ads

Khamis, 25 Julai 2013

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


Perjalanan RASA: Sepetang <b>di Lok Heng</b>

Posted: 24 Jun 2013 10:14 PM PDT

nei actually sambungan lepas aku pegi alignmnent...
nahh click sini -->>  Blacklist MST ! law nak baca pasal alignment tuu.
menyirap aku !

terus member aku balik semula tempat keje dye..
aku dengan cik N terus menghala ke Kota Tinggi...ade projek sikit kat rumah Fiex.


saje nak up highway E22...jerebu lolx.
jarak pemandangan 500m je aku rasa...mask xde, redah jelah..lgpn aku driving bukan buka tingkap pun.
kan...colourful..pink, black & white..yg white tu viva Fiex, dye maen hitam putih je.
tapi dalam sama ngan aku...grrrr.
bukan nak up laa. tapi xleh blah semua jeles dengan rim Vossen aku..hahaa.
sape kate Vossen rim 4wd..??? ape viva tak bole pakai ker???
aku pakai tak sampai sebulan lagi,, dah 3-4 orang tanye aku nak tolak tak...kalau nak tolak btaw.
huihhh...aku belum nak tukar lagi...
aku law datang, memang port bawah pokok ceri tu je..
redup, rendang..angin sepoi2 bahasa..siap leh bentang tikar picnic..

dekat setengah hari berkampung kat Lok Heng nei...
bergelas2 air aku minum..siap tumpang mandikan nazhif skali, dengan aku2 skali mandi gak...
habis kononnye settle cepat nak mandi laut...harammmm, pukul 5 gak siap..
dah tu gi settle stereng cik N yang longgar tu..aptb.

nei lah hasil kereta member aku, cik N...


cun kan...naek kuningnye...kene ngan stereng & seat...rim pun kuning, body hitam..oke lettew.
Bumble-V nama diberi...
skali post kat page koleksi fb..huihhh, 1++ kot likers...
pape pun..aku tumpang bangga.hehee.

#psst, tunggu aku punya lak...

" this is LJ official blog ♥ "

felda <b>lok heng</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 04 Jul 2013 12:00 AM PDT

Dari kiri: Ketua Peneroka Felda Bukit Waha, Ab Aziz Abu Bakar, Ketua Peneroka Felda Aping Barat, Husin Japar dan Ketua Peneroka Felda Lok Heng Selatan, Mohammad Bakar.

Dari kiri: Ketua Peneroka Felda Bukit Waha, Ab Aziz Abu Bakar, Ketua Peneroka Felda Aping Barat, Husin Japar dan Ketua Peneroka Felda Lok Heng Selatan, Mohammad Bakar.

KOTA TINGGI – Ketua peneroka dari lapan tanah rancangan Felda di kawasan Dewan Undangan Negeri (Dun) Sedili di sini menghantar memorandum untuk menghalang ceramah politik pembangkang diadakan di kawasan mereka.

Lapan kawasan terbabit ialah Felda Lok Heng Selatan, Felda Lok Heng Barat, Felda Lok Heng Timur, Felda Aping Barat, Felda Aping Timur, Felda Simpang Waha, Felda Bukit Waha dan Felda Easter.

Memorandum diserahkan kepada Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Superintendan Che Mahazan Che Aik di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Tinggi pada satu perjumpaan semalam.

Ketua Peneroka Felda Lok Heng Selatan, Mohammad Bakar berkata, memorandum itu mewakili suara semua penduduk termasu persatuan belia, Gerakan Persatuan Wanita (GPW) serta pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang ada dalam kampung berkenaan.

Menurutnya, penduduk kampung berkenaan sudah sebulat suara bersetuju dalam mesyuarat kampung untuk menolak sekerasnya kehadiran pembangkang di kampung mereka.

"Selama ini kita telah memberi peluang kepada mereka mengadakan ceramah dalam kawasan gugusan ini. Kini, tempoh mereka telah tamat, malah kita tidak mahu mereka datang ke kawasan kampung kami lagi.

"Tambahan pula kita takut jika kehadiran mereka nanti akan mencetuskan provokasi dan seterusnya mencetuskan suasana yang tidak aman," katanya kepada Sinar Harian di sini, semalam.

Ketua Peneroka Felda Aping Barat, Husin Japar berkata, kehadiran pembangkang tidak memberikan manfaat kepada penduduk, sebaliknya sekadar menyebar perkara yang tidak benar.

Menurutnya, setiap kali ceramah pembangkang diadakan, hanya beberapa orang penduduk tempatan yang hadir di mana selebihnya adalah orang luar.

"Kita takut berlaku pergaduhan. Tambahan pula, yang hadir ke ceramah mereka adalah penduduk luar. Oleh itu, penduduk kampung di sini telah bersepakat dan bersetuju untuk menyerahkan memorandum ini kepada pihak berkuasa," katanya.

Sementara itu, Ketua Peneroka Felda Bukit Waha, Ab Aziz Abu Bakar berkata, penduduk Felda kini telah menerima pelbagai manfaat dan kesenangan hasil daripada pemerintahan kerajaan sedia ada pada hari ini.

Beliau berkata, peneroka juga sudah tidak perlu berhempas pulas tenaga mencari rezeki, sebaliknya hanya duduk di rumah menikmati hasil yang selama ini diusahakan.

"Penduduk di sini semua bersyukur dengan kemudahan yang mereka peroleh sekarang. Malah jika boleh, kita mahu mencegah anasir luar yang cuba membawa fitnah kepada penduduk.

"Kita tidak mahu kehadiran mereka dalam kawasan kampung kami akan meninggalkan pengaruh negatif kepada penduduk," katanya.- Sinar Harian

BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jun 2013 07:20 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Jangan biarkan Kit Siang goyang kaki <b>di Gelang Patah</b>

Posted: 31 May 2013 12:05 PM PDT

Tajuddin, Sabariah, Teh Kin Hua

IPOH 31 Mei - Penduduk Parlimen Ipoh Timur mengingatkan penduduk di Parlimen Gelang Patah tidak terus membiarkan Ahli Parlimen baharu kawasan itu, Lim Kit Siang mengekalkan sikap goyang kaki seperti yang diamalkan beliau sebelum ini.

Menurut mereka, penduduk di parlimen itu perlu mengambil iktibar daripada pengalaman mereka selama dua penggal di bawah Penasihat DAP itu yang disifatkan sebagai sia-sia kerana pemimpin berkenaan tidak pernah melakukan sesuatu yang boleh dibanggakan penduduk.

Pesara tentera, Tajuddin Salleh, 61, berkata, penduduk di Gelang Patah mengambil risiko yang cukup tinggi memilih Kit Siang sebagai wakil rakyat walaupun mereka sedia maklum tentang sikap pemalas pemimpin tersebut.

Mereka perlu desak Kit Siang untuk bekerja. Cukuplah dua penggal dia goyang kaki di Ipoh Timur. Jangan biarkan dia terus selesa dan ulangi sikap itu.

Sebagai wakil rakyat, dia perlu berkhidmat, bukannya hanya tunjuk muka sekali-sekala. Jika sebelum ini Barisan Nasional (BN) banyak bantu, kini penduduk Gelang Patah minta pula bantuan daripada dia, kita tengok dia bantu atau tidak," katanya ketika ditemui Utusan Malaysia di sini hari ini.

Sementara itu, suri rumah, Sabariah Sultan, 65, kesal kerana penduduk di Gelang Patah tidak mengambil iktibar atas apa yang terjadi kepada penduduk di Ipoh Timur yang diabaikan Ahli Parlimen sendiri sejak 2004.

Katanya, dia yakin cubaan mengubah pemimpin yang dilakukan penduduk di kawasan Parlimen itu akan memakan diri kerana Kit Siang bukan seorang pemimpin yang mampu menggalas tanggungjawab diberikan.

Selama ini kita semua senang di bawah kerajaan BN tetapi mengapa mahu mengambil risiko memilih wakil rakyat yang langsung tidak tahu membuat kerja?

Mereka perlu bertegas dan kerah Kit Siang untuk laksanakan amanah. Jika tidak, sia-sia sahaja mengundinya," katanya.

Bagi pesara, Teh Kin Hua, 64, pula berkata, jika sebelum ini pengundi di Parlimen Gelang Patah bermati-matian memilih Kit Siang sebagai wakil rakyat, kini mereka juga perlu bersungguh-sungguh memastikan pemimpin itu melaksanakan tanggungjawabnya.

Di Ipoh dia tidak buat kerja, di Gelang Patah apatah lagi. Namun, saya harap mereka tidak terus membiarkan Kit Siang dengan lagaknya. Dia perlu dikerah untuk bekerja," katanya.

Sementara itu, R. Raveedran, 75, berkata, sikap sebenar Kit Siang yang tidak mempedulikan penduduk di Ipoh Timur sebelum ini bakal turut dirasai penduduk di Gelang Patah.

Sudah lama kami diabaikan wakil rakyat sendiri. Penduduk di Gelang Patah jangan berdiam diri, mereka telah undi dia dan ini masanya dia membalas budi," katanya.

01 di kota tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kota tinggi - Google Blog Search


Polis Klasifikasikan Kebakaran <b>Di Kota Tinggi</b> Sebagai Kes <b>...</b> - Tv3

Posted: 25 Jul 2013 05:28 AM PDT

Tajuk Utama < Kembali ke Tajuk Utama

25 Jul 2013, 08:28pm by nur farhanin



Polis mengklasifikasikan kejadian kebakaran yang meragut tiga nyawa di Kota Tinggi, Johor semalam sebagai kes bunuh.

Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Superintendan Mohd Nor Rashid berkata, kes bagaimanapun dianggap selesai kerana suspek turut maut dalam kejadian itu.

Tambah beliau, siasatan mendapati suspek dikatakan datang ke rumah berkenaan untuk mencari bekas isterinya untuk mengambil salah seorang anaknya.

Suspek bagaimanapun berang apabila gagal menemui bekas isterinya lalu bertindak menyimbah minyak di dalam rumah.

Selain suspek turut maut, mangsa yang dikenali sebagai Ezza Nurfarhanie Othman 24 tahun dan anak saudaranya, Maliki Hanie Aziz, tiga tahun.

Kesemua mangsa di bawa ke Hospital Sultan Ismail untuk bedah siasat.

Dua lagi mangsa seorang dilaporkan kritikal manakala keadaan seorang lagi stabil.

Polis mengklasifikasikan kejadian kebakaran yang meragut tiga nyawa di Kota Tinggi, Johor semalam sebagai kes bunuh.

Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Superintendan Mohd Nor Rashid berkata, kes bagaimanapun dianggap selesai kerana suspek turut maut dalam kejadian itu.

Tambah beliau, siasatan mendapati suspek dikatakan datang ke rumah berkenaan untuk mencari bekas isterinya untuk mengambil salah seorang anaknya.

Suspek bagaimanapun berang apabila gagal menemui bekas isterinya lalu bertindak menyimbah minyak di dalam rumah.

Selain suspek turut maut, mangsa yang dikenali sebagai Ezza Nurfarhanie Othman 24 tahun dan anak saudaranya, Maliki Hanie Aziz, tiga tahun.

Kesemua mangsa di bawa ke Hospital Sultan Ismail untuk bedah siasat.

Dua lagi mangsa seorang dilaporkan kritikal manakala keadaan seorang lagi stabil.


01 di bekok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2013 09:30 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2013 09:13 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jun 2013 09:13 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jun 2013 09:08 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Mandi manda <b>di</b> Sg.Bantang, <b>Bekok</b> | Cucu Nelayan

Posted: 02 Feb 2013 05:08 AM PST

Cerita ni dah lama berlaku sebenarnya..tahun lepas kami merancang nak ke air terjun di gunung ledang, tapi disebabkan pada waktu itu, sedang musim hujan dan demi keselamatan, kami pun ubah plan untuk ke Sungai Bekok. Kat mana sg.bekok ni ek? Aku first time dengar walaupun dah lama dok kat johor ni. Ok kalau nak tau, korang google la sendiri ye sebab aku pun tak tau kedudukannya yang sebenar, hehe..Tapi secara kasarnya, sg.bantang ni terletak di antara ayer hitam dan batu pahat. Selepas ni aku akan gunakan nama sg.bekok sebab lebih sedap disebut, hehe..

Aku pergi dengan wife dan ofismate wife aku, semangat betul diorang ni, maklumlah semua bujang-bujang lagi, excited terlebih..hehe, yang dah kawen cuma aku je. Kami pergi dengan tiga kereta, mula-mula tu konvoi, tapi seperti yang aku katekan tadi, yang bujang-bujang ni excited terlebih, so diorang dah dok pecut meninggalkan kami, tapi takpelah, nanti jumpa jugak kan?

Perjalanan dari skudai ke sg.bekok mengambil masa lebih kurang dua jam. Jalan nya ok, tak susah, dari simpang empat ayer hitam tu, ikut jalan biasa menghala ke yong peng, nanti korang akan jumpa signboard ke kanan untuk ke sg.bekok. Pemandangan memang cantik, nyaman je..suasana kampung..

Dipendekkan cerita, kami pun sampailah di sg.bekok. Di hulu sungai memang ramai sangat orang dengan keluarga bawa anak-anak bermandi manda sambil berkelah. Memang best kawasan ni, air sungai yang sejuk, kawasan cetek, memang sesuailah untuk bawa anak-anak. Tapi kami ni yang konon-konon dah dewasa nak cuba panjat tinggi lagi, hajatnya nak mandi kat air terjun, tapi panjat punye panjat, tak sampai-sampai ke puncak, badan dah penat, hati dah tak sabar nak terjun ke dalam sungai yang sejuk tu. Jadi kami pun ambil keputusan untuk berhenti memanjat dan buat semua persiapan untuk mandi. Aku pun dirikan khemah igloo yang baru je beli sempena nak ke sini, manalah tau kot2 ade sape-sape nak tukar baju atau lepak-lepak ke..jadi tanpa membuang masa, jo, tengok gambar-gambar kami di sg.bekok:

Jadi itulah kisah kami di sg.bekok, memang best..tak boleh lupa kesejukan air sungainye..lama jugalah kitorang lepak berendam..dah keluar sungai, masuk balik sungai..macam tulah sampai kecut kulit-kulit ni..kepada anda semua memang tak rugi datang ke sini, bawalah anak-anak, kawan-kawan..memang best!

Pelantar Minyak Petronas Terbakar | Berita Semasa

Posted: 14 Dec 2010 04:00 PM PST

*gambar hiasan

Satu kejadian malang telah menimpa rakan-rakan kita yang bekerja di Pelantar Carigali Petronas Bekok C apabila platform minyak tersebut telah terbakar. Seramai 6 orang cedera dalam kejadian tersebut.

Kebakaran di platform itu yang terletak kira-kira 200 kilometer di luar pesisir pantai Semenanjung dikendalikan oleh Petronas Carigali.
Sejurus selepas kebakaran berlaku selepas tengah malam, api dapat dikawal oleh pasukan kecemasan Emergency Response Team (ERT).120 kakitangan yang berkerja di platform berkenaan telah pun dipindahkan ke platform lain yang berdekatan.

Berikut dibawah adalah nama-nama mangsa yang tercedera:

  1. ALIAS ABDULLAH
  2. HAMZAH ABDULLAH
  3. FAUZI IBRAHIM
  4. RISHAUDIN ISMAIL
  5. ARIFF FARIMI
  6. ZAMRI WAGIMAN

Malang tidak berbau.Apa-apa kerja yang kita buat pun, kalau dah nak jadi kemalangan, jadi juga. Ketepikan rasa marah terhadap isu kenaikan minyak tempohari. Semoga mereka yang telah tercedera akan segera sembuh untuk menyambung tugas masing-masing.


Cinta Itu Misteri: Berkelah <b>di</b> Air Terjun Sungai Bantang, <b>Bekok</b>, Labis

Posted: 29 Dec 2012 12:07 PM PST

Haaa, pasti ramai yang tak tahu di Bekok ni ada air terjun yang sangat cantik, sejuk dan menenangkan. Kenapa??? Masih tak percaya? Yeaaa saya tahu mesti yang ada terlintas di kepala, "ada apa dekat kawasan komunis tue???" Meh lihat ni;
Ini adalah pintu masuk ke Hutan Lipur Sungai Bantang yang di dalamnya terdapat air terjun, kawasan bermandi manda yang indah. Airnya sangat sejuk, kawasannya redup dilitupi pohon-pohon yang sudah berusia beratus tahun.
Saya bersama rombongan rakan sekerja ke Air Terjun Sg. Bantang pada 25 Disember 2012 yang lalu. Percutian dalam negeri sahaja, tetapi diatur dengan sangat rapi agar semuanya lancar, selamat sampai, cukup makan, puas berseronok, dan segalanya baik. Dengan keadaan cuaca yang tidak menentu kebelakangan ini, kami membuat keputusan untuk bergerak seawal 7.00 pagi. Berkonvoi sebanyak 6 buah kereta semuanya dan kami akhirnya sampai ke Sg. Bantang pada jam 10.00 pagi. 
Orang lain sebok duk mandi-manda, kita duk makan kat sinun plak yerrrr ...hehehe....
Lebihkurang pukul 2.00 petang kami dah berangkut pulang. Tapi masing-masing sudah kelaparan kembali. Kami berhenti sembahyang Zohor di surau berdekatan dan kemudian meneruskan perjalanan. hajat di hati hendak berhenti di Hentian Sebelah di Lebuhraya, tapi memandangkan perjalanan ke Lebuhraya Utara-Selatan masih jauh lagi, jadi kami pakat-pakat berhenti di sebuah gerai makan. 
Kena minta izin dulu sebab........... kami nak tumpang duduk dan order air sahaja sebabnya kami nak makan bekalan yang kami bawa. Sayang kalau tak dihabiskan. nasib baik tokey Kedai Makan E-Bu sporting.
p/s: Ada sesuatu yang berlaku sewaktu kami sedang makan tue.... Nantilah saya cerita. Dah pagi ni, nak tido dulu.
||lepas ni kitorang plan nak ke Cameron plak...uhukkkk||

:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

Mandi manda <b>di</b> Sg.Bantang, <b>Bekok</b> | Cucu Nelayan

Posted: 02 Feb 2013 05:08 AM PST

Cerita ni dah lama berlaku sebenarnya..tahun lepas kami merancang nak ke air terjun di gunung ledang, tapi disebabkan pada waktu itu, sedang musim hujan dan demi keselamatan, kami pun ubah plan untuk ke Sungai Bekok. Kat mana sg.bekok ni ek? Aku first time dengar walaupun dah lama dok kat johor ni. Ok kalau nak tau, korang google la sendiri ye sebab aku pun tak tau kedudukannya yang sebenar, hehe..Tapi secara kasarnya, sg.bantang ni terletak di antara ayer hitam dan batu pahat. Selepas ni aku akan gunakan nama sg.bekok sebab lebih sedap disebut, hehe..

Aku pergi dengan wife dan ofismate wife aku, semangat betul diorang ni, maklumlah semua bujang-bujang lagi, excited terlebih..hehe, yang dah kawen cuma aku je. Kami pergi dengan tiga kereta, mula-mula tu konvoi, tapi seperti yang aku katekan tadi, yang bujang-bujang ni excited terlebih, so diorang dah dok pecut meninggalkan kami, tapi takpelah, nanti jumpa jugak kan?

Perjalanan dari skudai ke sg.bekok mengambil masa lebih kurang dua jam. Jalan nya ok, tak susah, dari simpang empat ayer hitam tu, ikut jalan biasa menghala ke yong peng, nanti korang akan jumpa signboard ke kanan untuk ke sg.bekok. Pemandangan memang cantik, nyaman je..suasana kampung..

Dipendekkan cerita, kami pun sampailah di sg.bekok. Di hulu sungai memang ramai sangat orang dengan keluarga bawa anak-anak bermandi manda sambil berkelah. Memang best kawasan ni, air sungai yang sejuk, kawasan cetek, memang sesuailah untuk bawa anak-anak. Tapi kami ni yang konon-konon dah dewasa nak cuba panjat tinggi lagi, hajatnya nak mandi kat air terjun, tapi panjat punye panjat, tak sampai-sampai ke puncak, badan dah penat, hati dah tak sabar nak terjun ke dalam sungai yang sejuk tu. Jadi kami pun ambil keputusan untuk berhenti memanjat dan buat semua persiapan untuk mandi. Aku pun dirikan khemah igloo yang baru je beli sempena nak ke sini, manalah tau kot2 ade sape-sape nak tukar baju atau lepak-lepak ke..jadi tanpa membuang masa, jo, tengok gambar-gambar kami di sg.bekok:

Jadi itulah kisah kami di sg.bekok, memang best..tak boleh lupa kesejukan air sungainye..lama jugalah kitorang lepak berendam..dah keluar sungai, masuk balik sungai..macam tulah sampai kecut kulit-kulit ni..kepada anda semua memang tak rugi datang ke sini, bawalah anak-anak, kawan-kawan..memang best!

01 di tebrau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tebrau - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>Di</b> Majlis Daerah <b>Tangkak</b> — Jawatan Kosong <b>...</b>

Posted: 22 Jul 2013 07:42 PM PDT

Jawatan Kosong Di Majlis Daerah Tangkak

Jawatan Kosong Di Majlis Daerah Tangkak

Majlis Daerah Tangkak ditubuhkan pada 1hb Ogos 1976 merupakan gabungan 9 buah Majlis Tempatan iaitu Tangkak, Kebun Baru, Sagil, Bukit Kangkar, Sungai Mati, Serom, Bukit Gambir, Grisek dan Kundang Ulu.Luas kawasan Pentadbiran Majlis Daerah Tangkak ialah 13,566 hektar dengan jumlah penduduknya dianggarkanseramai 70,400 orang dan terdapat 17,600 pegangan hartanah dalam kawasan ini.Pusat Pentadbiran Majlis terletak di Tangkak iaitu 203km dari Barat Laut Johor Bahru dan 26km dari utara Bandar Muar.

Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia, keutamaan Rakyat Negeri Johor Darul Ta'zim yang berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan berikut:-

1) PENOLONG PEGAWAI SENIBINA GRED J 29 ( TETAP )
2) PENOLONG PEGAWAI PENILAIAN GRED W27 ( TETAP )
3) PENOLONG AKAUNTAN GRED W27 ( TETAP )
4) PENOLONG PEGAWAI TADBIR GRED N27 ( TETAP )
5) PEMBANTU JURUAUDIT GRED W17 ( TETAP )
6) PELUKIS PELAN GRED J17 ( TETAP )
7) PENGHANTAR NOTIS GRED N3 ( TETAP )

Cara Memohon dan Tarikh Tutup Permohonan
[LOCK THE FOLLOWING PART]

Sila klik pada lampiran dibawah untuk maklumat lanjut berkenaan jawatan yang ingin dipohon.

Tarikh Tutup Permohonan : 30 Julai 2013
Maklumat Lanjut dan Cara Permohonan Disini
Download Borang Permohonan Disini
[/LOCK THE FOLLOWING PART]

Jawatan Kosong Terkini Johor, Kerajaan, Majlis Daerah, Malaysia

Jawatan Kosong Majlis Daerah <b>Tangkak</b> Julai 2013 Terkini 2013

Posted: 21 Jul 2013 09:00 PM PDT

July 22, 2013 by jawatankosong2013 | Filed under 1Malaysia, Johor.
Jawatan Kosong Majlis Daerah Tangkak Julai 2013

81 votes, 4.99 avg. rating (99% score)

Closing Date : 30 Julai 2013 - Jawatan Kosong Majlis Daerah Tangkak Julai 2013 Terkini

logo-Majlis-Daerah-Tangkak

Tangkak is a district capital of Ledang, in the state of Johor, Malaysia. It lies close to the neighbouring state of Melaka, especially to Jasin town and district of the state and about half an hour drive from Melaka city centre. The town is nicknamed "Fabric Town" or "Syurga Kain" in honor of its many cloth shops. It is also well known as Gunung Ledang (Mount Ophir), which is the highest mountain in Johor, just 17 km away from the town centre of Tangkak. The mountain is clearly visible from any part of Tangkak.

Jawatan Kosong di Majlis Daerah Tangkak Julai 2013 :

  • Penolong Pegawai Senibina J29
  • Penolong Pegawai Penilaian W27
  • Penolong Akauntan W27
  • Penolong Pegawai Tadbir N27
  • Pembantu Juruaudit W17
  • Pelukis Pelan J17
  • Penghantar Notis N3

CLICK HERE FOR JOB APPLICATION AND HOW TO APPLY

http://jawatankosong2013.com/wp-content/uploads/2013/05/tag.png Tags : jawatan kosong terkini melaka julai 2013jawatan kosong pelukis pelan di johorkerja kosong w27jawatan kosong akauntan july 2013penghantar notis kerajaan terkinipenghantar notis jawatan kosong terkinipenghantar notis kerajaanpeluang pekerjaan di usim 30julai 2013jawatan pembantu tadbir umpjawatan penolong pegawai penilaiankekosongan jawatan pegawai penilaiankerja kosong kerani di nilai july 2013majlis daerah ayer kerohakauntan di kelantan 2013jawatan kosong pegawai penilaiangred n3 bsnjawatan guru kemas di kampar perakJAWATAN KERJA KOSONG 2013 DI NEGERI PERAKjawatan kosong 2013 julai melakajawatan kosong 2013 kerajaan johorjawatan kosong cikgu senibina 2013jawatan kosong di nilai julai2013 di nilaijawatan kosong julai 2013 di tangkakjawatan kosong kolej senibina 2013jawatan kosong majlis daerah tangkak 2013

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jul 2013 07:04 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jun 2013 07:15 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Petisyen PRU13: Pakatan Rakyat 39, BN 21 | Badan Perhubungan <b>...</b>

Posted: 12 Jun 2013 09:03 PM PDT

KUALA LUMPUR: Petisyen Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang tempohnya berakhir semalam, menyaksikan sejumlah 60 petisyen difailkan sekaligus menjadi jumlah paling banyak dalam sejarah petisyen pilihan raya di negara ini.

Apa yang menarik, tindakan memfaikan petisyen yang biasanya hanya sinonim dengan pihak pembangkang, kali ini juga turut dikemukakan oleh BN.

Daripada jumlah keseluruhan 60 petisyen itu, 39 dikemukakan oleh Pakatan Rakyat manakala 21 lagi oleh BN.

Bagi Pakatan Rakyat, 39 petisyen tersebut adalah membabitkan 25 kerusi parlimen manakala 14 kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun).

Bagi BN pula, 21 kawasan yang terlibat adalah masing-masing enam parlimen dan 15 Dun.

Di Kedah, kawasan parlimen yang terbabit dengan petisyen adalah Merbok dan Kulim Bandar Baru yang dikemukakan oleh PKR, manakala tiada bagi kerusi Dun.

Di Kelantan perlimen terlibat adalah Ketereh yang dikemukakan oleh PAS, Machang (PKR), Bachok (BN), manakala bagi Dun pula, Kok Lanas (PAS), Selinsing (PAS), Ayer Lanas (PAS), Jelawat (BN), Mengkebang (BN), Gaal (BN) dan Manek Urai (BN).

Di Terengganu, tiada kerusi parlimen terlibat petisyen, tetapi kerusi Dun adalah Hulu Besut (PAS), Kuala Berang (PAS), Rantau Abang (BN) dan Teluk Pasu (BN).

Di Pahang juga tiada petisyen terlibat bagi kerusi parlimen, namun hanya satu bagi kerusi Dun iaitu Dun Cameron Highlands (DAP).

Bagi Pulau Pinang pula, parlimen terlibat adalah Balik Pulau (PKR) dan tiada petisyen bagi kerusi Dun.

Di Perak, parlimen terlibat adalah Tapah dan dua petisyen bagi Bagan Datok yang dikemukakan PKR, manakala bagi kerusi Dun adalah Selama, Rungkup, Manong, Pasir Panjang, Manjoi dan Lubok Merbau yang kesemuanya dikemukakan oleh PAS.

Bagi negeri Selangor, tiga kawasan parlimen terlibat iaitu Sabak Bernam (PKR), Sungai Besar (PAS), Kuala Selangor (PAS) manakala tiada petisyen bagi kawasan Dun.

Bagi Kuala Lumpur, parlimen terlibat adalah Setiawangsa (PKR), Titiwangsa (PAS), Lembah Pantai (BN) dan Parlimen Batu (BN).

Di Melaka, tiada petisyen yang dikemukakan oleh Pakatan Rakyat, manakala BN memfailkan dua petisyen iaitu bagi kerusi Parlimen Bukit Katil dan Dun Bukit Baru.

Bagi negeri Johor, parlimen terlibat adalah Pulai (PAS), Segamat (PKR), Ledang (PKR), Muar (PKR), Tebrau (PKR), Pasir Gudang (PKR), Labis (DAP), Batu Pahat (BN) manakala bagi Dun adalah Gambir (PAS), Mahkota (PAS), Nusajaya (PAS), Penggaram (BN), Parit Yani (BN), Stulang (BN) dan Puteri Wangsa (BN).

Di Sabah, parlimen terlibat adalah Kota Marudu (PKR), Beaufort (PKR) dan Pensiangan (PKR), manakala bagi Sarawak adalah parlimen Baram (PKR) dan Sarikei (BN).

Menurut Perkara 118 Perlembagaan Persekutuan, jika terdapat mana-mana pihak tidak berpuas hati dengan keputusan pemilihan pilihan raya umum lalu, mereka boleh mengemukakan petisyen pilihan raya kepada Mahkamah Tinggi yang mempunyai bidang kuasa di tempat pilihan raya itu diadakan.

Seksyen 38 Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954 (Akta 5) pula memperuntuk tiap-tiap petisyen pilihan raya hendaklah dikemukakan dalam tempoh 21 hari dari tarikh keputusan dan penyata pengundian disiarkan dalam warta.

Tempoh 21 hari itu dianggap bermula pada 23 Mei lalu dan berakhir semalam.

01 di senai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di senai - Google Blog Search


Kemalangan Maut Membabitkan Land Rover Polis <b>di Senai</b> - KeZooM

Posted: 03 Jun 2013 01:16 AM PDT

Kemalangan Maut Membabitkan Land Rover Polis di Senai | Satu kemalangan maut yang membabitkan sebuah Land Rover polis telah berlaku malam semalam di Senai Johor.
Menurut sebuah portal, Oh Tidak, kemalangan maut ini dikatakan berlaku di Senai semalam sekitar jam 8 malam ketika salah seorang pembaca portal tersebut dalam perjalanan untuk menonton perlawanan bola antara Johor dan Pahang direstoran mamak berhampiran.
Kejadian brlaku skitar 8.00 mlm. Sy trserempak ketika otw ke kdai mamak melihat bola JDT vs PHG. Kemalangan berlaku di Senai, Johor. Seorang anggota dilihat meninggal dtmpt kejadian. 2 lg cedera parah. Kemalangan membabitkan land rover polis (ketiga-tiga anggota duduk dbhgn blkg) dgn sbuah bas, sebuah kereta, dan sebuah motosikal. Pemandu kereta dan penunggang motosikal maut dtmpt kejadian. Sedih...
Kemalangan ngeri ini telah membabitkan sebuah Land Rover Polis (tiga anggota duduk di belakang), sebuah bas, sebuah kereta dan sebuah motosikal.

Menurut info, salah seorang anggota polis meninggal dunia manakala dua orang lagi cedera parah. Kemalangan ini turut meragut nyawa pemandu kereta dan penunggang motosikal.

Update dari myMetro, kejadian dipercayai berlaku apabila pacuan empat roda yang membawa empat anggota polis dan empat suspek hilang kawalan sebelum memasuki laluan bertentangan dan bertembung sebuah bas serta kereta Proton Iswara.


Al Fatihah....buat anggota polis sukarelawan Mohd Amir Fairuz Mohd Sobri, 21, seorang suspek berusia 38 tahun dan warga Indonesia bertaraf penduduk tetap, Rosdi Tukio, 48, manakala lapan individu lain hanya cedera ringan.
http://azizulhakim91.blogspot.com/2013/06/kemalangan-land-rover-polis-di-senai.html
http://www.hmetro.com.my/articles/Nahasbawa4suspek//Article

di negeri johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri johor - Google Blog Search


Isamuddin Isa: Muar <b>Johor di</b> istihar darurat, 3 <b>negeri</b> tutup sekolah

Posted: 23 Jun 2013 03:35 AM PDT

Perdana Menteri mengistiharkan darurat di daerah Muar dan Ledang Johor kerana Indeks Pencemaran Udara (IPU) di situ kembali meningkat kepada tahap bahaya dengan bacaan IPU 746 pada waktu pagi. 
Orang ramai di kawasan Muar dinasihatkan mengambil langkah-langkah sepatutnya kerana difahamkan situ  ini boleh menyebabkan masalah pernafasan, selain boleh mendatangkan pelbagai penyakit dengan tanda awal antaranya batuk, sakit mata atau kerongkong dan demam.
Dalam pada itu, 3 negeri telah mengarahkan penutupan sekolah kerana IPu yang buruk di negeri masing-masing.
  • Menteri Besar Pahang mengumumkan penutupan semua sekolah di Kuantan esok ekoran IPU mencecah tahap bahaya.
  • Ketua Menteri Melaka umum semua sekolah di negeri itu ditutup esok akibat jerebu.
  • Menteri Kesihatan G.Palanivel mengumumkan Semua sekolah di KL dan Selangor ditutup esok seperti dinasihatkan PM Najib Razak.

Dalam pada itu, Kementerian Kesihatan menasihatkan peniaga topeng penutup mulut dan hidung agar tidak mengambil kesempatan ketika keadaan jerebu semakin meruncing.

01 di chaah johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di chaah johor - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2013 03:32 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2013 03:28 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2013 03:16 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Feb 2013 03:28 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jan 2013 03:25 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jan 2013 03:19 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Dec 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Nov 2012 03:38 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Nov 2012 03:59 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Aug 2012 03:34 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jun 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jun 2012 03:29 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kembara Mahkota <b>Johor</b> 2012 « The "thirteen million plus Ringgit <b>...</b>

Posted: 12 May 2012 08:55 AM PDT

Kembara Mahkota Johor 2012 DYMM Tuanku Sultan Johor Tuanku Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar Al Haj tahun ini akan bermula di Kulaijaya. Ianya akan di 'flag off' oleh Perdana Menteri Dato' Seri Mohd. Najib Tun Razak.

Selepas 'flag off' di Kulaijaya ini, Kembara Mahkota Johor 2012 (KMJ 2012) akan ke Penggerang bagi merasmikan projek RAPID. Kemudian rombongan baginda akan terus ke Felda Bukit Aping Barat dan Felda Residences di Tanjung Leman. Tuanku akan bermalam di Mersing.

Hari kedua, KMJ 2012 akan ke Felda Nitar 2, Kg Parit Hassan, Simpang Renggam, Majlis Ramah Mesra di Yong Peng, Taman Tasek Awam di Chaah sebelum bermalam di Segamat.

Hari ketiga memperlihatkan KMJ 2012 di Dataran Segamat, Kg. Teratai, Ledang, Kg Kesang Tasek, Parit Jawa, Muar, Kg. Parit Lapis Banggas sebelum berakhir di Batu Pahat.

Hari terakhir KMJ 2012 bermula di Dataran Penggaram, Kg Puteri Menangis, Pontian, Kompleks Kommuniti Kempas dan berakhir di Plaza Angsana.

Tahun ini, Kembara Mahkota Johor 2012 akan mengambil masa 4 hari. Ianya akan berakhir di Johor Bahru pada Rabu 16 Mei 2012.

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jan 2013 03:14 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jan 2013 03:41 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 03:46 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Nov 2012 03:54 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Nov 2012 03:38 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Nov 2012 03:59 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Aug 2012 03:34 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Feb 2012 03:23 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

AKU MENULIS UNTUK DIRI SENDIRI: 455 : Catatan Perjalanan <b>...</b>

Posted: 22 Jan 2012 08:17 PM PST

21 Januari 2012
Cuti panjang hujung minggu ni aku berkesempatan untuk ke Johor ke kampung asal seorang kawan di Chaah daerah Segamat, Johor. Kawan tu dah rindu sangat dengan kampung halamannya yang hanya tinggal tanah tak berumah.

Perjalanan pagi sabtu tu sesak dan perlahan sehingga ke kawasan RnR Seremban. Cuaca pula sangat cerah dan terasa bahang tengahari itu. Kami berhenti di RnR Seremban dan RnR Pagoh untuk berehat. Perjalanan hari itu terasa sangat lama, letih jugak dibuatnya.

Kami tibe di Yong Peng dalam pukul 3.30 petang dan terus mencari penginapan untuk malam itu. Tak banyak penginapan di sini, nasib baek kami dapat bilik tanpa perlu mencari di banyak tempat. Berehat sebentar dan kami meneruskan perjalanan kami ke Chaah yang lebih kurang 30 minit dari bandar Yong Peng.

Kami tiba di tempat yang dituju, Kampung Jawa dalam cuaca hujan renyai2. Aku dibawa mengililingi kampung itu dan kawan aku tu menceritakan pelbagai kisah zaman kanak2 nya. Dia juga menunjukkan tempat di mana dia selalu melepak dengan kawan2 nya, tempat dia mencuri rambutan, tempat dia mengganggu orang kampung dan sebagainya. Ternyata, jahat gak budak ni masa kecik2 dulu. Aku juga di bawa berkenalan dengan beberapa orang sahabat dan jiran2 dia.

Kemudian kami kemudian, berjalan2 di kawasan pasar malam kampung itu untuk membeli sedikit makan untuk malam itu. Kami kemudian pergi ke rumah seorang sahabat kawan aku tu. Kami hanya berbual kosong sambil bertanya khabar dan bercerita tentang kisah2 lama. Kami meminta diri sebelum maghrib.

22 Januari 2012

Kerana takde plan utk hari ini, kami bercadang untuk berjalan2 di pekan Ayer Hitam yang terletak lebih kurang 30 minit dari Yong Peng. Pekan Ayer Hitam ini memang sudah terkenal dengan kedai2 yang menjual benda2 yang berkaitan perkahwinan. Macam3 ada dari bunga pahar, bekas2 hantaran, perhiasan rumah, bunga dan sebagainya. Kami hanya jalan2 cuci mata jer. Takde niat untuk membeli ape2 dan akhirnya aku terbeli ..... (hehehe... nanti lah aku cerita pasal ni)

Full content generated by Get Full RSS.

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Oct 2011 03:45 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Remaja Bawah Umur Diupah Ganggu Ceramah Mat Sabu <b>...</b>

Posted: 07 Oct 2011 05:02 PM PDT

 Oleh: MTD PAS Benut

LABIS,8 Oktober 2011: Beberapa siri provokasi pihak tertentu pada ceramah anjuran Pakatan Rakyat sebelum ini telah menerima tempiasnya apabila ia turut berlaku malam tadi sempena kehadiran Haji Mohammed Sabu, Timbalan Presiden PAS ke Johor.

Difahamkan beberapa hari yang lalu kejadian sama turut berlaku di Negeri Sembilan namun seperti yang dijangka, tindakan tidak bertamadun terjadi juga di Pekan Labis.

Tinjauan mendapati kira-kira 50 penunggang motosikal yang terdiri daripada kalangan remaja bawah umur didakwa diupah untuk melakukan provokasi sehingga menimbulkan ketegangan pada tempat ceramah.

Tindakan melampau itu menyebabkan seorang petugas Jabatan Amal Dewan Pemuda PAS Johor cedera di bahagian muka akibat dilontar objek keras di kepala.

Mangsa yang hanya ingin dikenali sebagai Amer, 29, daripada Amal Pagoh berkata kejadian tersebut terlalu pantas berlaku sewaktu beliau bertugas mengawal lalu lintas bersama lebih 50 petugas yang lain.

''Saya seperti biasa bertugas bersama sahabat yang lain. Suasana jadi kelam kabut bila sekumpulan mat rempit menganggu buat kali yang kedua. Tiba-tiba saya dibaling objek keras dikepala'' katanya ketika dihubungi Mtd Pas Benut malam tadi.

Beliau berkata demikian selepas majlis pelancaran Gerakan Kebangkitan Peneroka Kebangsaan (Bangkit) oleh Tuan Haji Mohammed Sabu, Timbalan Presiden PAS Pusat, di Dataran Cikgu Normala, Pekan Labis, dekat sini, semalam.

Katanya lagi beliau terpaksa menerima tujuh jahitan di bahagian muka setelah dikejarkan ke Hospital Segamat walaubagaimanapun hanya dibenarkan keluar beberapa jam kemudian.

Beliau yang ditemani Mohd Zaki Abd. Kader, Pengarah Jabatan Amal Johor dilihat turut berada di Hospital Segamat kesal dengan pihak berkuasa yang dakwanya lambat bertindak.

''Masa mereka lalu, saya dah pesan kepada Polis. Encik tak kan tengok saja. Pergilah buat apa-apa. Polis kata, tak mengapa nanti kita buat'' ujarnya.

Difahamkan kehadiran pihak berkuasa begitu ramai turut berada di lokasi ceramah yang terdiri daripada anggota Polis, satu trak kecil FRU dan beberapa anggota Penguatkuasa Majlis Daerah Labis.

Satu laporan Polis dibuat di Balai Polis Labis oleh mangsa sendiri pada jam 1. 40 pagi diketuai oleh Saudara Mazlan Aliman, ahli jawatankuasa PAS Pusat bersama 20 orang petugas Jabatan Amal yang lain.

Mazlan dilaporkan berkata, beliau kesal dengan tindakan Polis berhubung cara menangani kejadian tersebut seolah-olah tidak masuk akal sedangkan katanya kebanyakan mereka yang melalui jalan ke lokasi ceramah akan melalui sekatan itu namun soalnya bagaimana anak muda yang rata-ratanya remaja bawah umur dakwanya berjaya melepasi sekatan jalan raya.

''Kita dukacita sebab yang buat provokasi adalah remaja bawah umur. Ada road block tapi tak ditahan. Kalau betullah ini berlaku (tidak ditahan) ini amat memalukan.

''Macam mana boleh lepasi road block? Kami juga ditahan. Apatah lagi budak-budak. Tak ditahan, bawa motor dengan jumlah yang besar, budak bawah umur.

''Kita bersimpati dengan pihak berkuasa. Tapi bagaimana persepsi orang ramai, boleh persoalkan tindakan Polis.

''Polis pun sudah maklum. Berdasarkan permit yang dibuat dan keadaan Mat Sabu sendiri dengan isu yang hangat sekarang. Tapi macam mana boleh lepas?. Malah kejadian ini berlaku didepan Polis.'' terangnya yang juga merupakan Presiden Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan( ANAK).

Beliau bagaimanapun memuji tindakan petugas Jabatan Amal Johor kerana berjaya mengawal keadaan dan bertindak mengikut arahan pimpinan.

''Mujurlah Unit Amal mengikut arahan dan tidak mengikut emosi? syabas Unit Amal'' ujarnya lagi

Full content generated by Get Full RSS.

sUKA jALAN: Ombin <b>di</b> Kg Desa Temu Jodoh, <b>Chaah</b>, Segamat, <b>Johor</b>

Posted: 15 Dec 2011 09:02 PM PST

Best kan nama kg ni... kelas uols........ Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

jasra club house - bandar baru uda, <b>johor</b> bahru - persatuan jalur <b>...</b>

Posted: 22 Jul 2013 01:32 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Program akan bermula di Pejabat Daerah Johor Bahru, Kawasan2 di Daerah Johor Bahru, Perkampungan Orang Buta Kg Ser Sepakat, Chaah dan berakhir (Berbuka Puasa) di Surau Kg Rahmat, Kluang. Sebarang ...
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved