Ahad, 9 September 2012

01 di pasir gudang - Google Blog Search

01 di pasir gudang - Google Blog Search


MELAYU PASIR GUDANG: HASAN BASRI <b>DI PASIR GUDANG</b>

Posted: 24 Jun 2012 08:18 AM PDT

Tiga minggu lepas (8/6/2012) Mantan Pesuruhjaya PAS Selangor yang juga mantan naib Presiden PAS Pusat sendiri yang datang menjelaskan segala kezaliman dan kesesatan PAS, Hasan Ali ini bukan  orng UMNO tapi orang PAS Sendiri. itu pun masih tak terbuka hati ke pengundi Pasir Gudang nie?

Semalam 23/6/2012 Ustaz Tahirruddin yang dah 18 tahun bersama PAS membongkar segala kesesatan PAS, menjelas segala muslihat PAS untuk takluk memerintah Negara hingga sanggup mengadai maruah dan agama demi Putrajaya.

Akan datang 28/6/2012 datang pula mantan ketua penarangan PAS Negeri Selangor Ustaz Hassan Basri ke Pasir Gudang berceramah

Beruntung sungguh pengundi Parlimen Pasir Gudang kerana di pilih oleh Allah S.W.T untuk hadir pada setiap kali tokoh- tokoh terkenal dari PAS ini datang, itu pun masih tak terbuka hati ke pengundi Pasir Gudang nie?
itu pun kalau PRU 13 nanti masih pangkah PAS tak tahu lah apa nak kata mungkin pintu hati dah tertutup rapat untuk menerima kebenaran agaknya.

Juak -juak PAS ayuh kita datang ramai-ramai dengar sendiri apa yang hendak di sampaikan oleh Bekas Ketua Penerangan PAS Selangor. Tak kan dia nak kempen suruh orang Pasir Gudang sokong PAS kot, sebab dia sendiri dah tak yakin dengan perjuangan dan kepiminan PAS.

"Pesta 1 Malaysia" <b>Di</b> Highway <b>Pasir Gudang</b> yg sungguh - Miss Mirror

Posted: 09 Sep 2012 06:11 AM PDT

Usai merayau  di  Kompleks Pusat Bandar Pasir Gudang, kami mengorak langkah untuk membeli barang dapur di JJ Tebrau pula.... tapi tetiba di tengah highway...
Ribut taufan melanda..   inilah ribut paling dasyat pernah I nampak kat Malaysia buat setakat ni.. (paling dasyat tentulah di Bir Ali yg pernah I ceritakan dulu, ibarat filem Twister).

Apa pulak la kat depan tu?.

"Pokok tumbang la..."  Kata IRP...

Ha'a la... patut la keta depan tu tak bergerak... mari kita close up...


Mengenangkan tak nampak berlaku sebarang kemalangan jiwa, hati I tak de la gabra sgt ketika itu cuma  kebarangkalian paling teruk pun tentulah terpaksa tersekat lama dalam jem.. .. ah itu I tak kisah...  tapi tetiba..

"Better you gerakkan lagi keta you atas ni, pokok besar atas  tu pun  mungkin boleh tumbang"  Seorang pemuda tiong hwa yg sedang basah dlm hujan berkata2 pada IRP.

Aduhh ye ke?.   Tak terpikir pulak aku??.   Cemas aku tetiba.    Qistina mula merengek.  Shashal tetap tenang di kerusi belakang.

"Qistina pun dah terfikir dari tadi Ma...  ".   Aduh budak ni, menambah debaran aku je lahh.

"Maafkan saya... ini semua salah saya, lain kali kita takyah gi Pasir Gudang lagi, kita gi Angsana jelah..".  Shashal pula tetiba berdailog ala upin dan ipin..   Rasa bersalah pulak budak ni, padahal memang kami nak gi Pasir Gudang pun arini, banyak benda penting kena  buat di sana. 


Tak mungkin la pokok sebesar ni boleh tumbang... nauzubillah.  Keta kami betul2 tersekat kat bawah pokok besar yg mengadap flat ini.   Ya Allah selamatkan kami.
Ya Allah luhurnya hati pemuda tiong hwa ini, berseorangan dlm hujan mengambil penukul dan cuba membuka divider.. dgn harapan kami semua akan dapat la buat U-Turn di situ.   Rasa bersalah, IRP pun  turun dan mengambil tool dlm keta untuk sama2 membantu.

Rupa2nya pemuda tersebut lg malang,  keretanya dah terperosok di balik pokok yg tumbang itu.... laaa kesiannya.

(Oh ya panggilan kpd pihak berkenaan dah pun IRP buat masa pkl 2.45 tadi).


Akhirnya dari 1/2 Malaysia tadinya (IRP dan pemuda tionghawa tersebut) kini  dah jadi 1 Malaysia pula, tak kira Melayu, Cina, India, Jawa semua turut turun untuk bertungkus lumus membuka skru divider.  Hujan kian reda.  Lega aku..


"Pesta Satu Malaysia" Di Pasir Gudang!!!!!!
Polis pun tiba.. Alhamdulillah berjaya dibuka akhirnya...  3.45 ketika in.   Syukur kepadamu Ya Allah, masih panjang umur kami.
Mujur arini naik 4 wheel drive...
Kesian... di belakang orang masih ramai tersekat.

Nota :   Dlm islam, even hanya membuang seketul batu yg menghalang perjalanan orang pun dah dijanjikan Allah  pahala yg sgt BESARRRRR.... ini kan pula bertukul bagai di tengah hujan begitu...  terima kasih kpd semua rakyat Malaysia yg baik ati pada petang tadi.   Moga balasan kebaikan buatmu.

Jawatan kosong Lift operator <b>di pasir gudang</b> (MMHE) Application <b>...</b>

Posted: 31 Aug 2012 04:31 AM PDT

Today 14:34.

Jawatan kosong Lift operator di pasir gudang  ( penjaga lif) untuk lokasi di MMHE, Pasir gudang ,JohorPengalaman tidak diperlukan . Janji rajin serta berminat untuk belajar sesuatu yang baru . Lulusan SPM yang masih mencari pekerjaan amatlah di alu – alukan . Rumah disediakan dan transportation juga di sediakan.

Jika berminat hubungi terus aidil 018 3214556

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads