ads

Sabtu, 22 Jun 2013

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 30 May 2013 07:30 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kit Siang bakal berkubur <b>di Gelang Patah</b> | The Unspinners

Posted: 30 Mar 2013 06:00 PM PDT


Penasihat DAP, Lim Kit Siang sudah disahkan akan bertanding di Parlimen Gelang Patah, Johor sekaligus memadamkan hasrat Pengerusi PKR Johor, Chua Jui Meng yang sebelum ini berangan-angan untuk menjadi calon PKR di kawasan tersebut.

Kejayaan DAP mempengaruhi Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim supaya memberi laluan kepada Kit Siang bertanding di Gelang Patah agak mengecewakan ramai penyokong PKR sementelah lagi sudah berbulan-bulan Pengerusi PKR Johor itu melakukan gerak kerja kempennya di sana.

Baru-baru ini sumber yang rapat dengan Jui Meng memberitahu akhbar Nanyang Siang Pau yang bekas pemimpin MCA itu berura-ura untuk meletakkan semua jawatannya dalam PKR sebagai tanda protes berikutan tindakan Anwar yang dianggap sebagai satu pengkhianatan.

DAP memang lama mahu masuk Johor. Dengar komen Tunku Aziz berikut:

Sama ada ura-ura itu menjadi kenyataan atau tidak, yang pastinya Gelang Patah tidak menjanjikan laluan mudah untuk Kit Siang yang dijangkakan akan berdepan dengan protes secara besar-besaran dari penyokong PKR.

Kit Siang yang sudah acap kali berpindah randah dari satu negeri ke negeri lain untuk melebarkan pengaruh DAP tidak hanya akan menghadapi protes penyokong PKR pro Jui Meng tetapi juga bakal berdepan dengan masalah penerimaan pengundi selain cabaran sengit dari BN.

Majoriti pengundi keturunan Cina di negeri yang terkenal dengan jolokan kubu kuat UMNO sejak berdekad lamanya terbukti mempunyai sikap unik dan penerimaan mereka juga jauh berbeza dari pengundi Cina di negeri lain. Cabaran ini tentunya sukar di mengertikan oleh Kit Siang.


Apatah lagi Ketua MCA Bahagian Gelang Patah, Jason Teoh yang hampir pasti mewakili BN bukannya kecil anak untuk diperlekehkan oleh Kit Siang.

Gambaran awal kegusaran DAP dengan keterampilan Teoh dapat dilihat dari serangan awal jentera propaganda DAP yang mula melakukan sabotaj terhadap pemimpin MCA itu melalui sebuah fan page tiruan.

Teoh yang sudah sekian lama dikenali kerana rekod khidmatnya yang cemerlang dan rapat dengan ramai pengundi di sini, sudah tentu merupakan sandaran kukuh untuk BN mengekalkan penguasaan di Gelang Patah.

Tindakan Kit Siang beralih kawasan sempena PRU 13 dengan bertanding di Gelang Patah sebenarnya boleh diibaratkan seperti menggali kuburnya sendiri. Kekuatan DAP di kawasan Parlimen itu ditambah dengan pengaruh peribadinya sukar untuk meruntuhkan kubu BN di sana.

Malah kekuatan DAP yang kian suram di kawasan ini khususnya di DUN N48 Skudai yang dimenanginya dengan majoriti besar 12,854 undi pada PRU 12 tahun 2008 dulu, meletakkan DAP bukan dalam keadaan selesa untuk merampas Parlimen Gelang Patah dari BN.

Berdasarkan trend terkini menunjukkan pengaruh DAP di DUN Skudai sudah semakin suram dan ada kemungkinan parti itu bakal kehilangan kerusi tersebut. Paling tidak pun DAP cuma berupaya mempertahankannya dengan majoriti kurang dari 2,000 undi, mana-mana satu yang berlaku ia tetap berita buruk untuk DAP.

Sementara satu lagi DUN dalam Parlimen gelang patah iaitu N49 Nusajaya yang dimenangi BN melalui calon UMNO dengan majoriti 7,384 undi pada PRU yang lepas, hampir pasti akan kekal di tangan BN dengan undi majoriti yang lebih tinggi.


Berdasarkan senario ini, sudah pasti PRU 13 bakal menjadi igauan buruk untuk DAP dan nyawa politik Kit Siang akan tamat di Gelang Patah dek kerana terbunuh di tangan Teoh.

Rakyat Johor tidak sabar menantikan saat itu bagi memberi pengajaran supaya politikus kaki panjang seperti Kit Siang yang gemar berpindah randah sana sini untuk kepentingan kerjaya politik sendiri tidak terus dijadikan ikutan.

Pengundi-pengundi Cina tidak mengalu-alukan kepulangan Kit Siang di penghujung hayat politiknya. Mungkin Kit Siang sudah mula rasa kerana pekedai-pekedai Cina tidak mahu bersalaman dengan beliau ketika dia melawat kawasan.

Kenapa dia tidak berada di Johor selama ini? Baru sekarang nak balik ke negeri asalnya.

Blog Felda: felda <b>lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jun 2013 09:16 PM PDT

Dari kiri: Ketua Peneroka Felda Bukit Waha, Ab Aziz Abu Bakar, Ketua Peneroka Felda Aping Barat, Husin Japar dan Ketua Peneroka Felda Lok Heng Selatan, Mohammad Bakar.

Dari kiri: Ketua Peneroka Felda Bukit Waha, Ab Aziz Abu Bakar, Ketua Peneroka Felda Aping Barat, Husin Japar dan Ketua Peneroka Felda Lok Heng Selatan, Mohammad Bakar.

KOTA TINGGI – Ketua peneroka dari lapan tanah rancangan Felda di kawasan Dewan Undangan Negeri (Dun) Sedili di sini menghantar memorandum untuk menghalang ceramah politik pembangkang diadakan di kawasan mereka.

Lapan kawasan terbabit ialah Felda Lok Heng Selatan, Felda Lok Heng Barat, Felda Lok Heng Timur, Felda Aping Barat, Felda Aping Timur, Felda Simpang Waha, Felda Bukit Waha dan Felda Easter.

Memorandum diserahkan kepada Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Superintendan Che Mahazan Che Aik di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Tinggi pada satu perjumpaan semalam.

Ketua Peneroka Felda Lok Heng Selatan, Mohammad Bakar berkata, memorandum itu mewakili suara semua penduduk termasu persatuan belia, Gerakan Persatuan Wanita (GPW) serta pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang ada dalam kampung berkenaan.

Menurutnya, penduduk kampung berkenaan sudah sebulat suara bersetuju dalam mesyuarat kampung untuk menolak sekerasnya kehadiran pembangkang di kampung mereka.

"Selama ini kita telah memberi peluang kepada mereka mengadakan ceramah dalam kawasan gugusan ini. Kini, tempoh mereka telah tamat, malah kita tidak mahu mereka datang ke kawasan kampung kami lagi.

"Tambahan pula kita takut jika kehadiran mereka nanti akan mencetuskan provokasi dan seterusnya mencetuskan suasana yang tidak aman," katanya kepada Sinar Harian di sini, semalam.

Ketua Peneroka Felda Aping Barat, Husin Japar berkata, kehadiran pembangkang tidak memberikan manfaat kepada penduduk, sebaliknya sekadar menyebar perkara yang tidak benar.

Menurutnya, setiap kali ceramah pembangkang diadakan, hanya beberapa orang penduduk tempatan yang hadir di mana selebihnya adalah orang luar.

"Kita takut berlaku pergaduhan. Tambahan pula, yang hadir ke ceramah mereka adalah penduduk luar. Oleh itu, penduduk kampung di sini telah bersepakat dan bersetuju untuk menyerahkan memorandum ini kepada pihak berkuasa," katanya.

Sementara itu, Ketua Peneroka Felda Bukit Waha, Ab Aziz Abu Bakar berkata, penduduk Felda kini telah menerima pelbagai manfaat dan kesenangan hasil daripada pemerintahan kerajaan sedia ada pada hari ini.

Beliau berkata, peneroka juga sudah tidak perlu berhempas pulas tenaga mencari rezeki, sebaliknya hanya duduk di rumah menikmati hasil yang selama ini diusahakan.

"Penduduk di sini semua bersyukur dengan kemudahan yang mereka peroleh sekarang. Malah jika boleh, kita mahu mencegah anasir luar yang cuba membawa fitnah kepada penduduk.

"Kita tidak mahu kehadiran mereka dalam kawasan kampung kami akan meninggalkan pengaruh negatif kepada penduduk," katanya.- Sinar Harian

simple but nice: CHECK UP <b>DI</b> KLINIK KESIHATAN <b>LOK HENG</b>!

Posted: 28 Jun 2012 05:25 AM PDT

dah seminggu blog dibiarkan tanpa kasih sayang penulis
nasib ko lah blog sebab tuan ko kan malas tahap dewa
ni pon dah dekat2 nak tutup kedai baru la sibuk bukak blogger nak menaip
haippp, janganlah boss jerit kemas sebelum saya siap buat entry nih
kalo tak nanges nak sambung esok pulak, huhuhu
ok hari ni check up bamlom untuk setahun 6 bulan
bukan check di klinik rutin ye, tapi kat lok heng sana
malam tadi balik keje je, bergegas ke lok heng
bukan tak mahu ke klinik pasir gudang tapi tak sanggup nak menunggu lama sangat
kalo bagi masa mak masak 2 jam lebih tu penoh meja lauk pauk, siap pencuci mulut bagai hokkay!!
ecehhh, macam la pakar sanggggat kan??
pagi tadi  jam 7.30 baru mandi bersiap
sebab klinik dekat je xyah la nak kelam kibut sangat
biasanya kul 6.30 tu dah paksa bamlom bangun mandi
kul 8 baru keluar rumah, atuk mak bamlom siap teman lagi okkay!!
dia pon nak amik darah juga, so sekali la kite
sampai2 je gate pon belum bukak lagi
ade la sorang tengah tunggu, dalam 8.10 baru dia bukak gate, pintu dan masuk amik nombor
bamlom dapat nombor 2, sukee sangat, tak yah la nak nunggu lelama
8.30 masuk bilik pemeriksaan, 8.45 injek, jam 9 siappppp
vavavavava, suke hati sungguh
cepat, tak ramai orang, nurse pon baik2 belaka
en harry cakap lepas ni kalo pregnant cek kat lok heng je
iye lah suamikuuu, isteri yang taat ni ikut aje kata katamu.. puiiiiiiiiiiiii
berat bamlom diusia ni adalah 10.7 kg
masih cantik mengikut graf, tapi sikit sangat naiknye
buas jah lebih, pastu balik kampung minggu sudah dengan tak nak makan lagi
mana la nak naik timbang.. hadehhh
panjang pulak 82cm, tak tahu la banyak mana beza tinggi sebab nurse kat pasir gudang jarang2 ukur tinggi..
takpelah janji bamlom sihat sudah...
kene injek 4 serangkai, injek dah habis la untuk budak kecik ni
tapi nurse suruh pegi lagi klinik timbang berat ngan ukur tinggi
ikut aje lah, kalo tu yang terbaik untuk bamlom...
sekarang ni bamlom dah pandai angkat tangan ke mommy/ didi/maklong/ sape2 yang marah dia
siap tunjuk kaki lagi tu kenkadang, haih geram betulll
mana la dia belajar tuh!!
pastu asik nak berdokong je, pantang nampak motor pulak tu, mesti nak naik
kalo pagi2 tuh, sebelum didi keje mesti bawak dia naik motor dulu seround dua
baru la didi boleh pegi keje ngan aman
kalo tak, mommy pulak yang jadi hamukan dia.. anak la anak
nak gosok gigi pon dah senang dah
masuk bilik air, cakap nak gosok gigi, terus dia gi kumur dulu
mentang2 la dah pandai berkumur asik nak berkumur aje
kadang2 tu belom siap gosok dia dah sibuk dah suruh bukak paip nak kumur
masih lagi pakai berus gigi yang sumbat jari tuh,
pakai yang batang dia kurang selesa, takpelah janji gigi kamu bergosok dan putih sudah..
susu memang dah kurang sangat sekarang
kalo keluar belanja setakat sejam dua memang takyah bawak bekal susu dah
belikan je milo kotak tu atau air soya, kalo dahaga nanti otometik air! air! air
senang la mak ko bersenang lenang soping kalo begitu kan?? hikhikhik
sekarang semua benda dia panggil air, nak apa? nak air, padahal nakbenda lain..
paling manja dengan didi dan atuk mak dia
kalo dia buat perangai, 2 orang ni la yang selalu duk pujuk dia
kalo datang ke mommy nanti kan kene la lepukk kat kaki sekali dua
mommy kan kurang sabar..grrrr
kedai pon dah nak tutup nih, see ya!

01 di kota tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kota tinggi - Google Blog Search


Seram Giler La: Misteri malam <b>di Kota Tinggi</b> (Kisah Seram)

Posted: 27 May 2013 04:19 AM PDT

Misteri malam di Kota Tinggi (Kisah Seram) | Saya Abbi bukan nama sebenar dari johor.. terima kasih kerana k.c mahu menceritakan kisah saya. Di sini saya ingin ceritakan kisah yang amat menghantui hidup saya sampai sekarang.. Walaupun sudah 2 tahun berlalu..

Kisah ini berlaku di kampung saya di Kota tinggi Semenchu. Kami sekeluarga bercuti tenang kan fikiran di kawan kampung. Rumah saudara saya jauh di perdalaman..nak sampai ke rumah nya perlu melalui kelapa sawit yg memakan masa hampir 45 minit. Rumah saudara saya betul betul atas dan tengah laut untuk sampai kesana pula saya perlu melalui titi spanjang hampir 20 meter jauh nya.

Di pendekan cerita,Pada malam nya..ayah saya serta lelaki2 lain turut turun ke laut mengikut pak cik saya memasang jala dan ada yang memancing ikan. Tinggal lah saya bersama mama,makcik saya serta tiga lagi anak nya. Masing-masing sudah terlena dibuai mimpi.dan masing-masing juga perempuan. Pak cik saya seorang pengamal perubatan tradisional.
Seingat saya pada pukul 2pagi saya terjaga kerana kesejukan terkena angik laut. Saya melihat keadaan sekeliling sepi kami tidur hanya di terangi cahaya malam dan lampu minyak tanah saja.kerana belum ada lagi bekalan elektrik.Saya dan mama tidur di luar,Tiba-tiba saya terlihat di atas para rumah saya yang di antara bumbung dan bilik.terlihat seorang perempuan duduk mencangkung.muka nya YA ALLAH

Cuba  bayangkan muka yang hancur seperti sopak luka teruk berulat,.lidahnya terjelir panjang,baju nya berwarna putih..kuku panjang memangil saya macam dia tahu saya terlihat nya..bau nya masya allah..busuk tak terkata.mata nya merah.keadaan saya mengigil takutnya masa itu..bagaikan mahu pengsan.mulut saya membaca ayat kursi tak henti2.dia tetap tak pergi..masa itu pula saya mahu terkencing.saya beranikan diri ke bilik air.tapi benda tu menghadap mengikut mana sahaja saya pergi.lemah lutut saya..terdengar pula dinding kayu di cakar cakar.selepas itu yang lagi menyeramkan saya dia mengilai.yang pelik nya hanya saya yang mendengar,ahli keluarga yang lain tak pula bangun dan tersedar.air mata saya laju mengalir menahan ketakutan..saya cuba kejutkan mama saya tapi tak pula bangun.mungkin keletihan.

Bila saya ke tempat tidur semula saya lihat benda itu sudah hilang..bersyukur sangat2.esok pagi nya saya ceritakan pada pak cik saya dia hanya tersenyum.Cuma pada hari saya mahu pulang magrib nya terlihat perempuan yang sama di celah pokok sawit sedang memerhatikan kereta kami bergerak mahu pulang.anak saudara saya pula menangis meraung umurnya pada waktu itu baru 1tahun.alhamdulilah mama saya sepanjang panjang jalan membaca yasin.di radio pula saya pasangkan surah-surah.benda itu tidak ikut kami pulang..Sampai sekarang saya teringat mukanya...hanya ALLAH maha mengetahui segala kejadianya.

Cinta Itu Misteri: Bercuti <b>di</b> Lotus Desaru Beach Resort, <b>Kota Tinggi</b>

Posted: 02 Jun 2013 10:02 PM PDT

Cuti sekolah ni banyak sangat aktiviti, tapi walau macam manapun kena juga spend time untuk anak-anak pergi bercuti. Kali ni bawa atok dan neneknya sekali.

Hari Sabtu yang lepas kami ke Bukit Jalil memberi sokongan kepada pasukan bola sepak JDT. Alhamdulillah, kepulangan kami ke Johor selamat. Keluar dari stadium lebih kurang pukul 12 malam dan menaiki bas yang setia menunggu kami di gate belakang stadium. Berjalan kaki lebih kurang 20 minit untuk ke tempat bas, melalui jalan yang gelap dan de kiri kanan hutan. Tapi, dengan adanya penyokong JDT yang selamai 70 buah bas membuatkan kami tak gentar.

Sampai Johor Bahru lebih kurang pukul 5.30 pagi dan kami pergi makan dinner + supper + breakfast dulu di Restoran Osman, Larkin Perdana. Sampai rumah dah masuk subuh, solat dulu dan terus bantai tidur sampai pukul 1.00 petang. Bangun tidur pergi kenduri kahwin dulu rumah mak sedara. Isi perut dulu sebab petang tu dah nak ke Desaru, Kota Tinggi.

Semalam dari Johor Bahru lebih kurang pukul 4.00 petang terus ke Lotus Desaru Beach Resort. Hari ni hari ke dua. Jom layan gambar....


Haduiii....taktaulah nak naik pukul berapa ni.

Nenek duduk bersantai bawah gazebo tengok gelagat kanak-kanak.

Atok plak duduk bawah pokok, redup...berangin...


Apa yang diorang duk tunggu ramai-ramai ni? Meh tengok skit...

Coconut falling....hihihi....best, semua orang tunggu bende alah ni.


Ni ruang tamu bilik kami. Bilik 2 tingkat, katil di sebelah atas, so ambil gambar dari atas
Harga bilik untuk cuti sekolah RM338, rate cuti sekolah memang mahal sikit...walaupun weekday macam kami yang ambil bukan Sabtu &Ahad. Weekend lagi mahal. Huhuhu....

Pemandangan teampark dari bilik. Malam tadi tembak bulan serta ombak dan pagi tadi pun ke pantai lagi main tanam-tanam. Gambar snap dari DSLR, tak bawa ubat. Tunggu next entry untuk gambar-gambar di pantai.

♥♡ Happy Monday ♡♥


:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

01 di gelang patah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di gelang patah - Google Blog Search


dap dah mula buat kacau <b>di gelang patah</b> - Gerakan Anti PKR

Posted: 02 May 2013 06:00 PM PDT


GELANG PATAH – Kakak kepada Pengerusi MCA Gelang Patah, Jason Teoh Sew Hock terkejut apabila kediamannya di Taman Nusa Peritis 1, di sini, disimbah cat merah ketika baru pulang daripada berniaga kira-kira jam 12 malam, semalam.
Mangsa, Teoh Sou Lim, 56 mengakui bingung mengenai motif di sebalik insiden itu kerana tidak pernah mempunyai hutang dengan ceti haram atau ah long atau bermasalah dengan mana-mana individu.

Menurutnya, namun dia memaklumkan sejak akhir-akhir ini dia begitu aktif membantu adiknya berkempen untuk calon Barisan Nasional (BN) yang bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

"Saya tak ada hutang ah long. Setiap hari saya lalui rutin sama 
keluar berniaga pada sebelah pagi dan pulang ke rumah pada tengah malam, tidak mungkin saya ada musuh.

"Mungkin cat itu dilemparkan di hadapan kediaman saya tidak sampai sejam sebelum saya dan anak sampai ke rumah sebab kesannya masih baru," katanya kepada Sinar Harian, di sini, semalam.

Sementara itu, Jason Teoh turut memaklumkan anak saudaranya, Chan Meng Wee, 29 juga anak mangsa turut aktif menyertai kempen pilihan raya membantu calon BN.

"Sebelum kejadian ini ahli  kami turut dipukul ketika menyertai aktiviti kempen, namun disebabkan keselamatan mangsa enggan tampil di media dan ambil keputusan undurkan diri daripada aktiviti kempen.

"Saya harap kejadian ini tidak akan berulang, jika benar ia bermotif politik ia tidak sepatutnya berlaku kerana setiap penyokong perlu kawal emosi jangan  bertindak ikut perasaan," katanya.

01 di kempas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kempas - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di kahang</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2013 01:04 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

dap dah mula buat kacau <b>di gelang patah</b> - Gerakan Anti PKR

Posted: 02 May 2013 06:00 PM PDT


GELANG PATAH – Kakak kepada Pengerusi MCA Gelang Patah, Jason Teoh Sew Hock terkejut apabila kediamannya di Taman Nusa Peritis 1, di sini, disimbah cat merah ketika baru pulang daripada berniaga kira-kira jam 12 malam, semalam.
Mangsa, Teoh Sou Lim, 56 mengakui bingung mengenai motif di sebalik insiden itu kerana tidak pernah mempunyai hutang dengan ceti haram atau ah long atau bermasalah dengan mana-mana individu.

Menurutnya, namun dia memaklumkan sejak akhir-akhir ini dia begitu aktif membantu adiknya berkempen untuk calon Barisan Nasional (BN) yang bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

"Saya tak ada hutang ah long. Setiap hari saya lalui rutin sama 
keluar berniaga pada sebelah pagi dan pulang ke rumah pada tengah malam, tidak mungkin saya ada musuh.

"Mungkin cat itu dilemparkan di hadapan kediaman saya tidak sampai sejam sebelum saya dan anak sampai ke rumah sebab kesannya masih baru," katanya kepada Sinar Harian, di sini, semalam.

Sementara itu, Jason Teoh turut memaklumkan anak saudaranya, Chan Meng Wee, 29 juga anak mangsa turut aktif menyertai kempen pilihan raya membantu calon BN.

"Sebelum kejadian ini ahli  kami turut dipukul ketika menyertai aktiviti kempen, namun disebabkan keselamatan mangsa enggan tampil di media dan ambil keputusan undurkan diri daripada aktiviti kempen.

"Saya harap kejadian ini tidak akan berulang, jika benar ia bermotif politik ia tidak sepatutnya berlaku kerana setiap penyokong perlu kawal emosi jangan  bertindak ikut perasaan," katanya.

01 di segamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di segamat - Google Blog Search


Ada Tarian Separuh Bogel <b>Di</b> Pusat Beli-belah <b>Segamat</b>

Posted: 03 Jun 2013 06:15 AM PDT


PAS Kawasan Segamat membantah sekeras-kerasnya penganjuran tarian separuh bogel oleh wanita-wanita yg dipercayai di bawa dari luar negara di sebuah pasaraya One Segamat pada 1 jun 2013 jam 8.30pm.

Tarian separuh bogel tersebut telah disaksikan oleh hampir 500 pengunjung yang membawa bersama mereka anak-anak kecil dan diadakan pula pada waktu puncak dan malam minggu.

"Kami amat menyesali penganjuran tersebut diadakan secara terbuka yang ternyata menyalahi tatasusila adat dan budaya masyarakat Malaysia," kata Haji Firdaus Masod, Yang Di Pertua PAS Kawasan Segamat dalam kenyataannya.

Rata-rata yang menyaksikan tarian separuh bogel tersebut merasa agak terkejut dengan hidangan yang dipersembahkan pada malam tersebut.

Mereka lantas mempersoalkan bagaimana pihak berkuasa boleh terlepas pandang membenarkan suatu penganjuran yang menampilkan aksi lucah di pertontonkan kepada umum di daerah Segamat ini.

Pihak peniaga juga merasa kurang selesa dengan penganjuran tersebut kerana bunyi lagu yang diperdengarkan terlalu kuat hingga menyukarkan mereka untuk berkomunikasi dengan pelanggan-pelanggan.

Dari sudut agama pula, PAS Kawasan Segamat kesal dengan apa yang berlaku pada malam tersebut kerana ianya secara terang-terangan adalah persembahan yang haram di sisi agama kerana pendedahan aurat yg melampau dan disaksikan pula oleh orang awam.

"Peristiwa ini jelas telah menghina agama Islam dan menghina institusi Islam di negeri Johor itu sendiri," kata beliau kesal.

Bagi beliau, tarian separuh bogel ala padang pasir yang menggayakan aksi lucah ternyata tidak boleh diterima di negara ini kerana ianya bertentangan dengan norma-norma masyarakat serta berdosa oleh semua yang terlibat samada penonton maupun penganjur itu sendiri.

"Justeru kami PAS Kawasan Segamat mendesak pihak berkuasa sama ada Majlis Daerah Segamat atau pun Pejabat Agama Daerah Segamat segera mengambil tindakan tegas terhadap penganjur dan wanita-wanita yang membuat persembahan lucah di khalayak ramai dengan menggunakan segala peruntukan undang-undang yg sedia ada.

"Kami percaya hanya dengan tindakan tegas daripada pihak berkuasa sahaja yang akan dapat menghalang perkara seumpama ini tidak lagi berulang pada masa hadapan.

"Kami berdoa semoga daerah Segamat ini dijauhkan dari bala bencana kerana jika Allah ingin menurunkan balanya ianya tidak memilih hanya kepada pelaku maksiat sahaja tetapi keseluruhan penduduk Segamat akan menerima musibahnya," katanya.

2 comments:

View Comments/Post a Comment

di negeri johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri johor - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Agama Islam <b>Negeri Johor</b> (MAIJ) [30 Mei <b>...</b>

Posted: 10 May 2013 07:29 PM PDT

Permohonan adalah dipelawa kepada warganegara Malaysia khususnya kepada rakyat Negeri Johor  Darul Ta'zim yang berkelayakan dan berumur tidak kurang 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan untuk mengisi kekosongan jawatan berikut di Majlis Agama Islam Negeri Johor
1 PENOLONG PEGAWAI TADBIR
2 PEMBANTU TADBIR (PERKERANIAN / OPERASI)
3 AHLI FOTOGRAFI
Tarikh Tutup Permohonan: 30 Mei 2013
Permohonan hendaklah menggunakan borang Majlis Agama Islam Negeri  Johor yang boleh diperolehi secara percuma di pejabat Majlis Agama Islam  Negeri Johor, Tkt 5, Blok B, Pusat Islam Iskandar, Jalan Masjid Abu Bakar,  80000 Johor Bahru. Borang juga boleh didapati dengan menghantar sampul  surat berukuran 20cm x 23cm bersetem dan beralamat sendiri atau dengan  memuat turun borang di laman web Majlis Agama Islam Negeri Johor ; www.maij.gov.my


01 di kahang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kahang - Google Blog Search


dap dah mula buat kacau <b>di gelang patah</b> - Gerakan Anti PKR

Posted: 02 May 2013 06:00 PM PDT


GELANG PATAH – Kakak kepada Pengerusi MCA Gelang Patah, Jason Teoh Sew Hock terkejut apabila kediamannya di Taman Nusa Peritis 1, di sini, disimbah cat merah ketika baru pulang daripada berniaga kira-kira jam 12 malam, semalam.
Mangsa, Teoh Sou Lim, 56 mengakui bingung mengenai motif di sebalik insiden itu kerana tidak pernah mempunyai hutang dengan ceti haram atau ah long atau bermasalah dengan mana-mana individu.

Menurutnya, namun dia memaklumkan sejak akhir-akhir ini dia begitu aktif membantu adiknya berkempen untuk calon Barisan Nasional (BN) yang bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

"Saya tak ada hutang ah long. Setiap hari saya lalui rutin sama 
keluar berniaga pada sebelah pagi dan pulang ke rumah pada tengah malam, tidak mungkin saya ada musuh.

"Mungkin cat itu dilemparkan di hadapan kediaman saya tidak sampai sejam sebelum saya dan anak sampai ke rumah sebab kesannya masih baru," katanya kepada Sinar Harian, di sini, semalam.

Sementara itu, Jason Teoh turut memaklumkan anak saudaranya, Chan Meng Wee, 29 juga anak mangsa turut aktif menyertai kempen pilihan raya membantu calon BN.

"Sebelum kejadian ini ahli  kami turut dipukul ketika menyertai aktiviti kempen, namun disebabkan keselamatan mangsa enggan tampil di media dan ambil keputusan undurkan diri daripada aktiviti kempen.

"Saya harap kejadian ini tidak akan berulang, jika benar ia bermotif politik ia tidak sepatutnya berlaku kerana setiap penyokong perlu kawal emosi jangan  bertindak ikut perasaan," katanya.

01 di stulang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di stulang - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di stulang</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Jun 2013 11:16 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di stulang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jun 2013 11:33 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di stulang</b> - Google Blog Search

Posted: 22 May 2013 11:08 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di stulang</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jan 2013 11:25 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di stulang</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Jan 2013 11:16 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Rio Azzaro: Makan aje <b>di</b> Ambang 2012

Posted: 31 Dec 2012 11:48 PM PST

Makan Tengahari @ Restoran MS Beriani BBU

Haaaa esok dah nak masuk tahun 2013.Maka bertambah la lagi setahun blog RA ini.Dan entah apa angin bapak RA hari nie lepas je RA bangun jam 1030pagi dia ajak RA makan nasi beriani kat Bandar Baru Uda.Jadi lepas je RA basuh baju dan mandi kami gerak terus ke BBU dan seperti yang di jangka laluan depan Plaza Angsana menuju ke BBU sesak teruk.Tak tahu lah apa yang diaorang nak beli kat Angsana tu lagi.RA terus menuju ke Restoran MS Beriani yang terletak di Jalan Padi Emas yang sederet dengan Restoran Chicken Rice Shop.Kedai ini paling tak banyak menu.Menu nasi berianinya cuma ada Beriani Ayam & Kambing sahaja.Kuah Dalca.Acar buah,Acar Nenas,Papedom itu sahaja.RA mintak Beriani Ayam dan bapak RA mintak Beriani Kambing dan selang seminit Nasi Beriani kami pun tiba.Beriani ini berharga RM8.50 sepinggan dan kalau nak acar buah dan papedom lain kira yea.

 Oklah tu dah kenyang makan misi memecahkan lemak pulak di mulakan.Selepas menghantar bapak RA pulang ke rumah,RA bersiap-siap ke GIM pulak.Saat tu cuaca masih lagi mendung.Lama jugak RA lepak di Gim ini.Dari jam 2pagi sampai 430petang.Jam 4petang hujan pun turun mencurah-curah tanpa henti.Leh nampakkan betapa lebatnya hujan dari lokasi gim RA di Danga Bay ini.

Minum petang a.k.a (Tea Break) @ Kafe 60an Stulang Laut

Setelah habis membakar lemak sekitar 450kalori,sesi pengisian semula pula di adakan setelah menerima hasutan makan oleh kawan-kawan mengeteh RA.Nak mengeteh di Kafe Enam Puluhan kat Stulang Laut katernya.Tapi laluan ke sana sesak teruk di sebabkan air naik dan menyebabkan banjir kecil menutupi sebelah jalan di hadapan Villa Nabila (Laluan pantai Lido ke bandar).Nak tak nak kena redah jugak,jam 525petang barulah RA tiba di Kafe ini.(gambar pun kena edit ikut zaman 60an)

Nostalgia tul tempat ini,RA dah mula ke sini sejak diaorang baru buka sekitar tahun 2002 lagi.Yealah tempat jatuh lagi di kenanglah katakan.Dulu selalu lepak makan kat sini tapi sekarang dah jarang datang.

 Inilah dia menu wajib RA tiap kali datang ke sini.(rasanya tetap tak berubah-sedap)

Mee Rebus Asal Stulang + Nes Bangkok + Roti Sambal


Ehem-ehem,RA makan dulu yea & korang tengok je lah RA makan ini."Bismillah" hehe.

 Inilah pakar-pakar dalam akta hasutan makanan 1999 hehe.(jangan marah haa,gurau jek).Yang paling tepi baju kemeja belang gelap bercermin mata tu paling riuh kat kedai makan ini.Tapi bila makanan dia sampai di atas meja terus terkedu senyap seribu bahasa,bak mulut terkunci bila di patuk dua ekor ular tedung.(aaarrrghhhhhhh - menjerit satu kedai dengar)

  Ini pulak menu tambahan pilihan abang Mork.Cucur ikan bilis....yummy sangat.

Jam 7 petang sesi pergulungan telah pun di buat tetapi sesi ini akan bersambung pada jam 9 malam.Di atas permintaan Abang Mat dan Kak Ros kami akan jumpa lagi jam 9malam di Restoran Nasi Kandar Shafina Johor yang terletak di hadapan Apartment Lagenda di hadapan Tasek Utara.(ala malam tak hujan katernya)

 

MAKAN MALAM @ NASI KANDAR SHAFINA 

Nah amik kau janji nak jumpa kul 9malam,jam 920malam baru si Olie dan Azie sampai.Abang Yunus lak jam 10malam baru dia sampai (dalam perjalanan katernya-maklumlah rumah dia kat Kluang).Dan perancang program pada malam ini iaitu Kak Ros dan Abang Mat tak muncul-muncul,sampai ada orang meracau jerit-jerit tengok filem Cina tau.Penat kitaorang nak tenangkan dia.maklumlah jiwa kacau.(rasa nak balik je lepas dia jerit tu hehe)

Lawatan Sekitar Cawangan <b>di</b> DUN <b>Stulang</b> | BARISAN NASIONAL <b>...</b>

Posted: 27 Apr 2013 03:53 AM PDT

01 di batu pahat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di batu pahat - Google Blog Search


panas... dap dah mula halang azan masjid <b>di batu pahat</b> johor

Posted: 09 May 2013 04:37 AM PDT

Salam, ini berita yang aku baru terima dari kawan aku yang berada di Batu Pahat Johor. Di khabarkan Parti DAP yang baru menang pada pilihanraya baru-baru ini di BANDAR PENGGARAM BATU PAHAT telah mula menyerang MASJID DATO BENTARA LUAR. Dikhabarkan DAP telah mula menghantar surat bantahan  azan kepada Pejabat Daerah Batu Pahat.

Apa-apa pon aku harap semua umat islam dapat bersabar kerana kawan aku yang berada di Batu Pahat sedang berusaha mendapatkan salinan surat bantahan yang telah DAP hantar kepada Pejabat Daerah Batu Pahat. 

Sekiranya berita ini benar-benar berlaku, aku mengharapkan apakah tindak balas dari pemimpin dan penyokong PAS. Adakah perbuatan DAP ini juga di restui oleh pimpinan PAS ? 

Apa-apa pon aku harap korang semua bersabar kerana berita ini belom sahih 100% lagi, aku hanya menunggu surat sebenar dari kawan aku di Batu Pahat. Mohon agar perkara ini tidak benar berlaku di malaysia...

Berita akan menyusul selepas ini...

01 di endau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di endau - Google Blog Search


Nusajaya Kini: Fenomena UAC Tawan Hati Anak Muda <b>Endau</b>

Posted: 28 Mar 2013 06:55 PM PDT


 Oleh: Ibn_Bacoks MERSING – Sokongan anak muda kepada Pakatan Rakyat (PR) merupakan satu fenomena yang tidak boleh disangkal oleh sesiapa.

Terbaru, program Pelancaran Kelab UAC (Ust Azam Club) sebagai kelab penyokong telah berjaya di adakan pada 20hb Mac lalu di Suara's Chelat Tenglu Laut Mersing, dekat sini.

"UAC adalah hasil cetusan idea rakan-rakan dengan usaha mengalakkan sokong orang-orang muda yang mahukan kepada perubahan.

"Alhamdulliah dengan kerja dan kerjasama semua AJK UAC mereka berjaya mengumpulkn hampir 200 orang anak muda dari sekitar Dun Endau.

"Terima kasih saya rakamkan buat Sdr Idris Ahmad selaku Pengerusi UAC dan ahli jawatankuasanya, UAC sebagai pentas baru anak muda di Dun Endau untuk membangkitkan kesedaran anak-anak muda dalam menghadapi PRU 13.

"Saya bangga dengan kesedaran anak-anak muda, dan terharu atas sokongan anda semua," katanya dalam satu kenyataan.

Terdahulu, program bermula jam 3.30 petang dan berakhir jam 11.30 malam itu sarat dengan pelbagai aktiviti anak-anak muda.

"Saya diminta merasmikan pelancaran UAC-kelab sokongan anak muda kepada perjuangan saya bersama PAS / PR untuk perubahan. Sejuta terima kasih khas Idris, Zam, Rafi, Zarin, Fendi, Tak di lupakan Pak Lias Benaung, Din, Fakhrul serta rakan-rakan, Hermen, Adi, Ali dan semua yg terlibat.

"Saya amat menghargi dan menyayangi kalian, bantu kalian cukup bermakna pada saya. Semoga Allah merahmati dan meredhai kalian semua, semoga akan berlaku Perubahan di Endau. Masa untuk berubah," katanya lagi.

**KLIK SINI untuk Iklan Teks produk anda dengan hanya RM5 sebulan!!**

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

01 di pasir gudang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pasir gudang - Google Blog Search


Jerebu: Muar dan <b>Pasir Gudang</b> catat kualiti udara Bahaya ABN <b>...</b>

Posted: 20 Jun 2013 03:35 AM PDT

Keadaan jerebu di Pasir Gudang, Johor yang dikategorikan paras bahaya. Gambar ini dirakam oleh @saniprakang yang dikongsi di laman Twitter.

Keadaan jerebu di Pasir Gudang, Johor yang dikategorikan paras bahaya. Gambar ini dirakam oleh @saniprakang yang dikongsi di laman Twitter.

SUBANG JAYA – Selepas Muar, kawasan Pasir Gudang pula mencatat Indeks Pencemaran Udara (IPU) Bahaya atau peringkat Merah pada bacaan setakat 5 petang tadi.

IPU di Pasir Gudang naik mendadak kepada 333 berbanding hanya 199 pada 11 padi dan 191 pada 7 pagi.

Bagaimanapun bacaan IPU bagi Muar tidak dinyatakan dan laman web Jabatan Alam Sekitar sekadar meletakkan tanda #.

Bacaan IPU di Muar pada 11 pagi ialah 383 dan 337 pada 7 pagi.

Ia menyaksikan sebanyak 211 buah sekolah di Muar ditutup mulai petang ini.

Dalam pada itu, Menteri Besar Johor, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin juga memaklumkan, semua sekolah di Muar dan Ledang akan ditutup selama dua hari kerana jerebu tebal.

Keadaan jerebu di Muar, Johor yang turut dikategorikan Bahaya atau Merah.

Keadaan jerebu di Muar, Johor yang turut dikategorikan Bahaya atau Merah.

Berdasarkan pekeliling Kementerian Pendidikan, semua sekolah di Pasir Gudang perlu ditutup kerana telah mencatatkan bacaan IPU melebihi 300.

Sementara itu, keadaan jerebu di kawasan lain juga makin memburuk pada 5 petang dengan bacaan IPU meningkat berbanding sebelah pagi.

Ia melibatkan empat kawasan iaitu Larkin Lama, Kota Tinggi, Bandaraya Melaka dan Bukit Rambai, Melaka dengan semua kawasan mencatatkan bacaan IPU Jingga atau Sangat Tidak Sihat.

Bacaan di Kota Tinggi setakat 5 petang ialah 291, Larkin Lama 219, Bandaraya Melaka 150 dan Bukit Rambai 129.

RESTORAN SELERA SAMBAL, <b>PASIR GUDANG</b>, JOHOR

Posted: 20 May 2013 10:41 PM PDT

Ade 4 restoran di sepanjang Jalan Pengkalan 5 ni yang specialise masakan ayam penyet. Semua nye sedap2 dan semua nye padat bila lunch time!! Dulu saya dah post entri Mak Nyai Cafe (klik sini) tapi kali ni nak cakap pasal Restoran Selera Sambal pulak. Dua2 ni dok sebelah menyebelah jer...gaduh tak gak nye??....kau curik customer aku, aku curik customer kau...haha!

Hari tu pergi dengan member2 try ayam dan lele je tapi dia punya daging penyet gerenti best giler. Kalau datang masa lunch jangan la lewat nanti penuh meja tau..mengidam pulak kang.

Tempat nye selesa, luas dan service very good.

So apa lagi tunggu2.....jommmmmmm terjah Selera Sambal pulak!!

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved