ads

Khamis, 17 Oktober 2013

01 di parit jawa - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

01 di parit jawa - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit jawa</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Oct 2013 03:08 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit jawa</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Sep 2013 03:27 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit jawa</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Sep 2013 03:15 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

acuila: Suatu pagi <b>di Parit Jawa</b>...

Posted: 19 Mar 2013 04:54 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]2013 (22). ▻ August (1). ▻ June (3). ▻ May (4). ▻ April (1). ▽ March (12). Mersing 2012 · Geng Lawatan SKKM - Terengganu 2012 · I miss this moment! Love! 3 bulan di SK Parit No.5 · Kedah 2012 · Comeiii jugakkk!!!! comei ...

burung botak pantai leka <b>parit jawa</b> - Saya Dan Kamera Saya

Posted: 15 Aug 2013 05:31 PM PDT

.

.

.

.

Petang-petang Raya

Panas wehhh kat Muar petang-petang raya hari tuu..

Dah tak panas .. kami ke pantai..

Kau ada..

Raya kat pantai ..?

Kami ke Pantai Leka , Parit Jawa

Muara untuk mudik sampan nelayan Parit Jawa

Kenapa panggil Pantai Leka..

Dulu-dulu cantik pantai ni..

Leka mereka kat sini..

Sekarang …

Pantai bakau sebenarnya kat sini

Bila surut.. hambik kau .. nampak semua selut .. akar bakau .. sampah sarap ..

1.

.

Pernah dengar tentang Burung Botak Parit Jawa ?

Parit Jawa merupakan antara destinasi persinggahan dalam penghijrahan burung-burung dari seluruh dunia pada setiap tahun, termasuk spesis Burung Botak yang amat terkenal

Nama glamernya .. Lesser Adjutant (Leptoptilos javanicus)

Ketika berjalan di tanah, ia memiliki langkah berbaris macam askar … sebab itulah dipanggil "adjutant"

IMG_8902.

.

.

Ramai jugak pencinta dan pemerhati burung migrasi yang datang ke sini dengan segala bagai kamera dan teropong untuk Burung Botak ini

IMG_8903.

.

.

Perkampungan dan pelabuhan nelayan

Ikan segar-segar

Hujung minggu ikan mahal sikit kat sini

Sebab anak-anak balik dari bandar .. mak-mak ramai cari ikan udang sotong kat sini nak masakkan anak-anak..

2.

.

.

3.

.

.

7.

.

.

IMG_8882.

.

.

Ni lah pesen dia kalau ambik gambar sekarang..

Haishhhh …..

20130816-074050

.

.

.

Aiskrim seringgit satu di Pantai Leka

IMG_8894.

.

.

Kami memanjat Menara Tinjau itu..

Ada curahan hati..

Gatal sangat tangan tu nyonteng sana sini

Mak Bapak tak ajar eh..?

20130816-074023

.

.

Senja kat sini tak secantik di Tanjung Emas

Masih cantik tapi.

20130816-074108

.

.

.

Pagi sebelum nya…

Pasar Parit Jawa

Dah berjaman saya tak ke pasar basah

Pasar Besar Muar jem… ramai benor nak ke pasar

Maka kami ke sini pagi tu..

20130816-073846.

.

.

Ada putu piring warna kuning

Yang tak kedekut … gula melakanya seketul-seketul besar!!

20130816-074001.

.

Gambar Raya sekeluarga sedondon tak pernahnya ada yang semenggah dan cukup sekeluarga

Ini lah gambar masa raya saya ..

.

.

.

.

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit jawa</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2013 03:05 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit jawa</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Oct 2013 03:31 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit jawa</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Sep 2013 03:30 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit jawa</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Sep 2013 03:32 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit jawa</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Sep 2013 03:16 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

acuila: Suatu pagi <b>di Parit Jawa</b>...

Posted: 19 Mar 2013 04:54 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]2013 (22). ▻ August (1). ▻ June (3). ▻ May (4). ▻ April (1). ▽ March (12). Mersing 2012 · Geng Lawatan SKKM - Terengganu 2012 · I miss this moment! Love! 3 bulan di SK Parit No.5 · Kedah 2012 · Comeiii jugakkk!!!! comei ...

pekena asam pedas <b>di parit jawa</b> muar - warna-warni kehidupanku

Posted: 19 Nov 2012 05:30 PM PST

sambung lagi ye...sampai aje pekan Parit Jawa , terus singgah ke medan selera Parit Jawa  . kebetulan kami semua mmg belum makan apa-apa lagi utk lunch , so bila dah sampai Muar , mmg terbaek arr nak isi perut yg tengah keroncong ni .

kat medan selera ni , makanan utama adalah masak asam pedas . ada pelbagai jenis ikan dan ikan-ikan ni semua mmg fresh semuanya . mana tak freshnya , dihadapan medan selera ni , adalah  jetty nelayan...nelayan balik dari mengail , mmg ikan-ikan tu terus aje masuk periuk masak asam pedas . makan kat situ , dah la sedap , view pun cantik utk sejukkan mata memandang .

hari tu , au singgah di kedai No 1 , kedai Mak Pon namanya , kami pekena masak asam pedas ikan sembilang ( fuhh...mmg feveret aku tu )  , telur dadar dan kicap manis cap udang aje...3 kombinasi yg terbaek kalau korang mkn asam pedas...klu nak tau betapa kicknya , cuba la buat?!

selesai  makan , kami tak balik ke rumah , terus ke bandar Muar utk amik baju yg siap ditempah...ala , baju basahan ke opis aje...pas tu , terus makan lagik utk dinner pulak....mmm...giler punya makan bila dok kampung ni..huhuhuhu


asam pedas ikan sembilang...best dan sedap!!

veiw di hadapan kedai...deretan bot-bot nelayan di Parit Jawa ,Muar
parking depan kedai coz dah lapar sgt dah gamaknya...

0 ulasan:

Catat Komen

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved