ads

Selasa, 10 Disember 2013

01 di segamat - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

01 di segamat - Google Blog Search


Sihatimerahjambu: Banjir <b>Di segamat</b> dah mula surut

Posted: 08 Dec 2013 09:35 PM PST

Lambat pulak update hari ni.Ku perlukan rehat setelah kesana sini selama 2 hari.Phew~ serius penat! Jumaat lepas selamat sampai kampung tanpa meredah banjir.Alhamdulillah,banjir tak teruk macam sebelum ni lansung terputus hubungan.Banjir kali ni tak banyak tempat yang kena.Mungkin sebab banyak tempat yang sudah ditambak tanah.
Mangsa banjir yang berpindah pun tak ramai dan ada yang dah balik ke rumah masing².Seronok dengar bila banjir dah surut.Rumah kampung Fiza ni betul² depan sekolah,tepi balairaya dan dekat dengan masjid.So dekat sangat dengan penempatan mangsa banjir.Memang kesian lah tengok dorang.Kita boleh hulurkan bantuan apa yang termampu.
Kali ni jugak takdelah terputus jalan dengan jalan luar. So masih lagi boleh dapatkan bekalan makanan sementara tunggu pihak² tertentu hulurkan.Sempat pulak snap gambar dkat sungai kg ni..sungai dari sungai muar.Kalau air naik sampai hilang paras jambatan ni maksudnya akan banjir teruklah jawabnya..=__='
Banyak juga jalan² di segamat berlopak sana sini.Agak membahayakan penunggang motorsikal dan boleh bengkok rim kereta dibuatnya kalau tak berhati².Mohon pada pihak yang bertanggungjawab memantau dan memerbaiki jalan raya.Itu salah satu sebab boleh berlakunya kemalangan jalan raya kan.
Notapink : Moga² banjir di tempat lain juga mulai surut..aminn..hulurkan bantuan walaupun sedikit.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved