ads

Isnin, 5 September 2011

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Blog Felda: felda <b>lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 12:00 AM PDT

Blog Felda: <b>felda lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 12:00 AM PDT

Blog Felda: <b>felda lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 12:00 AM PDT

Blog Felda: <b>felda lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 12:00 AM PDT

Blog Felda: <b>felda lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 09:43 PM PDT


My Lovely Cakes: Tempahan dr Ct - <b>Felda Lok Heng</b> barat

Posted: 05 Apr 2011 08:19 PM PDT

Terima kasih di ucapkan dan Selamat Pengantin Baru buat Ct dn pasangan Huzaimie, kerna menempah kek ala english, cupcake dan popcake dr saya..proses menghantar satu cabaran baru bg sy..tp alhamdulillah semua berjalan lancar. Semua selamat sampai ke destinasi..alhamdulillah dan sy disambut mesra oleh ct dn ibunya. terimakasih sekali lg.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


Syawal 2011 sungguh amazing « noorainikhaironi

Posted: 05 Sep 2011 03:13 AM PDT

Malam Raya

Emak memimpin bacaan takbir Raziman, Syafiq dan Syahmi.  Sungguh syahdu.

Kemudian diikuti oleh ahli keluarga yang perempuan pulak secara bergilir-gilir.  Tiba giliran ku.  Jiwa terasa kosong.  Sunyi.  Melayang seketika dalam dunia ingatan bertakbir bersama arwah abah.  Syukur aku masih cekal terus mampu tersenyum.  Oleh kerana tidak mahu air mata emak tumpah di Syawal ini.

Selesai takbir dengan iringan dentuman bunyi mercun jiran tetangga, kami berselawat dan bersalaman.

Hari Raya 1:  Duduk rumah aje

Syukur kepada Ilahi, kami bersembahyang Hari Raya di masjid Felda Chemplak.  Sudah puluhan tahun aku tidak menjejakkan kaki di sini.   Plan awal sekadar mahu mengantar Raziman, Syafiq dan Syahmi solat Raya je.  Sebab pagi itu hujan lebat.   Namun mak mencadangkan agar saya, kak Long serta puteri ku Nur Sakinah turut bersembahyang sama.

Ramai ku temui kawan-kawan emak.   Nur Sakinah menjadi tumpuan mereka.  Sekali lagi aku memanjat syukur ke hadrat Ilahi kerana puteri ku ini tenang setenang namanya.   Nur Sakinah menerima restu dari nenek-nenek yang ditemui atas kesopanan dan ketertibannya.   Subhanallah.   Amin.

Selepas tahlil, kami pun menyusur ke rumah Pengurus.   Aku menyusuri aktiviti arwah abah pada setiap Syawal.  Terasa dekat sungguh dengan abah.

Siang itu kami secara bergilir-gilir melayan tetamu-tetamu celek yang berkunjung.   Ramai dikalangan mereka adalah cucu peneroka.   Masa itulah bila kena turn ku,  habis lah budak-budak itu aku  tanya tentang asal usul mereka.  Maklumlah banyak cerita yang mengejutkan.   Bukan apa, ada sebilangan mereka adalah anak2 kawan masa sekolah.  Mereka hebat2.   Ada yang anak 8 orang.  Yang datang beraya tu anak kedua bungsu.   Abang atau kakak yang ada dah bekerja.

Sedang aku nie.. anak masih sekolah rendah.    Sesungguhnya aku tetap bersyukur kerana dikurniakan zuriat yang sihat dan ceria.

Raya ke-2

Adik-adik sekeluarga mulai sampai.

5.30 petang aku menjemput hubby di setesen keretapi Labis.   Hilang rindu sebab telah berjauhan 4 hari.    Kesian dia malam raya berbuka dengan ketupat dan rendang ayam yang dibelinya di Kompleks PKNS.

Tambah gawat apabila si kenit Mardiah (2 tahun) dan Mashita (1 tahun lebih) pulang.  Keletahnya sentiasa mencuit hati kami semua.

Dalam tempoh kalut dgn anak-anak buah, kami menerima kunjungan sanak saudara yang datang paling kurang 3 /5 kereta.  Sampai mak cakap kalau  buat marhaban memang hebat.

Jadi aku dan adik ipar serta anak buah yang besar2 sibuk di dapur.   Penat tapi seronok jumpa saudara mara rapat arwah abah dan emak.

Raya ke-3

Hah… kami 5 kereta adik beradik beraya ke kampung Yong Peng dan Parit Yanni.

Sepanjang perjalanan ke Kg Parit Selamat, aku mengimbau pengalaman semasa misi bantuan mangsa banjir di sana kepada anak-anak.    Bagaimana keadaan waktu itu.   Serba kekurangan dan kurang selesa.

Sepanjang berraya ini, aku menerapkan rasa kesyukuran kepada anak-anak akan nikmat yang mereka kecekapi dan apa yang mereka miliki.    Kekurangan kehidupan orang lain tidak menjadi penhalang untuk kita berkunjungan.   Di sinilah aku tekankan adab berhari raya yang sopan dan tertib serta adab menghormati tuan rumah.   Bukannya budaya menuntut duit raya.

Apabila menjejakkan kaki ke rumah bapa saudara (adik-adik arwah abah)  aku memang tidak dapat menahan rasa rindu yang bukan kepalang kepada arwah abah.    Tanpa dapat ditahan lagi aku tersedu.   Terima kasih kepada Wak Bari yang mengizinkan aku mencium dahi dan kedua pipinya seperti mana  yang sering aku lakukan kepada abah.   Subhanallah.

Kebanyakan rumah dikunjungi mempunyai cerita nostalgia semasa kecilku.  Oleh kerana aku ini sering menjadi anak angkat kepada saudara yang tiada anak perempuan atau yang lewat mendapat anak.

Sehingga ketika melewati Kg Parit Endin, hati ku berdetik "Ya Allah, aku hambamu mengucap syukur di atas keizinanMu untuk aku berpeluang menikmati detik-detik bersejarah ini bersama-sama suami."  Rasanya jikalau aku mati pada ketika itu, aku rasa puas kerana suami tahu bagaimana susah senang diriku semasa kecil hidup bersama-sama insan2 yang telah tiada ini.   Oleh kerana mereka semua memang membelai dan menyayangi diri ini.   Al-Fatihah untuk mereka.

Raya Ke-4

Selepas mengemas rumah dan membersihkan sekeliling rumah.   Aku dan keluarga bersiap-siap untuk menghantar suami ke setesen keretapi.    Apabila sudah berbaju Melayu … pakai baju raya lah …. kami sekeluarga mengambil peluang bergambar satu keluarga bersama-sama emak.

Lepas itu kami sekeluarga berkunjung ke rumah Wak jiran sebelah rumah.

Pukul 9.45 pagi kami sekeluarga ke Labis untuk menghantar suami yang akan pulang ke KL sendirian.

Itu yang kami merakamkan ragam di setesen keretapi Labis.

Raya Ke-5

Sabtu pagi temankan kakak ke Labis membeli barang keperluan dapur sebab ada saudara yang nak datang.

Di sini aku bertemu dengan kakak teman sekelas semasa belajar di Tingkatan 6 Rendah dulu.    Hoi… naik malu dibuatnya apabila dia mengimbau zaman aku keluar di MHI TV3 di awal 1995 dulu.    Masa itu aku bekerja di FOMCA.   Memanglah glamour…  namun aku tetap insan biasa aje.

Petang 2.30 petang, aku dan anak-anak berangkat untuk pulang ke Shah Alam.   Bagaimanapun kami singgah menghadiri Majlis Sambutan Hari Raya Bekas Pelajar 5A Sains, Sekolah Munshi Ibrahim, Labis di Dewan Pejabat Peladang, Labis.

Memang gempak.

Anak masing-masing tidak dapat mencari gambar ayah atau ibu mereka semasa di sekolah.   Aku amat bertuah kerana anak-anak ku cepat cam.    Dan kekawan gak kata aku tak banyak beza sgt.  Senang nak kenal.

5.30 petang aku baru bertolak balik ke Shah Alam.

*** inilah sebahagian coretan di Aidil Fitri 2011 yang penuh bersejarah.

01 di benut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di benut - Google Blog Search


edyesdotcom: Ceramah Chegubard dan Bob Lokman <b>Di Benut</b> <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2011 04:25 AM PDT

Ceramah Umum
cheGuBard & Bob Lokman
4 April 2011, 9.00 mlm
Benut, Johor

Untuk keterangan sila hubungi 0137501589

Hadirlah beramai-ramai!!

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

di negeri johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri johor - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Agama Islam <b>Negeri Johor</b> (MAIJ <b>...</b>

Posted: 31 Jul 2011 08:40 PM PDT

[KLIK] KONGSIKAN KEPADA RAKAN ANDA DI FACEBOOK

Permohonan adalah dipelawa kepada warganegara Malaysia khususnya kepada rakyat Negeri Johor Darul Ta'zim yang berkelayakan dan berumur tidak kurang 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan untuk mengisi kekosongan jawatan berikut di Majlis Agama Islam Negeri Johor.

1. Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Siswazah DG41 (Guru Tahfiz)
2. Penolong Pegawai Hal Ehwal Islam S27 (wanita sahaja)
3. Pembantu Hal Ehwal Islam S17
4. Pembantu Tadbir (Kewangan) W17
5. Pembantu Tadbir (Perkeranian / Operasi) N17
6. Penyelia Asrama N17 (wanita sahaja)
7. Pekerja Awam R1

KLIK DI SINI UNTUK IKLAN JAWATAN

KLIK DI SINI UNTUK BORANG PERMOHONAN

Tarikh Tutup Permohonan : 10 Ogos 2011

number of view: 547

Sebarkan kepada saudara mara dan rakan-rakan anda.Sharing is Caring ;-)


01 di kempas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kempas - Google Blog Search


Gubuk Kecil Kembara Jalanan: <b>Kahang</b> - Bibiq keteguran <b>di</b> kebun

Posted: 10 Apr 2011 08:45 AM PDT

Hujung minggu ini (April 9-10, 2011) - maza sudah pulang ke kampung Sri Lukut, Mukim Kahang, Kluang, Johor. Adik maza (Bibiq) sudah diserang gangguan dari alam ghaib. Kakinya membelon dari ibu jari membawa ke pangkal peha di sebelah kaki kanannya. 
Sekarang ini Bibiq sedang mendapatkan rawatan di rumah mertuanya di Batu Pahat. 
Alkisah tatkala meracun di kebun getah di atas bukit sana berpinggiran hutan simpan kekal Lenggong itu. Tatkala dalam perjalanan pulang dia menegur sebuah tapak kaki yang agak pelik. 
"Kalau tak silap, ini tapak kaki tenuk ni," kata Bibiq kepada Ana isterinya.
"Mana bang?" Ana terpinga-pinga mencari sama.

Hanya beberapa saat selepas itu kakinya mulai terasa lain macam. Dirasakan berat berpikul-pikul memeluk kaki kanannya. Sampai di rumah kakinya itu sudah membengkak besar. Maka tahulah Bibiq serta emak bahawa Bibiq sudah terkena 'teguran'.
Sebelum ini pun sudah pernah berlaku dan ramai juga orang kampung terserempak dengan 'sesuatu' di kebun itu. 
"Sudah namanya kebun kami di situ. Lagi pun memang tempat kami cari makan. Mahu atau tidak terpaksalah kami redah juga bang. Mahu atau tak kena juga buat, kalau tidak macam mana dapur kami nak berasap," terang Bibiq kepada maza setelah diusulkan agar dia lebih berhati-hati ketika menoreh mahupun membersihkan kebun.
Setelah seminggu berubat di Batu Pahat dengan seorang Kakek (atuk), alhamdulilah, sakit yang dialaminya semakin pulih. Dari tidak boleh berjalan dengan hanya mampu merangkak serta 'diusik' pada malam hari, hari ini Bibiq sudah boleh berjalan dan bengkaknya semakin menyusut.
Benda-benda halus seperti ini sukar juga hendak dipastikan. Mulanya ingatkan sakit yang boleh dirawat di hospital. Tetapi doktor kata mengikut pandangan perubatan moden, Bibiq sihat dan tidak sakit apa-apa. Kemudiannya doktor Melayu tersebut menyarankan agar Bibiq dibawa pulang dan berubat alternatif cara 'kampung'.
Esok malam, dengar khabar sekali lagi Bibiq akan dirawat dan dimandikan bunga. Mudah-mudahan semuanya selamat dan sejahtera hendaknya.
Pada kengkawan, mahulah maza memohon jasa baik agar mendoakan keluarga kecil kami dalam keselamatan, kebahagian, dan perlindungan daripada Tuhan Rabul alamin jua. 

01 di pengerang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pengerang - Google Blog Search


Tragedi Raya

Posted: 02 Sep 2011 09:34 PM PDT

Satu peristiwa yang takkan dilupakan pada sesi Aidilfitri tahun ini. Sebuah pengalaman yang indah diingat, perit ditanggung. Sesungguhnya tidak akan sempurna iman seseorang itu apabila tidak diuji. Dan ujian yang menimpa kami ini sememangnya dari Allah bagi menguji dan hambaNya dan memberi hikmah di setiap apa yang terjadi.

Pada hari raya ketiga, hari Khamis, saya bersama keluarga mentua bergerak menaiki dua kenderaan untuk pergi beraya di Pengerang dan Felda-felda sekitar Kota Tinggi. Kami bertolak dari Parit Raja sekitar jam 8.30 pagi.

Tiba di Pengerang sekitar jam 11 pagi, singgah di kedai untuk bersarapan dan kemudian terus menuju ke kampung dan menziarahi kubur. Bertolak dari kampung di Pengerang menuju ke Felda Semenchu, beraya di rumah pakcik (pak Usu Azmi).

Kemudian bertolak ke Felda Waha menziarahi Pakcik dan Bak.

Selesai di Felda Waha, menuju pula ke Felda Tenggaroh Selatan (rumah Makteh)

Dalam perjalanan ke Tenggaroh inilah, sebuah tragedi berlaku kepada kami.

Saya mendahului perjalanan. Waktu itu sekitar jam 11.30 malam – 12.00 malam. Dalam kereta ada isteri, anak, dan ibu bapa mentua saya. Kecuali mak, yang lain semuanya lena tidur. Van yang dinaiki adik beradik lelaki bujang menuruti di belakang.

Jalan ke Tenggaroh dalam keadaan baik. Saya memandu tidaklah laju sangat, sekitar 80-90 km/j. Sedang memandu (ditambah dengan sedikit ngantuk dan badan lesu dan keletihan), tiba-tiba terdapat lubang besar di hadapan. Lubang itu memenuhi seluruh jalan.

Tidak ada jalan lain. Dengan kelajuan yang sukar berhenti dengan serta merta, saya terpaksa memusing steereng ke kiri. Lubang yang sangat besar itu dihentam dengan kuat. Gedegang!!. Tayar kanan hadapan masuk ke dalam lubang dengan hentaman yang kuat. Lokasi lubang yang memenuhi keseluruhan jalan memungkinkan mustahil untuk sesebuah kereta mengelak!

Dengan serta merta, tayar hadapan kanan terus kehabisan angin.

Saya terpaksa memberhentikan kereta di bahu jalan. Melihat tayar, memang sah sah sudah pecah. Memang tak ada harapan untuk 'nak ada angin sikit' di dalam tayar untuk ke rumah Mak  Teh yang sudah tidak jauh lagi.

Dengan keterpaksaan, tayar terpaksa dibuka dan diganti dengan tayar spare. Melihat kanan kiri jalan yang gelap gelita dipenuhi pokok kelapa sawit agak sedikit menggerunkan jika hanya saya seorang menghadapi situasi itu. Mujur rombongan kami ramai. Tiada pula kereta lain yang lalu lalang. Bayangkanlah jalan felda. Mana lah ada kereta sangat dan jam pula sudah 12 malam.

Selesai menukar tayar, perjalanan diteruskan ke rumah Makteh.

Tidur sebentar di rumah Mak Teh.

Jam 1.30 pagi, dikejutkan untuk bersiap bergerak pulang ke Parit Raja.

Kami bertolak dari rumah MakTeh jam 2.00 pagi. Dengan perjalanan menggunakan tayar spare, sudah tentu perjalanan yang melibatkan 'badan yang penat' ini tidak menyeronokkan. Terpaksa memandu sekitar 60km/j. Dengan suasana yang hening, ditambah dengan badan yang lesu, sudah tentu pemanduan ini sangat mencabar. Perut pula entah kenapa memulas-mulas sejak di rumah MakTeh. Singgah di Masjid Kota Tinggi untuk melepaskan hajat.

Masuk ke higway, boleh lah laju sikit ke 80km/j. Tidak boleh lebih.

Alhamdulillah, perjalanan dari Kota Tinggi  bermula jam 2.00 pagi menggunakan tayar spare ke Parit Raja selamat tiba di rumah pada jam 5.20 pagi. Sebuah perjalanan yang terpahat dalam sejarah peribadi!

Sebanarnya, sebelum bertolak lagi, saya sentiasa terfikirkan akan tayar spare. Seperti ada isyarat mengatakan bahawa akan berlaku sesuatu pada tayar kereta. Malah, semasa servis kereta beberapa hari sebelum Aidilfitri lepas, staf Perodua itu menyatakan agar bersedia untuk 'menukar tayar'!!

Keesokannya, selepas solat Jumaat, tayar kereta ditukar. Pergi ke kedai tayar di Pekan Parit Raja. Menukar kedua-dua biji tayar hadapan. Sebiji tayar Good Year berharga RM175. Sport Rim tayar yang bocor malam tadi terpaksa diketuk kerana sudah bengkok. Mujur juga boleh diketuk. Jika tidak, terpaksa pula menukar rim. Dengan dua biji tayar Good Year, Ketuk Rim, Alighment, kos yang 'rela' dikorbankan adalah sebanyak RM390 di Aidilfitri yang mulia.

Sebuah kenangan yang pasti takkan dilupakan pada sesi Aidilfitri kali ini.

Tragedi Tayar Pecah di Hari Raya.

01 di mersing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di mersing - Google Blog Search


BONDTHEGREAT: TRIP MEMANCING <b>DI MERSING</b> ( PERAIRAN <b>...</b>

Posted: 25 Jul 2011 11:21 PM PDT

SELAWAT KE ATAS NABI DAN KELUARGANYA......

Lebih Kurang 10.00 malam 22 Julai 2011 aku bersama 9 rakan2 ( jiran2 ) dgn menaiki 2 kereta dan satu pajero mula bergerak dari Presint 11 ke Daerah Mersing, Johor utk menerokai perairan Pulau Tioman bg tujuan memancing ikan dan mencandat sotong. Dengan tiga orang rakan baru dari IPD Putrajaya kami mulakan dgn bacaan doa yg dipimpin olehku dan penerangan ringkas oleh Saudara Abdul Hadi.

23 Julai 2011 ( Sabtu )

12.00 - 12.30 TENGAH MALAM : singgah di R&R pagoh untuk pekena teh tarikh
4.00 pagi : singgah minum di pekan Mersing, pekena kopi panas
4.30 pagi : singgah dirumah salah sorang rakan yg berdekatan dgn jeti mersing, bersedia utk solat subuh, mandi dan sarapan
9.30 pagi : bertolak dari jeti mersing ke perairan Pulau Tioman untuk memancing ( lewat gerak sbb air cetek dn tekong blm bersedia
7.00 malam : bertolak pulang ke Kg Genting, PUlau Tioman, mandi solat, tengok bola Malaysia vs Singapura ( kena 3-5) ...adusssss makan dan tido di Sun Beach Resort, Tioman

24 Julai 2011 ( Ahad )

8.00 pagi : bertolak dari Jeti ke laut dalam....MANCING !!!!
7.00 malam : balik ke Kg Genting, P Tioman, mandi solat dan ada plak karaoke hehehe tapi tak nyanyi ler ( aurat hehehe ) makan , beli cenderahati dan tido

25 Julai 2011 ( Isnin )

9.00 pagi : bertolak pulang menaiki bot utk ke Jeti Mersing sambil mengangkat bubu....lumayan jugak
3.00 ptg : sampai di jeti Mersing.... punggah barang dan mandi di rumah zul dan makan tengahari di food court jeti mersing milik ibu zul. ( TERIMA KASIH MAKAN FREE )
5.00 ptg : balik........singgah ayer hitam beli buah ...
10.00 malam : sampai PRESINT 11, PUTRAJAYA BADAN PON LETIH ermmmmm

Related Posts with Thumbnails

Nor Amran Abdullah
Bendahari KBKPj
JKDM

01 di desaru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di desaru - Google Blog Search


Senai <b>Desaru</b> Expressway Berhad (SDE) beri diskaun tol sempena <b>...</b>

Posted: 27 Aug 2011 02:05 AM PDT

No of View :864

Senai Desaru Expressway Berhad (SDE) memberikan diskaun tol kepada pengguna kelas 1 lebuh raya itu bersempena dengan Hari Raya Aidilfitri.

Menurut Ketua Kewangan dan Perkhidmatan Korporat SDE Jamal Abd Nasir Taharim berkata diskaun tersebut akan diberikan pada Hari Raya pertama dan kedua.

Bagi plaza masuk Senai dan keluar di plaza tol Ulu Tiram, Cahaya Baru dan Penawar, kadar biasa RM3.70, RM7.60, dan RM11.20 masing-masing dikurangkan kepada RM3, RM6.10 dan RM9, katanya dalam kenyataan.

Kadar biasa bagi plaza masuk Ulu Tiram dan keluar di plaza tol Senai, Cahaya Baru dan Penawar bernilai RM3.70, RM4.70 dan RM8.20 masing-masing dikurangkan kepada RM3, RM3.80 dan RM6.60.

Bagi plaza masuk Cahaya Baru dan keluar di plaza tol Senai, Ulu Tiram dan Penawar, kadar biasa RM7.60, RM4.70 dan RM5.90 masing-masing dikurangkan kepada RM6.10, RM3.80 dan RM4.70.

Kadar biasa bagi plaza masuk Penawar dan keluar di plaza tol Senai, Ulu Tiram dan Penawar bernilai RM11.20, RM8.20 dan RM5.90 masing-masing dikurangkan kepada RM9, RM6.60 dan RM4.70. -BERNAMA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

01 di skudai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di skudai - Google Blog Search


Rakaman video ceramah Anwar Ibrahim <b>di Skudai</b>: najib Altantuya <b>...</b>

Posted: 17 May 2011 05:18 AM PDT

01 di labis - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di labis - Google Blog Search


Tiga orang anak polis maut dalam kemalangan <b>di</b> kilometer 113.6 <b>...</b>

Posted: 04 Sep 2011 02:27 AM PDT

No of View :1184

Tiga adik-beradik lelaki maut apabila kereta yang mereka naiki bertembung dengan sebuah kereta lain di kilometer 113.6 Jalan Labis-Yong Peng awal Ahad.

Mereka ialah Ahmad Zakhwan Patah Raji, 19, serta dua adiknya, Ahmad Zahinuddin, 18, dan Ahmad Zarif, 12.

Timbalan Ketua Polis Batu Pahat Superintendan Adnan Azizon berkata dalam kejadian 2.45 pagi itu, Ahmad Zakhwan yang memandu kereta Kancil hilang kawalan dan memasuki lorong bertentangan menyebabkan kenderaannya bertembung kereta Proton BLM milik Ho Hong Shou.

"Semua mangsa sedang dalam perjalanan dari Kelantan untuk menyambut Aidil Fitri bersama ayah mereka Koperal Patah Raji Muhamad yang bertugas di Balai Polis Simpang Renggam," katanya.

Ahmad Zakhwan meninggal dunia di tempat kejadian manakala adik-adiknya meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Batu Pahat.

Sementara itu, Ho, 20, cedera ringan dan dibawa ke hospital berkenaan. - BERNAMA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

01 di kulai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kulai - Google Blog Search


Tiga orang anak polis maut dalam kemalangan <b>di</b> kilometer 113.6 <b>...</b>

Posted: 04 Sep 2011 02:27 AM PDT

No of View :1118

Tiga adik-beradik lelaki maut apabila kereta yang mereka naiki bertembung dengan sebuah kereta lain di kilometer 113.6 Jalan Labis-Yong Peng awal Ahad.

Mereka ialah Ahmad Zakhwan Patah Raji, 19, serta dua adiknya, Ahmad Zahinuddin, 18, dan Ahmad Zarif, 12.

Timbalan Ketua Polis Batu Pahat Superintendan Adnan Azizon berkata dalam kejadian 2.45 pagi itu, Ahmad Zakhwan yang memandu kereta Kancil hilang kawalan dan memasuki lorong bertentangan menyebabkan kenderaannya bertembung kereta Proton BLM milik Ho Hong Shou.

"Semua mangsa sedang dalam perjalanan dari Kelantan untuk menyambut Aidil Fitri bersama ayah mereka Koperal Patah Raji Muhamad yang bertugas di Balai Polis Simpang Renggam," katanya.

Ahmad Zakhwan meninggal dunia di tempat kejadian manakala adik-adiknya meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Batu Pahat.

Sementara itu, Ho, 20, cedera ringan dan dibawa ke hospital berkenaan. - BERNAMA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved