ads

Isnin, 21 Oktober 2013

01 di bekok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Sep 2013 09:37 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Sep 2013 09:35 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Sep 2013 09:02 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Aug 2013 09:32 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Mandi manda <b>di</b> Sg.Bantang, <b>Bekok</b> | Cucu Nelayan

Posted: 02 Feb 2013 05:08 AM PST

Cerita ni dah lama berlaku sebenarnya..tahun lepas kami merancang nak ke air terjun di gunung ledang, tapi disebabkan pada waktu itu, sedang musim hujan dan demi keselamatan, kami pun ubah plan untuk ke Sungai Bekok. Kat mana sg.bekok ni ek? Aku first time dengar walaupun dah lama dok kat johor ni. Ok kalau nak tau, korang google la sendiri ye sebab aku pun tak tau kedudukannya yang sebenar, hehe..Tapi secara kasarnya, sg.bantang ni terletak di antara ayer hitam dan batu pahat. Selepas ni aku akan gunakan nama sg.bekok sebab lebih sedap disebut, hehe..

Aku pergi dengan wife dan ofismate wife aku, semangat betul diorang ni, maklumlah semua bujang-bujang lagi, excited terlebih..hehe, yang dah kawen cuma aku je. Kami pergi dengan tiga kereta, mula-mula tu konvoi, tapi seperti yang aku katekan tadi, yang bujang-bujang ni excited terlebih, so diorang dah dok pecut meninggalkan kami, tapi takpelah, nanti jumpa jugak kan?

Perjalanan dari skudai ke sg.bekok mengambil masa lebih kurang dua jam. Jalan nya ok, tak susah, dari simpang empat ayer hitam tu, ikut jalan biasa menghala ke yong peng, nanti korang akan jumpa signboard ke kanan untuk ke sg.bekok. Pemandangan memang cantik, nyaman je..suasana kampung..

Dipendekkan cerita, kami pun sampailah di sg.bekok. Di hulu sungai memang ramai sangat orang dengan keluarga bawa anak-anak bermandi manda sambil berkelah. Memang best kawasan ni, air sungai yang sejuk, kawasan cetek, memang sesuailah untuk bawa anak-anak. Tapi kami ni yang konon-konon dah dewasa nak cuba panjat tinggi lagi, hajatnya nak mandi kat air terjun, tapi panjat punye panjat, tak sampai-sampai ke puncak, badan dah penat, hati dah tak sabar nak terjun ke dalam sungai yang sejuk tu. Jadi kami pun ambil keputusan untuk berhenti memanjat dan buat semua persiapan untuk mandi. Aku pun dirikan khemah igloo yang baru je beli sempena nak ke sini, manalah tau kot2 ade sape-sape nak tukar baju atau lepak-lepak ke..jadi tanpa membuang masa, jo, tengok gambar-gambar kami di sg.bekok:

Jadi itulah kisah kami di sg.bekok, memang best..tak boleh lupa kesejukan air sungainye..lama jugalah kitorang lepak berendam..dah keluar sungai, masuk balik sungai..macam tulah sampai kecut kulit-kulit ni..kepada anda semua memang tak rugi datang ke sini, bawalah anak-anak, kawan-kawan..memang best!

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Sep 2013 09:10 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Sep 2013 09:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

KAMPUNG MELAYU <b>BEKOK</b>: Kembara Mahkota Johor (KMJ) 2013 <b>...</b>

Posted: 26 Aug 2013 05:59 AM PDT

mantan penghulu mukim bekok tok latif
tiga antara mantan penghulu mukim bekok

sibuk membuat persiapan di khemah mukim bekok
antara peserta 1 kominiti mukim bekok

membuat & menggoreng kuih dederam sambil dipantau

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Sep 2013 09:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

KAMPUNG MELAYU <b>BEKOK</b>: Kembara Mahkota Johor (KMJ) 2013 <b>...</b>

Posted: 26 Aug 2013 05:59 AM PDT

mantan penghulu mukim bekok tok latif
tiga antara mantan penghulu mukim bekok

sibuk membuat persiapan di khemah mukim bekok
antara peserta 1 kominiti mukim bekok

membuat & menggoreng kuih dederam sambil dipantau

01 di tebrau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tebrau - Google Blog Search


Kalimah Allah Pada Pokok <b>di</b> Hentian <b>Tangkak</b> | Diari Anak Timur

Posted: 16 Oct 2013 06:17 PM PDT

Salam.. Macam best jer tajuk tu kan.. ok aku nak cite la ni.. kejadian pada 11 Oktober 2013 iaitu jumaat lalu... waktu tepat pukul 12 malam, aku berhentikan kereta dia hentian tangkak dek kerana penat memandu.. mengantuk sangat2. Maklumlah nak balik beraya Haji...
Isteri dan anak-anakku sedang tidur.. aku sandarkan badanku pada kereta..sambil2 memerhati kawasan sekeliling..melihat keindahan ciptaan Ilahi.. dah memang tabiat aku kalau benti kat mana2..aku akan memerhati suasana sekeliling...
Sambil2 memerhati, aku terperasan satu pokok...aku rasa macam pelik jer... mcm ada terbentuk sesuatu pada pokok tu ekoran dari cahaya lampu jalan.. bila aku amati.. maka, jelas la kelihatan kalimah Allah pada pokok tu... Subhanallah...
Alamak..hp aku dalam kete...aku terus mengambil hp dan snap la gambar kalimah tu... korang nak tengok...??
 Ini dia Pokok yang aku maksudkan, Ada kalimah Allah...

korang amati betul2.. mungkin pada korang tak jelas sangat..tapi pada aku memang jelas.. kalau dilihat secara live..memang lagi jelas... bagi mereka yang ingin melihat secara live.. silalah ke hentian tangkak jalan menuju ke johor...aku tak pasti waktu siang akan jelas kelihatan macam ni ke tak...yang pasti waktu malam macam ni rupanya... wallahualam...

Permata Hati IBU: PERKONGSIAN DPD PUAN HAMIDAH: Pusat <b>...</b>

Posted: 16 Sep 2013 12:34 AM PDT

Salam Puan, posting puan ini pada tahun 2011, tapi baru sekarang saya menemui dan membacanya. Jika masih releven, saya ingin berkongsi tentang tahfiz Darul Tuba di Tangkak, Johor, tak begitu jauh dari Muar. Untuk pelajar perempuan sahaja. DT menggunakan sistem hafalan kaedah Turki. Anak saya berumur 9 tahun ketika dihantar hujung tahun lepas. Dalam masa 1 bulan dia dapat menguasai tajwid & makhraj dgn baik. Dia diberi latihan kelancaran membaca dgn tajwid yg betul 2min 1 mukasurat selama 4 bln sambil menghafal surah-surah lazin dan juzuk am'ma. selepas mencapai kelancaran sedemikian, baru dia mula menghafal dari surat albaqarah. Skrg dia dah hafal 5 juz. Syarat kemasukan tak kira brp umur, asal boleh mengurus diri. Yuran RM350 sebulan. balik rumah 1 bln sekali, tapi kalau dpt tasmik penuh setiap hari continuously selama 2 minggu, boleh balik rumah 2 minggu sekali. Tasmik penuh bererti 1 hari hafal 1 mukasurat. Yuran termasuk dobi. jadi pelajar tak perlu cuci pakaian. Bangunannya sangat sederhana, cuma sebuah rumah banglo dengan kapasiti 40 org pelajar, ratio guru:pelajar 1 guru utk 10 org murid.Di samping hafalan, belajar semua subjek diniah, 4 subjek akademik (BM, BI, Sains & Maths). Aktiviti seperti nasyid, pidato, belajar masak diadakan occasionally from time to time. On average, from statistic of those who have completed, pelajar tamat hafal 30 juz dlm masa 2.5 thn.Namun ada juga yang hingga 5-6 thaun, But this is "outliers," kes terpencil. Kemampuan anak-anak berbeza-beza.

Tahfiz al quran darul tuba, Tangkak boleh dihubungi di 019-660 2316 (Ustazah Kasmah).

Saya juga nak berkongsi dengan semua, yang anak lelaki saya berumur 13 dan 9 tahun belajar di Akademi Tahfiz al Quran Al Fawwaz, Seksyen 3, BBB, Bangi. Boleh hubungi mudirnya Ustaz Wan Khairul 013-956 7104. Dulu Ustaz Wan Khairul mengajar di Darul Tuba Tangkak. Setelah berkahwin dan berpindah ke Bangi, beliau membuka tahfiz yang menggunakan sistem yang lebih kurang sama dengan Darul Tuba tangkak, tapi utk pelajar lelaki sahaja. Bagi saya, tahfiz ini sangat sesuai untuk pelajar usia muda sebab pelajarnya tak ramai (sekarang baru ada 20 org, maksimum capacity 40 org),ratio guru-pelajar 1:10, Ustaz Wan amat mengambil berat setiap individu pelajar. Jadi untuk anak-anak yang usia muda dan belum begitu pandai mengurus diri seperti anak-anak belasan tahun, tak susah sangat untuk mereka "survive" ditempat yang tak ramai pelajar, teratur dan sangat bersih. Al Fawwaz juga amat mementingkan tajwid dan makhraj bacaan.

Saya nak kongsikan info: Bagi sesiapa yang nak masukkan anak lelaki ke tahfiz berasrama, terutama yang masih berusia muda ie. bawah 13 tahun, saya cadangkan dimasukkan ke akademi tahfiz al quran al fawwaz (AQFA), seksyen 3, Bandar Baru Bangi. 2 org anak saya belajar di sana (13 dan 9 tahun). Ia sebuah rumah semi D, 3 tingkat, extended & renovated, corner lot, sangat bersih, cantik dan teratur, cukup luas untuk menempatkan 40 org pelajar. Makanan, pakaian dan kebersihan cukup dijaga. Pelajarnya hanya 20 org setakat ini dan maksimum kapasiti 40 org. Mudirnya, menjanjikan ratio guru:pelajar 1:10, jadi buat masa ini ada 2 org guru tetap yang tinggal bersama pelajar di asrama tersebut, berkelulusan Diploma dari Darul Quran, khas untuk tasmik bacaan, mengajar alquran dan tajwid sja. Subjek-subjek lain di ajar oleh guru lain. Guru akan ditambah dari masa ke semasa mengikut jumlah pelajar. Ustaz Wan Khairul, mudirnya berkelulusan Univ Azhar Mesir. Ustaz Wan sangat mengambil berat hal setiap individu pelajar. Dia kenal pelajarnya satu per satu. Setiap pagi dia akan memanggil dan berjumpa sekurang-kurang seorg pelajar, untuk bertanyakan apa2 masalah yang dihadapi di asrama, walaupun ustaz Wan sibuk mengurus 3 lagi cawangannya di seksyen 3 juga, yang menawarkan tahfiz separuh masa dan kelas kafa harian. Sukar mencari mudir yang memberi perhatian sedemikian. Di minggu pertama anak saya memasuki al fawwaz, mereka di ajar wuduk dan solat secara lisan dan praktikal dan mesti menduduki ujian lisan, bertulis dan praktikal wuduk dan solat dulu. Setelah lulus, barulah dibenarkan mengikuti kelas-kelas diniah yang lain. Untuk mengikuti kelas hafalan pula, pelajar mesti lulus tajwid, makhraj dan kelancaran membaca tanpa kesilapan tajwid dengan kelancaran 2-3 minit 1 mukasurat. Setelah lulus, baru boleh mengikuti kelas hafalan. Bukankah kualiti seperti ini yang kita cari dalam bacaan quran anak-anak kita? Maknanya sebelum mula menghafal, mereka mesti lancar dan boleh membaca dengan betul.

Fokus al fawwaz adalah hafalan quran, tetapi di selang seli juga dengan kelas-kelas diniah dan mata pelajaran akademik (core subjects ie maths, science, BM, BI). Pada pendapat saya, elok di masukkan anak ke tahfiz sepenuh masa seperti al fawwaz pada usia muda. ie. 9 atau 10 tahun. Mudah2an dengan itu mereka akan tamat hafal 30 juzuk (biasanya mengambil masa 2-3 tahun)ketika usia awal belasan tahun. Selepas itu bolehlah mereka fokus kepada bahasa arab dan subjek akademik pula dan membuat persediaan untuk SPM, sambil terus menerus mengulang hafalan mereka. Jadi tak terlalu berat sgt utk mereka (tinggal fokus pada akademik sja sbb hafalan dah selesai).

Berat juga rasa hati berpisah dengan anak-anak yang masih kecil, tapi saya memilih untuk meminjam semangat ibu kepada Imam Shafie yang melepas pergi anaknya ketika berusia 8 tahun untuk mempelajari ilmu dan quran. Ketika itu, pastinya tiada talipon, malah kenderaan pun tiada, alamat yang bakal dituju oleh anaknya juga tidak jelas, pendek kata si ibu melepas pergi si anak dengan tidak mengetahui apakah beliau dapat menemui anaknya lagi. Sedang anak-anak saya di Al Fawwaz cuti 2 minggu sekali, boleh diziarahi dan ditalipon dihujung2 minggu.

Ustaz Wan Khairul boleh dihubungi di 013-956 7104. No. 39, Jln 3/52, Seksyen 3, Bandar Baru Bangi.

Puan Hamidah boleh dihubungi di hamidah.musa@gmail.com

01 di gelang patah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di gelang patah - Google Blog Search


Nusajaya Kini: YDP PAS Kawasan <b>Gelang Patah</b> Kekalkan Jawatan

Posted: 29 Sep 2013 05:03 AM PDT

GELANG PATAH - Mesyuarat Agung Tahunan PAS Gelang Patah kali ke-18 yang telah diadakan di Markas Tarbiyah PAS Ulu Pulai pagi tadi menyaksikan Tn. Hj. Dzulkefly Ahmad mengekalkan jawatan Yang Dipertua PAS Kawasan Gelang Patah untuk sesi 2013-2015.

Turut mengekalkan jawatan adalah Timbalan Yang Dipertua PAS Kawasan Gelang Patah iaitu Ustaz Salahuddin Dahiran dan Naib Yang Dipertua PAS Kawasan Gelang Patah iaitu Tn. Hj. Musa.

Bagi kerusi diperingkat dewan-dewan PAS Kawasan Gelang Patah, berlaku perubahan kepimpinan di Dewan Pemuda PAS Kawasan Gelang Patah apabila penyandang jawatan, Ustaz Zaifiddin Isa mengambil keputusan tidak lagi bertanding jawatan disandang sebaliknya jawatan tersebut telah dipertandingkan dan dimenangi oleh Sdra. Taufik Rizal selaku Ketua Pemuda PAS KAwasan Gelang Patah yang baru.

Bagi Dewan Muslimat dan Dewan Ulama PAS Kawasan Gelang Patah pula, penyandang jawatan bagi kerusi Ketua Dewan Muslimat dan Ketua Dewan Ulama kekal apabila jawatan tersebut tidak dipertandingkan sebaliknya penyandang jawatan, Pn. Hjh. Sabariah dan Ustaz Md Shah Lamat kekal untuk sesi kepimpinan 2013-2015.

Perasmian Muktamar PAS Kawasan Gelang Patah pada pagi tadi telah disempurnakan oleh YB Dato' Ir Phahrolrazi Zawawi yang juga merupakan ADUN Pengkalan Kundur Kedah.

**KLIK SINI untuk Iklan Teks produk anda dengan hanya RM5 sebulan!!**

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

PENAFIAN DAN PERINGATAN - Ini merupakan web rasmi Nusajaya Kini. Semua artikel di sini adalah hak mutlak Nusajaya Kini, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika diletakkan nama pemiliknya. Semua gambar di web ini adalah hak milik Nusajaya Kini dan juga ehsan dari Google. Nusajaya Kini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Sebarang pertanyaan dan pendapat boleh dikemukakan terus melalui email kepada kami di nusajayakini@gmail.com

Kongsikan pandangan anda


01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Oct 2013 07:43 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

ABU: Asalkan Bukan Umno™: Harakahdaily: PAS kekal <b>di Parit Yani</b> <b>...</b>

Posted: 31 Jul 2013 09:05 PM PDT

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jun 2011 07:15 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Banjir <b>di</b> Kota Balikpapan Mulai Surut | Arsip Berita Indonesia <b>...</b>

Posted: 28 Jun 2011 04:59 AM PDT

BALIKPAPAN, KOMPAS.com - Genangan air di sejumlah kawasan di Kota Balikpapan, akibat hujan deras yang mengguyur sejak pagi hingga siang, mulai surut sore tadi. Lalu lintas kembali lancar.

Genangan air, sesuai pantauan, terlihat di Gunung malang, sejumlah titik di Jalan MT Haryono, Kelurahan Damai, Gunungsari, Rapak, Kampung Timur, ringroad, Jalan A Yani (puskib), Jalan Jenderal Sudirman, dan Gunung Guntur.

Yang terparah di Jalan MT Haryono, dengan ketinggian air 50-80 cm. Sejumlah kendaraan yang nekat, akhirnya terpaksa dituntun karena mogok. Sedangkan di tempat lainnya, ketinggian bervariasi, namun umumnya tak lebih selutut.

Arus lalu lintas di Jalan MT Haryono yang sebelumnya macet, kini kembali normal. Genangan air, menurut penuturan sejumlah warga dan pengguna jalan, karena parit di tepi jalan tak sanggup menampung limpasan air hujan.

Wahyu (33) salah satu karyawan perusahaan swasta yang berkantor di jalan itu menuturkan, jika hujan deras berjam-jam, ia tak berani membawa motornya menerjang genangan air.

Sent Using Telkomsel Mobile Internet Service powered by

 Banjir di Kota Balikpapan Mulai Surut

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Pancaroba: Pernikahan <b>di</b> Pakistan sah

Posted: 28 Jun 2011 05:00 PM PDT


Oleh JUANI MUNIR ABU BAKAR
pengarang"utusan.com.my


Muhammad Kamran Babar Nazir Khan di Mahkamah Tinggi Syariah, Kuala Lumpur, semalam.


KUALA LUMPUR 28 Jun - Mahkamah Tinggi Syariah di sini hari ini mengesahkan pernikahan antara penuntut tempatan, Yani Yuhana Mohd. Zambri yang mendakwa dirinya disihir oleh lelaki warga Pakistan, Muhammad Kamran Babar Nazir Khan adalah sah mengikut hukum syarak.

Menurut Hakim Syarie Abdul Walid Abu Hassan, Yani Yuhana selaku defendan telah gagal memanggil saksi bagi membuktikan dakwaan tersebut walaupun wanita itu mengemukakan laporan polis dan surat dari Pusat Pengubatan Islam Darussyifa kepada mahkamah.

Beliau berpendapat Yani Yuhana, 25, berada dalam keadaan sedar dan waras ketika majlis pernikahan berlangsung di Sadiqadad Raw, Pakistan, pada 2 April 2009 kerana defendan didapati ceria seperti dilihat dalam album gambar kahwin.

Ujar beliau lagi, Yani Yuhana juga didapati waras kerana sebelum tarikh majlis pernikahan, dia yang ketika itu menuntut di United Kingdom telah berlepas dengan menaiki kapal terbang secara berseorangan menuju ke Pakistan.

Abdul Walid turut menjawab mengenai isu yang dibangkitkan oleh peguam syarie Othman Mohd. Noor yang mewakili Yani Yuhana mengenai perbezaan rukun nikah mengikut Syafie dan Hanafi.

''Walaupun rukun nikah menurut Syafie adalah wali, sighah, suami, isteri serta dua saksi, manakala Hanafi hanya mempunyai dua rukun sahaja iaitu ijab dan qabul, tetapi hukum syarak merangkumi semua mazhab.

''Oleh demikian, permohonan pengesahan pernikahan tersebut yang difailkan oleh Muhammad Kamran selaku plaintif, tahun lalu adalah sah kerana proses perkahwinan itu berlaku disaksikan oleh pendaftar perkahwinan dan dua saksi lelaki,'' kata hakim tersebut.

Beliau menambah, Kementerian Luar Negeri Pakistan dan Kedutaan Pakistan di Malaysia juga mengesahkan kesahihan sijil pernikahan Yani Yuhana dan Muhammad Kamran.

Abdul Walid mengakhiri kertas penghakiman setebal 50 muka surat yang dibacakan dalam masa sejam dengan menegur ahli keluarga kerana sering menganggu prosiding seperti menghina mahkamah.

Sejurus itu, Othman bangun dan memberitahu bahawa anak guamnya, Yani Yuhana ingin mengemukakan permohonan khuluk (tebus talak) namun pihaknya akan melakukannya di Mahkamah Rendah Syariah selepas Abdul Walid mencadangkan ia didaftarkan terlebih dahulu.

Selepas prosiding selesai, Yani Yuhana dilihat menyerahkan wang tunai RM350 kepada Muhammad Kamran, 49, sebagai salah satu proses khuluk, namun lelaki itu yang diwakili peguam syarie Muhamad Burok enggan menerimanya kerana tidak bersetuju untuk bercerai dengan penuntut tersebut.

Prosiding pada hari ini berlangsung dalam keadaan aman dengan dikawal oleh 10 anggota polis walaupun pada beberapa perbicaraan lalu suasana menjadi kecoh dan bising.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2013 07:32 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

detikNews : Mayat Perempuan Ditemukan <b>di Parit</b> Dekat Pusat <b>...</b>

Posted: 05 Mar 2013 03:07 AM PST

Selasa, 05/03/2013 18:07 WIB

Muchus Budi R. - detikNews
Solo - Sesosok mayat perempuan ditemukan mengapung di parit samping Jalan A Yani, Kartosuro, Sukoharjo. Identifikasi awal diketahui mayat tersebut adalah seorang warga Boyolali, Jateng. Kemungkinan dia merupakan korban tabrak lari.

Mayat ditemukan di sebuah parit di seberang Goro Assalam Hymermarket di Jalan A Yani, Kartosuro, Selasa (5/3/2013). Mayat kali pertama diketahui oleh seorang pengemudi becak, usai mengantar penumpang ke Assalam Hypermarket.

Ketika ditemukan mayat dalam kondisi telentang dan mengapung di parit. Mayat perempuan itu masih berpakaian lengkap serta membawa tas.

Temuan itu segera dilaporkan ke Polsek Kartosuro. Petugas segera datang dan mengevakuasi korban. Proses evakuasi menjadi tontonan warga, sehingga sempat memacetkan jalan utama penghubung Solo - Semarang dan Yogyakarta tersebut.

Dari kartu identitas yang diketemukan petugas, diketahui korban bernama Yuni Artati, warga Boyolali, berusia 49 tahun. Belum diketahui penyebab kematiannya, namun kuat dugaan merupakan korban tabrak lari yang terjadi pada Selasa pagi ketika jalan masih lengang.

"Saat ditemukan mayat sudah kaku dengan menderita luka di beberapa bagian tubuh. Kemungkinan sudah meninggal sejak pagi. Kami belum bisa memastikan penyebab kematian. Mayat korban sudah kami kirim ke RSUD dr Moewardi, Solo untuk diautopsi," ujar Kanit Reskrim Polsek Kartasura, Iptu Ketut Sudira.


Ikuti berbagai peristiwa hangat yang terjadi hari ini di "Reportase Sore" pukul 16.30 WIB, hanya di Trans TV

(mbr/try)



Sponsored Link

Redaksi: redaksi[at]detik.com
Informasi pemasangan iklan
hubungi : sales[at]detik.com

01 di tangkak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tangkak - Google Blog Search


Kalimah Allah Pada Pokok <b>di</b> Hentian <b>Tangkak</b> | Diari Anak Timur

Posted: 16 Oct 2013 06:17 PM PDT

Salam.. Macam best jer tajuk tu kan.. ok aku nak cite la ni.. kejadian pada 11 Oktober 2013 iaitu jumaat lalu... waktu tepat pukul 12 malam, aku berhentikan kereta dia hentian tangkak dek kerana penat memandu.. mengantuk sangat2. Maklumlah nak balik beraya Haji...
Isteri dan anak-anakku sedang tidur.. aku sandarkan badanku pada kereta..sambil2 memerhati kawasan sekeliling..melihat keindahan ciptaan Ilahi.. dah memang tabiat aku kalau benti kat mana2..aku akan memerhati suasana sekeliling...
Sambil2 memerhati, aku terperasan satu pokok...aku rasa macam pelik jer... mcm ada terbentuk sesuatu pada pokok tu ekoran dari cahaya lampu jalan.. bila aku amati.. maka, jelas la kelihatan kalimah Allah pada pokok tu... Subhanallah...
Alamak..hp aku dalam kete...aku terus mengambil hp dan snap la gambar kalimah tu... korang nak tengok...??
 Ini dia Pokok yang aku maksudkan, Ada kalimah Allah...

korang amati betul2.. mungkin pada korang tak jelas sangat..tapi pada aku memang jelas.. kalau dilihat secara live..memang lagi jelas... bagi mereka yang ingin melihat secara live.. silalah ke hentian tangkak jalan menuju ke johor...aku tak pasti waktu siang akan jelas kelihatan macam ni ke tak...yang pasti waktu malam macam ni rupanya... wallahualam...

Permata Hati IBU: PERKONGSIAN DPD PUAN HAMIDAH: Pusat <b>...</b>

Posted: 16 Sep 2013 12:34 AM PDT

Salam Puan, posting puan ini pada tahun 2011, tapi baru sekarang saya menemui dan membacanya. Jika masih releven, saya ingin berkongsi tentang tahfiz Darul Tuba di Tangkak, Johor, tak begitu jauh dari Muar. Untuk pelajar perempuan sahaja. DT menggunakan sistem hafalan kaedah Turki. Anak saya berumur 9 tahun ketika dihantar hujung tahun lepas. Dalam masa 1 bulan dia dapat menguasai tajwid & makhraj dgn baik. Dia diberi latihan kelancaran membaca dgn tajwid yg betul 2min 1 mukasurat selama 4 bln sambil menghafal surah-surah lazin dan juzuk am'ma. selepas mencapai kelancaran sedemikian, baru dia mula menghafal dari surat albaqarah. Skrg dia dah hafal 5 juz. Syarat kemasukan tak kira brp umur, asal boleh mengurus diri. Yuran RM350 sebulan. balik rumah 1 bln sekali, tapi kalau dpt tasmik penuh setiap hari continuously selama 2 minggu, boleh balik rumah 2 minggu sekali. Tasmik penuh bererti 1 hari hafal 1 mukasurat. Yuran termasuk dobi. jadi pelajar tak perlu cuci pakaian. Bangunannya sangat sederhana, cuma sebuah rumah banglo dengan kapasiti 40 org pelajar, ratio guru:pelajar 1 guru utk 10 org murid.Di samping hafalan, belajar semua subjek diniah, 4 subjek akademik (BM, BI, Sains & Maths). Aktiviti seperti nasyid, pidato, belajar masak diadakan occasionally from time to time. On average, from statistic of those who have completed, pelajar tamat hafal 30 juz dlm masa 2.5 thn.Namun ada juga yang hingga 5-6 thaun, But this is "outliers," kes terpencil. Kemampuan anak-anak berbeza-beza.

Tahfiz al quran darul tuba, Tangkak boleh dihubungi di 019-660 2316 (Ustazah Kasmah).

Saya juga nak berkongsi dengan semua, yang anak lelaki saya berumur 13 dan 9 tahun belajar di Akademi Tahfiz al Quran Al Fawwaz, Seksyen 3, BBB, Bangi. Boleh hubungi mudirnya Ustaz Wan Khairul 013-956 7104. Dulu Ustaz Wan Khairul mengajar di Darul Tuba Tangkak. Setelah berkahwin dan berpindah ke Bangi, beliau membuka tahfiz yang menggunakan sistem yang lebih kurang sama dengan Darul Tuba tangkak, tapi utk pelajar lelaki sahaja. Bagi saya, tahfiz ini sangat sesuai untuk pelajar usia muda sebab pelajarnya tak ramai (sekarang baru ada 20 org, maksimum capacity 40 org),ratio guru-pelajar 1:10, Ustaz Wan amat mengambil berat setiap individu pelajar. Jadi untuk anak-anak yang usia muda dan belum begitu pandai mengurus diri seperti anak-anak belasan tahun, tak susah sangat untuk mereka "survive" ditempat yang tak ramai pelajar, teratur dan sangat bersih. Al Fawwaz juga amat mementingkan tajwid dan makhraj bacaan.

Saya nak kongsikan info: Bagi sesiapa yang nak masukkan anak lelaki ke tahfiz berasrama, terutama yang masih berusia muda ie. bawah 13 tahun, saya cadangkan dimasukkan ke akademi tahfiz al quran al fawwaz (AQFA), seksyen 3, Bandar Baru Bangi. 2 org anak saya belajar di sana (13 dan 9 tahun). Ia sebuah rumah semi D, 3 tingkat, extended & renovated, corner lot, sangat bersih, cantik dan teratur, cukup luas untuk menempatkan 40 org pelajar. Makanan, pakaian dan kebersihan cukup dijaga. Pelajarnya hanya 20 org setakat ini dan maksimum kapasiti 40 org. Mudirnya, menjanjikan ratio guru:pelajar 1:10, jadi buat masa ini ada 2 org guru tetap yang tinggal bersama pelajar di asrama tersebut, berkelulusan Diploma dari Darul Quran, khas untuk tasmik bacaan, mengajar alquran dan tajwid sja. Subjek-subjek lain di ajar oleh guru lain. Guru akan ditambah dari masa ke semasa mengikut jumlah pelajar. Ustaz Wan Khairul, mudirnya berkelulusan Univ Azhar Mesir. Ustaz Wan sangat mengambil berat hal setiap individu pelajar. Dia kenal pelajarnya satu per satu. Setiap pagi dia akan memanggil dan berjumpa sekurang-kurang seorg pelajar, untuk bertanyakan apa2 masalah yang dihadapi di asrama, walaupun ustaz Wan sibuk mengurus 3 lagi cawangannya di seksyen 3 juga, yang menawarkan tahfiz separuh masa dan kelas kafa harian. Sukar mencari mudir yang memberi perhatian sedemikian. Di minggu pertama anak saya memasuki al fawwaz, mereka di ajar wuduk dan solat secara lisan dan praktikal dan mesti menduduki ujian lisan, bertulis dan praktikal wuduk dan solat dulu. Setelah lulus, barulah dibenarkan mengikuti kelas-kelas diniah yang lain. Untuk mengikuti kelas hafalan pula, pelajar mesti lulus tajwid, makhraj dan kelancaran membaca tanpa kesilapan tajwid dengan kelancaran 2-3 minit 1 mukasurat. Setelah lulus, baru boleh mengikuti kelas hafalan. Bukankah kualiti seperti ini yang kita cari dalam bacaan quran anak-anak kita? Maknanya sebelum mula menghafal, mereka mesti lancar dan boleh membaca dengan betul.

Fokus al fawwaz adalah hafalan quran, tetapi di selang seli juga dengan kelas-kelas diniah dan mata pelajaran akademik (core subjects ie maths, science, BM, BI). Pada pendapat saya, elok di masukkan anak ke tahfiz sepenuh masa seperti al fawwaz pada usia muda. ie. 9 atau 10 tahun. Mudah2an dengan itu mereka akan tamat hafal 30 juzuk (biasanya mengambil masa 2-3 tahun)ketika usia awal belasan tahun. Selepas itu bolehlah mereka fokus kepada bahasa arab dan subjek akademik pula dan membuat persediaan untuk SPM, sambil terus menerus mengulang hafalan mereka. Jadi tak terlalu berat sgt utk mereka (tinggal fokus pada akademik sja sbb hafalan dah selesai).

Berat juga rasa hati berpisah dengan anak-anak yang masih kecil, tapi saya memilih untuk meminjam semangat ibu kepada Imam Shafie yang melepas pergi anaknya ketika berusia 8 tahun untuk mempelajari ilmu dan quran. Ketika itu, pastinya tiada talipon, malah kenderaan pun tiada, alamat yang bakal dituju oleh anaknya juga tidak jelas, pendek kata si ibu melepas pergi si anak dengan tidak mengetahui apakah beliau dapat menemui anaknya lagi. Sedang anak-anak saya di Al Fawwaz cuti 2 minggu sekali, boleh diziarahi dan ditalipon dihujung2 minggu.

Ustaz Wan Khairul boleh dihubungi di 013-956 7104. No. 39, Jln 3/52, Seksyen 3, Bandar Baru Bangi.

Puan Hamidah boleh dihubungi di hamidah.musa@gmail.com

01 di pengerang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pengerang - Google Blog Search


suasana persidangan dan pemilihan umno 2013 <b>di pengerang</b>

Posted: 18 Oct 2013 08:11 PM PDT

Hari ini akan tercatit sejarah politik tanahair sekali lagi di mana berlangsungnya Persidangan dan Pemilihan UMNO 2013 berlangsung di seluruh bahagian UMNO di tanahair secara serentak. Pemilihan bagi ketua-ketua bahagian dan pemilihan agungnya pula ialah untuk jawatan Naib-Naib Presiden dan juga Ahli-Ahli Majlis Tertinggi... Maka bergemalah lagu rasmi UMNO.
Pengerang juga mendapat perhatian ahli-ahli UMNO khasnya dan rakyat Malaysia umumnya kerana Dato Azalina akan bertanding mengekalkan jawatannya sebagai Ketua Bahagian Pengerang  dan calon Ahli Majlis Tertinggi.
Walaubagaimanapun, blog ini akan kemaskini dari masa ke semasa perjalanan pemilihan ini nanti.
Kita mulakan dengan pesanan Dato Azalina;


8.00am
Suasana di Lotus Desaru Beach Resort:

Sebelum memulakan mesyuarat - Sarapan dulu...
Ke Dewan Mesyuarat

11.34 am


Hanya 295 daripada 301 perwakilan yang hadir. Proses pengundian berjalan lancar...






Seramai 20 sukarelawan dari Politeknik Sultan Ibrahim turut membantu dan di antaranya;
Perwakilan telah mengosongkan dewan untuk mengundi dan lebih kurang 40 orang lagi menunggu giliran untuk mengundi.
.... sambung semula mesyuarat sementara menunggu keputusan diumumkan. Keputusan dijangkan akan diumumkan pada pukul 4.00 ptg nanti.
Perwakilan mula memenuhi dewan untuk meneruskan mesyuarat bahagian...



Dato Azalina memulakan  amanahnya...


Tahniah daripada Dato Azalina kerana perwakilan telah menjalankan tanggungjawab mereka. Dahulu hanya 2,500 perwakilan yang mengundi tetapi hari ini lebih kurang seramai 150,000 perwakilan yang mengundi.
Setakat ini, proses pengundian berjalan  dengan aman tenteram dan sangat lancar dan tidak ada pergaduhan pun. Dato Azalina meingatkan yg penting kalah atau pun menang, mereka adalah satu pasukan dan beliau mengajak semua perwakilan untuk beri tepokan kepada semua kerana mereka berjaya kekalkan displin dalam parti.
 
Yang penting ialah kepada sesiapa yg menang jangnlah  rasa kemenangan diri sendiri. Ianya adalah kemenangan untuk UMNO yang berjaya membawa pembaharuan.
Dato Azalina berkongsi pengalamannya ketika diminta untuk tidak melawan Dato Shahrizat untuk Ketua Wanita UMNO oleh Dato Seri Najib di mana beliau merasakan DS Najib tidak mahu mengaibkan sesiapa. Sebagai seorang yang sangat sabar, DS Najib mengajak beliau fokus kepada PRU14.
Dato Aza berharap agar sekiranya calon yang bertanding itu gagal atau ditolak perwakilan, janganlah anggap ia satu penghinaan. Walaupun UMNO tidak kalah pada PRU 13, tetapi UMNO juga tidak menang. Walaupun bangsa Cina di Pengerang hanya 10% tetapi mereka telah menunjukkan keegoaan mereka dengan tidak memberi undi kepada BN. Apabila tidak menang dari parti komponen, maka ini tidak membantu UMNO. 
"Musuh kita di luar sana dan bukan kita di dalam dewan ini," tegas Dato Aza.

Kepujian diberi kepada perwakilan kerana mereka bukan kaki ampu. Jika yang betul dikatakan "ok" dan yang salah tetap dikatakan salah.
Harapan Dato Aza supaya saf yang baru dipilih nanti akan memastikan perpaduan UMNO Pengerang dimantapkan. Bekerjasama dan bersatu dengan beliau untuk PRU 14 adalah lebih baik daripada mengampunya. InsyaAllah, UMNO Pengerang akan dijadikan bahagian UMNO contoh.
Keputusan dijangka akan diumum selepas solat Asar...

3.45pm
Keputusan Tak Rasmi Calon KUB;
01 Nama: Mohamed Bin Long;
Rank: .3.; Undi: ..46..;

02 Nama: Datuk Harun Bin Abdullah;
Rank: ..2...; Undi: .55....;

03 Nama: Dato Sri Azalina Binti Dato' Othman Said;
Rank: .1....; Undi: .173....;

04 Nama: Abd Jalil Bin Abd Kahar;
Rank: ...4..; Undi: 14.


01 di chaah johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di chaah johor - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Feb 2012 03:36 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

AKU MENULIS UNTUK DIRI SENDIRI: 455 : Catatan Perjalanan <b>...</b>

Posted: 22 Jan 2012 08:17 PM PST

21 Januari 2012
Cuti panjang hujung minggu ni aku berkesempatan untuk ke Johor ke kampung asal seorang kawan di Chaah daerah Segamat, Johor. Kawan tu dah rindu sangat dengan kampung halamannya yang hanya tinggal tanah tak berumah.

Perjalanan pagi sabtu tu sesak dan perlahan sehingga ke kawasan RnR Seremban. Cuaca pula sangat cerah dan terasa bahang tengahari itu. Kami berhenti di RnR Seremban dan RnR Pagoh untuk berehat. Perjalanan hari itu terasa sangat lama, letih jugak dibuatnya.

Kami tibe di Yong Peng dalam pukul 3.30 petang dan terus mencari penginapan untuk malam itu. Tak banyak penginapan di sini, nasib baek kami dapat bilik tanpa perlu mencari di banyak tempat. Berehat sebentar dan kami meneruskan perjalanan kami ke Chaah yang lebih kurang 30 minit dari bandar Yong Peng.

Kami tiba di tempat yang dituju, Kampung Jawa dalam cuaca hujan renyai2. Aku dibawa mengililingi kampung itu dan kawan aku tu menceritakan pelbagai kisah zaman kanak2 nya. Dia juga menunjukkan tempat di mana dia selalu melepak dengan kawan2 nya, tempat dia mencuri rambutan, tempat dia mengganggu orang kampung dan sebagainya. Ternyata, jahat gak budak ni masa kecik2 dulu. Aku juga di bawa berkenalan dengan beberapa orang sahabat dan jiran2 dia.

Kemudian kami kemudian, berjalan2 di kawasan pasar malam kampung itu untuk membeli sedikit makan untuk malam itu. Kami kemudian pergi ke rumah seorang sahabat kawan aku tu. Kami hanya berbual kosong sambil bertanya khabar dan bercerita tentang kisah2 lama. Kami meminta diri sebelum maghrib.

22 Januari 2012

Kerana takde plan utk hari ini, kami bercadang untuk berjalan2 di pekan Ayer Hitam yang terletak lebih kurang 30 minit dari Yong Peng. Pekan Ayer Hitam ini memang sudah terkenal dengan kedai2 yang menjual benda2 yang berkaitan perkahwinan. Macam3 ada dari bunga pahar, bekas2 hantaran, perhiasan rumah, bunga dan sebagainya. Kami hanya jalan2 cuci mata jer. Takde niat untuk membeli ape2 dan akhirnya aku terbeli ..... (hehehe... nanti lah aku cerita pasal ni)

Full content generated by Get Full RSS.

BLOG JOHOR: 01 <b>di chaah johor</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Oct 2011 03:45 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Remaja Bawah Umur Diupah Ganggu Ceramah Mat Sabu <b>...</b>

Posted: 07 Oct 2011 05:02 PM PDT

 Oleh: MTD PAS Benut

LABIS,8 Oktober 2011: Beberapa siri provokasi pihak tertentu pada ceramah anjuran Pakatan Rakyat sebelum ini telah menerima tempiasnya apabila ia turut berlaku malam tadi sempena kehadiran Haji Mohammed Sabu, Timbalan Presiden PAS ke Johor.

Difahamkan beberapa hari yang lalu kejadian sama turut berlaku di Negeri Sembilan namun seperti yang dijangka, tindakan tidak bertamadun terjadi juga di Pekan Labis.

Tinjauan mendapati kira-kira 50 penunggang motosikal yang terdiri daripada kalangan remaja bawah umur didakwa diupah untuk melakukan provokasi sehingga menimbulkan ketegangan pada tempat ceramah.

Tindakan melampau itu menyebabkan seorang petugas Jabatan Amal Dewan Pemuda PAS Johor cedera di bahagian muka akibat dilontar objek keras di kepala.

Mangsa yang hanya ingin dikenali sebagai Amer, 29, daripada Amal Pagoh berkata kejadian tersebut terlalu pantas berlaku sewaktu beliau bertugas mengawal lalu lintas bersama lebih 50 petugas yang lain.

''Saya seperti biasa bertugas bersama sahabat yang lain. Suasana jadi kelam kabut bila sekumpulan mat rempit menganggu buat kali yang kedua. Tiba-tiba saya dibaling objek keras dikepala'' katanya ketika dihubungi Mtd Pas Benut malam tadi.

Beliau berkata demikian selepas majlis pelancaran Gerakan Kebangkitan Peneroka Kebangsaan (Bangkit) oleh Tuan Haji Mohammed Sabu, Timbalan Presiden PAS Pusat, di Dataran Cikgu Normala, Pekan Labis, dekat sini, semalam.

Katanya lagi beliau terpaksa menerima tujuh jahitan di bahagian muka setelah dikejarkan ke Hospital Segamat walaubagaimanapun hanya dibenarkan keluar beberapa jam kemudian.

Beliau yang ditemani Mohd Zaki Abd. Kader, Pengarah Jabatan Amal Johor dilihat turut berada di Hospital Segamat kesal dengan pihak berkuasa yang dakwanya lambat bertindak.

''Masa mereka lalu, saya dah pesan kepada Polis. Encik tak kan tengok saja. Pergilah buat apa-apa. Polis kata, tak mengapa nanti kita buat'' ujarnya.

Difahamkan kehadiran pihak berkuasa begitu ramai turut berada di lokasi ceramah yang terdiri daripada anggota Polis, satu trak kecil FRU dan beberapa anggota Penguatkuasa Majlis Daerah Labis.

Satu laporan Polis dibuat di Balai Polis Labis oleh mangsa sendiri pada jam 1. 40 pagi diketuai oleh Saudara Mazlan Aliman, ahli jawatankuasa PAS Pusat bersama 20 orang petugas Jabatan Amal yang lain.

Mazlan dilaporkan berkata, beliau kesal dengan tindakan Polis berhubung cara menangani kejadian tersebut seolah-olah tidak masuk akal sedangkan katanya kebanyakan mereka yang melalui jalan ke lokasi ceramah akan melalui sekatan itu namun soalnya bagaimana anak muda yang rata-ratanya remaja bawah umur dakwanya berjaya melepasi sekatan jalan raya.

''Kita dukacita sebab yang buat provokasi adalah remaja bawah umur. Ada road block tapi tak ditahan. Kalau betullah ini berlaku (tidak ditahan) ini amat memalukan.

''Macam mana boleh lepasi road block? Kami juga ditahan. Apatah lagi budak-budak. Tak ditahan, bawa motor dengan jumlah yang besar, budak bawah umur.

''Kita bersimpati dengan pihak berkuasa. Tapi bagaimana persepsi orang ramai, boleh persoalkan tindakan Polis.

''Polis pun sudah maklum. Berdasarkan permit yang dibuat dan keadaan Mat Sabu sendiri dengan isu yang hangat sekarang. Tapi macam mana boleh lepas?. Malah kejadian ini berlaku didepan Polis.'' terangnya yang juga merupakan Presiden Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan( ANAK).

Beliau bagaimanapun memuji tindakan petugas Jabatan Amal Johor kerana berjaya mengawal keadaan dan bertindak mengikut arahan pimpinan.

''Mujurlah Unit Amal mengikut arahan dan tidak mengikut emosi? syabas Unit Amal'' ujarnya lagi

Full content generated by Get Full RSS.

sUKA jALAN: Ombin <b>di</b> Kg Desa Temu Jodoh, <b>Chaah</b>, Segamat, <b>Johor</b>

Posted: 15 Dec 2011 09:02 PM PST

Best kan nama kg ni... kelas uols........ Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

sUKA jALAN: Ombin <b>di</b> Kg Desa Temu Jodoh, <b>Chaah</b>, Segamat, <b>Johor</b>

Posted: 15 Dec 2011 09:02 PM PST

Best kan nama kg ni... kelas uols........ Full content generated by Get Full RSS.

01 di kahang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kahang - Google Blog Search


Nusajaya Kini: YDP PAS Kawasan <b>Gelang Patah</b> Kekalkan Jawatan

Posted: 29 Sep 2013 05:03 AM PDT

GELANG PATAH - Mesyuarat Agung Tahunan PAS Gelang Patah kali ke-18 yang telah diadakan di Markas Tarbiyah PAS Ulu Pulai pagi tadi menyaksikan Tn. Hj. Dzulkefly Ahmad mengekalkan jawatan Yang Dipertua PAS Kawasan Gelang Patah untuk sesi 2013-2015.

Turut mengekalkan jawatan adalah Timbalan Yang Dipertua PAS Kawasan Gelang Patah iaitu Ustaz Salahuddin Dahiran dan Naib Yang Dipertua PAS Kawasan Gelang Patah iaitu Tn. Hj. Musa.

Bagi kerusi diperingkat dewan-dewan PAS Kawasan Gelang Patah, berlaku perubahan kepimpinan di Dewan Pemuda PAS Kawasan Gelang Patah apabila penyandang jawatan, Ustaz Zaifiddin Isa mengambil keputusan tidak lagi bertanding jawatan disandang sebaliknya jawatan tersebut telah dipertandingkan dan dimenangi oleh Sdra. Taufik Rizal selaku Ketua Pemuda PAS KAwasan Gelang Patah yang baru.

Bagi Dewan Muslimat dan Dewan Ulama PAS Kawasan Gelang Patah pula, penyandang jawatan bagi kerusi Ketua Dewan Muslimat dan Ketua Dewan Ulama kekal apabila jawatan tersebut tidak dipertandingkan sebaliknya penyandang jawatan, Pn. Hjh. Sabariah dan Ustaz Md Shah Lamat kekal untuk sesi kepimpinan 2013-2015.

Perasmian Muktamar PAS Kawasan Gelang Patah pada pagi tadi telah disempurnakan oleh YB Dato' Ir Phahrolrazi Zawawi yang juga merupakan ADUN Pengkalan Kundur Kedah.

**KLIK SINI untuk Iklan Teks produk anda dengan hanya RM5 sebulan!!**

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

PENAFIAN DAN PERINGATAN - Ini merupakan web rasmi Nusajaya Kini. Semua artikel di sini adalah hak mutlak Nusajaya Kini, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika diletakkan nama pemiliknya. Semua gambar di web ini adalah hak milik Nusajaya Kini dan juga ehsan dari Google. Nusajaya Kini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Sebarang pertanyaan dan pendapat boleh dikemukakan terus melalui email kepada kami di nusajayakini@gmail.com

Kongsikan pandangan anda


 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved