ads

Selasa, 22 April 2014

01 di parit sulong - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Sep 2013 07:38 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kit Siang jemput Mahathir bertanding <b>di Gelang Patah</b> | roketkini.com

Posted: 01 Apr 2013 10:09 PM PDT

JOHOR JAYA, 2 APRIL: Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang yang akan bertanding di Gelang Patah mempelawa bekas Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad bertanding di kerusi Parlimen itu bagi menentukan samada karier politik beliau atau Mahathir yang berkubur.

Beliau berkata, ini kerana Mahathir ketika membantu kempen UMNO/Barisan Nasional (BN) di Johor meminta rakyat negeri itu menamatkan karier politiknya di Gelang Patah pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) nanti.

Selain itu, Mahathir juga menganggap tindakan Kit Siang bertanding di kubu kuat UMNO di Johor sebagai tidak masuk akal dan bodoh sebaliknya boleh menerima jika pemimpin veteran DAP itu bertanding di Pulau Pinang, Melaka atau Perak.

Bekas Perdana Menteri paling lama memerintah iaitu 22 tahun juga meminta rakyat Johor memastikan Kit Siang kalah di Gelang Patah antara Parlimen yang menjadikan negeri itu kekal sebagai 'deposit tetap' BN.

"Mahathir tidak mahu rakyat Johor ubah dan tukar kerajaan yang diterjaui BN sekarang, sebaliknya mengalahkan pemimpin veteran DAP itu di Gelang Patah.

"Mengikut Mahathir BN sudah tukar enam Perdana Menteri sejak merdeka, tetapi Kit Siang masih tidak berubah dan sepatut patut beri peluang kepada anak cucu beliau," kata Ahli Parlimen Ipoh Timur itu ketika melawat Taman Molek, di sini, semalam.

Menurut Kit Siang, Mahathir sebenarnya belum bersara daripada politik sebaliknya sekarang dia lebih berkuasa daripada sebelumnya sehingga mampu memaksa Tun Abdullah Ahmad Badawi melepaskan BN kalah teruk pada PRU 2008.

Katanya, Mahathir juga baru-baru ini secara terbuka mengancam untuk menjatuhkan Datuk Seri Najib Razak sebagai Perdana Menteri jika BN gagal mencatat kemenangan lebih baik pada PRU-13 nanti.

"Tidak keterlaluan kalau saya katakan Mahathir adalah sebenarnya "de facto" Perdana Menteri, yang ditakuti Najib kerana boleh menentukan nasib politik Najib," katanya.

Menurut Kit Siang, berdasarkan pengaruhnya yang kuat dalam UMNO, beliau mencabar Mahathir bertanding di Gelang Patah supaya rakyat Johor memutuskan samada beliau atau Mahathir akan dikuburkan.

"Saya bersedia menyerahkan karier politik saya kepada pengundi Gelang Patah, yang terdiri daripada 53 peratus pengundi Cina, 33 peratus pengundi Melayu dan selebihnya 12 peratus pengundi India.

"Sanggupkah Mahathir menamatkan karier politiknya untuk ditentukan pengundi Gelang Patah yang mendakwa menjadi kubu kuat BN setelah memenangi dengan majoriti 9,000 undi pada PRU 2008 dan lebih 31,000 undi pada PRU 2004," tambahnya. – Roketkini.com

BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Sep 2013 07:28 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

DAP menang <b>di Gelang Patah</b> dengan sedikit lagi undi Melayu <b>...</b>

Posted: 11 Apr 2013 12:39 AM PDT

KUALA LUMPUR, 11 APRIL: Timbalan Pengerusi DAP Kebangsaan, Tan Kok Wai yakin DAP mampu memenangi kerusi Parlimen Gelang Patah yang ditandingi Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13), 5 Mei ini.

"Kita boleh menang walaupun kawasan campuran kerana 85 hingga 90 peratus pengundi Cina dijangka memilih calon DAP dan Pakatan Rakyat (PR). Peningkatan undi orang Melayu kepada DAP khususnya akan memberi kemenangan yang lebih bermakna di Johor," jelasnya.

Menurut beliau, populariti Lim Kit Siang yang mempunyai rekod baik mengetengahkan masalah rakyat di Parlimen adalah satu daripada sandaran kepada kemenangannya di Gelang Patah selain gelombang kebangkitan rakyat di seluruh Johor yang dapat dilihat menerusi program yang dianjurkan.

"Di Johor ini kita sudah rasa, bukan sahaja orang Cina mahukan perubahan tetapi juga orang Melayu dan India.

"Rakyat Johor beri kita sambutan begitu hangat yang tidak pernah berlaku sebelum ini kerana terlalu banyak masalah yang timbul dalam pentadbiran Barisan Nasional (BN). Saya percaya, Gelang Patah dan Johor akan mencatat sejarah," kata beliau ketika ditemui pada majlis perasmian Bilik Gerakan DAP Bukit Bintang, semalam.

Tambahnya, jika Lim Kit Siang mahu selamat, beliau boleh sahaja kekal di Ipoh Timur tetapi pada PRU-13 ini, beliau mengorbankan kawasan selamatnya kerana komitmen demi perubahan.

Mengulas mengenai pengguguran Menteri Pelancongan Malaysia, Datuk Seri Ng Yen Yen daripada menjadi calon MCA di Raub pula, Tan yang juga penyandang Parlimen Cheras berkata menteri berkenaan telah gagal menunaikan tanggungjawabnya dengan baik.

"Prestasi dan reputasi beliau di Raub tidak memuaskan walaupun digugurkan menjadi calon, rakyat memang sudah lama tidak tahan dengan masalah yang berlaku seperti isu perlombongan menggunakan bahan kimia merbahaya sianida di Bukit Koman. Lagipun, DAP sudah lama memberi khidmat di kawasan itu," kata Tan.

Tambah beliau, selain isu alam sekitar, peletakan Datuk Mohd Ariff Sabri sebagai calon mewakili DAP di situ dilihat mampu memberi saingan sengit kepada MCA memandangkan bekas pimpinan UMNO Pekan itu adalah calon yang berkelayakan dan berpengalaman.

"Kita berpeluang cerah menang di Raub," ujar beliau.-Roketkini.com

simple but nice: CHECK UP <b>DI</b> KLINIK KESIHATAN <b>LOK HENG</b>!

Posted: 28 Jun 2012 05:25 AM PDT

dah seminggu blog dibiarkan tanpa kasih sayang penulis
nasib ko lah blog sebab tuan ko kan malas tahap dewa
ni pon dah dekat2 nak tutup kedai baru la sibuk bukak blogger nak menaip
haippp, janganlah boss jerit kemas sebelum saya siap buat entry nih
kalo tak nanges nak sambung esok pulak, huhuhu
ok hari ni check up bamlom untuk setahun 6 bulan
bukan check di klinik rutin ye, tapi kat lok heng sana
malam tadi balik keje je, bergegas ke lok heng
bukan tak mahu ke klinik pasir gudang tapi tak sanggup nak menunggu lama sangat
kalo bagi masa mak masak 2 jam lebih tu penoh meja lauk pauk, siap pencuci mulut bagai hokkay!!
ecehhh, macam la pakar sanggggat kan??
pagi tadi  jam 7.30 baru mandi bersiap
sebab klinik dekat je xyah la nak kelam kibut sangat
biasanya kul 6.30 tu dah paksa bamlom bangun mandi
kul 8 baru keluar rumah, atuk mak bamlom siap teman lagi okkay!!
dia pon nak amik darah juga, so sekali la kite
sampai2 je gate pon belum bukak lagi
ade la sorang tengah tunggu, dalam 8.10 baru dia bukak gate, pintu dan masuk amik nombor
bamlom dapat nombor 2, sukee sangat, tak yah la nak nunggu lelama
8.30 masuk bilik pemeriksaan, 8.45 injek, jam 9 siappppp
vavavavava, suke hati sungguh
cepat, tak ramai orang, nurse pon baik2 belaka
en harry cakap lepas ni kalo pregnant cek kat lok heng je
iye lah suamikuuu, isteri yang taat ni ikut aje kata katamu.. puiiiiiiiiiiiii
berat bamlom diusia ni adalah 10.7 kg
masih cantik mengikut graf, tapi sikit sangat naiknye
buas jah lebih, pastu balik kampung minggu sudah dengan tak nak makan lagi
mana la nak naik timbang.. hadehhh
panjang pulak 82cm, tak tahu la banyak mana beza tinggi sebab nurse kat pasir gudang jarang2 ukur tinggi..
takpelah janji bamlom sihat sudah...
kene injek 4 serangkai, injek dah habis la untuk budak kecik ni
tapi nurse suruh pegi lagi klinik timbang berat ngan ukur tinggi
ikut aje lah, kalo tu yang terbaik untuk bamlom...
sekarang ni bamlom dah pandai angkat tangan ke mommy/ didi/maklong/ sape2 yang marah dia
siap tunjuk kaki lagi tu kenkadang, haih geram betulll
mana la dia belajar tuh!!
pastu asik nak berdokong je, pantang nampak motor pulak tu, mesti nak naik
kalo pagi2 tuh, sebelum didi keje mesti bawak dia naik motor dulu seround dua
baru la didi boleh pegi keje ngan aman
kalo tak, mommy pulak yang jadi hamukan dia.. anak la anak
nak gosok gigi pon dah senang dah
masuk bilik air, cakap nak gosok gigi, terus dia gi kumur dulu
mentang2 la dah pandai berkumur asik nak berkumur aje
kadang2 tu belom siap gosok dia dah sibuk dah suruh bukak paip nak kumur
masih lagi pakai berus gigi yang sumbat jari tuh,
pakai yang batang dia kurang selesa, takpelah janji gigi kamu bergosok dan putih sudah..
susu memang dah kurang sangat sekarang
kalo keluar belanja setakat sejam dua memang takyah bawak bekal susu dah
belikan je milo kotak tu atau air soya, kalo dahaga nanti otometik air! air! air
senang la mak ko bersenang lenang soping kalo begitu kan?? hikhikhik
sekarang semua benda dia panggil air, nak apa? nak air, padahal nakbenda lain..
paling manja dengan didi dan atuk mak dia
kalo dia buat perangai, 2 orang ni la yang selalu duk pujuk dia
kalo datang ke mommy nanti kan kene la lepukk kat kaki sekali dua
mommy kan kurang sabar..grrrr
kedai pon dah nak tutup nih, see ya!

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved