ads

Isnin, 27 Januari 2014

01 di pengerang - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

01 di pengerang - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di pengerang</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jan 2014 03:43 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

isu rapid <b>pengerang</b> kembali panas.. selepas simbah asid, kecoh <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 23 Jan 2014 07:00 PM PST


Belum pun reda insiden simbah asid ke atas bas yang membawa 30 orang penduduk Pengerang di depan Menara cyberport JB jam 11 pagi semalam, berlaku pula kekecohan di di tapak Perkuburan Cina Sg Kapal sekitar jam 1.30 tengahari semalam.
Ia ekoran kehadiran beberapa wakil pemaju yang ada kaitan dengan projek RAPID Pengerang membuat aktiviti menanda dan menyemak jumlah kubur di situ. Hampir 100 orang penduduk dipercayai mengepung wakil pemaju dan mengusir mereka keluar. Mujur ada anggota polis yang mententeramkan keadaan.
Tindakan wakil pemaju yang menceroboh kawasan perkuburan ada kaitan dengan notis memindah kubur oleh Pejabat Daerah Kota Tinggi yang dibantah oleh penduduk.
Isu pemindahan kubur, pengambilan tanah penduduk, masadepan persekolahan anak2 dan penempatan baru menjadi panas mutakhir ini. Ia harus diredakan dengan semua pihak terbabit seperti kerajaan negeri, dialog group, petronas, ngo dan penduduk pengerang kembali ke meja rundingan.
Dari awal lagi pendirian PAS, projek RAPID mestilah dibuat atas tanah kerajaan. Kedegilan kerajaan yang bertegas mahu meneruskan projek di kawasan penempatan penduduk telah membawa padah. 
P/s mengiringi penduduk membuat laporan polis di Balai polis Pengerang. Turut hadir Cik Anis Afida Azli, beberapa aktivis Ngo Pengerang seperti Sdr Ah Cye dan Zakba. Kebetulan, OCPD Kota Tinggi dan beberapa pegawai kanan polis Kota Tinggi hadir sama membuat pemantauan. Usaha pihak Polis mengawal keadaan sangat dihargai.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved