ads

Khamis, 1 November 2012

01 di kota tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kota tinggi - Google Blog Search


Jawatan kosong 2012 <b>di</b> Majlis Daerah <b>Kota Tinggi</b>

Posted: 23 Oct 2012 12:53 AM PDT

jawatan kosong 2012 Majlis Daerah Kota Tinggi

Jawatan kosong 2012: Pada awal penubuhan Majlis Daerah Kota Tinggi dikenali sebagai Lembaga Bandaran di mana sebahagian Pentadbiran adalah di bawah pentadbiran Pihak Kerajaan. Pada 01 April 1961, Lembaga Bandaran telah ditukar kepada Majlis Bandaran di mana keseluruhan pentadbiran menjadi Badan Berkanun dan Kewangan Berautonomi serta mendapat bantuan pemberian dari Kerajaan Negeri.

Pada 01 Januari 1977, Majlis Daerah Kota Tinggi melalui penyusunan semula Penguasa-Penguasa Tempatan di Malaysia Barat dengan menyatukan beberapa buah Penguasa Tempatan mengikut kuasa yang diberikan di bawah Seksyen 10 Akta Kerajaan Tempatan 1976 (Akta 171) (Peruntukan-Peruntukan Sementara) 1973 untuk diterbitkan dalam satu Lembaga Pengurus.

Majlis Daerah Kota Tinggi dengan ini mempelawa warganegara Malaysia yang berkelayakan dan berumur tidak kurang
daripada 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan untuk memohon jawatan yang berikut:-

1. PEMBANTU AM PEJABAT – GRED N1  (jawatan tetap)

CARA MEMOHON

(a)Permohonan hendaklah menggunakan borang yang boleh didapati di pejabat Majlis Daerah Kota Tinggi pada waktu pejabat dengan dikenakan bayaran RM1.00.

(b)Borang permohonan mestilah disertakan dengan salinan kad pengenalan, sijil kelahiran dan sijil-sijil persekolahan, kelulusan akademik serta sekeping gambar berukuran pasport. Semua dokumen hendaklah di SAHKAN daripada salinan asal.

(c)Permohonan dari pegawai-pegawai sedang berkhidmat dengan Kerajaan/Penguasa Tempatan/Badan Berkanun hendaklah dibuat melalui Ketua Jabatan masing-masing mengikut Perintah Am Bab "A" Bil.17.
(d)Borang-borang permohonan hendaklah diiisi dengan lengkap dan dihantar kepada:-

Yang Dipertua
Majlis Daerah Kota Tinggi
Jalan Padang
81900 Kota Tinggi

Tarikh akhir permohonan: 2 Nov 2012

Sila klik sini untuk maklumat penuh dan sumber iklan jawatan kosong 2012 ini.
Sila klik sini untuk muat turun borang permohonan.

———————————————————————————————-

Jgn ketinggalan utk mendapatkan pemberitahuan jwtn kosong di negeri anda.Isikan langganan email di sini
->> http://bit.ly/QH82aX

———————————————————————————————–

Jawatan Kosong 2012

from your own site.

01 di bekok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Oct 2012 09:07 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Oct 2012 09:07 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Oct 2012 09:04 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Sep 2012 09:22 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Sep 2012 09:46 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Sep 2012 09:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jul 2012 09:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

huhuhahaYANTIE: Picture:Induksi part 1 <b>di bekok</b>!

Posted: 16 Jul 2012 06:49 AM PDT

Semalam aku dah update pasal cerite di bekok kan?hari ni seperti di janjikan, marilah kita layan gambar..baru amik kat zira..nasib baik lah sebelum handphone aku rosak, sempat bluetooth gambar kat handphone zira..sekarang?layanzzz
kat admin mase nak tunggu bas
yay, naim pendek dari kitorang!=p

bersama timbalan presiden...
akibat kehujanan barang-barang terpakse dipindahkan ke gazebo

adik-adik part 1 yang bertungkus lumus menyiapkan menara..
   Saya di hiasi latar semak samun..haha
 al nur hidayat yang sudah bertukar menjadi zombieee~~
 Kami puteri kambing..ahaks(kambing kan tak boleh kene hujan..=p)
 mr presiden dan gel rambutnya yang terbaru!!...
Mr L..yang bersemangat bagi talk..

OK stop..nampak ye muka kepenatan di situ....
maka berakhirlah update ku pasal induksi part 1...until then see ya next post!

Maaf, jika ayat aku agak kasar.

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jun 2012 09:07 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PEZOL STYLEZ: BERCANDA <b>DI</b> AIR TERJUN <b>BEKOK</b> PART 3 <b>...</b>

Posted: 28 May 2012 08:03 AM PDT

Part yang paling aku suka...mandi time !! yeahhh!!
Excited sangat nak mandi air terjun kan...giler kau..sejokkkkkk!!
Tergetar-getar gak bila masuk air tuh..tau-tau la kan air bukit.
Memang puas gile..aku berenang ke sana ke mari
Segala jenis terjunan bagai sume kitorng buat...walaupun lompatan tak dpt markah penuh juri
Sekurang-kurangnya dpt gak lepaskan tekanan buat final projek sarjana muda
overall memang syiokkkkkk abes lah !!
Entry lepas yang mungkin korang tak tengok lagi. Jom terjah jap !!

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jun 2012 09:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PEZOL STYLEZ: BERCANDA <b>DI</b> AIR TERJUN <b>BEKOK</b> PART 2 <b>...</b>

Posted: 27 May 2012 08:47 PM PDT

Ok dah masuk part ke-2...hehehe;p
Sampai saja kat sne masa on the way nak pergi naek atas air terjun, kitorang terjumpa batu berdiri
Alamak hebatnye...terpegun seketika tengok batu boleh berdiri nih.
Yelah benda baru tengok kan..entah sapa la yang rajin p dirikan batu atas batu ni.
Maybe pengunjung kat situ tak tahu nak wat apa dah, tu yang pi cari batu duk susun2 atas batu.
Tapi ok gak..ada daya penarik kat situ..

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Aug 2012 09:32 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Sep 2012 07:21 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Aug 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

ANGKATAN MUDA keADILan CABANG <b>PARIT</b> SULONG: AMK <b>...</b>

Posted: 24 Dec 2008 07:33 AM PST

Sekali lagi Angkatan Muda Keadilan Bahagian Parit Sulong telah berjaya mengadakan pentas anak muda dan kali ini telah diadakan pada 12-12-08 jam 9-00 malam bertempat di Sri Medan Batu Pahat, Johor. AMK telah menjemput Y.B Nik Nazmi Nik Ahmad Adun Sri Setia & Setiausaha Politik MB Selangor sebagai pidato. DI dalam pidatonya Y.B Nik Nazmi Nik Ahmad telah menyampaikan isu-isu politik yang terkini yang sedang berlaku di Malaysia. Y.B Nik Nazmi Nik Ahmad juga telah menyampaikan isu-isu yang berlaku di selangor dan memberi tahu kemudahan-kemudahan dan apa juga bantuan yang telah diberikan kepada seluruh rakyat selangor yang berkelayakan tanpa mengira bangsa, ugama dan politik sejak ianya diperintah oleh Pakatan Rakyat yang terdiri daripada Keadilan, Pas dan Dap.

Walaupun kawasan sri medan adalah salah satu kawasan kubu kuat Umno / BN di Johor namun kehadiran daripada penduduk-penduduk berdekataan sri medan seperti parit yani, parit sulong dan peserai amat menggalakkan, bagi kehadiran daripada penduduk-penduduk sri medan sendiri turut tidak menghampakan, ini membutikan bahawa sokongan yang diberikan kepada Pakatan Rakyat bertambah untuh dan teguh dariapda masyarakat di sini, keseluruhan kehadiran pada malam itu lebih kurang 250 orang. Pada malam tersebut yang turut memberi pidato ialah Ketua Bahagian Parti Keadilan Rakyat Bahagian Parit Sulong saudara Hasmi Hashim dan Setiausaha Angkatan Muda Keadilan Bahagian Parit Sulong saudara Mohd Zamir Missran.

PASPB: Pesakit diabetis terima bantuan

Posted: 16 Aug 2010 04:02 AM PDT

Penolong Setiausaha PAS Parit Buntar Rahimah Osman berkata, Mohd Yani kehilangan kaki kiri yang dipotong pada Mei 2010 akibat komplikasi penyakit kencing manis (diabetis).

" Sebelum ini, Lujnah Kebajikan PAS Parit Buntar telah datang menziarahi beliau dan memberi bantuan kerusi roda yang disampaikan oleh Timbalan Yang Dipertua PAS Parit Buntar Abdul Bahrain Desa .

"Dengan bantuan kerusi roda tersebut Mohd Yani dapat menguruskan diri dengan lebih mudah untuk ke tandas dan bilik air" katanya

Rahimah berkata, kunjungan susulan ini bertujuan menziarahi dan menyampaikan sumbangan wang tunai kepada Mohd Yani sekeluarga.

" Kami bersimpati dengan keadaan Mohd Yani yang tidak mampu bekerja apabila kakinya dipotong. Sebelum ini beliau berniaga roti canai untuk menyara tiga anak yang masih bersekolah.

" Jabatan Kebajikan dan Baitulmal diharap dapat memberikan bantuan kepada Mohd Yani sekeluarga. Setakat hari ini, kami dimaklumkan Mohd Yani belum menerima mendapat bantuan dari mana-mana jabatan kerajaan berkaitan" katanya

Sementara itu, Pujah Hasmani, 41 isteri Mohd Yani mengucapkan terima kasih kepada Lujnah Kebajikan PAS Parit Buntar yang mengambil berat masalah yang dihadapi suami beliau.

" Terima kasih kepada PAS Parit Buntar kerana sudi menyampaikan sumbangan wang tunai dan kerusi roda untuk membantu kami sekeluarga.

" Sekurang-kurangnya sumbangan ini dapat meringankan beban kami sekeluarga akibat musibah yang menimpa suami " katanya

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Aug 2012 05:22 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Suara Simpang Kiri: PANAS SUNGGUH HARI NI...KUGAGAHI JUA

Posted: 25 Jul 2012 04:17 AM PDT

Pagi ni kerja seperti biasa. Tamat jam 1.30 petang. Sampai simpang tiga Seri Medan tu confius, sama ada nak belok ke kanan iaitu balik rumah untuk tidur, atau belok kiri menuju ke Parit Yani....
Akhirnya gerak hati belok ke kiri...
Destinasi rumah customer. Dua kotak Kopi Kelapa Dara dibelinya. Kemudian aku call abang aku Ustaz Baharuddin. Malam ni jam 1.00 pagi dia nak berangkat ke Tanah Suci untuk menunaikan umrah. Aku buka booth kereta, alamak jek kereta aku tertinggal kat kereta Kancil. Nak jalan terus ke Rengit? Kalau bocor tayar tengah jalan macamana? Ah...tawakkallah.....
Baru berapa minggu tak jalan kat Pt Yani ke Seri Bengkal ni, jambatan tu dah berpindah, jalan dah baru, ni 2 km dari Parit Yani menuju ke Pt Yob - Seri Bengkal.
Dua selekoh maut di Jalan Seri Bengkal dekat Seri Gading tu pun dah jadi jalan yang lebar....wau...bestnya...tak payah pulas stering lagi.....laju....laju....!

Persimpangan jalan Seri Bengkal...ke kanan ke Batu Pahat, ke kiri ke Parit Raja...depan tu dulu semak aje, sekarang dah jadi kota besar!
Ah....belok ke Pt Karjo ......dah ada pusingan U di situ, lebih selamat daripada jalan yang lama....
Dari Pt Karjo aku tembus ke Pt Kemang.....
Singgah di Salleh Food....taukeynya jutawan ni....income 6 angka sebulan...lagi-lagi raya ni
Nak beli apa ya....nak bawak buah tangan ni...
Beli ni ok lah...RM 13.00...Nama kuih ni apa, aku lupa, emak aku kata Kuih Pulau Pinang, kalau aku yang buat aku bubuh nama Kuih Sarang Lebah?
Pt Rejosari pulak aku redah, rajinnya orang kampung ni, tepi jalan pun mereka tanam pisang
Persimpangan Kg Seri Bahrom, sampailah aku rumah abang aku....dia tak nak diambil gambarnya kerana dia tu handsome sangat macam Yusuf Haslam masa muda-muda! Semoga kakandaku selamat pergi dan selamat kembali ke tanah air ya...
Balik .....lalu rumah bekas makwe lama aku ....entah berapa anak dia sekarang.....hahahahahaha! Agaknya 12?
Pukul 5.00 petang sampailah sudah di Batu diPahat...Panasnya, seronoknya kalau masa panas macam ni berendam di dalam air terjun.....
Beli kat sini Pn Pida...garenti lauk berbuka tak basi dan menyakitkan usus-usus di dalam perut kita. Lokasi ni ikut dari Hotel Pelikan belok Klinik Nur jalan terus jangan belok-belok, ada selekoh belok kanan sikit. Carilah di barisan kedai-kedai tu. Ada dua restoran asam pedas di situ. Harga pun ok...mesra pelanggan sangatlah.

Dua potong ikan pari, dan dua ekor ikan kembung besar RM 15.00...Oklah tu, petang tadi cuma ada 3 jenis ikan yang ada. Kepala ikan merah tu aku tak minat, nanti otak tak cerdas....?
Kesian kan isteri aku nak tolong suami dia tambah pendapatan, sebab tu aku beli asam pedas di Batu Pahat tadi, jadi taklah penat sangat.....tapi dia kena masak nasilah jugak....huhuhu

Alat Berat "Bego" Terpelosok <b>di Parit</b> | Portal Berita Wonogiri

Posted: 04 Aug 2012 09:10 AM PDT

Alat Berat " Bego " Terpelosok | Foto Sugiyarno

INFOWONOGIRI.COM – SIDOHARJO – Bego  sebuah kendaraan alat berat yang digunakan untuk meratakan tanah, mengalami kecelakaan terperosok ke parit di tepi Jl Sidokriyo Sidoharjo, Sabtu (4/8) dekat penggilingan batu di wilayah desa setempat.

Menurut informasi warga desa setempat, bego itu terperosok karena jalanya menepi, sementara jalan yang dilalui tidak mampu menahan beban kendaraan tersebut. Akibatnya alat berat tersebut terguling ke parit. Tidak ada korban jiwa, operator bego berhasil menyelamatkan diri.[nono@infowonogiri.com]

Incoming search terms:

  • video kecelakaan alat berat bego

PETANI KELUHKAN ZAT ASAM PADA LAHAN

Posted: 01 Aug 2012 05:22 AM PDT

Sejumlah petani di jalan ahmad yani dua, desa parit baru, kabupaten kubu raya mengeluhkan tingginya zat asam pada lahan pertanian mereka.

Akibatnya, tanaman padi banyak yang berwarna merah.

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Sampah Membludak <b>Di</b> Kota Tanjungbalai | Harian Berita Sore

Posted: 04 Jul 2012 01:25 AM PDT

TG. Balai-(Berita) : Tukang sapu sampah Dinas Pasar dan Kebersihan jalan Raya Inti Kota dan sekitar kota Tanjungbalai diketahui cukup banyak, bahkan membludak, namun sampah dijalan Inti Kota dan sekitar masih bertumpuk serta berserakan,  di jalan Vetran, jalan Suprapto, jalan SM. Raja, jalan besar Teluk Nibung, jalan Asahan, jalan Sei Dua, jalan Jamin Ginting, jalan Jendral Sudirman kota Tanjungbalai. Pengamatan wartawan dilapangan, Selasa (03/7) sekitar pukul 18. 00 s/d pukul 20. 30 Wib. Namun sampah di tempat pembuangan sampah tidak diangkut, sehingga sampah tersebut berserakan dijalan.

Padahal tukang sapu sampah Dinas Pasar dan Kebersihan jalan Inti Kota dan sekitarnya mencapai ratusan orang, lain pengkoret parit dan tukang babat rumput, namun parit/riol banyak tumpat, saat hujan turun air di jalan Inti Kota dan sekitarnya tidak jalan sehingga air hujan tersebut merendam badan jalan, seperti jalan Gereja, jalan A. Yani, jalan Jalius, jalan Pahlawan dari depan kantor PN sampai Kuda Putih, jalan Suprapto dekat TPO sampai kejalan besar Teluk Nibung percis depan Mesjid Menara Lima.

Hujan, Senin (02/7) sekitar satu jam, karena parit/riol tumpat air hujan tenggelamkan badan jalan, genangan air di badan jalan itu masuk kerumah warga penduduk, warga dan pedagang disekitar parit/riol tumpat itu mengaku mengeluh pada wartawan, setiap hujan turun air hujan masuk kerumah mereka, hal ini sudah lama terjadi, namun Walikota C/q Dinas terkait belum berupaya untuk mengatasinya, terkesan Walikota tutup mata, untuk masyarakat maupun pedagang meminta Walikota segera mengatasinya agar mereka warga maupun pedagang tidak terganggu.

Kadis Pasar dan Kebersihan kota Drs. Syarifuddin yang di konfirmasi wartawan di kantornya baru-baru ini, terkait tukang sapu dan pengkorek parit/riol Dinas Kebersihan mengatakan, tukang sapu jalan 230 orang dan korek parit/riol 50 orang lebi dan tukang babat rumput 25 orang, tugas mereka dibagi tiga seep, pagi, siang dan malam hari. Dam Truk 16 dan Engkel dilengkapi supir dan kernetnya sama tugasnya, tetapi kalau sampah/parit masih belum bersih, itu tentu terkait kondisi, atau masyarakat tidak membuang sampah pada tempatnya, sehingga sampah berserakan kejalan, dihimbaulah masyarakat membuang sampahnya pada tempatnya agar sampah tidak berserakan.-(SYN).

JPNN.COM : Gelapkan 7 Motor untuk Bayar Judi Bola

Posted: 07 Jul 2012 01:05 AM PDT

PONTIANAK – Tujuh sepeda motor digelapkan spesialis tindak pidana pencurian di wilayah hukum Sektor Pontianak Selatan. Setelah melakukan aksi tersebut, pelaku dengan sigap melarikan diri ke luar kota. Kendati demikian, langkahnya tidak berjalan lama. Berkat informasi masyarakat dan penyidikan tim aparat kepolisian, dia dibekuk di Jalan Parit Tengkorak, Kubu Raya, Jumat (6/7).

Jun (28), terus berkilah saat diinterogasi polisi. Dia mengaku melakukan tindak pidana penggelapan, karena untuk membayar uang perjudian sepak bola. Modus operandi yang dilakukan tersangka, dengan cara meminjam barang bukti ke teman terdekatnya. Setelah kendaraan tersebut sampai ke tangannya, Jun langsung menggadai sepeda motor itu ke orang lain.  "Saya gadai tujuh kendaraan milik teman-teman saya itu ke orang tak dikenal senilai Rp2 juta," kilah tersangka.

Dia mengatakan, baru pertama kali melakukan aksi tindak kriminal itu. Setelah beraksi, langsung melarikan diri ke luar kota. Saat merasa aman, tersangka mengaku pulang ke Kubu Raya tempat sanak keluarganya. Namun nahas, kedatangannya telah diendus aparat penegak hukum. Tanpa melakukan perlawanan, dia digiring ke kantor polisi untuk diproses lebih lanjut.

Kapolsek Pontianak Selatan, Kompol I Gede S Wahyudi menuturkan, tersangka telah lama buron. Laporan masyarakat telah banyak yang masuk. Bukan hanya tindak pidana penggelapan, tersangka juga melakukan aksi kriminalitas lain. Itu dilakukannya telah bertahun-tahun. Bahkan, tersangka juga telah masuk ke penjara sebanyak tiga kali.
"Dia melakukan tindak pidana tersebut di wilayah hukum Pontianak Barat, Polresta, Sungai Raya, Pontianak Kota dan Pontianak Selatan. Tersangka ini, berhasil ditangkap karena nama dan wajahnnya sudah terdaftar," ungkapnya.

Atas perbuatan tersebut, tersangka dijerat dengan pasal 372 dan 378 KUHP tentang tindak pidana penggelapan dan penipuan. Dengan ancaman hukuman minimal empat tahun hukuman penjara.

"Kepada seluruh lapisan masyarakat, jangan mudah percaya dengan aksi serupa di kehidupan sehari-hari. Jika trejadi hal tersebut, segera laporkan ke pihak berwajib terdekat, agar kasus tersebut segera ditindaklanjuti," imbaunya.
 
Sementara itu, jajaran Polda Kalbar melakukan razia penyakit masyarakat. Dari razia itu, aparat kepolisian berhasil menjaring 50 pasangan tanpa ikatan resmi, Kamis(5/7) malam di hotel, cottage, dan villa di Pontaianak.
 
Petugas mendatangi salah satu hotel dan langsung mengecek satu per satu kamar dan ditemukan beberapa pasangan yang bukan suami istri usai melakukan hubungan intim. Melihat kedatangan petugas, beberapa pasangan mesum tersebut terburu-buru mencuci tubuhnya ke kamar kecil.

Petugas langsung melanjutkan ke salah satu villa dan juga menjaring beberapa pasangan bukan suami istri. Bahkan ada juga pasangan yang berlari untuk menghindari petugas kepolisian. Namun petugas kepolisian melakukan penyergapan menggiringnya ke mobil Dalmas.

Salah seorang yang terjaring mengaku, sewaktu dirazia, ia dan pacarnya yang sedang berada di dalam kamar hotel. Ia mengaku tidak melakukan apa-apa saat berduaan di dalam kamar. "Awalnya saya jemput dia. Dia minta carikan penginapan. Tiba-tiba polisi datang. Saya tidak ada buat apa-apa di kamar," katanya.

Polisi mengamankan pasangan tanpa ikatan resmi ke Direktorat Polda Kalbar untuk dilakukan pendataan dan diberikan peringatan, agar tidak melakukannya kembali. Sebelum petugas membawa pasangan yang terjaring, mereka melanjutkan kembali ke hotel di Jalan Ahmad Yani. Di hotel itu, petugas menjaring puluhan pasangan tanpa ikatan resmi.

"Mereka yang terjaring dilakukan pendataan dan diberikan peringatan serta dilakukan proses hukum, tentang tindak pidana ringan,"Kata Kabid Humas Polda Kalbar AKBP Mukson Munandar, Jumat (6/7).

Menurut Mukson, razia yang dilaksanakan jajaran Polda Kalbar itu merupakan kegiatan rutin. Dengan tujuannya, mengantisipasi penyakit masyarakat yang meresahkan.
 
"Kita menertibkan penyakit masyarakat, agar mereka mengetahui dan menaati peraturan, seperti memiliki KTP. Masyarakat harus mengetahui bahwa KTP merupakan suatu kewajiban bagi setiap warga negara, supaya di suatu hari ada hal-hal yang tidak diinginkan mudah diketahui," ungkapnya.

Apabila ditemukan barang-barang yang mencurigakan, lanjut Mukhson, seperti narkoba, Sajam dan bom tetap akan ditindak dan diserahkan ke bagian yang menangani kasus tersebut. Terkait antisipasi maraknya isu bom, antisipasi yang dilakukan adalah dengan  razia. "Dari enam orang yang terjaring akan dibawa ke pengadilan. Mereka nantinya akan mengikuti sidang tipiring," tegasnya.

Mukson menambahkan , pihaknya akan melakukan razia rutin. Sasarannya tempat-tempat penginapan serta lokasi yang disinyalir mengarah pada tindakan kriminal. "Bagi warga yang tidak mempunyai KTP, diharapkan mengurus ke kelurahan terdekat, supaya terdata di daerahnya," imbaunya. (rmn/adg)

01 di senai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di senai - Google Blog Search


Errah Najwa: Banjir <b>di Senai</b>, Johor

Posted: 07 Sep 2012 05:11 PM PDT

Assalamualaikum

On the way ke JB semalam, hujan lebat sangat-sangat sepanjang perjalanan. Lalu jalan belakang, Jalan Tiram sebab malas nak hadapi jalan jam dekat bandar JB.

 Agak dalam juga air banjir yang melimpah. Kawasan ni rendah, kawasan sekitar dia kawasan pembinaan baru dan memang sistem drainage dia tak lengkap lagi.
Ada yang tak berani patah balik maybe takut dalam. Tapi memang agak dalam pun tengoklah kereta depan sana.

01 di segamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di segamat - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di segamat</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di segamat</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di segamat</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di segamat</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di segamat</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di segamat</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di segamat</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Persaingan sengit antara Menteri dan bekas Menteri <b>di Segamat</b> <b>...</b>

Posted: 26 Sep 2012 03:12 AM PDT

}rܸo+]eO릻dGo-YkI{C"QEX$ Uk"v#YQΓlfERQRִ- L$>d&.|?~xgYj4>.7Ok՛4⾒|5/*qhpD'Ҋ9NTv[n)ijg&&aat'Aأ䟺~2I"SXySXu: EnOqf#%❳ӗF54XƞeHqϔ{2f18;J"́W*"ى/mSWCTz%Pa,NE#O(WHtbRH1-YEO@K)aŅJ'vwq)maMIT{9(hBheXBaF{Uvl7x/ØΨwqo Pօ ;poKGߟN]Pݧ MW;eQ-cʗ'm)3pPv*3A6{)SF:]J]He[m2.zw[f%[dKl t1lQ IYBݾʤ sIGD砡Vh$.^ғjhʖjB5G(˥vnjUUy8C%BCGYm[MW@E!id:JDw^dh5[Vլb/FOZ~R_YP׫jm^&h m܄h/X.T"Ρ>*"J~-/R'>i\|ig8Qh}4!Z}\1Qr ܗ]Yd/KيY).+j:?O<3{'L*ɾ`?n70s@{IEAŷmJjmIǑ~4B8ZPXX5 <эXm})k&>&8Hdپ3}痀LWʰ>Kx*pEy{ӣҮlE$fi<;w:HA=H#1!"֪Έ%P0IҨ;j_*s+7,cf?Qq00cOv"b)zC3ݥ D0 gu(n5d?#qoNcEܑ0nz>>3^.dy.ۮ5wܵ^ABMD0+K^lEx,Yx֩Tc%Lef`l ¶ШaR@ʷx:wmG4G@JP-mFf_1iDK?-J%迳J؜(l9Q4M٤Nv,2G?rvb9]ټ. x|63銽ͦ!\^77pJ<@D*2j7GjX7J$_2w<0зp* Пw+70Q_J{ mWkzg-/l.[-6/ۓI^#|uA;,=zM|#~CNUO <نduJj2@/6D@u#P*)ڹQ-/$l4wh<3'b$tۆUFaÊz6:#pr~mT=$8iE?]|AV|4dW (cER v&xw0; +{aؙzO$țQj*_heߔ+Cx8ȟ\x͌0,_`!`xr_j;0R hVYVY/*8q[ҾS&0QG0Up̚iil&gwSZYM q4Vkq]tɔ?+yFehMzQ(EdPgi,zdYo4u ?9Mk%%!֎jvш1tMf~*{2FB1O4\*R 쯄GW}k-kyjt7zb2ukpnl_ `0Qs0yzAT|KB!ɰqmfhvC( -Sʧ͜dnx\,_}vGՍ`-re|]KRu/Gr'`v<3WvEu|KA\_*߼mca>xQe4VX_|RF?u;oUjR_%/;7dY&+0`x\NOjez!ßiAUUOhʉ#hbia^Gj-y(Ę2/k!ѫ <.^J:CY+T,=V 0fΑq)<>PeU16F @'hrӑFsۼOhB HPznΒA2`aeH+=nq'`D1c9B݂4fL<>=<}2}|П |X9XD݄7T=6B/l $H^ě/zMKĞPl'ѐgH+܊C@r0Վ"Z'ܴoBԺXks]gxC'$!|9~;A]b!0_uM=b*MzM Xw1]lu1X2Gm#^ΌQJ("Ix!wy>B:{M¯Why@a@d+Z 4`N'%Duqf6[SzS UпN2V{if)@)b;J_PC,MO&tDD4qq|;BZ,sxHDwA~/;'GO␤7 X&Gax6$"QFo.MUeđ7:R$;Ŷ^ o= c]Ş(>3n>a"Qz$H`ƴ1>4IO|IA4f< hBzxSV05ނJ)f跛 `IH[*)YjT֊֙85xʂ#Pm f8%,]0j?a @z KbTE=ERD57eTn4 9:4ȥc͞V { L.B?>ll?lo>b屝Rc$hL\qϘziGbEQ.4&iϤ#[(#*LSS]mЃPAF~No:{X=>!*HS_;>qLo0a Dzэ9mxecuP8\ILGBTRU;Td?Ά#Ơ١0a}@*gmTyĂ'[wԄ^8s,P>h2zd 6Beb'QJ!ezt ?h:r_~3]\>7>cmWgR/�E2rRfHAaeklejՄ8aScoܼ*=yN)D#@*HzO6Oqp_ˢM/GpicSL'`ϭ3Ls׬^S_7(mazU4V(ȯCƐMڼ0Fk-^X#EХ9q"7S(I-U/C 3]v7&~&QEWu'ʜVlZt RF|%]z%Z{\ߢp0/Ǻ0uqpa:S}\mŔ:|&'L-d01>LG^EӋtt-UB-A,֔&^ĉP<ȏ'`0J;oXQ(l<˿ \_v4+u24*nd)̏k7'e4^2`UqytI0u6Ij2ڵFab/l9"lH޿.@RA (5(?7Y Ŕ.5mhc( 'ḤdS4gTt"*iB,k/2?}pX5`UJS034h#LD&Axdyzc\&7->̈́:H^2\w=a 1+rz07S 03i`ydeэÞW>;KH=1,m3boh|\T/kz/03%eZY[FJ7{P7\|^´NxU'eР$)by>{'{ 3(S&*٪yAHnw+\el9v)EG`~lWsD`l'Y*#DJWTvIda6;ڋ_ab֪ jail j:lL`cyY:-=~#p|#uĶӐTxG xva9*BLUC/Rr)f!MfGnqzx(cx$'|Ϛ?k? @g??w%ZIo}KT.5\=d[e3<4adJL4> Y}kA[ՕNp4,LCg1sJngֿguUqQ[<=%3F4{‡S<.oviemʕ{SCPh R\g2?vwg̬)[,n 1 {\dkw_ii{e a¿Fah@2""9e҄)h#mbhҁqF‚n x(7CIED_'aZΩ+k}ttU%-pxjg$T:fCjp3BS:=iSŦ;ݠNu"/3J!͒\:ʬן/0׏ȜntT;gd-"6ۜ| UZ(UH^r{z cP:(/@DΔunJ6wcNؾAio<6x~UazΎ1=;wÁ}̼feNt1M{g~]mJ+w7'$s}ePOO;3%!߃4鈛0%a߻zL,)Ld�ٴd&I"u:os,�7wQ`Cgd0c|Vth^)痲G핻[&G~JYm?Z`?PٝeMœueEʕԽ}ӒE}l01T",zZ8(BKmwfϹ^Tl œ9hZr2kMǎ%g7s\־%bXŖޒÖ[֚Tqy><``_~1)n6??zv ;pEtE9 s͒Yo"c5: :|1Sӄw~L^+abL 1;#mKOM >avM̙+WoXBr[ƣ-֬ol3أ4lJd7|s5K~A㘌2q#@3;'@DrKcya,&"T2fM:87I<'�ZݏiN-"8>_n,V9|uV<";~qʎޝ܏ҳ6oֺcbHXEDgUf 7Y`#%:M0oa1Z,?Gt -yO;N B&'ӯ'~~"ՀDV!;Jkj6?/15܁;r흖đ t ,p~\>_ߐ`jz&v=UQc2/6mS,Y+ckXaig@-sal!J8N>`l꣣sssN̛`wv ։hfGO׏vAG(,飚Έk1CF/@[ejR /w&Ŋ7:P!iдzG$*D8>}dfSVp16SryjC"_9tGVoXRY(vGw! (zX^+7#oHPTK\XbU]+ڊbflB ?N?7 D= *}aFn43"˥ DEKY|#_,ޤ;@38Zd\uK[_Y}@-}m:k4y@b}͖-pgwP%{ԥs'#v:[2=]BRZeyB."o|,#KAn`'RD6R#NVVFfU1B}K+W@B=@P c눮 1W"U-jG%bŀK3^ͣ$Z6i_?cy,?F# H x.-I,C}uvciqǎ88f;lmVN}YȽ vY^rDZeZ<ɋgfi_xV5A9Yz)kk0vA`~`ebhuhp[X+E$=+V0Ci:qb*5zd;CnH!ٯ <;b/?/™N'B {<x=҇#憁/>%Zb<5F[+"GH3M=7D!Y^ioe1m^ 2;"Pǜ O߿�K'C:!`3eW/x_0001Q =3 (±:#RzhCxJdAĕk R!xio}f@.G]CrEo$VXQ̿j5c{Q8CNCz*vEO0J0 nK2EpljܼH }[\24]P(GcSZ;`\-QKE4bBkK<>.N;!'=0oE~`h\H#xWgા;!e{h/!4a:˄?d$^bfY.ohM'Gx>>ǜH^bЁxvygEa7$k</_21uߝcX!m&e}/>3%= {6>#*}ZGV(m(2=<1Z ,'2mJƎ5}P%Ay,RTo}!N]τ /ŢXà^F·]fFJc'j6A %!k0aj;hIRH?aEL*9_H-N/ Itluھi0E@c\@/'0l ֘K*z!ekR!ZX6")wD4٦H"}Sp@}>>]mcsJս5̾_n.ߢBW/޽8)/."PYIevX'ٷ#I RaD.v-lHCqB2RcvA?(PӜJ(;ăeŲX2,Ţi77+<9q }Q]ȆJ~1o GXk.e=8=Gvvk>#}J!O,n8)mE\Bg]ۅtA\:1gAnI|*R.Au)] ͧRX<="lȝ,dQд^)~vtp9;;=xtCZ<4Q[(E|0ߢ`QpՀZW25+[ƕӟ*]>{]2Z2W-}軥RpL0He8*eL{<9+!gq#l%D\SLtCAR"W*y:~MhN.^0Dԉ-`I&+l(*[Ѩ)E@́uN'|)=ؑN7 T7pt:]C`XAà(I=Z_H]vƪx( Uj ҝvd;1(FoJ?LbB蔮tW%@(BPSJUשH $˓ iԨhjC ˔2ei5 2.{R)aձ'{Vn;^>c fo쎱5 kzIKtMGXK8n{z A#+0H~n@u6P&*ep5n ̚bP8pr^B2@L[*q}ؔp,g>!WTP ӶpK|{%t33:t(Y7ԧO'z&3V vͯްcʤd)?M{V"Lff ~fH 9M:f!@!! Q"I&!Ǵ̒¤)^Xj\ckQ6pI3C9׉і7 |` b\`3vdK<,yE=Hq`9R!Gi>_~L~4cL~Fr{\ގݐyb#[?eU)ͭ~7?nnB#}aD;C.p!1Z?dvCqYO$$ha-#eNb(Ax�- 9J~+CnCOM] /QhyXUo"3$Ihjͱ&{w-xRnx%>xY+m; (3v)'[de:Iʺ[>{ Twy킯DmfIpkn0iTL(j_-Muw [5t1&F }7w?iӫS_[ 2 ]߽BA[3b=t[wlOETL#'=G1DƓѕqRd$b)xzQz;_zg4Ζ:~[Z7vl0G tTVL_ej-ɥrR.[wdI>v])doyxu":GxXI䕛x(#/%ae19Nx]XV\͇9S`<+3yU|t(\BAZk0v:(!WL;R^*VVVAV}}=L]]>͂mF9l0n`@.1v:~<@(kT9~NCSɯ, Wq0n\KVwž~ӽ_ٿ4.ϸc;!x ZM?û-VC/I"Dtu )b膕?Ryjfwo`ƅFjuy7NBJӪTwZhHⱩ;32,| y Ss@'-6II)06n57&XscZiٙ6e?G

}rܸo+]eO릻dGo-YkI{C"QEX$ Uk"v#YQΓlfERQRִ- L$>d&.|?~xgYj4>.7Ok՛4⾒|5/*qhpD'Ҋ9NTv[n)ijg&&aat'Aأ䟺~2I"SXySXu: EnOqf#%❳ӗF54XƞeHqϔ{2f18;J"́W*"ى/mSWCTz%Pa,NE#O(WHtbRH1-YEO@K)aŅJ'vwq)maMIT{9(hBheXBaF{Uvl7x/ØΨwqo Pօ ;poKGߟN]Pݧ MW;eQ-cʗ'm)3pPv*3A6{)SF:]J]He[m2.zw[f%[dKl t1lQ IYBݾʤ sIGD砡Vh$.^ғjhʖjB5G(˥vnjUUy8C%BCGYm[MW@E!id:JDw^dh5[Vլb/FOZ~R_YP׫jm^&h m܄h/X.T"Ρ>*"J~-/R'>i\|ig8Qh}4!Z}\1Qr ܗ]Yd/KيY).+j:?O<3{'L*ɾ`?n70s@{IEAŷmJjmIǑ~4B8ZPXX5 <эXm})k&>&8Hdپ3}痀LWʰ>Kx*pEy{ӣҮlE$fi<;w:HA=H#1!"֪Έ%P0IҨ;j_*s+7,cf?Qq00cOv"b)zC3ݥ D0 gu(n5d?#qoNcEܑ0nz>>3^.dy.ۮ5wܵ^ABMD0+K^lEx,Yx֩Tc%Lef`l ¶ШaR@ʷx:wmG4G@JP-mFf_1iDK?-J%迳J؜(l9Q4M٤Nv,2G?rvb9]ټ. x|63銽ͦ!\^77pJ<@D*2j7GjX7J$_2w<0зp* Пw+70Q_J{ mWkzg-/l.[-6/ۓI^#|uA;,=zM|#~CNUO <نduJj2@/6D@u#P*)ڹQ-/$l4wh<3'b$tۆUFaÊz6:#pr~mT=$8iE?]|AV|4dW (cER v&xw0; +{aؙzO$țQj*_heߔ+Cx8ȟ\x͌0,_`!`xr_j;0R hVYVY/*8q[ҾS&0QG0Up̚iil&gwSZYM q4Vkq]tɔ?+yFehMzQ(EdPgi,zdYo4u ?9Mk%%!֎jvш1tMf~*{2FB1O4\*R 쯄GW}k-kyjt7zb2ukpnl_ `0Qs0yzAT|KB!ɰqmfhvC( -Sʧ͜dnx\,_}vGՍ`-re|]KRu/Gr'`v<3WvEu|KA\_*߼mca>xQe4VX_|RF?u;oUjR_%/;7dY&+0`x\NOjez!ßiAUUOhʉ#hbia^Gj-y(Ę2/k!ѫ <.^J:CY+T,=V 0fΑq)<>PeU16F @'hrӑFsۼOhB HPznΒA2`aeH+=nq'`D1c9B݂4fL<>=<}2}|П |X9XD݄7T=6B/l $H^ě/zMKĞPl'ѐgH+܊C@r0Վ"Z'ܴoBԺXks]gxC'$!|9~;A]b!0_uM=b*MzM Xw1]lu1X2Gm#^ΌQJ("Ix!wy>B:{M¯Why@a@d+Z 4`N'%Duqf6[SzS UпN2V{if)@)b;J_PC,MO&tDD4qq|;BZ,sxHDwA~/;'GO␤7 X&Gax6$"QFo.MUeđ7:R$;Ŷ^ o= c]Ş(>3n>a"Qz$H`ƴ1>4IO|IA4f< hBzxSV05ނJ)f跛 `IH[*)YjT֊֙85xʂ#Pm f8%,]0j?a @z KbTE=ERD57eTn4 9:4ȥc͞V { L.B?>ll?lo>b屝Rc$hL\qϘziGbEQ.4&iϤ#[(#*LSS]mЃPAF~No:{X=>!*HS_;>qLo0a Dzэ9mxecuP8\ILGBTRU;Td?Ά#Ơ١0a}@*gmTyĂ'[wԄ^8s,P>h2zd 6Beb'QJ!ezt ?h:r_~3]\>7>cmWgR/�E2rRfHAaeklejՄ8aScoܼ*=yN)D#@*HzO6Oqp_ˢM/GpicSL'`ϭ3Ls׬^S_7(mazU4V(ȯCƐMڼ0Fk-^X#EХ9q"7S(I-U/C 3]v7&~&QEWu'ʜVlZt RF|%]z%Z{\ߢp0/Ǻ0uqpa:S}\mŔ:|&'L-d01>LG^EӋtt-UB-A,֔&^ĉP<ȏ'`0J;oXQ(l<˿ \_v4+u24*nd)̏k7'e4^2`UqytI0u6Ij2ڵFab/l9"lH޿.@RA (5(?7Y Ŕ.5mhc( 'ḤdS4gTt"*iB,k/2?}pX5`UJS034h#LD&Axdyzc\&7->̈́:H^2\w=a 1+rz07S 03i`ydeэÞW>;KH=1,m3boh|\T/kz/03%eZY[FJ7{P7\|^´NxU'eР$)by>{'{ 3(S&*٪yAHnw+\el9v)EG`~lWsD`l'Y*#DJWTvIda6;ڋ_ab֪ jail j:lL`cyY:-=~#p|#uĶӐTxG xva9*BLUC/Rr)f!MfGnqzx(cx$'|Ϛ?k? @g??w%ZIo}KT.5\=d[e3<4adJL4> Y}kA[ՕNp4,LCg1sJngֿguUqQ[<=%3F4{‡S<.oviemʕ{SCPh R\g2?vwg̬)[,n 1 {\dkw_ii{e a¿Fah@2""9e҄)h#mbhҁqF‚n x(7CIED_'aZΩ+k}ttU%-pxjg$T:fCjp3BS:=iSŦ;ݠNu"/3J!͒\:ʬן/0׏ȜntT;gd-"6ۜ| UZ(UH^r{z cP:(/@DΔunJ6wcNؾAio<6x~UazΎ1=;wÁ}̼feNt1M{g~]mJ+w7'$s}ePOO;3%!߃4鈛0%a߻zL,)Ld�ٴd&I"u:os,�7wQ`Cgd0c|Vth^)痲G핻[&G~JYm?Z`?PٝeMœueEʕԽ}ӒE}l01T",zZ8(BKmwfϹ^Tl œ9hZr2kMǎ%g7s\־%bXŖޒÖ[֚Tqy><``_~1)n6??zv ;pEtE9 s͒Yo"c5: :|1Sӄw~L^+abL 1;#mKOM >avM̙+WoXBr[ƣ-֬ol3أ4lJd7|s5K~A㘌2q#@3;'@DrKcya,&"T2fM:87I<'�ZݏiN-"8>_n,V9|uV<";~qʎޝ܏ҳ6oֺcbHXEDgUf 7Y`#%:M0oa1Z,?Gt -yO;N B&'ӯ'~~"ՀDV!;Jkj6?/15܁;r흖đ t ,p~\>_ߐ`jz&v=UQc2/6mS,Y+ckXaig@-sal!J8N>`l꣣sssN̛`wv ։hfGO׏vAG(,飚Έk1CF/@[ejR /w&Ŋ7:P!iдzG$*D8>}dfSVp16SryjC"_9tGVoXRY(vGw! (zX^+7#oHPTK\XbU]+ڊbflB ?N?7 D= *}aFn43"˥ DEKY|#_,ޤ;@38Zd\uK[_Y}@-}m:k4y@b}͖-pgwP%{ԥs'#v:[2=]BRZeyB."o|,#KAn`'RD6R#NVVFfU1B}K+W@B=@P c눮 1W"U-jG%bŀK3^ͣ$Z6i_?cy,?F# H x.-I,C}uvciqǎ88f;lmVN}YȽ vY^rDZeZ<ɋgfi_xV5A9Yz)kk0vA`~`ebhuhp[X+E$=+V0Ci:qb*5zd;CnH!ٯ <;b/?/™N'B {<x=҇#憁/>%Zb<5F[+"GH3M=7D!Y^ioe1m^ 2;"Pǜ O߿�K'C:!`3eW/x_0001Q =3 (±:#RzhCxJdAĕk R!xio}f@.G]CrEo$VXQ̿j5c{Q8CNCz*vEO0J0 nK2EpljܼH }[\24]P(GcSZ;`\-QKE4bBkK<>.N;!'=0oE~`h\H#xWgા;!e{h/!4a:˄?d$^bfY.ohM'Gx>>ǜH^bЁxvygEa7$k</_21uߝcX!m&e}/>3%= {6>#*}ZGV(m(2=<1Z ,'2mJƎ5}P%Ay,RTo}!N]τ /ŢXà^F·]fFJc'j6A %!k0aj;hIRH?aEL*9_H-N/ Itluھi0E@c\@/'0l ֘K*z!ekR!ZX6")wD4٦H"}Sp@}>>]mcsJս5̾_n.ߢBW/޽8)/."PYIevX'ٷ#I RaD.v-lHCqB2RcvA?(PӜJ(;ăeŲX2,Ţi77+<9q }Q]ȆJ~1o GXk.e=8=Gvvk>#}J!O,n8)mE\Bg]ۅtA\:1gAnI|*R.Au)] ͧRX<="lȝ,dQд^)~vtp9;;=xtCZ<4Q[(E|0ߢ`QpՀZW25+[ƕӟ*]>{]2Z2W-}軥RpL0He8*eL{<9+!gq#l%D\SLtCAR"W*y:~MhN.^0Dԉ-`I&+l(*[Ѩ)E@́uN'|)=ؑN7 T7pt:]C`XAà(I=Z_H]vƪx( Uj ҝvd;1(FoJ?LbB蔮tW%@(BPSJUשH $˓ iԨhjC ˔2ei5 2.{R)aձ'{Vn;^>c fo쎱5 kzIKtMGXK8n{z A#+0H~n@u6P&*ep5n ̚bP8pr^B2@L[*q}ؔp,g>!WTP ӶpK|{%t33:t(Y7ԧO'z&3V vͯްcʤd)?M{V"Lff ~fH 9M:f!@!! Q"I&!Ǵ̒¤)^Xj\ckQ6pI3C9׉і7 |` b\`3vdK<,yE=Hq`9R!Gi>_~L~4cL~Fr{\ގݐyb#[?eU)ͭ~7?nnB#}aD;C.p!1Z?dvCqYO$$ha-#eNb(Ax�- 9J~+CnCOM] /QhyXUo"3$Ihjͱ&{w-xRnx%>xY+m; (3v)'[de:Iʺ[>{ Twy킯DmfIpkn0iTL(j_-Muw [5t1&F }7w?iӫS_[ 2 ]߽BA[3b=t[wlOETL#'=G1DƓѕqRd$b)xzQz;_zg4Ζ:~[Z7vl0G tTVL_ej-ɥrR.[wdI>v])doyxu":GxXI䕛x(#/%ae19Nx]XV\͇9S`<+3yU|t(\BAZk0v:(!WL;R^*VVVAV}}=L]]>͂mF9l0n`@.1v:~<@(kT9~NCSɯ, Wq0n\KVwž~ӽ_ٿ4.ϸc;!x ZM?û-VC/I"Dtu )b膕?Ryjfwo`ƅFjuy7NBJӪTwZhHⱩ;32,| y Ss@'-6II)06n57&XscZiٙ6e?G

01 di kahang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kahang - Google Blog Search


Love and Pain Make Us Human: 297. Restoran Saujana <b>Gelang Patah</b>

Posted: 29 Sep 2012 07:06 PM PDT

Assalamualaikum. and hai korang ! hehe.

Ayam goreng kunyit, Ikan siakap steam, Udang goreng tepung, Tomyam ayam, Sayur brocolli

Best tak pembuka entry ? Heww.  :P
Actually tengok feedjit ada keyword "jalan-jalan cari makan di gelang patah"  sampai ke blog ni. huhu. Berguna jugak rupanya entry aku . Haha. Aku pernah tulis pasal Restoran Kampung Nelayan, Gelang Patah di entry sini  ( klik sini ) . Bukan ada tulis sangat pun, gambar je banyak. Haha.Dah lama la tapi.masa tahun 2010 lagi. 
But baru-baru ni, last two weeks kut, I have been there again, dengan family, but another restaurant at  Gelang Patah. Sebenarnya pergi restoran kampung nelayan tu, tapi sampai je sana tengok-tengok restaurant tu takde, macam tengah renovate -.-" 
So patah balik semula. On the way patah balik tu, ternampak la signboard Restoran Saujana kat tepi jalan, so apa lagi, semua tengah lapar, so terjah masuk pergi restoran tu. Actually satu simpang tu, menuju ke dua restoran. Restoran YEO and Restoran Saujana, tapi kitorang pergi straight je terus ke Restoran Saujana.
Sirius tempat ni lawa ! dan best sebab atas laut ! Best tangkap gambar ! Haha :P
Udang, ikan, ketam semua fresh - fresh ! 
Lauk yang kitaorang order -  tomyam ayam, siakap steam, udang goreng tepung, ayam goreng kunyit, and sayur brocoli  .Tomyam tak macam Arked Meranti punya. Haha. Sirius sedap !  Isi ikan siakap manis and fresh !  Serius semua sedap-sedap ! 
So pada yang cari nak makan makanan laut yang best dan sedap, you are recommended to come to Restoran Saujana, Gelang Patah. Makanan sedap and fresh, dan harga pun sangat berpatutan . Servis pun baik. Akak-akak waitress tu manis-manis je senyum  :)  I guess yang dari S'pore pun ramai datang makan sini  :)
They came all the way from Kedah just to see me. Hahaha. Takdelah sebenarnye dorang datang hantar barang
sebab masa balik bukak semester last three weeks, i datang naik bus, so bawak baju sikit je. hehe ;p
Sesiapa yang stay in Johor tapi tak pernah datang pun tempat ni, sila lah hujung-hujung minggu bawa family ke, kawan-kawan ke, pakwe makwe ke, datang makan di Restoran Saujana . Selain boleh makan makanan laut, boleh tengok suasana kampung  :)
So till we meet again, wassalam. 
Eh jap, korang dah makan ? Haa kalau belum jom terjah restauran ni ! Hehe ;D

01 di desaru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di desaru - Google Blog Search


Sepetang <b>di Desaru</b> dan Tanjung Balau - Xpdc Faiz

Posted: 15 Jul 2012 06:52 AM PDT

Hari minggu kali ini kami melepak di Desaru dan Tanjung Balau, Kota Tinggi yang hanya 30min berkereta dari rumah kami. Pusat peranginan yang terkenal di Johor ini sememangnya menjadi tumpuan orang ramai pada hujung minggu daripada asik lepak di rumah sahaja. Maka, kami singgah dulu ke Bandar Penawar untuk membeli makanan sebelum lepak di Tanjung Balau.

Bandar Penawar yang sunyi.

Petang yang agak panas tidak menghalang kami dan pengunjung lain dari beraktiviti di Tanjung Balau. Pantainya yang landai dan kemudahan yang ada, menjadi keselesaan bagi semua pengunjung. Pengawal pantai juga sedia khidmat sekiranya berlaku kecemasan.


 

Kami di Tanjung Balau

Lepak-lepak sambil bersukan., hehe.

Setelah puas mandi manda, kami berkunjung pula ke Muzium Nelayan. Bayaran hanya RM2, memberi maklumat jelas mengenai aktiviti perikanan di Malaysia. Pelbagai info dan barang pameran menerangkan kepelbagaian cara dan peralatan menangkap ikan.

Kami di Muzzium Nelayan

Cantik sungguh!

Pelbagai bahan pemeran yang menarik.

Patung mini dengan lanskap perkampungan nelayan zaman dahulu.

Setelah puas menikmati keindahan pantai di tanjung Balau, kami melepak pula di Pantai Desaru, Kami tidak mandi di pantai Desaru ini kerana telah bersiap lebih awal setelah mandi di Tanjung Balau.

Melepak di pantai Desaru

Sesungguhnya kami sangat gembira dan ceria semasa sepetang di tempat tersebut.

01 di pontian - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pontian - Google Blog Search


ABIM JOHOR Online: Info SP: Misi Sumbangan KSSB <b>di Pontian</b>

Posted: 13 Aug 2012 07:37 AM PDT

Syukur ke hadrat ilahi pada hari Ahad, 12 Ogos 2012 bersamaan 23 Ramadhan 1433H yang lalu pasukan sukarelawan Skuad Prihatin ABIM Johor terus menabur bakti melalui Kempen Seorang Sekampit Beras (KSSB) yang berlangsung sepanjang Ramadhan ini, kali ini sasaran kawasan penempatan adalah di daerah Pontian di perkampungan sekitar Telok Kerang dan Rambah. Misi sumbangan ini telah disertai oleh 11 orang sukarelawan termasuk 3 orang Exco ABIM Daerah Pontian iaitu Ustaz Omar Maidin (Yang Di-Pertua), Sdr. Zoolhilmi Ahmed (Setiausaha), dan Sdr. Badrul Hadi (Exco).
Sebelum misi penyampaian ini dijalankan, wakil Skuad Prihatin telah pun menjalankan aktiviti cerapan atau bancian kepada golongan sasaran pada 9hb Ogos 2012, yang mana maklumat awal diperoleh daripada pihak Pejabat Agama Daerah Pontian dan Sek. Men. Keb. Telok Kerang, Pontian yang terdiri daripada asnaf-asnaf penerima zakat dan keluarga pelajar-pelajar penerima bantuan.
Hasil daripada cerapan yang dijalankan, antaranya didapati terdapat seorang warga emas yang tinggal berdua dengan ibunya (yang juga warga emas) yang tidak punya pendapatan setelah dimaklumkan beliau tidak lagi menerima bantuan daripada JKM yang biasanya diterima setiap bulan memandangkan tempoh bantuannya telah tamat, selain menghidap penyakit sesak nafas, masalah ingatan dan lain-lain sakit tua.
Skuad Prihatin juga turut mendengar beberapa keluhan yang mengadu ada menerima banyak kunjungan daripada pihak-pihak berwajib dan tertentu yang turut membuat bancian sebelum ini dan menjanjikan bantuan, namun tidak dapat sebarang perkembangan sehingga kehadiran Misi Sumbangan Skuad Prihatin ABIM Johor.
Dan seperti yang dijanjikan, Skuad Prihatin telah melaksanakan misi sumbangannya bermula jam 12.30 tengahari dengan para aktivis dan sukarelawan berkumpul di Masjid Jamek Telok Kerang, Pontian untuk solat Zuhur berjemaah diikuti dengan sesi taklimat ringkas oleh ketua misi iaitu Sdr. Zoolhilmi Ahmed. Alhamdulillah, misi kali ini berjalan dengan lancar malah kehadiran skuad disambut mesra dengan senyuman dan wajah gembira tuan-tuan rumah dan misi penyampaian ini telah berakhir sekitar jam 4.00 petang dengan berjaya melakukan penyampaian di Kg. Timur Raya, Kg. Parit Sopian, Kg. Parit Wer, Kg. Tengah 2, Kg. Sawah Lama, Kg. Tengah 1, (kawasan Telok Kerang) dan Kg. Parit Rambai (kawasan Rambah) yang melibatkan sebanyak 16 buah rumah.
Misi seterusnya akan disambung pada hari Selasa, 14 Ogos 2012 bertempat di Sek. Men. Keb. Telok Kerang, Pontian yang melibatkan penyampaian kepada 10 buah keluarga terpilih melalui kerjasama pihak sekolah meliputi kawasan di Penerok, Kg. Parit Bilal (Rambah), Rimba Terjun, Parit Mesjid, Kg. Sg. Punai dan Kg. Peradin (Telok Kerang).

01 di skudai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di skudai - Google Blog Search


TERKINI! Video Merdeka Rakyat Anwar Ibrahim <b>Di Skudai</b>!

Posted: 20 Oct 2012 11:35 PM PDT

TERKINI!
Kepada yang terlepas ucapan sempena Jelajah Merdeka Rakyat malam tadi, saksikan antara inti pati penegasan yang dibuat ahli parlimen Permatang Pauh ini.

Politik perkauman sengaja direka Umno dan Barisan Nasional (BN) untuk terus merompak hasil kekayaan negara, tegas Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim.

"Dari dulu mereka tidak berhenti mainkan isu perkauman, sebab apa?, tidak lain hanya untuk memecah belah keharmonian dan perpaduan rakyat.
"Bila rakyat bertengkar, maka mudahlah mereka mengaut keuntungan ekonomi negara ke dalam poket mereka,"
"Untuk mengalih perhatian dari soal ini, mereka api-apikan dengan kata-kata Melayu mesti bersatu, jangan tolong Cina," katanya ketika berucap di hadapan lebih 6,000 hadirin ketika Ceramah Perdana Merdeka Rakyat ke Johor di Sutera Mall, Skudai, Johor Bharu malam tadi.
Katanya, tuduhan media arus perdana kononnya beliau dan Pakatan Rakyat menjadi alat kuasa asing, tidak menghalang fokus untuk membebaskan rakyat daripada kezaliman Umno BN.
"Umno BN tiap hari mainkan dalam media mereka konon saya alat Soros, alat Yahudi, alat Amerika.
"Saya juga nak kata, ya saya memang alat, alat untuk rakyat, alat untuk mengangkat martabat seluruh rakyat," sambil disambut tepukan hadirin.
"Seluruh pimpinan Pakatan juga adalah alat yang bertungkus lumus untuk membina negara yang lebih baik," katanya.
Dalam pada itu Anwar yakin sambutan yang begitu meriah di Skudai merupakan bukti bahawa rakyat Johor juga sudah bersiap sedia untuk menggulingkan Umno dan BN.
"Johor seperti yang kita ketahui adalah benteng terkuat Umno BN, tetapi dengan sambutan sebegini hebat, saya yakin Johor juga akan mengiringi kita ke Putrajaya setelah PRU 13 tidak berapa lama lagi," sinisnya.
Turut berucap Pengerusi KEADILAN Johor, Chua Jui Meng, Ketua KEADILAN Cabang Rembau, Badrul Hisham Shaharin, Exco Selangor, Dr Xavier Jayakumar, Penasihat DAP, Lim Kit Siang, Pesuruhjaya PAS Johor, Dr Mahfuz Mohamad dan Ahli Parlimen Bukit Bendera, Liew Chin Tong.

01 di pasir gudang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pasir gudang - Google Blog Search


~fiszah_pjo~: aidiladha 1433H <b>di Pasir Gudang</b>,Johor

Posted: 30 Oct 2012 12:00 AM PDT

tahun  2012 turn beraya aidilfitri adalah sebelah isteri di Kuala Nerang,Kedah. oleh kerana sistem bergilir sudah menjadi tradisi turun temurun kami sekeluarga, maka sambutan hari raya aidiladha haruslah di sebelah suami. sepatutnya beraya di Palong, Neg 9. tapi keluarga mertua berpakat beramai-ramai untuk beraya di Pasit Gudang. rumah Uda, anak ke 3 dari 14 adik beradik dan merupakan abg sulung.
kami bergerak dari KL jam 7 malam.lambat siap sebab nak kemas rumah sebelum bertolak.oleh kerana jammed giler dan hujan yang sangat sangat lebat, perjalanan adalah sangat perlahan.sepatutnya 30 minit je jadi 2 jam lebih.kami singgah di Terminal One, Seremban sebab nak amek adik-adik ipar. Hasan, Husen dan Mamat sudah siap menunggu kami sampai.
perjalanan diteruskan ke Pasir gudang.perhentian pertama di RNR Ayer Keroh untuk makan.tapi kedai makan banyak tutup.ye la, esokkan nak raya..haruslah banyak tutup.lepas penuhkan perut yang kosong, kami teruskan perjalanan dan  kami berhenti rehat  lagi di RNR Pagoh.sebabnya suami sudah mengantuk dan pening-pening. so lepas dia tidor dan solat, kami terus ke pasir gudang,.kami sampai dalam jam 2.30 pg.sesi BBQ sudah lama tamat.
pagi nya makan macam biasa.oleh kerana takde sedara mara lain di pasir gudang ni, seharian kami stay kt rumah je.bakar otak-otak, udang, ayam..dan makan rendang.itu je la.hehe..atirah yang pendiam tu main je sensorang.main piano kejap..jalan jalan kat luar jap.tak banyak aktiviti kami buat.
petang nya dalam jam 6-7 ptg, kami  bertolak balik ke Batu Pahat.rumah pakngah..kami bermalam di sana.





















.

mari lihat gambar..entry selepas ini adalah mandi manda di Sagil, pusat peranginan di Gunung Ledang.seeejukk..nanti ye :)

Agenda Perjuangan Rakyat: UMNO <b>PASIR GUDANG</b> JANJI DICAPATI

Posted: 12 Oct 2012 07:01 AM PDT


kunjungan Tuan Syed Othman penyelia PAR PERMAS khamis lepas di Tadika Permata Islamiyyah mendapati Murid masih meneruskan pembelajaran mereka di rumah pengusaha tadika Puan Mariam di Jalan suria 76 walaupun dalam keadaan yang sempit.Isu tadika Permata Islamiyyah Sri Alam Masai yang diasaskan oleh warga sabah ini diarah tutup oleh UMNO Cawangan tanpa sebab munasabah.

ketua Cawangan Umno Sri Delima Faizal Sisar,mengarahkan tadika tersebut ditutup menyebabkan seramai 42 pelajar,kebanyakkannya anak-anak warga Sabah tidak dapat memasuki 
bilik darjah kerana pintu bilik darjah dikunci serta di Mangga.Punca utama Umno cawangan mengarahkan ditutup kerana tidak senang dengan kehadiran penyelia PAR PERMAS Tuan Syed Othman yang kerap menghulur sumbangan serta bantuan kepada pelajar-pelajar yatim dan fakir miskin.
Tersiarnya berita dimuka depan akhbar Sinar Harian,ketua cawangan sri Delima itu menafikan operasi itu dihentikan bukan kerana kehadiran Tuan Syed Othman sebaliknya kerana memikirkan masa depan kanak2 yang diajar tidak mengikut silibus.




Wakil ahli parlimen Umno pasir gudang dalam kenyataannya,Baharuddin taib berkata ini hanyalah salah faham dan kemungkinan besar tadika tersebut akan beroperasi seperti biasa minggu depan.ketua cawangan Umno,Faizal juga berkata mereka juga sedang menunggu bantuan kerusi,meja dan kelengkapan lain serta kebajikan lain daripada UMNO bahagian Pasir gudang.
Pemuda umno pasir gudang Rohazam Shah dalam kenyaatanya berkata tadika itu diberhentikan sementara utk penyelarasan pentadbiran dan penambahbaikan kemudahan.
Setelah 2 bulan berlalu,tiada apa-apa bantuan serta pembincangan daripada Umno Cawangan untuk membantu seperti mana kenyataan yang dikeluarkan oleh UMNO apabila menjawap dakwaan itu di Akhbar.PAR dimaklumkan lokasi tadika lama mereka sudah dibuka tadika baru yang diseliakan oleh UMNO cawangan.Malangnya seorang guru mereka juga berhenti dan menerima tawaran mengajar di situ.Daripada 45 murid hanya tinggal 25 sahaja yang belajar disitu selebihnya belajar di tadika baru tersebut.

Menurut kata Puan Mariam,sebaik sahaja beliau membaca kenyataan Rohazam Shah ketua Pemuda Umno pasir gudang di dalam akhbar,beliau menghubungi Rohazam untuk mengadakan pertemuan dengan beliau serta kepimpinan Umno yang lain untuk membersihkan nama beliau daripada tuduhan tidak berasas itu.Rohazam berjanji menemui beliau sebaik sahaja beliau kembali dari kuala lumpur tetapi hingga sekarang hampir 3 minggu Rohazam gagal memenuhi janjinya itu.

Pintu tadika dimangga
Kenyataan dan janji yang dikeluarkan oleh UMNO pasir gudang untuk membantu tadika tersebut yang disiarkan dalam akhbar Sinar Harian,hanyalah retorik sahaja kerana ingin melepaskan jerut di leher mereka.Sehingga sekarang Pelajar Tadika Islamiyyah ini terpaksa belajar dalam keadaan yang tidak selesa.Kerana DENDAM POLITIK KESUMAT UMNO menyebabkan masa depan anak-anak yang tiada kena-mengenanya ini terjelas. MANA DIA kata-kata  laungan keramat rakyat didahulukan????


                          Saksilah rintihan Puan Mariam setelah tadika dimangga 



 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved