ads

Sabtu, 11 Mei 2013

01 di kota tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kota tinggi - Google Blog Search


RUMAH FAMILY SUHAIRIL <b>DI KOTA TINGGI</b>……. | adriabdullah <b>...</b>

Posted: 28 Apr 2013 07:25 AM PDT

Blog ini memaparkan pandangan peribadi penulis blog ini semata-mata. Pembaca diingatkan untuk tidak menganggap apa-apa kandungan dalam blog ini sebagai suatu yang mengikat dari segi undang-undang atau suatu polisi yang mengikat dalam apa jua bentuk sekalipun. Pembaca Blog juga diingatkan bahawa segala informasi yang terkandung di dalam Blog ini tidak boleh dianggap sumber rujukan yang tepat dan mengikat. Penulis Blog tidak akan bertanggungan terhadap mana-mana pihak atas apa-apa pergantungan maklumat yang ada di dalam Blog ini. Penulis Blog juga tidak bertanggungan sama sekali atas apa-apa kandungan komen daripada pihak awam yang ada dalam Blog ini. Penulis Blog juga tiada apa-apa pengetahuan berkaitan komen, pandangan atau pendapat yang ada di dalam Blog ini.

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 09 May 2013 07:47 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Surat terbuka untuk pengundi <b>di Gelang Patah</b> - Malaysia Today

Posted: 06 May 2013 12:50 PM PDT

http://3.bp.blogspot.com/_eUQhOOjQA4w/S0lO-AqDwsI/AAAAAAAABNc/DxXd9JjkhQM/s200/mansor-puteh.gif 

Surat terbuka kepada pengundi di Gelang Patah, Johor: Syabas kerana telah lantik Lim Kit Siang dan DAP sebagai wakil mereka. Harap mereka boleh terus majukan kawasan ini.

Adalah diharapkan juga bahawa pemimpin Barisan tidak akan masuk-campur dalam pentadbiran dan pembangunan kawasan-kawasan dan negeri-negeri yang dikuasai oleh parti pembangkan dan biarkan mereka laksanakan segala janji-janji dalam manifesto yang mereka telah beri kepada pengundi berkenaan.

Mansor Puteh

Pengundi di Gelang Patah telah buat keputusan untuk beri sokongan mereka kepada Lim Kit Siang dari Parti Tindakan Rakyat atau DAP dalam Pilihanraya Umum ke-tiga-belas atau PRU-13 yang diadakan pada 5 Mei lalu.

Ini hak mereka. Dan mereka telah buat keputusan dalam PRU lalu yang mereka mahukan Lim Kit Siang dan DAP sebagai wakil dan pemimpin mereka.

 

Sebagai seorang yang dilahir dan dibesarkan luar dari kawasan ini ramai percaya beliau boleh melihat Gelang Patah dari kacamata baru untuk tahu apa yang baik untuk penduduk di dalamnya.

 

Inilah peluang yang beliau telah dapat untuk membuktikan tentang ketokohannya dalam mentadbir sebuah kawasan parlimen di sebuah negeri yang dikuasai oleh Barisan Nasional.

 

Manalah tau dalam masa yang terdekat peningkatan pendapatan purata semua penduduk di kawasan Gelang Patah boleh melonjak dan adanya banyak perusahaan bertaraf antarabangsa yang boleh beri peluang pekerjaan untuk setiap anak muda dalam kawasan ini supaya mereka tidak terdesak untuk pergi ke Singapura atau Kuala Lumpur untuk mendapatkan pekerjaan di sana.

 

Contoh yang paling baik ialah Kelantan yang mana telah ditadbir oleh kerajaan PAS yang mana telah memajukan negeri ini sehinggakan ramai anak negeri mampu dan mempunyai kelayakan untuk tinggalkan negeri ini untuk bekerja di Kuala Lumpur.

 

Dan di Pulau Pinang yang mana telah dikuasai oleh DAP sejak lima tahun lalu telah juga menampakkan kemajuan bilamana ramai anak negeri khusus yang berbangsa Melayu mampu untuk tinggalkan negeri Pulau Pinang untuk bekerja di Kuala Lumpur dan juga di Singapura.

 

Jadi, beban Barisan Nasional kepada mereka telah habis dan mereka kini boleh mengharapkan Kit Siang dan DAP untuk memajukan kawasan ini mengikut sesuka hati mereka.


Dan adalah diharapkan penduduk di kawasan ini akan terus dapatkan Kit Siang dan DAP untuk selesaikan segala masalah yang mereka akan alami dalam masa lima tahun sehingga PRU-14.

 

Sama juga seperti di kawasan-kawasan parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) yang mana telah jatuh kepada parti DAP, PAS dan juga PKR.

 

Ternyata pengundi di kawasan-kawasan ini telah membuat keputusan yang amat bijak untuk pilih mereka, yang mereka rasa boleh beri sumbangan yang teramat besar kepada mereka dan pembangunan dalam kawasan-kawasan ini, supaya ia boleh menjadi contoh yang baik kepada kawasan-kawasan dan juga negeri di mana Barisan Nasional berkuasa.

 

Adalah diharapkan juga bahawa pemimpin Barisan tidak akan masuk-campur dalam pentadbiran dan pembangunan kawasan-kawasan dan negeri-negeri yang dikuasai oleh parti pembangkan dan biarkan mereka laksanakan segala janji-janji dalam manifesto yang mereka telah beri kepada pengundi berkenaan.

 

Sebab tidak ada guna untuk Barisan masuk-campur dalam pentadbiran dan pembangunan dalam kawasan dan negeri-negeri yang dikuasai oleh parti pembangkan seperti Kelantan, Selangor dan Pulau Pinang, sebab pengundi di negeri-negeri ini telah buat keputusan untuk bergantung dari parti dan pemimpin mereka.

 

Adalah diharapkan Barisan juga tidak akan pedulikan Pulau Pinang dan biarkan negeri ini maju ikut sesuka hati penduduk dan pemimpinnya tanpa memohon sebarang dana dari mana-mana pihak, sebab kerajaan pusat harus tumpukan perhatian kepada negeri-negeri yang dikuasainya sahaja.

 

Kalau tidak, tidak guna diadakan pilihanraya umum untuk melantik pemimpin diperingkat kebangsaan dan negeri, kalau pihak yang menang itu khususnya di peringkat negeri tidak berbuat apa-apa dan mengharapkan dana dari kerajaan pusat yang mempunyai beban untuk mentadbir negeri-negeri yang mahu kepimpinan mereka.

 

Ramai orang percaya Kit Siang baik untuk Gelang Patah seperti yang dimahukan oleh pengundi di sana, dan rasa yakin beliau boleh memajukan kawasan ini ikut perancangan yang telah beliau susun, yang mana boleh memberi banyak faedah kepada penduduknya supaya Gelang Patah boleh jadi contoh yang baik untuk seluruh Negeri Johor dan juga Negara.

 

Yang benar,

Mansor bin Puteh




01 di tampoi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tampoi - Google Blog Search


Penduduk Kampung Bergaduh Dengan Kontraktor <b>Di Tampoi</b>

Posted: 21 Nov 2012 05:19 AM PST


TAMPOI: Para penduduk Kampung Semangat dekat sini bergaduh dengan kontraktor yang mewakili pemaju Danga Bay Sdn Bhg hari ini.

Ia berlaku kira-kira jam 11.15 pagi tadi antara pekerja kontraktor dan penduduk Kampung Semangat, Tampoi.

Menurut Ketua Pemuda PAS Johor, Suhaizan kaiyat, kontraktor mendakwa mereka diberi upah untuk membersihkan kawasan Kampung Semangat oleh pihak tertentu.

Pembersihan ini telah menyebabkan tanaman penduduk dan sistem paip penduduk terjejas.

Penduduk kampung mendakwa, kontraktor yang hadir dalam kumpulan yang besar lebih daripada 25 orang adalah untuk mengusir mereka daripada kampung tersebut.

Sebelum ini, penduduk melahirkan rasa tidak puashati mereka kerana kontraktor sering membuat provokasi terhadap penduduk.

Pergaduhan mula berlaku apabila kontraktor meneruskan kerja-kerja pembersihan dan penduduk tidak berpuas hati.

Mereka telah dibaling dengan batu dan kayu oleh petugas kontraktor berkenaan.

Penduduk Kampung Semangat yang tercedera adalah Goh Wee Chooi, Ang Bee Wah, Ang Ah Chai, Cheng Chong, Goh Wai Kong dan Chee Tet Onn.

Polis telah datang di kawasan terbabit dan telah menangkap sembilan orang kontraktor dan enam orang penduduk.

Mereka telah direman di Balai Polis Kempas.

Penduduk adalah terdiri daripada pemilik rumah, penyewa rumah, pemilik bengkel dan pekebun. Kampung Semangat, Tampoi terletak di Batu 7.5 Jalan Skudai, Simpang Kempas Lama, Tampoi, Johor.

Menurut sejarahnya, tanah berkeluasan 63.2573 hektar ini telah dianugerahkan kepada Dato' Toh Ah Boon pada tahun 1930 oleh Sultan Ibrahim.

Dato' Toh Ah Boon telah meninggal dunia pada 1 April 1932 dan tanah tersebut telah diserahkan kepada pewarisnya Toh Gim Cheng.

Pada tahun 1975 Toh Gim Cheng telah melantik Low Sue Heng sebagai wakil.

Pada 14 Februari 2011 tanah tersebut(Lot 153, Mukim Tebrau) telah dijual oleh Low Sue Heng @ Low Sui Heng kepada Danga Bay Sdn. Bhd.

Pada awalnya terdapat 400 keluarga tinggal di kampung ini. Pelbagai kemudahan terdapat dikampung ini termasuk surau, kuil, dewan orang ramai, gelangang bola keranjang dan lain-lain. Terdapat juga penempatan orang tua dan orang cacat di sini.

Pada 8 September 2011 penduduk menerima satu notis guaman dari Tea, Kelvin Kang & Company yang meminta penduduk mengosongkan tanah tersebut sebelum 31 Oktober 2011.

Notis ini tidak menyatakan dengan jelas nama pelanggan (tuan tanah).

Pada 9 Oktober 2011 suatu pertemuan penduduk kampung dengan Adun Datuk Haji Osman Sapian telah diadakan.

Ketua Masyarakat Kampung Semangat yang juga Ketua MIC Cawangan Kg Semangat, En. K.K.Krisnan telah menyerahkan suatu tuntutan kepada Datuk Abdul Ghani Othman, Menteri Besar Johor melalui Datuk Haji Osman Sapian.

Sehingga kini tiada sebarang jawapan diterima daripada pihak kerajaan.

Jawatankuasa Bertindak yang telah ditubuhkan telah menghantar satu permohonan tuntutan Ikhsan dan Saguhati kepada Danga Bay Sdn Bhd pada 8hb Oktober 2012.

Wakil Danga Bay Sdn Bhd adalah En. Chai Yee Man. Setakat ini tiada sebarang jawapan daripada Danga Bay Sdn. Bhd.

Pada 18 Oktober 2012, para penduduk menerima Notis Kedua dari Tetuan Tea, Kelvin Kang & Company yang menyatakan site clearing akan bermula mulai 19 Oktober 2012 , dan meminta penduduk-penduduk mengosongkan rumah mereka sebelum tarikh tersebut.

Penduduk-penduduk di sini diugut oleh kontraktor yang datang dari luar. Beberapa keluarga yang takut, telah berpindah dari tempat ini.

Sebahagiannya menerima wang pampasan berpindah sementara sebahagian lagi tidak menerima sebarang pampasan. Keluarga yang masih tinggal di kampung ini hanyalah 180 keluarga sahaja.

Pada 1 November 2012, lebih kurang 30 orang yang berlagak gangster dibawa masuk untuk merobohkan rumah-rumah kosong.

Kumpulan itu membawa masuk 1 bulldozer dan 2 JCB dengan tujuan membersihkan kawasan itu.

"Pihak Dewan Pemuda PAS Negeri Johor mendesak pihak polis membuat kawalan keselamatan yang lebih ketat bagi mengelakkan pergaduhan berlaku semula.

"Ini kerana, tempat kejadian hanyalah 1 KM daripada Balai Polis Kempas," kata Suhaizan (gambar atas) dalam kenyataannya.

Bagi beliau, Menteri Besar Johor Datuk Abdul Ghani Othman sudah sewajarnya menjadi orang tengah menyelesaikan masalah antara penduduk Kampung Semangat dan Syarikat Danga Bay Sdn. Bhd.

**KLIK SINI untuk Iklan Teks produk anda dengan hanya RM5 sebulan!!**

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Apr 2013 07:50 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2013 07:09 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jan 2013 07:50 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 07:33 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 07:33 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Nov 2012 07:25 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Aug 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Suara Simpang Kiri: PANAS SUNGGUH HARI NI...KUGAGAHI JUA

Posted: 25 Jul 2012 04:17 AM PDT

Pagi ni kerja seperti biasa. Tamat jam 1.30 petang. Sampai simpang tiga Seri Medan tu confius, sama ada nak belok ke kanan iaitu balik rumah untuk tidur, atau belok kiri menuju ke Parit Yani....
Akhirnya gerak hati belok ke kiri...
Destinasi rumah customer. Dua kotak Kopi Kelapa Dara dibelinya. Kemudian aku call abang aku Ustaz Baharuddin. Malam ni jam 1.00 pagi dia nak berangkat ke Tanah Suci untuk menunaikan umrah. Aku buka booth kereta, alamak jek kereta aku tertinggal kat kereta Kancil. Nak jalan terus ke Rengit? Kalau bocor tayar tengah jalan macamana? Ah...tawakkallah.....
Baru berapa minggu tak jalan kat Pt Yani ke Seri Bengkal ni, jambatan tu dah berpindah, jalan dah baru, ni 2 km dari Parit Yani menuju ke Pt Yob - Seri Bengkal.
Dua selekoh maut di Jalan Seri Bengkal dekat Seri Gading tu pun dah jadi jalan yang lebar....wau...bestnya...tak payah pulas stering lagi.....laju....laju....!

Persimpangan jalan Seri Bengkal...ke kanan ke Batu Pahat, ke kiri ke Parit Raja...depan tu dulu semak aje, sekarang dah jadi kota besar!
Ah....belok ke Pt Karjo ......dah ada pusingan U di situ, lebih selamat daripada jalan yang lama....
Dari Pt Karjo aku tembus ke Pt Kemang.....
Singgah di Salleh Food....taukeynya jutawan ni....income 6 angka sebulan...lagi-lagi raya ni
Nak beli apa ya....nak bawak buah tangan ni...
Beli ni ok lah...RM 13.00...Nama kuih ni apa, aku lupa, emak aku kata Kuih Pulau Pinang, kalau aku yang buat aku bubuh nama Kuih Sarang Lebah?
Pt Rejosari pulak aku redah, rajinnya orang kampung ni, tepi jalan pun mereka tanam pisang
Persimpangan Kg Seri Bahrom, sampailah aku rumah abang aku....dia tak nak diambil gambarnya kerana dia tu handsome sangat macam Yusuf Haslam masa muda-muda! Semoga kakandaku selamat pergi dan selamat kembali ke tanah air ya...
Balik .....lalu rumah bekas makwe lama aku ....entah berapa anak dia sekarang.....hahahahahaha! Agaknya 12?
Pukul 5.00 petang sampailah sudah di Batu diPahat...Panasnya, seronoknya kalau masa panas macam ni berendam di dalam air terjun.....
Beli kat sini Pn Pida...garenti lauk berbuka tak basi dan menyakitkan usus-usus di dalam perut kita. Lokasi ni ikut dari Hotel Pelikan belok Klinik Nur jalan terus jangan belok-belok, ada selekoh belok kanan sikit. Carilah di barisan kedai-kedai tu. Ada dua restoran asam pedas di situ. Harga pun ok...mesra pelanggan sangatlah.

Dua potong ikan pari, dan dua ekor ikan kembung besar RM 15.00...Oklah tu, petang tadi cuma ada 3 jenis ikan yang ada. Kepala ikan merah tu aku tak minat, nanti otak tak cerdas....?
Kesian kan isteri aku nak tolong suami dia tambah pendapatan, sebab tu aku beli asam pedas di Batu Pahat tadi, jadi taklah penat sangat.....tapi dia kena masak nasilah jugak....huhuhu

Alat Berat "Bego" Terpelosok <b>di Parit</b> | Portal Berita Wonogiri

Posted: 04 Aug 2012 09:10 AM PDT

Alat Berat " Bego " Terpelosok | Foto Sugiyarno

INFOWONOGIRI.COM – SIDOHARJO – Bego  sebuah kendaraan alat berat yang digunakan untuk meratakan tanah, mengalami kecelakaan terperosok ke parit di tepi Jl Sidokriyo Sidoharjo, Sabtu (4/8) dekat penggilingan batu di wilayah desa setempat.

Menurut informasi warga desa setempat, bego itu terperosok karena jalanya menepi, sementara jalan yang dilalui tidak mampu menahan beban kendaraan tersebut. Akibatnya alat berat tersebut terguling ke parit. Tidak ada korban jiwa, operator bego berhasil menyelamatkan diri.[nono@infowonogiri.com]

Incoming search terms:

  • video kecelakaan alat berat bego

PETANI KELUHKAN ZAT ASAM PADA LAHAN

Posted: 01 Aug 2012 05:22 AM PDT

Sejumlah petani di jalan ahmad yani dua, desa parit baru, kabupaten kubu raya mengeluhkan tingginya zat asam pada lahan pertanian mereka.

Akibatnya, tanaman padi banyak yang berwarna merah.

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2013 07:52 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jan 2013 07:49 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jan 2013 07:23 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2012 07:48 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Oct 2012 07:54 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Sep 2012 08:22 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Sep 2012 07:35 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Sampah Membludak <b>Di</b> Kota Tanjungbalai | Harian Berita Sore

Posted: 04 Jul 2012 01:25 AM PDT

TG. Balai-(Berita) : Tukang sapu sampah Dinas Pasar dan Kebersihan jalan Raya Inti Kota dan sekitar kota Tanjungbalai diketahui cukup banyak, bahkan membludak, namun sampah dijalan Inti Kota dan sekitar masih bertumpuk serta berserakan,  di jalan Vetran, jalan Suprapto, jalan SM. Raja, jalan besar Teluk Nibung, jalan Asahan, jalan Sei Dua, jalan Jamin Ginting, jalan Jendral Sudirman kota Tanjungbalai. Pengamatan wartawan dilapangan, Selasa (03/7) sekitar pukul 18. 00 s/d pukul 20. 30 Wib. Namun sampah di tempat pembuangan sampah tidak diangkut, sehingga sampah tersebut berserakan dijalan.

Padahal tukang sapu sampah Dinas Pasar dan Kebersihan jalan Inti Kota dan sekitarnya mencapai ratusan orang, lain pengkoret parit dan tukang babat rumput, namun parit/riol banyak tumpat, saat hujan turun air di jalan Inti Kota dan sekitarnya tidak jalan sehingga air hujan tersebut merendam badan jalan, seperti jalan Gereja, jalan A. Yani, jalan Jalius, jalan Pahlawan dari depan kantor PN sampai Kuda Putih, jalan Suprapto dekat TPO sampai kejalan besar Teluk Nibung percis depan Mesjid Menara Lima.

Hujan, Senin (02/7) sekitar satu jam, karena parit/riol tumpat air hujan tenggelamkan badan jalan, genangan air di badan jalan itu masuk kerumah warga penduduk, warga dan pedagang disekitar parit/riol tumpat itu mengaku mengeluh pada wartawan, setiap hujan turun air hujan masuk kerumah mereka, hal ini sudah lama terjadi, namun Walikota C/q Dinas terkait belum berupaya untuk mengatasinya, terkesan Walikota tutup mata, untuk masyarakat maupun pedagang meminta Walikota segera mengatasinya agar mereka warga maupun pedagang tidak terganggu.

Kadis Pasar dan Kebersihan kota Drs. Syarifuddin yang di konfirmasi wartawan di kantornya baru-baru ini, terkait tukang sapu dan pengkorek parit/riol Dinas Kebersihan mengatakan, tukang sapu jalan 230 orang dan korek parit/riol 50 orang lebi dan tukang babat rumput 25 orang, tugas mereka dibagi tiga seep, pagi, siang dan malam hari. Dam Truk 16 dan Engkel dilengkapi supir dan kernetnya sama tugasnya, tetapi kalau sampah/parit masih belum bersih, itu tentu terkait kondisi, atau masyarakat tidak membuang sampah pada tempatnya, sehingga sampah berserakan kejalan, dihimbaulah masyarakat membuang sampahnya pada tempatnya agar sampah tidak berserakan.-(SYN).

JPNN.COM : Gelapkan 7 Motor untuk Bayar Judi Bola

Posted: 07 Jul 2012 01:05 AM PDT

PONTIANAK – Tujuh sepeda motor digelapkan spesialis tindak pidana pencurian di wilayah hukum Sektor Pontianak Selatan. Setelah melakukan aksi tersebut, pelaku dengan sigap melarikan diri ke luar kota. Kendati demikian, langkahnya tidak berjalan lama. Berkat informasi masyarakat dan penyidikan tim aparat kepolisian, dia dibekuk di Jalan Parit Tengkorak, Kubu Raya, Jumat (6/7).

Jun (28), terus berkilah saat diinterogasi polisi. Dia mengaku melakukan tindak pidana penggelapan, karena untuk membayar uang perjudian sepak bola. Modus operandi yang dilakukan tersangka, dengan cara meminjam barang bukti ke teman terdekatnya. Setelah kendaraan tersebut sampai ke tangannya, Jun langsung menggadai sepeda motor itu ke orang lain.  "Saya gadai tujuh kendaraan milik teman-teman saya itu ke orang tak dikenal senilai Rp2 juta," kilah tersangka.

Dia mengatakan, baru pertama kali melakukan aksi tindak kriminal itu. Setelah beraksi, langsung melarikan diri ke luar kota. Saat merasa aman, tersangka mengaku pulang ke Kubu Raya tempat sanak keluarganya. Namun nahas, kedatangannya telah diendus aparat penegak hukum. Tanpa melakukan perlawanan, dia digiring ke kantor polisi untuk diproses lebih lanjut.

Kapolsek Pontianak Selatan, Kompol I Gede S Wahyudi menuturkan, tersangka telah lama buron. Laporan masyarakat telah banyak yang masuk. Bukan hanya tindak pidana penggelapan, tersangka juga melakukan aksi kriminalitas lain. Itu dilakukannya telah bertahun-tahun. Bahkan, tersangka juga telah masuk ke penjara sebanyak tiga kali.
"Dia melakukan tindak pidana tersebut di wilayah hukum Pontianak Barat, Polresta, Sungai Raya, Pontianak Kota dan Pontianak Selatan. Tersangka ini, berhasil ditangkap karena nama dan wajahnnya sudah terdaftar," ungkapnya.

Atas perbuatan tersebut, tersangka dijerat dengan pasal 372 dan 378 KUHP tentang tindak pidana penggelapan dan penipuan. Dengan ancaman hukuman minimal empat tahun hukuman penjara.

"Kepada seluruh lapisan masyarakat, jangan mudah percaya dengan aksi serupa di kehidupan sehari-hari. Jika trejadi hal tersebut, segera laporkan ke pihak berwajib terdekat, agar kasus tersebut segera ditindaklanjuti," imbaunya.
 
Sementara itu, jajaran Polda Kalbar melakukan razia penyakit masyarakat. Dari razia itu, aparat kepolisian berhasil menjaring 50 pasangan tanpa ikatan resmi, Kamis(5/7) malam di hotel, cottage, dan villa di Pontaianak.
 
Petugas mendatangi salah satu hotel dan langsung mengecek satu per satu kamar dan ditemukan beberapa pasangan yang bukan suami istri usai melakukan hubungan intim. Melihat kedatangan petugas, beberapa pasangan mesum tersebut terburu-buru mencuci tubuhnya ke kamar kecil.

Petugas langsung melanjutkan ke salah satu villa dan juga menjaring beberapa pasangan bukan suami istri. Bahkan ada juga pasangan yang berlari untuk menghindari petugas kepolisian. Namun petugas kepolisian melakukan penyergapan menggiringnya ke mobil Dalmas.

Salah seorang yang terjaring mengaku, sewaktu dirazia, ia dan pacarnya yang sedang berada di dalam kamar hotel. Ia mengaku tidak melakukan apa-apa saat berduaan di dalam kamar. "Awalnya saya jemput dia. Dia minta carikan penginapan. Tiba-tiba polisi datang. Saya tidak ada buat apa-apa di kamar," katanya.

Polisi mengamankan pasangan tanpa ikatan resmi ke Direktorat Polda Kalbar untuk dilakukan pendataan dan diberikan peringatan, agar tidak melakukannya kembali. Sebelum petugas membawa pasangan yang terjaring, mereka melanjutkan kembali ke hotel di Jalan Ahmad Yani. Di hotel itu, petugas menjaring puluhan pasangan tanpa ikatan resmi.

"Mereka yang terjaring dilakukan pendataan dan diberikan peringatan serta dilakukan proses hukum, tentang tindak pidana ringan,"Kata Kabid Humas Polda Kalbar AKBP Mukson Munandar, Jumat (6/7).

Menurut Mukson, razia yang dilaksanakan jajaran Polda Kalbar itu merupakan kegiatan rutin. Dengan tujuannya, mengantisipasi penyakit masyarakat yang meresahkan.
 
"Kita menertibkan penyakit masyarakat, agar mereka mengetahui dan menaati peraturan, seperti memiliki KTP. Masyarakat harus mengetahui bahwa KTP merupakan suatu kewajiban bagi setiap warga negara, supaya di suatu hari ada hal-hal yang tidak diinginkan mudah diketahui," ungkapnya.

Apabila ditemukan barang-barang yang mencurigakan, lanjut Mukhson, seperti narkoba, Sajam dan bom tetap akan ditindak dan diserahkan ke bagian yang menangani kasus tersebut. Terkait antisipasi maraknya isu bom, antisipasi yang dilakukan adalah dengan  razia. "Dari enam orang yang terjaring akan dibawa ke pengadilan. Mereka nantinya akan mengikuti sidang tipiring," tegasnya.

Mukson menambahkan , pihaknya akan melakukan razia rutin. Sasarannya tempat-tempat penginapan serta lokasi yang disinyalir mengarah pada tindakan kriminal. "Bagi warga yang tidak mempunyai KTP, diharapkan mengurus ke kelurahan terdekat, supaya terdata di daerahnya," imbaunya. (rmn/adg)

01 di chaah johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di chaah johor - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Mar 2013 03:55 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Mar 2013 04:12 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Mar 2013 03:42 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Jan 2013 03:34 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Nov 2012 03:30 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Nov 2012 03:33 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Sep 2012 03:37 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Sep 2012 03:26 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Jul 2012 03:19 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

perkhidmatan lori sewa <b>johor</b> bahru 0127518662 | SewaLori.Com

Posted: 31 Jul 2012 07:44 AM PDT

Jenis Lori | Type of Lorry

all lorries

Description

We provide perkhidmatan lori sewa johor bahru keseluruhan Malaysia seperti dibawa:-
Ulu tiram,kota tinggi,mersing,pengerang,desaru,bukit penawar,masai,pasir gudang,
Tebrau,ayer baloi,gelang patah,pontian,kukup,benut,senggarang batu pahat,kluang
Simpang renggam,machap,yong peng,labis,chaah,segamat,tangkak,muar,sedenak,senai,kulai,
Pulai,air hitam,sri gading,pagoh.

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2012 03:24 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Demo sunyi bantah sokongan Anwar terhadap Israel - Mybloghub

Posted: 24 Mar 2012 09:08 PM PDT

THE UNSPINNERS SAYS

Selepas solat jumaat lepas, penduduk setempat di Chaah Johor membuat demo mebantah sokongan Anwar Ibrahim kepada Israel.

Disebuah kawasan lapang di Jalan Nerawan, Kg Jawa, Chaah, seramai 30 orang kelihatan hadhi. Mereka menakkan dia kain rentang dan 12 placard bertulis 'ANWAR SELAMAT DATANG YAHUDI', JAUHKAN DIRI DARI ANWAR, ANWAR LOVE ISRAEL, BARUA LU ANWAR PENGHIANAT,ANWAR SOKONG YAHUDI MUSUH ISLAM,HIDUP PALESTINE,ANWAR PENGHIANAT BANGSA,ANWAR BOLEH BLA,…READ MORE

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Jun 2012 03:23 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

mill-assistant-engineers-job-vacancy-<b>chaah</b>-segamat-<b>johor</b>

Posted: 16 Oct 2011 06:12 AM PDT

}s6癪Ry6N߶4k2~#gKR.$(ò/I6i%՛,Gh4 \I4s/gYh6tϛ͋~ڍ ڑi6/?XmEQ9nш25Vd߽c*0r637ķؾ=7nd.|Qc|"513'Yƿ8pjG~ko4f[~Eu&!k ށ;?#=Eӱ};lތҚ=#oUQoYd޿m|jJ`wKۥeG|Z-ܬp<(/_C킼͝HѪ2ٲ'zLUmYVR�~in*qArV]`~y a6 Fsqbwh C6^.0Gҕ+`B%|b۱pi,"ji?`$f,@LI'sw,\2/nxriA_kw[˓ *jlpyn@EviYXۄn`(y#XMg}CE_;0rQHsz;)pӀ .>lk{p1޾&s< %Q `E捏`6C `ftr`2Clh]i{kȔ{ڹR8eZabIH,iZaFXK$D0Z=7X/R5!chDUoH66ZVw #JhuٿArCqt??1jC-jF�1 Mqu7yQhItM:CH"8j,b?izeRb/WkҶ!ɇdPQ. .nFIlTIf{z>]-όQtg[> , Ҋѥ g+kOqJ[5&Xl!@:f m80 DjܙE jHclLh\ )˿6P +}+i߆W0?i k<`Ỽbi[5uP^ Sҝ[Xht8G2iP!`ng)R-eZfDzĨY 2y2#07`7F@Mҹ|x06M0,tR>D8Cػ& t0MFi{HW6 vXϧ 4:i50S}DVJo=v턧zWGvH] Cj2%gx8#];I큢<8""Ō *$znXhqq!{Rr'*(;x0#w= V]|PH)ɪ9RyZ٠LHpyu2OYx¹g䔘+7:`H$ڠᇨ[$%ILԴS%cɗ&jj(f7b#jadFRXLsõ6FeʎFk%6 hP^0h4Eˬ!voyvqnS(C!q49xU0VPVxͥTx;!Mxys%ցVWmjb6 Z�-Seʸnm[ٖx?_bv^3:&Q"YEm4wCW2ea]FL9$XYXg|jp]e~tyyP}L*[hmPJ7ح ^̸b/@T'pHysmv~s;iVLf6QhHS܁jdEK6mTzlMf^0ҳ=oAh@j`FaSepPaEA7\P a%6R ? NQm):Zlߡ7D db1kx!Vٞٳxi SEƪaZ> nim::6L#Ixo_ AS|$hu^t+`aǦ^q<5r`;F`b;03ኑeB!@,oO"K0à -0\ ERD`,b_x#j*?H㗾>/fZ@JPB:lvz{[JEǠF]LXD4KHѢ#&@ೄRmj+WGcp=ĽU!;JV1Gi/Mϒ4 'vRfc%g280v!&Y.j\2)4)XKδJ1i@@1uVIjX:DpRܑ {:gLA٢t)j$BXIfAJ{+@r-†p(`)i$!Q kZaa⠘ $Fè`g+]2t^a.{q(:̎Vk[M&Cu/x;OgKC+`ftע+S©;_idvr gˋqEG-tdXbH7eE4dd]Y2]m73ۺ1I. \iF^RF"}ڍwp*%TmA HMDo$HϮ<}HV\RzcT̎2RFI9,)5s0ky26ӦTytlJQ|ΪAY,;(χTPC?TAĈܖ25W0PL$ɘ7wtU}Pu=ut>ֿ)NTho4/wSKr]"ֵ/O̾z["\X9Cxҙ9#vbzDj[Eڑ&8d*>|Ћ" Oa`&*w+cNh'/-Ȟ+fɣ<}{1=W #4dt=12 rYNQשĜpF4C.RRcLY벭VWr0Rf[ݨBF䩟tΎybAzЋ&G+($k6ۍV;Aвª96a#ldںjsPR?n`8ݑ Y|e7h"\OCemdNQ[Sζ|{(n|ޡuvE)v-U{eVDڭ"KP%P 4@˒Eb!^;_iDP14%#`8l֟+K"ZDWyu٩4ϛIQ2IGPd+-¥ڶUqWrC[j%2Nkِq|yK Zjs8spd~j3'A.nS[3wAsR۴~Ԗc|QX=^vndZb;`:O4]v{u2ȶgy0tcbM:6v92.nK!==wu|&& V0+ "VJTtT^RR4:F͍,YWFfwxx~{;޸kz`EڵЋN1'M踎UQ$DYFWE ;BN 0z#)'>xܹ| sm#](AQ.0|c_C1j`zжnԷY=Joao!m9任m,! lY,WJ42p; F;<=:GYeKzO2t`%BBqN& <"%D]mi#}#ͨU~ҊRUoU/$x!Gm=|-/ q3K_Qd\31OxK>đhgUMB"rrޣ&k9־xKÚE35"~2 ?|lcDi+NI^HZl~V{^'*x[x|,Y/HU!JT@dfӽ. mFbTcU%uO싊rUW+Tq册k@@b3Xi8RA`B3n6bժrlA LHbi~b}RٵHiTzR ( vU !b?MзQ1\@auM7B/Atdq@G%3ݠ<,Nl߯2.2A T}՗rwijZOƥϿGu2!f*t)od/nx@6^~;,HFH3b4ʊȦ#呔5HVKxS K]C{/Oj!ҸTQOʊ;XVVNy\Ui<@Y9ٷ ~H :(ot M{zu) hm*v#4 RQ+սJ7OB6^W{Q^4bLTnF{ezU*sPS6Q_&n_險3]CjeDUmUQœ .e]Έ{3B ;!M^!,>Y5ܘDt@ ۾ +HL͆+61v'*:BuHٮꏊLVP(JY!|7vJUbLlH4ͦ12y5P����@m p|%޿Ok[K~Jo"oV]+|LnK+%YKU)!*~GM@AЩ@RWK({a37my`dY21Rg?8uHW.Y͵QVDH!`;O<˛\G_Ot[w;)S"}<&ۢ;}D*]ET[wGxN/W9M8EĎ䷡cXz:V,,!n;Inp;akX3kQ 4^{WLu[ǹ//+#}nei$?\"F++c-f1G%~l!h] .?](^xgewc Ɓ~pkVH|Kr~95:3_-tLo` )K|W21/u?ۘ?r?dg!U^жnh7IS^䙞^WSgG}%CwlS+nxs;} nʮH#im_70|*` =kD3Gxp6IoNk⹖jsVpƠO:3:{s| Ǽp|ӓ

}s6癪Ry6N߶4k2~#gKR.$(ò/I6i%՛,Gh4 \I4s/gYh6tϛ͋~ڍ ڑi6/?XmEQ9nш25Vd߽c*0r637ķؾ=7nd.|Qc|"513'Yƿ8pjG~ko4f[~Eu&!k ށ;?#=Eӱ};lތҚ=#oUQoYd޿m|jJ`wKۥeG|Z-ܬp<(/_C킼͝HѪ2ٲ'zLUmYVR�~in*qArV]`~y a6 Fsqbwh C6^.0Gҕ+`B%|b۱pi,"ji?`$f,@LI'sw,\2/nxriA_kw[˓ *jlpyn@EviYXۄn`(y#XMg}CE_;0rQHsz;)pӀ .>lk{p1޾&s< %Q `E捏`6C `ftr`2Clh]i{kȔ{ڹR8eZabIH,iZaFXK$D0Z=7X/R5!chDUoH66ZVw #JhuٿArCqt??1jC-jF�1 Mqu7yQhItM:CH"8j,b?izeRb/WkҶ!ɇdPQ. .nFIlTIf{z>]-όQtg[> , Ҋѥ g+kOqJ[5&Xl!@:f m80 DjܙE jHclLh\ )˿6P +}+i߆W0?i k<`Ỽbi[5uP^ Sҝ[Xht8G2iP!`ng)R-eZfDzĨY 2y2#07`7F@Mҹ|x06M0,tR>D8Cػ& t0MFi{HW6 vXϧ 4:i50S}DVJo=v턧zWGvH] Cj2%gx8#];I큢<8""Ō *$znXhqq!{Rr'*(;x0#w= V]|PH)ɪ9RyZ٠LHpyu2OYx¹g䔘+7:`H$ڠᇨ[$%ILԴS%cɗ&jj(f7b#jadFRXLsõ6FeʎFk%6 hP^0h4Eˬ!voyvqnS(C!q49xU0VPVxͥTx;!Mxys%ցVWmjb6 Z�-Seʸnm[ٖx?_bv^3:&Q"YEm4wCW2ea]FL9$XYXg|jp]e~tyyP}L*[hmPJ7ح ^̸b/@T'pHysmv~s;iVLf6QhHS܁jdEK6mTzlMf^0ҳ=oAh@j`FaSepPaEA7\P a%6R ? NQm):Zlߡ7D db1kx!Vٞٳxi SEƪaZ> nim::6L#Ixo_ AS|$hu^t+`aǦ^q<5r`;F`b;03ኑeB!@,oO"K0à -0\ ERD`,b_x#j*?H㗾>/fZ@JPB:lvz{[JEǠF]LXD4KHѢ#&@ೄRmj+WGcp=ĽU!;JV1Gi/Mϒ4 'vRfc%g280v!&Y.j\2)4)XKδJ1i@@1uVIjX:DpRܑ {:gLA٢t)j$BXIfAJ{+@r-†p(`)i$!Q kZaa⠘ $Fè`g+]2t^a.{q(:̎Vk[M&Cu/x;OgKC+`ftע+S©;_idvr gˋqEG-tdXbH7eE4dd]Y2]m73ۺ1I. \iF^RF"}ڍwp*%TmA HMDo$HϮ<}HV\RzcT̎2RFI9,)5s0ky26ӦTytlJQ|ΪAY,;(χTPC?TAĈܖ25W0PL$ɘ7wtU}Pu=ut>ֿ)NTho4/wSKr]"ֵ/O̾z["\X9Cxҙ9#vbzDj[Eڑ&8d*>|Ћ" Oa`&*w+cNh'/-Ȟ+fɣ<}{1=W #4dt=12 rYNQשĜpF4C.RRcLY벭VWr0Rf[ݨBF䩟tΎybAzЋ&G+($k6ۍV;Aвª96a#ldںjsPR?n`8ݑ Y|e7h"\OCemdNQ[Sζ|{(n|ޡuvE)v-U{eVDڭ"KP%P 4@˒Eb!^;_iDP14%#`8l֟+K"ZDWyu٩4ϛIQ2IGPd+-¥ڶUqWrC[j%2Nkِq|yK Zjs8spd~j3'A.nS[3wAsR۴~Ԗc|QX=^vndZb;`:O4]v{u2ȶgy0tcbM:6v92.nK!==wu|&& V0+ "VJTtT^RR4:F͍,YWFfwxx~{;޸kz`EڵЋN1'M踎UQ$DYFWE ;BN 0z#)'>xܹ| sm#](AQ.0|c_C1j`zжnԷY=Joao!m9任m,! lY,WJ42p; F;<=:GYeKzO2t`%BBqN& <"%D]mi#}#ͨU~ҊRUoU/$x!Gm=|-/ q3K_Qd\31OxK>đhgUMB"rrޣ&k9־xKÚE35"~2 ?|lcDi+NI^HZl~V{^'*x[x|,Y/HU!JT@dfӽ. mFbTcU%uO싊rUW+Tq册k@@b3Xi8RA`B3n6bժrlA LHbi~b}RٵHiTzR ( vU !b?MзQ1\@auM7B/Atdq@G%3ݠ<,Nl߯2.2A T}՗rwijZOƥϿGu2!f*t)od/nx@6^~;,HFH3b4ʊȦ#呔5HVKxS K]C{/Oj!ҸTQOʊ;XVVNy\Ui<@Y9ٷ ~H :(ot M{zu) hm*v#4 RQ+սJ7OB6^W{Q^4bLTnF{ezU*sPS6Q_&n_險3]CjeDUmUQœ .e]Έ{3B ;!M^!,>Y5ܘDt@ ۾ +HL͆+61v'*:BuHٮꏊLVP(JY!|7vJUbLlH4ͦ12y5P����@m p|%޿Ok[K~Jo"oV]+|LnK+%YKU)!*~GM@AЩ@RWK({a37my`dY21Rg?8uHW.Y͵QVDH!`;O<˛\G_Ot[w;)S"}<&ۢ;}D*]ET[wGxN/W9M8EĎ䷡cXz:V,,!n;Inp;akX3kQ 4^{WLu[ǹ//+#}nei$?\"F++c-f1G%~l!h] .?](^xgewc Ɓ~pkVH|Kr~95:3_-tLo` )K|W21/u?ۘ?r?dg!U^жnh7IS^䙞^WSgG}%CwlS+nxs;} nʮH#im_70|*` =kD3Gxp6IoNk⹖jsVpƠO:3:{s| Ǽp|ӓ

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Nov 2012 03:08 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2012 03:16 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Jul 2012 03:19 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

perkhidmatan lori sewa <b>johor</b> bahru 0127518662 | SewaLori.Com

Posted: 31 Jul 2012 07:44 AM PDT

Jenis Lori | Type of Lorry

all lorries

Description

We provide perkhidmatan lori sewa johor bahru keseluruhan Malaysia seperti dibawa:-
Ulu tiram,kota tinggi,mersing,pengerang,desaru,bukit penawar,masai,pasir gudang,
Tebrau,ayer baloi,gelang patah,pontian,kukup,benut,senggarang batu pahat,kluang
Simpang renggam,machap,yong peng,labis,chaah,segamat,tangkak,muar,sedenak,senai,kulai,
Pulai,air hitam,sri gading,pagoh.

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Mar 2013 03:54 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jan 2013 03:14 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jan 2013 03:41 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 03:46 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Nov 2012 03:54 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Nov 2012 03:38 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Nov 2012 03:59 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Aug 2012 03:34 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved