Khamis, 8 September 2011

01 di plentong - Google Blog Search

01 di plentong - Google Blog Search


Lima lagi kampung <b>di</b> sekitar <b>Plentong</b> tubuh <b>...</b> - PERKASA JOHOR

Posted: 10 Feb 2011 12:00 AM PST

Perkasa JB dijemput menghadiri perbincangan dengan wakil 5 buah kampung di sekitar kawasan Plentong, Johor Bahru. Kampung-kampung tersebut ialah Kg Sri Makmur, Kg Plentong Baru, Kg Rumah 10, Kg Sri Bahagia dan Johor jaya.

Wakil kampung-kampung tersebut diketuai oleh Haji Sapiee Barima yang juga Ahli Majlis, Majlis Perbandaran Johor Bahru Tengah sementara Perkasa JB diwakili oleh Pengerusi Hj Ghaus Mohd Yusof dan AJK Hamdan Ahmad. Perkasa Negeri Johor diwakili oleh Naib Yang Di Pertua 1 En Samat Atan.

Walik 5 kampung tersebut amat berminat dengan perjuangan Perkasa dan telah menyatakan hasrat untuk bersama-sama dalam Perkasa memperjuangan hak dan nasib orang-orang Melayu sebagaimana termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

Seramai lebih 8,000 pengundi berdaftar di 5 kampung tersebut.

Turut dibangkitkan dalam perbincangan tersebut ialah isu perkampungan mereka yang belum selesai walaupun Menteri Besar Johor dan Ahli Parlimen Pasir Gudang telah beberapa kali berjanji malah telah mengumumkan bahawa isu penempatan penduduk akan diselesaikan secepat mungkin. Wakil-wakil tersebut bimbang pengundi mulai bosan dengan janji-janji pemimpin.

Perbincangan tersebut juga memutuskan untuk mengadakan majlis khas yang akan dihadiri oleh semua kampung-kampung setinggan dalam daerah Johor Bahru dalam masa terdekat.

Samad Atan
NYDP 1, PERKASA Johor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads