ads

Ahad, 26 Mei 2013

01 di tebrau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tebrau - Google Blog Search


Makan Sedap <b>di Tangkak</b> : MAMAK TIME - apabila Kakakchinta bicara

Posted: 15 Apr 2013 08:00 PM PDT

Salam Semuanya...........
Bab makan sedap nih..kc memang suka sangat nak cerita..
maklum saja..orang kuat makan la katakan...
alah..makan petang sambil tengok suasana pekan jek...
untuk sesiapa yang tak biasa kat Tangkak nih...
nak cari makan mesti akan jadi satu kesusahan kan??? 
sooo..disinilah kakak Chinta akan membantu anda...hahahaha
Ni stori anak beranak makan kat mamak jek pon...
aktiviti makan kedai mamak nih betol2 kc dan husben dah lama lupakan....
dah sampai terlupe kewujudan kedai mamak nih.
Walhal kita tau mamak nih memang penuh dengan makanan sedap2...
muka boring si manis tunggu order dia sampai... + balik sekolah time nih..
kepenatan agaknya...selalunya dia mintak sup ayam + nasik putih jek untuk makan petang
tapi sekali sekali ubah selera laaa..... ok..kalau ada pertandingan muka anak dan bapak serupa...
kc akan masukkan nama diaorang nih untuk bertanding...
ramai orang tegur muka depa nih sama betol...

kalau orang tegur jek mesti akan keluar dialog nih :
dialog 1 : "eeehhh..muka dengan mak tak sama la....mesti ikut bapak...!!"
dialog 2 : "alaaa...comelnya anak ko nih.....macam muka bapak dia!!!"
dialog 3 : "eeehhhh...sebijik ko dahi dia macam bapak diaaa....!!"

ok..korang pilih nak dialog mana??? ahahahaha....tapi ada la part2 ikut muka kc jugak kan??? ce tengok tang batang hidung tuh...ahahahahahaha...kesitu jek ikutnya...

yang sedap kat mamak nih kalau ikut tekak kc ler...of kos la meggi goreng..
kc kalau ikutkan minggu ni jek dah 2 kali g kedai mamak nih untuk makan meggi goreng..
walhal kat rumah tuh berkoyan2 meggi menunggu masa untuk di goreng....
tapi kesudahannya...ke mamak jugak aku nih....camana la nak kaya gitu...makan kedai jek..hurrrmmm

1 lagi ayam tandori...cukup rasa semua lah..pedas sikit..masam manis sikit....yang tuh husben kc punye okeh....

 untuk bucuk masyam nih....kongsi jek meggi goreng mama dia....tapi air kena khas untuk dia..
petang tuh dia mintak nescafe...airbatu keluarkan sekit jek dalam tuh...
menu husben...nan cheese... 
husben cakap nan cheese sini sedap sebab tak kedekut keju nya..
klu makan kat tempat lain tak rasa pon ada keju....
ok...sila perhatikan dahi mereka berdua...wakakakakakaka...
ayam tandori tuh pon husben cakap sedap...tak berempah sangat...just nice...ada limau untuk diperah kat ayam tuh...so rasanya tak memuakkan..
So..sesape yang singgah Tangkak nih membeli kain jangan la lupe menyinggah kat kedai mamak nih...
Lokasinya : Nasi Kandar Maju Curry....
kedainya kat betol2 Pekan Tangkak ni ha...
kalau dari tol sebelah kiri anda....
sambil mak pak makan..anak2 dara leh la sambung nyopping kedai2 kain yang banyak kat sini...

OK..te jumpe lagi nanti..dalam rancangan jalan2 sambil makan bersama kakakchinta.....taraaa...babai dulu yaaa....
L.O.V.E : lakukan dengan ikhlas semuanya jadi mudah.....

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 13 May 2013 07:15 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 11 May 2013 07:19 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Apr 2013 07:50 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2013 07:09 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jan 2013 07:50 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 07:33 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 07:33 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Nov 2012 07:25 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Aug 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Suara Simpang Kiri: PANAS SUNGGUH HARI NI...KUGAGAHI JUA

Posted: 25 Jul 2012 04:17 AM PDT

Pagi ni kerja seperti biasa. Tamat jam 1.30 petang. Sampai simpang tiga Seri Medan tu confius, sama ada nak belok ke kanan iaitu balik rumah untuk tidur, atau belok kiri menuju ke Parit Yani....
Akhirnya gerak hati belok ke kiri...
Destinasi rumah customer. Dua kotak Kopi Kelapa Dara dibelinya. Kemudian aku call abang aku Ustaz Baharuddin. Malam ni jam 1.00 pagi dia nak berangkat ke Tanah Suci untuk menunaikan umrah. Aku buka booth kereta, alamak jek kereta aku tertinggal kat kereta Kancil. Nak jalan terus ke Rengit? Kalau bocor tayar tengah jalan macamana? Ah...tawakkallah.....
Baru berapa minggu tak jalan kat Pt Yani ke Seri Bengkal ni, jambatan tu dah berpindah, jalan dah baru, ni 2 km dari Parit Yani menuju ke Pt Yob - Seri Bengkal.
Dua selekoh maut di Jalan Seri Bengkal dekat Seri Gading tu pun dah jadi jalan yang lebar....wau...bestnya...tak payah pulas stering lagi.....laju....laju....!

Persimpangan jalan Seri Bengkal...ke kanan ke Batu Pahat, ke kiri ke Parit Raja...depan tu dulu semak aje, sekarang dah jadi kota besar!
Ah....belok ke Pt Karjo ......dah ada pusingan U di situ, lebih selamat daripada jalan yang lama....
Dari Pt Karjo aku tembus ke Pt Kemang.....
Singgah di Salleh Food....taukeynya jutawan ni....income 6 angka sebulan...lagi-lagi raya ni
Nak beli apa ya....nak bawak buah tangan ni...
Beli ni ok lah...RM 13.00...Nama kuih ni apa, aku lupa, emak aku kata Kuih Pulau Pinang, kalau aku yang buat aku bubuh nama Kuih Sarang Lebah?
Pt Rejosari pulak aku redah, rajinnya orang kampung ni, tepi jalan pun mereka tanam pisang
Persimpangan Kg Seri Bahrom, sampailah aku rumah abang aku....dia tak nak diambil gambarnya kerana dia tu handsome sangat macam Yusuf Haslam masa muda-muda! Semoga kakandaku selamat pergi dan selamat kembali ke tanah air ya...
Balik .....lalu rumah bekas makwe lama aku ....entah berapa anak dia sekarang.....hahahahahaha! Agaknya 12?
Pukul 5.00 petang sampailah sudah di Batu diPahat...Panasnya, seronoknya kalau masa panas macam ni berendam di dalam air terjun.....
Beli kat sini Pn Pida...garenti lauk berbuka tak basi dan menyakitkan usus-usus di dalam perut kita. Lokasi ni ikut dari Hotel Pelikan belok Klinik Nur jalan terus jangan belok-belok, ada selekoh belok kanan sikit. Carilah di barisan kedai-kedai tu. Ada dua restoran asam pedas di situ. Harga pun ok...mesra pelanggan sangatlah.

Dua potong ikan pari, dan dua ekor ikan kembung besar RM 15.00...Oklah tu, petang tadi cuma ada 3 jenis ikan yang ada. Kepala ikan merah tu aku tak minat, nanti otak tak cerdas....?
Kesian kan isteri aku nak tolong suami dia tambah pendapatan, sebab tu aku beli asam pedas di Batu Pahat tadi, jadi taklah penat sangat.....tapi dia kena masak nasilah jugak....huhuhu

Alat Berat "Bego" Terpelosok <b>di Parit</b> | Portal Berita Wonogiri

Posted: 04 Aug 2012 09:10 AM PDT

Alat Berat " Bego " Terpelosok | Foto Sugiyarno

INFOWONOGIRI.COM – SIDOHARJO – Bego  sebuah kendaraan alat berat yang digunakan untuk meratakan tanah, mengalami kecelakaan terperosok ke parit di tepi Jl Sidokriyo Sidoharjo, Sabtu (4/8) dekat penggilingan batu di wilayah desa setempat.

Menurut informasi warga desa setempat, bego itu terperosok karena jalanya menepi, sementara jalan yang dilalui tidak mampu menahan beban kendaraan tersebut. Akibatnya alat berat tersebut terguling ke parit. Tidak ada korban jiwa, operator bego berhasil menyelamatkan diri.[nono@infowonogiri.com]

Incoming search terms:

  • video kecelakaan alat berat bego

PETANI KELUHKAN ZAT ASAM PADA LAHAN

Posted: 01 Aug 2012 05:22 AM PDT

Sejumlah petani di jalan ahmad yani dua, desa parit baru, kabupaten kubu raya mengeluhkan tingginya zat asam pada lahan pertanian mereka.

Akibatnya, tanaman padi banyak yang berwarna merah.

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2013 07:52 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jan 2013 07:49 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jan 2013 07:23 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2012 07:48 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Oct 2012 07:54 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Sep 2012 08:22 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Sep 2012 07:35 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Sampah Membludak <b>Di</b> Kota Tanjungbalai | Harian Berita Sore

Posted: 04 Jul 2012 01:25 AM PDT

TG. Balai-(Berita) : Tukang sapu sampah Dinas Pasar dan Kebersihan jalan Raya Inti Kota dan sekitar kota Tanjungbalai diketahui cukup banyak, bahkan membludak, namun sampah dijalan Inti Kota dan sekitar masih bertumpuk serta berserakan,  di jalan Vetran, jalan Suprapto, jalan SM. Raja, jalan besar Teluk Nibung, jalan Asahan, jalan Sei Dua, jalan Jamin Ginting, jalan Jendral Sudirman kota Tanjungbalai. Pengamatan wartawan dilapangan, Selasa (03/7) sekitar pukul 18. 00 s/d pukul 20. 30 Wib. Namun sampah di tempat pembuangan sampah tidak diangkut, sehingga sampah tersebut berserakan dijalan.

Padahal tukang sapu sampah Dinas Pasar dan Kebersihan jalan Inti Kota dan sekitarnya mencapai ratusan orang, lain pengkoret parit dan tukang babat rumput, namun parit/riol banyak tumpat, saat hujan turun air di jalan Inti Kota dan sekitarnya tidak jalan sehingga air hujan tersebut merendam badan jalan, seperti jalan Gereja, jalan A. Yani, jalan Jalius, jalan Pahlawan dari depan kantor PN sampai Kuda Putih, jalan Suprapto dekat TPO sampai kejalan besar Teluk Nibung percis depan Mesjid Menara Lima.

Hujan, Senin (02/7) sekitar satu jam, karena parit/riol tumpat air hujan tenggelamkan badan jalan, genangan air di badan jalan itu masuk kerumah warga penduduk, warga dan pedagang disekitar parit/riol tumpat itu mengaku mengeluh pada wartawan, setiap hujan turun air hujan masuk kerumah mereka, hal ini sudah lama terjadi, namun Walikota C/q Dinas terkait belum berupaya untuk mengatasinya, terkesan Walikota tutup mata, untuk masyarakat maupun pedagang meminta Walikota segera mengatasinya agar mereka warga maupun pedagang tidak terganggu.

Kadis Pasar dan Kebersihan kota Drs. Syarifuddin yang di konfirmasi wartawan di kantornya baru-baru ini, terkait tukang sapu dan pengkorek parit/riol Dinas Kebersihan mengatakan, tukang sapu jalan 230 orang dan korek parit/riol 50 orang lebi dan tukang babat rumput 25 orang, tugas mereka dibagi tiga seep, pagi, siang dan malam hari. Dam Truk 16 dan Engkel dilengkapi supir dan kernetnya sama tugasnya, tetapi kalau sampah/parit masih belum bersih, itu tentu terkait kondisi, atau masyarakat tidak membuang sampah pada tempatnya, sehingga sampah berserakan kejalan, dihimbaulah masyarakat membuang sampahnya pada tempatnya agar sampah tidak berserakan.-(SYN).

JPNN.COM : Gelapkan 7 Motor untuk Bayar Judi Bola

Posted: 07 Jul 2012 01:05 AM PDT

PONTIANAK – Tujuh sepeda motor digelapkan spesialis tindak pidana pencurian di wilayah hukum Sektor Pontianak Selatan. Setelah melakukan aksi tersebut, pelaku dengan sigap melarikan diri ke luar kota. Kendati demikian, langkahnya tidak berjalan lama. Berkat informasi masyarakat dan penyidikan tim aparat kepolisian, dia dibekuk di Jalan Parit Tengkorak, Kubu Raya, Jumat (6/7).

Jun (28), terus berkilah saat diinterogasi polisi. Dia mengaku melakukan tindak pidana penggelapan, karena untuk membayar uang perjudian sepak bola. Modus operandi yang dilakukan tersangka, dengan cara meminjam barang bukti ke teman terdekatnya. Setelah kendaraan tersebut sampai ke tangannya, Jun langsung menggadai sepeda motor itu ke orang lain.  "Saya gadai tujuh kendaraan milik teman-teman saya itu ke orang tak dikenal senilai Rp2 juta," kilah tersangka.

Dia mengatakan, baru pertama kali melakukan aksi tindak kriminal itu. Setelah beraksi, langsung melarikan diri ke luar kota. Saat merasa aman, tersangka mengaku pulang ke Kubu Raya tempat sanak keluarganya. Namun nahas, kedatangannya telah diendus aparat penegak hukum. Tanpa melakukan perlawanan, dia digiring ke kantor polisi untuk diproses lebih lanjut.

Kapolsek Pontianak Selatan, Kompol I Gede S Wahyudi menuturkan, tersangka telah lama buron. Laporan masyarakat telah banyak yang masuk. Bukan hanya tindak pidana penggelapan, tersangka juga melakukan aksi kriminalitas lain. Itu dilakukannya telah bertahun-tahun. Bahkan, tersangka juga telah masuk ke penjara sebanyak tiga kali.
"Dia melakukan tindak pidana tersebut di wilayah hukum Pontianak Barat, Polresta, Sungai Raya, Pontianak Kota dan Pontianak Selatan. Tersangka ini, berhasil ditangkap karena nama dan wajahnnya sudah terdaftar," ungkapnya.

Atas perbuatan tersebut, tersangka dijerat dengan pasal 372 dan 378 KUHP tentang tindak pidana penggelapan dan penipuan. Dengan ancaman hukuman minimal empat tahun hukuman penjara.

"Kepada seluruh lapisan masyarakat, jangan mudah percaya dengan aksi serupa di kehidupan sehari-hari. Jika trejadi hal tersebut, segera laporkan ke pihak berwajib terdekat, agar kasus tersebut segera ditindaklanjuti," imbaunya.
 
Sementara itu, jajaran Polda Kalbar melakukan razia penyakit masyarakat. Dari razia itu, aparat kepolisian berhasil menjaring 50 pasangan tanpa ikatan resmi, Kamis(5/7) malam di hotel, cottage, dan villa di Pontaianak.
 
Petugas mendatangi salah satu hotel dan langsung mengecek satu per satu kamar dan ditemukan beberapa pasangan yang bukan suami istri usai melakukan hubungan intim. Melihat kedatangan petugas, beberapa pasangan mesum tersebut terburu-buru mencuci tubuhnya ke kamar kecil.

Petugas langsung melanjutkan ke salah satu villa dan juga menjaring beberapa pasangan bukan suami istri. Bahkan ada juga pasangan yang berlari untuk menghindari petugas kepolisian. Namun petugas kepolisian melakukan penyergapan menggiringnya ke mobil Dalmas.

Salah seorang yang terjaring mengaku, sewaktu dirazia, ia dan pacarnya yang sedang berada di dalam kamar hotel. Ia mengaku tidak melakukan apa-apa saat berduaan di dalam kamar. "Awalnya saya jemput dia. Dia minta carikan penginapan. Tiba-tiba polisi datang. Saya tidak ada buat apa-apa di kamar," katanya.

Polisi mengamankan pasangan tanpa ikatan resmi ke Direktorat Polda Kalbar untuk dilakukan pendataan dan diberikan peringatan, agar tidak melakukannya kembali. Sebelum petugas membawa pasangan yang terjaring, mereka melanjutkan kembali ke hotel di Jalan Ahmad Yani. Di hotel itu, petugas menjaring puluhan pasangan tanpa ikatan resmi.

"Mereka yang terjaring dilakukan pendataan dan diberikan peringatan serta dilakukan proses hukum, tentang tindak pidana ringan,"Kata Kabid Humas Polda Kalbar AKBP Mukson Munandar, Jumat (6/7).

Menurut Mukson, razia yang dilaksanakan jajaran Polda Kalbar itu merupakan kegiatan rutin. Dengan tujuannya, mengantisipasi penyakit masyarakat yang meresahkan.
 
"Kita menertibkan penyakit masyarakat, agar mereka mengetahui dan menaati peraturan, seperti memiliki KTP. Masyarakat harus mengetahui bahwa KTP merupakan suatu kewajiban bagi setiap warga negara, supaya di suatu hari ada hal-hal yang tidak diinginkan mudah diketahui," ungkapnya.

Apabila ditemukan barang-barang yang mencurigakan, lanjut Mukhson, seperti narkoba, Sajam dan bom tetap akan ditindak dan diserahkan ke bagian yang menangani kasus tersebut. Terkait antisipasi maraknya isu bom, antisipasi yang dilakukan adalah dengan  razia. "Dari enam orang yang terjaring akan dibawa ke pengadilan. Mereka nantinya akan mengikuti sidang tipiring," tegasnya.

Mukson menambahkan , pihaknya akan melakukan razia rutin. Sasarannya tempat-tempat penginapan serta lokasi yang disinyalir mengarah pada tindakan kriminal. "Bagi warga yang tidak mempunyai KTP, diharapkan mengurus ke kelurahan terdekat, supaya terdata di daerahnya," imbaunya. (rmn/adg)

01 di tangkak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tangkak - Google Blog Search


Makan Sedap <b>di Tangkak</b> : MAMAK TIME - apabila Kakakchinta bicara

Posted: 15 Apr 2013 08:00 PM PDT

Salam Semuanya...........
Bab makan sedap nih..kc memang suka sangat nak cerita..
maklum saja..orang kuat makan la katakan...
alah..makan petang sambil tengok suasana pekan jek...
untuk sesiapa yang tak biasa kat Tangkak nih...
nak cari makan mesti akan jadi satu kesusahan kan??? 
sooo..disinilah kakak Chinta akan membantu anda...hahahaha
Ni stori anak beranak makan kat mamak jek pon...
aktiviti makan kedai mamak nih betol2 kc dan husben dah lama lupakan....
dah sampai terlupe kewujudan kedai mamak nih.
Walhal kita tau mamak nih memang penuh dengan makanan sedap2...
muka boring si manis tunggu order dia sampai... + balik sekolah time nih..
kepenatan agaknya...selalunya dia mintak sup ayam + nasik putih jek untuk makan petang
tapi sekali sekali ubah selera laaa..... ok..kalau ada pertandingan muka anak dan bapak serupa...
kc akan masukkan nama diaorang nih untuk bertanding...
ramai orang tegur muka depa nih sama betol...

kalau orang tegur jek mesti akan keluar dialog nih :
dialog 1 : "eeehhh..muka dengan mak tak sama la....mesti ikut bapak...!!"
dialog 2 : "alaaa...comelnya anak ko nih.....macam muka bapak dia!!!"
dialog 3 : "eeehhhh...sebijik ko dahi dia macam bapak diaaa....!!"

ok..korang pilih nak dialog mana??? ahahahaha....tapi ada la part2 ikut muka kc jugak kan??? ce tengok tang batang hidung tuh...ahahahahahaha...kesitu jek ikutnya...

yang sedap kat mamak nih kalau ikut tekak kc ler...of kos la meggi goreng..
kc kalau ikutkan minggu ni jek dah 2 kali g kedai mamak nih untuk makan meggi goreng..
walhal kat rumah tuh berkoyan2 meggi menunggu masa untuk di goreng....
tapi kesudahannya...ke mamak jugak aku nih....camana la nak kaya gitu...makan kedai jek..hurrrmmm

1 lagi ayam tandori...cukup rasa semua lah..pedas sikit..masam manis sikit....yang tuh husben kc punye okeh....

 untuk bucuk masyam nih....kongsi jek meggi goreng mama dia....tapi air kena khas untuk dia..
petang tuh dia mintak nescafe...airbatu keluarkan sekit jek dalam tuh...
menu husben...nan cheese... 
husben cakap nan cheese sini sedap sebab tak kedekut keju nya..
klu makan kat tempat lain tak rasa pon ada keju....
ok...sila perhatikan dahi mereka berdua...wakakakakakaka...
ayam tandori tuh pon husben cakap sedap...tak berempah sangat...just nice...ada limau untuk diperah kat ayam tuh...so rasanya tak memuakkan..
So..sesape yang singgah Tangkak nih membeli kain jangan la lupe menyinggah kat kedai mamak nih...
Lokasinya : Nasi Kandar Maju Curry....
kedainya kat betol2 Pekan Tangkak ni ha...
kalau dari tol sebelah kiri anda....
sambil mak pak makan..anak2 dara leh la sambung nyopping kedai2 kain yang banyak kat sini...

OK..te jumpe lagi nanti..dalam rancangan jalan2 sambil makan bersama kakakchinta.....taraaa...babai dulu yaaa....
L.O.V.E : lakukan dengan ikhlas semuanya jadi mudah.....

01 di segamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di segamat - Google Blog Search


DATOK CHUA JUI MENG BAGAIKAN SELEBERITI <b>DI SEGAMAT</b> <b>...</b>

Posted: 03 May 2013 05:48 AM PDT

Written on May 3rd, 2013 by Aboo Muaz

seleberiti bersama peminat 1

Sambutan rakyat Parlimen Segamat dari berbilang kaum amat ketara. Di setiap pelusuk daerah yang kami sampai, masing-masing mengambil kesempatan untuk bergambar dengan CALUN P140 Parlime Segamat, Dato Chua Jui Meng.

Tanpa mengira usia, kedudukan dan tahap kehidupan, mereka mengharapkan PERUBAHAN dalam negara tercita kita Malaysia.

Gambar-gambar menceritakan segala-galanya…

DSCN0452

DSCN0392DSCN0155

CJM - BS 3

CJM - BS 1

You can leave a response, or trackback from your own site.

Greenblacks: Anwar Kantoi <b>Di Segamat</b>, Tak Ada Orang Dengar <b>...</b>

Posted: 24 Apr 2013 11:11 PM PDT


Jom baca...

Kedatangan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim ke Segamat untuk membantu kempen calon parti itu, Datuk Chua Jui Meng malam tadi telah menarik lebih 20,000 orang - perhimpunan politik terbesar pernah disaksikan di bandar itu sejak kebelakangan ini.

NONEAnwar (kiri) mengakui Chua telah bekerja keras di Gelang Patah 
selama bertahun-tahun atas arahan PKR tetapi telah diminta memberi laluan selepas pemimpin veteran DAP Lim Kit Siang berhajat untuk menerajui "serangan" di Pakatan di Johor.

Sambil memuji kepimpinan Chua yang bersedia mematuhi keputusan yang sukar itu dan bersetuju untuk bertanding di Segamat, Anwar menyeru penduduk di situ supaya menyokong bekas menteri berkenaan.

Segamat, katanya, telah menjadi sebuah kawasan pilihan raya yang sangat penting, selain daripada Gelang Patah. 

"Kita mahu menang," tegas Anwar dalam ceramahnya di Kampung Abdullah di tengah-tengah bandar Segamat.

Orang ramai yang menyambut ketibaan Anwar seperti seorang bintang rock, teruja dengan jenaka dan kata-kata sindiran beliau terhadap kerajaan BN.

Sementara itu seorang penduduk, Sudirman Suramat, 64, berkata ia merupakan perhipunan terbesar pernah disaksikannya sejak lebih 60 tahun tinggal di Segamat.

[Baca berita penuh]

01 di pengerang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pengerang - Google Blog Search


Haram Undi Dayangku Intan <b>Di Pengerang</b> | kedah69ers

Posted: 18 Apr 2013 07:07 PM PDT

Rakyat mahukan pemimpin yang berwibawa bukannya bekas penyanyi untuk meneraju rakyat. Pakatan haram memang telah membuktikan betapa hampeh nya mereka dalam mentadbir. Sekarang mereka telah menukar arena politik sebagai arena hiburan kedua semata-mata untuk menutup kebangsatan pentadbiran mereka.

Bekas penyanyi popular era 80-an Dayangku Intan yang dah tak laku lagi "recycle" sebagai calon PKR di Parlimen Pengerang pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Pengesahan itu dibuat Ketua Cabang PKR Pengerang, Mat Daud sekaligus, bekas penyanyi  dengan nama sebenarnya Dayangku Intan Tengku Abdul Hamid bakal bertemu dengan calon dari Barisan Nasional (BN) Datuk Seri Azalina Othman Said.

 

Beliau yang sudah mula menetap di Pengerang di sebuah chalet di Pengerang sejak 14 April lalu menerima surat watikah pencalonan daripada pucuk kepimpinan bagi kerusi Parlimen Pengerang di Kuala Lumpur semalam.

Dalam tempoh seminggu ini mereka sudah giat bergerak mengedarkan risalah, dalam masa sama berkempen sekali untuk memperkenalkan Dayangku Intan kepada penduduk sekitar Sungai Rengit.

Malah bagi memperkenalkan lagi beliau kepada penduduk, mereka juga telah menggunakan poster gambar beliau yang ditampal pada kenderaan bagi berkempen. Difahamkan Dayangku Intan juga telah mula menetap.    
   

Dayangku Intan memang tidak berpengetahuan dalam pentadbiran malahan beliau bukan seorang berkelulusan tinggi maka kata-katanya memang mencerminkan dirinya.

"Saya tak sangka negeri yang terkenal sebagai sebuah negeri yang kaya-raya(Johor), pesat membangun rupa-rupanya indah khabar dari rupa," ujar artis Dayangku Intan kepada HaraMkah. 

Katanya, rakyat negeri itu walaupun kawasan bandar hidup mereka begitu dhaif, lebih miskin dari masyarakat Kelantan.

"Saya heran media dan pemimpin BN dok kutuk Kelantan kononnya negeri itu dikatakan miskin, rakyat susah, tetapi sepanjang tiga minggu Intan di beberapa kawasan di negeri ini, sebenarnya indah khabar dari rupa.  

"Negeri kaya, kaya dengan rasuah nak buat apa, tentu tak berkat,"ujarnya.  Menurutnya, dengan pendapatan RM150 sebulan sumbangan kerajaan negeri, mana mencukupi untuk mereka menyara hidup sebulan, apa lagi dengan harga barangan keperluan semakin tinggi.

Sambungnya, berlainan Kelantan negeri miskin tetapi rakyatnya kaya raya kerana keberkatan pemimpinnya yang berlandaskan Islam disamping menjaga harta rakyat. 

Sedar atau tidak wahai Dayang bahawa begitu ramai rakyat Kelantan terpaksa berhijrah demi mencari rezeki kerana teruk dan bangsatnya pentadbiran PAS Kelantan. Sedar atau tidak kadar aids yang tertinggi adalah di Kelantan. Sedar atau tidak pusat pelacuran hanya 500meter dari ofis Nik Aziz.  Namun kita memang tahu kebodohan Dayangku Intan. Dia bukannya tau apa-apa, sekadar baca skrip sahaja.

01 di kahang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kahang - Google Blog Search


LIM KIT SIANG DIHALAU ORANG AWAM <b>DI GELANG PATAH</b> <b>...</b>

Posted: 30 Apr 2013 08:39 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Home > Politik > LIM KIT SIANG DIHALAU ORANG AWAM DI GELANG PATAH. LIM KIT SIANG DIHALAU ORANG AWAM DI GELANG PATAH. May 1, 2013 KumanKumin Leave a comment Go to comments. Share this: Email · Facebook ...

01 di kukup - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kukup - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 25 May 2013 11:05 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 23 May 2013 11:22 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Apr 2013 11:41 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2013 11:11 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Mar 2013 11:28 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

.osman yusoef.: Jom Jalan : Melihat flora dan fauna <b>di</b> Pulau <b>Kukup</b> <b>...</b>

Posted: 26 Feb 2013 07:38 PM PST

Namakan tempat pelancongan yang menarik di Johor selain Legoland dan JPO? 10 saat dari sekarang
Tet..masa tamat (feeling macam ada nak orang jawab)
Sebagai anak jati Johor, negeri Johor memang tak banyak tempat yang menarik untuk dilawati. Tempat menarik yang dimaksudkan adalah seperti pantai, pulau, air terjun bukannnya seperti shopping mall dan Legoland itu yea.
Betul tak banyak, lagi-lagi kalau diberi situasi kawan kau dari KL turun JB lepastu kau mesti blur nak bawa dia pergi jalan mana. Setakat pergi shopping mall, kat KL melambak cuma kalau nak rare sikit mungkin JPO. Nak pergi Legoland, tiket dia kemain mahal bebenor. Adalah few option antaranya Air Terjun Kota Tinggi dan Desaru tapi tu pun tak megah sangat. Leulz
Begitulah situasi yang di alami oleh skuad jalan-jalan kami bila ada member dari KL datang JB. Kalut kitorang nak bawa dia pergi jalan, siap google lagi tempat menarik kat area JB ni. So akhirnya kami membuat keputusan untuk pergi ke Pulau Kukup, Pontian
"Ambui dekat Pontian ada pulau rupanya, sungguh tidak tahu sebelum ini. Ingat ada Tanjung Piai je. "  hati berbisik ketika carian google meunjukkan keputusan "tempat menarik di Johor"
Perjalanan dari UTM ke Pulau Kukup ni mengambil masa hampir 1 jam, lebih kurang 60km camtulah. Tapi sebab jalan satu lane, tu yang lama tu . Boring-boring dekat dalam kereta tu apa lagi camwhore lah.
Dah nama pun pergi Pulau Kukup kan, so kenalah gunakan bot sebagai medium pengangkutan untuk membawa anda ke destinasi yang di tuju. Bayaran yang dikenakan hanyalah RM 5 seorang pergi balik.
Ni namanya bot. Ke perahu? sampan? tongkang? Ntahlah
Perjalanan tak lama pun, adalah dalam 10 minit gitu. So tok sah lah kau nak makan meggi feeling nelayan yea
Ok dah sampai *bosan dah nak cerita ni, satuuuuu Malaysia* Oh nak masuk pulau ni pun kena bayar yea, RM 5 seorang. hah
Eh layan gambar jelah, malas betul aku nak terangkan
Ada jambatan gantung. Goyang-goyang tau, kita takut. Tapi yang atas ni bukan kita yea, sejak bila kita besar camtu. Hiks
Pulau Kukup ni basically pulau yang terbina oleh pokok bakau. So jenjalan dalam ni tengok pokok bakau jelah. Lebih kurang 600m masuk ke dalam pulau itu. So pergi balik 600m + 600m = 1200m. Yeay pandainya!
Penat berjalan kita bergambar lah. Susahnya nak cari gambar korang yang betul-betul behave     -__-". Oh dekat situ pun ada menara pemerhati. Tapi sebab kita gayat, kita tak naik pun. HAHAHA! Comel kan? 
Lepastu balik la woi. Macam kejap kan, tapi kitorang spend masa dekat pulau ni dekat 2 jam kot. Kot lah tak ingat
Bila balik tu, bot tu akan bawa korang ke tempat penternakan ikan (betul ke terms yang aku guna ni?). Tapi sebab dia bawa dekat owner Chinese, diorang ada bela anjing! Kitorang takut, so duk diam-diam je dekat bot sambil amek gambar. Comel kan kitorang? 
Bye bye Pulau Kukup. Kalau kitorang bosan, kitorang datang lagi
Dah jalan-jalan tu mestilah penat dan lapar bukan? Tapi dekat pekan Kukup tu tak banyak kedai Melayu, so pependailah korang cari kedai. Yang kedai kitorang makan ni pun boleh tahan sedap, telur dadar dia sedap gila! Tom yam dia pun sedap! *Tapi taktaulah semua tu effect lapar, so semua benda jadi sedap*
Nampak tak betapa sedapnya? 

Belog Miss Kinuko: MANDI-MANDA <b>DI KUKUP</b> GOLF RESORT

Posted: 16 Dec 2012 04:39 PM PST

Semalam adalah aktiviti hujung minggu yang paling best aku rasa...plan nak mandi-manda ni tak dirancang dari awal pun sebenarnya...tiba² je mak aku bagitau aunt aku ajak berkelah kat Kukup Golf Resort..mak aii...terkejut pada mulanya, sebab yang aku tau mak ayah aku kurang suka beriadah kat tempat² macam tu...
Tapi bila sampai sana, rasa best jugak....dapat mandi-manda, makan² dan yang paling best dapat berkumpul ramai²...mak aku punya excited, dia bawa sandwich, jemput² pisang, ayam goreng rempah, jajan²..hehe...seronok beb!!! aku punya seronok mengalahkan budak²..habis hitam legam muka aku...
walaupun swimming pool, tapi best jugak mandi-manda kat sini...korang cuba la datang ke sini ye...
sebelum mandi-manda aku santap dulu..time tu tengah lapar giler,habis semua makanan yang ada..
amboiii seksanya dia....posing pun macam model semput..haha....
korang tengok sendiri, aku yang lebih ke...anak² buah aku yang lebih? hehehe...
bajet macam ikan duyung la aku ni....sebenarnye nak sembunyikan badan disebalik batu...
acara terjun berani mati...air paras pinggang je..hehehe...
yang tengah tu sepupu aku, yang kiri kanan tu anak² buah aku...comel² belaka...
haa...korang jangan terkejut, aku membuli kanak² time ni...budak² bawa aku jalan²..haha....
apapun, memang seronok la mandi-manda ramai² macam ni....kulit jadi lebam pun tak kisah..
sebelum balik tu, kitaorang sempatla berposing kat kereta mainan ni..haha...kebetulan time ni semua pakai baju kaler biru, kereta pun kaler biru....


Terima Kasih Daun Keladi, Lain Kali Baca Lagi

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Mar 2013 11:14 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Feb 2013 11:11 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Sep 2012 11:42 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Suara Simpang Kiri: TAMAN NEGARA JOHOR-PULAU <b>KUKUP</b>

Posted: 29 Sep 2012 12:09 PM PDT

Minggu lepas ana menerima SMSlah daripada sahabat ana, Sheikh Imam Mursalin, imam Mesjid bandar Pontian, menjemput ana ke majlis kenduri keberangkatan beliau ke Tanah Suci Mekah. Ana pun fikir-fikirlah, nak pergi, tidak, nak pergi,tidak. Ana pun buat keputusan....pergilah.Tuan imam sudah tiga kali datang ke rumah ana,tak patutlah tak pergi, lagi pun ana tak pernah pergi ke rumahnya. Sebagai sahabat yang baik, jangan menghampakan jemputannya....    
Aku tunjukkan peta di atas ni, supaya kalian tahu, bahawa Pulau Kukup itu berbeza dengan pekan Kukup. Jarak antara Pontian ke Kukup ialah 21.4 km. 
 TShirt Kukup...antara yang dijual dipekan Kukup...ole-ole untuk saudara-mara dan sahabat anda.
Dari jeti Kukup ke Pulau Kukup kita naik bot besar. Tambang untuk dewasa RM 5, Kanak-kanak RM2.50.Baby freelah. Tu anak aku 2 tahun tak kena tambanglah.
 Tiba di jeti Pulau Kukup...tauke bot bagi no hpdia....nanti kalau mau balik,call wa cepat ma...Lu jalan-jalan sini 2 jam,3 jam ok...OK Bossss....
 Untuk masuk ke Pulau Kukup ini pula ada kauter Taman  Negara Johor. Bayaran masuk dewasa RM 5.00 kanak-kanak 3.00...oklah tu, tak mahal...duit ni untuk kerajaan...
 Matsomherbs, memang suka yang hijau-hijau. Apabila jumpa suasana hijau, hati pun gumbira sangatlah.
ILI-96 Salah seorang anak yang akan mewarisi dunia kebloggeran aku
JAMBATAN GANTUNG PULAU KUKUP 
Yang besar-besar pucat lesi lalu jambatan gantung ni, tapi Aliff Iskandar tak rasa apa-apa pun
 Tengok tu dua beranak menggeletar lutut......gekgekgek 
 Nampak Arina dah mula berani, Puan Hamidahnya macam gayat aje!
 Ili macam stedy, berlakon berani kut?

 Sesiapa yang suka menggedik, tempat ni sesuai untuk berfotografi dengan pakaian baru
 MENARA PEMERHATI PULAU KUKUP
Aku sangat teruja dengan kehijauan di Pulau Kukup ini....dan terasa masa beredar bagitu cepat...

 Arina dah mula berani di tempat tinggi...
 Sesi naik bot, tambang bot untuk menelusuri sungai di Pulau Kukup ni RM 3.00 seorang...
 Yang bawa bot ini bernama abang Zainal.
 Yaaaa hi he hoooooooooo....lupakan syilibus sekolah kejap
 Penerangan tentang jenis-jenis ikan di Kelong.....

Antara hidangan di rumah Tuan Imam Mursalin 

 Pukul 4.00 petang barulah ke Pontian, jumpa Imam Mursalin, walaupun ramai tetamu, imam Mursalin tetap melayan kami dengan begitu mesra....Pak Imam kita ni seorang yang sangat peramah. Aku cuma mintak satu, sampai Mekah nanti doakan aku supaya aku akan segera menyusulnya ke sana.   

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved