Rabu, 6 Julai 2011

01 di muar - Google Blog Search

01 di muar - Google Blog Search


LAMAN RASMI ADUN MAHARANI: PELANCARAN BERSIH 2.0 <b>DI MUAR</b> DIHALANG

Posted: 03 Jul 2011 06:13 AM PDT


POLIS GAGALKAN PELANCARAN BERSIH 2.0 DI MUAR

Badan Perhubungan PAS Johor dengan kerjasama Dewan Ulamak PAS Johor telah merancang untuk mengadakan Munajat Perdana dan Pelancaran BERSIH 2.0 sempena lawatan Tuan Haji Mohamad Sabu, Timbalan Presiden PAS Malaysia ke Muar. Program ini bermula dengan Munajat Perdana di Markas PAS Parit Pechah Muar pada jam 645 petang 1 Julai 2011. Alhamdulillah Munajat Perdana telah diketuai oleh Dato Pesuruhjaya PAS Negeri Johor, Dato Dr Mahfoz Mohamad. Majlis ini turut dihadiri oleh  ialah Ustaz Abdullah Hussin , Ketua Dewan Ulama PAS Johor, dan YB Dr Mohammad Taslim, ADUN Maharani, serta kepimpinan PAS Kawasan Muar, Ledang , Bakri dan Pagoh.

Pada sebelah malamnya Ceramah Perdana bersama Tuan Haji Mohamad Sabu dirancang untuk melancarkan BERSIH 2.0 peringkat negeri Johor.Malangnya atas alasan program ini berkaitan dengan BERSIH  maka pihak keselamatan telah diarahkan untuk menggagalkan majlis.ini.


 
Kain rentang ini menjadi mangsa kerana 'bersih' -  alasan untuk menghalang
ceramah oleh Tn Hj Mohamad Sabu !

Pegawai ini diarah untuk menutup laluan ke dalam Markas PAS Parit Pechah

sebelum ada sebarang aktiviti di dalam Markas !

Sejarah PAS Muar - markas di sita Polis ?

Kawasan Markas bertambah selamat dengan kawalan Polis....

Belum pernah berlaku dalam sejarah PAS Muar program ceramah 

diberi perhatian istimewa oleh pihak keselamatan.

Van Polis bergerak pun ada berhampiran markas !
Di sini tiada penjenayah...... 

 Diantara pemimpin yang berada dalam markas: Ustaz Abdullah Hussin, Dato Dr Mahfoz, 
YB Dr Boo Cheng Hau dan Tn Hj Zulkifli Ahmad.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

noieizan2U: :. RUSUHAN <b>DI</b> PUSPEN <b>MUAR</b> Part 2 .:

Posted: 10 Jun 2011 05:05 AM PDT

ANGGOTA Bomba dan Penyelamat memadamkan kebakaran sebuah bangunan pentadbiran dan sebuah rumah pelawat di Pusat Pemulihan Penagih Narkotik (PUSPEN) Muar di Sengkang, Bukit Gambir, Muar berikutan penghuninya merusuh malam tadi. - Foto NSTP

ANGGOTA Bomba dan Penyelamat memadamkan kebakaran sebuah bangunan pentadbiran dan sebuah rumah pelawat di Pusat Pemulihan Penagih Narkotik (PUSPEN) Muar di Sengkang, Bukit Gambir, Muar berikutan penghuninya merusuh malam tadi. - Foto NSTP

MUAR: Sebuah bangunan pentadbiran dan sebuah rumah pelawat di Pusat Pemulihan Penagih Narkotik (PUSPEN) Muar di Sengkang, Bukit Gambir, dekat sini, musnah dalam kebakaran ketika penghuninya merusuh malam tadi.

Sembilan kereta dan sebuah motosikal turut dirosakkan dalam kejadian pada kira-kira 8 malam itu.

Timbalan Ketua Polis Ledang, DSP Mohd Salleh Abdul Razak, ketika dihubungi, tidak menolak kemungkinan ada pelatih pusat pemulihan tersebut mengambil kesempatan melarikan diri dalam kejadian tersebut.
Katanya, pihaknya sedang memeriksa bilangan pelatih bagi mengesan sekiranya ada antara pelatih yang telah melarikan diri.

Mohd Salleh yang enggan memberikan butiran lanjut mengenai rusuhan itu, berkata pihaknya masih menyiasat punca kejadian tersebut.

Katanya, kebakaran di pusat berkenaan berjaya dikawal oleh pasukan Bomba dan Penyelamat pada kira-kira 10 malam tadi. - BERNAMA

*** yang ni satu lagi petikan mengenai Rusuhan Di Puspen Muar dipetik dari Bernama ***

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads