Rabu, 14 September 2011

01 di plentong - Google Blog Search

01 di plentong - Google Blog Search


Tentang Aku: Bermain <b>Di</b> Tempat Mainan <b>Di</b> Giant <b>Plentong</b> ..

Posted: 09 Sep 2011 12:51 AM PDT

Semalam lepas balik dari Hospital Sultan Ismail .. biasalah 3 bulan sekali gi buat pemeriksaan gigi Ayen ngan Aisy kat klinik pakar pergigian kat situ .. en.suami ajak singgah Giant, Plentong ... ingatkan dapat le jumpa adik aku, Akma .. rupanya dia ada sambutan hari raya kat office dia .. tak keluar rehat .. tak dapat le jumpa dia .. tak pe la .. bukan nak jumpa dia pun .. haha ...
Sementara menunggu en.suami menyelesaikan urusannya ... aku bawak anak-anak main kat tempat mainan dalam Giant ni .. tak banyak pun mainan yang ada kat sini .. cuma ada gelongsur, mainan gerak-gerak ngan mainan gerak spring tu .. anak-anak tak suka main mainan yang gerak ada spring tu .. tak best kata dia .. haha .. diaorang main gelungsur jek la ngan mainan gerak-gerak tu .. mainan gerak-gerak kat sini special sikit .. sebab tak payah masukkan duit .. just tekan butang jek .. mesin tu dah boleh gerak .. tu yang berjam baru sudahnya main .. haha ..

Jom tengok keletah anak-anak aku kat tempat mainan ni :

Ayen naik .. Aisy tukang tekan butang mesin gerak-gerak .. sampai Ayen pening nak muntah .. Aisy still tekan butang tu .. haha .. Aisy buli abang dia ..

Amboi!! muncung Aisy .. panjang betul .. comey la tu kununnya .. haha ..

Ayen tak sesuai la main gelungsur yang ni .. ini bahagian budak kecik la .. tempat budak besar kat belakang tu la Ayen .. haha .. Ayen bukan kira .. dia bedal jek .. janji leh main .. haha ..

Aisy nak panjat kat atas tu .. suruh mama angkat dia .. tapi mama dia ni sibuk suruh dia posing dulu .. tu yang muka cam tu .. haha .. sian Aisy ..

Ayen cakap dia mendaki guna rantai yang dia pegang tu ... haha .. cam tak larat jek .. haha ..

Berjaya Ayen mendaki sampai atas .. haha .. cam tinggi sangat jek kan .. muka bangga la tu ..

Aisy pun nak cuba jugak .. go Aisy go .. go ..

Panjat yang ni pulak .. hehe .. Aisy memang suka memanjat .. cuma boleh ngan tak jek la .. hehe ..

tetib3r raSer naK shaRe

Posted: 09 Sep 2011 06:44 AM PDT

Assalammualaikum w.b.t...

Rasanyer blum terlambat untuk aku ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri buat semua pembaca blog ni..~ada ke?lame x update ni..

Memang terlalu cepat mase berlalu..tak sangke da berbulan lamanyer aku x berceloteh di sini..tak sangke gak cuti semester yang terpanjang seumur hidup ni berakhir ke penghujungnya..rasanyer terlalu banyak stori sepanjang masa tu berlalu..tapi kalau nak distorikan semua mmg berpuluh2 post plak nak kena taip..so, aku pendekkan la setakat mane yg aku mampu kongsi disini..

Selama 4 bulan bercuti, aku bekerja part time kat 2 tempat..aku start cari keje ni nak kat sebulan gak aku relax kat umah..gare2 nak lepaskan abg aku kahwin dulu.. first keje kat kilang World Kitchen di Pasir Gudang.. tp tak lame, ada la 3 minggu.. second tu kat kilang Power Root di Plentong..sini lame skit, ada la sebulan lebih..gaji lumayan skit dr yg first tu..so, berbaloi keje 12 jam ni..acely, ble aku try keje kilang ni mmg nampak la sgt mcm mn susahnyer cari duit ni..berbeza sgt time aku keje sementara as programmer kat Antara Steel dulu..lagi2 keadaan n prangai manusia sejagat ni..mmg pening tgk..kadang2 rasa simpati lebih2 lagi ble tgk makcik2 yang bekerja untuk cari duit lebih bantu husband..tp apa la kudrat aku untuk tolong kan, sedangkan aku pun lom tntu futurenyer..anyway, seronok dapat merasai pengalaman macam ni..kawan juga bertambah..(^^)

Masuk bulan pose aku still keje..bg aku, pose tahun ni mmg rase tak semeriah selalu sebab arwah abah da tak de..tp alhamdulillah, kami sekeluarga tabah hadapinya..2 minggu b4 raya, aku benti keje..sbb nak relax n pose puas2 ngan family..yerla, first time dapat pose sebulan ngan family kan, tak boleh lepaskan peluang macam ni..time pose ni bile bercerita pasal terawih, mesti bersemangat..alhamdulillah, aku dapat wat penuh terawih time first pose~oklah kan..cukup syarat..hehe..hari2 len disebabkan keje so aku dapat wat 8 je ble blk keje..perkara2 macam ni, kalau dilepaskan sayang, sbb blum tntu kte akan dapat jumpa tahun dpn.. menjelang raya plak, aku paling puas shopping..gara2 dapat gaji kan, sedap la kuar duit bertambah mak bg duit support lagi..lagi la puas!!~biasalah..org pompuan..

Menjelangnya 1 syawal tahun ni, mmg sgt2 terasa..first time di pagi raya aku berada di pusara insan tersayang..lepas subuh, kami gerak ke pusara arwah abah..sesampai kat pusara tu, ati aku sayu sangat..seumur hidup aku, ni lah kali pertama aku mendengar takbir raya dengan lelehan air mata..rasa rindu terhadap arwah abah, hanya Allah yang tahu..segala kenangan bersama arwah terngiang2 saat tu..lebih2 lagi 3 ari yang cukup bermakna saat Allah beri untuk aku bersama arwah sebelum dia pergi buat selamanya..segala apa yang terpendam dihati saat tu hanya mampu diluahkan melalui bacaan yassin untuk arwah..~semoga arwah abah tenang setenang saat pemergiannya dan semoga arwah ditempatkan bersama golonganNya yang soleh...Amin..

2nd raya plak, saat org len beraya, aku cam bese la..perkara wajib ble da duduk jer kat umah kan..aku n mak wat pose 6..~kalau ada arwah abah mmg meriah..selalunya, kami b'3 akan wat pose sunat ni ble raya ke-2, tp thn ni Cuma aku b'2 ngn mak..alhamdulillah, lepas lagi..masuk raya ke 8, barulah aku b'hangout ngan kawan2..tp dpt kuar ngn yang still study lagi jer la..sbb msg2 cuti..yg keje, xdpt nak join, tp ktowg akan beraya di malam ari..ble kawan2 da ade, mmg sampai tak ingat rumah da..sibok berjalan..tapi xpe, setahun sekali dpt jumpe diaorg..yg pntg, mmg hepi la dpt jumpe kwn2..segala mcm cerita ada..yg paling penting, kenangan tu dilakarkan dgn sekeping gambar dan akan diingati seumur hidup..

Itulah serba sedikit stori yang aku nak share..sebut pasal share, ni la wat aku nak share kat fb, gare2 kawan aku sorang ni yg sebok share 'ceritacinte' nye kat fb..so, aku pun sibuk gak la nak share ni..~jgn marah syafiq=P..oklah, sampai sini dulu yang aku mampu taip..hehe..

Salam Aidilfitri semua!!!(^_^) - Syafi 'Atikah Yusof

-thanx to photographer sambilan a.k.a. Dr Ahmad coz candid this pic-


-gelagat kami ketika beraya-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads