ads

Rabu, 23 April 2014

01 di permas jaya - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

01 di permas jaya - Google Blog Search


Suara Simpang Kiri: SERVIS KOMPUTER <b>DI PARIT SULONG</b>

Posted: 30 Nov 2013 09:12 PM PST



Anak muda gigih ini menjalankan bisnes servis komputer
Org-orang Pt Sulong tak payah ke bandar lagi kalau nak format ke
Ada problem laptops, dekstop, printers, hardware, software
boleh hantar ke rumah dia di No 8, Jln SS 22, Tmn Seri Sulong,
Sdra Faiz juga boleh hantar sampai rumah kalian.....
Boleh hubungi Faiz 017-373 5717
(Aku suka sangat anak muda yg rajin mcm ini, sebab itu aku promote kat sini)

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit sulong</b> - Google Blog Search - Blogger

Posted: 22 Apr 2014 11:13 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Sep 2013 07:38 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kit Siang jemput Mahathir bertanding <b>di Gelang Patah</b> | roketkini.com

Posted: 01 Apr 2013 10:09 PM PDT

JOHOR JAYA, 2 APRIL: Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang yang akan bertanding di Gelang Patah mempelawa bekas Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad bertanding di kerusi Parlimen itu bagi menentukan samada karier politik beliau atau Mahathir yang berkubur.

Beliau berkata, ini kerana Mahathir ketika membantu kempen UMNO/Barisan Nasional (BN) di Johor meminta rakyat negeri itu menamatkan karier politiknya di Gelang Patah pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) nanti.

Selain itu, Mahathir juga menganggap tindakan Kit Siang bertanding di kubu kuat UMNO di Johor sebagai tidak masuk akal dan bodoh sebaliknya boleh menerima jika pemimpin veteran DAP itu bertanding di Pulau Pinang, Melaka atau Perak.

Bekas Perdana Menteri paling lama memerintah iaitu 22 tahun juga meminta rakyat Johor memastikan Kit Siang kalah di Gelang Patah antara Parlimen yang menjadikan negeri itu kekal sebagai 'deposit tetap' BN.

"Mahathir tidak mahu rakyat Johor ubah dan tukar kerajaan yang diterjaui BN sekarang, sebaliknya mengalahkan pemimpin veteran DAP itu di Gelang Patah.

"Mengikut Mahathir BN sudah tukar enam Perdana Menteri sejak merdeka, tetapi Kit Siang masih tidak berubah dan sepatut patut beri peluang kepada anak cucu beliau," kata Ahli Parlimen Ipoh Timur itu ketika melawat Taman Molek, di sini, semalam.

Menurut Kit Siang, Mahathir sebenarnya belum bersara daripada politik sebaliknya sekarang dia lebih berkuasa daripada sebelumnya sehingga mampu memaksa Tun Abdullah Ahmad Badawi melepaskan BN kalah teruk pada PRU 2008.

Katanya, Mahathir juga baru-baru ini secara terbuka mengancam untuk menjatuhkan Datuk Seri Najib Razak sebagai Perdana Menteri jika BN gagal mencatat kemenangan lebih baik pada PRU-13 nanti.

"Tidak keterlaluan kalau saya katakan Mahathir adalah sebenarnya "de facto" Perdana Menteri, yang ditakuti Najib kerana boleh menentukan nasib politik Najib," katanya.

Menurut Kit Siang, berdasarkan pengaruhnya yang kuat dalam UMNO, beliau mencabar Mahathir bertanding di Gelang Patah supaya rakyat Johor memutuskan samada beliau atau Mahathir akan dikuburkan.

"Saya bersedia menyerahkan karier politik saya kepada pengundi Gelang Patah, yang terdiri daripada 53 peratus pengundi Cina, 33 peratus pengundi Melayu dan selebihnya 12 peratus pengundi India.

"Sanggupkah Mahathir menamatkan karier politiknya untuk ditentukan pengundi Gelang Patah yang mendakwa menjadi kubu kuat BN setelah memenangi dengan majoriti 9,000 undi pada PRU 2008 dan lebih 31,000 undi pada PRU 2004," tambahnya. – Roketkini.com

BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Sep 2013 07:28 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

DAP menang <b>di Gelang Patah</b> dengan sedikit lagi undi Melayu <b>...</b>

Posted: 11 Apr 2013 12:39 AM PDT

KUALA LUMPUR, 11 APRIL: Timbalan Pengerusi DAP Kebangsaan, Tan Kok Wai yakin DAP mampu memenangi kerusi Parlimen Gelang Patah yang ditandingi Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13), 5 Mei ini.

"Kita boleh menang walaupun kawasan campuran kerana 85 hingga 90 peratus pengundi Cina dijangka memilih calon DAP dan Pakatan Rakyat (PR). Peningkatan undi orang Melayu kepada DAP khususnya akan memberi kemenangan yang lebih bermakna di Johor," jelasnya.

Menurut beliau, populariti Lim Kit Siang yang mempunyai rekod baik mengetengahkan masalah rakyat di Parlimen adalah satu daripada sandaran kepada kemenangannya di Gelang Patah selain gelombang kebangkitan rakyat di seluruh Johor yang dapat dilihat menerusi program yang dianjurkan.

"Di Johor ini kita sudah rasa, bukan sahaja orang Cina mahukan perubahan tetapi juga orang Melayu dan India.

"Rakyat Johor beri kita sambutan begitu hangat yang tidak pernah berlaku sebelum ini kerana terlalu banyak masalah yang timbul dalam pentadbiran Barisan Nasional (BN). Saya percaya, Gelang Patah dan Johor akan mencatat sejarah," kata beliau ketika ditemui pada majlis perasmian Bilik Gerakan DAP Bukit Bintang, semalam.

Tambahnya, jika Lim Kit Siang mahu selamat, beliau boleh sahaja kekal di Ipoh Timur tetapi pada PRU-13 ini, beliau mengorbankan kawasan selamatnya kerana komitmen demi perubahan.

Mengulas mengenai pengguguran Menteri Pelancongan Malaysia, Datuk Seri Ng Yen Yen daripada menjadi calon MCA di Raub pula, Tan yang juga penyandang Parlimen Cheras berkata menteri berkenaan telah gagal menunaikan tanggungjawabnya dengan baik.

"Prestasi dan reputasi beliau di Raub tidak memuaskan walaupun digugurkan menjadi calon, rakyat memang sudah lama tidak tahan dengan masalah yang berlaku seperti isu perlombongan menggunakan bahan kimia merbahaya sianida di Bukit Koman. Lagipun, DAP sudah lama memberi khidmat di kawasan itu," kata Tan.

Tambah beliau, selain isu alam sekitar, peletakan Datuk Mohd Ariff Sabri sebagai calon mewakili DAP di situ dilihat mampu memberi saingan sengit kepada MCA memandangkan bekas pimpinan UMNO Pekan itu adalah calon yang berkelayakan dan berpengalaman.

"Kita berpeluang cerah menang di Raub," ujar beliau.-Roketkini.com

simple but nice: CHECK UP <b>DI</b> KLINIK KESIHATAN <b>LOK HENG</b>!

Posted: 28 Jun 2012 05:25 AM PDT

dah seminggu blog dibiarkan tanpa kasih sayang penulis
nasib ko lah blog sebab tuan ko kan malas tahap dewa
ni pon dah dekat2 nak tutup kedai baru la sibuk bukak blogger nak menaip
haippp, janganlah boss jerit kemas sebelum saya siap buat entry nih
kalo tak nanges nak sambung esok pulak, huhuhu
ok hari ni check up bamlom untuk setahun 6 bulan
bukan check di klinik rutin ye, tapi kat lok heng sana
malam tadi balik keje je, bergegas ke lok heng
bukan tak mahu ke klinik pasir gudang tapi tak sanggup nak menunggu lama sangat
kalo bagi masa mak masak 2 jam lebih tu penoh meja lauk pauk, siap pencuci mulut bagai hokkay!!
ecehhh, macam la pakar sanggggat kan??
pagi tadi  jam 7.30 baru mandi bersiap
sebab klinik dekat je xyah la nak kelam kibut sangat
biasanya kul 6.30 tu dah paksa bamlom bangun mandi
kul 8 baru keluar rumah, atuk mak bamlom siap teman lagi okkay!!
dia pon nak amik darah juga, so sekali la kite
sampai2 je gate pon belum bukak lagi
ade la sorang tengah tunggu, dalam 8.10 baru dia bukak gate, pintu dan masuk amik nombor
bamlom dapat nombor 2, sukee sangat, tak yah la nak nunggu lelama
8.30 masuk bilik pemeriksaan, 8.45 injek, jam 9 siappppp
vavavavava, suke hati sungguh
cepat, tak ramai orang, nurse pon baik2 belaka
en harry cakap lepas ni kalo pregnant cek kat lok heng je
iye lah suamikuuu, isteri yang taat ni ikut aje kata katamu.. puiiiiiiiiiiiii
berat bamlom diusia ni adalah 10.7 kg
masih cantik mengikut graf, tapi sikit sangat naiknye
buas jah lebih, pastu balik kampung minggu sudah dengan tak nak makan lagi
mana la nak naik timbang.. hadehhh
panjang pulak 82cm, tak tahu la banyak mana beza tinggi sebab nurse kat pasir gudang jarang2 ukur tinggi..
takpelah janji bamlom sihat sudah...
kene injek 4 serangkai, injek dah habis la untuk budak kecik ni
tapi nurse suruh pegi lagi klinik timbang berat ngan ukur tinggi
ikut aje lah, kalo tu yang terbaik untuk bamlom...
sekarang ni bamlom dah pandai angkat tangan ke mommy/ didi/maklong/ sape2 yang marah dia
siap tunjuk kaki lagi tu kenkadang, haih geram betulll
mana la dia belajar tuh!!
pastu asik nak berdokong je, pantang nampak motor pulak tu, mesti nak naik
kalo pagi2 tuh, sebelum didi keje mesti bawak dia naik motor dulu seround dua
baru la didi boleh pegi keje ngan aman
kalo tak, mommy pulak yang jadi hamukan dia.. anak la anak
nak gosok gigi pon dah senang dah
masuk bilik air, cakap nak gosok gigi, terus dia gi kumur dulu
mentang2 la dah pandai berkumur asik nak berkumur aje
kadang2 tu belom siap gosok dia dah sibuk dah suruh bukak paip nak kumur
masih lagi pakai berus gigi yang sumbat jari tuh,
pakai yang batang dia kurang selesa, takpelah janji gigi kamu bergosok dan putih sudah..
susu memang dah kurang sangat sekarang
kalo keluar belanja setakat sejam dua memang takyah bawak bekal susu dah
belikan je milo kotak tu atau air soya, kalo dahaga nanti otometik air! air! air
senang la mak ko bersenang lenang soping kalo begitu kan?? hikhikhik
sekarang semua benda dia panggil air, nak apa? nak air, padahal nakbenda lain..
paling manja dengan didi dan atuk mak dia
kalo dia buat perangai, 2 orang ni la yang selalu duk pujuk dia
kalo datang ke mommy nanti kan kene la lepukk kat kaki sekali dua
mommy kan kurang sabar..grrrr
kedai pon dah nak tutup nih, see ya!

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit sulong</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Apr 2014 11:30 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

felda <b>lok heng</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 11 Apr 2014 09:32 PM PDT

Pada 03 November 2013 yang lepas, Felda Lok Heng Barat telah menerima kunjungan dari sekumpulan pelajar USM Pulau Pinang, kedatangan mereka adalah berkaitan kajian kesan sebelum dan selepas menjuarai AKKF 2013 terhadap masyarakat warga Felda Lok Heng Barat. Kajian lapangan yang dianggotai 4 orang mahasiswi cantik USM ini diketuai oleh Saudari Syarifah, Saudari As, Saudari Ain & Saudari Fathia berlangsung seperti yang dirancang mengikut agenda mereka setelah tiba di Felda Lok Heng Barat.

Sessi wawancara pelajar USM dan Tuan Pengurus Felda Lok Heng Barat



Sessi pemberian cenderahati kepada Pengurus Felda Lok Heng Barat, Tuan Mahmud

Kajian mereka dimulai dengan mewawancara warga ibu yang mengusahakan projek IKS di bangunan UMNO Felda Lok Heng Barat

 Pelajar USM bergambar bersama para wargawati IKS Felda Lok Heng Barat


Agenda seterusnya, mereka dibawa menemuramah salah satu warga peneroka Encik Saat yang kreatif dengan laman rumah berkonsepkan kolam air terjun yang cantik 


Gambar kenangan di laman berkonsepkan kolam air terjun



Saudari Syarifah dan Saudari As bergambar bersama adik-adik yang sedang membuat 'study group'

 Turut tidak ketinggalan, Saudari Ain bergambar bersama kumpulan adik-adik Felda

Rumah seterusnya adalah milik Encik Supan Bin Kembang, dengan laman konsep botanical garden yang cantik dan ceria. Malahan, seisi keluarga ini turut ceria menerima kunjungan kami


Kunjungan seterusnya adalah menemuramah para belia Felda Lok Heng Barat, kajian tertumpu disekitar kawasan belia yang menjadi tumpuan belia bersukan & beriadah di waktu petang.

 Pada malam harinya, para pelajar mewawancara Saudara Muzaidee selaku Presiden Belia Felda Wilayah Selatan yang juga merupakan Pengerusi Belia Felda Lok Heng Barat. Aktiviti malam berakhir sekitar jam 11:30 malam.


Kajian hari kedua diteruskan di rumah cantik yang dimiliki Haji Karno (panggilan masyarakat felda)



 Konsep laman rumah yang cantik dan bersih, berkonsepkan ala 'British Design' dengan penuh hiasan bonsai dan kolam teratai menghiasi laman rumah.


Sessi wawancara dan perkongsian ilmu oleh Haji Karno tentang pengalaman berniaga beliau, serta banyak ilmu bermanfaat yang dikongsi bersama pelajar USM.

 Aktiviti kajian yang dijangka selama 3 hari telah selesai dalam masa 2 hari sahaja, komitmen dan kerjasama seluruh warga Felda Lok Heng Barat sangat diluar jangkaan mereka. Syukur alhamduillah ~


Bergambar bersama admin sebelum berangkat pulang, semoga kunjungan mahasiswi USM ini membuahkan kejayaan dan turut menumpang bangga kerana saya juga adalah merupakan bekas pelajar Sarjana Muda USM & Sarjana UTM. Terima Kasih diucapkan kepada Universiti Sains Malaysia..!

felda <b>lok heng</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 08 Nov 2013 12:00 AM PST


Blog Felda: <b>felda lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Nov 2013 12:00 AM PST


<b>felda lok heng</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 08 Nov 2013 12:00 AM PST


PORTAL <b>FELDA LOK HENG</b> BARAT: Konsep Landskap Juara AKKF

Posted: 08 Nov 2013 01:56 AM PST

Felda Lok Heng Barat berjaya merangkul gelaran Juara AKKF bagi sessi 2013. Semakin ramai pengunjung telah bertandang dan menginap disini antaranya pelajar universiti, program anak angkat, lawatan warga Felda di seluruh Malaysia dan tidak ketinggalan para pelancong yang sudi bertandang di Felda Lok Heng Barat. Secara tidak langsung menaikkan nama Felda Lok Heng sendiri terutama sosio-ekonomi dan pendapatan masyarakat setempat. Banyak permintaan hampir setiap minggu pasti ada pelawat yang menganjurkan pelbagai program disini. Impak positif yang mampu dirasai oleh seluruh warga Felda Lok Heng khususnya, peningkatan eco-tourism yang mampu memberi pulangan yang positif buat warga Felda. 

Keindahan dan keceriaan sesebuah kampung itu adalah subjektif. Mungkin ramai orang beranggapan Keceriaan Kampung itu adalah cantik semata-mata, penuh dengan bunga-bungaan, namun bagi kami warga Felda Lok Heng Barat sendiri beranggapan keceriaan itu adalah subjektif disokong kuat oleh masyarakatnya yang ramah, tolong-menolong, rajin dan tidak lokek dengan senyuman ceria. 

Landskap Halaman Rumah Berkonsepkan Kolam Air Terjun

Landskap Halaman Rumah Berkonsepkan Edible Garden

Landskap Halaman Rumah Berkonsepkan Tanah Tinggi & British Style

Ini adalah antara koleksi lanskap halaman rumah warga peneroka Felda Lok Heng Barat. Kepada anda yang ingin menginap dan bertandang di sini, bolehlah dapatkan info berkenaan homestay yang terdapat di Felda Lok Heng Barat. Seluruh warga disini berbesar hati akan kehadiran anda yang sudi bertandang di Felda Lok Heng Barat. Semoga paparan kali ini turut memberi inspirasi berguna kepada pengunjung dan felda-felda lain dalam menceriakan kampung masing-masing. Kepada anda yang ingin berkunjung disini, selamat datang kami ucapkan. 

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved