Ahad, 5 Mei 2013

01 di stulang - Google Blog Search

01 di stulang - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di stulang</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Apr 2013 11:23 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di stulang</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Mar 2013 11:11 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di stulang</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Feb 2013 11:31 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Rakaman video bukti Umno halang Nik Nazmi ceramah <b>di</b> Sri <b>...</b>

Posted: 22 Jan 2013 11:31 AM PST

http://www.keadilandaily.com/wp-content/uploads/2013/01/Nik-Nazmi-i-300x225.jpg 

(Keadilan Daily) - Sebagaimana ramai maklum, pada 15 Januari yang lalu, saya bersama Tan Poh Lai, Ketua Cabang KEADILAN Johor Bahru dan rombongan yang lain telah berhadapan keganasan UMNO ketika cuba mengadakan ceramah di Flat Sri Stulang, Johor Bahru.

Hari ini kami tampil dengan tiga rakaman video insiden tersebut. 

Kami pada mulanya tiba sekitar jam 8.30 malam dan berjalan ke flat apabila dihalang kumpulan berpakaian baju Umno BN. Mereka enggan membenarkan kami masuk ke dalam sekalipun kami sudah bersiap-siap untuk program kami terlebih dahulu. Mereka turut mengeluarkan makian dan kata-kata kesat terhadap kami.

Selepas berbincang dengan pihak polis, maka kami berundur sementara untuk menyejukkan keadaan. Kemudian kami cuba masuk dengan kenderaan kami ke perkarangan flat menerusi pintu satu lagi. Kini kami dihalang anak-anak muda berbaju Umno yang kemudian memanggil kumpulan pertama. Kami cuba masuk dengan berjalan kaki tetapi terus dihalang dan saya turut ditendang (rujuk video a).

Kami kemudian keluar daripada tempat kejadian, sekalipun cuba dihalang beberapa orang Umno-BN (rujuk video b) dan terus membuat laporan polis di Balai Polis Majidee Johor Bahru.

Kemudian dengan ditemani teman-teman daripada KEADILAN Pasir Gudang dan Gelang Patah serta PAS bersama-sama pihak polis masuk semula ke tapak ceramah untuk mengambil peralatan ceramah.

Saya telahpun dihubungi pegawai penyiasat kes ini. Saya berharap pimpinan tertinggi Umno, Presidennya, Datuk Seri Najib Tun Razak , Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin dan Ahli Parlimen Johor Bahru, Tan Sri Shahrir Samad dapat menyatakan dengan jelas pendirian mereka menolak keganasan politik.

Rakaman video

Video a http://www.youtube.com/watch?v=xMDJWzB5uKg (Di pintu masuk kedua Flat Sri Stulang di mana kenderaan kami dihalang dan ditendang, dan kemudian rombongan kami dihalang dan saya ditendang lelaki di dalam baju BN berwarna biru)

Video b http://www.youtube.com/watch?v=1pUZ4d-l5tk (Kami terus dihalang beberapa individu ketika kami cuba meninggalkan kawasan tersebut)

Video c http://www.youtube.com/watch?v=lOIKzG7eNV8 (Kami mengambil peralatan ceramah dengan diiringi pihak polis selepas membuat laporan polis)


Tertunailah Hasrat <b>Di</b> Hati: The Zone <b>Stulang</b> Laut Johor

Posted: 04 Mar 2013 07:24 PM PST

Masa ke Johor Bharu kami sempat singgah The Zone yang terkenal kerana berstatus bebas cukai di tebing Selat Johor.  Selain dari shopping complex di sinilah juga perhentian feri dan juga pusat hiburan.
Akak nak tenguk apa yang best kat sini..terdapat gak restoran dan juga kedai-kedai bebas cukai (dikecualikan dari cukai) yang menjual barangan-barangan bermutu tinggi termasuk coklat dan rokok.

Tak leh parking kat sini...mahai aaa..kena cari tempat lain. 

Oleh sebab cuti raya cina, banyak kedai di tutup...sebenarnya tak boleh ambik gambar kat dalam ni..tapi akak ambik gak.  Kami  beli baju dan coklat sedap yang murah dari kat luar.  

Bila nak keluar kena lalu kastam lah..ramai yang datang semata-mata beli coklat sedap.

Sepanjang Pantai Stulang Laut tak berani nak keluar ambil gambar..ramai betul orang asing..al maklumlah cuti panjang..semua tempat istirehat/lepak-lepak dorang yang ambil alih..seram aaa

Tenguk ajerlah dari dalam kereta...suami teringin nak tenguk tempat kami lepak dan makan-makan kat Pantai Lido (dulu) pada tahun 1987-1988.  Dulu pantai nilah tempat makan seafood yang best terutama bila cukup bulan.  Naik moto bertiga ke sini..masa tu ajerlah kenderaan kami ke sana sini. Akak pernah bawak family makan-makan kat sini.  Naik teksi dari Tampoi sebab tak ada kereta.
Russhdi pun pernah mandi di pantai ni dulu masa umur 1 tahun lebih.  Akak setiap bulan seberang Tambak gi ke supermarket di Woodland naik motor sebab masa tu harga setengah barang lagi murah dari kat JB.  Masa tu memang banyak harga barangan kat sana berbaloi-baloi..sekarang ni idaklah sebab semua dah mahai.
Selalu gak gi berdua dengan Russhdi naik bas ke woodland..sajer jejalan naik bas dari Larkin. Bila dah mengandungkan Firdaus. Semuanya cuma tinggal kenangan kerana segalanya telah berubah.

Tempat menarik <b>di</b> Johor Bahru – Pantai <b>Stulang</b> Laut | Makan <b>...</b>

Posted: 25 Nov 2012 04:15 PM PST

tempat-menarik-johor bahru-pantai-stulangTempat menarik di JohorBahru ni bukannya susah nak dicari lokasinya, jika anda rajin bertanya penduduk tempatan pastinya anda akan tersua dengan Pantai Stulang ni walaupun keindahan pemandangan dan landskapnya kelihatan biasa-biasa sahaja, ia merupakan salah satu tempat bersiar-siar dan jalan-jalan yang mendapat perhatian dan kunjungan penduduk tempatan Johor Bahru. Mana lagi ada sebuah bandaraya yang mempunyai pantai berpasir seperti ni?

Pantai ini ramai dikunjungi terutamanya pada waktu sebelah petang dan di hujung-hujung minggu ataupun hari kelepasan am. Tempat yang menarik di Johor Bahru ini terletak berhampiran dengan kompleks imigresen dan kastam Johor Bahru yang lama setelah kompleks baru yang lebih canggih dan besar didirikan berhampiran Bukit Cagar.

Pantai Stulang ini juga terletak berhampiran dengan penginapan hotel-hotel seperti Grand Blue Wave Hotel(4 star), Suria City Hotel(3star) dan juga Zone Regency Hotel(3 star). Yang menariknya tentang Zone ni ialah ia juga terletak di dalam satu kompleks bangunan Pusat Membeli-Belah Zone Bebas Cukai . Jadi bagi anda yang bercadang nak shopping kat sini dan berhajat membeli coklat-coklat bebas cukai ,jangan miss peluang ni, singgahlah ke Kompleks Bebas Cukai Zone ni! Ia juga mengandungi Kompleks Imigresen Kastam Dan Jeti Laut (CIQ) ke Singapura, Batam-Tanjung Pinang-Indonesia dan lain-lain destinasi luar negara mengikut jalan laut.

Selain itu Pantai Stulang ini juga menjadi tempat menarik di Johor Bahru untuk dikunjungi kerana kedekatannya dengan Medan Selera Stulang yang terletak bersebelahan sahaja dengan Zone Bebas Cukai , Stulang. Pada waktu malam anda boleh bersiar-siar di sepanjang Pantai Stulang yang terletak juga selari dengan Jalan Stulang Laut . Kalau nak menikmati pemandangan malam di Stulang datanglah ke sini, lagi best jika anda ambil peluang untuk makan-makan dulu di Medan Selera Stulang ni sebelum jalan-jalan di waktu malam, ruang pejalan kakinya juga disinari lampu-lampu . Dari sini anda juga boleh memerhatikan cahaya-cahaya lampu bandaraya kota Singapura di seberang selat sana.

Satu lagi perkara yang menjadikan Stulang Laut ni tempat menarik di Johor Bahru untuk dikunjungi ialah pada bulan-bulan tertentu terdapatnya acara-acara temasya air atau event peringkat tempatan, kebangsaan atau antarabangsa yang dianjurkan di sini. kat sini pernah diadakan pertandingan International Speed Boat, water scooter, pertandingan memancing ,sukaneka air dan lain-lain lagi. Kalau nak tahu lanjut lagi fasal event atau temasya air kat Stulang laut ni bolehlah ke website Majlis Bandaraya Johor Bahru atau ke Johor Tourism

Walaupun air di sini taklah berapa bersih untuk bermandi-manda, kita masih boleh lihat anak-anak kecil bermandi-manda di sini pada waktu petang dan dihujung-hujung minggu. Skala kerbersihan air yang Krew Jalan2cuti2 bagi ialah 2 daripada 5!! Jadi bagi anda yang ada anak berkulit agak sensitif , nasihat kami ialah jauhkanlah diri daripada bermandi-manda kat sini. Kalau setakat nak meranduk-randuk air tepian pantai tu mungkin boleh dan pasti tak akan menyebabkan apa-apa mudarat.

Tak lupa juga bagi anda yang mencari makan tengahari dengan harga yang berpatutan (harga biasa-biasa) jangan lupa singgah ke Warung Batu yang menyediakan masakan Nasi Padang (lauk kari memang best!),Asam Pedas dan sayur-sayur ulam-ulaman kampung segar yang diletakkan dalam penyejuk air batu agar kekal segar . Lokasinya berhampiran persimpangan 4 lampu isyarat bersebelahan Imigresen Kastam lama dan juga berhampiran Suria City Hotel.

Satu lagi yang menjadikan Stulang Laut tempat menarik di Johor Bahru ialah terdapatnya jeti persendirian milik keluarga DiRaja Sultan Johor. Di sini anda akan dapat melihat bot-bot layar milik kerabat DiRaja Johor dilabuhkan di sini… Lokasinya di tepi pantai berhadapan dengan Foon Yew High School.

Itulah dia serba sedikti tentang Stulang Laut yang dapat Krew Jalan2cuti2 bawakan setakat ni. Jika anda berkunjung ke Johor Bahru dan nak cari tempat untuk meluangkan masa atau menghilangkan kebosanan datanglah ke Pantai Stulang yang bersejarah ni..

Tips J2C2: kalau ke sini jangan miss Pusat Membeli -belah Zone Bebas Cukai

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads