Isnin, 26 September 2011

01 di parit yani - Google Blog Search

01 di parit yani - Google Blog Search


R2G Belinyu Touring Bersepeda Malam Hari | Rakyat Pos

Posted: 26 Sep 2011 10:33 AM PDT

27 September 2011

BELINYU — Sebanyak 25 anggota Roda-Roda Gila (R2G) Belinyu melakukan aksi bersepeda dengan bersepeda di malam hari untuk mengelilingi Kota Sungailiat sebagai kegiatan rutin bulanan, pada Sabtu (24/9) lalu.
Sherly N selaku anggota R2G Belinyu sekaligus selaku Lurah Koto Panji mengatakan kegiatan ini adalah rangkaian bulanan yang dilakukan oleh R2G untuk menjalin kekompakan anggota. " Kegiatan ini adalah kegiatan rutin setiap bulan kami gelar dengan melakukan touring menggunakan sepeda, dengan agenda mengelilingi kota Sungailiat di malam hari," ungkapnya Senin kemarin.
Ia mengatakan untuk aksi touring ini dengan melakukan start di Stasiun Pengisian Bahan Bakar Umum(SPBU) Parit Padang Sungailiat, sekitar pukul 18.30 WIB, Sabtu malam, dengan rute Jalan Ahmad Yani, jalan Imam Bonjol, persimpangan Kuday, Jalan Sisinga Manggaraja Sungailiat dan finish kembali ke SPBU Parit Padang Sungailiat.
Dalam kegiatan ini diikuti pila oleh Kapolsek Belinyu Komisaris Adam Erwindi SIK yang juga sebagai anggota R2G Belinyu. Ia mengatakan untuk kegiata serupa sering dilakukan oleh R2G ke beberapa tempat yang ada di Kabupaten Bangka." kita rutin melakukan touring ini ke beberapa tempat yang ada di Kabupaten Bangka," ungkanya singkat. (mg33/6)

LIHAT BERITA LAINNYA :

---

ANGKATAN MUDA keADILan CABANG <b>PARIT</b> SULONG: AMK <b>PARIT</b> SULONG <b>...</b>

Posted: 19 Dec 2008 06:40 AM PST

Sekali lagi Angkatan Muda Keadilan Bahagian Parit Sulong telah berjaya mengadakan pentas anak muda dan kali ini telah diadakan pada 12-12-08 jam 9-00 malam bertempat di Sri Medan Batu Pahat, Johor. AMK telah menjemput Y.B Nik Nazmi Nik Ahmad Adun Sri Setia & Setiausaha Politik MB Selangor sebagai pidato. DI dalam pidatonya Y.B Nik Nazmi Nik Ahmad telah menyampaikan isu-isu politik yang terkini yang sedang berlaku di Malaysia. Y.B Nik Nazmi Nik Ahmad juga telah menyampaikan isu-isu yang berlaku di selangor dan memberi tahu kemudahan-kemudahan dan apa juga bantuan yang telah diberikan kepada seluruh rakyat selangor yang berkelayakan tanpa mengira bangsa, ugama dan politik sejak ianya diperintah oleh Pakatan Rakyat yang terdiri daripada Keadilan, Pas dan Dap.

Walaupun kawasan sri medan adalah salah satu kawasan kubu kuat Umno / BN di Johor namun kehadiran daripada penduduk-penduduk berdekataan sri medan seperti parit yani, parit sulong dan peserai amat menggalakkan, bagi kehadiran daripada penduduk-penduduk sri medan sendiri turut tidak menghampakan, ini membutikan bahawa sokongan yang diberikan kepada Pakatan Rakyat bertambah untuh dan teguh dariapda masyarakat di sini, keseluruhan kehadiran pada malam itu lebih kurang 250 orang. Pada malam tersebut yang turut memberi pidato ialah Ketua Bahagian Parti Keadilan Rakyat Bahagian Parit Sulong saudara Hasmi Hashim dan Setiausaha Angkatan Muda Keadilan Bahagian Parit Sulong saudara Mohd Zamir Missran.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads