ads

Khamis, 8 November 2012

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Sep 2012 07:54 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

<b>Gelang Patah</b>, Johor « Adnin Naim&#39;s Blog

Posted: 04 Sep 2012 10:59 AM PDT

بسم الله الرحمن الرحيم

Perjalanan kami bersembilan selama 5 hari dari Kelantan melalui Pahang – Kuala Lumpur – Negeri Sembilan – Melaka dan Johor mengeratkan ukhuwwah kami. Maklumlah apabila sudah memasuki fasa bekerja, kami jarang berbual-bual mengenai hal selain KERJA! KERJA dan KERJA JAJAJAJAJAJA !!!!!

Alhamdulillah dikesempatan ini, kami manfaatkan bersama-sama. Makan bersama, tidur bersama dan bermusafir bersama-sama membuatkan kita lebih mengenali teman yang selalu disamping kita. Pelbagai ragam, karenah dan banyak cerita lucu yang kami kongsi. Bahkan sehingga ke hari ini (hari kedua selepas pulang), kami hanya berkesempatan berkongsi satu cerita, satu hari kerna terlalu banyak plot yang berlaku terutama kisah "Yasmin masuk bilik bedah". MasyaAllah, tak pernah kami semua bergelak ketawa sebegitu, maklumlah di hari-hari biasa, kerut di kening mengalahkan Ziana Zain!

***

Saya sudah lama tidak ke Johor. Kali terakhir saya ke Johor kerana mengikuti Misi Banjir di Johor pada tahun 2007. Sebelum tu, saya ke sana bersama projek Anjung Selatan di Skudai, UTM bersama teman-teman MSK termasuklah Izzah Hayati dan Hurhull Aein pada tahun 2004. Lapan tahun sebelum itu, saya ke Johor menemani Allahyarham Che Su bekerja sebagai kerani sekolah menengah di Gelang Patah (saya lupa nama sekolah tu) pada musim cuti sekolah. Maklumlah sekolah cuti, kerani sekolah lah yang paling setia menjaga sekolah selain pak guard.

Banyak kenangan saya bersama arwah berkumpul selama sepanjang cuti sekolah akhir tahun 1996. Banyak pengalaman  pertama saya lalui di sana:

Teman-teman selalu bertanya, siapakah dalam keluarga saya yang mempunyai persamaan seperti saya? Mereka takkan dapat melihatnya lagi sehingga dikumpulkan semula di Syurga Allah nanti. Arwah meninggal dunia pada hari Wukuf di Arafah 9 Zulhijjah 1420H bersamaan 15 Mac 2000, beberapa minggu sebelum keputusan SPM saya diumumkan. Terima kasih Che Su kerna mengenalkan banyak pengalaman yang berharga walaupun tak sempat melihat saya masuk Universiti. Semoga roh arwah dicucuri rahmat. Ameen. Al Fatihah.

01 di bekok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Nov 2012 09:23 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Sep 2012 09:45 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Sep 2012 09:46 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Sep 2012 09:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jul 2012 09:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

huhuhahaYANTIE: Picture:Induksi part 1 <b>di bekok</b>!

Posted: 16 Jul 2012 06:49 AM PDT

Semalam aku dah update pasal cerite di bekok kan?hari ni seperti di janjikan, marilah kita layan gambar..baru amik kat zira..nasib baik lah sebelum handphone aku rosak, sempat bluetooth gambar kat handphone zira..sekarang?layanzzz
kat admin mase nak tunggu bas
yay, naim pendek dari kitorang!=p

bersama timbalan presiden...
akibat kehujanan barang-barang terpakse dipindahkan ke gazebo

adik-adik part 1 yang bertungkus lumus menyiapkan menara..
   Saya di hiasi latar semak samun..haha
 al nur hidayat yang sudah bertukar menjadi zombieee~~
 Kami puteri kambing..ahaks(kambing kan tak boleh kene hujan..=p)
 mr presiden dan gel rambutnya yang terbaru!!...
Mr L..yang bersemangat bagi talk..

OK stop..nampak ye muka kepenatan di situ....
maka berakhirlah update ku pasal induksi part 1...until then see ya next post!

Maaf, jika ayat aku agak kasar.

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jun 2012 09:07 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PEZOL STYLEZ: BERCANDA <b>DI</b> AIR TERJUN <b>BEKOK</b> PART 3 <b>...</b>

Posted: 28 May 2012 08:03 AM PDT

Part yang paling aku suka...mandi time !! yeahhh!!
Excited sangat nak mandi air terjun kan...giler kau..sejokkkkkk!!
Tergetar-getar gak bila masuk air tuh..tau-tau la kan air bukit.
Memang puas gile..aku berenang ke sana ke mari
Segala jenis terjunan bagai sume kitorng buat...walaupun lompatan tak dpt markah penuh juri
Sekurang-kurangnya dpt gak lepaskan tekanan buat final projek sarjana muda
overall memang syiokkkkkk abes lah !!
Entry lepas yang mungkin korang tak tengok lagi. Jom terjah jap !!

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jun 2012 09:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PEZOL STYLEZ: BERCANDA <b>DI</b> AIR TERJUN <b>BEKOK</b> PART 2 <b>...</b>

Posted: 27 May 2012 08:47 PM PDT

Ok dah masuk part ke-2...hehehe;p
Sampai saja kat sne masa on the way nak pergi naek atas air terjun, kitorang terjumpa batu berdiri
Alamak hebatnye...terpegun seketika tengok batu boleh berdiri nih.
Yelah benda baru tengok kan..entah sapa la yang rajin p dirikan batu atas batu ni.
Maybe pengunjung kat situ tak tahu nak wat apa dah, tu yang pi cari batu duk susun2 atas batu.
Tapi ok gak..ada daya penarik kat situ..

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Aug 2012 09:32 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jun 2012 09:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PEZOL STYLEZ: BERCANDA <b>DI</b> AIR TERJUN <b>BEKOK</b> PART 2 <b>...</b>

Posted: 27 May 2012 08:47 PM PDT

Ok dah masuk part ke-2...hehehe;p
Sampai saja kat sne masa on the way nak pergi naek atas air terjun, kitorang terjumpa batu berdiri
Alamak hebatnye...terpegun seketika tengok batu boleh berdiri nih.
Yelah benda baru tengok kan..entah sapa la yang rajin p dirikan batu atas batu ni.
Maybe pengunjung kat situ tak tahu nak wat apa dah, tu yang pi cari batu duk susun2 atas batu.
Tapi ok gak..ada daya penarik kat situ..

01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


Senarai Buffet Ramadhan <b>di Johor Bahru</b> « Johor Bahru Food Club

Posted: 27 Jul 2012 01:02 AM PDT

 

Dicompile untuk memudahkan semua. Sumber ada diletakkan dibawah, terima kasih.

JB Catering & Food Supplies
Dewasa RM28 nett
Kanak-kanak RM15 nett
Untuk tempahan : 07 221 4775

GoodHope Hotel, Skudai
Dewasa RM48 nett
Kanak-kanak RM28 nett
Beli 10, percuma 1 (1 Julai – 16 Ogos 2012)
Untuk tempahan : 07 557 2828

11@Century Hotel, Johor Bahru
Dewasa RM58 nett
Kanak-kanak / Warga Emas RM26 nett
Untuk tempahan : 07 333 3300 Ext: 2805

Nelayan Cafe
Hotel Selesa, Johor Bahru
Dewasa RM48++
Kanak-kanak RM24++
Untuk tempahan: 07 332 3999

Selesa Sinar Ramadan Buffet
Hotel Selesa, Pasir Gudang
Dewasa RM49.99++
Kanak-kanak RM24.99++
Promosi tempahan awal 22 – 26 Julai 2012
Dewasa RM30++
Kanak-kanak RM15++
Untuk tempahan: 07 251 8899

Gulai Kawah @Medan Palma
Le Grandeur Palm Resort, Senai
Dewasa RM60++
Kanak-kanak RM30++
Beli 10 Percuma 1
Untuk tempahan : 07 599 6000

Myra Bistro
M Suites Hotel, Johor Bahru
Dewasa RM68++
Kanak-kanak RM30++
Untuk tempahan : 07 221 1000

Restoran Malay Village
Dewasa RM32 nett
Kanak-kanak RM18 nett
Untuk tempahan : 012 728 4873
07 221 1221 (Kolam Air)
017 733 7303 (Nusa Bestari)

Bingkisan Rasa Ramadan
Hotel Mutiara, Johor Bahru
Dewasa RM75++
Kanak-kanak RM45++
Promosi tempahan awal sebelum 20 Julai 2102
Beli 4 Percuma 1
Untuk tempahan : 07 330 0300 ext: 0379 / 0381

New York Hotel, Johor Bahru
Dewasa RM58++
Kanak-kanak RM20++
Untuk tempahan : 07 331 2921

Bufet Ala Bazar Ramadan
Pulai Springs Resort
Dewasa RM67++
Kanak-kanak RM34++
Beli 9 Percuma 1 (9 + 1)
Untuk tempahan : 07 521 2121

The Newsroom Cafe'
The Puteri Pacific, Johor Bahru
Dewasa RM78++
Kanak-kanak RM38++
Untuk Tempahan : 07 219 9999 / 07 219 8888

Checkers Cafe
Silka Hotel Johor Bahru (Dorsett Johor Hotel)
Dewasa RM55 nett
Kanak-kanak RM30 nett
Untuk tempahan : 07 360 1000

Sajian Iftar
Tanjong Puteri Golf Resort, Pasir Gudang
Dewasa RM50++
Kanak-kanak RM30++
Beli 10 Percuma 1
Untuk tempahan : 07 259 6102 / 259 6103

Cafe Para Para
Grand Paragon Hotel, Johor Bahru
Dewasa RM68++
Kanak-kanak RM34++
Untuk tempahan : 07 268 5222 Ext: 5326

Muhibbah Ramadan Buffet
Hotel Sentral, Johor Bahru
Dewasa RM45 nett
Kanak-kanak RM25 nett
Beli 5 Percuma 1
Untuk tempahan : 07 222 7788 ext: 8003 / 8009 / 8029

Nostalgia Warisan Ibunda
Ponderosa Golf & Country Club, Johor Bahru
Dewasa RM63 nett
Kanak-kanak RM30 nett
Harga Istimewa ( 24 -26 Julai & Setiap Hari Ahad)
Dewasa RM58 nett
Kanak-kanak RM25 nett
Untuk tempahan: 07 354 9999 ext: 282
019 758 8911 (Zam) 019 758 8781 (Wan)

Salt 'n' Pepper Cafe' Restaurant
1 Malaysia Ramadhan Buffet
The Zon Regency Hotel, Johor Bahru
Dewasa RM75+
Kanak-kanak RM40+
Beli 10 percuma 1 (10+1)
Untuk tempahan: 07 – 221 9999

Buffet Ramadhan
Alibaba Karaoke
Dewasa RM25 nett
Kanak-kanak RM 8 nett
Untuk tempahan: 07 239 1888 / 07 236 3222

Bufet Ramadan
Masakan Tradisional Kampung
Hotel Seri Malaysia, Johor Bahru
Dewasa RM 40 nett
Kanak-kanak RM25 nett
Untuk tempahan: 07 221 1002 / 07 221 1003 /
07 221 1464

Buka Puasa Buffet
KSL Hotel & Resort, Johor Bahru
Dewasa RM68++
Kanak-kanak RM28++
Untuk tempahan: 07 – 288 2666

Buffet Ramadhan
Abah Beriani House
Dewasa RM25 nett
Kanak-kanak RM12 nett
Promosi (22 – 27 Julai 2012) Beli 4 Percuma 1 (4+1)
Untuk tempahan: 012 733 7007

Buka Puasa Buffet Ramadan 2012
Restoran Anjung Warisan
Dewasa RM25 nett
Kanak-kanak RM13 nett
Untuk tempahan: 019 750 0784 / 019 750 0785
012 716 4238 / 012 765 4129

Buffet Ramadhan
Banafee Village
Dewasa RM39 nett
Kanak-kanak RM20 nett
Untuk Tempahan: 07 333 3377

Ramadan Buffet
Pulai Desaru Beach Resort & Spa
Dewasa RM42 ++
Kanak-kanak RM22++
Untuk tempahan: 07 822 2222

Ramadan Buffet
Johor Golf & Country Club
Dewasa RM28++
Kanak-kanak RM14++
Untuk tempahan: 013 773 7748 / 012 722 0234

Jom Berbuka Puasa!
Ala Warisan Asia
Grand BlueWave Hotel, Johor Bahru
Dewasa RM65++
Kanak-kanak RM35++
Warga Emas RM45++
Untuk tempahan : 07 221 6666

Thistle Johor Bahru
Arabian Iftar Buffet
Adult: RM95++, Child: RM47.50
Southern Europe Iftar Buffet
Adult: RM180++, Child: RM90++
Contact: Anna 07-2678984

Chill Coffee House
KFCH INTERNATIONAL COLLEGE, BANDAR DATO ONN JOHOR BAHRU
Promosi Berbuka Puasa
Adult: 42 nett Child 28nett
Contact
Fahmi 011 1276 0164
Md Izzat 0133919954
Office 07360 1800

Kalau ada maklumat lagi, boleh letak di ruang komen dan krew akan update.

Untuk Maklumat Lebih Lanjut: Ramadan Buffet 2012 Johor Bahru http://www.mdanif.com/2012/07/ramadan-buffet-2012-johor-bahru.html#ixzz21gyhjjfg
Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...  

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Oct 2012 07:37 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Oct 2012 07:54 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Sep 2012 08:22 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Sep 2012 07:35 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Sampah Membludak <b>Di</b> Kota Tanjungbalai | Harian Berita Sore

Posted: 04 Jul 2012 01:25 AM PDT

TG. Balai-(Berita) : Tukang sapu sampah Dinas Pasar dan Kebersihan jalan Raya Inti Kota dan sekitar kota Tanjungbalai diketahui cukup banyak, bahkan membludak, namun sampah dijalan Inti Kota dan sekitar masih bertumpuk serta berserakan,  di jalan Vetran, jalan Suprapto, jalan SM. Raja, jalan besar Teluk Nibung, jalan Asahan, jalan Sei Dua, jalan Jamin Ginting, jalan Jendral Sudirman kota Tanjungbalai. Pengamatan wartawan dilapangan, Selasa (03/7) sekitar pukul 18. 00 s/d pukul 20. 30 Wib. Namun sampah di tempat pembuangan sampah tidak diangkut, sehingga sampah tersebut berserakan dijalan.

Padahal tukang sapu sampah Dinas Pasar dan Kebersihan jalan Inti Kota dan sekitarnya mencapai ratusan orang, lain pengkoret parit dan tukang babat rumput, namun parit/riol banyak tumpat, saat hujan turun air di jalan Inti Kota dan sekitarnya tidak jalan sehingga air hujan tersebut merendam badan jalan, seperti jalan Gereja, jalan A. Yani, jalan Jalius, jalan Pahlawan dari depan kantor PN sampai Kuda Putih, jalan Suprapto dekat TPO sampai kejalan besar Teluk Nibung percis depan Mesjid Menara Lima.

Hujan, Senin (02/7) sekitar satu jam, karena parit/riol tumpat air hujan tenggelamkan badan jalan, genangan air di badan jalan itu masuk kerumah warga penduduk, warga dan pedagang disekitar parit/riol tumpat itu mengaku mengeluh pada wartawan, setiap hujan turun air hujan masuk kerumah mereka, hal ini sudah lama terjadi, namun Walikota C/q Dinas terkait belum berupaya untuk mengatasinya, terkesan Walikota tutup mata, untuk masyarakat maupun pedagang meminta Walikota segera mengatasinya agar mereka warga maupun pedagang tidak terganggu.

Kadis Pasar dan Kebersihan kota Drs. Syarifuddin yang di konfirmasi wartawan di kantornya baru-baru ini, terkait tukang sapu dan pengkorek parit/riol Dinas Kebersihan mengatakan, tukang sapu jalan 230 orang dan korek parit/riol 50 orang lebi dan tukang babat rumput 25 orang, tugas mereka dibagi tiga seep, pagi, siang dan malam hari. Dam Truk 16 dan Engkel dilengkapi supir dan kernetnya sama tugasnya, tetapi kalau sampah/parit masih belum bersih, itu tentu terkait kondisi, atau masyarakat tidak membuang sampah pada tempatnya, sehingga sampah berserakan kejalan, dihimbaulah masyarakat membuang sampahnya pada tempatnya agar sampah tidak berserakan.-(SYN).

JPNN.COM : Gelapkan 7 Motor untuk Bayar Judi Bola

Posted: 07 Jul 2012 01:05 AM PDT

PONTIANAK – Tujuh sepeda motor digelapkan spesialis tindak pidana pencurian di wilayah hukum Sektor Pontianak Selatan. Setelah melakukan aksi tersebut, pelaku dengan sigap melarikan diri ke luar kota. Kendati demikian, langkahnya tidak berjalan lama. Berkat informasi masyarakat dan penyidikan tim aparat kepolisian, dia dibekuk di Jalan Parit Tengkorak, Kubu Raya, Jumat (6/7).

Jun (28), terus berkilah saat diinterogasi polisi. Dia mengaku melakukan tindak pidana penggelapan, karena untuk membayar uang perjudian sepak bola. Modus operandi yang dilakukan tersangka, dengan cara meminjam barang bukti ke teman terdekatnya. Setelah kendaraan tersebut sampai ke tangannya, Jun langsung menggadai sepeda motor itu ke orang lain.  "Saya gadai tujuh kendaraan milik teman-teman saya itu ke orang tak dikenal senilai Rp2 juta," kilah tersangka.

Dia mengatakan, baru pertama kali melakukan aksi tindak kriminal itu. Setelah beraksi, langsung melarikan diri ke luar kota. Saat merasa aman, tersangka mengaku pulang ke Kubu Raya tempat sanak keluarganya. Namun nahas, kedatangannya telah diendus aparat penegak hukum. Tanpa melakukan perlawanan, dia digiring ke kantor polisi untuk diproses lebih lanjut.

Kapolsek Pontianak Selatan, Kompol I Gede S Wahyudi menuturkan, tersangka telah lama buron. Laporan masyarakat telah banyak yang masuk. Bukan hanya tindak pidana penggelapan, tersangka juga melakukan aksi kriminalitas lain. Itu dilakukannya telah bertahun-tahun. Bahkan, tersangka juga telah masuk ke penjara sebanyak tiga kali.
"Dia melakukan tindak pidana tersebut di wilayah hukum Pontianak Barat, Polresta, Sungai Raya, Pontianak Kota dan Pontianak Selatan. Tersangka ini, berhasil ditangkap karena nama dan wajahnnya sudah terdaftar," ungkapnya.

Atas perbuatan tersebut, tersangka dijerat dengan pasal 372 dan 378 KUHP tentang tindak pidana penggelapan dan penipuan. Dengan ancaman hukuman minimal empat tahun hukuman penjara.

"Kepada seluruh lapisan masyarakat, jangan mudah percaya dengan aksi serupa di kehidupan sehari-hari. Jika trejadi hal tersebut, segera laporkan ke pihak berwajib terdekat, agar kasus tersebut segera ditindaklanjuti," imbaunya.
 
Sementara itu, jajaran Polda Kalbar melakukan razia penyakit masyarakat. Dari razia itu, aparat kepolisian berhasil menjaring 50 pasangan tanpa ikatan resmi, Kamis(5/7) malam di hotel, cottage, dan villa di Pontaianak.
 
Petugas mendatangi salah satu hotel dan langsung mengecek satu per satu kamar dan ditemukan beberapa pasangan yang bukan suami istri usai melakukan hubungan intim. Melihat kedatangan petugas, beberapa pasangan mesum tersebut terburu-buru mencuci tubuhnya ke kamar kecil.

Petugas langsung melanjutkan ke salah satu villa dan juga menjaring beberapa pasangan bukan suami istri. Bahkan ada juga pasangan yang berlari untuk menghindari petugas kepolisian. Namun petugas kepolisian melakukan penyergapan menggiringnya ke mobil Dalmas.

Salah seorang yang terjaring mengaku, sewaktu dirazia, ia dan pacarnya yang sedang berada di dalam kamar hotel. Ia mengaku tidak melakukan apa-apa saat berduaan di dalam kamar. "Awalnya saya jemput dia. Dia minta carikan penginapan. Tiba-tiba polisi datang. Saya tidak ada buat apa-apa di kamar," katanya.

Polisi mengamankan pasangan tanpa ikatan resmi ke Direktorat Polda Kalbar untuk dilakukan pendataan dan diberikan peringatan, agar tidak melakukannya kembali. Sebelum petugas membawa pasangan yang terjaring, mereka melanjutkan kembali ke hotel di Jalan Ahmad Yani. Di hotel itu, petugas menjaring puluhan pasangan tanpa ikatan resmi.

"Mereka yang terjaring dilakukan pendataan dan diberikan peringatan serta dilakukan proses hukum, tentang tindak pidana ringan,"Kata Kabid Humas Polda Kalbar AKBP Mukson Munandar, Jumat (6/7).

Menurut Mukson, razia yang dilaksanakan jajaran Polda Kalbar itu merupakan kegiatan rutin. Dengan tujuannya, mengantisipasi penyakit masyarakat yang meresahkan.
 
"Kita menertibkan penyakit masyarakat, agar mereka mengetahui dan menaati peraturan, seperti memiliki KTP. Masyarakat harus mengetahui bahwa KTP merupakan suatu kewajiban bagi setiap warga negara, supaya di suatu hari ada hal-hal yang tidak diinginkan mudah diketahui," ungkapnya.

Apabila ditemukan barang-barang yang mencurigakan, lanjut Mukhson, seperti narkoba, Sajam dan bom tetap akan ditindak dan diserahkan ke bagian yang menangani kasus tersebut. Terkait antisipasi maraknya isu bom, antisipasi yang dilakukan adalah dengan  razia. "Dari enam orang yang terjaring akan dibawa ke pengadilan. Mereka nantinya akan mengikuti sidang tipiring," tegasnya.

Mukson menambahkan , pihaknya akan melakukan razia rutin. Sasarannya tempat-tempat penginapan serta lokasi yang disinyalir mengarah pada tindakan kriminal. "Bagi warga yang tidak mempunyai KTP, diharapkan mengurus ke kelurahan terdekat, supaya terdata di daerahnya," imbaunya. (rmn/adg)

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Nov 2012 07:18 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Nov 2012 07:21 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Nov 2012 07:34 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Nov 2012 07:45 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Sep 2012 07:21 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Aug 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

ANGKATAN MUDA keADILan CABANG <b>PARIT</b> SULONG: AMK <b>...</b>

Posted: 24 Dec 2008 07:33 AM PST

Sekali lagi Angkatan Muda Keadilan Bahagian Parit Sulong telah berjaya mengadakan pentas anak muda dan kali ini telah diadakan pada 12-12-08 jam 9-00 malam bertempat di Sri Medan Batu Pahat, Johor. AMK telah menjemput Y.B Nik Nazmi Nik Ahmad Adun Sri Setia & Setiausaha Politik MB Selangor sebagai pidato. DI dalam pidatonya Y.B Nik Nazmi Nik Ahmad telah menyampaikan isu-isu politik yang terkini yang sedang berlaku di Malaysia. Y.B Nik Nazmi Nik Ahmad juga telah menyampaikan isu-isu yang berlaku di selangor dan memberi tahu kemudahan-kemudahan dan apa juga bantuan yang telah diberikan kepada seluruh rakyat selangor yang berkelayakan tanpa mengira bangsa, ugama dan politik sejak ianya diperintah oleh Pakatan Rakyat yang terdiri daripada Keadilan, Pas dan Dap.

Walaupun kawasan sri medan adalah salah satu kawasan kubu kuat Umno / BN di Johor namun kehadiran daripada penduduk-penduduk berdekataan sri medan seperti parit yani, parit sulong dan peserai amat menggalakkan, bagi kehadiran daripada penduduk-penduduk sri medan sendiri turut tidak menghampakan, ini membutikan bahawa sokongan yang diberikan kepada Pakatan Rakyat bertambah untuh dan teguh dariapda masyarakat di sini, keseluruhan kehadiran pada malam itu lebih kurang 250 orang. Pada malam tersebut yang turut memberi pidato ialah Ketua Bahagian Parti Keadilan Rakyat Bahagian Parit Sulong saudara Hasmi Hashim dan Setiausaha Angkatan Muda Keadilan Bahagian Parit Sulong saudara Mohd Zamir Missran.

PASPB: Pesakit diabetis terima bantuan

Posted: 16 Aug 2010 04:02 AM PDT

Penolong Setiausaha PAS Parit Buntar Rahimah Osman berkata, Mohd Yani kehilangan kaki kiri yang dipotong pada Mei 2010 akibat komplikasi penyakit kencing manis (diabetis).

" Sebelum ini, Lujnah Kebajikan PAS Parit Buntar telah datang menziarahi beliau dan memberi bantuan kerusi roda yang disampaikan oleh Timbalan Yang Dipertua PAS Parit Buntar Abdul Bahrain Desa .

"Dengan bantuan kerusi roda tersebut Mohd Yani dapat menguruskan diri dengan lebih mudah untuk ke tandas dan bilik air" katanya

Rahimah berkata, kunjungan susulan ini bertujuan menziarahi dan menyampaikan sumbangan wang tunai kepada Mohd Yani sekeluarga.

" Kami bersimpati dengan keadaan Mohd Yani yang tidak mampu bekerja apabila kakinya dipotong. Sebelum ini beliau berniaga roti canai untuk menyara tiga anak yang masih bersekolah.

" Jabatan Kebajikan dan Baitulmal diharap dapat memberikan bantuan kepada Mohd Yani sekeluarga. Setakat hari ini, kami dimaklumkan Mohd Yani belum menerima mendapat bantuan dari mana-mana jabatan kerajaan berkaitan" katanya

Sementara itu, Pujah Hasmani, 41 isteri Mohd Yani mengucapkan terima kasih kepada Lujnah Kebajikan PAS Parit Buntar yang mengambil berat masalah yang dihadapi suami beliau.

" Terima kasih kepada PAS Parit Buntar kerana sudi menyampaikan sumbangan wang tunai dan kerusi roda untuk membantu kami sekeluarga.

" Sekurang-kurangnya sumbangan ini dapat meringankan beban kami sekeluarga akibat musibah yang menimpa suami " katanya

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Aug 2012 05:22 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Suara Simpang Kiri: PANAS SUNGGUH HARI NI...KUGAGAHI JUA

Posted: 25 Jul 2012 04:17 AM PDT

Pagi ni kerja seperti biasa. Tamat jam 1.30 petang. Sampai simpang tiga Seri Medan tu confius, sama ada nak belok ke kanan iaitu balik rumah untuk tidur, atau belok kiri menuju ke Parit Yani....
Akhirnya gerak hati belok ke kiri...
Destinasi rumah customer. Dua kotak Kopi Kelapa Dara dibelinya. Kemudian aku call abang aku Ustaz Baharuddin. Malam ni jam 1.00 pagi dia nak berangkat ke Tanah Suci untuk menunaikan umrah. Aku buka booth kereta, alamak jek kereta aku tertinggal kat kereta Kancil. Nak jalan terus ke Rengit? Kalau bocor tayar tengah jalan macamana? Ah...tawakkallah.....
Baru berapa minggu tak jalan kat Pt Yani ke Seri Bengkal ni, jambatan tu dah berpindah, jalan dah baru, ni 2 km dari Parit Yani menuju ke Pt Yob - Seri Bengkal.
Dua selekoh maut di Jalan Seri Bengkal dekat Seri Gading tu pun dah jadi jalan yang lebar....wau...bestnya...tak payah pulas stering lagi.....laju....laju....!

Persimpangan jalan Seri Bengkal...ke kanan ke Batu Pahat, ke kiri ke Parit Raja...depan tu dulu semak aje, sekarang dah jadi kota besar!
Ah....belok ke Pt Karjo ......dah ada pusingan U di situ, lebih selamat daripada jalan yang lama....
Dari Pt Karjo aku tembus ke Pt Kemang.....
Singgah di Salleh Food....taukeynya jutawan ni....income 6 angka sebulan...lagi-lagi raya ni
Nak beli apa ya....nak bawak buah tangan ni...
Beli ni ok lah...RM 13.00...Nama kuih ni apa, aku lupa, emak aku kata Kuih Pulau Pinang, kalau aku yang buat aku bubuh nama Kuih Sarang Lebah?
Pt Rejosari pulak aku redah, rajinnya orang kampung ni, tepi jalan pun mereka tanam pisang
Persimpangan Kg Seri Bahrom, sampailah aku rumah abang aku....dia tak nak diambil gambarnya kerana dia tu handsome sangat macam Yusuf Haslam masa muda-muda! Semoga kakandaku selamat pergi dan selamat kembali ke tanah air ya...
Balik .....lalu rumah bekas makwe lama aku ....entah berapa anak dia sekarang.....hahahahahaha! Agaknya 12?
Pukul 5.00 petang sampailah sudah di Batu diPahat...Panasnya, seronoknya kalau masa panas macam ni berendam di dalam air terjun.....
Beli kat sini Pn Pida...garenti lauk berbuka tak basi dan menyakitkan usus-usus di dalam perut kita. Lokasi ni ikut dari Hotel Pelikan belok Klinik Nur jalan terus jangan belok-belok, ada selekoh belok kanan sikit. Carilah di barisan kedai-kedai tu. Ada dua restoran asam pedas di situ. Harga pun ok...mesra pelanggan sangatlah.

Dua potong ikan pari, dan dua ekor ikan kembung besar RM 15.00...Oklah tu, petang tadi cuma ada 3 jenis ikan yang ada. Kepala ikan merah tu aku tak minat, nanti otak tak cerdas....?
Kesian kan isteri aku nak tolong suami dia tambah pendapatan, sebab tu aku beli asam pedas di Batu Pahat tadi, jadi taklah penat sangat.....tapi dia kena masak nasilah jugak....huhuhu

Alat Berat "Bego" Terpelosok <b>di Parit</b> | Portal Berita Wonogiri

Posted: 04 Aug 2012 09:10 AM PDT

Alat Berat " Bego " Terpelosok | Foto Sugiyarno

INFOWONOGIRI.COM – SIDOHARJO – Bego  sebuah kendaraan alat berat yang digunakan untuk meratakan tanah, mengalami kecelakaan terperosok ke parit di tepi Jl Sidokriyo Sidoharjo, Sabtu (4/8) dekat penggilingan batu di wilayah desa setempat.

Menurut informasi warga desa setempat, bego itu terperosok karena jalanya menepi, sementara jalan yang dilalui tidak mampu menahan beban kendaraan tersebut. Akibatnya alat berat tersebut terguling ke parit. Tidak ada korban jiwa, operator bego berhasil menyelamatkan diri.[nono@infowonogiri.com]

Incoming search terms:

  • video kecelakaan alat berat bego

PETANI KELUHKAN ZAT ASAM PADA LAHAN

Posted: 01 Aug 2012 05:22 AM PDT

Sejumlah petani di jalan ahmad yani dua, desa parit baru, kabupaten kubu raya mengeluhkan tingginya zat asam pada lahan pertanian mereka.

Akibatnya, tanaman padi banyak yang berwarna merah.

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Sampah Membludak <b>Di</b> Kota Tanjungbalai | Harian Berita Sore

Posted: 04 Jul 2012 01:25 AM PDT

TG. Balai-(Berita) : Tukang sapu sampah Dinas Pasar dan Kebersihan jalan Raya Inti Kota dan sekitar kota Tanjungbalai diketahui cukup banyak, bahkan membludak, namun sampah dijalan Inti Kota dan sekitar masih bertumpuk serta berserakan,  di jalan Vetran, jalan Suprapto, jalan SM. Raja, jalan besar Teluk Nibung, jalan Asahan, jalan Sei Dua, jalan Jamin Ginting, jalan Jendral Sudirman kota Tanjungbalai. Pengamatan wartawan dilapangan, Selasa (03/7) sekitar pukul 18. 00 s/d pukul 20. 30 Wib. Namun sampah di tempat pembuangan sampah tidak diangkut, sehingga sampah tersebut berserakan dijalan.

Padahal tukang sapu sampah Dinas Pasar dan Kebersihan jalan Inti Kota dan sekitarnya mencapai ratusan orang, lain pengkoret parit dan tukang babat rumput, namun parit/riol banyak tumpat, saat hujan turun air di jalan Inti Kota dan sekitarnya tidak jalan sehingga air hujan tersebut merendam badan jalan, seperti jalan Gereja, jalan A. Yani, jalan Jalius, jalan Pahlawan dari depan kantor PN sampai Kuda Putih, jalan Suprapto dekat TPO sampai kejalan besar Teluk Nibung percis depan Mesjid Menara Lima.

Hujan, Senin (02/7) sekitar satu jam, karena parit/riol tumpat air hujan tenggelamkan badan jalan, genangan air di badan jalan itu masuk kerumah warga penduduk, warga dan pedagang disekitar parit/riol tumpat itu mengaku mengeluh pada wartawan, setiap hujan turun air hujan masuk kerumah mereka, hal ini sudah lama terjadi, namun Walikota C/q Dinas terkait belum berupaya untuk mengatasinya, terkesan Walikota tutup mata, untuk masyarakat maupun pedagang meminta Walikota segera mengatasinya agar mereka warga maupun pedagang tidak terganggu.

Kadis Pasar dan Kebersihan kota Drs. Syarifuddin yang di konfirmasi wartawan di kantornya baru-baru ini, terkait tukang sapu dan pengkorek parit/riol Dinas Kebersihan mengatakan, tukang sapu jalan 230 orang dan korek parit/riol 50 orang lebi dan tukang babat rumput 25 orang, tugas mereka dibagi tiga seep, pagi, siang dan malam hari. Dam Truk 16 dan Engkel dilengkapi supir dan kernetnya sama tugasnya, tetapi kalau sampah/parit masih belum bersih, itu tentu terkait kondisi, atau masyarakat tidak membuang sampah pada tempatnya, sehingga sampah berserakan kejalan, dihimbaulah masyarakat membuang sampahnya pada tempatnya agar sampah tidak berserakan.-(SYN).

JPNN.COM : Gelapkan 7 Motor untuk Bayar Judi Bola

Posted: 07 Jul 2012 01:05 AM PDT

PONTIANAK – Tujuh sepeda motor digelapkan spesialis tindak pidana pencurian di wilayah hukum Sektor Pontianak Selatan. Setelah melakukan aksi tersebut, pelaku dengan sigap melarikan diri ke luar kota. Kendati demikian, langkahnya tidak berjalan lama. Berkat informasi masyarakat dan penyidikan tim aparat kepolisian, dia dibekuk di Jalan Parit Tengkorak, Kubu Raya, Jumat (6/7).

Jun (28), terus berkilah saat diinterogasi polisi. Dia mengaku melakukan tindak pidana penggelapan, karena untuk membayar uang perjudian sepak bola. Modus operandi yang dilakukan tersangka, dengan cara meminjam barang bukti ke teman terdekatnya. Setelah kendaraan tersebut sampai ke tangannya, Jun langsung menggadai sepeda motor itu ke orang lain.  "Saya gadai tujuh kendaraan milik teman-teman saya itu ke orang tak dikenal senilai Rp2 juta," kilah tersangka.

Dia mengatakan, baru pertama kali melakukan aksi tindak kriminal itu. Setelah beraksi, langsung melarikan diri ke luar kota. Saat merasa aman, tersangka mengaku pulang ke Kubu Raya tempat sanak keluarganya. Namun nahas, kedatangannya telah diendus aparat penegak hukum. Tanpa melakukan perlawanan, dia digiring ke kantor polisi untuk diproses lebih lanjut.

Kapolsek Pontianak Selatan, Kompol I Gede S Wahyudi menuturkan, tersangka telah lama buron. Laporan masyarakat telah banyak yang masuk. Bukan hanya tindak pidana penggelapan, tersangka juga melakukan aksi kriminalitas lain. Itu dilakukannya telah bertahun-tahun. Bahkan, tersangka juga telah masuk ke penjara sebanyak tiga kali.
"Dia melakukan tindak pidana tersebut di wilayah hukum Pontianak Barat, Polresta, Sungai Raya, Pontianak Kota dan Pontianak Selatan. Tersangka ini, berhasil ditangkap karena nama dan wajahnnya sudah terdaftar," ungkapnya.

Atas perbuatan tersebut, tersangka dijerat dengan pasal 372 dan 378 KUHP tentang tindak pidana penggelapan dan penipuan. Dengan ancaman hukuman minimal empat tahun hukuman penjara.

"Kepada seluruh lapisan masyarakat, jangan mudah percaya dengan aksi serupa di kehidupan sehari-hari. Jika trejadi hal tersebut, segera laporkan ke pihak berwajib terdekat, agar kasus tersebut segera ditindaklanjuti," imbaunya.
 
Sementara itu, jajaran Polda Kalbar melakukan razia penyakit masyarakat. Dari razia itu, aparat kepolisian berhasil menjaring 50 pasangan tanpa ikatan resmi, Kamis(5/7) malam di hotel, cottage, dan villa di Pontaianak.
 
Petugas mendatangi salah satu hotel dan langsung mengecek satu per satu kamar dan ditemukan beberapa pasangan yang bukan suami istri usai melakukan hubungan intim. Melihat kedatangan petugas, beberapa pasangan mesum tersebut terburu-buru mencuci tubuhnya ke kamar kecil.

Petugas langsung melanjutkan ke salah satu villa dan juga menjaring beberapa pasangan bukan suami istri. Bahkan ada juga pasangan yang berlari untuk menghindari petugas kepolisian. Namun petugas kepolisian melakukan penyergapan menggiringnya ke mobil Dalmas.

Salah seorang yang terjaring mengaku, sewaktu dirazia, ia dan pacarnya yang sedang berada di dalam kamar hotel. Ia mengaku tidak melakukan apa-apa saat berduaan di dalam kamar. "Awalnya saya jemput dia. Dia minta carikan penginapan. Tiba-tiba polisi datang. Saya tidak ada buat apa-apa di kamar," katanya.

Polisi mengamankan pasangan tanpa ikatan resmi ke Direktorat Polda Kalbar untuk dilakukan pendataan dan diberikan peringatan, agar tidak melakukannya kembali. Sebelum petugas membawa pasangan yang terjaring, mereka melanjutkan kembali ke hotel di Jalan Ahmad Yani. Di hotel itu, petugas menjaring puluhan pasangan tanpa ikatan resmi.

"Mereka yang terjaring dilakukan pendataan dan diberikan peringatan serta dilakukan proses hukum, tentang tindak pidana ringan,"Kata Kabid Humas Polda Kalbar AKBP Mukson Munandar, Jumat (6/7).

Menurut Mukson, razia yang dilaksanakan jajaran Polda Kalbar itu merupakan kegiatan rutin. Dengan tujuannya, mengantisipasi penyakit masyarakat yang meresahkan.
 
"Kita menertibkan penyakit masyarakat, agar mereka mengetahui dan menaati peraturan, seperti memiliki KTP. Masyarakat harus mengetahui bahwa KTP merupakan suatu kewajiban bagi setiap warga negara, supaya di suatu hari ada hal-hal yang tidak diinginkan mudah diketahui," ungkapnya.

Apabila ditemukan barang-barang yang mencurigakan, lanjut Mukhson, seperti narkoba, Sajam dan bom tetap akan ditindak dan diserahkan ke bagian yang menangani kasus tersebut. Terkait antisipasi maraknya isu bom, antisipasi yang dilakukan adalah dengan  razia. "Dari enam orang yang terjaring akan dibawa ke pengadilan. Mereka nantinya akan mengikuti sidang tipiring," tegasnya.

Mukson menambahkan , pihaknya akan melakukan razia rutin. Sasarannya tempat-tempat penginapan serta lokasi yang disinyalir mengarah pada tindakan kriminal. "Bagi warga yang tidak mempunyai KTP, diharapkan mengurus ke kelurahan terdekat, supaya terdata di daerahnya," imbaunya. (rmn/adg)

01 di pengerang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pengerang - Google Blog Search


PEMBANGKANG TIDAK SEPENDAPAT PROJEK RAPID <b>DI</b> <b>...</b>

Posted: 08 Oct 2012 02:05 AM PDT

MO,KUALA LUMPUR, 8/10/2012 – Isu Projek Pembangunan Bersepadu Penapisan Minyak dan Petrokimia (Rapid) di Pengerang, Johor mencetuskan perdebatan terbuka antara dua sekutu pembangkang iaitu PAS dan Parti Keadilan Rakyat(PKR).

Kedua-dua pimpinan parti itu dilihat mengeluarkan kenyataan bercanggah serta tidak sependapat berhubung projek berkenaan.

Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub berkata Rapid akan tetap dijalankan sekiranya pembangkang menang di Johor pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) nanti.

"Saya tetap berpandangan bahawa sekiranya Pakatan Rakyat diberikan amanah untuk mentadbir Johor, maka mereka boleh membangunkan projek Rapid di Pengerang ataupun mana-mana tempat di Johor.

"Johor negeri yang luas dan tidak timbul isu nak memindahkan Rapid ke tempat lain ataupun kita menolak projek ini," katanya pada sidang media di lobi Parlimen di sini, Isnin.

Sebelum ini Ketua Biro Pelaburan dan Perdagangan PKR, Wong Chen mencadangkan agar projek tersebut dipindahkan ke Kerteh kerana mendakwa kos pembinaan projek Rapid yang bakal menelan belanja sebanyak RM60 bilion itu merupakan satu pembaziran.

Bagaimanapun Salahuddin menyifatkan kenyataan Wong sebagai pandangan peribadi pemimpin PKR itu tanpa mencerminkan pendirian pembangkang secara bersama.- ( Dipetik daripada MStar)

01 di chaah johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di chaah johor - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Nov 2012 03:35 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Jul 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Sep 2012 03:26 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Jul 2012 03:19 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

perkhidmatan lori sewa <b>johor</b> bahru 0127518662 | SewaLori.Com

Posted: 31 Jul 2012 07:44 AM PDT

Jenis Lori | Type of Lorry

all lorries

Description

We provide perkhidmatan lori sewa johor bahru keseluruhan Malaysia seperti dibawa:-
Ulu tiram,kota tinggi,mersing,pengerang,desaru,bukit penawar,masai,pasir gudang,
Tebrau,ayer baloi,gelang patah,pontian,kukup,benut,senggarang batu pahat,kluang
Simpang renggam,machap,yong peng,labis,chaah,segamat,tangkak,muar,sedenak,senai,kulai,
Pulai,air hitam,sri gading,pagoh.

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2012 03:24 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Demo sunyi bantah sokongan Anwar terhadap Israel - Mybloghub

Posted: 24 Mar 2012 09:08 PM PDT

THE UNSPINNERS SAYS

Selepas solat jumaat lepas, penduduk setempat di Chaah Johor membuat demo mebantah sokongan Anwar Ibrahim kepada Israel.

Disebuah kawasan lapang di Jalan Nerawan, Kg Jawa, Chaah, seramai 30 orang kelihatan hadhi. Mereka menakkan dia kain rentang dan 12 placard bertulis 'ANWAR SELAMAT DATANG YAHUDI', JAUHKAN DIRI DARI ANWAR, ANWAR LOVE ISRAEL, BARUA LU ANWAR PENGHIANAT,ANWAR SOKONG YAHUDI MUSUH ISLAM,HIDUP PALESTINE,ANWAR PENGHIANAT BANGSA,ANWAR BOLEH BLA,…READ MORE

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Jun 2012 03:23 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

mill-assistant-engineers-job-vacancy-<b>chaah</b>-segamat-<b>johor</b>

Posted: 16 Oct 2011 06:12 AM PDT

}s6癪Ry6N߶4k2~#gKR.$(ò/I6i%՛,Gh4 \I4s/gYh6tϛ͋~ڍ ڑi6/?XmEQ9nш25Vd߽c*0r637ķؾ=7nd.|Qc|"513'Yƿ8pjG~ko4f[~Eu&!k ށ;?#=Eӱ};lތҚ=#oUQoYd޿m|jJ`wKۥeG|Z-ܬp<(/_C킼͝HѪ2ٲ'zLUmYVR�~in*qArV]`~y a6 Fsqbwh C6^.0Gҕ+`B%|b۱pi,"ji?`$f,@LI'sw,\2/nxriA_kw[˓ *jlpyn@EviYXۄn`(y#XMg}CE_;0rQHsz;)pӀ .>lk{p1޾&s< %Q `E捏`6C `ftr`2Clh]i{kȔ{ڹR8eZabIH,iZaFXK$D0Z=7X/R5!chDUoH66ZVw #JhuٿArCqt??1jC-jF�1 Mqu7yQhItM:CH"8j,b?izeRb/WkҶ!ɇdPQ. .nFIlTIf{z>]-όQtg[> , Ҋѥ g+kOqJ[5&Xl!@:f m80 DjܙE jHclLh\ )˿6P +}+i߆W0?i k<`Ỽbi[5uP^ Sҝ[Xht8G2iP!`ng)R-eZfDzĨY 2y2#07`7F@Mҹ|x06M0,tR>D8Cػ& t0MFi{HW6 vXϧ 4:i50S}DVJo=v턧zWGvH] Cj2%gx8#];I큢<8""Ō *$znXhqq!{Rr'*(;x0#w= V]|PH)ɪ9RyZ٠LHpyu2OYx¹g䔘+7:`H$ڠᇨ[$%ILԴS%cɗ&jj(f7b#jadFRXLsõ6FeʎFk%6 hP^0h4Eˬ!voyvqnS(C!q49xU0VPVxͥTx;!Mxys%ցVWmjb6 Z�-Seʸnm[ٖx?_bv^3:&Q"YEm4wCW2ea]FL9$XYXg|jp]e~tyyP}L*[hmPJ7ح ^̸b/@T'pHysmv~s;iVLf6QhHS܁jdEK6mTzlMf^0ҳ=oAh@j`FaSepPaEA7\P a%6R ? NQm):Zlߡ7D db1kx!Vٞٳxi SEƪaZ> nim::6L#Ixo_ AS|$hu^t+`aǦ^q<5r`;F`b;03ኑeB!@,oO"K0à -0\ ERD`,b_x#j*?H㗾>/fZ@JPB:lvz{[JEǠF]LXD4KHѢ#&@ೄRmj+WGcp=ĽU!;JV1Gi/Mϒ4 'vRfc%g280v!&Y.j\2)4)XKδJ1i@@1uVIjX:DpRܑ {:gLA٢t)j$BXIfAJ{+@r-†p(`)i$!Q kZaa⠘ $Fè`g+]2t^a.{q(:̎Vk[M&Cu/x;OgKC+`ftע+S©;_idvr gˋqEG-tdXbH7eE4dd]Y2]m73ۺ1I. \iF^RF"}ڍwp*%TmA HMDo$HϮ<}HV\RzcT̎2RFI9,)5s0ky26ӦTytlJQ|ΪAY,;(χTPC?TAĈܖ25W0PL$ɘ7wtU}Pu=ut>ֿ)NTho4/wSKr]"ֵ/O̾z["\X9Cxҙ9#vbzDj[Eڑ&8d*>|Ћ" Oa`&*w+cNh'/-Ȟ+fɣ<}{1=W #4dt=12 rYNQשĜpF4C.RRcLY벭VWr0Rf[ݨBF䩟tΎybAzЋ&G+($k6ۍV;Aвª96a#ldںjsPR?n`8ݑ Y|e7h"\OCemdNQ[Sζ|{(n|ޡuvE)v-U{eVDڭ"KP%P 4@˒Eb!^;_iDP14%#`8l֟+K"ZDWyu٩4ϛIQ2IGPd+-¥ڶUqWrC[j%2Nkِq|yK Zjs8spd~j3'A.nS[3wAsR۴~Ԗc|QX=^vndZb;`:O4]v{u2ȶgy0tcbM:6v92.nK!==wu|&& V0+ "VJTtT^RR4:F͍,YWFfwxx~{;޸kz`EڵЋN1'M踎UQ$DYFWE ;BN 0z#)'>xܹ| sm#](AQ.0|c_C1j`zжnԷY=Joao!m9任m,! lY,WJ42p; F;<=:GYeKzO2t`%BBqN& <"%D]mi#}#ͨU~ҊRUoU/$x!Gm=|-/ q3K_Qd\31OxK>đhgUMB"rrޣ&k9־xKÚE35"~2 ?|lcDi+NI^HZl~V{^'*x[x|,Y/HU!JT@dfӽ. mFbTcU%uO싊rUW+Tq册k@@b3Xi8RA`B3n6bժrlA LHbi~b}RٵHiTzR ( vU !b?MзQ1\@auM7B/Atdq@G%3ݠ<,Nl߯2.2A T}՗rwijZOƥϿGu2!f*t)od/nx@6^~;,HFH3b4ʊȦ#呔5HVKxS K]C{/Oj!ҸTQOʊ;XVVNy\Ui<@Y9ٷ ~H :(ot M{zu) hm*v#4 RQ+սJ7OB6^W{Q^4bLTnF{ezU*sPS6Q_&n_險3]CjeDUmUQœ .e]Έ{3B ;!M^!,>Y5ܘDt@ ۾ +HL͆+61v'*:BuHٮꏊLVP(JY!|7vJUbLlH4ͦ12y5P����@m p|%޿Ok[K~Jo"oV]+|LnK+%YKU)!*~GM@AЩ@RWK({a37my`dY21Rg?8uHW.Y͵QVDH!`;O<˛\G_Ot[w;)S"}<&ۢ;}D*]ET[wGxN/W9M8EĎ䷡cXz:V,,!n;Inp;akX3kQ 4^{WLu[ǹ//+#}nei$?\"F++c-f1G%~l!h] .?](^xgewc Ɓ~pkVH|Kr~95:3_-tLo` )K|W21/u?ۘ?r?dg!U^жnh7IS^䙞^WSgG}%CwlS+nxs;} nʮH#im_70|*` =kD3Gxp6IoNk⹖jsVpƠO:3:{s| Ǽp|ӓ

}s6癪Ry6N߶4k2~#gKR.$(ò/I6i%՛,Gh4 \I4s/gYh6tϛ͋~ڍ ڑi6/?XmEQ9nш25Vd߽c*0r637ķؾ=7nd.|Qc|"513'Yƿ8pjG~ko4f[~Eu&!k ށ;?#=Eӱ};lތҚ=#oUQoYd޿m|jJ`wKۥeG|Z-ܬp<(/_C킼͝HѪ2ٲ'zLUmYVR�~in*qArV]`~y a6 Fsqbwh C6^.0Gҕ+`B%|b۱pi,"ji?`$f,@LI'sw,\2/nxriA_kw[˓ *jlpyn@EviYXۄn`(y#XMg}CE_;0rQHsz;)pӀ .>lk{p1޾&s< %Q `E捏`6C `ftr`2Clh]i{kȔ{ڹR8eZabIH,iZaFXK$D0Z=7X/R5!chDUoH66ZVw #JhuٿArCqt??1jC-jF�1 Mqu7yQhItM:CH"8j,b?izeRb/WkҶ!ɇdPQ. .nFIlTIf{z>]-όQtg[> , Ҋѥ g+kOqJ[5&Xl!@:f m80 DjܙE jHclLh\ )˿6P +}+i߆W0?i k<`Ỽbi[5uP^ Sҝ[Xht8G2iP!`ng)R-eZfDzĨY 2y2#07`7F@Mҹ|x06M0,tR>D8Cػ& t0MFi{HW6 vXϧ 4:i50S}DVJo=v턧zWGvH] Cj2%gx8#];I큢<8""Ō *$znXhqq!{Rr'*(;x0#w= V]|PH)ɪ9RyZ٠LHpyu2OYx¹g䔘+7:`H$ڠᇨ[$%ILԴS%cɗ&jj(f7b#jadFRXLsõ6FeʎFk%6 hP^0h4Eˬ!voyvqnS(C!q49xU0VPVxͥTx;!Mxys%ցVWmjb6 Z�-Seʸnm[ٖx?_bv^3:&Q"YEm4wCW2ea]FL9$XYXg|jp]e~tyyP}L*[hmPJ7ح ^̸b/@T'pHysmv~s;iVLf6QhHS܁jdEK6mTzlMf^0ҳ=oAh@j`FaSepPaEA7\P a%6R ? NQm):Zlߡ7D db1kx!Vٞٳxi SEƪaZ> nim::6L#Ixo_ AS|$hu^t+`aǦ^q<5r`;F`b;03ኑeB!@,oO"K0à -0\ ERD`,b_x#j*?H㗾>/fZ@JPB:lvz{[JEǠF]LXD4KHѢ#&@ೄRmj+WGcp=ĽU!;JV1Gi/Mϒ4 'vRfc%g280v!&Y.j\2)4)XKδJ1i@@1uVIjX:DpRܑ {:gLA٢t)j$BXIfAJ{+@r-†p(`)i$!Q kZaa⠘ $Fè`g+]2t^a.{q(:̎Vk[M&Cu/x;OgKC+`ftע+S©;_idvr gˋqEG-tdXbH7eE4dd]Y2]m73ۺ1I. \iF^RF"}ڍwp*%TmA HMDo$HϮ<}HV\RzcT̎2RFI9,)5s0ky26ӦTytlJQ|ΪAY,;(χTPC?TAĈܖ25W0PL$ɘ7wtU}Pu=ut>ֿ)NTho4/wSKr]"ֵ/O̾z["\X9Cxҙ9#vbzDj[Eڑ&8d*>|Ћ" Oa`&*w+cNh'/-Ȟ+fɣ<}{1=W #4dt=12 rYNQשĜpF4C.RRcLY벭VWr0Rf[ݨBF䩟tΎybAzЋ&G+($k6ۍV;Aвª96a#ldںjsPR?n`8ݑ Y|e7h"\OCemdNQ[Sζ|{(n|ޡuvE)v-U{eVDڭ"KP%P 4@˒Eb!^;_iDP14%#`8l֟+K"ZDWyu٩4ϛIQ2IGPd+-¥ڶUqWrC[j%2Nkِq|yK Zjs8spd~j3'A.nS[3wAsR۴~Ԗc|QX=^vndZb;`:O4]v{u2ȶgy0tcbM:6v92.nK!==wu|&& V0+ "VJTtT^RR4:F͍,YWFfwxx~{;޸kz`EڵЋN1'M踎UQ$DYFWE ;BN 0z#)'>xܹ| sm#](AQ.0|c_C1j`zжnԷY=Joao!m9任m,! lY,WJ42p; F;<=:GYeKzO2t`%BBqN& <"%D]mi#}#ͨU~ҊRUoU/$x!Gm=|-/ q3K_Qd\31OxK>đhgUMB"rrޣ&k9־xKÚE35"~2 ?|lcDi+NI^HZl~V{^'*x[x|,Y/HU!JT@dfӽ. mFbTcU%uO싊rUW+Tq册k@@b3Xi8RA`B3n6bժrlA LHbi~b}RٵHiTzR ( vU !b?MзQ1\@auM7B/Atdq@G%3ݠ<,Nl߯2.2A T}՗rwijZOƥϿGu2!f*t)od/nx@6^~;,HFH3b4ʊȦ#呔5HVKxS K]C{/Oj!ҸTQOʊ;XVVNy\Ui<@Y9ٷ ~H :(ot M{zu) hm*v#4 RQ+սJ7OB6^W{Q^4bLTnF{ezU*sPS6Q_&n_險3]CjeDUmUQœ .e]Έ{3B ;!M^!,>Y5ܘDt@ ۾ +HL͆+61v'*:BuHٮꏊLVP(JY!|7vJUbLlH4ͦ12y5P����@m p|%޿Ok[K~Jo"oV]+|LnK+%YKU)!*~GM@AЩ@RWK({a37my`dY21Rg?8uHW.Y͵QVDH!`;O<˛\G_Ot[w;)S"}<&ۢ;}D*]ET[wGxN/W9M8EĎ䷡cXz:V,,!n;Inp;akX3kQ 4^{WLu[ǹ//+#}nei$?\"F++c-f1G%~l!h] .?](^xgewc Ɓ~pkVH|Kr~95:3_-tLo` )K|W21/u?ۘ?r?dg!U^жnh7IS^䙞^WSgG}%CwlS+nxs;} nʮH#im_70|*` =kD3Gxp6IoNk⹖jsVpƠO:3:{s| Ǽp|ӓ

01 di stulang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di stulang - Google Blog Search


Hasil Laut yg Segar <b>di Stulang</b> Laut | ctrahani

Posted: 02 Aug 2012 05:40 PM PDT

dah nak bertemu weekend lg sekali baru nak update.. hiks..
sejak dua menjak nih mood nak berblog ke laut sungguh..
harap2 x berpanjangan la hendaknya..
malas nak bebel panjang2..
malam minggu lepas aku berbuka puasa kat umah sil..
pastu lajak ke sahur sekali.. lepas subuh jugak gerak balik umah..
sebabnya hari minggu hari tu en hubby keje..
sebelum balik umah kami ke stulang..
tujuannya nak cari hasil laut yg segar..
dapat info dr babysitter anak2 dh lama benonya..
baru kali nih berpeluang ke sana..
kalau x plan mesti menjadikan..
jom tengok apa yg ader kat sana..
kebanyakkan hasil laut kat situ masih hidup kecuali ikan2 la..


yg nih udang galah ke baby lobster aku x sure..
mula2 aku mmg ingat udang galah sbb tengok sepitnya..
tapi babysitter cakap nih baby lobster sbb kulitnya yg keras sgt & ekornya pun lain..
apa2 jelah.. yg nih sekilo RM25 kot..
aku beli lebih kurang setengah kilo jer..
dpt la lebih kurang 17 ekor..
yang nih plak ketam bangkang..
aku x beli pun.. x ingat berapa sekilo..
ni plak kupang.. 3 kilo RM10..
antara ikan2 yg ada.. ikan pun aku x beli..

pics kat bawah aku snap masa dh balik umah..

ketam bunga.. yg nih aku beli sket..
dalam 4 ekor jer.. petang tuh jugak aku masak tomyam...
update : udang kertas la ni bukan udang galah..
tq dana sebab betulkan.. :) .. aku beli sket jugak..
boleh la untuk 2 kali masak..

salah satu hasil masakan..
udang garing daun kesum..
sebelum tutup entry nih meh layan muka budak baru bangun tido,
bau pun masham2 lagi nih.. 
maklum la belum mandi.. ngeee.. :)
seb baik diorang sporting time suh posing..
abang je agak sporting, adik lak asyik nak meligat x kira tempat..





*dah 2 minggu kiter berpuasa.. cepatnya masa berlalukan.. ermmm..

*td check nuffnang sumer BE dh jadik ME.. bila nuffnang nak bagi BE lg nih..
*nanti free2 aku singgah blog korang yer.. 

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved