzam. Wah lega rasanya.

Kemudian kami bertolak menuju Tanjung Gemuk, disana Sdr Nordin, Timbalan Ketua PKR Cabang Rompin sedang menunggu untuk ikut serta ke Kahang Barat. Tetapi perut saya mula buat hal sekali lagi.

Saya melepas sekali lagi di tandas Masjid Tanjung Gemuk, dan kemudian solat Zohor-Asar jamak. Selepas Solat perut saya meragam lagi, maka terpaksa pergi ke tandas sekali lagi.

Di pekan Endau, saya pergi ke Kedai Obatan Cina dan membeli 4 paket Teck-On, towkay kedai itu kata, kalau perut tidak selesa dalam keadaan berat, boleh ambil 2 paket sekali gus. Maka saya makanlah dua paket sekali gus.

Setelah itu, kami bertolak menuju Nitar 2 kerana disana Rahman Kaimi dan 2 orang lagi rakan mahu konvoi bersama kami ke Kahang Barat.

10 minit meninggalkan Endau, Sdr Zabidie menalipon saya melalui handset Kak Hendon, dia kata: "Haji, awak dah tertinggal hand phone kat kedai obat." Mana Zabidie tau ya? Saya tengok memang handphone saya tidak ada dan saya berpatah balik ke Pekan Endau dan bila sampai ke Kedai Obat tu, towkay kedai itu tersengih memandang saya, "Hah..awak tertinggal handphone, ya?" dan dia serahkan handphone itu kepada saya.

Sementara itu Wak Rabidin dan Cik Nordin meneruskan perjalanan ke Mersing. Rupa-rupanya dia menunggu kami di tepi jalan lebih kurang 5 batu lagi dari Mersing.

Saya talipon kepada Zabidie bertanya dia dimana dia tahu handphone saya tertinggal. Dia kata, dia talipon saya tapi yang jawab ialah seorang Cina dan Cina itu katakan bahawa tuan handphone itu tertinggal di kedainya.

Setelah bertemu semula dengan Wak Rabidin, kami meneruskan perjalanan kami ke Nitar 2, dan di sebuah warong di Nitar 2, Rahman sudah sedia menunggu.

Oleh kerana warong itu terlalu ramai, Rahman bawa kami ke warong yang di hadapan. Disana Sdr Roslan dan seorang lagi dari Nitar 2 menyertai kami.

Setelah ahli rombongan kami mengambil sedikit makanan, kami bersedia untuk berangkat ke Kahang Barat. Saya tak berani nak makan apa-apa takut purging lagi.

Rupa-rupanya, walaupun tak makan apa-apa, saya purging lagi, terus saya pergi ke Setesyen Minyak yang berdekatan dan melepas sekali lagi. Tidak ada apa-apa yang keluar kecuali air sahaja. Saya betul-betul tak selesa dengan perut yang meragam begitu.

Sementara itu Sdr Rebin Birham bertolak dari Kuala Lumpur melalui Highway menuju Kluang, dan dari Kluang ke Kahang Barat.

Didalam perjalanan ke Kahang Barat hujan turun tidak berhenti dengan lebatnya, saya betul-betul takut berada di jalanraya. Tak nampak dihadapan, dan di dalam perjalanan itu ada tempat-tempat sudah dinaiki air, banjir kilat.

Kami sampai ke Kahang Barat jam lelbihkurang 8.30 malam. Saya terus pergi ke Masjid, disana saya purging lagi. Kemudian kami pergi ke Balai Raya Kahang Barat yang terletak dihadapan klinik. Didalam hati saya berkata, "Bagus betul pengurus Kahang Barat ni membenarkan PKR mengadakan perjumpaan di Balai Raya." Rupa-rupanya dia tidak tahu akan tujuan perjumpaan itu, kalaulah dia tahu sudah pasti dia tidak benarkan.

Sampai di Balai Raya itu, saya sekali lagi purging, dan melepas didalam tandas di Balai Raya itu. Sepanjang dialog itu saya berasa amat tidak selesa dengan keadaan saya itu. Saya tidak seperti biasa, saya duduk diam-diam sahaja dan hanya bercakap apabila giliran saya untuk bercakap. Alhamdulillah, semasa saya berucap itu, perut saya macam "reti bahasa" dia tidak pruging.

Majlis ucapan dan dialog itu tamat lebih kurang 11.30 malam. Semasa itu Kak Hendon sudah mendapat berita dari Felda Jengka 22 bahawa seorang AJK PKR Wanita Cabang Kuala Krau, Pn Kamariah yang dikenali dengan Kak Yah baru meninggal dunia jam 10.00 malam.

Sdr Mohd Shah, Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Peneroka-Peneroka Felda Kahang Barat memberitahu bahawa lebih dari 300 orang peneroka di rancangan itu sudah bersetuju untuk menyaman Felda diatas isu perahan KPG yang telah dimanipulasikan oleh Felda.

Saya beritahu kepada Kak Hendon bahawa "Kita kena balik jugak, supaya sempat solat jenazah dan pengkebumian jenazah". Tetapi saya sendiri tidak berupaya untuk memandu kereta. Saya sangat lemah. Kak Hendon juga tidak berupaya kerana dia pun demam juga.

Sdr Salim Abdul Aziz menawarkan supaya kami tidur di rumahnya di Kahang Barat dan balik ke Temerloh pagi-pagi esuk.

Pagi ini, saya dan Kak Hendon meninggalkan Kahang Barat jam lebihkurang 8.00 pagi; jam 10.30 pagi kami sudah berada di Pekan Rompin, kami singgah untuk "perkena kopi tarik dan roti canai telur."

Kemudian kami meneruskan perjalan ke Felda Jengka 22 melalui Jalan ke Chini, dan melalui Jalan Kg Belimbing menuju Sri Jaya. Dari Sri Jaya kami ambil Highway Pantai Timur ke TOL Chenor, dan keluar dari Tol Chenor menuju ke Felda Jengka 22. Sebelum sampai ke TOL Chenor, kami menerima satu lagi perkhabaran sedih, seroang lagi di Jengka 22 meninggal dunia iaitu nenek kepada Sdr Fuad, seorang Pemuda yang aktif didalam AMK Kuala Krau.

Kami sampai di Felda Jengka 22 jam lebih kurang 2.00 petang. Kak Yah sudah di kebumikan, dan di rumahnya itu, Sdr Ibrahim, suami Kak Yah menunjukkan tempat kejadian dimana Kak Yah meninggal dunia.

Kata Ibrahim: "Pada masa itu hujan sangat lebat, saya berada diluar dan Yah tinggal seorang sahaja di rumah. Apabila saya balik ke rumah jam 10.00 malam, saya tidak berjumpa Kak Yah didalam rumah dan saya laung tetapi tidak ada jawapan. Saya menjangka Yah berada di rumah jiran kerana malam tadi hujan sangat lebat, tetapi dia tidak ada di rumah jiran. Saya cari dia di belakang rumah.

Saya lihat benteng batu-bata di belakang rumah runtuh dibawa air deras. Hati saya sudah tidak sedap, saya mula mengaut tanah-tanah yang menimbusi kawasan belakang rumah saya, tiba-tiba saya ternampak dua kaki, saya terus mengaut tanah-tanah itu, rupa-rupanya Yah telah tertimbus oleh tanah dibawah dua kepingan batu simen yang berat. Yah sudah tidak ada..dengan pertolongan jiran-jiran dapat saya mengeluarkan Yah."

Begitulah diceritakan oleh Ibrahim dengan linangan air mata.

Pemergian Yah ini memang tidak disangka-sangka. Baru hari Ahad lepas beliau menghadiri Mesyuarat bersama Jawatankuasa PKR Cabang Kuala Krau dan sayap wanitanya.

Kak Hendon cukup teperanjat dengan pemergian Kak Yah, mereka sangat akrab. Semasa berada di DUN Jepak. Sarawak, Kak Yah berkempen bersama Kak Hendon di DUN itu di kawasan-kawasan Rumah Panjang. Semasa Kursus di Hulu Selangor anjuran Task Force Felda Selangor, Kak Yah juga turut hadir dan begitu juga semasa kursus Pilihanraya yang diadakan di Kelantan.

Kita merancang tetapi perancangan Allahlah yang mengatasi segala-galanya. Inna Lillah wainna Ilaihi Roji'un.

Selepas di rumah Yah, kami pergi pula ke rumah nenek Sdr Fuad, jenazahnya akan disempurnakan selepas solat Asar.

Setelah itu saya dan Kak Hendon kembali ke Kg Batu 4, Jalan Maran untuk menunggu panggilan talipon dari pejabat saya mengenai kematian ayah kepada Siti, iaitu peguam yang berkhidmat di pejabat saya di Temerloh. Dia meninggal di Bentong kerana kemalangan jalanraya. Tidak tahu samada jenazahnya akan disempurnakan di Temerloh atau Bentong kerana ayah kepada Siti menetap di Bentong.

Sehingga coretan ini ditulis, saya belum mendapat khabar berita dimanakah pengkebumian akan dilangsungkan.

Sementara itu saya balik ke rumah, berehat seketika kerana amat keletihan dengan perut yang tidak selesa dan saya sudah tidak makan nasi untuk beberapa hari kecuali di R&R Muadam itu saya mengambil sedikit nasi kerana amat terliur melihatkan udang dan sotong, dan kemungkinannya perut saya masih tidak boleh menerima makanan yang "kaya dan heavy" begitu.

Full content generated by Get Full RSS.

SUSPEK BUNUH PEMANDU TEKSI <b>DI KAHANG</b> DITAHAN <b>...</b>

Posted: 27 Nov 2013 02:52 PM PST

Laman Ping.Busuk dibangunkan dan diaturcara oleh pengaturcara kami tersendiri. Sebarang kesulitan, diharap anda dapat menghubungi kami melalui email busuk.org[at]gmail ataupun melalui laman fb kami.

Online user : 937
Widget Aktif : 3,876
Banner Aktif : 5,584

Domain Dibenarkan: 9,460
Jumlah Artikel : 686,517

di negeri johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri johor - Google Blog Search


Jawatan Kosong Perbendaharaan <b>Negeri Johor</b> (PNJ) - 05 May 2014

Posted: 23 Apr 2014 05:36 PM PDT

Permohonan adalah dipelawa daripada rakyat Negeri Johor atau Warganegara Malaysia yang berkelayakan untuk mengisi jawatan di Perbendaharaan Negeri Johor (PNJ) bagi jawatan seperti berikut:-
1. PENOLONG AKAUNTAN W27

2. PEMBANTU TADBIR (KEWANGAN) W17

3. PEMANDU KENDERAAN H11
Tarikh Tutup : 05 May 2014 (Isnin)

01 di kahang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kahang - Google Blog Search


Lim Kit Siang gagal jaga <b>Gelang Patah</b>? — KL-TODAY.COM

Posted: 29 Apr 2014 08:19 PM PDT

Walaupun Parlimen Gelang Patah milik DAP selepas Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang lepas, namun bagi penduduknya, MCA dan Barisan Nasional (BN) tetap menjadi tempat untuk mengadu segala permasalahan.Ini kerana anggota parlimennya, Lim Kit Siang yang juga Penasihat DAP jarang sekali pulang ke kawasan bertemu penduduk sebaliknya lebih banyak menghabiskan masa mencatur strategi parti di peringkat nasional.

Sebagai Ketua MCA Bahagian Gelang Patah, Jason Teoh kini merupakan individu paling penting membantu penduduk tempatan menyelesaikan pelbagai masalah – daripada isu penambakan pantai di Pendas sehinggalah kepada penipuan jual beli kereta terpakai.
-Rahsia "Pink"kan Puting Payudara Dalam Masa 3 Hari Sahaja!… KLIK SINI
-Cecair Perangsang Isteri, Kembalikan Masalah Dingin Seks Isteri Terhadap Suami! … KLIK SINI

Biar pun tidak pernah menolak mereka yang memerlukan bantuan, tetapi timbul juga tanda-tanya tentang fungsi Lim Kit Siang sebagai anggota Parlimen Gelang Patah.

"Anda boleh bertanya dengan penduduk Gelang Patah, di mana Lim Kit Siang ketika mereka amat memerlukan perkhidmatannya. Akhirnya, MCA dan Barisan Nasional jugalah yang menjadi tempat bagi penduduk tempatan untuk mengadu," katanya yang juga Pengerusi Biro Aduan MCA Pusat kepada MalaysiaGazette hari ini.
-Pam Besarkan Alat Lelaki No#1 Paling Laris Di UK!… KLIK SINI
-Hormon Pemikat Lelaki No#1 Paling Berkuasa Didunia! … KLIK SINI

Kit Siang katanya, hanya tahu "membakar" emosi pengundi supaya menyokong DAP pada pilihan raya umum yang lepas, tetapi tidak tahu berkhidmat kepada rakyat.

"Ada juga dalam kalangan mereka yang datang ke pusat perkhidmatan saya merupakan penyokong tegar DAP. Mulanya saya memarahi mereka, tetapi akhirnya saya tetap membantu menyelesaikan permasalahan mereka," katanya.

Teoh juga mendakwa tidak ada penduduk tempatan Gelang Patah yang memiliki nombor telefon peribadi Kit Siang bagi membolehkan mereka mengadu secara terus kepada pemimpin DAP itu tentang masalah mereka.

Berlainan dengan Kit Siang, nombor telefon peribadi Teoh disebarkan untuk pengetahuan penduduk Gelang Patah.

"Saya boleh jamin tidak ada penduduk Gelang Patah yang ada nombor telefon peribadi Kit Siang," katanya.

Pada PRU13 tahun lepas, Kit Siang menewaskan bekas Menteri Besar Johor Datuk Abdul Ghani Othman di dalam pertembungan di antara dua "gergasi" politik.

Menurutnya, beliau pernah mencabar penasihat DAP itu supaya jangan mengambil elaun atau gaji anggota parlimennya berikutan kegagalannya memberikan perkhidmatan kepada penduduk di Gelang Patah, tetapi cabarannya itu tidak dilayan oleh Kit Siang.

Dua bulan lepas, anggota sebuah persatuan nelayan di Gelang Patah mengadakan demonstrasi kecil-kecilan berikutan kegagalan Kit Siang sebagai wakil rakyat kawasan itu membela nasib mereka.

Menurut mereka, Kit Siang hanya menjadikan Parlimen Gelang Patah sebagai "hotel persinggahan" mereka.

malaysiagazette.com

01 di batu pahat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di batu pahat - Google Blog Search


My Sweet Moments: Tempat makan <b>di Batu Pahat</b> - Klasik Kafe D <b>...</b>

Posted: 29 Apr 2014 05:08 PM PDT

Petang semalam balik dari kerja mrhubby ajak makan so ikut jelah..Memang dah lama aku tak masak kat rumah, bilalah seru rajin nak datang ni..Hopefully esok aku rajin nak masak walaupun cuti Hari Pekerja hehe...
Kat Batu Pahat ni susah nak cari restoran/kafe melayu dan banyaknya warung-warung tepi jalan jer..Tapi nak cari restoran/kafe yang selesa memang payah..Kebetulan dah lama nampak tempat makan ni so semalam teringin nak cuba..
Nama tempat ni KLASIK KAFE D'SENTRAL..Terletak kat Taman Sri Jaya, ok siapa yang tau Al-Ikhsan kat taman tu, ha deret-deret tu jer sebelah Dobi Aqua Nano.
Menariknya kafe ni sebab dekorasinya lebih kepada barangan antik dan unik..:)

Zara biasalah baru bangun tido melepek je nak amik mood
Klasik kan tapi kafe ni sangat kemas dan bersih
Belakang tu dapur memasak dan aku nengok semua pekerjanya lelaki 
Maaflah gambar makanan tak sempat nak amik pun maklumlah makanan dah depan mata dan lapar, takdenya la nak amik gambar lagi..Tu pun baby Aisyah dah tak reti diam, kang melampau lak mak nya sibuk nak amik gambar je kan..
Insya allah aku akan datang kafe ni lagi dan nak bawak mak abah..Makanan sedap, harga yang berbaloi, tempat yang kemas dan selesa..RECOMMEND! Walaupun ruang dalam kafe ni taklah luas manapun tapi pada aku selesa la..Didoakan semoga kafe ni akan terus maju dengan kualiti makanan yang bagus.
Dan aku akhiri dengan gambar dia la kan, siapa lagi..Kononnya nak amik gambar yang klasik dan unik, hahaha klasik sangat la tuuuu... Nak amik gambar dia ni dengan ekspresi pelbagai dan gambar yang jelas memang payah sangat tau, maklumlah baby...
 Alooo baju yang comot maklumlah baru balik dari taska hehe
 Entah semalam suka bukan main..

01 di skudai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di skudai - Google Blog Search


AGEN DSAI....: Ceramah Anwar Ibrahim <b>di Skudai</b>, Johor malam ini <b>...</b>

Posted: 24 Feb 2014 03:05 AM PST

24_Feb - Copy (2)

JOHOR BAHRU 24 FEB: Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan menyampaikan pidato di program ceramah 'Malam Amal Bersama Pemimpin Pakatan Rakyat' di Pejabat Pas Gelang Patah, Taman Universiti, Skudai jam 8 malam ini.

Turut dijangka hadir ialah Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Ketua Parlimen DAP yang juga ahli parlimen Gelang Patah, Lim Kit Siang.

Terdahulu, Anwar menghadiri mesyuarat bersama pimpinan Pakata Rakyat negeri Johor di Taman Tropika, Kulai petang ini.

Penduduk Johor Bahru dan daerah sekitar dialu-alukan hadir.

KeadilanDaily

01 di labis - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di labis - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di labis</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Apr 2014 07:36 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di labis</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jan 2014 07:07 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di labis</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Dec 2013 07:19 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Gambar Anggota Polis Tembak Isteri Dan Bapa Mertua <b>Di Labis</b>

Posted: 14 Sep 2013 09:24 AM PDT


SHAH ALAM - Seorang anggota polis yang dipercayai menghadapi sakit mental dilaporkan menembak isteri dan bapa mertuanya, malam tadi.

Menurut sumber, anggota polis berkenaan yang bertugas di salah sebuah pondok polis di Labis, Johor dipercayai telah menembak mati isterinya di pondok polis di tempat dia bertugas sebelum datang ke Tangkak dan menembak bapa mertuanya.

Suspek kemudiannya dilaporkan telah menembak dirinya sendiri dan mati ditempat kejadian.

Sinar Harian Online difahamkan, punca kejadian adalah disebabkan daripada masalah keluarga.

Anggota polis berkenaan dan isterinya dilaporkan pernah merujuk ke jabatan agama.

Suspek juga dikatakan mempunyai masalah mental tetapi tidak pernah dirujuk di mana-mana hospital.

Cabut nyawa isteri, mentua

Oleh Fairul Asmaini Mohd Pilus, Ahmad Ismail dan Shaifulazhar Misri

LEDANG: Seorang anggota polis yang dipercayai mempunyai masalah dalam perkahwinan menembak mati isteri dan bapa mentua sebelum bertindak menembak dirinya dalam dua kejadian berasingan di Jalan Sialang, Batu 17, Tangkak, di sini, malam tadi.

Dalam kejadian itu, Lans Korporal Fadzly Omar, 29, dipercayai menembak mati isterinya, Norakmal Abd Kadir, 26, di rumah mereka di Kuarters Kediaman Pondok Polis Felda Cempelak, Labis, kira-kira 6.15 petang.

Dia kemudian memandu ke rumah mentuanya di Tangkak dan tiba di kediaman berkenaan, kira-kira 7 petang.

Suspek yang bertugas di Pondok Polis Felda Cempelak, Segamat, dipercayai berbual seketika bersama bapa mentuanya di ruang tamu.

Ketika berbual, dia dikatakan mengeluarkan pistol dan terus menembak bapa mentuanya, Ab Kadir Md Arif, 65, sebelum bertindak menembak dirinya.

Abdul Kadir yang parah dikejarkan oleh jiran ke Hospital Tangkak namun disahkan meninggal dunia tidak lama kemudian.

Bagaimanapun, suspek yang dipercayai mempunyai masalah dengan isterinya meninggal dunia di tempat kejadian.

Sementara itu, jiran mentua suspek yang enggan dikenali, berkata dia mendengar seperti bunyi mercun sebanyak dua kali di rumah mangsa sebelum Maghrib.

Katanya, dia tidak mengesyaki sebarang perkara buruk sebelum tiba-tiba seorang anak mangsa meluru datang ke rumahnya dan memberitahu ayahnya ditembak oleh suspek yang juga abang iparnya.

"Saya memberanikan diri untuk melihat ke dalam rumah berkenaan dan terkejut melihat kejadian itu," katanya ketika ditemui.

Menurutnya, sebelum kejadian dia melihat suspek pulang ke rumah bapa mentuanya itu bersama anak lelakinya yang berusia tiga tahun menaiki sebuah Proton Wira.

Katanya, dia juga ada melihat anak perempuan mangsa keluar bermain main bersama anak suspek di luar rumah.

"Ketika masuk ke ruang tamu rumah itu, saya melihat bapa mentuanya sudah terlentang di lantai dalam keadaan nyawa-nyawa ikan manakala suspek tertiarap di atas meja.

"Meskipun terkejut, saya sempat menghubungi polis dan ambulans untuk bantuan kecemasan namun seorang daripada mereka ketika itu sudah meninggal dunia," katanya.

Artikel berkaitan SEMASA

BLOG JOHOR: 01 <b>di labis</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Apr 2014 07:12 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di labis</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Mar 2014 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

My Own Dot Com: Satay <b>Labis</b> Bukit Jelutong

Posted: 30 Mar 2014 05:20 PM PDT

Akhirnya saya dapat juga menikmati keenakan Satay Labis di Bukit Jelutong. Rupa-rupanya beberapa hari sebelum ini ketika saya berkunjung ke gerai Satay Labis dan kecewa mendapati gerainya tutup, rupa-rupanya sebab musabab ia tutup adalah kerana catuan air. 
Harga Satay Labis ini adalah sestandard harga satay-satay yang lain di Shah Alam. 15 cucuk ayam dan 15 cucuk daging beserta bawang (atas permintaan) dan timun serta sambal kacang yang seenak rasa menjadi menu kami sekeluarga. Harga lebih kurang RM 2+ sahaja. 
Sesiapa yang nak merasa Satay Labis ini, gerainya terletak di Restoran Mamak berhadapan Kafe An Nur Bukit Jelutong. Siapa yang tahu My Mydin Bukit Jelutong, gerai Satay Labis ini berada dibelakang My Mydin. 
Saya difahamkan oleh owner gerai bahawa kemungkinan dia akan buka satu kedai satay Labis di Shah Alam, bagaimanapun semuanya masih dalam perancangan. 

01 di lok heng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di lok heng - Google Blog Search


Lim Kit Siang gagal jaga <b>Gelang Patah</b>? — KL-TODAY.COM

Posted: 29 Apr 2014 08:19 PM PDT

Walaupun Parlimen Gelang Patah milik DAP selepas Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang lepas, namun bagi penduduknya, MCA dan Barisan Nasional (BN) tetap menjadi tempat untuk mengadu segala permasalahan.Ini kerana anggota parlimennya, Lim Kit Siang yang juga Penasihat DAP jarang sekali pulang ke kawasan bertemu penduduk sebaliknya lebih banyak menghabiskan masa mencatur strategi parti di peringkat nasional.

Sebagai Ketua MCA Bahagian Gelang Patah, Jason Teoh kini merupakan individu paling penting membantu penduduk tempatan menyelesaikan pelbagai masalah – daripada isu penambakan pantai di Pendas sehinggalah kepada penipuan jual beli kereta terpakai.
-Rahsia "Pink"kan Puting Payudara Dalam Masa 3 Hari Sahaja!… KLIK SINI
-Cecair Perangsang Isteri, Kembalikan Masalah Dingin Seks Isteri Terhadap Suami! … KLIK SINI

Biar pun tidak pernah menolak mereka yang memerlukan bantuan, tetapi timbul juga tanda-tanya tentang fungsi Lim Kit Siang sebagai anggota Parlimen Gelang Patah.

"Anda boleh bertanya dengan penduduk Gelang Patah, di mana Lim Kit Siang ketika mereka amat memerlukan perkhidmatannya. Akhirnya, MCA dan Barisan Nasional jugalah yang menjadi tempat bagi penduduk tempatan untuk mengadu," katanya yang juga Pengerusi Biro Aduan MCA Pusat kepada MalaysiaGazette hari ini.
-Pam Besarkan Alat Lelaki No#1 Paling Laris Di UK!… KLIK SINI
-Hormon Pemikat Lelaki No#1 Paling Berkuasa Didunia! … KLIK SINI

Kit Siang katanya, hanya tahu "membakar" emosi pengundi supaya menyokong DAP pada pilihan raya umum yang lepas, tetapi tidak tahu berkhidmat kepada rakyat.

"Ada juga dalam kalangan mereka yang datang ke pusat perkhidmatan saya merupakan penyokong tegar DAP. Mulanya saya memarahi mereka, tetapi akhirnya saya tetap membantu menyelesaikan permasalahan mereka," katanya.

Teoh juga mendakwa tidak ada penduduk tempatan Gelang Patah yang memiliki nombor telefon peribadi Kit Siang bagi membolehkan mereka mengadu secara terus kepada pemimpin DAP itu tentang masalah mereka.

Berlainan dengan Kit Siang, nombor telefon peribadi Teoh disebarkan untuk pengetahuan penduduk Gelang Patah.

"Saya boleh jamin tidak ada penduduk Gelang Patah yang ada nombor telefon peribadi Kit Siang," katanya.

Pada PRU13 tahun lepas, Kit Siang menewaskan bekas Menteri Besar Johor Datuk Abdul Ghani Othman di dalam pertembungan di antara dua "gergasi" politik.

Menurutnya, beliau pernah mencabar penasihat DAP itu supaya jangan mengambil elaun atau gaji anggota parlimennya berikutan kegagalannya memberikan perkhidmatan kepada penduduk di Gelang Patah, tetapi cabarannya itu tidak dilayan oleh Kit Siang.

Dua bulan lepas, anggota sebuah persatuan nelayan di Gelang Patah mengadakan demonstrasi kecil-kecilan berikutan kegagalan Kit Siang sebagai wakil rakyat kawasan itu membela nasib mereka.

Menurut mereka, Kit Siang hanya menjadikan Parlimen Gelang Patah sebagai "hotel persinggahan" mereka.

malaysiagazette.com

01 di permas jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di permas jaya - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit sulong</b> - Google Blog Search

Posted: 01 May 2014 11:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

felda <b>lok heng</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 24 Apr 2014 09:08 PM PDT

Pada 03 November 2013 yang lepas, Felda Lok Heng Barat telah menerima kunjungan dari sekumpulan pelajar USM Pulau Pinang, kedatangan mereka adalah berkaitan kajian kesan sebelum dan selepas menjuarai AKKF 2013 terhadap masyarakat warga Felda Lok Heng Barat. Kajian lapangan yang dianggotai 4 orang mahasiswi cantik USM ini diketuai oleh Saudari Syarifah, Saudari As, Saudari Ain & Saudari Fathia berlangsung seperti yang dirancang mengikut agenda mereka setelah tiba di Felda Lok Heng Barat.

Sessi wawancara pelajar USM dan Tuan Pengurus Felda Lok Heng Barat



Sessi pemberian cenderahati kepada Pengurus Felda Lok Heng Barat, Tuan Mahmud

Kajian mereka dimulai dengan mewawancara warga ibu yang mengusahakan projek IKS di bangunan UMNO Felda Lok Heng Barat

 Pelajar USM bergambar bersama para wargawati IKS Felda Lok Heng Barat


Agenda seterusnya, mereka dibawa menemuramah salah satu warga peneroka Encik Saat yang kreatif dengan laman rumah berkonsepkan kolam air terjun yang cantik 


Gambar kenangan di laman berkonsepkan kolam air terjun



Saudari Syarifah dan Saudari As bergambar bersama adik-adik yang sedang membuat 'study group'

 Turut tidak ketinggalan, Saudari Ain bergambar bersama kumpulan adik-adik Felda

Rumah seterusnya adalah milik Encik Supan Bin Kembang, dengan laman konsep botanical garden yang cantik dan ceria. Malahan, seisi keluarga ini turut ceria menerima kunjungan kami


Kunjungan seterusnya adalah menemuramah para belia Felda Lok Heng Barat, kajian tertumpu disekitar kawasan belia yang menjadi tumpuan belia bersukan & beriadah di waktu petang.

 Pada malam harinya, para pelajar mewawancara Saudara Muzaidee selaku Presiden Belia Felda Wilayah Selatan yang juga merupakan Pengerusi Belia Felda Lok Heng Barat. Aktiviti malam berakhir sekitar jam 11:30 malam.


Kajian hari kedua diteruskan di rumah cantik yang dimiliki Haji Karno (panggilan masyarakat felda)



 Konsep laman rumah yang cantik dan bersih, berkonsepkan ala 'British Design' dengan penuh hiasan bonsai dan kolam teratai menghiasi laman rumah.


Sessi wawancara dan perkongsian ilmu oleh Haji Karno tentang pengalaman berniaga beliau, serta banyak ilmu bermanfaat yang dikongsi bersama pelajar USM.

 Aktiviti kajian yang dijangka selama 3 hari telah selesai dalam masa 2 hari sahaja, komitmen dan kerjasama seluruh warga Felda Lok Heng Barat sangat diluar jangkaan mereka. Syukur alhamduillah ~


Bergambar bersama admin sebelum berangkat pulang, semoga kunjungan mahasiswi USM ini membuahkan kejayaan dan turut menumpang bangga kerana saya juga adalah merupakan bekas pelajar Sarjana Muda USM & Sarjana UTM. Terima Kasih diucapkan kepada Universiti Sains Malaysia..!

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved