Khamis, 22 September 2011

01 di kempas - Google Blog Search

01 di kempas - Google Blog Search


Jek Video - Johor Wedding Videographer: Jek Video Ke <b>Kahang</b>

Posted: 21 Sep 2011 08:16 PM PDT

Memanfaatkan peralatan untuk shooting sawah yg indah..
Sebab kesibukan, aku lupa pula nak selit sikit2 gambar2 menarik untuk coverage wedding yang lepas. Lama2 terlupa hinggalah diupdate blog ni kembali untuk kisah pengalaman selanjutnya.
Sebaik menyepi sekejap kerana Ramadhan al Mubarak, minggu lepas aku memacu kenderaan penuh dengan peralatan video ke Kahang. Kahang ini terletak di daerah Kluang. Sesiapa yang bertolak ke Mersing dari Kluang, pasti akan melalui tempat ini. Dan kalau tak perasan, tentu tak ramai yang tahu adanya sawah padi di sini.
Sungguhpun di sini, pokok padinya masih kecil, aku masih dapat manfaatkan coverage video bagi pasangan Rashidi dan Haslinda, dengan meng'include'kan sekali scenery sawah padi, dan lakonan mesra, hampir sama seperti yang aku bincangkan melalui email dengan mereka. Rashidi akhirnya dapat meminjam 2 unit basikal budak kampung untuk melengkapkan pengolahan cerita kami.
Memberi arahan kpd. Rashidi, sejurus Linda menghentikan basikalnya..
Aku rasa ini satu coverage video paling mendamaikan jiwa aku sepanjang berkarier. Kehijauan sawah terbentang luas, dengan aliran air dari taliair di tepi sawah, pemandangan segelintir anak-anak memancing, mengingatkan aku kembali pada zaman kanak2 aku di mana aku memang kaki terjun parit/taliair di sawah dengan sepupu di Kundang, Teluk Rimba Muar. Berlawan renang dengan ikan puyu dan sepat, bermesra dengan kerbau yang ingin berenang ke seberang sungai, mencicit lari dikejar ular tedung dan banyak kenangan lagi.. cewah.. thehe
Kebiasaannya, ada sahaja stress yang dialami bila shoot video kahwin, (bukan senang woo), tapi di sini, aku kurang rasa stress, sebab happy barangkali, walaupun peluh menyimbah sehingga tuala boleh diperah. Alhamdulillah. Rasa macam nak selalu dapat shoot video kahwin di kampung-kampung.. thehe...
Shidi, telefon kau berdering tu ... haha...
Akhirnya, dengan perancangan yang dibuat melalui komunikasi virtual dengan kedua pasangan ini, serta cuaca yang diizinkan Allah, kesemua penggambaran termasuk coverage persandingan dapat disempurnakan dengan baik. Masa potong kek aje hujan turun selebat-lebatnya, menyebabkan air mengalir membasahi kaki meja (dan kasut aku .. thehe)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads