ads

Khamis, 6 Oktober 2011

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


OLOOO!!!: xde kerje punya olang..

Posted: 31 Mar 2011 09:37 AM PDT

Asslamualaikum n ellow..pada 31 March 2011 at 12.00 am aku bersama si razin, amin, zul n roy telah keluar dari university untuk merayau-rayau di sekitar Batu Pahat, Parit Yani, Yong Peng, Ayer Hitam, Parit Sulong n parit yang kami tak berapa kenali itu..tujuan utama adalah untuk overnight..so dalam kebosanan and ketidakadaan keje kami pergi ke tempat-tempat sedemikian dengan berbekalkan dua bijik camera kepunyaan aku and si amin..hehe..first place kami pegi adalah kawasan parit yani..kata orang tempat tu angker cket sebab jalan kat situ bahaya cket kalau lalu malam-malam..byak excident laa..so rmai mati kat situ..kami dengan beraninya(walaupun kecut gak) lalui jugak kawasan itu..kami sebenarnya tidak ada niat jahat pun..jikalaulah terjumpa ape2 yang tidak sepatutnya itu nak wat camne..so bersnaplah kami di kwasan itu..

Selepas sudah itu, aku mensuggest pegi kawasan Pantai Minyak Beku..kawasan itu cam angker jugak laa..tengok jalan laa..dah mcam nak pegi pedalaman felda..haha..di situ aku terjumpa laa satu kawasan nie..haha..nak taw ape kawasannye jum tengok picture2 di bawah..hehehe…
Selepas berada di kawasan ini selama 30minit..kami terus pegi ke kawasan pantai lak..perghh port baik laa pantai nie..dah laa gelap..xde orang jaga lak..sini 'projek baik punya' ramai laa..dalam gelap camnie aku ingat xde orang..rupe2nya banyak jugak 'belangkas2' dok mengawan dalam kete lak..dyeorg park tmpat gelap..so mmg xprasan laa tmpat tu ade kete..haha..aku pun terkejut gak dok suluh2 wey!!ade kete rupenye kat sini..haha

Pastukan kami pegi laa masuk satu kampong nih..haha..mcam2 kami jumpa..tapi kami xsempat nak snap pic tu..babi hutan dok berlari..byk gile..pastu kami jumpa port baik punya..hihi..nengok kat bawah yea..hoho..

Time sudah mencemburi kami..so kami terus pergi ke yong peng lak..on da way ke yong peng kami berhenti singgah sana sekejap area parit sulong laa kalau xsilap..maklum laa waktu malam nie  sume dah ting tong..lupe jalan..bersnap plak kat situ..

Yang nie kami singgah kat dataran yong peng..saje2..nak balik awal lagi maklum laa baru kol 5 pagi time tu..

So kesimpulannya memang kami xde keje..merayap jew keje..diantara kami berlima tu so boleh taw laa sape paling pengecut…si amin laa..haha..kecian dia..

01 di segamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di segamat - Google Blog Search


Proses Mencari Rumah Sewa <b>Di Segamat</b> | Budu Masin

Posted: 06 Oct 2011 09:32 AM PDT

Salam. aku sekarang ada kat Segamat. cuti sem sudah bermula dan semestinya ini merupakan cuti sem aku yang terakhir. Lepas ni dah kena praktikal non-stop tak macam belajar lagi dah. Kalau time belajar boleh jugak cuti panjang tapi time duk praktikal ni jangan harap la ye. Cuti tahunan hanya diberi sebanyak 14 hari termasuk MC.

So aku dan 4 orang lagi dihantar ke segamat berdasarkan 2 permintaan kami iaitu segamat dan batu pahat. Dapat kat segamat, syukur lah sebab dekat ngan rumah kakak aku. Apa-apa senang nak meronggeng dia nanti. Masalah sekarang ialah proses duk nak cari rumah sewa ni. Rumah sewa tu banyak je tapi kami as a student ni nak rumah yang fully-furnitured ye lah student macam kami mana mampu nak beli katil, peti mesin basuh bagai.

So cari punya cari memang tak jumpa la kan. So nak tanya lah sape-sape yang ada kenalan, member, sedara yang ada atau tahu sesiapa yang ada rumah untuk disewakan dan rumah tu mestilah siap dengan perabot. Pasal bayaran beres sebab kami semua ni ditanggung oleh kementerian kesihatan malaysia (KKM) so tak payah risau lah.

Sebab aku dah banyak kali round2 keliling segamat ni tapi tak jumpa yang lengkap dengan perabot. kira kalau tak de jugak terpaksa lah tapi sementara ada masa ni nak cari la yang dah siap ada perabot. so sape2 yang berkenaan boleh la email aku azmikhairul1991@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Related posts:

  1. >Hantu Kak Limah Balik Rumah | Gelak Sakan

Tags: , , ,

This entry was posted on Friday, October 7th, 2011 at 12:32 am and is filed under mintak ilmu, Peribadi. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

PENA KASIH: SUASANA SAMBUTAN MERDEKA <b>DI SEGAMAT</b>

Posted: 11 Sep 2011 01:42 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]SUASANA SAMBUTAN MERDEKA DI SEGAMAT. Posted by PENA ... Kami mengambil keputusan untuk ke perpustakaan segamat yang terletak di Jalan Genuang.Selepas mengambil ubat untut di balai raya, kami terus. ...

di negeri johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri johor - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Pusat Pelaburan <b>Negeri Johor</b> (JSIC) Malaysia <b>...</b>

Posted: 12 Sep 2011 10:54 PM PDT

Advertisment

Applications are invited from the people of Johor or Malaysian citizens who are qualified to fill positions in the Johor State Investment Centre (JSIC) for the position as follows: -

1. PENGURUS GRED N48

2. PEMBANTU TADBIR N17

KLIK DI SINI UNTUK IKLAN JAWATAN

KLIK DI SINI UNTUK BORANG PERMOHONAN

Tarikh Tutup Permohonan : 19 September 2011

Advertisment

Incoming search terms:

  • Jawatan Kosong di Pusat Pelaburan Negeri Johor (JSIC)
  • jawatan kosong di syarikat pelaburan di malaysia

01 di chaah johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di chaah johor - Google Blog Search


Dadah dirampas <b>di</b> Nusajaya | Nusajaya Kini

Posted: 04 Oct 2011 09:01 PM PDT

utusanjohor@utusan.com.my


JOHOR BAHRU 4 Okt. – Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) negeri merampas lima jenis dadah bernilai RM130,750 dalam dua serbuan yang diadakan di Nusajaya, minggu lalu.
Timbalan Ketua JSJN negeri, Supritendan Giam Kar Hoon berkata, berat kesemua dadah jenis heroin, syabu, ketamin, pil ekstasi dan Eramin 5 itu melebihi satu kilogram.
Menurutnya, serbuan pertama dilakukan di sebuah rumah di Taman Bukit Indah II, Rabu lalu dan pihaknya merampas 920 gram heroin yang boleh dibekalkan kepada 2,300 penagih.
"Dalam serbuan itu, kami menahan seorang suspek berusia 30 tahun yang berasal dari Sitiawan, Perak dan turut merampas sebuah kereta jenis Nissan Cefiro yang menggunakan nombor pendaftaran Singapura.
"Hasil siasatan mendapati suspek yang bekerja di sebuah kedai telefon bimbit itu terlibat dalam aktiviti pengedaran dadah di sekitar Nusajaya, Johor Bahru dan Singapura," katanya pada sidang akhbar di sini, hari ini.
Kar Hoon berkata, pihaknya masih mengesan suspek lain yang terlibat dan bekalan itu dipercayai dibawa dari Singapura untuk pasaran di Johor Bahru.
Sementara itu, serbuan kedua pula dilakukan di sebuah pangsapuri di Bandar Selesa Jaya, Jumaat lalu dan menahan dua suspek berumur 43 dan 45 tahun.
Polis merampas heroin seberat 93.3 gram, syabu (64,10 gram), ketamin (121.3 gram), pil Eramin 5 (13 biji) dan pil ekstasi (476 biji).
Beliau memberitahu, semua dadah tersebut bernilai RM57,150 yang boleh dibekalkan kepada 1,417 penagih.
Kar Hoon memberitahu, suspek yang berumur 45 tahun memiliki 11 rekod jenayah seperti pecah rumah, curi, mendatangkan cedera dengan senjata dan samun, manakala seorang lagi suspek mempunyai tujuh rekod jenayah antaranya memiliki bahan lucah, barang curi dan menghalang tugas penjawat awam.
Kedua-dua suspek direman sehingga Khamis ini dan semua kes itu disiasat di bawah Sesyen 39B Akta Dadah Berbahaya (ADB) dan Seksyen 32 ADB (Perlucutan Harta) 1988.

01 di labis - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di labis - Google Blog Search


Kenduri kahwin <b>di</b> Kampung Tenang, <b>Labis</b> Johor

Posted: 01 Oct 2011 10:24 PM PDT

pelamin warna kuning dan background biru

pelamin yang simple tapi warnanya menarik

Semalam kenduri kahwin kawan orang rumah aku yang satu kampung dengan dia, kawan dia kiranya orang yang terakhir dalam geng-geng member dia yang lain yang semuanya dah kahwin. Memang dah sebulan lebih isteri aku nak ajak aku pergi kenduri kawan dia jadi aku pun balik kampung minggu ini.

Rasanya ramai yang dah tahu kalau kenduri kahwin di Johor perkara yang paling terkenal ialah TOL semasa pengantin lelaki sampai ke rumah perempuan. Dulu aku pun melalui pengalaman yang sama bila majlis kahwin aku dulu kena tol sampai ke atas pelamin, kenangan betul masa tu.

Apa kata layan gambar yang aku ambil masa kenduri ni.

budak-budak pegang kamera digital

kalau zaman aku dulu mana ada pegang kamera digital masa kecik-kecik, sekarang tengoklah budak-budak pun dah guna kamera

muhammad fahim cuba berkawan

muhammad fahim cuba nak berkawan

cik abu ayah pengantin perempuan

cik abu, tuan rumah @ bapa pengantin perempuan

orang kampung di majlis kahwin

kalangan orang tua yang sedang berbincang sesuatu

pengantin lelaki tiba dengan kereta BMW

pengantin lelaki tiba dengan kereta BMW takder bumbung lagi tu, keturunan syed katakan

pengantin lelaki naik bmw

kali pertama aku tengok pengantin lelaki dan rombongan berarak menggunakan kereta, kumpulan kompang di belakang mengiringi kereta pengantin

pengantin lelaki

pengantin lelaki menunggu pengantin perempuan untuk menjemput naik ke tempat persandingan

pengantin lelaki dan perempuan

pengantin lelaki dan pengantin perempuan tunggu Q untuk berjalan

dslr nikon dan olympus

sementara nak tunggu pengantin berjalan sempat tengok sekitar, ramai sekarang dah gunakan DSLR

duit tol dalam sampul

inilah yang tiada di negeri lain iaitu pengantin lelaki kena bayar tol kalau tak, mana boleh naik ke rumah pengantin perempuan

Inilah yang unik bila kenduri kahwin di Johor iaitu duit tol yang diletakkan dalam sampul untuk diberikan, kebiasaannya kanak-kanak dan orang dewasa dari belah pihak pengantin perempuan akan sekat/halang pengantin lelaki untuk naik ke rumah pengantin perempuan dan wakil dari pengantin lelaki kena bayar tol dahulu.

Aku dahulu sediakan 50 keping sampul surat untuk bayar tol ni sebab selalunya paling-paling sedikit pun ada 3 tol untuk naik ke rumah pengantin perempuan, apa yang aku nampak ianya adalah sekadar penyeri lagi majlis kahwin ini. Mungkin sesetangah orang tidak berapa suka tapi bagi aku ianya unik dan membezakan dari yang lain.

pengantin lelaki tersenyum

kali ini pengantin lelaki hanya mampu tersenyum bila pengantin perempuan dilarikan ke atas rumah, manakala pengantin lelaki kena bayar tol lagi

kena tol lagi

tengok, pengantin perempuan dah dalam rumah, pengantin lelaki kena bayar tol kali kedua

tol yang ketiga

tengok tol ketiga tengah menunggu di depan rumah pengantin perempuan

tol ketiga dan terakhir sebelum pengantin lelaki dapat naik ke rumah pengantin perempuan

tol ketiga dan terakhir sebelum pengantin lelaki dapat naik ke rumah pengantin perempuan

Nampak tak unik bila kenduri kahwin di Johor dan isi dalam sampul tu tidak penting tetapi adat ini harus dikekalkan selagi ianya tidak bercanggah dengan Islam. 

Sebenarnya setiap negeri mempunyai keunikkan masing-masing bila ada kenduri kahwin dan sebagainya dan tidak perlu rasanya untuk kita mengutuk adat dan budaya masyarakat setempat yang diamalkan selagi ianya tidak terpesong dari agama.

Apapun aku bukanlah jurugambar rasmi pada majlis kahwin ini, sajer nak bawak kamera aku untuk belajar tentang merakam gambar perkahwinan dan mencari pengalaman untuk kegunaan pada masa depan. Walaubagaimanapun kamera aku hanya menggunakan kit lense yang tak mampu nak zoom jauh-jauh untuk capture gambar, lainlah kalau si Azman Ishak ada masa majlis ni memang lain lah, dia ada DSLR dan lense yang mampu zoom jauh-jauh. Memang kacak la gambar-gambar dia tu.

.

.

Nota : Sekejap lagi nak bertolak ke Johor Bharu, hari selasa baru balik Kuala Lumpur, nanti nak tambah koleksi gambar-gambar di sana nanti.

Tentang Penulis: Muhammad Tarmizi

Pemilik blog ini masih lagi bekerja sepenuh masa dan blog ini dibina kerana minat terhadap penulisan serta keinginan untuk terus belajar. Sudah mempunyai isteri dan seorang cahaya mata, untuk biodata penuh boleh lihat Pemilik Blog

Artikel yang berkaitan

01 di kulai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kulai - Google Blog Search


Kenduri kahwin <b>di</b> Kampung Tenang, <b>Labis</b> Johor

Posted: 01 Oct 2011 10:24 PM PDT

pelamin warna kuning dan background biru

pelamin yang simple tapi warnanya menarik

Semalam kenduri kahwin kawan orang rumah aku yang satu kampung dengan dia, kawan dia kiranya orang yang terakhir dalam geng-geng member dia yang lain yang semuanya dah kahwin. Memang dah sebulan lebih isteri aku nak ajak aku pergi kenduri kawan dia jadi aku pun balik kampung minggu ini.

Rasanya ramai yang dah tahu kalau kenduri kahwin di Johor perkara yang paling terkenal ialah TOL semasa pengantin lelaki sampai ke rumah perempuan. Dulu aku pun melalui pengalaman yang sama bila majlis kahwin aku dulu kena tol sampai ke atas pelamin, kenangan betul masa tu.

Apa kata layan gambar yang aku ambil masa kenduri ni.

budak-budak pegang kamera digital

kalau zaman aku dulu mana ada pegang kamera digital masa kecik-kecik, sekarang tengoklah budak-budak pun dah guna kamera

muhammad fahim cuba berkawan

muhammad fahim cuba nak berkawan

cik abu ayah pengantin perempuan

cik abu, tuan rumah @ bapa pengantin perempuan

orang kampung di majlis kahwin

kalangan orang tua yang sedang berbincang sesuatu

pengantin lelaki tiba dengan kereta BMW

pengantin lelaki tiba dengan kereta BMW takder bumbung lagi tu, keturunan syed katakan

pengantin lelaki naik bmw

kali pertama aku tengok pengantin lelaki dan rombongan berarak menggunakan kereta, kumpulan kompang di belakang mengiringi kereta pengantin

pengantin lelaki

pengantin lelaki menunggu pengantin perempuan untuk menjemput naik ke tempat persandingan

pengantin lelaki dan perempuan

pengantin lelaki dan pengantin perempuan tunggu Q untuk berjalan

dslr nikon dan olympus

sementara nak tunggu pengantin berjalan sempat tengok sekitar, ramai sekarang dah gunakan DSLR

duit tol dalam sampul

inilah yang tiada di negeri lain iaitu pengantin lelaki kena bayar tol kalau tak, mana boleh naik ke rumah pengantin perempuan

Inilah yang unik bila kenduri kahwin di Johor iaitu duit tol yang diletakkan dalam sampul untuk diberikan, kebiasaannya kanak-kanak dan orang dewasa dari belah pihak pengantin perempuan akan sekat/halang pengantin lelaki untuk naik ke rumah pengantin perempuan dan wakil dari pengantin lelaki kena bayar tol dahulu.

Aku dahulu sediakan 50 keping sampul surat untuk bayar tol ni sebab selalunya paling-paling sedikit pun ada 3 tol untuk naik ke rumah pengantin perempuan, apa yang aku nampak ianya adalah sekadar penyeri lagi majlis kahwin ini. Mungkin sesetangah orang tidak berapa suka tapi bagi aku ianya unik dan membezakan dari yang lain.

pengantin lelaki tersenyum

kali ini pengantin lelaki hanya mampu tersenyum bila pengantin perempuan dilarikan ke atas rumah, manakala pengantin lelaki kena bayar tol lagi

kena tol lagi

tengok, pengantin perempuan dah dalam rumah, pengantin lelaki kena bayar tol kali kedua

tol yang ketiga

tengok tol ketiga tengah menunggu di depan rumah pengantin perempuan

tol ketiga dan terakhir sebelum pengantin lelaki dapat naik ke rumah pengantin perempuan

tol ketiga dan terakhir sebelum pengantin lelaki dapat naik ke rumah pengantin perempuan

Nampak tak unik bila kenduri kahwin di Johor dan isi dalam sampul tu tidak penting tetapi adat ini harus dikekalkan selagi ianya tidak bercanggah dengan Islam. 

Sebenarnya setiap negeri mempunyai keunikkan masing-masing bila ada kenduri kahwin dan sebagainya dan tidak perlu rasanya untuk kita mengutuk adat dan budaya masyarakat setempat yang diamalkan selagi ianya tidak terpesong dari agama.

Apapun aku bukanlah jurugambar rasmi pada majlis kahwin ini, sajer nak bawak kamera aku untuk belajar tentang merakam gambar perkahwinan dan mencari pengalaman untuk kegunaan pada masa depan. Walaubagaimanapun kamera aku hanya menggunakan kit lense yang tak mampu nak zoom jauh-jauh untuk capture gambar, lainlah kalau si Azman Ishak ada masa majlis ni memang lain lah, dia ada DSLR dan lense yang mampu zoom jauh-jauh. Memang kacak la gambar-gambar dia tu.

.

.

Nota : Sekejap lagi nak bertolak ke Johor Bharu, hari selasa baru balik Kuala Lumpur, nanti nak tambah koleksi gambar-gambar di sana nanti.

Tentang Penulis: Muhammad Tarmizi

Pemilik blog ini masih lagi bekerja sepenuh masa dan blog ini dibina kerana minat terhadap penulisan serta keinginan untuk terus belajar. Sudah mempunyai isteri dan seorang cahaya mata, untuk biodata penuh boleh lihat Pemilik Blog

Artikel yang berkaitan

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved