ads

Selasa, 31 Julai 2012

01 di chaah johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di chaah johor - Google Blog Search


perkhidmatan lori sewa <b>johor</b> bahru 0127518662 | SewaLori.Com

Posted: 31 Jul 2012 07:44 AM PDT

Jenis Lori | Type of Lorry

all lorries

Description

We provide perkhidmatan lori sewa johor bahru keseluruhan Malaysia seperti dibawa:-
Ulu tiram,kota tinggi,mersing,pengerang,desaru,bukit penawar,masai,pasir gudang,
Tebrau,ayer baloi,gelang patah,pontian,kukup,benut,senggarang batu pahat,kluang
Simpang renggam,machap,yong peng,labis,chaah,segamat,tangkak,muar,sedenak,senai,kulai,
Pulai,air hitam,sri gading,pagoh.

Sabtu, 28 Julai 2012

01 di lok heng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di lok heng - Google Blog Search


Apa punca Muhyiddin sampai takut <b>Gelang Patah</b> pun jatuh ke <b>...</b>

Posted: 16 Jul 2012 07:01 AM PDT


Malaysiakini melaporkan:

Tan Sri Muhyiddin Yassin mahu BN Gelang Patah berusaha habis-habisan dalam mempertahankan kerusi Parlimen Gelang Patah pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang menurutnya akan berlangsung "tidak lama lagi."

Timbalan perdana menteri merangkap timbalan pengerusi BN berkata kerusi Parlimen Gelang Patah perlu dipertahankan kerana ia menempatkan pusat pentadbiran kerajaan negeri Johor iaitu Nusajaya.

"Saya meminta setiap anggota Umno bahagian Gelang Patah dan anggota komponen BN mempertahankan habis-habisan Parlimen Gelang Patah. Tidak ada masa untuk istirahat lagi, kita kena kerja keras 24 jam sehari untuk memastikan kemenangan (BN)," katanya hari ini. - Mkini.

  
Kalau tengok ke jumlah majoriti yang calon BN menang masa PRU12 dulu tak berapa sesuai Muhyiddin sampai kena kata dia mau BN Gelang Patah berusaha habis-habisan mempertahankan kerusi parlimen Gelang Patah. Majoriti 8.851 undi bukannya sikit. Kalau di bawah 1,000 undi patut la kut Muhyiddin kata macam tu.

Tapi itulah sebenarnya realiti di Johor sekarang ni. Kalau majoriti bawah 10,000 pun Muhyiddin dah tak sedap hati maknanya memang tak mustahil macam kata sebilangan penganalisa politik yang Johor akan dilanda tsunami politik masa PRU13 nanti.

Kalau tengok keputusan pilihanraya kat bawah ni mungkin hangpa akan manpak sesuatu.

Dari majoriti 31,666 undi masa PRU11 boleh berkurang kepada cuma 8,851 udi masa PRU12. Itu dalam keadaan pengundi cina masih ramai mengundi calon BN, tak macam di Selangor dan Perak masa PRU12.

Kalau betul pengundi cina akan undi calon PR sehingga ke 90%, memang kompom Gelang Patah pun akan jatuh ke tangan PR pada PRU13 nanti. Dengan peratus pengundi cina lebih 50% memang patut sangat Muhyiddin susah hati dengan Parlimen Gelang Patah.

Lagi satu, yang mungkin jadi penyebab Muhyiddin Yasin tak sedap duduk dengan Gelang patah ni pasai ada jugak khabar angin yang kata ada kemungkinan Salahuddin Ayub akan bertanding di Parlimen Gelang Patah. Walaupun masa PRU12 dulu kerusi ni calon dari PKR yang bertanding tak mustahil PAS dan PKR akan bertukar kerusi.

Selain dari tu ada jugak khabar angin yang kata  Salahuddin Ayub  akan bertanding di Dun Nusajaya. Kalau Salahuddin bertanding di Dun Nusajaya tentu punya akan bagi kesan kepada Parlimen Gelang Patah pasai Dun Nusajaya di bawah Parlimen Gelang Patah.

Walaupun penchachai Umno dok kata Salahuddin Ayub di halau dari Kelantan dan akan 'terbunuh' di johor tapi tu tak lebih dari sekadar usaha depa nak spin. Yang sebenarnya Umno Johoe memang cukup rasa tergugat dengan keputusan Salahuddin Ayub balik bertanding di negeri kelahiran dia tu.

Sebenarnya bukan takat Gelang Patah saja yang Muhyiddin tak senang duduk tapi ada 8 lagi kerusi parlimen yang pengundi melayu bawah 50% yang berpotensi untuh calon BN kalah.

Itu tak termasuk lagi 8 kerusi ang pengundi melayu di bawah 55% yang jugak berpotensi untuk Pakatan Rakyat menang. Nak tau detail pasai kerusi-kerusi tu siap dengan analisa politik Johor dari kacamata PAS hangpa boleh baca dalam Harakah cetak edisi terbaru (16-19 Julai)

Kalau payah nak cari kat kedai boleh langgan Harakah cetak edisi online.


Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

Jumaat, 27 Julai 2012

01 di gelang patah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di gelang patah - Google Blog Search


Apa punca Muhyiddin sampai takut <b>Gelang Patah</b> pun jatuh ke <b>...</b>

Posted: 16 Jul 2012 07:01 AM PDT


Malaysiakini melaporkan:

Tan Sri Muhyiddin Yassin mahu BN Gelang Patah berusaha habis-habisan dalam mempertahankan kerusi Parlimen Gelang Patah pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang menurutnya akan berlangsung "tidak lama lagi."

Timbalan perdana menteri merangkap timbalan pengerusi BN berkata kerusi Parlimen Gelang Patah perlu dipertahankan kerana ia menempatkan pusat pentadbiran kerajaan negeri Johor iaitu Nusajaya.

"Saya meminta setiap anggota Umno bahagian Gelang Patah dan anggota komponen BN mempertahankan habis-habisan Parlimen Gelang Patah. Tidak ada masa untuk istirahat lagi, kita kena kerja keras 24 jam sehari untuk memastikan kemenangan (BN)," katanya hari ini. - Mkini.

  
Kalau tengok ke jumlah majoriti yang calon BN menang masa PRU12 dulu tak berapa sesuai Muhyiddin sampai kena kata dia mau BN Gelang Patah berusaha habis-habisan mempertahankan kerusi parlimen Gelang Patah. Majoriti 8.851 undi bukannya sikit. Kalau di bawah 1,000 undi patut la kut Muhyiddin kata macam tu.

Tapi itulah sebenarnya realiti di Johor sekarang ni. Kalau majoriti bawah 10,000 pun Muhyiddin dah tak sedap hati maknanya memang tak mustahil macam kata sebilangan penganalisa politik yang Johor akan dilanda tsunami politik masa PRU13 nanti.

Kalau tengok keputusan pilihanraya kat bawah ni mungkin hangpa akan manpak sesuatu.

Dari majoriti 31,666 undi masa PRU11 boleh berkurang kepada cuma 8,851 udi masa PRU12. Itu dalam keadaan pengundi cina masih ramai mengundi calon BN, tak macam di Selangor dan Perak masa PRU12.

Kalau betul pengundi cina akan undi calon PR sehingga ke 90%, memang kompom Gelang Patah pun akan jatuh ke tangan PR pada PRU13 nanti. Dengan peratus pengundi cina lebih 50% memang patut sangat Muhyiddin susah hati dengan Parlimen Gelang Patah.

Lagi satu, yang mungkin jadi penyebab Muhyiddin Yasin tak sedap duduk dengan Gelang patah ni pasai ada jugak khabar angin yang kata ada kemungkinan Salahuddin Ayub akan bertanding di Parlimen Gelang Patah. Walaupun masa PRU12 dulu kerusi ni calon dari PKR yang bertanding tak mustahil PAS dan PKR akan bertukar kerusi.

Selain dari tu ada jugak khabar angin yang kata  Salahuddin Ayub  akan bertanding di Dun Nusajaya. Kalau Salahuddin bertanding di Dun Nusajaya tentu punya akan bagi kesan kepada Parlimen Gelang Patah pasai Dun Nusajaya di bawah Parlimen Gelang Patah.

Walaupun penchachai Umno dok kata Salahuddin Ayub di halau dari Kelantan dan akan 'terbunuh' di johor tapi tu tak lebih dari sekadar usaha depa nak spin. Yang sebenarnya Umno Johoe memang cukup rasa tergugat dengan keputusan Salahuddin Ayub balik bertanding di negeri kelahiran dia tu.

Sebenarnya bukan takat Gelang Patah saja yang Muhyiddin tak senang duduk tapi ada 8 lagi kerusi parlimen yang pengundi melayu bawah 50% yang berpotensi untuh calon BN kalah.

Itu tak termasuk lagi 8 kerusi ang pengundi melayu di bawah 55% yang jugak berpotensi untuk Pakatan Rakyat menang. Nak tau detail pasai kerusi-kerusi tu siap dengan analisa politik Johor dari kacamata PAS hangpa boleh baca dalam Harakah cetak edisi terbaru (16-19 Julai)

Kalau payah nak cari kat kedai boleh langgan Harakah cetak edisi online.


Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

01 di kahang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kahang - Google Blog Search


Apa punca Muhyiddin sampai takut <b>Gelang Patah</b> pun jatuh ke <b>...</b>

Posted: 16 Jul 2012 07:01 AM PDT


Malaysiakini melaporkan:

Tan Sri Muhyiddin Yassin mahu BN Gelang Patah berusaha habis-habisan dalam mempertahankan kerusi Parlimen Gelang Patah pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang menurutnya akan berlangsung "tidak lama lagi."

Timbalan perdana menteri merangkap timbalan pengerusi BN berkata kerusi Parlimen Gelang Patah perlu dipertahankan kerana ia menempatkan pusat pentadbiran kerajaan negeri Johor iaitu Nusajaya.

"Saya meminta setiap anggota Umno bahagian Gelang Patah dan anggota komponen BN mempertahankan habis-habisan Parlimen Gelang Patah. Tidak ada masa untuk istirahat lagi, kita kena kerja keras 24 jam sehari untuk memastikan kemenangan (BN)," katanya hari ini. - Mkini.

  
Kalau tengok ke jumlah majoriti yang calon BN menang masa PRU12 dulu tak berapa sesuai Muhyiddin sampai kena kata dia mau BN Gelang Patah berusaha habis-habisan mempertahankan kerusi parlimen Gelang Patah. Majoriti 8.851 undi bukannya sikit. Kalau di bawah 1,000 undi patut la kut Muhyiddin kata macam tu.

Tapi itulah sebenarnya realiti di Johor sekarang ni. Kalau majoriti bawah 10,000 pun Muhyiddin dah tak sedap hati maknanya memang tak mustahil macam kata sebilangan penganalisa politik yang Johor akan dilanda tsunami politik masa PRU13 nanti.

Kalau tengok keputusan pilihanraya kat bawah ni mungkin hangpa akan manpak sesuatu.

Dari majoriti 31,666 undi masa PRU11 boleh berkurang kepada cuma 8,851 udi masa PRU12. Itu dalam keadaan pengundi cina masih ramai mengundi calon BN, tak macam di Selangor dan Perak masa PRU12.

Kalau betul pengundi cina akan undi calon PR sehingga ke 90%, memang kompom Gelang Patah pun akan jatuh ke tangan PR pada PRU13 nanti. Dengan peratus pengundi cina lebih 50% memang patut sangat Muhyiddin susah hati dengan Parlimen Gelang Patah.

Lagi satu, yang mungkin jadi penyebab Muhyiddin Yasin tak sedap duduk dengan Gelang patah ni pasai ada jugak khabar angin yang kata ada kemungkinan Salahuddin Ayub akan bertanding di Parlimen Gelang Patah. Walaupun masa PRU12 dulu kerusi ni calon dari PKR yang bertanding tak mustahil PAS dan PKR akan bertukar kerusi.

Selain dari tu ada jugak khabar angin yang kata  Salahuddin Ayub  akan bertanding di Dun Nusajaya. Kalau Salahuddin bertanding di Dun Nusajaya tentu punya akan bagi kesan kepada Parlimen Gelang Patah pasai Dun Nusajaya di bawah Parlimen Gelang Patah.

Walaupun penchachai Umno dok kata Salahuddin Ayub di halau dari Kelantan dan akan 'terbunuh' di johor tapi tu tak lebih dari sekadar usaha depa nak spin. Yang sebenarnya Umno Johoe memang cukup rasa tergugat dengan keputusan Salahuddin Ayub balik bertanding di negeri kelahiran dia tu.

Sebenarnya bukan takat Gelang Patah saja yang Muhyiddin tak senang duduk tapi ada 8 lagi kerusi parlimen yang pengundi melayu bawah 50% yang berpotensi untuh calon BN kalah.

Itu tak termasuk lagi 8 kerusi ang pengundi melayu di bawah 55% yang jugak berpotensi untuk Pakatan Rakyat menang. Nak tau detail pasai kerusi-kerusi tu siap dengan analisa politik Johor dari kacamata PAS hangpa boleh baca dalam Harakah cetak edisi terbaru (16-19 Julai)

Kalau payah nak cari kat kedai boleh langgan Harakah cetak edisi online.


Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

01 di kukup - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kukup - Google Blog Search


Ceritaku untuk mu: <b>Kukup</b>, Johor

Posted: 26 Jul 2012 08:08 PM PDT

Salam sejahtera,salam bahagia buat pembaca sekalian.Bunyi agak formal sikit,maklumlah awal pagi sesudah subuh dah bersiap nak ride ni.Terasa macam nak ke sekolah pula.Pagi-pagi kalau bergerak memang best,udara sejuk menyapu badan memang seronok rasa nak ride lama kalau sejuk macam ni.Dari rumah kami ke sini slow saja Abe Mat bawa...20-30 minit barulah sampai,slow+sejuk kalau laju lagi lah kesejukkan.Bagi bikers hentian sebelum masuk tol Sungai Besi merupakan lokasi pertemuan yang paling sesuai untuk pertemuan ride. Lupa nak beritahu lokasi ride hari ini menuju Kukup,Johor.
Kami jumpa dengan lady bikers ini,khabarnya mereka juga nak ke Selatan juga atau terus shopping di Singapore.

Selesai berjumpa dan bertanya khabar kami semua bergerak menuju ke lokasi masing-masing.

Yes...er6 dah lapar kenalah isi. Ini bukan berlakon tau real!


Jauh sudah perjalanan kami,terasa jauh sebab kena mengisi perut er6 bermakna jarak pergerakan kami sudah menghampiri lebih kurang 309km.





Akhirnya sampai juga kami di Kukup,Johor.


Tadi perut er6 kami isi,kali ini perut tuan punya blog pun dah ada muzik. Jom! cari parking motor dan kedai makan.

Kami parking motor betul-betul depan terminal feri ini,sambil nak bertanyakan tiket feri ke Pulau Karimun.Kalau ada feri yang belum bertolak,maknanya dapatlah kami belayar ke Pulau Karimau. Apa pun isi perut dululah...dah berkerongcong kelaparan ni.Permisi..ibu-ibu,bapak-bapak.

01 di permas jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di permas jaya - Google Blog Search


Majlis Perkahwinan <b>di</b> Dewan <b>Parit Sulong</b> ( 30/06/12 ) | :::ARA <b>...</b>

Posted: 30 Jun 2012 06:46 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]:::ARA CANOPY:::: menyediakan sewaan canopy di sekitar Batu Pahat dan Parit Sulong. Subscribe. Subscribe. RSS Feed. Add to Google Reader · View RSS Feed. Loading. Send feedback.

01 di parit jawa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit jawa - Google Blog Search


Its always About Me, MySelf & I: Tersentuh nonton <b>Parit Jawa</b>.. -iki <b>...</b>

Posted: 22 Jul 2012 07:02 PM PDT

semalam dalam jam 10.00mlm waktu yang gua nantikan..citer Parit Jawa.. iklan dia dah banyak kali gua tengok n rezeki semalam gua dapat nengok..citer ni terlalu halus.. jalan cerita, plot, cinematography (betul ke ayat tu ada ke dlm term perfeleman)?? gua tabik spring kt pengarah dia.. 
Sedikit pasal telemovie nie..
Drama/Filem : Parit Jawa
Arahan: Tunku Mona Riza
Pelakon: Zahiril Adzim, Eman Manan, Ruminah Sidek, Jalil Hamid, Safura, Nam Ron dan Ghazali Abu Noh
SINOPSIS TELEMOVIE PARIT JAWA
Parit Jawa yang dipersembahkan dalam Bahasa Melayu dan Jawa ini mengisahkan kehidupan sebuah keluarga berketurunan Jawa yang telah menetap di Parit Jawa, Muar berkurun lamanya. Penonton berpeluang untuk menyorot perasaan Tuminah dan Sapian yang mengimpikan kehidupan bahagia di usia tua mereka bersama anak-anak.
Setelah Sapian meninggal dunia, Tuminah menjadi semakin risau akan keluarga mereka yang semakin kucar-kacir. Anaknya hanya ingin merebutkan hak tanah pusaka peninggalan keluarga mereka dengan setiap daripada mereka memasang strategi dan agenda sendiri tanpa mepedulikan ibunya yang masih hidup.
well tu dah biasa lah pasal rebutan harta pusaka nie.. memang apa yang berlaku dalam drama ni dah biasa nampak.. tapi gua punye la tacing, geram semua ada.. kenapa la macm gitu?? bangsa kita siapa lagi nak bela kalau bukan diri sendiri.. ada tanah semua nak jual pastu bukan dapat dekat orang melayu pon tapi kat bangsa lain.. penyudah nye kita juga yang rugi..
pasal amanat, pasal adik beradik.. whuaa gua memang takleh nengok or dengar citer mcm gini memang gua tacing sangat.. wa layan sorang2 citer nie.. memang meleleh gak air mata gua ar.. maklumla sejak jadi remaja purba ni ati gua memang halus beb.. 
walaupon darah dlm badan gua ni ada lah tempias2 jawa bugis tapi tak bpe nk sangat la sebab dah tak serumpun dlm keturunan tu..ini pon arwah atok gua yang cakap.. bila tanye mama gua haha dia ckp dia bukan jowo so gua pon tak bape nk pasti..klu org ngumpat dlm bahasa jawa memang gua pakat senyum jerlah.... semangat jawa ni lain skit.. so orang2 jawa mesti sedia maklum.. takde dakwa dakwi kan.. 
hehe gua tau bahasa melaka jer.. ulau melengaku atas pagau.. :)

Khamis, 26 Julai 2012

01 di kota tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kota tinggi - Google Blog Search


Skuad Prihatin: Semurni Kasih Ramadhan <b>di Kota Tinggi</b>

Posted: 26 Jul 2012 08:40 PM PDT

Pada 1 Ramadhan yang lalu bersamaan 21hb Julai 2012, ABIM Daerah Kota Tinggi dengan kerjasama Guru-guru SK Muzaffar Syah telah melaksanakan Program Semurni Kasih Ramadhan. Penyelaras Program 1 Ramadhan, Saudara Azmi telah berjaya mengumpul sebanyak 38 kampit beras, 7 kotak pakaian, keperluan dapur dan 70 bungkusan kurma. Alhamdulillah, wakil ABIM Negeri Johor yang diketuai oleh Saudara Mohd Sidek Roslan turut menyumbang sebanyak 20 kampit beras dengan anggaran nilai sebanyak RM500. Berikut ialah sedikit nota pengembaraan misi Ramadhan tersebut. 


8.30 pagi: Wakil ABIM Negeri Johor yang diketuai oleh Saudara Mohd Sidek Bin Roslan dan exco iaitu Saudara Aziz Ali serta sukarelawan iaitu Muhammad Amran Roslan tiba di SK Muzaffar Syah. Seramai 6 orang guru serta 2 orang wakil Ketua Kampung Seluyut turut serta dalam Program Semurni Kasih Ramadhan. Ekspedisi dimulai dengan Solat Dhuha terlebih dahulu dan taklimat ringkas oleh Sdr Nizarudin Aznan. Kampung Seluyut adalah destinasi utama. Cara pembahagian beras dilaksanakan secara rumah ke rumah. Ketua Kampung Seluyut En Razak turut sama sebagai panduan kami untuk memberikan bantuan. Sebanyak 38 kampit diberikan di Kawasan kampong Seluyut. 


11.00 pagi: Jelajah Ramadhan terus bergerak ke Kampung Pasak. Hanya 2 buah rumah sahaja yang kami berkesempatan untuk memberi bantuan kerana kesuntukan masa. Sebanyak 16 kampit beras diagihkan kepada penduduk Kampung Pasak. Pembahagian beras di Kampung Pasak dilaksanakan oleh Setiausaha kampung tersebut. 
11.30 pagi: Kami terus bergerak ke Kampung Minchu sebagai destinasi bantuan beras yang terakhir. Di sini sebanyak 4 kampit beras diberikan kepada saudari mualaf. Rasa keinsafan mulai terasa kerana anaknya mengidap penyakit leukimia kian beransur pulih. Alhamdulillah. 


12.45 tengahari: Kami tiba di Hospital Kota Tinggi. Sebanyak 74 hamper dibawa untuk diberikan kepada pesakit Hospital Kota Tinggi. Selain hamper, pamplet Tazkirah Ramadhan turut dibawa sebagai bahan bacaan pesakit. Wad pesakit lelaki, wanita dan kanak-kanak turut kami lawati. Kerjasama daripada kakitangan hospital amat baik. Kami sudahi Jelajah 1 Ramadhan ini dengan solat berjemaah di Surau Hospital Kota Tinggi dan diakhiri dengan ucapan terima kasih daripada Wakil ABIM Negeri Johor Saudara Mohd Sidek Bin Roslan, Ketua Kampung Seluyut En Razak dan Ustaz Zaidi YDP ABIM Daerah Kota Tinggi. 
Misi selesai tepat jam 2.02 petang. Alhamdulillah. Terima kasih kepada semua yang menjayakan Program 1 Ramadhan ini.

01 di tampoi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tampoi - Google Blog Search


Blog Rilek-Rilek: Kisah Lawak #3 - Matahari <b>di Tampoi</b>

Posted: 21 Apr 2012 04:33 PM PDT

Teringat cerita Keluang Man...

Bukan senang nak handle orang gila. Jiwa dan raga kena kental. Jom ikuti satu kes dimana dua orang gila sedang berbual di rumah sakit jiwa Tampoi.
Orang Gila 1: (Sambil naik atas meja) "Kamu tahu tak?"
Orang Gila 2: "Tahu apa?"
Orang Gila 1: "Aku ni matahari (sambil mengangkat tangannya tinggi-tinggi)
                        lihatlah terang dunia ini disebabkan aku!"
Orang Gila 2: (Dalam hati) "Jangan-jangan dia ni bertambah gila, aku mesti lapor
                        pada doktor biar dia diperiksa..."

Sambil berlari orang gila 2 tadi pergi ke bilik doktor dan menceritakan apa yang berlaku...

Orang Gila 2: "Doktor, kawan saya tu mungkin bertambah gilanya."
Doktor:          "Kenapa?"
Orang Gila 2: "Benar doktor, dia naik ke atas meja sambil mengangkat tangannya dia cakap dia adalah
                        matahari, dunia ni terang dia yang buat."
Doktor:          "Kalau begitu suruhlah kawan kamu tu turun."
Orang Gila 2: "Jangan doktor, nanti kalau dia turun gelap dunia ni nanti..."


Suka dengan artikel ini? Klik butang LIKE untuk share dengan rakan² anda d^_^b

Rabu, 25 Julai 2012

01 di tebrau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tebrau - Google Blog Search


http://ecatir.blogspot.com : Beriadah <b>di</b> Taman Rekreasi <b>Tangkak</b>

Posted: 08 Jul 2012 05:34 PM PDT

Dah hari Isnin dah.. cepatnya masa berlalu.. :)
Ni cerita minggu minggu lepas lepas punya... :)
Nama tempat tu.. aku create sendiri.. tak tau la apa nama betul dia... 
Dari rumah ke Tangkak... tak jauh mana... 
Saje bawak budak budak beriadah sket... takde la bosan sangat. 
Kat sini bessss sbb banyak sangat benda yang disediakan... 
Adik pun happy.. sbb ada susur pejalan kaki yg agak lebar... dan panjang.. 
Ramaiiiiiii orang kat kawasan permainan ni.  
So, adik ngan abg.. main la permainan yang takde orang nak main ni... :) 
Dannnnnnn... buaian dia besss.. ada ciri keselamatan sket la kan..  
Ok.. dah nak Maghrib dah... kita gerak pulang ye..
Nanti kita datang lagi..  
Setiap hujung minggu memang kami akan keluar.. 
Tak kisah la setakat amik angin ke.. tapi MESTI keluar.. 

01 di tangkak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tangkak - Google Blog Search


http://ecatir.blogspot.com : Beriadah <b>di</b> Taman Rekreasi <b>Tangkak</b>

Posted: 08 Jul 2012 05:34 PM PDT

Dah hari Isnin dah.. cepatnya masa berlalu.. :)
Ni cerita minggu minggu lepas lepas punya... :)
Nama tempat tu.. aku create sendiri.. tak tau la apa nama betul dia... 
Dari rumah ke Tangkak... tak jauh mana... 
Saje bawak budak budak beriadah sket... takde la bosan sangat. 
Kat sini bessss sbb banyak sangat benda yang disediakan... 
Adik pun happy.. sbb ada susur pejalan kaki yg agak lebar... dan panjang.. 
Ramaiiiiiii orang kat kawasan permainan ni.  
So, adik ngan abg.. main la permainan yang takde orang nak main ni... :) 
Dannnnnnn... buaian dia besss.. ada ciri keselamatan sket la kan..  
Ok.. dah nak Maghrib dah... kita gerak pulang ye..
Nanti kita datang lagi..  
Setiap hujung minggu memang kami akan keluar.. 
Tak kisah la setakat amik angin ke.. tapi MESTI keluar.. 

01 di tampoi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tampoi - Google Blog Search


:: Bittersweet Sourmix ::: <b>di tampoi</b>

Posted: 26 Jun 2012 01:01 AM PDT

assalammualaikum.. alhamdulillah sampai juga ditampoi , naik bas dari muar ke tampoi pada jam 0730am . tiba kat hadapan giant tampoi pada jam 0930am . tu pun setelah mengecall dan tak sudah mengwasuppp along ku , haha .. cian along .. tgh tdo kene kacau .. thanx so much alonggggg.. dalam bas , tbe tol skudai aku gerak depan jumpa ngn drebar tu mtk turun kat depan giant tampoi , nasib baik dia baik dan nak ler menurunkan kan aku di situ , hahah.. kalau tak terkial2 la aku nak gerak ke sini . hadoii . now da pukul berapa , pax da r takde dr pagi . bapak la sunyi . xtau nak watpe dah kat sini . dah makn dah cuci mata . dah jalan - jalan . sudahnya takda pax lagi . kekeke .

01 di segamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di segamat - Google Blog Search


Shafie Nor: Lagi mati ditembak <b>di Segamat</b>

Posted: 20 Jul 2012 07:06 PM PDT

*MAYAT Asnan Yunus ditutup plastik hitam di sebelah keretanya selepas ditembak tiga das di Bandar Utama, Segamat, Johor, semalam.Oleh MOHAMED SA'ARI 
SEGAMAT, JUMAAT, 20 Julai, 201: Dalam tempoh dua bulan, sudah tiga kes bunuh berlaku di daerah ini.
Bukan untuk menakut-nakutkan orang ramai namun, kes tembak yang berlaku di daerah ini perlu diberi perhatian serius oleh pihak berkuasa kerana ia berlaku di sebuah bandar kecil.

Pihak polis kini giat mengesan penjenayah yang terlibat dalam kejadian itu namun orang ramai tidak perlu khuatir kerana usaha memburu suspek sedang giat dilakukan.

Jika pada 12 Jun lalu, seorang ahli perniagaan mati ditembak di sebuah stesen minyak, disusuli seorang pemandu trak tunda ditembak di persimpangan lampu isyarat pada 23 Jun, satu lagi pembunuhan kejam berlaku di bandar ini awal pagi ini. - UTUSAN

Jurujual Tunggu Isteri mati Ditembak <b>Di Segamat</b> - | boyzonne <b>...</b>

Posted: 20 Jul 2012 02:20 PM PDT


Sebuah keluarga tidak menduga kehilangan ketua keluarga menjelang Ramadan hari ini apabila lelaki itu maut ditembak di depan sebuah pusat karaoke di Jalan Muhibah 3, Bandar Utama di sini semalam.
Dalam kejadian pada pukul 2.50 pagi, mangsa, Asnan Yunus, 28, dari Kampung Jawa Segamat maut di tempat kejadian akibat terkena tembakan di rusuk, tengkuk dan bawah telinga yang semuanya di sebelah kiri badan.
Kejadian tersebut berlaku hanya kira-kira
1.5 kilometer dari rumah mangsa dan kira-kira sepuluh minit sebelum isteri mangsa habis waktu bekerja.
Timbalan Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Md. Anuar Ismail berkata, sebelum kejadian Asnan berdiri di luar kereta Proton Wira yang dipinjam daripada seorang rakan menunggu isterinya keluar dari pusat karaoke tempat wanita itu bekerja.
Bagaimanapun, menurut beliau, belum sempat isteri mangsa keluar dari pusat karaoke tersebut, Asnan tiba-tiba ditembak dengan beberapa das tembakan oleh penyerangnya.
"Polis yang menerima maklumat mengenai kejadian tersebut tiba di lokasi kejadian pada pukul 2.53 pagi dan siasatan mengesyaki sebelum kejadian terdapat sebuah kenderaan menghampiri mangsa sebelum melepaskan tembakan

01 di stulang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di stulang - Google Blog Search


Tapak rumah untuk dijual <b>di Stulang</b> Bahru,Johor Bahru

Posted: 03 Apr 2012 04:15 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Tapak rumah seluas 11000kps untuk dijual di Stulang Bahru,Johor Bahru. Rezab Melayu dengan geran selama-lamanya. Hubungi : 012 7462318 (Mohd Nor)

01 di skudai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di skudai - Google Blog Search


GAMBAR &#8211; Roadshow <b>di Skudai</b>, Johor pada 6hb Jun 2012

Posted: 06 Jun 2012 12:00 AM PDT

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*