ads

Sabtu, 18 Februari 2012

01 di bekok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search


WALIMATUL URUS 9W2BJR <b>DI BEKOK</b>, SEGAMAT (18 <b>...</b> - 9W2HOZ

Posted: 30 Nov 2011 07:31 PM PST



Jemputan ke Majlis Perkawinan 9W2BJR (Abg Aiman) dgn isteri 9W2LYN pada 18hb Disember 2011 di Bekok, Segamat. Kehadiran di hargai.

01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


Jem <b>Di Johor Bahru</b> | Fadzilah Mamat Dot Com

Posted: 17 Feb 2012 02:55 AM PST

Jangan ingat KL je jem teruk setiap petang.

Kat JB pun sama je. Tambah-tambah bila hujan.

Petang ni saya terpaksa menempuh sejam perjalanan dari pusat bandar Johor Bahru ke Tampoi, padahal biasanya 5 minit je.

Rasanya kat JB ni memang patut sangat-sangat buat LRT. Kalau tidak, masalah kesesakan akan jadi lebih teruk setiap tahun.

Bersyukur sangat sebab tak perlu berdepan dengan jem setiap hari. Biasanya kalau ke JB, pukul 4 saya dah bertolak balik.

Tapi hari ni memang terpaksa tempuh jem jugak sebab ada worksyop.

Walaupun jem, tapi tetap bersyukur sebab dapat naik kenderaan yang selesa.

20120217-184640.jpg

Jem teruk di flyover bertentangan Tune Hotel

01 di mersing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di mersing - Google Blog Search


Pusat Tuisyen Usaha Waja Bestari : Paling Popular <b>di Mersing</b>

Posted: 09 Feb 2012 07:09 PM PST

( 1km dari pusat bandar Mersing)
Semalam PHD sempat singgah sebentar di Pusat Tuisyen Usaha Waja Bestari yang terletak bersebelahan dengan SK Mersing Kanan.
 Kisah pusat tuisyen  yang semakin popular dan kerap disebut-sebut oleh para ibu bapa dan guru pernah diterbitkan artikel di blog ini..[ klik di sini untuk keterangan lanjut..]
 Tangga yang bersih dan terang
 Poster promosi yang menarik
 Senarai pelajar pusat tuisyen ini yang mencatatkan kejayaan dalam peperiksaaan UPSR, PMR dan SPM
Antara kelebihan ketara yg PHD dapati di sini ialah :

1. Bilik-bilik kelas yang selesa, berhawa dingin sepenuhnya serta kemas
2. Guru-guru yang terpilih dan datang tepat pada masa
3. Keadaan yang kemas, bersih dan teratur bermula dari pintu masuk dan tangga
4. Disiplin terjaga. Tiada pelajar yang merayau-rayau dan terdapat pintu jerigi yang tertutup semasa pembelajaran berlangsung
5. Pentadbiran yang sistematik
6. Hari Sabtu dan Ahad dijadikan hari kelas ganti jika ramai guru di sini yang bercuti seperti Tahun Baru Cina
7. Cuti-cuti am seperti Maulidurrasul, Thaipusam dll kelas tuisyen berjalan seperti biasa

Bilik tuisyen seperti bilik tutorial untuk mewujudkan suasana belajar





Pengajaran & pembelajaran di sini dibuat dalam edaran latihan yang ringkas yang bertujuan untuk pengukuhan dan penyelesaian masalah terhadap apa yang belajar di sekolah. Ini membolehkan pelajar cepat menguasai topik, tidak ketinggalan, dibantu secara individu yang akhirnya mengekalkan semangat anak-anak untuk terus mencapai kecemerlangan.
Seandainya tuan-puan mempunyai anak-anak yg bersekolah rendah atau menengah dan percaya bahawa tuisyen dapat membantu maka Pusat Tuisyen Usahawa Waja Bestari mungkin pilihan terbaik yang patut dipertimbangkan.

Kecemerlangan Anak-anak bermula dari Ibu bapa !

01 di pengerang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pengerang - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di pengerang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di pengerang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

[unable to retrieve full-text content]PENGERANG: Setiap keluarga daripada 10 perkampungan yang dipindahkan kerana terbabit dalam pembangunan Projek Petroleum dan Gas Pengerang di sini, akan menerima wang tunai bagi keluasan tanah ...

01 di kahang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kahang - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di gelang patah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 09:13 PM PST

URL Sumber Asal :-

PAS <b>Gelang Patah</b> Meraikan Kedatangan Tahun Baru Cina ~ Pusat <b>...</b>

Posted: 16 Jan 2012 07:39 PM PST

GELANG PATAH, 16 Jan 2012: YDP PAS Kawasan Gelang Patah Tuan Hj. Dzulkefly bin Hj. Ahmad yang juga merupakan Penyelia Pusat Aduan Rakyat (PAR) Zon Nusajaya bersama dengan YB Dr Boo Chen Hau (ADUN Skudai) dengan disertai oleh Hj. Musa Wahab (NYDP PAS Gelang Patah) telah membuat edaran buah limau dan kad ucapan Selamat Tahun Baru Cina kepada masyarakat sekitar khususnya kepada masyarakat Cina sempena Tahun Baru Cina yang bakal menjelang dalam beberapa hari lagi.
Program edaran ini telah berlangsung selama dua hari. Bermula pada hari Sabtu, 14 Jan 2012, edaran berjalan di sekitar Pasar Teetah, Taman Universiti. Program ini dilihat mendapat sambutan baik daripada peniaga dan juga pengunjung Cina yang tidak putus-putus datang menbanjiri kawasan tapak pasar seawal 8.30 pagi lagi. Selain itu, Tuan Hj. Dzulkefly bin Hj. Ahmad turut mengadakan edaran sambil beramah mesra dengan kaum Tionghua dan masyarakat setempat sekitar kawasan Pasar Taman Universiti, Mutiara Rini dan Lima Kedai meliputi premis-premis perniagaan di dalam pekan. Di sebelah malamnya, edaran berjalan sekitar gerai-gerai makan milik peniaga Cina di kawasan Taman Universiti dan Pulai Utama.
Keesokan harinya pula, Tuan Hj. Dzulkefly bin Hj. Ahmad bersama rombongannya meneruskan lagi edaran buah limau sambil menyantuni masyarakat setempat, sekitar kawasan pasar dan premis-premis perniagaan di Kangkar Pulai dan Ulu Choh. Kelihatan masyarakat setempat khususnya masyarakat Cina gembira dengan kehadiran YDP PAS Kawasan Gelang Patah, Tuan Hj. Dzulkefly bin Hj. Ahmad yang turut sama meraikan kedatangan Tahun Baru Cina.
Di samping edaran buah limau dan kad ucapan, kalendar 2012 turut diedarkan sempena tahun 2012 yang baru bermula. Diharapkan program tahunan seperti ini akan lebih merapatkan lagi hubungan di antara kaum tanpa mengira fahaman politik dan agama antara kepimpinan Pakatan Rakyat (PR) Gelang Patah dengan para penduduk kawasan Gelang Patah khususnya di DUN Nusajaya.

Full content generated by Get Full RSS.

IsmailDotCom: Bersantai <b>di</b> Jeti Kampung Pendas <b>Gelang Patah</b>

Posted: 07 Jan 2012 08:01 AM PST

Pada hari Jumaat yang lepas adalah hari terakhir minggu Orintasi Isz di GiatMara Gelang Patah( Kampung Tiram Duku). Selepas selesai solat jumaat kami bertiga bersiar-siar menerokai kawasan Pendas. Terdapat jeti nelayan dan banyak bot pakir di situ. Kebiasaan jeti ini di gunakan untuk membawa kaki pancing ke bawah jambatan singapura ( 2nd link) Isz dan rakan-rakan sempat  juga bergambar. Di bawah ini adalah antara gambar-gambar kami.

Kami bertiga adalah dari Kursus Pendawai Elektrik SKM 1&2 Fasa 1 (PW2) selama 2 tahun. Dan selama 9 bulan Praktikal di industri berkenaan. Selepas tamat Isz bercita-cita untuk sambung pelajaran sehingga SKM 3&4 Fasa 3 (PW4). Full content generated by Get Full RSS.

Empat sekeluarga terselamat dalam kebakaran kedai runcit <b>di Gelang</b>

Posted: 20 Dec 2011 10:39 PM PST

[unable to retrieve full-text content]JOHOR BAHRU: Empat sekeluarga nyaris maut apabila kedai runcit yang juga juga kediaman mereka terbakar dalam kejadian di Taman Perumahan Rakyat, Lima Kedai dekat Gelang Patah, hari ini.

01 di batu pahat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di batu pahat - Google Blog Search


Program Dato&#39; Seri Anwar Ibrahim <b>di Batu Pahat</b>, Johor at Anwar <b>...</b>

Posted: 13 Nov 2011 06:36 PM PST

DEMI RAKYAT

15 November 2011 (Selasa)

Program 1)

8.00 – 9.00 mlm – Solat Isya' – Surau Tmn Sri Penggaram, Batu Pahat

Program 2)

7.00 – 10.45 mlm – Jamuan Makan Malam KeADILan

Lokasi: Grand Sea View Restaurant, Jln Tanjung Laboh,  Batu Pahat

Program 3)

9.00 – 12.00 malam – Ceramah Perdana – Demi Rakyat

Lokasi: Markaz PAS Parit Bilal, Jln  Bukit Pasir, Batu Pahat

Penceramah:

1.   YB Dato' Seri Anwar Ibrahim

2.   YBhg Dato' Seri Chua Jui Meng

3.   YB Tian Chua

4.   YB Dr Dzulkifli Ahmad

5.   YB Dr Boo Cheng Hau

6.   YBhg Syed Abdul Hamid Ali

01 di parit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit raja - Google Blog Search


PROGRAM KEBAJIKAN DUN MAHARANI <b>DI PARIT RAJA</b> MUAR

Posted: 02 Feb 2012 06:45 AM PST


LAGI PROGRAM KEBAJIKAN DUNMAHARANI

 Khamis 2 Februari 2012, jam 2.30 petang
Warong Asam Pedas Osman di simpang Pt Raja-Jalan Junid Muar

Petang ini satu lagi program kebajikan dalam DUN Maharani telah selamat dijalankan. Program kali ini dikelolakan oleh Puan Norizan Adnan, seorang muslimat yang cukup gigih dalam kerja-kerja  kebajikan dalam DUN Maharani.

Majlis ini adalah rentetan dari pelbagai yang aktiviti kebajikan yang dijalankan dalam DUN Maharani sepanjan masa. Alhamdulillah dengan sumbangan daripada penderma-penderma, majlis ini telah dapat disempurnakan dengan jayanya. Dalam majlis ini seramai 30 orang penduduk di sekitar Kg Pt Raja, Pt Sakai,Pt Prupuk telah dijemput khas untuk menerima sumbangan beras dan wang tunai. 3 orang menerima kerusi roda kerana kudong kaki, angin akhmar dan kecacatan mental.

Majlis dimulakan dengan jamuan makan, beriani kambing yang dimasak oleh Cef Pak Atan yang terkenal dengan masakannya di majlis-majlis perkahwinan.Suasana sungguh meriah dengan kehadiran hampir 100 orang.

Selepas jamuan, YB Dr Mohammad telah merasmikan majlis dengan mengucapkan terima asi kepada Puan Norizan Adnan yang menguruskan majlis ini dan juga tuan punya warong, Sdr Osman Lani, yang mengizinkan warongnya dijadikan tempat jamuan dan menyampaikan sumbangan.Beliau juga menerangkan fungsi wakil rakyat Pakatan Rakyat yang dinafikan peruntukannya tetapi tetap terus berkhidmat untuk rakyat.. Walaupun kawasan ini dimenangi pembangkang, pmbangunan terus berjalan dengan baik, malahan lebih baik dari sebelunya. Ini menunjukkan kehadiran pembangkang dapat memastikan tanggung jawab kerajaan yang memerintah berjalan dengan lebih sempurna.Dengan bantuan para penderma pihak ADUN masih dapat berfungsi membantu rakyat. Setiap tahun DUN Maharani mendapat peruntukan ADUN sebanyak RM200,000.00  setahun , peruntukan tambahan RM200,000.00 setahun dan tambahan RM50,000.00 untuk aktiviti lain.Kesemua peruntukan ini dikendalikan oleh pihak Barisan Nasional , seorang Pegawai Khas Menteri Besar Johor.Beliaulah tempat rakyat mengadu untuk mendapatkan peruntukan tersebut. Namun begitu ADUN Maharani tetap membantu rakyat menyampaikan masalah mereka kepada pihak yang bertanggungjawab.

 YB Dr Mohammad menyampaikan ucapan dan merasmikan majlis.

 Pengerusi Majlis, Sdr Abd Razak Sulaiman, memulakan majlis.

 Jamuan dimulakan sebelum pemberian sumbangan.

 Tetamu Tionghua yang turut menerima sumbangan.

 Rakan-rakan wartawan turut diraikan

 Tetamu menikmati hidangan.

YB Dr Mohammad bermesra dengan tetamu.

 

YB Dr Mohammad bersama orang kuat penganjur, Puan Norihan Adnan

dan Pengarah MTD Maharani, Sdr Abu Bakar Ismail.

Setelah selesai jamuan dan ucapan majlis penyampaian sumbangantelah disempurnakan oleh YB Dr Mohammad Taslim.Para penerima sumbangan sangat berpuas hati dengan sumbangan yang mereka terima.

Cenderamata untuk tuan rumah, Sdr Osman Lani. 

Warong beliau initerkenal dengan asam pedasnya.

 


Seorang Tionghua turut menerima sumbangan.

 

Sedikit sumbangan untuk meringankan beban.
 

Mereka yang berhak tetap dibantu.
 


Seorang penerima kerusi roda cukup bersyukur kerana selama ini 
beliau dan ibunya bergilir-gilir menggunakan sebuah kerusi roda yang sudah uzur.

Para penerima kerusi roda.

01 di skudai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di skudai - Google Blog Search


Homestay <b>di skudai</b> : Semua Homestay

Posted: 28 Jan 2012 10:40 AM PST

SMF MUTIARA HOMESTAY DI TAMAN MUTIARA RINI SKUDAI- RUMAH DUA TINGKAT 3 BILIK
===========================================

LOKASI:
-Taman Mutiara Rini Skudai
-Berhampiran dgn kedai makan, bank, pam minyak,dll
- 5 minit ke UTM Skudai
- 15 minit ke JB
- 15 minit ke Nusajaya
- 20 minit ke Senai Airport
- 20 minit ke JPO(Johor Premium Outlet)
- 30 minit ke Singapura

KEMUDAHAN :
- 3 bilik, 3 bilik air (2 bilik aircond)
- dapur dgn kelengkapan memasak
- mesin basuh, peti sejuk, rice cooker
- water dispanser, pembakar roti
- dan keperluan lain seperti kediaman sendiri

JAMINAN :
- Anda pasti selesa dgn kemudahan ala kediamansendiri di SMF Mutiata Homestay kami. Kepuasanpelanggan kami utamakan. Sekali menginap, pastianda akan berkunjung lagi.

HARGA :
- Sila hubungi saya untuk pertanyaan
- Penginapan lebih semalam bole dibincang
- Penginapan sebulan, rm70 sehari dan boledibincang.

HUBUNGI : Fauzan 012-7262755, 019-7810057
Mariah 012-7563919
Hj Samat 012-7540154

Contact fauzan

01 di pasir gudang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pasir gudang - Google Blog Search


Karat E-jau: Serangan Tentera Allah <b>Di Pasir Gudang</b>..

Posted: 17 Feb 2012 05:59 PM PST

SELAMATKAN DIRI...dari tentera Allah yang berupa angin,,Peserta Festival layang-layang ke-17 dunia menyelamatkan diri masing-masing ketika ribut petir melanda Pasir Gudang, Johor pada petang Jumaat.

01 di endau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di endau - Google Blog Search


DIALOG RAKYAT: Bantah kehadiran Anwar <b>di Endau</b>

Posted: 17 Feb 2012 03:18 PM PST


SEBAHAGIAN daripada 200 orang yang mewakili parti politik, NGO mengadakan bantahan aman terhadap kehadiran Anwar selepas membuat laporan di Balai Polis Endau, Johor, semalam.

MERSING. - Kira-kira 200 orang yang mewakili pelbagai parti politik dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) mengadakan bantahan secara aman terhadap kehadiran Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim ke Endau di sini untuk berceramah Ahad ini.

Kumpulan tersebut yang terdiri daripada wakil Pergerakan Pemuda UMNO, MCA, Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Mersing serta Persatuan Belia Endau mendakwa kehadiran Ketua Umum PKR itu hanya akan memecah-belahkan perpaduan penduduk di kawasan tersebut.

Ketua Pemuda UMNO Bahagian Mersing, Youzaimi Yusuf berkata, penduduk di daerah ini menolak kehadiran Anwar kerana kehadirannya akan menimbulkan rasa kurang tenteram, selain ceramah beliau hanya akan menghasut rakyat untuk membenci kerajaan.

"Masyarakat di sini membantah kehadiran Anwar dan kita tidak sekali-kali akan terpedaya dengan janji manis yang ditaburkan kepada penduduk Mersing kerana kami sentiasa menyokong dan berdiri teguh bersama kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Kami tidak mahu Anwar yang menyokong negara Israel hadir ke tempat tinggal kami kerana ia akan mengubah suasana harmoni dan keselesaan penduduk yang telah sekian lama terjalin baik antara pelbagai kaum," ujarnya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas membuat laporan bersama Setiausaha MCA Bahagian Mersing, Tan Ah Fatt di Balai Polis Endau di sini semalam.

Sementara itu, Pengerusi Persatuan Belia Endau, Musranizam Musa berharap golongan belia tidak terpedaya dengan agenda peribadi Anwar kerana ia hanya akan merosakkan keharmonian penduduk di kawasan itu.

"Kami mahu keamanan sedia ada di sini dikekalkan dan kehadiran Anwar pasti memecah-belahkan penduduk," katanya.

MELAYU PASIR GUDANG: BANTAH KEHADIRAN ANWAR <b>DI ENDAU</b>

Posted: 13 Feb 2012 12:00 AM PST


SEBAHAGIAN daripada 200 orang yang mewakili parti politik, NGO mengadakan bantahan aman terhadap kehadiran Anwar selepas membuat laporan di Balai Polis Endau, Johor, semalam.


MERSING 17 Feb. - Kira-kira 200 orang yang mewakili pelbagai parti politik dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) mengadakan bantahan secara aman terhadap kehadiran Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim ke Endau di sini untuk berceramah Ahad ini.

Kumpulan tersebut yang terdiri daripada wakil Pergerakan Pemuda UMNO, MCA, Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Mersing serta Persatuan Belia Endau mendakwa kehadiran Ketua Umum PKR itu hanya akan memecah-belahkan perpaduan penduduk di kawasan tersebut.

Ketua Pemuda UMNO Bahagian Mersing, Youzaimi Yusuf berkata, penduduk di daerah ini menolak kehadiran Anwar kerana kehadirannya akan menimbulkan rasa kurang tenteram, selain ceramah beliau hanya akan menghasut rakyat untuk membenci kerajaan.

"Masyarakat di sini membantah kehadiran Anwar dan kita tidak sekali-kali akan terpedaya dengan janji manis yang ditaburkan kepada penduduk Mersing kerana kami sentiasa menyokong dan berdiri teguh bersama kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Kami tidak mahu Anwar yang menyokong negara Israel hadir ke tempat tinggal kami kerana ia akan mengubah suasana harmoni dan keselesaan penduduk yang telah sekian lama terjalin baik antara pelbagai kaum," ujarnya. Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas membuat laporan bersama Setiausaha MCA Bahagian Mersing, Tan Ah Fatt di Balai Polis Endau di sini semalam.

Sementara itu, Pengerusi Persatuan Belia Endau, Musranizam Musa berharap golongan belia tidak terpedaya dengan agenda peribadi Anwar kerana ia hanya akan merosakkan keharmonian penduduk di kawasan itu.
"Kami mahu keamanan sedia ada di sini dikekalkan dan kehadiran Anwar pasti memecah-belahkan penduduk," katanya.

01 di plentong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di plentong - Google Blog Search


Majlis Perkahwinan <b>di</b> Taman Saujana <b>Plentong</b> | Rasa Mewah <b>...</b>

Posted: 28 Sep 2011 09:43 PM PDT

Perkhidmatan katering di rumah En. Mohd Harith, Taman Saujana Plentong, Johor Bahru ini adalah untuk kali yang kedua.  Hanya selang 5 bulan sahaja dari Majlis Perkahwinan sebelumnya. Majlis kedua ini pada Sabtu lepas adalah Majlis Menyambut Menantu.
Pihak kami merakamkan jutaan terima kasih kepada En. Harith sekeluarga kerana sekali lagi memberikan kepercayaan kepada pihak kami untuk mengendalikan majlis keraian yang besar di rumah beliau.

Anecdote: Kali ke 2 juga team yang bertungkus lumus menyediakan hidangan untuk majlis perkahwinan di rumah En. Mohd Harith mendapat "Ang Pau", hadiah dari En. Mohd Harith sendiri. Semoga En. Harith sekeluarga bersama-sama menantu yang baru dan lama sentiasa dilimpahkan rezeki dariNya.


Rasa Mewah Catering

Sharing is Caring

01 di lok heng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di lok heng - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di gelang patah</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Nov 2011 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

Respeks Group: Re: RG2011...Mencari rumah sewa <b>di Gelang Patah</b>

Posted: 24 Nov 2011 12:27 AM PST

 saya org gelang patah...kalau tak silap no 504 2222 tu no balai polis..betul kan.

From: elya shaharuddin <elienz87@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Wednesday, November 23, 2011 1:32 PM
Subject: Re: RG2011...Mencari rumah sewa di Gelang Patah

 
Salam, rakan saya ada nak cari housemate kat Gelang Patah..
No Office dia:: 607-504 2222
cuba tnya kan pada dia ya

From: Zainor Shima <nozizz@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Thursday, October 6, 2011 7:42 AM
Subject: Fw: RG2011...Mencari rumah sewa di Gelang Patah

 
-tmn nusa perintis( rumah 2 tingkat )
-tmn nusa nusantara( rumah 2 tingkat)
-kondominium gelang patah(fully furnished-mgkn sewa rm 1k+..)..ini dekat dgn sek keb tmn nusa perintis 1
-tmn syed idrus( rumah 1 tingkat)-yg ni dekat dgn pasar gelang patah.
-kampung melayu gelang patah
----- Forwarded Message -----
From: Jimmy Ajim <hazim3486@yahoo.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Cc:
Sent: Monday, 3 October 2011 9:17 PM
Subject: RG2011...Mencari rumah sewa di Gelang Patah

Assalamualaikum. Ini kali pertama saya post dekat group ni. Saya ingin mencari rumah sewa di Gelang Patah, Johor. Minta tolong sesiapa yg tinggal berdekatan beritahu saya kalau ada. InsyaAllah nak masuk 17 Oktober 2011 ni. Rumah satu tingkat pun tak apa. Nak duduk dlm 4-5 bulan sebab ada kerja di area berdekatan. Harga kalau boleh dlm 600-700. Terima kasih kalau ada yg sudi membantu saya.

------------------------------------

" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net/"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com/"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com/.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

Yahoo! Groups Links

<*> To visit your group on the web, go to:
    http://groups.yahoo.com/group/respeks_group/

<*> Your email settings:
    Individual Email | Traditional

<*> To change settings online go to:
    http://groups.yahoo.com/group/respeks_group/join
    (Yahoo! ID required)

<*> To change settings via email:
    respeks_group-digest@yahoogroups.com
    respeks_group-fullfeatured@yahoogroups.com

<*> To unsubscribe from this group, send an email to:
    respeks_group-unsubscribe@yahoogroups.com

<*> Your use of Yahoo! Groups is subject to:
    http://docs.yahoo.com/info/terms/


BLOG JOHOR: 01 <b>di gelang patah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 09:13 PM PST

URL Sumber Asal :-

PAS <b>Gelang Patah</b> Meraikan Kedatangan Tahun Baru Cina ~ Pusat <b>...</b>

Posted: 16 Jan 2012 07:39 PM PST

GELANG PATAH, 16 Jan 2012: YDP PAS Kawasan Gelang Patah Tuan Hj. Dzulkefly bin Hj. Ahmad yang juga merupakan Penyelia Pusat Aduan Rakyat (PAR) Zon Nusajaya bersama dengan YB Dr Boo Chen Hau (ADUN Skudai) dengan disertai oleh Hj. Musa Wahab (NYDP PAS Gelang Patah) telah membuat edaran buah limau dan kad ucapan Selamat Tahun Baru Cina kepada masyarakat sekitar khususnya kepada masyarakat Cina sempena Tahun Baru Cina yang bakal menjelang dalam beberapa hari lagi.
Program edaran ini telah berlangsung selama dua hari. Bermula pada hari Sabtu, 14 Jan 2012, edaran berjalan di sekitar Pasar Teetah, Taman Universiti. Program ini dilihat mendapat sambutan baik daripada peniaga dan juga pengunjung Cina yang tidak putus-putus datang menbanjiri kawasan tapak pasar seawal 8.30 pagi lagi. Selain itu, Tuan Hj. Dzulkefly bin Hj. Ahmad turut mengadakan edaran sambil beramah mesra dengan kaum Tionghua dan masyarakat setempat sekitar kawasan Pasar Taman Universiti, Mutiara Rini dan Lima Kedai meliputi premis-premis perniagaan di dalam pekan. Di sebelah malamnya, edaran berjalan sekitar gerai-gerai makan milik peniaga Cina di kawasan Taman Universiti dan Pulai Utama.
Keesokan harinya pula, Tuan Hj. Dzulkefly bin Hj. Ahmad bersama rombongannya meneruskan lagi edaran buah limau sambil menyantuni masyarakat setempat, sekitar kawasan pasar dan premis-premis perniagaan di Kangkar Pulai dan Ulu Choh. Kelihatan masyarakat setempat khususnya masyarakat Cina gembira dengan kehadiran YDP PAS Kawasan Gelang Patah, Tuan Hj. Dzulkefly bin Hj. Ahmad yang turut sama meraikan kedatangan Tahun Baru Cina.
Di samping edaran buah limau dan kad ucapan, kalendar 2012 turut diedarkan sempena tahun 2012 yang baru bermula. Diharapkan program tahunan seperti ini akan lebih merapatkan lagi hubungan di antara kaum tanpa mengira fahaman politik dan agama antara kepimpinan Pakatan Rakyat (PR) Gelang Patah dengan para penduduk kawasan Gelang Patah khususnya di DUN Nusajaya.

Full content generated by Get Full RSS.

IsmailDotCom: Bersantai <b>di</b> Jeti Kampung Pendas <b>Gelang Patah</b>

Posted: 07 Jan 2012 08:01 AM PST

Pada hari Jumaat yang lepas adalah hari terakhir minggu Orintasi Isz di GiatMara Gelang Patah( Kampung Tiram Duku). Selepas selesai solat jumaat kami bertiga bersiar-siar menerokai kawasan Pendas. Terdapat jeti nelayan dan banyak bot pakir di situ. Kebiasaan jeti ini di gunakan untuk membawa kaki pancing ke bawah jambatan singapura ( 2nd link) Isz dan rakan-rakan sempat  juga bergambar. Di bawah ini adalah antara gambar-gambar kami.

Kami bertiga adalah dari Kursus Pendawai Elektrik SKM 1&2 Fasa 1 (PW2) selama 2 tahun. Dan selama 9 bulan Praktikal di industri berkenaan. Selepas tamat Isz bercita-cita untuk sambung pelajaran sehingga SKM 3&4 Fasa 3 (PW4). Full content generated by Get Full RSS.

Empat sekeluarga terselamat dalam kebakaran kedai runcit <b>di Gelang</b>

Posted: 20 Dec 2011 10:39 PM PST

[unable to retrieve full-text content]JOHOR BAHRU: Empat sekeluarga nyaris maut apabila kedai runcit yang juga juga kediaman mereka terbakar dalam kejadian di Taman Perumahan Rakyat, Lima Kedai dekat Gelang Patah, hari ini.

01 di permas jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di permas jaya - Google Blog Search


Remembering the Battle of <b>Parit Sulong</b> 1942 - From Gua Musang to <b>...</b>

Posted: 14 Feb 2012 07:27 AM PST

14th February 2012 - Ever since I was a little boy, I was always intrigued by the World War 2 in Malaya stories and some of the personnel accounts told to me by my grandfather and his generations that lived through the war. As such, most of the book that I borrowed at the school library since my elementary days will always be about the World War 2 fought here in Malaysia. The best one I read so far was by John Fleming entitled Twilight in Malaya. Reading it give me the thrilling experience as I was one of the defending personnel against the Japanese agression through the Malayan campaign.
2. I always have my own reservation about the Malayan campaign. Through my reading and life long research, I can conclude that the Fall of Singapore on the 15th February 1942 was the biggest ever blunder made by the British military commanders. It's effect were massive, the British colonial power not only lost their grip and power in Malaya but also the respect of the Malayan people mostly the loyal Malays afterwards which was translated into an independence in 1957.

3. I was given a rare opportunity by my good friend Suhana  today to accompany her for an official ceremony held at the Parit Sulong riverside in remembering the tragic lost of the Australian 8th Division personnel that was killed during the Parit Sulong massacre and the Battle of Muar. It has always been my childhood dream to meet these war heroes as I always think that the Allied soldiers became POWs due to the British military commanders faux pas in terms of tactics and military decisions. Had they held their ground and put up a good fight in the Battle of Muar instead of retreating and surrendering down south, it would be a much better outcome rather then died unnecessarily, gunned down without mercy during their short captives by Japanese Imperial army near the Public Works Department (PWD) barracks beside the Parit Sulong river.

4. The Battle of Muar and Parit Sulong will always be remembered as the the battle where the Australian army and the 45th Indian Brigade put up a good fight against the Japanese Imperial force. The defending forces actually did inflicted a heavy casualties against the invading Japanese starting at their first encounter in Gemas and later throughout the Battle of Johore. Under the leadership of Lieutenant Colonel Charles Anderson they held their ground stemming the Japanese advanced so much so that the battle fought was so fierce and many of the Aussies personnel were wounded and killed. In the aftermath of the Battle of Muar, the Australian commanders decided to surrender themselves to the invading enemy with the thought that they will be given a humanely care. They were put under Capt Rewi Snelling as the commander in charge to negotiate medical treatment with the Japanese but instead they were rounded up at the PWD barracks, brutally beaten, machine gunned and later lit up fire mercilessly by the Japanese nearby the Parit Sulong river.
5. It was a gruesome massacre but one of the victims, Lt Ben Hackney survived the massacre and the war managed to tell his stories to the Allied war crimes investigator. Of the estimated 150 wounded prisoner who were captured by the Japanese, only three survived, one died couples of days later in the Battle of Singapore and two survived the war.

6. I have the highest respect for the Australian 8th Division and Argyll and Sutherland Highlanders from the British force that fought the war in Malaya. Through my reading, the battle that gave some heavy resistance towards the advancing Japanese would involved the Australian 8th Division in Johore and the able unit of Argyll and Sutherland Highlanders throughout the Malayan campaign. They were the real fighting man of the defending Allied forces in Malaya. The book entitled Moon Over Malaya by Jonathan Mofatt and Audrey Holmes McCormick offers vivid details of the personnel accounts and dramatic moments of the Argylls and Sutherland Highlanders unit throughout their Malayan campaign against the Japanese invasion and highly recommended by me.
7. Today I have the honor of meeting some of these war heroes. It was truly was an honorable experienced, instead of reading about them in books since my childhood times,  now I have an exclusive opportunity to shake these men hands. I have the highest respect to them, fighting in another country thousand of miles away from their home, just show the true  brevity and spirits of these legendary warriors.

8. I also managed to snap some pictures to share with my fellow viewers and it is very sad to note that Malaysian are very poor in treasuring its own rich history. You can see by the photos that I post, the PWD barracks that was once witnessed as the place where the wounded Aussies were held prisoners and later killed are in a poor and dilapidated shape. It should have been conserve and recognized as one of the country's historical site. I realized that we still have a long way to go in our "history department". We need to do a lot of work to inculcate our young-lings on the importance of appreciating history and its teachings. I wonder maybe due to this poor stressing in the history department and our failure to stress the importance of analyzing history, might be the reason why when came jokers claimed that the Communist Terrorist were the true independence fighters, some of our people actually believed in it. It  was very unfortunate and a sheer ignorance on our part, merely sees history as a past affair.

9. I also managed to get the autograpghs of all the Australian war heroes that were celebrated today. I will definitely show it to my children and grandchildren one fine evening telling them stories of the heroic soldiers that fought well during the Battle of Malaya. Deep down my feelings I know my children and grandchildren will appreciate history and it's teachings as I am today. God bless these heroes and lest we forget!

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit sulong</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jan 2012 07:11 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jan 2012 07:11 AM PST

URL Sumber Asal :-

Guru PASTI <b>Gelang Patah</b> Kemalangan : Seorang Meninggal Dunia <b>...</b>

Posted: 15 Jan 2012 02:00 AM PST



KEMASKINI

Assalamu'alaikum dan salam perjuangan,

Saya mendapat panggilan telefon daripada Ketua Pemuda PAS Johor yang memaklumkan bahawa guru-guru PASTi kawasan Gelang Patah telah terlibat dalam kemalangan setelah pulang daripada satu program di Parit Raja dan salah seorang daripada guru tersebut telah meninggal dunia manakala lima lagi cedera. Empat dirawat sebagai peasakit luar di Hspital Besar Kulai dan seorang lagi cedera parah di rawat di Hospital Daerah Kluang.

Jenazah guru tersebut dan guru-guru yang cedera dihantar ke Hospital Daerah Kluang. Saya telah memaklumkan kepada pimpanan PAS Kluang untuk memberikan bantuan kepada mangsa dan keluarga mangsa di Hospital. Saya jangka akan tiba di Kluang sekitar jam 8 malam nanti.

Saya tiba di perkarangan bilik Mayat Hospital Daerah Kluang pada sekitar pukul 8.30 malam setelah Naib Yang Di Pertua PAS Kluang mengambil saya di Terminal Bas Kluang. Di Hospital saya bertemu dengan Hajah Atiah Ahmad selaku Ketus Dewan Mualimat PAS Johor, sdr Mahadzir Mat Zili Pengarah Pasti Johor, Puan Kamsiah Hassan iaitu Pengerusi MGP Johor dan pimpinan PAS Kluang yang setia membantu. Tokoh Siti Khadijah PASTI Malaysia yang juga mantan Pengerusi MGP Johor iaitu Hajah Siti Sarah turut haadir sama tadi.

Jenazah cikgu Zainon setelah siap dimandi dan disembahyangkan dibawa terus ke kampung halamannya di Felda Pasir Raja pada malam ini untuk disemadikan pada malam ini juga manakala seorang lagi guru yang cedera parah di bawa ke Hospital Sultanah Aminah di Johor Bahru untuk rawatan lanjut.

Saya mewakili PAS Kawasan Kluang mengucapkan takziah kepada semua yang terlibat dalam kemalangan dan mudah-mudahan cikgu Ainon yang telah meninggal dunia dalam kemalangan ini akan dicucuri Rahmat ke atas rohnya.

Khairul Faizi bin Ahmad Kamil
KM 199, Lebuhraya PLUS.
15 Januari 2012, 5.59 petang.

BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Nov 2011 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

Respeks Group: Re: RG2011...Mencari rumah sewa <b>di Gelang Patah</b>

Posted: 24 Nov 2011 12:27 AM PST

 saya org gelang patah...kalau tak silap no 504 2222 tu no balai polis..betul kan.

From: elya shaharuddin <elienz87@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Wednesday, November 23, 2011 1:32 PM
Subject: Re: RG2011...Mencari rumah sewa di Gelang Patah

 
Salam, rakan saya ada nak cari housemate kat Gelang Patah..
No Office dia:: 607-504 2222
cuba tnya kan pada dia ya

From: Zainor Shima <nozizz@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Thursday, October 6, 2011 7:42 AM
Subject: Fw: RG2011...Mencari rumah sewa di Gelang Patah

 
-tmn nusa perintis( rumah 2 tingkat )
-tmn nusa nusantara( rumah 2 tingkat)
-kondominium gelang patah(fully furnished-mgkn sewa rm 1k+..)..ini dekat dgn sek keb tmn nusa perintis 1
-tmn syed idrus( rumah 1 tingkat)-yg ni dekat dgn pasar gelang patah.
-kampung melayu gelang patah
----- Forwarded Message -----
From: Jimmy Ajim <hazim3486@yahoo.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Cc:
Sent: Monday, 3 October 2011 9:17 PM
Subject: RG2011...Mencari rumah sewa di Gelang Patah

Assalamualaikum. Ini kali pertama saya post dekat group ni. Saya ingin mencari rumah sewa di Gelang Patah, Johor. Minta tolong sesiapa yg tinggal berdekatan beritahu saya kalau ada. InsyaAllah nak masuk 17 Oktober 2011 ni. Rumah satu tingkat pun tak apa. Nak duduk dlm 4-5 bulan sebab ada kerja di area berdekatan. Harga kalau boleh dlm 600-700. Terima kasih kalau ada yg sudi membantu saya.

------------------------------------

" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net/"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com/"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com/.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

Yahoo! Groups Links

<*> To visit your group on the web, go to:
    http://groups.yahoo.com/group/respeks_group/

<*> Your email settings:
    Individual Email | Traditional

<*> To change settings online go to:
    http://groups.yahoo.com/group/respeks_group/join
    (Yahoo! ID required)

<*> To change settings via email:
    respeks_group-digest@yahoogroups.com
    respeks_group-fullfeatured@yahoogroups.com

<*> To unsubscribe from this group, send an email to:
    respeks_group-unsubscribe@yahoogroups.com

<*> Your use of Yahoo! Groups is subject to:
    http://docs.yahoo.com/info/terms/


 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved