Selasa, 9 Julai 2013

01 di pengerang - Google Blog Search

01 di pengerang - Google Blog Search


Melayu <b>Pengerang</b> kejar peluang, Peduli pembangkang batu api <b>...</b>

Posted: 05 Jul 2013 05:00 AM PDT

Pengerang akan menjadi sebuah Bandar minyak dan gas terbesar di Tanahair dengan anggaran 3 kali ganda lebih besar dari Kerteh.
Dibangunkan secara usahasama antara Kerajaan BARISAN NASIONAL Negeri Johor, Dialog dan Vopak mewujudkan impak yang siginifikan terhadap peningkatan ekonomi Negeri Johor yang sudah tetunya memberi limpahan kekayaan kepada seluruh rakyat Negeri Johor khususnya.
Selain daripada itu syarikat Petroleum Negara iaitu PETRONAS juga akan memainkan peranan yang besar di tengah-tengah pembangunan minyak dan gas di sini dengan anggaran nilai perlaburan sebanyak RM60 billion.

Sehubungan dengan itu Bandar minyak dan gas di Pengerang ini telah dikenali sebagai Pengerang Integrated Petroleum Complex (PIPC) dimana ianya meliputi 6 elemen iait Oil Refineries, LNG Storage & Regasification Plant, Petrochemical Refineries, Oil Storage, Petroleum Support Services Hub dan Oil and Gas Related Derivatives Trading Hub.
PIPC ini akan menyediakan sekurang-skurangnya 25 ribu peluang pekerjaan dan boleh mencecah sehingga 40 ribu pelbagai skil kemahiran.

Baca sepnneuhnya di Mael Pengerang SINI

Ini tak termasuk jadi pembekal, pemberi perkhidmatan dan macam-macam lain peluang dari pembangunan  Pengerang sebagai pusat bandar.

Janganlah Melayu Pengerang lepaskan peluang begini. Takyahlah bebel dan ungkit benda remeh temeh. Ada masalah selesaikan dengan pihak tertentu. Usah lain pembangkang ini.

Lebih baik sediakan diri, buka minda dan usaha ambil peluang ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads