Isnin, 10 September 2012

01 di stulang - Google Blog Search

01 di stulang - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di stulang</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Sep 2012 11:35 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

adisarah berkisah: 4 Syawal 2012: Ziarah kematian <b>di Stulang</b>

Posted: 28 Aug 2012 09:49 PM PDT

Dari Ulu Tiram kami bergegas pulak ke Stulang Darat pasal kami telah dapat khabar ketika di Ulu Tiram bahawa ada kematian di kalangan saudara mara. Yang meninggal tu ialah isteri kepada sepupu Ayah Atan. Rumahnya tak jauh dari rumah Allahyarham Pak Long Leng.
Ketika kami sampai, jenazah masih belum tiba dari hospital. Setelah menungu seketika, barulah jenazah sampai. Pengurusan jenazah telah dilakukan ketika di hospital lagi. Bila sampai rumah, jenazah terus disembahyangkan, dan terus dibawa menaiki van untuk ke tanah perkuburan Islam. Setelah itu berlangsung, barulah kami mintak diri untuk pulang ke KL. Waktu tu hujan sedang turun renyai-renyai.

Hasil Laut yg Segar <b>di Stulang</b> Laut | ctrahani

Posted: 02 Aug 2012 05:40 PM PDT

dah nak bertemu weekend lg sekali baru nak update.. hiks..
sejak dua menjak nih mood nak berblog ke laut sungguh..
harap2 x berpanjangan la hendaknya..
malas nak bebel panjang2..
malam minggu lepas aku berbuka puasa kat umah sil..
pastu lajak ke sahur sekali.. lepas subuh jugak gerak balik umah..
sebabnya hari minggu hari tu en hubby keje..
sebelum balik umah kami ke stulang..
tujuannya nak cari hasil laut yg segar..
dapat info dr babysitter anak2 dh lama benonya..
baru kali nih berpeluang ke sana..
kalau x plan mesti menjadikan..
jom tengok apa yg ader kat sana..
kebanyakkan hasil laut kat situ masih hidup kecuali ikan2 la..
yg nih udang galah ke baby lobster aku x sure..
mula2 aku mmg ingat udang galah sbb tengok sepitnya..
tapi babysitter cakap nih baby lobster sbb kulitnya yg keras sgt & ekornya pun lain..
apa2 jelah.. yg nih sekilo RM25 kot..
aku beli lebih kurang setengah kilo jer..
dpt la lebih kurang 17 ekor..
yang nih plak ketam bangkang..
aku x beli pun.. x ingat berapa sekilo..
ni plak kupang.. 3 kilo RM10..
antara ikan2 yg ada.. ikan pun aku x beli..

pics kat bawah aku snap masa dh balik umah..

ketam bunga.. yg nih aku beli sket..
dalam 4 ekor jer.. petang tuh jugak aku masak tomyam...
update : udang kertas la ni bukan udang galah..
tq dana sebab betulkan.. :) .. aku beli sket jugak..
boleh la untuk 2 kali masak..

salah satu hasil masakan..
udang garing daun kesum..
sebelum tutup entry nih meh layan muka budak baru bangun tido,
bau pun masham2 lagi nih.. 
maklum la belum mandi.. ngeee.. :)
seb baik diorang sporting time suh posing..
abang je agak sporting, adik lak asyik nak meligat x kira tempat..
*dah 2 minggu kiter berpuasa.. cepatnya masa berlalukan.. ermmm..

*td check nuffnang sumer BE dh jadik ME.. bila nuffnang nak bagi BE lg nih..
*nanti free2 aku singgah blog korang yer.. 

BLOG JOHOR: 01 <b>di stulang</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Aug 2012 11:51 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads