Khamis, 16 Ogos 2012

01 di batu pahat - Google Blog Search

01 di batu pahat - Google Blog Search


zurazura: weekend <b>di batu pahat</b>

Posted: 06 Aug 2012 11:37 PM PDT

assalamualaikum kawan kawan.

kesian blog aku sangat sunyi ni..

jadi apakah yang telah aku lakukan pada minggu lepas? semestinya pulang ke kampug di batu pahat merasai suasana berpuasa di batu pahat pulak. asyik buka puasa di kepong je, nanti mak mentua majuk..jadi untuk ambil hati mak mentua, haruslah aku balik sambil bantu membantu apa yang patut..

aku tolong jahit langsir..

tolong goreng murukku..

tolong packing rempeyek dan tempeyek..

tolong buat kuih siput..

tolong hias bilik sendiri di batu pahat tu..

tolong jaga adik akib yang comel tapi muka sombong tu..

tolong ajar budak kecik tu jalan juga..

kalau nak dikirakan, aku boleh dapat anugerah menantu of the year lah! kalau nak kipas mak metua, kena kipas habis-habis..tapi bab bangun awal sediakan sahur di awal pagi adalah sangat fail lah..hancor anugerah menantu pilihan bila mak sampai terpaksa naik bilik ketok pintu kejut bangun sahor..

ha ha ha..

tapi takpelah, aku sedapkan hati aku sendiri yang malam sebelum tu penat jahit langsir rumah! bagi alasan kat mak henfon dalam beg tak dengar bunyi alarm jadi tak sedar nak bangun sahur..hehe..

jadi itulah pengalaman aku nak masuk dua tahun jadi menantu di bulan puasa ni. kalau korang ada pengalaman bleh share sikit?

*azmi kata aku macam kay. kay dalam cerita keluarga iskandar. nanti aku review sebab sekarang cerita tu adalah cerita favorite of the month.. :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads