ads

Ahad, 11 November 2012

01 di gelang patah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di gelang patah - Google Blog Search


Politik Samseng : Markas PAS Kawasan <b>Gelang Patah</b> Diserang

Posted: 24 Sep 2012 07:43 PM PDT

GELANG PATAH: PAS Kawasan Gelang Patah dikejutkan dengan kes simbahan cat, cermin tingkap dipecahkan serta bendera PAS dijatuhkan di dua buah Markaz PAS di kawasan Gelang Patah. Peristiwa itu dipercayai berlaku pada awal pagi Ahad lalu sebelum berkumandangnya azan subuh.
Menurut Ketua Penerangan PAS Kawasan Gelang Patah, En. Ayob Bin Embong, insiden tersebut amat mengejutkan kerana bukan hanya melibatkan  Markaz Tarbiyah PAS Cawangan Kampung Ladang sahaja, malah Markaz PAS Kawasan Gelang Patah yang terletak di Kampung Ulu Pulai juga turut menerima nasib perbuatan khianat tersebut. 
Dua kes tersebut telah dilaporkan di dua balai polis yang berbeza iaitu di Balai Polis Desa Paya Mengkuang bagi insiden yang berlaku di Markaz Tarbiyah PAS Cawangan Kampung Ladang dan Balai Polis Daerah Nusajaya bagi insiden yang berlaku di Markaz PAS Kawasan Gelang Patah.
Kedua-dua laporan polis tersebut dilakukan pada jam 11.00 pagi setelah maklumat dikumpulkan daripada seluruh ahli PAS yang berdekatan untuk membantu siasatan pihak polis.Tindakan segera pihak polis sangat dihargai kerana dapat menjalankan siasatan di kedua-dua tapak kejadian sejurus laporan dibuat.
Menurut Saudara Ayob lagi, insiden ini amat membimbangkan ahli PAS kerana dua hari sebelum itu, Ketua Wira Perkasa Gelang Patah telah mengarahkan salah seorang ahli PAS Kawasan Gelang Patah supaya menurunkan Bendera Rasmi PAS berwarna merah putih dan bulatan hijau yang dipasang di rumahnya.  Arahan ini dibuat kerana menyangka bendera tersebut adalah Bendera Sang Saka Malaya. Tambahan pula terdapat beberapa insiden pengkhianatan yang dilakukan terhadap PAS Kawasan Gelang Patah sejak akhir-akhir ini.
Respon daripada Yang Dipertua PAS Kawasan Gelang Patah, Sr. Hj Dzulkefly Bin Ahmad pula, "PAS amat berdukacita atas segala rentetan insiden serangan politik yang masih berlaku, jelas menunjukkan sesetengah pihak tidak mengamalkan politik yang bertamadun. Sedangkan banyak negara lain yang menikmati sistem politik yang lebih demokratik."
"Kita mengharapkan agar satu siasatan yang bersifat menyeluruh dan telus dapat dijalankan oleh  pihak Polis Diraja Malaysia  di atas rentetan pengkhianatan yang berlaku di kawasan Gelang Patah baru-baru ini mahupun di peringkat negeri Johor." 
"PAS sesekali tidak akan tergugat dengan segala ancaman dan ugutan yang berlaku di kawasan Gelang Patah malah akan terus menjalankan tugas dengan lebih komited untuk mengajak rakyat membuat perubahan yang baik."
Laporan polis yang dibuat turut disertai oleh beberapa lagi ahli PAS Kawasan Gelang Patah. Insiden pengkhianatan yang dilakukan oleh pihak yang tidak menyenangi kemaraan PAS dan Pakatan Rakyat ini turut dirasai oleh Sr. Hj. Dzulkefly Bin Ahmad. Hampir setahun yang lepas rumah beliau telah di bom kesan daripada pendedahannya kepada umum tentang unsur-unsur penyelewengan dalam Johor Corp.

01 di bekok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Nov 2012 09:32 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Sep 2012 10:18 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 29 May 2012 09:13 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pezol Stylez: BERCANDA <b>DI</b> AIR TERJUN <b>BEKOK</b> PART 4 : PUAS

Posted: 28 May 2012 10:05 PM PDT

Part akhir aku dan kengkawan mandi manda kat Air Terjun Bekok, Johor
Setelah puas mandi manda, cuci-cuci mata, lepak-lepak..kitorang pun balik.
Overall, memang best mandi kat air terjun ni
Tenang, damai dan segar..maklumlah dalam hutan kan
Sebelum balik tuh..macam biasalah kena la snap2 gambar kan sebagai kenangan
Posing ala-ala model gitewwww..hahaha
Paling best, on the way nak balik tu kitorang singgah makan durian jap
Sedappppp uols !! Ok lah itu la saja entry aku kat air terjun ni
Korng2 yang nak datang sini tu,meh la datang. Besttt!!
Entry lain yang mungkin korang belum baca: 
Part 1 : Plan Last Minit
Part 2 : Batu Berdiri
Part 3 : Basah

Pezol Stylez: BERCANDA <b>DI</b> AIR TERJUN <b>BEKOK</b> PART 3 : BASAH

Posted: 28 May 2012 08:03 AM PDT

Part yang paling aku suka...mandi time !! yeahhh!!
Excited sangat nak mandi air terjun kan...giler kau..sejokkkkkk!!
Tergetar-getar gak bila masuk air tuh..tau-tau la kan air bukit.
Memang puas gile..aku berenang ke sana ke mari
Segala jenis terjunan bagai sume kitorng buat...walaupun lompatan tak dpt markah penuh juri
Sekurang-kurangnya dpt gak lepaskan tekanan buat final projek sarjana muda
overall memang syiokkkkkk abes lah !!
Entry lepas yang mungkin korang tak tengok lagi. Jom terjah jap !!

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Nov 2012 07:45 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Sep 2012 07:21 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Aug 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

ANGKATAN MUDA keADILan CABANG <b>PARIT</b> SULONG: AMK <b>...</b>

Posted: 24 Dec 2008 07:33 AM PST

Sekali lagi Angkatan Muda Keadilan Bahagian Parit Sulong telah berjaya mengadakan pentas anak muda dan kali ini telah diadakan pada 12-12-08 jam 9-00 malam bertempat di Sri Medan Batu Pahat, Johor. AMK telah menjemput Y.B Nik Nazmi Nik Ahmad Adun Sri Setia & Setiausaha Politik MB Selangor sebagai pidato. DI dalam pidatonya Y.B Nik Nazmi Nik Ahmad telah menyampaikan isu-isu politik yang terkini yang sedang berlaku di Malaysia. Y.B Nik Nazmi Nik Ahmad juga telah menyampaikan isu-isu yang berlaku di selangor dan memberi tahu kemudahan-kemudahan dan apa juga bantuan yang telah diberikan kepada seluruh rakyat selangor yang berkelayakan tanpa mengira bangsa, ugama dan politik sejak ianya diperintah oleh Pakatan Rakyat yang terdiri daripada Keadilan, Pas dan Dap.

Walaupun kawasan sri medan adalah salah satu kawasan kubu kuat Umno / BN di Johor namun kehadiran daripada penduduk-penduduk berdekataan sri medan seperti parit yani, parit sulong dan peserai amat menggalakkan, bagi kehadiran daripada penduduk-penduduk sri medan sendiri turut tidak menghampakan, ini membutikan bahawa sokongan yang diberikan kepada Pakatan Rakyat bertambah untuh dan teguh dariapda masyarakat di sini, keseluruhan kehadiran pada malam itu lebih kurang 250 orang. Pada malam tersebut yang turut memberi pidato ialah Ketua Bahagian Parti Keadilan Rakyat Bahagian Parit Sulong saudara Hasmi Hashim dan Setiausaha Angkatan Muda Keadilan Bahagian Parit Sulong saudara Mohd Zamir Missran.

PASPB: Pesakit diabetis terima bantuan

Posted: 16 Aug 2010 04:02 AM PDT

Penolong Setiausaha PAS Parit Buntar Rahimah Osman berkata, Mohd Yani kehilangan kaki kiri yang dipotong pada Mei 2010 akibat komplikasi penyakit kencing manis (diabetis).

" Sebelum ini, Lujnah Kebajikan PAS Parit Buntar telah datang menziarahi beliau dan memberi bantuan kerusi roda yang disampaikan oleh Timbalan Yang Dipertua PAS Parit Buntar Abdul Bahrain Desa .

"Dengan bantuan kerusi roda tersebut Mohd Yani dapat menguruskan diri dengan lebih mudah untuk ke tandas dan bilik air" katanya

Rahimah berkata, kunjungan susulan ini bertujuan menziarahi dan menyampaikan sumbangan wang tunai kepada Mohd Yani sekeluarga.

" Kami bersimpati dengan keadaan Mohd Yani yang tidak mampu bekerja apabila kakinya dipotong. Sebelum ini beliau berniaga roti canai untuk menyara tiga anak yang masih bersekolah.

" Jabatan Kebajikan dan Baitulmal diharap dapat memberikan bantuan kepada Mohd Yani sekeluarga. Setakat hari ini, kami dimaklumkan Mohd Yani belum menerima mendapat bantuan dari mana-mana jabatan kerajaan berkaitan" katanya

Sementara itu, Pujah Hasmani, 41 isteri Mohd Yani mengucapkan terima kasih kepada Lujnah Kebajikan PAS Parit Buntar yang mengambil berat masalah yang dihadapi suami beliau.

" Terima kasih kepada PAS Parit Buntar kerana sudi menyampaikan sumbangan wang tunai dan kerusi roda untuk membantu kami sekeluarga.

" Sekurang-kurangnya sumbangan ini dapat meringankan beban kami sekeluarga akibat musibah yang menimpa suami " katanya

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Aug 2012 05:22 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Suara Simpang Kiri: PANAS SUNGGUH HARI NI...KUGAGAHI JUA

Posted: 25 Jul 2012 04:17 AM PDT

Pagi ni kerja seperti biasa. Tamat jam 1.30 petang. Sampai simpang tiga Seri Medan tu confius, sama ada nak belok ke kanan iaitu balik rumah untuk tidur, atau belok kiri menuju ke Parit Yani....
Akhirnya gerak hati belok ke kiri...
Destinasi rumah customer. Dua kotak Kopi Kelapa Dara dibelinya. Kemudian aku call abang aku Ustaz Baharuddin. Malam ni jam 1.00 pagi dia nak berangkat ke Tanah Suci untuk menunaikan umrah. Aku buka booth kereta, alamak jek kereta aku tertinggal kat kereta Kancil. Nak jalan terus ke Rengit? Kalau bocor tayar tengah jalan macamana? Ah...tawakkallah.....
Baru berapa minggu tak jalan kat Pt Yani ke Seri Bengkal ni, jambatan tu dah berpindah, jalan dah baru, ni 2 km dari Parit Yani menuju ke Pt Yob - Seri Bengkal.
Dua selekoh maut di Jalan Seri Bengkal dekat Seri Gading tu pun dah jadi jalan yang lebar....wau...bestnya...tak payah pulas stering lagi.....laju....laju....!

Persimpangan jalan Seri Bengkal...ke kanan ke Batu Pahat, ke kiri ke Parit Raja...depan tu dulu semak aje, sekarang dah jadi kota besar!
Ah....belok ke Pt Karjo ......dah ada pusingan U di situ, lebih selamat daripada jalan yang lama....
Dari Pt Karjo aku tembus ke Pt Kemang.....
Singgah di Salleh Food....taukeynya jutawan ni....income 6 angka sebulan...lagi-lagi raya ni
Nak beli apa ya....nak bawak buah tangan ni...
Beli ni ok lah...RM 13.00...Nama kuih ni apa, aku lupa, emak aku kata Kuih Pulau Pinang, kalau aku yang buat aku bubuh nama Kuih Sarang Lebah?
Pt Rejosari pulak aku redah, rajinnya orang kampung ni, tepi jalan pun mereka tanam pisang
Persimpangan Kg Seri Bahrom, sampailah aku rumah abang aku....dia tak nak diambil gambarnya kerana dia tu handsome sangat macam Yusuf Haslam masa muda-muda! Semoga kakandaku selamat pergi dan selamat kembali ke tanah air ya...
Balik .....lalu rumah bekas makwe lama aku ....entah berapa anak dia sekarang.....hahahahahaha! Agaknya 12?
Pukul 5.00 petang sampailah sudah di Batu diPahat...Panasnya, seronoknya kalau masa panas macam ni berendam di dalam air terjun.....
Beli kat sini Pn Pida...garenti lauk berbuka tak basi dan menyakitkan usus-usus di dalam perut kita. Lokasi ni ikut dari Hotel Pelikan belok Klinik Nur jalan terus jangan belok-belok, ada selekoh belok kanan sikit. Carilah di barisan kedai-kedai tu. Ada dua restoran asam pedas di situ. Harga pun ok...mesra pelanggan sangatlah.

Dua potong ikan pari, dan dua ekor ikan kembung besar RM 15.00...Oklah tu, petang tadi cuma ada 3 jenis ikan yang ada. Kepala ikan merah tu aku tak minat, nanti otak tak cerdas....?
Kesian kan isteri aku nak tolong suami dia tambah pendapatan, sebab tu aku beli asam pedas di Batu Pahat tadi, jadi taklah penat sangat.....tapi dia kena masak nasilah jugak....huhuhu

Alat Berat "Bego" Terpelosok <b>di Parit</b> | Portal Berita Wonogiri

Posted: 04 Aug 2012 09:10 AM PDT

Alat Berat " Bego " Terpelosok | Foto Sugiyarno

INFOWONOGIRI.COM – SIDOHARJO – Bego  sebuah kendaraan alat berat yang digunakan untuk meratakan tanah, mengalami kecelakaan terperosok ke parit di tepi Jl Sidokriyo Sidoharjo, Sabtu (4/8) dekat penggilingan batu di wilayah desa setempat.

Menurut informasi warga desa setempat, bego itu terperosok karena jalanya menepi, sementara jalan yang dilalui tidak mampu menahan beban kendaraan tersebut. Akibatnya alat berat tersebut terguling ke parit. Tidak ada korban jiwa, operator bego berhasil menyelamatkan diri.[nono@infowonogiri.com]

Incoming search terms:

  • video kecelakaan alat berat bego

PETANI KELUHKAN ZAT ASAM PADA LAHAN

Posted: 01 Aug 2012 05:22 AM PDT

Sejumlah petani di jalan ahmad yani dua, desa parit baru, kabupaten kubu raya mengeluhkan tingginya zat asam pada lahan pertanian mereka.

Akibatnya, tanaman padi banyak yang berwarna merah.

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Sampah Membludak <b>Di</b> Kota Tanjungbalai | Harian Berita Sore

Posted: 04 Jul 2012 01:25 AM PDT

TG. Balai-(Berita) : Tukang sapu sampah Dinas Pasar dan Kebersihan jalan Raya Inti Kota dan sekitar kota Tanjungbalai diketahui cukup banyak, bahkan membludak, namun sampah dijalan Inti Kota dan sekitar masih bertumpuk serta berserakan,  di jalan Vetran, jalan Suprapto, jalan SM. Raja, jalan besar Teluk Nibung, jalan Asahan, jalan Sei Dua, jalan Jamin Ginting, jalan Jendral Sudirman kota Tanjungbalai. Pengamatan wartawan dilapangan, Selasa (03/7) sekitar pukul 18. 00 s/d pukul 20. 30 Wib. Namun sampah di tempat pembuangan sampah tidak diangkut, sehingga sampah tersebut berserakan dijalan.

Padahal tukang sapu sampah Dinas Pasar dan Kebersihan jalan Inti Kota dan sekitarnya mencapai ratusan orang, lain pengkoret parit dan tukang babat rumput, namun parit/riol banyak tumpat, saat hujan turun air di jalan Inti Kota dan sekitarnya tidak jalan sehingga air hujan tersebut merendam badan jalan, seperti jalan Gereja, jalan A. Yani, jalan Jalius, jalan Pahlawan dari depan kantor PN sampai Kuda Putih, jalan Suprapto dekat TPO sampai kejalan besar Teluk Nibung percis depan Mesjid Menara Lima.

Hujan, Senin (02/7) sekitar satu jam, karena parit/riol tumpat air hujan tenggelamkan badan jalan, genangan air di badan jalan itu masuk kerumah warga penduduk, warga dan pedagang disekitar parit/riol tumpat itu mengaku mengeluh pada wartawan, setiap hujan turun air hujan masuk kerumah mereka, hal ini sudah lama terjadi, namun Walikota C/q Dinas terkait belum berupaya untuk mengatasinya, terkesan Walikota tutup mata, untuk masyarakat maupun pedagang meminta Walikota segera mengatasinya agar mereka warga maupun pedagang tidak terganggu.

Kadis Pasar dan Kebersihan kota Drs. Syarifuddin yang di konfirmasi wartawan di kantornya baru-baru ini, terkait tukang sapu dan pengkorek parit/riol Dinas Kebersihan mengatakan, tukang sapu jalan 230 orang dan korek parit/riol 50 orang lebi dan tukang babat rumput 25 orang, tugas mereka dibagi tiga seep, pagi, siang dan malam hari. Dam Truk 16 dan Engkel dilengkapi supir dan kernetnya sama tugasnya, tetapi kalau sampah/parit masih belum bersih, itu tentu terkait kondisi, atau masyarakat tidak membuang sampah pada tempatnya, sehingga sampah berserakan kejalan, dihimbaulah masyarakat membuang sampahnya pada tempatnya agar sampah tidak berserakan.-(SYN).

JPNN.COM : Gelapkan 7 Motor untuk Bayar Judi Bola

Posted: 07 Jul 2012 01:05 AM PDT

PONTIANAK – Tujuh sepeda motor digelapkan spesialis tindak pidana pencurian di wilayah hukum Sektor Pontianak Selatan. Setelah melakukan aksi tersebut, pelaku dengan sigap melarikan diri ke luar kota. Kendati demikian, langkahnya tidak berjalan lama. Berkat informasi masyarakat dan penyidikan tim aparat kepolisian, dia dibekuk di Jalan Parit Tengkorak, Kubu Raya, Jumat (6/7).

Jun (28), terus berkilah saat diinterogasi polisi. Dia mengaku melakukan tindak pidana penggelapan, karena untuk membayar uang perjudian sepak bola. Modus operandi yang dilakukan tersangka, dengan cara meminjam barang bukti ke teman terdekatnya. Setelah kendaraan tersebut sampai ke tangannya, Jun langsung menggadai sepeda motor itu ke orang lain.  "Saya gadai tujuh kendaraan milik teman-teman saya itu ke orang tak dikenal senilai Rp2 juta," kilah tersangka.

Dia mengatakan, baru pertama kali melakukan aksi tindak kriminal itu. Setelah beraksi, langsung melarikan diri ke luar kota. Saat merasa aman, tersangka mengaku pulang ke Kubu Raya tempat sanak keluarganya. Namun nahas, kedatangannya telah diendus aparat penegak hukum. Tanpa melakukan perlawanan, dia digiring ke kantor polisi untuk diproses lebih lanjut.

Kapolsek Pontianak Selatan, Kompol I Gede S Wahyudi menuturkan, tersangka telah lama buron. Laporan masyarakat telah banyak yang masuk. Bukan hanya tindak pidana penggelapan, tersangka juga melakukan aksi kriminalitas lain. Itu dilakukannya telah bertahun-tahun. Bahkan, tersangka juga telah masuk ke penjara sebanyak tiga kali.
"Dia melakukan tindak pidana tersebut di wilayah hukum Pontianak Barat, Polresta, Sungai Raya, Pontianak Kota dan Pontianak Selatan. Tersangka ini, berhasil ditangkap karena nama dan wajahnnya sudah terdaftar," ungkapnya.

Atas perbuatan tersebut, tersangka dijerat dengan pasal 372 dan 378 KUHP tentang tindak pidana penggelapan dan penipuan. Dengan ancaman hukuman minimal empat tahun hukuman penjara.

"Kepada seluruh lapisan masyarakat, jangan mudah percaya dengan aksi serupa di kehidupan sehari-hari. Jika trejadi hal tersebut, segera laporkan ke pihak berwajib terdekat, agar kasus tersebut segera ditindaklanjuti," imbaunya.
 
Sementara itu, jajaran Polda Kalbar melakukan razia penyakit masyarakat. Dari razia itu, aparat kepolisian berhasil menjaring 50 pasangan tanpa ikatan resmi, Kamis(5/7) malam di hotel, cottage, dan villa di Pontaianak.
 
Petugas mendatangi salah satu hotel dan langsung mengecek satu per satu kamar dan ditemukan beberapa pasangan yang bukan suami istri usai melakukan hubungan intim. Melihat kedatangan petugas, beberapa pasangan mesum tersebut terburu-buru mencuci tubuhnya ke kamar kecil.

Petugas langsung melanjutkan ke salah satu villa dan juga menjaring beberapa pasangan bukan suami istri. Bahkan ada juga pasangan yang berlari untuk menghindari petugas kepolisian. Namun petugas kepolisian melakukan penyergapan menggiringnya ke mobil Dalmas.

Salah seorang yang terjaring mengaku, sewaktu dirazia, ia dan pacarnya yang sedang berada di dalam kamar hotel. Ia mengaku tidak melakukan apa-apa saat berduaan di dalam kamar. "Awalnya saya jemput dia. Dia minta carikan penginapan. Tiba-tiba polisi datang. Saya tidak ada buat apa-apa di kamar," katanya.

Polisi mengamankan pasangan tanpa ikatan resmi ke Direktorat Polda Kalbar untuk dilakukan pendataan dan diberikan peringatan, agar tidak melakukannya kembali. Sebelum petugas membawa pasangan yang terjaring, mereka melanjutkan kembali ke hotel di Jalan Ahmad Yani. Di hotel itu, petugas menjaring puluhan pasangan tanpa ikatan resmi.

"Mereka yang terjaring dilakukan pendataan dan diberikan peringatan serta dilakukan proses hukum, tentang tindak pidana ringan,"Kata Kabid Humas Polda Kalbar AKBP Mukson Munandar, Jumat (6/7).

Menurut Mukson, razia yang dilaksanakan jajaran Polda Kalbar itu merupakan kegiatan rutin. Dengan tujuannya, mengantisipasi penyakit masyarakat yang meresahkan.
 
"Kita menertibkan penyakit masyarakat, agar mereka mengetahui dan menaati peraturan, seperti memiliki KTP. Masyarakat harus mengetahui bahwa KTP merupakan suatu kewajiban bagi setiap warga negara, supaya di suatu hari ada hal-hal yang tidak diinginkan mudah diketahui," ungkapnya.

Apabila ditemukan barang-barang yang mencurigakan, lanjut Mukhson, seperti narkoba, Sajam dan bom tetap akan ditindak dan diserahkan ke bagian yang menangani kasus tersebut. Terkait antisipasi maraknya isu bom, antisipasi yang dilakukan adalah dengan  razia. "Dari enam orang yang terjaring akan dibawa ke pengadilan. Mereka nantinya akan mengikuti sidang tipiring," tegasnya.

Mukson menambahkan , pihaknya akan melakukan razia rutin. Sasarannya tempat-tempat penginapan serta lokasi yang disinyalir mengarah pada tindakan kriminal. "Bagi warga yang tidak mempunyai KTP, diharapkan mengurus ke kelurahan terdekat, supaya terdata di daerahnya," imbaunya. (rmn/adg)

01 di mersing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di mersing - Google Blog Search


Bila Realiti Dan Fantasi Bersatu: Hari Kedua <b>Di Mersing</b>

Posted: 10 Oct 2012 09:18 PM PDT

7 Oktober 2012



Selepas peristiwa yang membuatkan kami terjaga pada tengah malam tu, kami telah tidur kembali dengan nyenyak sekali tanpa gangguan. Aku sedar pagi tersebut pada pukul 6.30 pagi. Matahari terbit tidak kelihatan kerana disebabkan langit yang berawan tebal. Atau mungkin juga aku terlepas kerana terlewat bangun dan bersiap-siap. Lepas bersiap aku hidupkan kembali api yang tinggal bara untuk masak air dan menyediakan sarapan. Kami bersarapan roti bersama tuna pedas dan air coklat panas lagi. Nyaman dan sungguh segar pagi itu aku rasakan. Sempat kami bersiar-siar di pantai dan bermain air sebentar di pantai yang sangat landai.  
Lupa aku nak ceritakan bahawa di kawasan tersebut sememangnya terdapat tandas dan bilik air awam. Tapi sayangnya tandas tersebut telah rosak akibat tidak dijaga dengan baik. Inilah salah satu sikap rakyat Malaysia yang membuatkan aku malu. Kesedaran mentality kebanyakan orang kita masih dibawah tahap rendah (teruk sangat). Kebanyakan tandas awam di negara-negara seperti Korea dan Jepun jauh lebih bersih dari tandas rumah kebanyakan orang kita.

Pagi itu isteri aku ingin ke tandas. Jadi aku tunggu di khemah dan menyuruh isteriku memandu sendiri mencari tandas yang boleh digunakan dan juga mengambil stok air bersih kami yang kehabisan. Sementara menunggu puan isteri balik, aku bersiar-siar dahulu di sekitar pantai Teluk Gorek tersebut. Agak lama juga aku menunggu dia pulang. Rupa-rupanya puan isteri pergi sampai ke surau di Penyabong.



Bila puan isteri pulang, kami bermandi manda sebentar di laut. Setelah puas bermandi manda kami bersiap dan berkemas untuk makan angin di bandar Mersing pula. Khemah dan barang-barang kami siap dikemas pada pukul 10.30 pagi dan sempat kami bergambar kenangan sebelum bertolak ke Mersing.

Sebelum bertolak balik ke Mersing kami bersiar-siar dulu di Pantai Penyabong. Kami singgah sebentar di warung di tepi Pantai Penyabong tersebut bagi menghilangkan dahaga sambil makan sata yang sedap dan pedas yang dijual gerai berhampiran. Setelah itu kami bersiar-siar di jeti Penyabong di mana nelayan persisir pantai mendaratkan ikan dan juga pelancong turun ke laut untuk memancing. Sempat kami bergambar kenangan sebelum bergerak ke Pantai Pasir Lanun untuk meninjau-ninjau.


 
Gambar-gambar sekitar Pantai Pasir Lanun dan kemudahan di Pasir Lanun Camp & Chalet. 

Pantai Pasir Lanun sebenarnya boleh dikatakan sebuah pantai persendirian di mana letaknya Pasir Lanun Camp & Chalet. Selain Teluk Gorek Chalet & Campsite, Pasir Lanun Camp & Chalet ini juga sangat menarik untuk menjalankan sebarang aktiviti perkhemahan atau program motivasi kerana kemudahannya yang lengkap. Kedudukannya yang agak jauh ke dalam dan terpaksa melalui hutan pantai dan jalan berbatu pasti akan memberikan anda percutian yang sangat privasi dan menarik.

Perjalanan balik ke Mersing kami melalui jalan pantai yang baru yang terus sampai di pantai Air Papan. Kiri dan kanan perjalanan kami dipenuhi hutan simpan yang menghijau dan juga lautan yang membiru. Kami singgah sebentar di sebuah pantai setelah terlihat papan tanda Pantai Rekreasi. Pantai ini masih baru dibuka dan mungkin masih belum diberi nama kerana papan tandanya hanya bertulis Pantai Rekreasi. Pantai ini sungguh bersih dan belum terusik sangat oleh manusia yang tidak bertanggungjawab.  

Tidak lama kami di Pantai Rekreasi tersebut kami meneruskan perjalanan hingga ke pantai Air Papan / Teluk Godek. Kali terakhir aku sampai ke sini sebelum ini aku lihat kawasan pantai Air Papan ini agak kotor dengan sampah sarap dari pengunjung yang datang ke sini. Namun kunjungan aku kali ini pantainya agak bersih dan prasarana sudah dinaik taraf sedikit. Setelah bersiar-siar di pantai tersebut dan mengunjungi gerai menjual cenderamata di sana kami bertolak pula ke Bandar Mersing.

Tiba di Bandar Mersing kami singgah sebentar di gerai menjual keropok lekor dan hasil makanan dari laut yang terdapat di sepanjang pantai dan kuala sungai Mersing. Kami membeli keropok lekor yang sudah siap di goreng dan sata. Memang terasa kesedapan keropok lekor dan sata Mersing ni. Puan isteri pula membeli sotong kering pedas yang dijual di situ.

 

Kemudian kami melawat pula Plaza D' Jeti melihat cenderahati-cenderahati yang dijual di sana. Kebanyakan cenderahati yang dijual di sini bertulis Tioman kerana Plaza D' Jeti ini terletak bersebelahan Jeti Mersing yang bertempat di muara Sungai Mersing. Di mana jeti ini merupakan tempat pelancong menaiki feri untuk ke Pulau Tioman. Setelah bersiar-siar melihat t-shirt dan cenderahati yang dijual, puan isteri tercinta tertarik dengan soft toy penyu/kura-kura dan keychain penyu yang dijual. Jadi dia hanya membeli 'seekor' kura-kura dan dua keychain penyu. Aku pula hanya beli cermin mata gelap 'Gangnam Style' yang Glow In The Dark berjenama RayBan ciplak berharga RM15 sahaja berserta casing jenis uncang daripada pvc lembut. Haha...


Setelah kami bergambar kenangan di hadapan Plaza D' Jeti, kami pun berangkat pulang ke Batu Pahat. Jam ketika itu menunjukkan pukul 3 petang. Kami tiba di Senggarang pada pukul lima lebih dan malam itu kami bermalam di rumah mertuaku.

Sekian sahaja kisah percutian kami. Terima kasih kerana sudi membaca.

01 di segamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di segamat - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di segamat</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Nov 2012 03:06 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di segamat</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Nov 2012 04:00 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di segamat</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di segamat</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di segamat</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di segamat</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Persaingan sengit antara Menteri dan bekas Menteri <b>di Segamat</b> <b>...</b>

Posted: 26 Sep 2012 03:12 AM PDT

}rܸo+]eO릻dGo-YkI{C"QEX$ Uk"v#YQΓlfERQRִ- L$>d&.|?~xgYj4>.7Ok՛4⾒|5/*qhpD'Ҋ9NTv[n)ijg&&aat'Aأ䟺~2I"SXySXu: EnOqf#%❳ӗF54XƞeHqϔ{2f18;J"́W*"ى/mSWCTz%Pa,NE#O(WHtbRH1-YEO@K)aŅJ'vwq)maMIT{9(hBheXBaF{Uvl7x/ØΨwqo Pօ ;poKGߟN]Pݧ MW;eQ-cʗ'm)3pPv*3A6{)SF:]J]He[m2.zw[f%[dKl t1lQ IYBݾʤ sIGD砡Vh$.^ғjhʖjB5G(˥vnjUUy8C%BCGYm[MW@E!id:JDw^dh5[Vլb/FOZ~R_YP׫jm^&h m܄h/X.T"Ρ>*"J~-/R'>i\|ig8Qh}4!Z}\1Qr ܗ]Yd/KيY).+j:?O<3{'L*ɾ`?n70s@{IEAŷmJjmIǑ~4B8ZPXX5 <эXm})k&>&8Hdپ3}痀LWʰ>Kx*pEy{ӣҮlE$fi<;w:HA=H#1!"֪Έ%P0IҨ;j_*s+7,cf?Qq00cOv"b)zC3ݥ D0 gu(n5d?#qoNcEܑ0nz>>3^.dy.ۮ5wܵ^ABMD0+K^lEx,Yx֩Tc%Lef`l ¶ШaR@ʷx:wmG4G@JP-mFf_1iDK?-J%迳J؜(l9Q4M٤Nv,2G?rvb9]ټ. x|63銽ͦ!\^77pJ<@D*2j7GjX7J$_2w<0зp* Пw+70Q_J{ mWkzg-/l.[-6/ۓI^#|uA;,=zM|#~CNUO <نduJj2@/6D@u#P*)ڹQ-/$l4wh<3'b$tۆUFaÊz6:#pr~mT=$8iE?]|AV|4dW (cER v&xw0; +{aؙzO$țQj*_heߔ+Cx8ȟ\x͌0,_`!`xr_j;0R hVYVY/*8q[ҾS&0QG0Up̚iil&gwSZYM q4Vkq]tɔ?+yFehMzQ(EdPgi,zdYo4u ?9Mk%%!֎jvш1tMf~*{2FB1O4\*R 쯄GW}k-kyjt7zb2ukpnl_ `0Qs0yzAT|KB!ɰqmfhvC( -Sʧ͜dnx\,_}vGՍ`-re|]KRu/Gr'`v<3WvEu|KA\_*߼mca>xQe4VX_|RF?u;oUjR_%/;7dY&+0`x\NOjez!ßiAUUOhʉ#hbia^Gj-y(Ę2/k!ѫ <.^J:CY+T,=V 0fΑq)<>PeU16F @'hrӑFsۼOhB HPznΒA2`aeH+=nq'`D1c9B݂4fL<>=<}2}|П |X9XD݄7T=6B/l $H^ě/zMKĞPl'ѐgH+܊C@r0Վ"Z'ܴoBԺXks]gxC'$!|9~;A]b!0_uM=b*MzM Xw1]lu1X2Gm#^ΌQJ("Ix!wy>B:{M¯Why@a@d+Z 4`N'%Duqf6[SzS UпN2V{if)@)b;J_PC,MO&tDD4qq|;BZ,sxHDwA~/;'GO␤7 X&Gax6$"QFo.MUeđ7:R$;Ŷ^ o= c]Ş(>3n>a"Qz$H`ƴ1>4IO|IA4f< hBzxSV05ނJ)f跛 `IH[*)YjT֊֙85xʂ#Pm f8%,]0j?a @z KbTE=ERD57eTn4 9:4ȥc͞V { L.B?>ll?lo>b屝Rc$hL\qϘziGbEQ.4&iϤ#[(#*LSS]mЃPAF~No:{X=>!*HS_;>qLo0a Dzэ9mxecuP8\ILGBTRU;Td?Ά#Ơ١0a}@*gmTyĂ'[wԄ^8s,P>h2zd 6Beb'QJ!ezt ?h:r_~3]\>7>cmWgR/�E2rRfHAaeklejՄ8aScoܼ*=yN)D#@*HzO6Oqp_ˢM/GpicSL'`ϭ3Ls׬^S_7(mazU4V(ȯCƐMڼ0Fk-^X#EХ9q"7S(I-U/C 3]v7&~&QEWu'ʜVlZt RF|%]z%Z{\ߢp0/Ǻ0uqpa:S}\mŔ:|&'L-d01>LG^EӋtt-UB-A,֔&^ĉP<ȏ'`0J;oXQ(l<˿ \_v4+u24*nd)̏k7'e4^2`UqytI0u6Ij2ڵFab/l9"lH޿.@RA (5(?7Y Ŕ.5mhc( 'ḤdS4gTt"*iB,k/2?}pX5`UJS034h#LD&Axdyzc\&7->̈́:H^2\w=a 1+rz07S 03i`ydeэÞW>;KH=1,m3boh|\T/kz/03%eZY[FJ7{P7\|^´NxU'eР$)by>{'{ 3(S&*٪yAHnw+\el9v)EG`~lWsD`l'Y*#DJWTvIda6;ڋ_ab֪ jail j:lL`cyY:-=~#p|#uĶӐTxG xva9*BLUC/Rr)f!MfGnqzx(cx$'|Ϛ?k? @g??w%ZIo}KT.5\=d[e3<4adJL4> Y}kA[ՕNp4,LCg1sJngֿguUqQ[<=%3F4{‡S<.oviemʕ{SCPh R\g2?vwg̬)[,n 1 {\dkw_ii{e a¿Fah@2""9e҄)h#mbhҁqF‚n x(7CIED_'aZΩ+k}ttU%-pxjg$T:fCjp3BS:=iSŦ;ݠNu"/3J!͒\:ʬן/0׏ȜntT;gd-"6ۜ| UZ(UH^r{z cP:(/@DΔunJ6wcNؾAio<6x~UazΎ1=;wÁ}̼feNt1M{g~]mJ+w7'$s}ePOO;3%!߃4鈛0%a߻zL,)Ld�ٴd&I"u:os,�7wQ`Cgd0c|Vth^)痲G핻[&G~JYm?Z`?PٝeMœueEʕԽ}ӒE}l01T",zZ8(BKmwfϹ^Tl œ9hZr2kMǎ%g7s\־%bXŖޒÖ[֚Tqy><``_~1)n6??zv ;pEtE9 s͒Yo"c5: :|1Sӄw~L^+abL 1;#mKOM >avM̙+WoXBr[ƣ-֬ol3أ4lJd7|s5K~A㘌2q#@3;'@DrKcya,&"T2fM:87I<'�ZݏiN-"8>_n,V9|uV<";~qʎޝ܏ҳ6oֺcbHXEDgUf 7Y`#%:M0oa1Z,?Gt -yO;N B&'ӯ'~~"ՀDV!;Jkj6?/15܁;r흖đ t ,p~\>_ߐ`jz&v=UQc2/6mS,Y+ckXaig@-sal!J8N>`l꣣sssN̛`wv ։hfGO׏vAG(,飚Έk1CF/@[ejR /w&Ŋ7:P!iдzG$*D8>}dfSVp16SryjC"_9tGVoXRY(vGw! (zX^+7#oHPTK\XbU]+ڊbflB ?N?7 D= *}aFn43"˥ DEKY|#_,ޤ;@38Zd\uK[_Y}@-}m:k4y@b}͖-pgwP%{ԥs'#v:[2=]BRZeyB."o|,#KAn`'RD6R#NVVFfU1B}K+W@B=@P c눮 1W"U-jG%bŀK3^ͣ$Z6i_?cy,?F# H x.-I,C}uvciqǎ88f;lmVN}YȽ vY^rDZeZ<ɋgfi_xV5A9Yz)kk0vA`~`ebhuhp[X+E$=+V0Ci:qb*5zd;CnH!ٯ <;b/?/™N'B {<x=҇#憁/>%Zb<5F[+"GH3M=7D!Y^ioe1m^ 2;"Pǜ O߿�K'C:!`3eW/x_0001Q =3 (±:#RzhCxJdAĕk R!xio}f@.G]CrEo$VXQ̿j5c{Q8CNCz*vEO0J0 nK2EpljܼH }[\24]P(GcSZ;`\-QKE4bBkK<>.N;!'=0oE~`h\H#xWgા;!e{h/!4a:˄?d$^bfY.ohM'Gx>>ǜH^bЁxvygEa7$k</_21uߝcX!m&e}/>3%= {6>#*}ZGV(m(2=<1Z ,'2mJƎ5}P%Ay,RTo}!N]τ /ŢXà^F·]fFJc'j6A %!k0aj;hIRH?aEL*9_H-N/ Itluھi0E@c\@/'0l ֘K*z!ekR!ZX6")wD4٦H"}Sp@}>>]mcsJս5̾_n.ߢBW/޽8)/."PYIevX'ٷ#I RaD.v-lHCqB2RcvA?(PӜJ(;ăeŲX2,Ţi77+<9q }Q]ȆJ~1o GXk.e=8=Gvvk>#}J!O,n8)mE\Bg]ۅtA\:1gAnI|*R.Au)] ͧRX<="lȝ,dQд^)~vtp9;;=xtCZ<4Q[(E|0ߢ`QpՀZW25+[ƕӟ*]>{]2Z2W-}軥RpL0He8*eL{<9+!gq#l%D\SLtCAR"W*y:~MhN.^0Dԉ-`I&+l(*[Ѩ)E@́uN'|)=ؑN7 T7pt:]C`XAà(I=Z_H]vƪx( Uj ҝvd;1(FoJ?LbB蔮tW%@(BPSJUשH $˓ iԨhjC ˔2ei5 2.{R)aձ'{Vn;^>c fo쎱5 kzIKtMGXK8n{z A#+0H~n@u6P&*ep5n ̚bP8pr^B2@L[*q}ؔp,g>!WTP ӶpK|{%t33:t(Y7ԧO'z&3V vͯްcʤd)?M{V"Lff ~fH 9M:f!@!! Q"I&!Ǵ̒¤)^Xj\ckQ6pI3C9׉і7 |` b\`3vdK<,yE=Hq`9R!Gi>_~L~4cL~Fr{\ގݐyb#[?eU)ͭ~7?nnB#}aD;C.p!1Z?dvCqYO$$ha-#eNb(Ax�- 9J~+CnCOM] /QhyXUo"3$Ihjͱ&{w-xRnx%>xY+m; (3v)'[de:Iʺ[>{ Twy킯DmfIpkn0iTL(j_-Muw [5t1&F }7w?iӫS_[ 2 ]߽BA[3b=t[wlOETL#'=G1DƓѕqRd$b)xzQz;_zg4Ζ:~[Z7vl0G tTVL_ej-ɥrR.[wdI>v])doyxu":GxXI䕛x(#/%ae19Nx]XV\͇9S`<+3yU|t(\BAZk0v:(!WL;R^*VVVAV}}=L]]>͂mF9l0n`@.1v:~<@(kT9~NCSɯ, Wq0n\KVwž~ӽ_ٿ4.ϸc;!x ZM?û-VC/I"Dtu )b膕?Ryjfwo`ƅFjuy7NBJӪTwZhHⱩ;32,| y Ss@'-6II)06n57&XscZiٙ6e?G

}rܸo+]eO릻dGo-YkI{C"QEX$ Uk"v#YQΓlfERQRִ- L$>d&.|?~xgYj4>.7Ok՛4⾒|5/*qhpD'Ҋ9NTv[n)ijg&&aat'Aأ䟺~2I"SXySXu: EnOqf#%❳ӗF54XƞeHqϔ{2f18;J"́W*"ى/mSWCTz%Pa,NE#O(WHtbRH1-YEO@K)aŅJ'vwq)maMIT{9(hBheXBaF{Uvl7x/ØΨwqo Pօ ;poKGߟN]Pݧ MW;eQ-cʗ'm)3pPv*3A6{)SF:]J]He[m2.zw[f%[dKl t1lQ IYBݾʤ sIGD砡Vh$.^ғjhʖjB5G(˥vnjUUy8C%BCGYm[MW@E!id:JDw^dh5[Vլb/FOZ~R_YP׫jm^&h m܄h/X.T"Ρ>*"J~-/R'>i\|ig8Qh}4!Z}\1Qr ܗ]Yd/KيY).+j:?O<3{'L*ɾ`?n70s@{IEAŷmJjmIǑ~4B8ZPXX5 <эXm})k&>&8Hdپ3}痀LWʰ>Kx*pEy{ӣҮlE$fi<;w:HA=H#1!"֪Έ%P0IҨ;j_*s+7,cf?Qq00cOv"b)zC3ݥ D0 gu(n5d?#qoNcEܑ0nz>>3^.dy.ۮ5wܵ^ABMD0+K^lEx,Yx֩Tc%Lef`l ¶ШaR@ʷx:wmG4G@JP-mFf_1iDK?-J%迳J؜(l9Q4M٤Nv,2G?rvb9]ټ. x|63銽ͦ!\^77pJ<@D*2j7GjX7J$_2w<0зp* Пw+70Q_J{ mWkzg-/l.[-6/ۓI^#|uA;,=zM|#~CNUO <نduJj2@/6D@u#P*)ڹQ-/$l4wh<3'b$tۆUFaÊz6:#pr~mT=$8iE?]|AV|4dW (cER v&xw0; +{aؙzO$țQj*_heߔ+Cx8ȟ\x͌0,_`!`xr_j;0R hVYVY/*8q[ҾS&0QG0Up̚iil&gwSZYM q4Vkq]tɔ?+yFehMzQ(EdPgi,zdYo4u ?9Mk%%!֎jvш1tMf~*{2FB1O4\*R 쯄GW}k-kyjt7zb2ukpnl_ `0Qs0yzAT|KB!ɰqmfhvC( -Sʧ͜dnx\,_}vGՍ`-re|]KRu/Gr'`v<3WvEu|KA\_*߼mca>xQe4VX_|RF?u;oUjR_%/;7dY&+0`x\NOjez!ßiAUUOhʉ#hbia^Gj-y(Ę2/k!ѫ <.^J:CY+T,=V 0fΑq)<>PeU16F @'hrӑFsۼOhB HPznΒA2`aeH+=nq'`D1c9B݂4fL<>=<}2}|П |X9XD݄7T=6B/l $H^ě/zMKĞPl'ѐgH+܊C@r0Վ"Z'ܴoBԺXks]gxC'$!|9~;A]b!0_uM=b*MzM Xw1]lu1X2Gm#^ΌQJ("Ix!wy>B:{M¯Why@a@d+Z 4`N'%Duqf6[SzS UпN2V{if)@)b;J_PC,MO&tDD4qq|;BZ,sxHDwA~/;'GO␤7 X&Gax6$"QFo.MUeđ7:R$;Ŷ^ o= c]Ş(>3n>a"Qz$H`ƴ1>4IO|IA4f< hBzxSV05ނJ)f跛 `IH[*)YjT֊֙85xʂ#Pm f8%,]0j?a @z KbTE=ERD57eTn4 9:4ȥc͞V { L.B?>ll?lo>b屝Rc$hL\qϘziGbEQ.4&iϤ#[(#*LSS]mЃPAF~No:{X=>!*HS_;>qLo0a Dzэ9mxecuP8\ILGBTRU;Td?Ά#Ơ١0a}@*gmTyĂ'[wԄ^8s,P>h2zd 6Beb'QJ!ezt ?h:r_~3]\>7>cmWgR/�E2rRfHAaeklejՄ8aScoܼ*=yN)D#@*HzO6Oqp_ˢM/GpicSL'`ϭ3Ls׬^S_7(mazU4V(ȯCƐMڼ0Fk-^X#EХ9q"7S(I-U/C 3]v7&~&QEWu'ʜVlZt RF|%]z%Z{\ߢp0/Ǻ0uqpa:S}\mŔ:|&'L-d01>LG^EӋtt-UB-A,֔&^ĉP<ȏ'`0J;oXQ(l<˿ \_v4+u24*nd)̏k7'e4^2`UqytI0u6Ij2ڵFab/l9"lH޿.@RA (5(?7Y Ŕ.5mhc( 'ḤdS4gTt"*iB,k/2?}pX5`UJS034h#LD&Axdyzc\&7->̈́:H^2\w=a 1+rz07S 03i`ydeэÞW>;KH=1,m3boh|\T/kz/03%eZY[FJ7{P7\|^´NxU'eР$)by>{'{ 3(S&*٪yAHnw+\el9v)EG`~lWsD`l'Y*#DJWTvIda6;ڋ_ab֪ jail j:lL`cyY:-=~#p|#uĶӐTxG xva9*BLUC/Rr)f!MfGnqzx(cx$'|Ϛ?k? @g??w%ZIo}KT.5\=d[e3<4adJL4> Y}kA[ՕNp4,LCg1sJngֿguUqQ[<=%3F4{‡S<.oviemʕ{SCPh R\g2?vwg̬)[,n 1 {\dkw_ii{e a¿Fah@2""9e҄)h#mbhҁqF‚n x(7CIED_'aZΩ+k}ttU%-pxjg$T:fCjp3BS:=iSŦ;ݠNu"/3J!͒\:ʬן/0׏ȜntT;gd-"6ۜ| UZ(UH^r{z cP:(/@DΔunJ6wcNؾAio<6x~UazΎ1=;wÁ}̼feNt1M{g~]mJ+w7'$s}ePOO;3%!߃4鈛0%a߻zL,)Ld�ٴd&I"u:os,�7wQ`Cgd0c|Vth^)痲G핻[&G~JYm?Z`?PٝeMœueEʕԽ}ӒE}l01T",zZ8(BKmwfϹ^Tl œ9hZr2kMǎ%g7s\־%bXŖޒÖ[֚Tqy><``_~1)n6??zv ;pEtE9 s͒Yo"c5: :|1Sӄw~L^+abL 1;#mKOM >avM̙+WoXBr[ƣ-֬ol3أ4lJd7|s5K~A㘌2q#@3;'@DrKcya,&"T2fM:87I<'�ZݏiN-"8>_n,V9|uV<";~qʎޝ܏ҳ6oֺcbHXEDgUf 7Y`#%:M0oa1Z,?Gt -yO;N B&'ӯ'~~"ՀDV!;Jkj6?/15܁;r흖đ t ,p~\>_ߐ`jz&v=UQc2/6mS,Y+ckXaig@-sal!J8N>`l꣣sssN̛`wv ։hfGO׏vAG(,飚Έk1CF/@[ejR /w&Ŋ7:P!iдzG$*D8>}dfSVp16SryjC"_9tGVoXRY(vGw! (zX^+7#oHPTK\XbU]+ڊbflB ?N?7 D= *}aFn43"˥ DEKY|#_,ޤ;@38Zd\uK[_Y}@-}m:k4y@b}͖-pgwP%{ԥs'#v:[2=]BRZeyB."o|,#KAn`'RD6R#NVVFfU1B}K+W@B=@P c눮 1W"U-jG%bŀK3^ͣ$Z6i_?cy,?F# H x.-I,C}uvciqǎ88f;lmVN}YȽ vY^rDZeZ<ɋgfi_xV5A9Yz)kk0vA`~`ebhuhp[X+E$=+V0Ci:qb*5zd;CnH!ٯ <;b/?/™N'B {<x=҇#憁/>%Zb<5F[+"GH3M=7D!Y^ioe1m^ 2;"Pǜ O߿�K'C:!`3eW/x_0001Q =3 (±:#RzhCxJdAĕk R!xio}f@.G]CrEo$VXQ̿j5c{Q8CNCz*vEO0J0 nK2EpljܼH }[\24]P(GcSZ;`\-QKE4bBkK<>.N;!'=0oE~`h\H#xWgા;!e{h/!4a:˄?d$^bfY.ohM'Gx>>ǜH^bЁxvygEa7$k</_21uߝcX!m&e}/>3%= {6>#*}ZGV(m(2=<1Z ,'2mJƎ5}P%Ay,RTo}!N]τ /ŢXà^F·]fFJc'j6A %!k0aj;hIRH?aEL*9_H-N/ Itluھi0E@c\@/'0l ֘K*z!ekR!ZX6")wD4٦H"}Sp@}>>]mcsJս5̾_n.ߢBW/޽8)/."PYIevX'ٷ#I RaD.v-lHCqB2RcvA?(PӜJ(;ăeŲX2,Ţi77+<9q }Q]ȆJ~1o GXk.e=8=Gvvk>#}J!O,n8)mE\Bg]ۅtA\:1gAnI|*R.Au)] ͧRX<="lȝ,dQд^)~vtp9;;=xtCZ<4Q[(E|0ߢ`QpՀZW25+[ƕӟ*]>{]2Z2W-}軥RpL0He8*eL{<9+!gq#l%D\SLtCAR"W*y:~MhN.^0Dԉ-`I&+l(*[Ѩ)E@́uN'|)=ؑN7 T7pt:]C`XAà(I=Z_H]vƪx( Uj ҝvd;1(FoJ?LbB蔮tW%@(BPSJUשH $˓ iԨhjC ˔2ei5 2.{R)aձ'{Vn;^>c fo쎱5 kzIKtMGXK8n{z A#+0H~n@u6P&*ep5n ̚bP8pr^B2@L[*q}ؔp,g>!WTP ӶpK|{%t33:t(Y7ԧO'z&3V vͯްcʤd)?M{V"Lff ~fH 9M:f!@!! Q"I&!Ǵ̒¤)^Xj\ckQ6pI3C9׉і7 |` b\`3vdK<,yE=Hq`9R!Gi>_~L~4cL~Fr{\ގݐyb#[?eU)ͭ~7?nnB#}aD;C.p!1Z?dvCqYO$$ha-#eNb(Ax�- 9J~+CnCOM] /QhyXUo"3$Ihjͱ&{w-xRnx%>xY+m; (3v)'[de:Iʺ[>{ Twy킯DmfIpkn0iTL(j_-Muw [5t1&F }7w?iӫS_[ 2 ]߽BA[3b=t[wlOETL#'=G1DƓѕqRd$b)xzQz;_zg4Ζ:~[Z7vl0G tTVL_ej-ɥrR.[wdI>v])doyxu":GxXI䕛x(#/%ae19Nx]XV\͇9S`<+3yU|t(\BAZk0v:(!WL;R^*VVVAV}}=L]]>͂mF9l0n`@.1v:~<@(kT9~NCSɯ, Wq0n\KVwž~ӽ_ٿ4.ϸc;!x ZM?û-VC/I"Dtu )b膕?Ryjfwo`ƅFjuy7NBJӪTwZhHⱩ;32,| y Ss@'-6II)06n57&XscZiٙ6e?G

01 di pengerang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pengerang - Google Blog Search


Nusajaya Kini: &#39;Himpunan Hijau Lestari&#39; <b>di Pengerang</b> Ahad ini

Posted: 27 Sep 2012 01:56 AM PDT


KUALA LUMPUR, 25 Sept — Satu himpunan untuk membela penduduk Pengerang daripada projek pembinaan Kompleks Bersepadu Petroleum Pengerang (PIPC) akan diadakan pada 30 September, Ahad ini.

Perhimpunan anjuran Gabungan NGO Pengerang, dengan kerjasama Himpunan Hijau ini akan dijalankan di Dataran Sg Rengit, Pengerang. Antara isu yang dibangkitkan NGO berkenaan adalah isu pengambil alihan tanah penduduk di 10 kamung tradisi di Pengerang yang dikatakan berusia lebih 100 tahun.

"Penduduk seramai 28,050 daripada golongan petani, nelayan, peniaga, kakitangan awam dan swasta akan terlibat dalam pengambilan tanah menggunakan Akta Tanah Negara," kata pengerusi Himpunan Hijau Lestari Pengerang Anis Afida Mohd Azli kepada pemberita hari ini.

Menurutnya, penduduk yang mempunyai kapasiti 80 peratus Melayu dan 20 peratus berbangsa Cina akan terkesan dengan pengambilan tanah tersebut.

"Persoalannya, kenapa kerajaan negeri tidak menjalankan projek itu di tanah milik mereka yang memiliki keluasan ribuan ekar, tapi sebaliknya mengambil tanah penduduk kampung?

"Sedangkan, tanah penduduk ini merupakan kawasan untuk mereka menyara kehidupan."

 Selain itu, isu kehilangan sumber kehidupan turut menjadi perhatian himpunan berkenaan di samping jaminan anak-anak dan generasi penduduk kampung akan diberikan peluang dalam sektor pekerjaan sebaik sahaja projek itu dimulakan.

"Dengan tanah yang diganti, adalah tidak sesuai untuk mereka menjalankan aktiviti seperti sedia kala. 

"Golongan petani yang mempunyai tanah yang siap dituai pula perlu menunggu untuk menuai hasil kerana mereka perlu menm semula tanaman mereka, ini menjejaskan pendapatan penduduk."

 Beliau turut membangkitkan soal kesan alam sekitar kerana Pengerang terkenal dengan destinasi pelancongan, dan pembangunan projek tersebut dikhuatiri akan menjejaskan kehidupan marin seperti dugong dan udang kara di sekitar kawasan Pengerang dan Sebana.

"Pembangunan projek ini akan merubah status pelancongan kepada perindustrian dan memberikan kesan kepada alam sekitar.

"Ia akan memberikan kesan kepada Desaru dan Sebana," katanya, merujuk kepada lokasi pelancongan popular di daerah tersebut. Malah, Anis Afida juga turut meluhakan rasa kesal kerana usahanya memelihara Pengerang seakan tidak dihargai oleh pihak berkuasa dan kerajaan negeri kerana sehingga kini tiada sebarang makluman daripada memorandum dan referendum yang dihantar pihaknya.

"Antara usaha kami adalah menghantar memorandum kepada Unit Pembangunan Ekonomi Negeri Johor, Pejabat Menteri Besar Johor, Pejabat Perdana Menteri, sidang Dewan Negara dan Dewan Rakyat termasuk Suruhanjaya Hak Asasi Manusia.

"Namun, respon yang diberikan tidak memuaskan. Ini membayangkan seolah-olah kerajaan lebih mementingkan ekonomi dan keuntungan berbanding kebajikan masa depan rakyat."

 Untuk maklumat lanjut berhubung perhimpunan tersebut, pihak jawatankuasa mempelawa orang ramai untuk melawat laman web www.hijau.info.

Sumber : themalaysianinsider.com

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

01 di chaah johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di chaah johor - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Aug 2012 03:34 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

01 di kempas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kempas - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di kahang</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Nov 2012 01:58 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

01 di desaru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di desaru - Google Blog Search


Spinning My Head: Gerhana <b>di desaru</b>

Posted: 29 Oct 2012 09:03 AM PDT

Kalau dulu nak ke sekolah sukan bandar penawar kena lalu jalan dalam yang sangat menyiksakan batin. At least 5 jam driving dari kl baru sampa ke bandar penawar.

Sekarang dah tak payah. Dari kl ambik exit JPO masuk highway desaru. Selasa dan menjimatkan masa.

Satu iconic structure yang aku nak highlight masa lawatan last week ada jambatan merentasi sungai johor (agak2 jer ne). Dari jauh structure nampak cam alien in nature. Tinggi betul tiangnya. Di tambah waktu aku lalu tu keadaan berjerebu matahari macam gerhana di atas tiang jambatan. Sungguh mengujakan

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved